شکایت از اشخاص

شکایت از سازنده ساختمان چگونه است؟

ساخت و ساز املاک یکی از مشاغل شناخته در کشورمان است که درآمد مناسب در این حرفه باعث شده است تا بسیاری از افراد قصد ورود به این شغل را داشته باشند.

سالانه حجم قابل توجهی از ساخت و سازها در کشور انجام می‌شود و گروهی متشکل از سازنده، مهندس ناظر، کارفرما و غیره مسئولیت ساخت یک ملک را برعهده دارند.

با توجه به این که ساخت و ساز از جهات مختلف شغلی بسیار حساس و مهم محسوب می‌شود، سازندگان ساختمان باید تمرکز و دقت بیشتری در این حوزه داشته باشند.

چه بسیار ساختمان‌هایی که بر اثر بی‌توجهی سازنده و عوامل ساخت دچار ریزش شده‌اند و مشکلات فراوانی را برای مالک به وجود آورده‌اند.

تخلف در حوزه ساختمانی مانند سایر مشاغل وجود دارد اما انجام کوچک‌ترین تخلف در این زمینه باعث می‌شود تا مالکین ساختمان در زمان استفاده از آن دچار مشکل شوند.

تصور کنید که ملکی توسط سازنده ساخته شده و به مالک آن تحویل داده شود. حال با انجام خطا در زمان ساخت منجر به این خواهد شد که ساختمان ساخته شده از ایمنی و استاندارد کافی برخوردار نباشد.

یکی از گلایه مندی‌های مالکین ساختمان‌ها بحث ایمن نبودن سازه است و سازندگان با به کارگیری مصالح بی‌کیفیت، اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

انجام جزئی‌ترین تخلف و اشتباه در ساخت ساختمآن‌ها عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت و به همین جهت است که مالکین برای ساخت و ساز به افراد قابل اعتماد مراجعه می‌کنند.

بین سازنده‌ای که سابقه چندین ساله در ساخت و ساز ساختمان دارد با افرادی که در این حوزه سابقه چندان زیادی نداشته و به نوعی تازه کار محسوب می‌شوند، تفاوت زیادی وجود دارد.

اگر مالک زمین هستید و قصد دارید که به ساخت و ساز بپردازید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با افراد متخصص در این حوزه همکاری کنید.

سازنده‌ای که سابقه طولانی مدت در حوزه ساخت و ساز املاک دارد، می‌تواند ساخت ملک را به گونه‌ای انجام دهد که از لحاظ کیفیت و استاندارد بودن سازه از درجه بالایی برخوردار باشد.

عوامل مختلفی در شکایت از سازنده ساختمان دخیل هستند و زمانی بحث شکایت در این زمینه مطرح می‌شود که سازنده در حیطه کاری خود دچار تخلفی شود یا با مالک باهم دچار اختلاف شده و مواردی از این قبیل در طرح شکایت از سازنده ساختمان موثر می‌باشند.

مالک و سازنده برای شروع همکاری طبیعتا قراردادی را باهم امضاء می‌کنند که اگر سازنده برخلاف آنچه بین طرفین توافق شده است، عمل نماید، منجر به بروز اختلاف و در نهایت طرح شکایت خواهد شد.

سازنده ای که طبق قرارداد در موعد تعیین شده ملک مورد نظر را به مالک تحویل ندهد، طبیعتا منجر به این مسئله خواهد شد که علیه او شکایت حقوقی تنظیم شود.

شکایت از سازنده ساختمان غالبا زمینه حقوقی دارد اما در مواردی نیز این امکان وجود دارد که از سازنده شکایت کیفری شود. مالک ساختمان این حق را دارد تا به خاطر به کارگیری مصالح بی‌کیفیت از سازنده شکایت کند.

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با نحوه شکایت از سازنده ساختمان در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ساخت و ساز ساختمان

درباره شکایت از سازنده ساختمان

سازندگان ساختمان که در اصطلاح عرفی به عنوان ساختمان ساز نیز شناخته می‌شوند، از یک سری وظایف قانونی برخوردار هستند و تخلفاتی که در زمان ساخت انجام می‌دهند، باعث خواهد شد تا علیه آن‌ها طرح دعوا انجام شود. ساخت و ساز پروسه طولانی دارد و برای ساخته شدن یک ملک حداقل بین یک الی دو سال زمان می‌برد.

در خصوص ساخت و ساز عموما ارتباط اصلی بین سازنده و مالک است. مالک درخواست ساخت ساختمان را به سازنده می‌دهد و مسئولیت ساختن ملک و تحویل آن به مالک را برعهده دارد. در حال حاضر رابطه بین مالک و سازنده عمدتا در قالب مشارکت در ساخت انجام می‌شود.

در واقع سرمایه از طرف مالک و فرآیند مربوط به ساخت و ساز از طرف سازنده انجام می‌شود. تمامی فرآیند مربوط به ساخت و ساز طی تنظیم قراردادی صورت می‌گیرد.

در این نوع قرارداد تمامی شرایط و ضوابط ساخت مانند زمان شروع کار و پایان پروژه و همچنین هزینه‌های ساخت و درصد سود تقسیم شده بین طرفین نیز ذکر می‌شود.

این که بحث شکایت از سازنده ساختمان مطرح است، قاعدتا تخلفی از طرف سازنده انجام شده که مالک قصد شکایت از سازنده را دارد.

شکایت از سازنده ساختمان غالبا به موارد ساخت و ساز ارتباط دارد و مالک به دلیل انجام تعهدات مندرج در قرارداد اقدام به ثبت شکایت از سازنده می‌کند.

در صورتی که شکایت از سازنده ساختمان زمینه حقوقی داشته باشد، رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه‌های حقوقی خواهد بود.

شکایت حقوقی از سازنده شامل مواردی مانند مطالبه خسارت قرارداد، استراداد ثمن معامله و غیره است.

همچنین در شرایطی ممکن است که سازنده و مالک در خصوص موضوعات ساخت و ساز با یکدیگر اختلاف پیدا کنند و سازنده به مالک فحاشی نماید.

در این شرایط که سازنده اقدام به فحاشی نموده است، طبیعتا مرتکب جرم شده و امکان پیگیری چنین رفتاری از سوی سازنده از طریق دادسرا وجود دارد.

لازم به ذکر است که سازندگان ساختمان براساس توافق انجام شده با مالک از یک سری مصالح خاص ساختمانی در زمان ساخت استفاده می‌کنند.

حال اگر شخص سازنده برخلاف قرارداد از مصالح غیر استاندارد استفاده کند، مالک طبق قانون می‌تواند برای ثبت شکایت قانونی اقدامات لازم را انجام دهد.

سازنده ای که فرآیند ساخت و ساز را طبق قرارداد تنظیم شده انجام نمی‌دهد و با اختیار خود آپارتمان مالک را می‌سازد، می‌توان در این حالت نیز از او شکایت کرد.

وجود قرارداد کتبی در خصوص فرآیند ساخت و ساز از اهمیت خاصی برخوردار است و در صورت عدم انجام تعهد طرفین به مفاد قرارداد، طرف مقابل این امکتن را دارد تا به استناد قرارداد اقدامات قانونی لازم را انجام دهد.

در هر صورت می‌توان گفت که شکایت از سازنده ساختمان حق قانونی مالک است و در صورت تخلف در این زمینه مالک می‌تواند برای ثبت شکایت از طریق مراجع قانونی اقدام کند.

قرارداد ساخت و ساز بین سازنده ساختمان و مالک

برای شروع هر کار و انجام پروژه‌ای، وجود قرارداد بین طرفین ضروری است. این موضوع در ارتباط با ساخت و ساز ساختمان نیز مطرح است و زمانی که مالک ملک و سازنده قصد مشارکت در زمینه ساخت و ساز را داشته باشند، باید در شروع کار قراردادی را باهم منعقد کنند.

در خصوص بستن قرارداد ساخت و ساز هیچگونه الزام قانونی وجود ندارد و قانونگذار طرفین را ملزم به به انعقاد قرارداد ننموده است. اما به جهت عدم سوء استفاده طرفین تنظیم قرارداد به نفع طرفین خواهد بود.

تنظیم قرارداد ساخت و ساز با سایر قراردادها تفاوت‌هایی دارد و در متن قرارداد به موضوعات مختلفی اشاره می‌شود.

رابطه بین سازنده ساختمان و مالک عمدتا طی قرارداد مشارکت در ساخت انجام می‌شود. قرارداد مشارکت در ساخت به این صورت است که مالک، زمین خود را جهت ساخت و ساز در اختیار سازنده قرار می‌دهد و در این بین سود حال از ساخت پروژه مورد نظر به سازنده تعلق می‌گیرد.

در واقع مالک و سازنده در ساخت و ساز ساختمان باهم مشارکت می‌کنند که هر کدام در این زمینه در قبال هم یک سری تعهدات قانونی دارند. یکی از مواردی که در متن قرارداد مشارکت به آن اشاره می‌گردد، بحث تعهدات سازنده و مالک نسبت به یکدیگر است.

سازنده وظیفه ساخت و ساز آپارتمان و تحویل آن در موعد قانونی را دارد و مالک نیز باید مقدار مشخصی از سود حاصل از ساخت را برای سازنده در نظر بگیرد. کلیه توافقات سازنده و مالک باید به صورت کتبی در قالب قرارداد مشارکت عنوان شود.

عدم اجرای توافقات انجام شده توسط سازنده می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد و در نهایت مالک برای آن که به حق و حقوق قانونی خود برسد، اقدام به ثبت شکایت می نماید.

عدم پایبندی سازنده به تعهدات قرارداد باعث خواهد شد تا حقوق مالک پایمال شود و در این صورت مالک راه حلی جز طرح دعوا علیه سازنده و پیگیری آن از طریق مراجع قضایی ندارد.

قرارداد مشارکت در ساخت

در قرارداد مشارکت ساخت و ساز چه مواردی عنوان می‌شود؟

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، یکی از انواع قراردادهای شناخته شده در زمینه ساخت و ساز، قرارداد مشارکت در ساخت است.

در واقع مالک و سازنده باهم به توافق می‌رسند که یک ملکی را بسازند. سازنده طی تقاضا مالک مبنی بر ساخت و ساز، فرآیند مربوط به ساخت پروژه عمرانی را برعهده می‌گیرد.

در ارتباط با تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت و ساز ممکن است این سوال مطرح شود که چه موضوعاتی در آن درج می‌شود؟ در واقع سازنده و مالک باید به چه مواردی در قرارداد ساخت اشاره کنند؟

موارد مندرج در قرارداد مشارکت در ساخت متعدد هستند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • تعهدات طرفین
  • ضمانت اجرای عدم تعهدات قرارداد از طرف سازنده یا مالک
  • موضوع قرارداد
  • مدت قرارداد
  • سهم هریک از طرفین
  • هزینه‌های انجام ساخت و ساز

موارد مزبور باید به صورت دقیق در متن قرارداد ذکر شوند تا در صورت اختلاف بین طرفین بتوان نسبت به آن‌ها استناد نمود.

در صورتی که موارد قانونی که باید در قرارداد ذکر گردد، دارای ابهام بوده یا به صورت دقیق ذکر نشوند، می‌تواند مشکلاتی را در ادامه فعالیت ساخت و ساز برای طرفین به وجود آورد.

موضوع قرارداد همان مشارکت در ساخت است که بین سازنده و مالک منعقد می‌شود. تعهد اصلی مالک نسبت به سازنده، تقدیم ملک با ذکر جزئیات دقیق آن است.

مالک باید جزئیات کامل مربوط به ملک مورد نظر را جهت ساخت در اختیار سازنده قرار دهد. ارائه جزئیات در این زمینه در مورد مواردی مانند ارزش گذاری و قیمت منطقه‌ای ملک در زمان ساخت حائز اهمیت است.

در صورتی که مالک جزئیات و ویژگی‌های ملک را به طور دقیق به سازنده اعلام نکند، منجر به بروز مشکلات فراوان شده و حتی این امکان وجود دارد تا قرارداد بسته شده به صورت یک طرفه فسخ گردد.

در مقابل نیز سازنده وظیفه دارد که ساخت و ساز و مراحل آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و ساختمان را آنطور که مطابق انتظار مالک است، بسازد.

در واقع تعهد قانونی سازنده یا همان مجری طرح طبق قرارداد مشارکت، اداره و پیشبرد پروژه ساختمانی و همچنین پرداخت هزینه‌های مربوطه است. تعهدات مالک نسبت به سازنده در قرارداد مشارکت در ساخت بیشتر است.

در مورد مدت قرارداد نیز باید گفت که از زمان اخذ مجوز ساخت از نهاد شهرداری، سازنده وظیفه دارد که عملیات ساخت و ساز را شروع کرده و برای اتمام آن تاریخ مشخصی را اعلام کند.

در قراردادهایی که به صورت مشارکتی بین طرفین بسته می‌شود، سهم هر کدام به عنوان سهم الشرکه شناخته شده که در قرارداد مشارکت در ساخت شرایط خاصی برای آن تعیین شده است.

عدم تعیین سهم الشرکه مالک و سازنده در این قرارداد موحب بروز مشکلاتی برای طرفین شده و امکان ادامه همکاری تقریبا دشوار خواهد شد.

به طور معمول یکی از زمینه‌های اختلاف بین سازنده و مالک ساختمان، مباحث مالی در قرارداد است. سازنده و مالک باید قبل از شروع پروزه ساخت و ساز، در خصوص هزینه‌های مربوطه باهم به توافق کلی برسند تا در زمان اجرای پروژه برای چنین مسائلی دچار اختلاف نگردند.

شکایت از سازنده ساختمان به دلیل عدم تحویل به موقع ملک

همانطور که گفته شد، در قرارداد مشارکت ساخت، مدت شروع و پایان قرارداد قید می‌شود. در واقع باید تاریخ تحویل و آماده شدن ملک در قرارداد تعیین شود.

البته تاریخ اعلامی برای تحویل ساختمان، به صورت تقریبی تعیین می‌شود و در قراردادهای ساخت و ساز چنین شرایطی وجود دارد که فرآیند ساخت و ساز برای مدت مشخصی متوقف شود که این موضوع بین طرفین قرارداد حل و فصل گردد.

در صورتی که سازنده به تعهد خود مبنی بر تحویل ساختمان طبق تاریخ مقرر عمل نکند، مالک می‌تواند از سازنده ساختمان شکایت کند.

اگر سازنده به مالک اطلاع داده باشد که ممکن است ساختمان با تاخیر آماده و به او تحویل داده شود و مالک نیز این امر را بپذیرد، نیازی به طرح دعوا نیست.

اما زمانی بحث شکایت از سازنده ساختمان به دلیل عدم تحویل به موقع ملک مطرح می‌شود که در تاریخ مقرر در قرارداد، ملک به مالک تحویل داده نشود. در واقع سازنده تحویل ملک با تاخیر را به مالک اطلاع نمی‌دهد و همین امر سبب می‌شود تا بین طرفین اختلاف به وجود آید.

در هر صورت عدم تحویل ساختمان طبق توافق انجام شده بین طرفین در زمان اعلامی، منجر به شکایت از سازنده می‌شود.

البته در چنین شرایطی، مالک بهتر است قبل از ثبت شکایت، مشکل به وجود آمده را با سازنده در میان بگذارد و این مسئله را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

در صورتی که اختلاف سازنده و مالک از طریق مسالمت آمیز حل و فصل نگردد، در نهایت باید روش قانونی طرح شکایت باید از سر گرفته شود. آماده کردن ساختمان و تحویل آن در موعد تعیین شده از جمله وظایف اصلی سازنده محسوب می‌شود.

گاهی اوقات ممکن است که به دلیل عدم تامین هزینه‌های مربوطه از طرف مالک، پروژه ساخت و ساز متوقف گردد که طبیعتا تحویل ملک در موعد تعیین شده دشوار می‌گردد.

ساختن

شکایت از سازنده به دلیل وجود نواقص در ساختمان

ساختن و آماده کردن کلی بخش‌های یک ساختمان برعهده سازنده است. براساس آنچه میان طرفین توافق شده است، سازنده باید عملیات ساخت و ساز را به نحوی انجام دهد که مطابق با انتظار مالک باشد.

در صورتی که سازنده از مصالح ساختمانی بی‌کیفیت در زمان ساخت استفاده کند، منجر به بروز نواقص در ساختمان ساخته شده خواهد شد. علت آن که بسیاری از آپارتمان‌ها در همان سال‌های اولیه دچار نقص فنی می‌شوند، به دلیل ساخت و ساز نامناسب است.

سازنده‌ای که از مصالح غیر استاندارد استفاده می‌نماید، در آینده نه چندان دور باعث می‌شود تا سازه با مشکلاتی مواجه گردد و در چنین شرایط در واقع ساختمان ناایمن ساخته شده است.

در واقع استفاده از مصالحی که کیفیت بسیار پایینی دارند، سبب بروز مشکلات عدیده برای ساختمان در هر حال ساخت می‌شود. کیفیت مصالح به کارگرفته شده در ایمن بودن سازه بسیار مهم است.

مالک با تحویل گرفتن ساختمانی ناایمن، می‌تواند از سازنده ساختمان شکایت کند. سازنده با اخذ هرینه بالا به مالک آپارتمانی را تحویل داده که مطابق با میل او نبوده است.

سازنده طبق قرارداد مشارکت، وظیفه دارد که ساختمان را طبق توافقی که انجام شده است، بسازد که در غیر این صورت زمینه اختلاف بین طرفین ایجاد می‌گردد.

اختلاف در زمینه سهم الشرکه قرارداد مشارکت ساخت و شکایت از سازنده

یکی از مواردی که زمینه اختلاف در قرارداد مشارکت ساخت را به وجود می‌آورد، بحث میزان سهم الشرکه طرفین است. سهم مالک و سازنده برای پروژه ساخت و ساز باید از قبل تعیین شود و در نهایت میزان آن در قرارداد ذکر شود.

به طور معمول نحوه تقسیم سود در قراردادهای مشارکت در ساخت، 55 درصد برای مالک و 45 درصد برای سازنده است.

البته این میزان برای تمامی قراردادهای ساخت و ساز ثابت نیست و می‌تواند متغییر باشد. در ارتباط با این موضوع که تقسیم سود به چه نحوی باید انجام شود، به توافق صورت گرفته بستگی دارد.

در صورتی که سازنده بیشتر از سهم قانونی خود دریافت نماید، مالک این اختیار را دارد تا از او شکایت کند. گفتنی است که قبل از شروع پروژه ساخت و ساز، سازنده با مالک در خصوص سهم الشرکه به توافق کلی می‌رسند و بعد از آن به شرایط بعدی قرارداد پرداخته می‌شود.

برخی از سازندگان ساختمان به دلیل سابقه کاری خود معمولا سود بیشتری را بالاتر از آنچه گفته شد، از مالک تقاضا دارند که در صورت موافقت بین طرفین، مالک موظف است تا سهم الشرکه تعیین شده را بپردازد.

ساختمان سازی

نحوه شکایت از سازنده ساختمان

بعد از بررسی دلایل شکایت از سازنده ساختمان، موضوع مهم در این زمینه، بحث نحوه شکایت قانونی از سازندگانی است که در مورد پروژه‌های ساختمانی مرتکب تخلفاتی می‌شوند.

برای شکایت از سازنده ساختمان در وهله اول باید دادخواستی که با موضوع دعوا ارتباط داشته باشد، تنظیم گردد. از آن جهت که اغلب شکایات از سازندگان ساختمان به مواردی مانند دریافت خسارت مرتبط است، باید دادخواست تامین دلیل تقدیم دادگاه صالح گردد.

در دادخواست تامین دلیل، مالک صراحتا به دلیل شکایت از سازنده اشاره می‌کند. دادخواست تامین دلیل باعث می‌شود تا دلایل موجه و به اصطلاح محکمه پسند به دادگاه ارائه شود. در خصوص ارائه دادخواست تامین دلیل باید به شورای حل اختلاف مراجعه شود.

سپس با پرداخت هزینه کارشناسی توسط مالک، رسیدگی‌های لازم برای شکایت ثبت شده انجام می‌شود. این مرجع طبق نطر کارشناس رسمی دادگستری میزان تعیین خسارت را مشخص نموده و سازنده را ملزم به پرداخت آن می‌نماید.

سپس پرونده برای رسیدگی نهایی به دادگاه عمومی حقوقی فرستاده شده و قاضی رای خود را در این زمینه اعلام می‌کند.

برای شکایت از سازنده ساختمان چگونه شکایت‌نامه تنظیم کنیم؟

در صورتی که قصد شکایت علیه سازنده ساختمان را دارید، باید در وهله اول بتوانید شکایت‌نامه مرتبط با مشکلی که برایتان ایجاد شده است، تنظیم کنید. در صورتی که تنظیم شکایت‌نامه به درستی انجام نشده باشد، توسط مراجع ذی صلاح رسیدگی نخواهد شد.

ثبت و ارائه شکایت‌نامه در واقع اولین و مهم‌ترین قدم در شکایت از سازندگان ساختمان است. بنابراین اگر تمایل دارید که شکایت شما در اسرع وقت و بدون وجود مشکل خاصی مورد بررسی قرار گیرد، باید بتوانید شکوائیه با رعایت اصول قانونی تهیه نمایید.

تنظیم شکوائیه اصولا توسط وکلا و کارشناسان حقوقی صورت می‌گیرد که تنظیم آن را باید برعهده اشخاص متخصص حقوقی قرار دهید. به همین سبب تهیه و تنظیم شکوائیه مرتبط با تخلفات سازندگان ساختمان را می‌توانید در اختیار سامانه شکایت 24 قرار دهید.

تخلفات سازنده ساختمان

مشاور حقوقی برای شکایت از سازنده ساختمان

امکان بروز رفتارهای غیر قانونی و انجام تخلفات در حوزه انجام پروژه‌های عمرانی از طرف سازندگان ساختمان وجود دارد و مطابق قانون این حق برای طرف قرارداد هست تا در این خصوص رسیدگی به شکایات خود را از طریق مراجع صالح درخواست کنند.

به همین جهت اگر قصد شکایت از سازنده ساختمان را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس‌های متنوع سامانه شکایت 24 است.

در این صورت می‌توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

طرح شکایت از سازنده ساختمان به دلیل انجام تخلفات، نیازمند رعایت یک سری شرایط قانونی است که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

ما در این سامانه با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از سازندگان متخلف ساختمانی را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماییم.

استفاده از خدمات سایت شکایت 24 می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح شکایت از سازندگان متخلف در این حوزه به شمار رود. شکایت 24 آماده خدمت رسانی در ارائه انواع خدمات حقوقی نظیر تنظیم شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه و مشاوره‌های تخصصی می‌باشد.

قبل از هر اقدام حقوقی بهتر است از مشاوره‌های تخصصی این سایت که توسط وکلا و کارشناسان مجرب و متخصص انجام می‌شود، استفاده کنید و از راهنمایی‌های مشاوران متخصص در این زمینه بهره‌مند شوید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

بهره‌مندی از مشاوره حقوقی سامانه شکایت 24

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات حقوقی دست یافت، مشاوره حقوقی است. در واقع از طریق مشاوره حقوقی می‌توان به موضوعات و مسائلی که در مورد آن دچار مشکل شده‌اید، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

گفتنی است که از روش‌های دیگری که می‌توان به اطلاعات حقوقی دست پیدا کرد، مراجعه به وکیل دادگستری است.

این که در زمینه‌های حقوقی به وکیل یا کارشناس حقوقی مراجعه شود، بستگی به نظر افراد دارد و نمی‌توان طرفین را ملزم کرد که الزاما برای طرح دعوا از وکیل استفاده کنند.

اگر تمایل دارید که با وکلا و متخصین حقوقی در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24 یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما خواهد بود.

مشاوره‌های حقوقی شکایت 24 به صورت آنلاین، تلفنی و در بستر فضای مجازی نیز انجام می شود که برای افراد مزیت‌های فراوانی دارد. یکی از این مزیت‌ها برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی است.

از طریق مشاوره حقوقی این سامانه می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه اقامه دعاوی حقوقی و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از مشاوره حقوقی این سامانه، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد مسائل مختلف کسب کرد.

با توجه به این طرح دعاوی حقوقی از طریق مراجع قانونی، کمی زمانبر و نیازمند رعایت یک سری موارد قانونی است و اصول دادرسی مشخص دارد، که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

در صورتی که قصد دارید از سازنده ساختمان شکایت کنید اما با نحوه و مراحل طرح شکایت در این زمینه آشنا نیستید، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

‫8 دیدگاه ها

  1. یه عده چه دل خوشی دارن که میان اینجا سوال میپرسن
    اینا اگه قرار بود اینجا جواب بدن که راه درآمدی خودشون رو با مشکل مواجه میکنن

  2. سلام . در قراداد ساخت سازنده نوشته شده که در طبقه ۵ بهار خواب احداث میگردد و به متراژ اشاره نشده که سازنده یک واحد ۱۲۰ متری میخواهد بسازد که مورد مناقشه صاحب زمین و سازنده هست،از لحاظ قانونی متراژ ۱۲۰ متر برای بهار خواب امکان دارد؟

  3. سلام وقتتون بخیر. ممنون از سایت شکایت۲۴ و مطالب کاملی که گذاشتید.
    اگه سنگ نما ریزش کند و خدایی نکرده خسارتی در پی داشته باشه مسئولیتش با کیه؟
    و اینکه هزینه ی پیچ و رولپلاک کردن ساختمان با سازنده است یا مالکین؟

    ممنون از لطف شما

  4. ادرس سایتو از گوگل دراوردم و میخواستم بدونم اگر سنگی ریزش کنه و خسارتی به بار بیاد چه کسانی مقصر اصلی ریزش سنگ هستند. ما شکایت کردیم و منتظر جواب دادگاه هستیم اما خیلی استرس داریم. ممنون از سایت شکایت 24

  5. ممنون از سایت شکایت24 از مطلب بسیار خوبتون. کلی اطلاعات کسب کردیم. میحواستم بدونم ریزش سنگ نما چند سال بر عهده سازنده هستش؟
    ما میخوایم نمامونو بدیم سازنده پیچ کنه گردن نمیگیره.
    جهان فرود رو چک کردیم اطلاعات غلط نوشته بودن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا