شکایت از ادارات / سازمان ها

شکایت از بانک ملی چگونه است؟

مشکلات فراوان اقتصادی و تورم افسار گسیخته در جامعه ما خصوصا در طول سالیان گذشته، اقشار مختلفی از نیازمندان را وادار به اخذ وام از بانک‌هایی مثل بانک ملی کرده است.

همچنین موجب گردیده تا بسیاری از مردم عادی نیز برای مقابله با تورم سالانه، تسهیلاتی را از بانک‌ها دریافت و نسبت به خرید خودرو یا مسکن اقدام نمایند.

با این امید که شاید سرمایه‌آن‌ها نیز همگام با نرخ تورم بالا رفته و در این وضعیت نابه‌سامان، بتوانند با تبدیل تسهیلات دریافتی از بانک به سایر سرمایه‌های در گردش همچون دلار، یورو، طلا، خودرو و غیره از تورم جا نمانند.

همچنین هستند اقشاری که بهترین سرمایه گذاری را در این اوضاع، سپرده کردن دارایی خود در بانک‌ها می‌دانند و در واقع به بانک‌ها اعتماد کرده و اقدام به سرمایه گذاری می‌کنند.

در این میان گاهی پیش آمده که بانک‌ها دچار تخلفات متعددی در بسیاری از زمینه‌ها شده‌اند و باعث شده مشتریان به فکر طرح شکایت از بانک بیوفتند. یکی از این بانک‌ها بانک ملی ایران است که در واقع یک بانک دولتی محسوب می‌گردد.

یکی از موضوعاتی که بانک مرکزی نسبت به آن تاکید دارد این است که مشتریان بانک‌ها، حتما نسبت به تخلفات بانک‌های دولتی و همچنین بانک‌های خصوصی کشور حساسیت لازم را داشته و شکایات خود را در هر موضوع مطرح نمایند تا به نحوی زمینه ساز ایجاد تحول و مشتری‌مداری در سیستم بانکی گردد.

‏قوانین متعددی از جمله قانون صیانت از حقوق شهروندی و شفاف‌سازی و تکریم ارباب رجوع، بر این موضوع تاکید دارد که بانک‌ها می‌بایست در مقابل ارباب رجوع و مشتریان خود، کلیه قوانین مرتبط با حقوق مشتری را به دقت مدنظر قرار داده و رعایت نمایند.

در این مطالب سعی خواهد شد تا نحوه شکایت از یکی از بانک‌های معتبر کشور، یعنی بانک ملی را مورد بررسی قرار دهیم.

آیا طرح شکایت از بانک ملی ایران به عنوان یک مجموعه دولتی، با سایر بانک‌های خصوصی متفاوت است؟

پاسخ به این سوال در نگاه اول منفی است. در حقیقت هیچ فرقی بین طرح‌ شکایت از این دو بانک وجود نداشته و قطعا مخاطبان محترم مطلع هستند که طرح شکایت از بانک ملی به عنوان یک بانک دولتی در زمره دعاوی قابل طرح در دادگاه عمومی و حقوقی بوده، لذا از این حیث هم هیچ تفاوتی بین طرح شکایت علیه بانک خصوصی و یا علیه بانک دولتی وجود نخواهد داشت.

اما نکات بسیار ریز و مهمی در طرح این دو دعوا وجود دارد که معمولا وکلای کارکشته دادگستری از آن برای پیروزی در دعوا به نفع موکل خود استفاده خواهند کرد

لوگوی بانک ملی

‏نحوه طرح شکایت از بانک ملی به چه شکلی است؟

طرح شکایت از طریق سامانه بانک مرکزی

‏بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، امکانی را در سامانه خود برای عموم مردم فراهم نموده تا بتوانند برای طرح شکایت به سامانه شکایات مردمی بانک مرکزی مراجعه کرده و شکایت خود را از شعبات بانک ملی مطرح نمایند.

بانک مرکزی در اهتمام به مقوله صیانت از حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع و در پاسخ به انتظارات عموم مردم، سامانه‌ای را جهت پاسخگویی به شکایات راه اندازی نموده و سالیان سال است که مورد بهره‌برداری نیز قرار گرفته است.

این سامانه پل ارتباطی بین عموم مردم و بانک مرکزی ایران است که تمام مردم، از مشتریان بانک‌ها گرفته تا افرادی که به هر جهت به بانک مراجعه و اقدامی اداری یا کاری را به انجام می‌رسانند، بتوانند به آسانی شکایت‌ها، درخواست‌ها، گزارش‌ها و انتقادات و پیشنهادات خود را  با بانک مرکزی به عنوان ناظر عالی بانک‌ها و موسسات اعتباری و سایر فعالان مجاز بازار پول مطرح نمایند.

مراجعه به سوابق طرح شکایت در این سامانه، نشان دهنده موفقیت نسبتا خوب این سامانه در طرح و پیگیری شکایات بوده و پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرگونه طرح شکایت در مراجع قضایی، اختلافات خود را در سامانه شکایات بانک مرکزی منعکس نمایید. مطمئنا کارشناسان در اسرع وقت نسبت به پیگیری موضوع و حل و فصل آن اقدامات لازم را بعمل خواهند آورد.

لازم است در گام نخست موضوع شکایت خود را مطابق با دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان بانک‌ها و موسسات اعتباری، مصوب شورای پول و اعتبار، تنظیم و در بدو امر به رییس شعبه یا بانک عامل که همان بانک ملی ایران است، ارائه نمایید.

شما می‌توانید شکایت خود را در قالب یک اظهارنامه قانونی نیز تنظیم کرده و از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به بانک ملی منعکس نمایید و مهلتی را برای پاسخگویی آن بانک تعیین کنید.

در صورت اتمام مهلت و عدم حصول پاسخ قانع کننده، می‌توانید شکایت خود را در سامانه ثبت شکایات بانک مرکزی ایران، ثبت و منتظر تماس کارشناسان امر شوید.

‏طرح شکایت از بانک ملی از طریق سازمان بازرسی کل کشور

بر اساس اصل ۱۷۴ قانون اساسی، برای نظارت بهتر قوه قضاییه بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری و دولتی، سازمان بازرسی کل کشور تحت نظر ریاست قوه قضاییه تشکیل شده است.

مطابق اصل ۱۷۴ قانون اساسی، سازمان بازرسی کل کشور دو وظیفه خطیر در خصوص اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری و نظارت بر حسن جریان امور را برعهده دارد.

علاوه بر مسیرهایی مثل تماس با سامانه ۱۳۶، مکاتبه، فکس، ایمیل و مراجعه حضوری به سازمان بازرسی کل کشور، شما قادر خواهید بود شکایت خود از بانک ملی ایران را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات مردمی سازمان بازرسی کل کشور، ثبت و پیگیری نمایید.

شعبه بانک ملی

طرح شکایت حقوقی یا کیفری از بانک ملی در مراجع قضایی

مشتریان بانک‌ها و موسسات اعتباری قادرند متناسب با موضوع شکایت خود، از طریق محاکم دادگستری اعم از مراجع حقوقی و دادسراها اقدام به طرح شکایت یا طرح دعوا به طرفیت بانک نمایند.

مصادیق دعاوی حقوقی و موضوع خواسته در طرح دعوا از بانک‌ها بسیار متنوع است و حتی طرح شکایت کیفری همچون کلاهبرداری یا خیانت در امانت و غیره از بانک نیز در صورت اثبات عناوین مجرمانه مصرح در قانون مجازات اسلامی میسر خواهد بود.

از آن جایی که طرح شکایت‌های حقوقی و کیفری از بانک‌ها به دلیل دارا بودن ادارات حقوقی مستقل، کار نسبتا پیچیده و دشواری است، لازم است قبل از هرگونه اقدام قضایی، مراتب را با یک وکیل متخصص در امور بانکی مطرح نموده و مشاوره لازم را دریافت نمایید.

بانک مرکزی مرجع اصلی رسیدگی به شکایات و اعتراضات از بانک ملی ایران

البته مرجع خاص رسیدگی به اعتراضات و شکایت‌ها مردم از بانک‌ها، مدیریت کل نظارت بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی است و هر نظری که معاون نظارتی بانک مرکزی در خصوص طرح شکایت صورت گرفته ابلاغ نماید، فصل الخطاب مشتری و بانک یا موسسه مورد شکایت خواهد بود.

بانک ملی موظف است، ظرف یک ماه، پاسخ مکاتبه صورت گرفته از سوی شاکی یا مشتری بدهد. تکالیف بانک‌ها در خصوص شکایت مشتریان قبلا توسط بانک مرکزی در بخشنامه‌ای با عنوان «دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» به کلیه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری ابلاغ گردیده است.

در این بخشنامه پیش‌ بینی شده است، در صورتی که مشتری یک بانک یا موسسه مالی و اعتباری شکایت یا اعتراضی داشته باشد، باید در ابتدا درخواست خود را با هدف رسیدگی به موضوع، ابتدا به سامانه شکایات مردمی بانک ملی ایران  اعلام نماید.

اعتراض مشتری به عملکرد بانک ملی ایران، ممکن است در خصوص ارائه خدمات بانکی یا انجام عملیات بانکی باشد.

بانک ملی مکلف است تا حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز کاری از تاریخ وصول نامه، و ثبت آن در سامانه طرح شکایات، به موضوع مربوطه رسیدگی کرده و به مشتری به صورت مکتوب پاسخ دهد.

در صورتی که بانک ملی ایران پاسخ مشتری را در عرض همان ۳۰ روز کاری بدهد. مشتری پاسخ بانک ملی را مطالعه کرده، اما این پاسخ بانک، ممکن است مشتری معترض را قانع ننماید.

به موجب بخشنامه جدید، مشتری قادر خواهد بود شکایت یا اعتراض خود از بانک ملی را به معاونت نظارتی بانک مرکزی ارائه کند. در این شرایط و از این مرحله به بعد اداره کل نظارت بانک مرکزی باید به شکایت معترض رسیدگی و تعیین تکلیف نماید.

در این حالت اداره کل نظارت بانک مرکزی، پس از بررسی موضوع، نتیجه تحقیقات و پیگیری‌های خود را به بانک ملی ایران، اعلام خواهد کرد و بانک ملی موظف است ظرف ۱۰ روز کاری، نتیجه بررسی‌های خود را در قالب پاسخی کتبی یا در قالب اتوماسیون به اداره نظارت بانک مرکزی اعلام نماید.

اگر بانک ملی به نتایج رسیدگی‌های معاونت نظارتی بانک مرکزی و در واقع رای صادره نسبت به موضوع، معترض باشد، مدیر عامل بانک ملی یا قائم مقام او قادر است مجددا ظرف ۱۰ روز کاری از تاریخ ابلاغ دستور بانک مرکزی، خطاب به بانک مرکزی جهت بررسی دوباره دستور، اعتراض نماید.

نظر بانک مرکزی پس از بررسی مجدد قطعی و برای بانک عامل لازم الاجرا خواهد بود.

کارت بانک ملی

ضوابط بانک مرکزی برای تسهیل در شکایت مشتریان از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری

با عنایت به اینکه بانک مرکزی در مقام مرجع قانون‌گذاری بانک‌ها، قادر است مقرراتی را برای نظارت بر بانک‌ها مقرر نماید، ضوابطی را نیز در این خصوص برای تمام بانک و موسسات مالی و اعتباری تعیین کرده که به مهم‌ترین آن‌ها در ادامه اشاره خواهد شد:

  1. تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند با تعیین یک واحد سازمانی مستقل به منظور رسیدگی به شکایات و معرفی واحد مزبور به معاونت نظارتی بانک مرکزی و اتخاذ ترتیبات لازم برای انجام اموری از قبیل استقرار و انجام اصلاحات لازم در سامانه اطلاع رسانی به مشتریان و پاسخگویی به شکایات در خصوص فرآیند رسیدگی، نسبت به تدوین دستورالعملی جامع اقدام نمایند. این دستورالعمل می‌بایست به دلیل اهمیت بسیار زیاد آن در هیئت مدیره بانک‌ها نیز به تصویب برسد.
  2. به جهت رسیدگی شایسته به شکایت مشتریان از بانک‌ها و بالا بردن سطح رضایت‌مندی عموم مردم، کلیه بانک‌ها موظف هستند هرگونه تخلف از ضوابط و دستورالعمل‌های بانک مرکزی را به هیات اداره نظارت بانک مرکزی گزارش نمایند، در غیر این صورت هرگونه تخلف کارمند و یا حتی روسای بانک‌های عامل، با برخورد جدی بانک مرکزی مواجه خواهد شد.

چند توصیه مهم در طرح شکایت از بانک ملی

شایسته‌است در گام اول موضوع شکوائیه یا موارد درخواستی خود را برابر با “دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان موسسات اعتباری” مصوب شورای پول و اعتبار که طی بخشنامه شماره 306382/93 مورخ 15/11/1393 به کلیه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ابلاغ شده است، به واحدهای بازرسی بانک ملی ایران و یا سامانه رسیدگی به شکایت بانک ملی منعکس نمایید.

چنانچه بعد از گذشت مدت زمانی پاسخ  مناسبی از سوی واحد بازرسی بانک ملی دریافت نکردید، حتما مجددا مراتب را قبل از اعلام به اداره نظارت بانک مرکزی به همراه مستندات در سامانه بانک ملی ثبت نمایید.

قطعا این امر موجب تسریع در بررسی تقاضا شما شده و  ارائه پاسخ را ممکن خواهد ساخت.

هرگونه شکایت و درخواستی، در ابتدا باید توسط خود ذی‌نفع و یا وکیل قانونی او مطرح  شود. لذا ثبت و درج کامل مشخصات هویتی فردی و اطلاعات شعبه بانک ملی مورد نظر الزامی خواهد بود.

امکان طرح شکایت حقوقی و کیفری از طریق محاکم قضایی کشور نیز میسر خواهد بود. البته از آن جایی که شکواییه‌های طرح شده در محاکم قضایی به علت قاطع بودن احکام دادگاه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، لذا در صورت طرح دعوا از طریق محاکم قضایی کشور و ارائه شکواییه‌ به محاکم قضایی و شروع رسیدگی به پرونده، بانک مرکزی تا تعیین تکلیف مرجع قضایی، امکان رسیدگی به پرونده را نخواهد داشت.

به منظور تسریع در رسیدگی به شکواییه‌ها، در ارتباط با مواردی که محور اصلی مکاتبات مردمی با بانک مرکزی ج.ا.ا می‌باشند، اطلاعات لازم در «سامانه پاسخگويی به شکايات و ارتباط‌ مردمی» ارائه گردیده است.

بنابراین خواهشمند قبل از ثبت تقاضای خود دراین سامانه، اطلاعات مشروحه در 21 سرفصل موجود در سامانه را بدقت مطالعه فرمایید.

ساختمان بانک ملی

طرح و پیگیری شکایت از بانک ملی ایران چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به حجم بالای این قبیل شکایات، که همه روزه از طریق سامانه ثبت شکایات بانک مرکزی و سایر بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، از سوی آحاد مشتریان و مراجعه کنندگان به بانک‌ها ثبت و در دستور پیگیری قرار می‌گیرد، و از آن جایی که متاسفانه همه روزه شاهد بروز اختلافات متعدد در زمینه‌های مختلف بین بانک‌ها با مشتریان هستیم و حتی در دستورالعمل بانک مرکزی مواعد مشخصی برای ثبت و پاسخگویی بانک‌ها تعیین گردیده، ولی باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت از طریق بانک مرکزی به صورت دقیق قابل پیش بینی نیست و ممکن است متناسب با موضوع شکایت و دلایل ارائه شده کاملا متفاوت باشد.

لذا نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام کرد و بهتر است که به زمانبندی ذکر شده در دستورالعمل اکتفا نمود. ولی قطعا کارشناسان و وکلای شاغل در این حوزه، با تجربه ای که در پیگیری و انجام پرونده های مختلف کسب نموده اند، می‌توانند بهترین و سریع ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

آیا برای شکایت از بانک ملی باید هزینه پرداخت شود؟

هزینه طرح شکایت از بانک ملی از طریق سامانه‌ها و درگاه‌های ثبت شکایت بانک مرکزی و اداره بازرسی بانک ملی، هیچ هزینه‌ای را برای شاکی یا مشتری در بر نخواهد داشت.

ولی چنانچه مشتری بخواهد از طریق مراجع دادگستری نسبت به طرح شکایت خود به صورت حقوقی یا کیفری اقدام نماید، متناسب با موضوع دعوا و میزان خواسته مورد مطالبه، که ممکن است مالی یا غیر مالی باشد، باید هزینه دادرسی آن را از طریق دفاتر خدمات قضایی پرداخت کند.

بنابراین طرح این دعاوی در محاکم دادگستری نیاز به پرداخت هزینه دارد.

لازم به ذکر است در مجموع هزینه‌های دادرسی از مرحله ثبت شکایت از بانک ملی تا صدور رای و هزینه‌های مرحله اجرا و همچنین تعرفه‌های حق الوکاله وکیل در صورت نیاز به استفاده از خدمات وکیل و هزینه‌های کارشناسی، هر ساله توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌گردد.

برای اطلاع از تعرفه خدمات قضایی در سال 1401 می‌توانید به قانون بودجه کشور مراجعه نمایید.

مزایای استفاده از خدمات وکیل دادگستری، برای طرح شکایت از بانک‌ها و موسسات اعتباری

اگر می‌خواهید طرح شکایت شما از تخلفات بانک ملی ایران با سرعت بیشتری پیش برود و به نتیجه مطلوبی در انتهای فرایند آن برسید و حقوق از دست رفته‌تان را به دست آورید، به شما توصیه می‌کنیم که با یک وکیل مجرب جرایم و تخلفات بانکی حتما مشورت کنید.

اغلب بعضی از مسائل پیش می‌آید، که شاید از نظر شما عادی جلوه کند ولی برعکس، بسیار مهم هستند و می‌توانند در محکومیت  بانک عامل یا کارکنان آن‌ها، واقعا تاثیرگذار باشند. وکیل با تجربه و صادق می‌تواند شما را در خصوص موارد یاد شده، آگاه نماید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، چالش برانگیز،  وقت گیر و استرس زا به دادگاه یا مرجع مربوطه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به جرایم و تخلفات بانکی خواهد بود.

خدمات بانک ملی

ارائه خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه حقوقی شکایت 24

مورد اشاره شده جزء بسیار کوچکی از جرائم و تخلفات صورت گرفته در حوزه امورات بانکی است که البته به نوبه خود از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است تا حدی که در صورت عدم رسیدگی به موقع مراجع قضایی و بانک مرکزی، تبعات جبران ناپذیری را در افکار عمومی جامعه ایجاد خواهد کرد.

عمده مشکلات پیش آمده در این حوزه، اغلب به کم‌توجهی مشتریان بانک‌ها به حقوق قانونی خود بر می‌گردد و همین امر موجب شده که به راحتی جرائم و تخلفات مختلفی در حوزه بانکی رخ دهد.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی در حوزه بانکی نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تمام فرآیند احقاق حق خود را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسایل مربوط به تخلفات و جرایم بانکی می‌تواند کمک شایان توجهی به شاکی پرونده نماید. اما اگر به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد که در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه، افزایش خواهد داد.

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکواییه، دادخواست، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و مانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

آیا شکایت از بانک دولتی با سایر بانک‌های خصوصی متفاوت است؟

خیر تفاوت چندانی ندارد. اما نکات بسیار ریز و مهمی در طرح این دو دعوا وجود دارد که معمولا وکلای کارکشته دادگستری از آن برای پیروزی در دعوا به نفع موکل خود استفاده خواهند کرد

راه‌های طرح شکایت از بانک ملی کدام است؟

طرح شکایت از طریق سامانه شکایات مردمی بانک ملی، طرح شکایت از طریق سامانه شکایات مردمی بانک مرکزی، طرح شکایت از طریق سازمان بازرسی کل کشور، طرح شکایت حقوقی یا کیفری از طریق مراجع دادگستری

آیا امکان طرح همزمان شکایت از بانک ملی، از طریق سامانه بانک مرکزی و مراجع دادگستری وجود دارد؟

البته از آن جایی که شکواییه‌های طرح شده در محاکم قضایی به علت قاطع بودن احکام دادگاه‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، لذا در صورت طرح دعوا از طریق محاکم قضایی کشور و ارائه شکواییه‌ به این محاکم و شروع رسیدگی به پرونده، بانک مرکزی تا تعیین تکلیف مرجع قضایی، امکان رسیدگی به پرونده را نخواهد داشت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

‫19 دیدگاه ها

  1. سلام
    ۱۷ میلیون توی حساب بانکی من بود که کارمند بانک ملی پولمو کشیده بالا رفتم به رییس بانک بگم که به دروغ بهم گفتن رفته مسافرت
    باید چیکار کنم بنظرتون
    میشه راهنمایی کنید منو؟

  2. وقت بخیر
    مبلغ 250میلیون تومان سپرده نزد بانک ملی گذاشتم
    که 8ماه از آن میگذرد ، بنظر شما بعداز 8ماه چقدر سود گرفته باشم خوبه ??!
    باور کنید فقط 8میلیون سود گرفتم، یعنی ماهی یک میلیون
    واتفاقا بمن گفت این سپرده دوساله که 20درصد سود هم میگیردش
    میخام ازشون شکایت کنم کجا و چطور اقدام کنم ?!0
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید ،،
    یا حق

    1. چی زدی داداش اینجا ایران بی صاحب ترین کشور انقد بپیچوننت کع همونی هم که سود گرفتی باید خرج کنی

  3. چک منو با مبلغ 8 ملیون به دلیل اشتباه تاریخ موعد چک برگه کردند. با وجود اینکه همانروز مبلغ چک رو ریختم به حساب دو روز بعد تمام حسابامو مسدود کردند وقتی مجدد چک اومد بانک گفتند باید یه 8 ملیون دیگه علاوه بر این 8 ملیون بریزی به حساب تا چکت پاس بشه.به این روال میگن بانک داری اسلامی یعنی شما اگه چک 1 میلیادی هم بکشی و به هر دلیل برگه بشه باید 2 میلیارد بریزی به حساب تا چکت مجدد پاس بشه در غیر این صورت پولت در خدمت اسلام و مسلمین مسدود می مونه..یه چیز جالبتر اینکه حساب هایی که با 03 شروع میشه بهش وام تعلق نمی گیره چون طبق گفته مسئولین بانک منابعش در اختیار دولته

  4. لعنت بر پدر و مادر دزد این بانک کثیف ۱۷ سال هست که حساب قرض‌الحسنه دارم توی این بانک حالا رفتم درخواست وام کردم میگن ما از روی حساب قرض‌الحسنه وام نمیدیم .اگر هم بدیم با سود ۲۳ درصد میدیم .میگم پس حسابهای قرض‌الحسنه تون واسه چی هست وقتی نه سودی بهش تعلق میگیره نه از روش وام میدین .میگه برای کمک به خلق الله که میخوان وام ازدواج بگیرن .مگر من صندوق خیریه هستم که از من قرض‌الحسنه بگیرین بدین برای ازدواج اونهم با سود

  5. یک سال پیش رفتیم بانک و مدارک دادیم و ضامن ها امضاهارو زدن هنوز بعد از یکسال پول واریز نشده هرسری ام زنگ میزنیم یا حضوری میریم میگن هنوز ابلاغیه نیومده واسه وام ها
    درصورتی که از یه شعبه ی دیگه در عرض یک ماه وام فرزند آوری رو گرفتیم
    نمی‌دونم هر دو یه بانک هر دو یه شهر چجوریه یه شعبه ابلاغیه داره یه شعبه نداره
    خدارو خوش نمیاد ایشالا این اذیت کردناشون یه سنگ بزرگ باشه جلو خانوادشون ایشالا پولی که میبرن سر سفره زن و بچشون بشه واسه دوا و درمون بچه هاشون
    خدا ازشون نگذره که این همه اذیت میکنن

  6. برای باز کردن حساب ارزی با شعبه 1508تماس گرفتم وگفتم شعبه نزدیک محل کارم هست. گفتند با مدارک بیا و قرار گذاشتم فردا برم البته نام نگفتم. فردا ساعت 9 صبح به همراه همسرم مراجعه کردم وبا بی ادبی گفتن رفتی تمام شرکتتون رو راه انداختی اینجا اصلا انجام نمیدیم گفتم دیروز هماهنگ کردم مرخصی گرفتم گفت دیروز نگفتی با همسرت گفتی خودت.بعد هم شعبه شلوغه وامروز ابلاغیه اومده بدون گواهی از محل کار انجام نشه! گفتم 2 نفر جلوی من هستن و ابلاغیه رو نشون بده معاون شعبه با لحن خشن جلو آمد و گفت مغلطه نکن برو بیرون واون خانم ارزی هم گفت تو کی هستی که بهت ابلاغ نشون بدم بعد معاون گفت باز نمی کنم ناراحتی برو شکایت کن به سرپرستی زنگ زدم واز شماره 22747452 برای رسیدگی بهم زنگ زد گفت با شعبه صحبت کرده و عصبانی بودن و برای جبران الان بریم حساب باز کنیم گفتم همون حساب ارزی برای 2 نفر تا ساعت 11:45 مدام در حال تماس بودیم که با قول ایشون به شعبه رفتم.از ساعت 11:50 تا 1 با وجود گرفتن نوبت تو شعبه بودم و بعد آقای … از پشت اومد و برای من و همسرم حساب ریالی باز کرد که تا ساعت 13:40 طول کشید.بعد که طلب حساب ارزی کردم خانم معاون جلو اومد و گفت حالا که شکایت میکنی همینه اصلا اگه دلم خواست هفته بعد باز میکنم وگرنه همینه دوباره زنگ زدم به اون خانم شکایات که خودش رو … معرفی کرد و بعد معلوم شد اسم کس دیگه ای رو گفته ایشون زنگ زد به شعبه و شعبه هم با خنده و تمسخر به بهانه اتمام ساعت کاری ما رو بیرون میکرد.بعد اون خانم شکایات زنگ زد میگه همینه که هست شعبه تصمیم میگیره. میگم پس چرا قول دادی ما رو امروز بیکار کردی دوباره جمله خودش رو تکرار میکنه و وقتی پیگیر میشم میگه شما تو شعبه اغتشاش کردی با من هم بد صحبت میکنی معلومه حق با شعبه است. یعنی با هم دست به یکی کرده بودن که من رو مسخره کنن و معاون شعبه به این اذعان کرد وقتی گفت سزای کسیکه شکایت میکنه همینه لعنت بهشون امیدوارم گیرمثل خودشون بیفتن

  7. سلام.. من 10ماه سپرده گذاشتم توبانک ملی دولت آباد زاوه وحدود7ماهه که تمام کارهای وام روانجام دادم و پرونده تکمیله ولی وام بهم نمیدن بایدچکارکنم؟ بارئیس بانک که نمیشه اصلاحرف زدانگار اون ازماطلبکاره

  8. از ده مهر برای تکمیل پرونده وام ازدواج رفتیم بانک ملی اسفراین. بعد از چهار ماه و نیم هنوز وام ازدواجم رو نریختن. با اینهمه افزایش قیمت ها این معطل کردن ها خدارو خوش میاد؟

  9. سلام
    بانک ملی دربک حرکت نابخردانه برای تراکنشهای زیر سی تومان پیامک را قطع کرده
    همسایه مسن ما کارت خودش به یکنفر داده تا برایش چندتا نان بخره مدتی بعد متوجه شده چیزی درحسابش نمانده . شخصی که کارت را برده میدانسته بانک ملی پیامک زیر سی ت نمیاد بنابراین حدود یک نیم میلیون از حساب پیرمرد بدبخت خرج کرده یعنی دهها خرید کرده زیر سی تومان وهیچ پیامکی برای پیرمرد نرفته بنابراین من و همکاران بازنشسته ام دیگه پول زیادی در بانک ملی نمیگذاریم
    من ماهی حدود پانزده میلیون پولم را در صادرات قرار میدهم
    حالا هی بگوید نام بانک ملی میدرخشه.دوتا حساب بانک ملی دارم که پول کمی دران میزارم مثلا زیر صدهزارتومان.

  10. بهار 1400 صد میلیون تومن به بانک ملی ملایر بردم تا سپرده گذاری کنم .تنها درامد من همین سود بانکی ست..قبول نمیکردن و میگفتند حساب سپرده داری !!!! خورده خورده چندین حساب دارم و هر چی گفتم اینا بشن یک شماره حساب بلند مدت با حداکثر سود …اخه با برجی سه تومن مگر میتوان زندگی کرد .نه گوش دادن نه عمل کردن و هنوز نفهمیدم چرا از من و خیلیای دیگر که انروز آنجا بودن برای سپرده گذاری ، قبول نمیکردن.
    اگر سود بانکی از جیبشون میدن اصل و فروع پول مال خودشون
    الان مبلغی جمع کردم ایا حضرات قبول زحمت میفرمایید سپرده بلند مدت بگذاریم ؟؟؟؟ مزخرف بانکی ست .. بیماری اجازه دهدبه بانکی دیگر مهاجرت میکنم کلاهم نیز بیفتد در بانک ملی انرا برنخواهم داشت

  11. سلام عادل نیا هستم از خراسان رضوی شهرستان خواف.یک وام از بانک ملی داشتم بخاطر دوروز دیر شده بود از ضامن برداشت کردند به مدیر بانک زنگ زدم تهدیدم کرد گفت صبر کن چهار روز دیگه دوره را از شما شیعه ها میگیریم و چوب توی آستین شما میکنیم این واقعآ درسته…درسته تظاهرات واختشاش است ولی این حرف ها از مدیر بانک نشتیفان بعیده

  12. لعنت بهتون
    چقدر دروغگو و کثیفین
    چقدر الکی مردم رو سرمیدوونین که فقط با پول مردم کار کنین پول بره تو حساباتون
    حروم‌خورتر از خودتون نیست
    خدابراتون بدبسازه

  13. آقا بعد تایید وام فرزند آوری و حمایت از خانواده مثلا بانک ملی به من هفت ماه نوبت داده بعد هفت ماه نوبت و انتظار مدارک و ضامن و همه چی تحویل دادم قرار بوده واریز کنن
    بعد چند روز مراجعه کردم کارمند میگه آقا واریز کردیم خیلی وقته وقتی درخواست چک حساب و پرینت کردم
    ریس میگه مجوز واریز نمیدند بهم آخه مگه میشه مگه داریم در حالی که وام مضاربه و میلیاردی سه روزه واریز میکنن واسه ….لطفا پیگیری کنید..بانک ملی اشنویه شعبه خیابان امام
    09303056235 اینم ش تماس
    در

  14. لعنت به کارمندی که به ارباب رجوع میگه برو برام نون بگیر تا کارتو را بندازم.امروز صبح بانک ملی شعبه کمالشهر کرج به چشم دیدم که کارمند ارباب رجوع رو توی هوای برفی فرستاد نونوایی تا برای صحبانه خوردن توی بانک بربری بگیره.من اعتراض کردم بهش وقتی نوبت من رسید به خاطر لج ولج بازی خواست بره صحبانه بخوره که کار منو انجام نده.من هم صدامو بردم بالا که ریس بانک هم از کارمندش پشتیبانی کرد.خلاصه زنگ زدم بازرسی بانک ملی.

  15. چهار ماهه سی میلیون وام از روی معدل حسابم بانک ملی میخواد بده هشت بار رفتم بانک اومدم دو ضامن معتبر بردم آخرشم بهم گفت جلوی وام هارو بستن
    چقدر میتونن بی شرف باشن
    گوه خوردی که من پیش از این همچین چیزی گفته بودم اشغال

  16. چهار ماهه سی میلیون وام از روی معدل حسابم بانک ملی میخواد بده هشت بار رفتم بانک اومدم دو ضامن معتبر بردم آخرشم بهم گفت جلوی وام هارو بستن
    چقدر میتونن بی شرف باشن

  17. آقا من یه چک بانک ملی داشتم بردم شعبه مرکزی شهرستان قروه استان کردستان میخواستم مبلغش نقد بگیرم که نشد!
    گفتم واریز کنم به یه حساب دیگه تو بانک تجارت برداشتن چک بین بانکی دادن الانم که الانه به پولم نرسیدم
    فقط خواستم تشکر کنم و بگم لعنت بر ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا