شکایت از اشخاص

شکایت از استاد دانشگاه چگونه است؟

دانشجویان و روسای دانشگاه‌ها، موظف هستند حرمت استاد را حفظ کرده و در هر شرایطی به او احترام بگذارند. در مقابل استاد نیز باید احترام دانشجویان را حفظ کرده و در واقع ادب استادی را رعایت نمایند.

عدم رعایت برخی مقررات و آیین‌نامه‌ها و همچنین دستورالعمل‌ها توسط استاد در محیط دانشگاه و همچنین در صورتی که استادی حرمت دانشجویی را حفظ نکرده و به او توهین یا بی‌احترامی نماید، از آن جایی که این امر برخلاف شئون شغل استاد دانشگاه است، تخلف به حساب آمده و قابل تعقیب انتظامی و قضایی است.

دانشجویان و روسای دانشگاه قادرند استاد دانشگاه و حتی عضو هیات علمی خاطی را به هیات‌های رسیدگی به شکایات معرفی کرده و یا حتی آن استاد را به دلیل نوع رفتار ارتکابی مورد تعقیب کیفری نیز قرار دهد.

در این مقاله سعی خواهد شد شما را با نحوه شکایت از استاد دانشگاه آشنا نماییم.

مرجع رسیدگی به شکایت از استاد دانشگاه

در صورتی که دانشجویان یا خود دانشگاه بر علیه استادی شکایتی مطرح نمایند، پرونده وی به هیات رسیدگی به تخلفات انتظامی استاد که در ساختمان مرکزی همان دانشگاه مستقر است، ارسال خواهد شد.

همچنین بخوانید

هیات رسیدگی به تخلفات مذکور موظف خواهد بود، ابتدا جلسه‌ای برای بررسی موضوع تشکیل داده و این موضوع را مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار دهد، که آیا این هیات صلاحیت رسیدگی به تخلفات ذکر شده از سوی استاد دانشگاه یا اعضای هیات علمی را دارد یا خیر؟

در صورت احراز صلاحیت خود برای رسیدگی به موضوع، بازرس یا محققی تعیین نموده تا موضوع را بررسی نمایند که آیا چنین اتفاقی به وقوع پیوسته است یا خیر؟

پس از بررسی کامل موضوع توسط تیم تحقیق، هیات بدوی رسیدگی به تخلفات استاد، مکلف خواهد بود، به آن استاد یا اعضای هیات علمی متخلف ابلاغ اتهام نماید، استاد نیز از زمانی که حکم به او ابلاغ گردید، فرصت خواهد داشت تا پاسخ اتهامات را به هر صورتی که ممکن است به هیات مذکور ارسال نماید.

پس از ارسال پاسخ مذکور به هیات رسیدگی به تخلفات انتظامی استاد، این هیات در کوتاه‌ترین زمان ممکن تشکیل جلسه داده و به اتهامات وارد شده به استاد رسیدگی کرده و حکم صادر می‌کند.

استاد دانشگاه سر کلاس درس

هیات رسیدگی انتظامی به تخلفات و جرایم استاد دانشگاه

هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداري، در دو  مقطع، اقدام به رسیدگی نسبت به شکایات خواهد کرد.

  • رسیدگی در هیات بدوی
  • رسیدگی در هیات تجدیدنظر

هیات بدوی

همانگونه که ذکر شد، هیأت‌های بدوی در تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و همچنین مؤسسات تحقیقاتی یا دانشکده‌های مستقل در سطح  کشور، تشکیل شده و از سه نفر عضو اصلی و حداکثر دو نفر عضو علی البدل تشکیل می‌گردند.

اعضای آن حتی الامکان از بین اعضای هیات علمی همان دانشگاه یا دانشکده انتخاب خواهند شد. جالب توجه است که یک نفر از اعضای هیأت بدوی باید از استاد دانشگاه در رشته معارف اسلامی، و دارای مدرک فوق‌لیسانس یا معادل حوزوی آن باشد.

هیات تجدیدنظر

به تشخیص وزارت علوم و تحقیقات و به جهت تجدید نظر از آرای صادره توسط هیات بدوی، در چند دانشگاه یا موسسه آموزش عالی و تحقیقاتی مشترکاً یک هیأت تجدیدنظر تشکیل خواهد شد.

هیات تجدیدنظر سه نفر عضو اصلی و حداکثر دو نفر عضو علی البدل داشته و همانند هیات بدوی از بین اعضای هیأت علمی مؤسسات و دانشگاه‌ها و به مدت دو سال از طرف وزیر علوم و آموزش عالی تعیین و منصوب شده‌اند.

همچنین در مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و سایر دانشگاه‌هایی که تابع سایر موسسات دولتی و وزارتخانه‌ها هستند، هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات استاد، از طرف وزیر مربوطه یا بالاترین مقام دستگاه دولتی تعیین می‌شود.

شرایط و روش رسیدگی به شکایت از استاد دانشگاه در این هیات‌های بدوی و تجدیدنظر

صلاحیت رسیدگی به تخلفات انتظامی استاد دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی با هیأت بدوی رسیدگی است.

آرا این هیأت در صورتی که علیه استاد متخلف صادر گردد و قابل تجدیدنظر نیز باشد، در صورتی که ظرف دو ماه برای افراد خارج از کشور و یک ماه برای افراد داخل کشور از تاریخ ابلاغ رای به خوانده متخلف، مورد تجدیدنظرخواهی قرار نگیرد، قطعی بوده و با دستور رئیس دانشگاه یا موسسه مربوطه به مرحله اجرا در خواهد آمد.

بنابراین در صورتی که استاد متخلف یا عضو هیأت علمی در مهلت مقرر از تاریخ ابلاغ رأی هیأت بدوی درخواست تجدیدنظر خود را به هیات تجدیدنظر تسلیم نماید، این هیات مکلف به رسیدگی خواهد بود. ابلاغ رای در این هیات‌ها نیز مطابق قانون آیین دادرسی مدنی به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است، رأی هیأت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات اداری استاد و اعضای هیات علمی، مانع از رجوع آن شخص به مراجع قضایی همچون دیوان عدالت نخواهد بود و این امکان برای استاد وجود دارد که از طریق مراجع قضایی نسبت به ابطال رای هیات بدوی یا تجدیدنظر اقدام نمایند.

تخلفات استاد دانشگاه

شرایط عضویت در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی استاد دانشگاه

اعضای هیأت بدوی و تجدیدنظر علاوه بر تدین به دین اسلام و عمل به احکام آن و اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت فقیه باید متاهل بوده و حداقل سه سال سابقه عضویت در هیات علمی دانشگاه را داشته باشند.

در صورتی که عضو هیات بدوی یا تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات استاد، با فرد متخلف یا متهم دارای یکی از قرابت‌ها و شرایط ذیل باشد، نباید وارد جلسه رسیدگی شده یا در صدور رای شرکت کند:

  • عضو هیأت رسیدگی با استاد متهم، قرابت سببی یا نسبی تا درجه دوم از طبقه سوم داشته باشد.
  • عضو هیأت رسیدگی با متهم، دعوای حقوقی یا جزایی داشته یا در دعوای مطروحه ذینفع باشد.
  • شخص عضو هیأت رسیدگی، خود مدعی تخلف یا مدعی متخلف باشد.

بررسی برخی از تخلفات انتظامی و جرایم استاد و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها

جرایم و تخلفات انتظامی همچون اعمال خلاف شرع و اخلاق عمومی و تخلفات انضباطی استاد و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه نمود که دانشگاه یا دانشجو امکان طرح شکایت از آن‌ها را در هیات بدوی رسیدگی به تخلفات خواهد داشت:

  1. ترک محل خدمت و یا غیبت بدون اجازه یا عذر موجه
  2. تخلف از نحوه اجرای مقررات و قوانین دانشگاه
  3. سهل انگاری یا غرض ورزی با دانشجو در انجام وظایف محوله
  4. تمرد از اجرای دستورات قانونی مقامات دانشگاه
  5. استفاده غیر مجاز و غیر ضروری از اموال و امکانات دولتی
  6. تسلیم مدارک به افرادی که حق دریافت آن را ندارند و یا خودداری از تسلیم مدارک به اشخاصی که حق دریافت آن‌ها را دارند.
  7. سهل‌انگاری در حفظ اموال و وجوه دولتی و اسناد و مدارک‌ دانشگاه اعم از محرمانه و غیر آن
  8. افشاء سوالات امتحانی برای دانشجویان یا افراد دیگر و یا تغییر اوراق و یا تعویض برگهای امتحانی
  9. فاش نمودن اسناد محرمانه دانشگاه یا موسسه
  10. اخفای و از بین بردن غیر مجاز اسناد و مدارک دانشگاه و حیف و میل وجوه و اموال دولتی
  11. اعتیاد او و یا ارتکاب اعمال خلاف که موجب هتک حیثیت و شئون شغلی استاد گردد.
  12. عدم رعایت حجاب اسلامی و ارتکاب اعمال خلاف شرع
  13. عضویت در یکی از فرقه‌های ضاله و یا ساواک منحله و تشکیلات فراماسونری و مشابه آن
  14. فعالیت یا عضویت یا تبلیغ به نفع احزاب و گروه‌های الحادی
  15. القا اندیشه‌های الحادی و توهین به مقدسات اسلامی
  16. ارتکاب اعمال خلاف مصالح نظام جمهوری اسلامی همچون اعتصاب و به تعطیل کشاندن کلاس‌ها، تظاهرات و تحصن به طور غیر مجاز در محیط دانشگاه

لازم به ذکر است که اثبات تخلفات و جرایم مذکور در بندهای 10 و 13 و 14 و 16 باید در مرجع صالح قضایی که همان دادگاه‌های کیفری هستند، صورت گرفته و عضو هیات علمی، در مدت رسیدگی در آن مرجع قضایی به حالت تعلیق در خواهد آمد.

استاد حقوق

مجازات‌های انتظامی استاد و اعضای هیات علمی متخلف

پس از رسیدگی به اتهام و تخلف صورت گرفته از ناحیه استاد دانشگاه یا عضو هیات علمی، و احراز آن از سوی هیات‌های مذکور، مجازات‌هایی به شرح ذیل و با توجه به اهمیت جرم یا تخلف صورت گرفته تعیین خواهد شد:

  1. احضار متهم و اخطار شفاهی به او
  2. اخطار کتبی به متهم با درج در پرونده استخدامی
  3. توبیخ کتبی متهم با درج در پرونده استخدامی
  4. کسر حقوق و مزایای دریافتی متخلف تا یک سوم، از یک ماه تا سه ماه
  5. تعلیق رتبه متخلف از یک سال تا دو سال
  6. تنزل یک پایه
  7. انفصال موقت از یک ماه تا یک سال
  8. بازخرید خدمت، البته با پرداخت 45 روز حقوق در ازای هر سال خدمت دولتی تا ده سال و پرداخت یک ماه حقوق در قبال هر سال نسبت به مازاد ده سال خدمت، کسور بازنشستگی افرادی که خدمت آنان بازخرید می‌شود به آنان مسترد خواهد شد و کسر یک سال خدمت، یک سال محسوب خواهد شد.
  9. اخراج از مؤسسه آموزشی یا دانشگاه مربوطه
  10. اخراج از موسسه متبوع و محرومیت از پذیرفته شدن در سایر موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و دانشگاه‌های کشور
  11. انفصال دائم از خدمات دولتی

رئیس موسسه آموزش عالی و تحقیقاتی و یا رئیس دانشگاه، قادر است بدون مراجعه به هیات رسیدگی انتظامی، مجازات‌های مندرج در بند 1و 2 و 3 را در خصوص استاد متخلف و اعضای هیات علمی اجرا کند.

اجرای سایر مجازات‌ها در بندهای بعدی موکول به رسیدگی و صدور رای هیات رسیدگی انتظامی خواهد بود.

چند نکته در خصوص اعمال مجازات‌های استاد متخلف

  • در صورت تکرار تخلف و ثبوت آن، استاد خاطی به اشد مجازات پیش بینی شده در آن درجه محکوم شده و هرگاه مجازات قبلی اشد اعمال شده در درجه مربوط باشد، عضو خاطی به حداقل مجازات درجه بعد محکوم خواهد شد، به نحوی که در هر حال از مجازات محکومیت قبلی شدیدتر باشد.
  • مجازات غیبت غیر موجه و متوالی بیش از دو ماه یا متناوب بیش از 4 ماه در سال، به تشخیص هیات رسیدگی به تخلفات دانشگاه یا موسسه آموزش عالی تحقیقاتی مربوط می‌شود. البته استخدام این استاد در دانشگاه‌ها یا موسسات تحقیقاتی دیگر بلامانع است.
  • وزارت فرهنگ و آموزش عالی می‎تواند اشخاصی را که به علت غیبت اخراج خواهند شد، در صورت نیاز به خدمات آن‌ها در سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مناطق محروم و شهرستآن‌ها، به ترتیب اولویت به کار برگرداند.
  • مجازات مرتکبین جرایم مندرج در بندهای 13 و 14 و 15 و 16 بخش قبل، انفصال دائم از خدمات دولتی خواهد بود.

و در سایر موارد تعیین مجازات به تشخیص هیأت رسیدگی به تخلفات انجام خواهد شد.

رسیدگی به جرایم کیفری استاد دانشگاه

چنانچه تخلف استاد دانشگاه، عنوان یکی از جرایم مندرج در قوانین کیفری را نیز داشته باشد، هیأت رسیدگی به تخلفات انتظامی مکلف است، پرونده مذکور را به دادسرای محل وقوع جرم ارسال نماید.

حکم مرجع قضایی در خصوص ارتکاب جرم عمومی برای هیات انتظامی لازم الاتباع خواهد بود. البته رسیدگی در مرجع قضایی مانع رسیدگی انتظامی در هیات تخلفات نخواهد بود، لیکن تا صدور رای مراجع قضایی، باید آن را متوقف نمود.

حال چنانچه مجازات تعیین شده از طرف مراجع قضایی همان مجازات مقرر در این قانون باشد، مجازات از سوی وزارت علوم تکرار نخواهد شد. در غیر این‌ صورت حکم مراجع قضایی مانع مجازات‌های انتظامی نیست.

تخلفات انتظامی استاد دانشگاه

قانونگذار چه مهلتی برای طرح شکایت از استاد در نظر گرفته است؟

مهلت زمان طرح شکایت از استاد دانشگاه در هیات‌های رسیدگی، با توجه به نوع شکایت دانشجو یا دانشگاه تعیین خواهد شد که در موضوع تخلفات اداری زمان مشخصی در قانون اعلام نشده و در هر شرایطی می‌توان از استاد یا عضو هیات علمی طرح شکایت کرد.

ولی این موضوع در مسائل کیفری کاملا متفاوت است و برابر با قانون آیین دادرسی کیفری، و متناسب با نوع جرم، برای تعقیب متهم مواعد مرور زمان در نظر گرفته شده، که چنانچه در مهلت‌های ذکر شده شکایت پیگیری نگردد، دیگر قابلیت رسیدگی را نخواهد داشت.

شما می‌توانید برای درک بهتر موضوع به مقالات مواعد رسیدگی در امور کیفری در این سامانه مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای شکایت از استاد دانشگاه

شما در مقام دانشجو یا رئیس دانشگاه باید هر دلیل یا مستندی که بیانگر یکی از تخلفات در نظر گرفته شده در قانون و مقررات انتظامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور است، همچون سند تخلف، گزارش برخی نهادها از وقوع تخلف، و یا هر مدرک و دلیل دیگری که در این خصوص در اختیار دارید، را باید ضمیمه پرونده شکایت نمایید.

در طرح دعوا یا هر ادعایی، شما باید کلیه مستندات و مدارکی را که دلالت برحقانیتتان دارد، در صورت نیاز به دادگاه تحویل دهید و آن‌ها را به همراه لایحه دفاعیه حتما ضمیمه پرونده‌ نمایید.

توجه داشته باشید که بر اساس قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، سوگند و قسامه می‌توان استفاده کرد. هر چند علم و آگاهی کارشناسان رسیدگی کننده در مراجع کار نیز در بسیاری از پرونده‌ها بی‌تاثیر نخواهد بود.

البته انجام یک مشاوره خوب و متناسب با مسیر دعوای پیش بینی شده، می‌تواند استفاده از ادله و راهکار منطقی‌تری را برای شما تعیین نماید.

شکایت از استاد دانشگاه چقدر زمان می‌برد؟

در صورت اثبات ادعاهای انتصابی به استاد یا اعضای هیات علمی،  باید گفت که طرح دعوا در مسایل مربوط به تخلفات استاد دانشگاه، شاید کمی زمان‌بر باشد و با عنایت به مراحل مختلف رسیدگی به این قبیل شکایات، از جمله مرحله هیات بدوی، هیات تجدیدنظر و همچنین مرحله تجدیدنظر در دیوان عدالت اداری، می‌توان عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت به هیچ وجه قابل پیش‌بینی دقیق نیست و رسیدگی به دلایل طرفین، احتمال زمان بر شدن آن را کمی افزایش خواهد داد. بنابراین نمی‌توان زمان مشخصی را بیان کرد.

آیا برای شکایت از استاد دانشگاه نیاز به استفاده از خدمات وکیل وجود دارد؟

هر موضوع حقوقی یا کیفری و همچنین مسائل مربوط به شکایت دانشجویان یا دانشگاه‌ها، از استاد دانشگاه و اعضای هیات علمی، حتی اگر از دیدگاه برخی افراد موضوعات ساده و پیش پا افتاده‌ای باشد، ولی پیچیدگی‌های خاص خود را از منظر یک حقوقدان داراست و موضوع اشاره شده نیز از آن مستثنی نخواهد بود.

طرح شکایت در مسائل مربوط به تخلفات استاد، همانگونه که در این مقاله مشاهده شد، دارای قوانین و مقررات خاصی است که اشخاص عادی اطلاعات بسیار اندکی در مورد آن‌ها دارند. مشاوران و وکلای دادگستری افرادی هستند که در این زمینه، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می‌توانند در رسیدگی به این نوع پرونده‌ها، خصوصا موضوعات اشاره شده، گره گشای موکل خود باشند.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به مراجع قضایی، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوطه خواهد بود.

راه شکایت از استاد دانشگاه

ارائه خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه حقوقی شکایت 24

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی در حوزه موضوعات اداری، نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تمام فرآیند احقاق حق خود را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسایل مربوط به تخلفات استاد دانشگاه و اعضای هیات علمی، می‌تواند کمک شایان توجهی به شاکی پرونده نماید.

اما اگر به علل مختلفی امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد، در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه، افزایش خواهد داد.

همچنین مطالعه محتواهای حقوقی تنظیم شده از سوی وکلا و کارشناسان مجرب حقوقی این سامانه، می‌تواند پاسخی برای بسیاری از مشکلات حقوقی شما ارائه نماید.

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، روابط کارگری، موضوعات اداری و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکواییه، دادخواست، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و مانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

مرجع رسیدگی به شکایت از استاد دانشگاه و اعضای هیات علمی چه نهادی است؟

در صورت شکایت دانشجویان یا خود دانشگاه از استاد متخلف، ابتدا پرونده به هیات رسیدگی به تخلفات انتظامی استاد ارسال خواهد شد و در صورت صدور رای، مرجع تجدیدنظر که توسط وزارت علوم و تحقیقات تعیین شده، وظیفه تجدید نظر را برعهده دارد.

دیوان عدالت اداری نیز امکان ابطال آرای این هیات‌ها را دارد. اگر تخلف جنبه کیفری داشته باشد، صرفا دادسرای محل وقوع جرم صلاحیت رسیدگی دارد.

هیات تجدید نظر رسیدگی به تخلفات استاد چه وظایفی دارد؟

به تشخیص وزارت علوم و به جهت تجدید نظر از آرای صادره توسط هیات بدوی، در چند دانشگاه یا موسسه آموزش عالی مشترکا یک هیأت تجدیدنظر تشکیل گردیده است.

هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات استاد، از طرف وزیر مربوطه یا بالاترین مقام دستگاه دولتی تعیین می‌شود و وظیفه تجدیدنظر نسبت به آرای بدوی را عهده دار است.

آیا رئیس دانشگاه می‌تواند بدون رسیدگی در هیات بدوی راسا استاد خاطی را مجازات کند؟

رئیس دانشگاه، قادر است بدون مراجعه به هیات رسیدگی انتظامی، مجازات‌های احضار متهم و اخطار شفاهی به او، اخطار کتبی به متهم با درج در پرونده استخدامی و توبیخ کتبی متهم با درج در پرونده استخدامی، را در خصوص استاد متخلف و اعضای هیأت علمی راسا اجرا کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

‫11 دیدگاه ها

  1. استاد میارن تو دانشگاه بندرعباس
    کاری میکنن که فقط با هامون برداری.
    اونم با یه جزوه درو داغون دست نویس میاد مینویسه بعد فرصت به اندازه کافی نمیده بچه ها بنویسن بعد گوش کنن.
    همش همونجا مینویسه و پیوسته توضیح میده و پاک میکنه.
    واقعا نفهمیدم گوش بدم یا بنویسم.
    توضیح دادنش هم افتضاحه.
    اگه اعتراض کنی جهل و غرورش میگیره.
    خیلیم راحت بچه ها سرکلاسش میفتن و حیف اون پولی که ما میدیم.
    انگار دانشگاه فقط به فکر جیبشه.
    تو انتخاب اساتید هیچ دقت یا ملاحظه ای نداره.
    فقط ناراحتم که چرا یه همچین کسایی استاد دانشگاه میشن و زندگی دیگران رو تباه میکنن.
    عقده و مشکل روانی دارند.
    بچه ها قربانی این بی عدالتی ها بشن چون استاد مشکل روانی داره یا دانشگاه استاد نمیتونه پیدا کنه و به فکر جیب خودشه؟
    انگار خود دانشگاه آزاد هم از این جور چیزا حمایت میکنه. و خوشش میاد که دانشجو ها عذاب بکشن.

  2. سلام . من دانشجوی ترم ۶ هستم .
    این ترم یه درس عمومی برداشتم که برام درد سر شده . نمره ی همه ی درسام اومد ب جز این درس که وقتی پیگیری کردم متوجه شدم استاد نمره ی همه رو زده ب جز من و دو نفر دیگه که ده دیقه تایم اضافه آرش خواستیم میگه شما تقلب کردین در صورتی ک هیچی صورت جلسه نشده . الانم نمره نمیده مگر اینکه امتحان مجدد بدم .. نمیدونم چطور اعتراض کنم از کجا پیگیری کنم … اینکه براساس یه شک و ب زور میخاد ازم امتحان بگیره اذیتم میکنه.. لطفا راهنمایی کنید

  3. درود. همسر من دانشجوی ورودی 98 کارشناسی ارشده و پایان نامه ش مدتهاست تکمیله ولی هربار جهت دریافت زمان دفاع مراجعه می کنه، استاد راهنماش به بهانه های واهی و ایراداتی بنی اسراییلی این اجازه رو نمی ده. سال پیش از سوی دانشگاه بهش اعلام شد تا بهمن ماه 1401 مهلت دفاع داره ولی استاد راهنماش مکررا بهش می گفت تو توان دفاع نداری! همسرم بارها جهت رفع ایرادات به دانشگاه مراجعه می کرد و از ایشون وقت جهت راهنمایی می خواست ولی ایشون با اینکه خیلی وقتها وقت قبلی داده بود می گفت زمان نداره و همسرم مجبور میشد به خونه برگرده! بهش می گفت نترس، اخراج نمیشی و تا آخر سال مهلت داری. آخر سال 1401 هم که شد باز گفت توان دفاع نداری و بندازش برا سال بعد. از شروع سال هم از همکاری طفره می رفت و اینقدر کشش داد تا آخرین مهلت دفاع تاریخ 31 خرداد 1402 بهش اعلام شد. حتی با درخواست همین استاد، پیش دفاعش رو در تاریخ 20 خرداد انجام داد و ایرادات جزئی مطرح شد و در حالی که همسرم در صدد رفع ایرادات مطرح شده و در واقع در آستانه دفاعش بود، طی مراجعه دیروزش به دانشگاه استاد راهنماش به صورت کاملا ناگهانی گفت از شنبه 27 خرداد می ره سفر و تا 2 امردادماه ایران نیست! سوال من اینه به چه شکل ما باید علیه ایشون شکایتی تنظیم کنیم؟ آیا اصولا جهت اعتراض و شکایت دانشجو مرجعی، نهادی، و اساسا گوش شنوایی تعریف شده یا خیر؟

    1. این مشکل ما هم هست ، متاسفانه استادها برای هر دانشجو مبلغ کلانی میگیرند بعد حتی به دانشجو اعلام نمیکنند که دفاع شما رو قبول نداریم امیدوارم اون‌پول و صدها برابرش سرطان بشه بیفته تو جون خانوادشون الهی امین

  4. با سلام
    دانشگاه پیام نور حدودا ۱۷ یا ۱۸ سال پیش افرادی بی سواد را باعنوان دستیار علمی استخدام کرد که من یک نفر ازین افراد را کاملا از نزدیک می‌شناختم و هم کلاسی بنده بودن که نه از لحاظ مدرک شایستگی هیات علمی شدن در دانشگاه را داشتن نه سواد..این افراد از ابتدا نباید استخدام می شدن الان هم باید اخراج شوند گرچه سال هاست که با این کار در حق دانشجویان اجحاف زیادی شده است

  5. سلام تو دانشگاه چمران اهواز ، آخر هر ترم نظرسنجی باید انجام بدیم تا بتونیم کارنامه رو ببینیم ، نکته اینجاست که این نظر سنجی ها سالیان ساله که هیچ تاثیری در تغییر امور نداره و اصلا در نظر گرفته نمیشه.
    یه استاد داریم به اسم حامد فهیمی که واقعا غیر استاندارد درس میده و امتحان میگیره و خیلی بد نمره میده ، همه ازش ناراضین.

  6. سلام
    من یک استاد متخلفی داشتم دچار بیماری حسادت بود، بعد از امتحان با اینکه پنج نمره حقم رو خورده بود،در جواب اعتراض گفت بهت ارفاق هم کرده ام و از حضوری تصحیح کردن نمره اون درس ارشد سر باز زد و فورا 1.5 نمره از ترس اضافه کرد و دوباره نمره کامل رو نداد و حتی پنج نفر از دانشجویان که خودم درس داده بودم از من نمره بیشتر گرفتن منم خورد تو ذوقم ارشد دفاع نکردم، اینم از بخت سعید من است که استاد متخلف روبرو می شوم و هیچ چشم روشنی از اون دانشگاه ندیدم. اینقدر بیمار بود با دیگر دانشجویان صحبت می کرد و از عمد بی محلی می کرد. فقط توصیه من به دانشجویان این است که حتما این موارد رو پیگیری کنن تا این موارد اصلاح شود.

  7. متاسفانه دانشگاه آزاد بندرعباس به رغم تلاش های مکرر دانشجویان آن در جهت احقاق حقوقشان در ارتباط با کینه ورزی هایی که اساتید بندری نسبت به غیر بومی ها دارندهیچ اقدامی نکرده و قویا بر تخلفات صریح اساتید و برخی کارمندان سرپوش میگذارد و با توجه به گزارشات مکرر به هیات بازرسی در اقداماتی تخلفی جوابیه کذب و گمراه کننده ایی به هیات بازرسی ارسال میکنند…امید به بررسی میباشد

  8. لعنت به دکتر مسعود محمدی و قاسم نظیری دانشگاه شیرتز که دانشجویان رو بدبخت کردن و کسی نبست جلوشون رو بگیره

  9. لعنت خدا به استاد *** نحوی که در دانشگاه ازاد کرج هست و کسی رسیدگی نمیکنه به شکایت های دانشگاه از ایشون معروف هست به الکی نمره دادن و انداختن بالای ۴۰۰ نفر شاکی داره این خانم

    1. متاسفانه دانشگاه آزاد مرودشت هم یه استاد مریض داره بنام همایون اوشونم زبانزد هستن ایرادی نداره ک رسیدگی نمیشه چون اینا واسه دانشگاه درآمد محسوب میشن بخاطر همین نیاز ب رسیدگی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا