شکایت از اشخاص

شکایت از صاحب کار چگونه است؟

صاحب کار اصطلاحی است که در عرف جامعه ما کارایی زیادی دارد اما به لحاظ حقوقی بهتر است که به جای صاحب کار از کارفرما استفاده شود.

در مشاغل مختلف که افراد برای شخصی کار انجام می‌دهند، به آن صاحب کار گفته می‌شود. از لحاظ حقوق کار می‌توان صاحب کار را همان کارفرما در نظر گرفت و افرادی که برای وی کار می‌کنند، به عنوان کارگر شناخته می‌شوند.

در شغلی که کار انجام می دهید، ممکن است به دلایل قصد داشته باشید از صاحب کار خود شکایت کنید. در واقع شما به عنوان کارگر و صاحب کار به عنوان کارفرما یک سری وظایفی دارند.

وظیفه اصلی صاحب کار این است که در قبال کارهایی که کارگر برای او انجام می‌دهد، بر اساس توافق انجام شده دستمزد مشخصی را در نظر گرفته و در موعد معین اقدام به پرداخت کند.

کارگر نیز باید دستورات محول شده از طرف صاحب کار را به درستی انجام دهد. حال اگر هر یک از طرفین نسبت به انجام وظایف خود کوتاهی کنند، زمینه اختلاف به وجود می‌آید.

در صورتی که صاحب کار در قبال اموری که طبق قانون برای او تعریف شده است، اهمال ورزد، این احتمال وجود دارد که با طرح شکایت از سوی کارگر مواجه شود.

صاحب کار یا کارفرما باید نسبت به مسائل مالی کار توجه خاصی داشته باشد. در واقع علت اصلی شکایت از صاحب کار با مسائل مالی مرتبط با کار است. در واقع کارفرما حقوق و دستمزد کارگران را به موقع پرداخت نمی‌کند و همین مسئله سبب می‌شود تا علیه او ثبت شکایت انجام شود.

اختلافات اصلی بین صاحب کار و کارگر از زمانی آغاز می‌شود که کارفرما حقوق ماهیانه کارگر را کمتر از آنچه توافق شده پرداخت می‌کند. برای جلوگیری از بروز اینگونه تخلفات بهتر است که بین طرفین در همان ابتدا کار قراردادی منعقد شود. رویه کلی در روابط کار به این صورت است که برای شروع همکاری در وهله اول بین کارفرما و کارگر قراردادی به امضاء می‌رسد.

در قرارداد به تمامی شرایط کار اشاره شده و در این صورت کارفرما یا کارگر نمی‌توانند از انجام وظایف خود خودداری کنند. وجود قرارداد مکتوب در حوزه کار باعث می‌شود تا رابطه طرفین جنبه قانونی و رسمیت پیدا کند.

در صورتی که صاحب کار به موارد مندرج در قرارداد توجهی نکند و حق و حقوق کارگر خود را پایمال کند، در نهایت زمینه شکایت قانونی ایجاد می‌شود.

شکایت از صاحب کار می‌تواند دلایل مختلفی وجود داشته باشد که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به پرداخت نکردن دستمزد ماهیانه و عدم بیمه نمودن کارگران اشاره نمود.

گاهی اوقات به دلیل عدم اطلاع کارگر از یک سری شرایط و مقررات کار، صاحب کار از او سوء استفاده نموده و در نتیجه این موضوع می‌تواند از دلایل دیگر شکایت از کارفرما به شمار رود.

اختلافات بین کارگر و کارفرما در اداره کار مورد بررسی قرار می‌گیرد. در وزارت کار و رفاه اجتماعی، تشکیلات مختلفی جهت رسیدگی تخصصی به دعاوی کارفرما و کارگر تشکیل شده‌اند که در طی سالیان اخیر شاهد اقامه دعاوی بسیاری در این حوزه بوده‌ایم.

صاحب کار

وظایف صاحب کار بر اساس قانون کار

صاحب کار اصطلاح آمیانه کارفرما است که در عرف بازار کاربرد دارد. در هر صورت صاحب کار یا همان کارفرما، طبق قانون کار وظایف مشخصی دارد. در واقع قانونگذار وظایفی را برای کارفرما در قبال کارگر تعیین کرده است که در این بخش قصد داریم به آن بپردازیم.

به موجب ماده 3 قانون کار، کارفرما شخصی حقیقی یا حقوقی است که کارگر به درخواست و به حساب او در مقابل دریافت حق‌السعی کار می‌کند.

در این مطلب منظور از صاحب کار در واقع عمان شخصیت حقیقی کارفرما است که کارگر برای او کار انجام داده و در ازای آن حقوق توافق شده‌ای را دریافت می‌کند.

از تعریف کارفرما می‌توان به اصلی‌ترین وظایف صاحب کار که همان پرداخت دستمزد است، پی برد.

البته قانونگذار مستقیما به حق السعی اشاره کرده است که طبق ماده 34 این قانون، به کلیه دریافت‌‎های قانونی که کارگر به اعتبار قرارداد کار اعم از مزد یا حقوق کمک عائله‌مندی، هزینه مسکن، خواربار، ایاب و ذهاب، مزایای‌ غیر نقدی، پاداش افزایش تولید، سود سالانه و نظایر آن‌ها دریافت می‌نماید را حق ‌السعی می‌نامند.

حال که پرداخت دستمرد جزو اصلی‌ترین وظیفه صاحب کار یا کارفرما است، زمان و نحوه پرداخت آن بسیار مهم است. در واقع صاحب کار موظف است که در تاریخ مقرر در قرارداد اقدام به پرداخت حقوق کارگران نماید.

در صورتی که قراردادی بین طرفین بسته نشده باشد، پرداخت حقوق باید در همان تاریخ توافق شده صورت گیرد.

همچنین میزان حقوق نیز جزو موضوعاتی است که صاحب کار باید توجه خاصی به آن داشته باشد. میزان دستمزد باید با میزان تعیین شده وزارت کار انطباق داشته باشد. صاحب کار نمی‌تواند دستمزدی را برای کارگران تعیین کند که کمتر از حداقل میزان قانونی باشد.

پرداخت حقوق جز تنها وظیفه صاحب کار به شمار نمی‌رود بلکه موارد دیگری مانند اعطای حق بیمه، پرداخت عیدی و سایر مزایا دیگر نیز در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد. وظیفه دیگر صاحب کار این استن که کارکنان خود را بیمه کند.

قانونگذار حساسیت بالایی نسبت به بیمه کردن کارگران دارد. با توجه به شرایط و سختی شغلی که کارگران در آن کار می‌کنند، کارفرما موظف است که کلیه افراد شاغل در محل کار را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

در صورتی که در محیط کار برای کارگران حادثه‌ای رخ دهد و آن‌ها بیمه نباشند، طبق قانون صاحب کار باید ضرر و زیان وارده را بپردازد.

همچنین پرداخت عیذی و مزایا پایان کار نیز از وظایف دیگری است که در قانون برای کارفرما تعریف شده است. در ماه‌های پایانی سال کارفرما باید مبالغی را برای پرداخت عیدی کارگران در نظر بگیرد و همچنین در زمان اتمام کار نیز باید مزایا مربوطه به صورت کامل پرداخت شود.

دلایل موثر در شکایت از صاحب کار

صاحب کاری که نسبت به اجرای وظایف خود کوتاهی کند یا تخلفاتی را در این زمینه انجام دهد، باعث می‌شود تا علیه او اقامه دعوا شود. دلایلی که در شکایت از صاحب کار موثر هستند، متعدد است اما عمده آن‌ها به مسائل مالی ارتباط دارد.

در واقع اگر به شکایاتی که از کارفرما در اداره کار شده است، مورد بررسی قرار دهیم می‌توان صراحتا به این موضوع پی برد که کارگران به دلیل عدم دستیابی به حقوق مالی خود اقدام به ثبت شکایت نموده‌اند.

کارفرمایی که وظایف خود را نسبت به کارکنان به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد، نمی‌تواند طرف شکایت قرار گیرد. در هر صورت چه قراردادی بین طرفین منعقد شده باشد یا قراردادی در این زمینه وجود نداشته باشد، کارگر طبق قانون حق دارد که در صورت تخلف صاحب کار از او شکایت کند.

در هر صورت دلایل زیر می‌تواند منجر به شکایت از کارفرما شود:

  • پرداخت دستمزد کارگران با تاخیر
  • عدم پرداخت حقوق کارگر در موعد تعیین شده
  • پرداخت دستمرد کارگران کمتر از میزان حداقل قانونی
  • بیمه نکردن کارگران
  • عدم پرداخت سنوات
  • اخراج کارگران بدون داشتن دلایل موجه
  • اخراج کارگر به بهانه فرار از پرداخت عیدی
  • توهین به کارگر
  • ضرب و شتم کارگر

موارد فوق که به آن اشاره کردیم، تنها بخشی از دلایلی هستند که منجر به شکایت از صاحب کار خواهد شد. اما در هر صورت تخلفات اصلی کارفرمایان به وظایف آن‌ها در خصوص مسائل مالی ارتباط دارد. میزان حقوق و پرداخت آن در زمان مقرر جز اصلی‌ترین دلایل شکایت از کارفرما به شمار می‌رود.

کارگر این امکان را دارد که حتی در صورت پرداخت دستمزد با تاخیر نیز اقدامات لازم جهت طرح شکایت را انجام دهد. در واقع کارگران می‌توانند درخواست تعداد روزهایی که حقوق آن‌ها با تاخیر پرداخت شده است را از طریق اداره کار پیگیری کنند.

جدای از بحث مالی، شکایت از صاحب کار می‌تواند جنبه قضایی داشته باشد. در واقع صاحب کاری که به کارگر خود توهین می‌کند، رفتاری مجرمانه را انجام داده است که طبق قانون در صورت شکایت کارگر، مجازات خواهد شد.

همچنین اگر صاحب کار، کارگر خود را مورد ضرب و شتم قرار دهد، امکان ثبت شکایت کیفری علیه او در دادسرا وجود دارد.

بحث بیمه کردن کارگران نیز در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. این موضوع هم در قانون کار و هم در قانون تامین اجتماعی به آن اشاره شده است که کارفرما باید کارگران خود را بیمه کند. حال این که چه زمانی کارگران باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، صراحتا در قانون اعلام نشده است.

همین موضوع سبب اختلاف بین کارگر و کارفرما در روابط کاری شده است. در واقع برخی از کارفرمایان از همان بدو شروع کار، کارگران خود را بیمه می‌نمایند اما سایر کارفرمایان برای بیمه کردن افراد متقاضی کار یک سری شرایطی را در نظر می‌گیرند.

در هر صورت دانستن وظایف قانونی برای صاحب کار از جهاتی بسیار مهم است که باید در این زمینه اطلاعات خود را افزایش دهند.

راهنمای شکایت از صاحب کار

شکایت از صاحب کار مرتبط با بحث پرداخت دستمزد

در قسمت قبل به دلایل اصلی شکایت از صاحب کار اشاره شد. در واقع گفتیم که مسائل مالی جزو دلایل اصلی و مهم شکایت از کارفرمایان محسوب می‌شود. حال در این بخش می‌خواهیم که به شکایت از صاحب کار که با بحث پرداخت دستمزد مرتبط است، بپردازیم.

شکایت از صاحب کار با موضوع پرداخت نمودن دستمزد، می‌تواند سه دلیل داشته باشد که عبارتد از:

  • پرداخت حقوق با تاخیر طولانی
  • عدم پرداخت دستمزد
  • پرداخت حقوق کمتر از میزان مصوب وزارت کار

در مواقعی صاحب کار، دستمزد کارگرانش را با تاخیر پرداخت می‌کند. تاخیر در پرداخت دستمزد نیز می‌تواند سبب شکایت از کارفرما شود.

در قراردادی که بین کارفرما و کارگر منعقد می‌شود، زمان پرداخت دستمزد صراحتا مشخص می‌گردد. در واقع در متن قرارداد عنوان می‌شود که کارفرما باید در تاریخ تعیین شده نسبت به پرداخت حقوق اقدام کند.

در شرایطی که کارفرما با مشکلات مالی مواجه می‌شود، ممکن است که از قبل به کارکنان خود اطلاع دهد که پرداخت دستمزد آن‌ها با تاخیر چند روزه انجام می‌شود که به طور معمولا کارگران مخالفتی در این زمینه نمی‌کنند. اما اگر کارفرما با تاخیر چندین ماه اقدام به پرداخت نمودن حقوق کارگران نماید، طبیعتا راه حلی جز شکایت از صاحب کار برای کارکران باقی نمی‌ماند.

علاوه بر این که تاخیر در پرداخت دستمزد زمینه شکایت از کارفرما را ایجاد می‌کند، در شرایطی نیز کارفرما از پرداخت حقوق کارگران امنتاع می‌ورزد. در این صورت اگر کارگران متوجه این موضوع شوند که صاحب کار قصد پرداخت حقوق آن‌ها را ندارد، در اسرع وقت باید این موضوع را از طریق وزارت کار پیگیری کنند.

در حالت دیگر نیز صاحب کار برخلاف آنچه در قرارداد ذکر شده است، دستمزد کارکنان خود را کمتر از میزان مصوب قانونی پرداخت می‌نماید.

شورای عالی کار با همکاری هیات دولت هر ساله سقف حداقل حقوق را تعیین می‌کند که در این صورت کلیه کارفرمایان باید پرداخت دستمزد حقوق را بر اساس مقدار تعیین شده انجام دهند.

این موضوع بدین معناست که با تصویب حداقل دستمزد قانون کار، صاحب کار تحت هیچ شرایطی حق ندارد پرداخت دستمزدها را کمتر از مصوب قانونی انجام دهد. در صورت انجام این کار، کارگران می‌توانند اقدام به شکایت از صاحب کار خود نمایند.

در قرارداد کار به میزان دستمزد کارگران نیز اشاره می‌شود که البته بندهایی در قرارداد وجود دارد که در صورت اضافه شده میزان آن توسط مراجع رسمی، کارفرما باید نسبت به پرداخت همان میزان تعیین شده اقدامات لازم را انجام دهد.

در هر صورت تخلف در اجرای مقررات مربوط به پرداخت دستمزد زمینه شکایت از کارفرمایان می‌شود. با توجه به این که اصلی‌ترین وظیفه برای کارفرما پرداخت دستمزد طبق اصول و مقررات تعیین شده است، هرگونه تخلف و کوتاهی در این زمینه موجبات شکایت از آن‌ها را فراهم می‌نماید.

رسیدگی به اینگونه شکایات در اداره کار انجام می‌شود و در این صورت کارگرانی که قصد دارند از صاحب کار خود به دلیل مسائل مرتبط با پرداخت دستمزد، شکایت کنند، باید از طریق وزات کار اقدامات قانونی را انجام دهند.

بیمه نکردن کارگران و شکایت از صاحب کار

دلیل دیگری که منجر به شکایت از صاحب کار می‌شود، بیمه نکردن کارگران است. کارفرما طبق قانون موظف است که کارگران شاغل در محل کار را بیمه نماید.

در صورت عدم بیمه کردن آن‌ها توسط صاحب کار زمینه شکایت قانونی در این زمینه مطرح می‌شود و شاکی باید این موضوع را از طریق اداره کار پیگیری کند.

به دلیل اهمیت بالای موضوع بیمه کردن کارگران توسط صاحب کار، قانون کار و قانون تامین اجتماعی به این موضوع پرداخته است.

مطابق ماده 148 قانون کار، کارفرمایان کارگاه‌‌های مشمول این قانون مکلف هستند بر اساس قانون تامین اجتماعی، نسبت به بیمه نمودن کارگران واحد خود اقدام‌ نمایند.

همچنین به موجب ماده 36 قانون تامین اجتماعی، کارفرما مسئول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمه شده به سازمان می‌باشد و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم ‌بیمه شده را کسر نموده و سهم خود را بر آن افزوده به سازمان تادیه نماید.

قانونگذار کلیه کارفرمایان را مکلف نموده است که تمامی پرسنل خود را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دهد.

البته نحوه پرداخت حق بیمه بر اساس قانون کار به این صورت است که کارفرما بخش عمده آن را باید خود بپردازد و مقدار ناچیزی از حق بیمه را از دستمرد کارگران کسر می‌کند.

برای کارگران جدای از حقوق ثابت ماهیانه، بحث اعطای حق بیمه از اهمیت بالایی برخوردار است.

در واقع صاحب کار باید تمهیدات لازم جهت بیمه کردن کارکنان خود را انجام دهد. در صورتی که به هر دلیلی صاحب کار از بیمه کردن کارکنان خود امتناع کند، کارگر این حق را دارد که علیه او اقدام به طرح دعوا کند.

شکایت از صاحب کار به دلیل بیمه نکردن کارگران جزو موضوعاتی است که امکان رسیدگی آن در اداره کار وجود دارد.

نکته قابل توجه این است که اگر در محل کار برای کارگران حوادثی به وجود آید و در اثر بروز حادثه صدماتی به آن‌ها وارد شود، در صورتی که بیمه نباشند، کارفرما باید نسبت به جبران خسارات وارده اقدامات لازم را انجام دهد. بنابراین بهتر است که صاحب کار در همان اوقات شروع همکاری اقدام به بیمه کردن کارگران نماید.

بنابراین چنانچه کارفرما در مورد بیمه نمودن کارگر تعلل نماید یا کارگران را با تاخیر بیمه کند، می‌توان از وی به دلیل عدم اعطای بیمه به کارگران از طریق هیات تشخیص اداره کار شکایت کرد.

متاسفانه برخی از کارفرمایان توجه خاصی نسبت به این موضوع ندارند و همواره نسبت به بیمه کردن کارگران کوتاهی می‌کنند.

عدم انجام این کار می‌تواند عواقب جبران ناپذیری برای صاحب کار به همراه داشته باشد. پس بهتر است قبل از آن که مشکلی در این زمینه به وجود آید، کارفرما برای بیمه کردن کارکنان اقدامات لازم را انجام دهد.

کارگر ساختمان

شکایت از صاحب کار بابت سوء استفاده از سفته‌های ارائه شده

رویه کار در کشورمان به این صورت است که کارفرمایان از افرادی که قصد کار کردن دارند، یک سری مدارک لازم جهت تضمین کار دریافت می‌کنند. در واقع صاحب کار جهت اطمینان از روند انجام کار، از کارگران ارائه سفته را دریافت می‌کند.

سفته جهت حسن انجام کار به صاحب کار داده می‌شود که ممکن است در این زمینه تخلفی از سوی کارفرما رخ دهد. در حالت کلی، صاحب کار حق استفاده از سفته کارگر را ندارد. طبق قانون تنها در صورتی کارفرما می‌تواند سفته های کارگر را به اجرا بگذارد که کارگر در محل کار خسارتی را به وجود آورده باشد.

چنانچه کارفرما از اسناد و مدارک تضمین کاری که توسط کارگر ارائه شده است، سوء استفاده کند، زمینه شکایت و طرح دعوا به وجود می آید. در سفته‌های ارائه شده نباید زمانی برای تاریخ پرداخت مشخص شود. در صورت درج تاریخ مشخص در سفته به این معناست که کارگر باید در زمان مقرر مبلغ مندرج در سفته را به صاحب کار پرداخت کند.

هدف صاحب کار از دریافت سفته به خاطر جلب اعتماد طرفین جهت انجام کار است. باید این موضوع مشخص شود که صاحب کار برای اخذ سفته هدفی جز حسن انجام کار از طرف کارگر ندارد.

اخراج غیر قانونی کارگر توسط صاحب کار و ثبت شکایت علیه او

بحث اخراج کارگران در روابط کاری امری طبیعی است و در مشاغل مختلف شاهد اینگونه مسائل هستیم. در صورتی که کارگر تخلفی را در محل کار انجام دهد، بسته به نظر کارفرما ممکن است که با ارائه تعهد کتبی مجددا به کار خود باز گردد یا این که از کار مورد نظر اخراج شود.

اما در مواقعی صاحب کار به صورت غیر قانونی اقدام به اخراج کارگر می‌کند  که در این صورت ابتدا باید مشخص شود که دلیل اخراج کارگر چه بوده است.

صاحب کار نمی‌تواند تا زمان تعیین شده در قرارداد کارگران خود را اخراج کند مگر آن که شرایطی به وجود آید که قانونا کارفرما اجازه اخراج کارگران را داشته باشد.

صاحب کار باید برای اخراج کارکنان خود دلایلی داشته باشد؛ در غیر این صورت رفتار وی مصداق بارز تخلف بوده و امکان شکایت از او وجود دارد.

یکی از بهانه‌های صاحب کاران برای اخراج کارگران خود به دلیل فرار از پرداخت عیدی است. همچنین کارفرما به دلیل آن که از پرداخت حقوق و مزایا کارگر خودداری کند، آن‌ها را اخراج می‌کند.

آیا می‌توان به دلیل توهین و فحاشی صاحب کار از او شکایت کرد؟

برخی از کارفرمایان اینگونه تصور می‌کنند که می‌توانند هر نوع رفتاری را علیه کارگران انجام دهند. حال اگر صاحب کار به کارگر خود توهین یا فحاشی کند، می‌توان از او شکایت کرد؟

توهین و فحاشی جز رفتارهایی هستند که در قانون برای آن‌ها مجازات تعیین شده است. بنابراین کارگر این امکان را دارد تا از صاحب کار به جرم توهین و فحاشی در محل کار اقدام به شکایت نماید. رسیدگی به اینگونه شکایات در مراجع قضایی کیفری انجام می‌شود.

البته کارگر می‌تواند ابتدا در اداره کار شکایت تنظیم کند و سپس کایت وی جهت بررسی به دادسرا صالح ارجاع داده خواهد شد. با توجه به این که توهین جزو جرائم قابل گذشت است، رسیدگی به آن منوط به ثبت شکایت از طرف شاکی است.

مشاوره حقوقی شکایت از صاحب کار

تنظیم شکوائیه برای شکایت علیه صاحب کار

طرح شکایت علیه صاحب کار در اداره کار مستلزم ارائه شکوائیه است و از این طریق رسیدگی به شکایت کارگر آغاز می‌شود.

تهیه و تنظیم شکواییه نیازمند رعایت قواعد و مقررات دادرسی است که اگر به درستی تنظیم نشود، توسط مرجع صالح رد و هیچ گونه ترتیب اثری نسبت به آن داده نمی‌شود.

به عبارت دیگر، هر کسی از عهده تنظیم شکوائیه بر نمی‌آید و تهیه آن باید توسط افراد متخصص انجام شود. درواقع رعایت نکات مهم و قواعد خاص تنظیم شکوائیه باعث می‌شود که هیات‌های تشخیص و حل اختلاف سریع‌تر به پرونده رسیدگی کنند و شکایت مربوطه زودتر به نتیجه برسد.

به منظور تنظیم شکوائیه برای شکایت از صاحب کار باید از افراد متخصص بهره بگیرید که تهیه و تنظیم آن را می‌توانید برعهده سامانه شکایت 24 واگذار نمائید.

این سامانه با تجربه چندین ساله در زمینه تنظیم انواع اوراق قضایی نظیر شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه و غیره می‌تواند شما را در ارائه انواع شکوائیه یاری نماید. با توجه به این که تنظیم شکوائیه مستلزم رعایت اصول و تشریفات قانونی خاصی است، به شما توصیه می‌کنیم تهیه اینگونه اوراق قضایی را برعهده کارشناسان ما قرار دهید.

مشاوره حقوقی در مورد نحوه شکایت از صاحب کار

در صورتی که به واسطه انجام تخلفی خاص از سوی صاحب کار قصد طرح شکایت قانونی را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس های متنوع سامانه شکایت 24 می‌باشد که می‌توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم.

اصولا طرح شکایت از کارفرما یا صاحب کار از طریق مراجع قانونی، کمی زمانبر و نیازمند رعایت یک سری موارد قانونی است که بدون بهره گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

اخذ وکیل در این زمینه می‌تواند کمک فراوانی به طرفین دعوی کند اما به دلایل گوناگون ممکن است امکان دسترسی به وکیل وجود نداشته باشد. در این شرایط مشاوره حقوقی تلفنی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مشاوره های حقوقی آنلاین یا تلفنی مزیت های فراوانی دارد که برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی امکان پذیر است. از طریق مشاوره حقوقی می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه طرح شکایت مرتبط با دعاوی کار و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

در واقع با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان اقدام به طرح شکایت علیه کارفرما نمود.

سامانه شکایت 24 با بهره مندی از مشاوران و کارشناسان مجرب و متخصص در امور حقوقی و کیفری و ارائه خدماتی نظیر مشاوره های تخصصی حقوقی، می‌تواند شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماید. در صورتی که قصد شکایت از صاحب کار را دارید، بهتر است قبل از هر اقدام حقوقی از خدمات این سامانه بهره مند شوید.

در مورد دلایل موثر در شکایت از صاحب کار توضیحاتی ارائه شد اما اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی شکایت 24 استفاده کنید.

ارائه خدمات تخصصی حقوقی توسط شکایت 24

خدمات سامانه شکایت 24 صرفا به ارائه مشاوره حقوقی محدود نمی‌شود. بلکه تهیه و تنظیم انواع شکواییه مرتبط با دعاوی کارگر و کارفرما را می‌توان از دیگر خدمات تخصصی این سامانه به شمار آورد.

شکایت 24 با تجربه چندین ساله در زمینه تنظیم انواع اوراق قضایی نظیر شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه و غیره می‌تواند شما را در ارائه انواع شکوائیه یاری نماید. با توجه به این که تنظیم شکوائیه مستلزم رعایت اصول و تشریفات قانونی خاصی است، به شما توصیه می‌کنیم تهیه اینگونه اوراق قضایی را برعهده کارشناسان ما قرار دهید.

در این سامانه مجرب‌ترین وکلا فعال در کشور که تخصص کافی در حوزه حقوق کار دارند، فعالیت می‌کنند که می‌تواند برای موکلین جهت استفاده از خدمات حقوقی اهمیت داشته باشد.

در هر صورت چنانچه به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و قصد تنظیم قراردادهای کاری، دادخواست، شکوائیه و سایر اوراق قضایی را دارید، قبل از هر اقدام حقوقی به سایت این سامانه مراجعه کنید و خدمات و امکانات این مجموعه بهره مند شوید.

باتوجه به این که سامانه حقوقی شکایت 24 سابقه چندین ساله در زمینه ارائه خدمات حقوقی دارد و بهترین و مجرب‌ترین حقوقدانان کشور در این مجموعه فعالیت می‌کنند، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب افراد مختلف برای بهره‌مندی از امکانات و خدمات حقوقی در زمینه مسائل مرتبط با دعاوی کار باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا