شکایت از اصناف

شکایت از رستوران‌ها چگونه انجام می‌شود؟

اگر قصد تاسیس رستوران دارید، در هله اول باید نسبت به این موضوع واقف باشید که با شرایط و مراحل دشواری مواجه خواهید بود. اخذ مجوز از مراجع ذی ربط یکی از شرایط اساسی تاسیس رستوران به شمار می رود که سایر مراحل نیز می بایست به درستی اجرا شوند.

در حال حاضر در سراسر کشور تعداد قابل توجهی رستوران و مراکز پخش اغذیه وجود دارد که زیر نظر وزارت بهداشت و سایر ارگان ها فعالیت می کنند.

شکایت از رستوران ها زمانی مطرح می شود که در حیطه کاری خود وظایف محول شده را به درستی انجام ندهند که در این صورت می توان از طریق مراجع ذی صلاح موضوع مطرح شده را مورد پیگیری قرار داد.

امکان وقوع تخلف و انجام کار های غیر قانونی از سوی هر رستورانی وجود دارد و نمی توان این مسئله را انکار کرد. اما گاهی اوقات این مراکز از روی عمد مرتکب تخلفاتی می شوند که در این صورت باید علیه آن ها طرح شکایت کرد.

این روز ها شکایت از رستوران ها به دلایل مختلف افزایش یافته است و مشتریان رضایت کافی از خدمات این مراکز ندارند.

عدم ارائه غذای با کیفیت یکی از موارد شایع شکایت از رستوران ها می باشد که مشتریان می توانند اعتراضات خود را در این زمینه اعلام کنند.

وظیفه اصلی هر رستوران این است که غذای سالم و با کیفیت در اختیار عموم مردم قرار دهد و همچنین نکات بهداشتی و اصول لازم در تهیه انواع غذا را رعایت کند.

در واقع رستورانی که غذا با کیفیت و درجه یک به مشتریان ارائه می دهد و همه افراد از نحوه سرویس دهی آن رضایت کافی دارند، تحت هیچ شرایطی نمی توان از آن طرح شکایت کرد.

اما در مقابل رستوران هایی که مقررات و نکات بهداشتی را در تهیه غذا رعایت نمی کنند، همواره مورد انتقادات مشتریان قرار می گیرند و در نهایت سبب می شود تا اعتماد شغلی خود را از دست بدهند.

ممکن است برای شما این اتفاق افتاده باشد که وارد رستورانی شده باشید و به دلیل عدم رضایت از کیفیت غذا با کارکنان و مدیر آن مجموعه بحث و جدل کنید. در این شرایط بهترین راه برای طرح شکایت قانونی اعلام تخلف صورت گرفته به مراجع ذی صلاح است.

شکایت از رستوران در کشور ما به امری رایج و طبیعی تبدیل شده است و به دلایل مختلف مشتریان از این مراکز ناراضی هستند.

رستوران جز مشاغلی به شمار می رود که سلامت افراد تا حدود زیادی به آن ها وابسته است و در صورت انجام تخلفی، زمینه بروز شکایات و اعتراضات را فراهم می کنند.

در حال حاضر رستوران های بسیاری در کشور به درستی وظایف خود را انجام می دهند و مشکل خاصی از این حیث به وجود نمی آید. اما عواملی منجر به ثبت شکایت علیه این مراکز می شود و یقینا باید در برابر این گونه اعتراضات پاسخگو باشند.

غذای رستوران

رایج ترین دلایل شکایت از رستوران

در چند سال اخیر تعداد رستوران های متخلف به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است که در این صورت می توان از آن ها طرح شکایت کرد.

به طور مثال تعدادی از رستوران های برون شهری اقدام به ارائه غذا با گوشت حیوانات ناسالم می کردند که با گزارشات اعلام شده و پیگیری مسئولان ذی ربط مراکز مزبور پلمپ شدند.

در عین حال تعداد زیادی از رستوران ها در ایران به بهترین شکل ممکن به عموم مردم خدمات رسانی می کنند و میزان رضایت از آن ها در سطح قابل قبولی وجود دارد. اما در عین حال دلایلی می تواند منجر به شکایت از رستوران ها شود که به چند مورد از رایج ترین آن ها می پردازیم.

ارائه غذا بی کیفیت و ناسالم

یکی از دلایل رایج شکایت از رستوران ها، ارائه غذای بی کیفیت و ناسالم است. اعتبار یک رستوران تا حد زیادی به کیفیت غذای آن بستگی دارد و اگر غذا ناسالم را در اختیار مشتریان قرار دهد، اعتماد کاری خود را از دست می دهد.

برخی از رستوران های متخلف از محصولات و مواد غذایی ناسالم در تهیه انواع غذا ها استفاده می کنند که منجر به خطر افتادن سلامت مشتریان می شود.

عدم رعایت نکات بهداشتی در تهیه غذا

خوشبختانه نظارت بر رستوران های متخلف در طی چند سال اخیر افزایش پیدا کرده است که در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی می شوند. رعایت نکات بهداشتی جزو اصول اساسی هر رستورانی محسوب می شود که باید در شرایطی سالم اقدام به تهیه و پخت غذا نمایند. متاسفانه برخی از رستوران ها در محیطی غیر بهداشتی به عموم مردم خدمات رسانی می کنند که در صورت مشاهده چنین مواردی باید مراتب را به مراجع قانونی گزارش کرد.

چنانچه رستورانی غذا بی کیفیت به مردم ارائه می دهد یا در تهیه غذا اصول بهداشتی را رعایت نمی کند، باید برای تخلفات صورت گرفته طرح شکایت کرد و از راه های قانونی وارد شد.

تجربیات دیگران در مورد شکایت از رستوران

در طی سالیان گذشته بسیاری از رستوران ها بدون داشتن مجوز رسمی اقدام به فعالیت نموده و مرتکب تخلفات گوناگونی شده اند و حقوق مشتریان را به روش های مختلف پایمال کردند.

در این بخش قصد داریم تا به تجربیات و انتقادات و شکایات مردم از رستوران های مختلف بپردازیم تا با جزئیات آن آشنا شوید. تجربه مردم از خرید غذا تا طرح شکایت از رستوران ها به شرح زیر می باشد:

یکی از مشتریان در مورد مراجعه به رستوران و تهیه غذا از آن این گونه عنوان کرده بود: « برای تهیه غذا به رستورانی در شمال شهر مراجعه کردم. بعد از تحویل سفارش متوجه شدم که مواد غذایی در آن تاریخ مصرف گذشته بوده است و به همین جهت تصمیم به شکایت از مرکز مزبور نمودم.»

همچنین شخص دیگری در این باره عنوان کرده بود: « برای صرف نهار به رستورانی مراجعه کردم. محیط و فضای رستوران کاملا غیر بهداشتی بود و کاملا می شد به این موضوع پی برد که در تهیه غذا هم اصول بهداشتی رعایت نشود. به همین جهت موضوع را ابتدا از طریق مرکز بهداشت پیگیری کردم که در نهایت رستوران مزبور پلمپ شد.»

یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه شخصی خود چنین عنوان کرده بود:« به رستورانی برای صرف شام مراجعه کردم. در هنگام سفارش غذا با قیمت های بسیار بالایی مواجه شدم که در ابتدا با کارکنان مجموعه این موضوع را در میان گذاشتم. سپس تصمیم به شکایت گرفتم و این موضوع را از طریق سازمان تعزیرات پیگیری کردم.»

یکی از مشتریان در مورد رفتار نامناسب پرسنل یکی از رستوران ها چنین عنوان کرده بود: « از رستورانی سفارش تعدادی غذا داده بودم. بعد از گذشت مدت زمان طولانی غذا به دستم رسید. بابت تاخیر در ارسال غذا با رستوران تماس گرفتم و به جای آن که پرسنل مجموعه از بنده عذر خواهی کند، اقدام به توهین کرد. در نهایت تصمیم گرفتم تا از شخص توهین کننده از طریق مراجع قضایی شکایت کنم. شکایت بنده در حال حاظر در دادسرا در مرحله انجام تحقیقات مقدماتی است و منتظر اعلام نتیجه نهایی هستم.»

غذا در رستوران

ثبت شکایت از رستوران از طریق سامانه 190

سامانه 190 توسط وزارت بهداشت طراحی شده است که امکان ثبت شکایت از رستوران ها و سایر مراکز اغذیه فروشی مانند فست فود ها و غیره وجود دارد.

اگر فردی به دلایل مختلف قصد شکایت از رستوران یا اعلام تخلفات در این زمینه را داشته باشد، می تواند از طریق سامانه 190 موضوع پیش آمده را پیگیری کند.

تخلفاتی که در سامانه 190 ثبت می شوند، از ابعاد انتظامی، انضباطی و تعزیراتی مورد بررسی قرار می گیرند و در اسرع وقت به شکایات مطرح شده رسیدگی به عمل می آید.

واحد های نظارتی مختلفی برای سامانه مزبور در نظر گرفته شده تا رسیدگی به این گونه شکایات به بهترین شکل ممکن انجام شود.

در واقع زمانی که فردی شکایت خود را در این سامانه ثبت می کند، تیم نظارتی ابتدا موضوع مطرح شده را بررسی می کنند و سپس به واحد مربوطه فرستاده می شود تا تصمیمات لازم در این زمینه اخذ شود.

همچنین واحد تحقیقاتی برای شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 190 در نظر گرفته شده است تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

انجام عمل تحقیقاتی برای شکایات مردمی از رستوران لازم و ضروری است، زیرا در وهله باید این موضوع ثابت شود که تخلفی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر. اگر توسط واحد های تحقیقاتی وقوع تخلف به اثبات برسد، پرونده برای شکایت طرح شده تشکیل می شود و سپس به مراجع صالح ارسال می شود.

شکایات و گزارشات ثبت شده در سامانه برحسب موضوعی که دارند، به چند دسته تقسیم بندی می شوند و سپس توسط واحد های مربوطه مورد پیگیری قرار می گیرند.

برای رسیدگی به این گونه شکایات نمی توان مدت زمان مشخص و ثابتی را در نظر گرفت و بسته به نوع گزارش می تواند متغیر باشد. پروسه زمانی بررسی هر پرونده به نوع آن بستگی دارد.

برخی پرونده ‌ها باید فورا مورد رسیدگی قرار گیرند و رسیدگی به سایر پرونده ها مستلزم مدت زمان طولانی است. بنابراین همه این موضوعات به نوع شکایت بستگی دارد و ممکن است متفاوت باشد.

به طور مثال تعدادی از پرونده ها لازم است تا به مراجع قضایی فرستاده شوند تا کارشناسی های لازم صورت گیرد و به همین جهت شکایت مطرح شده کمی زمانبر است.

لازم به ذکر است که اطلاع رسانی های لازم درمورد شکایت ثبت شده در سامانه در اختیار مردم قرار می گیرد و همچنین امکان پیگیری شکایت مستقیما توسط شاکی وجود دارد.

سامانه 190 به صورت دائم فعال است و شهروندان می توانند شکایت خود را در ساعات مختلف ثبت کنند و هیچ محدودیتی بابت ثبت شکایت در این زمینه وجود ندارد. خوشبختانه نحوه عملکرد این سامانه برای مردم رضایت بخش بوده است و بسیاری از شکایات مطرح شده علیه رستوران های متخلف مورد دلخواه شاکیان بوده است.

سامانه بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته آماده دریافت شکایات در زمینه بهداشت محیط رستوران ها و غیره است و هم ‌وطنان می‌توانند از نقاط مختلف کشور با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و شکایات خود را در این زمینه مطرح کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

شکایت از رستوران از طریق سازمان تعزیرات حکومتی

برخلاف تصور اغلب افراد، تعزیرات یک سازمان غیر قضایی محسوب می شود که زیر نظر دولت فعالیت خود را انجام می دهد. این سازمان صلاحیت رسیدگی به شکایت مربوط به گرانفروشی اصناف از جمله رستوران ها را برعهده دارد.

در صورتی که مشتریان احساس کردند، رستوران ها سفارشات خود را بالاتر از قیمت واقعی خود به فروش می رساند، می توانند از طریق سازمان تعزیرات شکایت خود را مطرح کنند.

برخی از رستوران ها برای لیست سفارشات حود تعرفه ثابت و مشخصی ندارند و به طور دائم قیمت غذا های خود را به دلایل گوناگون افزایش می دهند.

البته تخلف اعلام شده از سوی مردم ابتدا مورد بررسی قرار می گیرد و سپس نظارت های لازم به عمل می آید. به طور کلی اعلام نظر نهایی درمورد شکایت مطرح شده از سوی سازمان تعزیرات معمولا با تاخیر صورت می گیرد و دلیل آن هم بررسی های دقیق و لازم در این حوزه است.

در واقع ابتدا باید تخلف صورت گرفته در سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده اعلام شود و بعد از تشکیل پرونده، شکایت مربوطه به سازمان تعزیرات ارجاع داده می شود.

رستوران

شکایت بابت توهین کارکنان رستوران

ممکن است برای شما یا اطرافیانتان این اتفاق افتاده باشد که برای تهیه غذا به رستوران مراجعه کنید و در این بین با کارکنان مجموعه مجادله داشته باشید و در نهایت مورد توهین و فحاشی قرار بگیرید.

در قانون ایران توهین و فحاشی جرم شناخته شده است و به همین جهت امکان شکایت کیفری از شخص توهین کننده وجود دارد. به همین جهت اگر با مراجعه به رستوران تحت هر شرایطی مورد توهین قرار گرفتید، این حق را دارید تا از طریق مراجع قضایی شکایت خود را مطرح کنید.

مجازات جرم توهین در قانون مجازات اسلامی، جزای نقدی بین 20 میلیون ریال تا 80 میلیون ریال است و فردی که چنین رفتاری را انجام دهد، به مجازات مزبور محکوم خواهد شد.

مشاوره حقوقی برای شکایت از رستوران

امکان بروز رفتار های غیر قانونی و انجام تخلفات توسط هر رستورانی وجود دارد و مطابق قانون این حق برای مشتریان وجود دارد تا در این خصوص رسیدگی به شکایات خود را از طریق مراجع صالح درخواست کنند.

به همین جهت اگر قصد شکایت از رستوران های متخلف را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس های متنوع حقوقی سامانه شکایت 24 می باشد. در این صورت می توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

طرح شکایت از رستوران به دلیل انجام تخلفات، نیازمند رعایت یکسری شرایط قانونی است که بدون بهره گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می کند.

ما در شکایت 24 با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ ای در حوزه شکایت از رستوران را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماییم.

در صورتی که قصد شکایت از این مراکز را دارید، بهتر است قبل از هر اقدام حقوقی از خدمات این سامانه بهره مند شوید.

شکایت از غذا

بیشترین میزان شکایت از رستوران در چه زمینه هایی می باشد؟

ارائه غذا های بی کیفیت و ناسالم، عدم رعایت اصول بهداشتی در تهیه غذا جزو دلایل عمده شکایت از رستوران به شمار می رود.

در صورت گرانفروشی رستوران به کدام مرجع می توان مراجعه کرد؟

اگر رستورانی مرتکب گرانفروشی شد، می توان از طریق سازمان تعزیرات موضوع مربوطه را پیگیری کرد.

اگر کارکنان رستوران به مشتری توهین کنند، آیا می توان علیه آن در مراجع قضایی طرح شکایت کرد؟

بله، با توجه به این که توهین در قانون جرم انگاری شده و برای آن مجازات مشخصی تعیین شده است، اگر کارکنان رستوران اقدام به توهین و فحاشی به مشتریان کنند، می توان علیه آن ها طرح شکایت کیفری کرد.

اگر قصد طرح شکایت کیفری از کارکنان رستورانی را داشته باشیم، چه راه حلی پیشنهاد می دهید؟

طرح شکایت کیفری در مراجع قضایی مستلزم رعایت اصول و مقررات خاصی است و به همین جهت توصیه می کنیم از خدمات و سرویس های سایت شکایت 24 استفاده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

‫45 دیدگاه ها

  1. شهرستان مبارکه در مجاورت مجتمع عظیم فولاد مبارکه ودهها کارخانه صنعتی وتولیدی وبا داشتن قریب به یکصد وپنجاه هزار نفر جمعیت وداشتن قریب به یکصد واحد صنفی مواد غذایی واغذیه ورستوران از جمله شهرستانهایی بوده که بحمدالله تاکنون توانسته با نظارت مسئولین بهداشتی وصنفی میزان رضایت عمومی مردم را فراهم نماید .آنچه که مدت زمانی است باعث گلایه مندی مردم را در این شهرستان وعدم رضایت آنان را فراهم نماید وجود رستورانی در مرکزیت شهرستان مبارکه در وردی شهر میدان انقلاب(شهرداری مبارکه)روبروی اداره دارایی مبارکه بنام ونک بوده که متاسفانه از حوالی ساعات یازده شب به بعد تعدادی از افراد اراذل واوباش وخرده فروش مواد مخدر وافراد سابقه دار همچون احمد زابلی معروف به احمد کرگدن وورود افراد غیر مجاز به آشپز خانه رستوران بوده که باعث ایجاد نگرانی هایی را وعدم رضایت مردم ومشتریان گردیده .جا دارد در این میان مسئولین بهداشتی ونظارتی با بررسی موضوع وصحت وسقم قضایا وبرسی آن تذکرات لازم را به متصدی رستوران آقای غائمی داده واز ورود افراد ناشایست وغیر مسئول به رستوران جلو گیری نموده وهمچنین نیروی محترم انتظامی با بررسی موضوع واین که فرد ذکر شده بالا با گزاشتن ماشین پراید سفید رنگ خود در پیاده رو مغازه ذکر شده اقدام به خرده فروشی مواد مخدر می نماید وبرخورد قانونی با آنان اقدام لازم ومقتضی رابعمل آورد .با تشکر وسپاس

  2. سلام.
    رستوران در میدان بهارستان کرج رفتیم بعد داخل غذا مو مشاهده کردیم بشقاب رو عوض کردن دوباره داخلش مو بود بعد ک رفتیم حساب کنیم با منت گفت بشقاب اول رو حساب نکردیم.از این خنده دار تر ندیده بودم.

  3. استفاده از کارگران افغانی به تعداد خیلی زیاد در فودکورت ماندگار ، عظیمیه کرج ، در قسمت های آشپزخانه ، سالن ،شهربازی، کانتر ، که دارای هیچ مدرک شناسایی و کارت بهداشتی نیستند . و با ماسک صورتشون رو میپوشونن که مردم متوجه نشن . اونجا شهر بازی داره و اکثرا مشتریها بچه کوچیک دارن . لطفا بخاطر سودجویی بعضی افراد چه کارفرماها چه مامورای پولکی بیمه و بهداشت ، نذارید قانون و بهداشت جامعه به خطر بیفته .

    متاسفانه با رشوه و پول زیاد مامورای بهداشت رو میخرن . تف به این روزگار

  4. سلام من با خانواده به رستوران حاتم بناب شهرک گلستان شهرک راه آهن رفته بودم بعداز شمارش غذا بعد از نیم ساعت صاحب رستوران خیلی بی ادبانه سفارش ما را آورد و بدون عذر خواهی گفت غذا تمام شده و همین است فقط میخواهم بدانم شما اگر با شما وخانواده و زن و بچه همچین رفتاری می شد چکار می کردید من یه طرفه به قاضی نمیروم من گفتم شرف ندارید شما تف به شرافتتان که گریه زن و بچه مردم رو درمیاورید که با حمله کارکنان و صاحب رستوران مواجه شدم که اگر دوربین مدار بسته داشته باشد همه این موارد ضبط شده اگر سانسور نکند صاحب رستوران من فقط خواهان شکایت از تمام پرسنل و صاحب رستوران می‌باشم که گفتم شکایت میکنم گفتن برو هر غلطی که میکنی بکن فقط دوست دارم این موارد از دوربین مدار بسته رستوران بررسی شود تا ببنید حق با چه کسی است من مشتری داییمی این رستوران یا شما ممنون از بزل توجه شما

  5. استفاده از کارگران افغانی به تعداد خیلی زیاد در فودکورت ماندگار ، عظیمیه کرج ، در قسمت های آشپزخانه ، سالن ،شهربازی، کانتر ، که دارای هیچ مدرک شناسایی و کارت بهداشتی نیستند . و با ماسک صورتشون رو میپوشونن که مردم متوجه نشن . اونجا شهر بازی داره و اکثرا مشتریها بچه کوچیک دارن . لطفا بخاطر سودجویی بعضی افراد چه کارفرماها چه مامورای پولکی بیمه و بهداشت ، نذارید قانون و بهداشت جامعه به خطر بیفته . حتما‌ این قضیه به صورت جدی پیگیری بشه

  6. در کافه چیز کیک فکتوری تولد برگزار کردم.قبل از برگزاری هزینه ها را خیلی معمولی جلوه دادن ولی موقع تسویه حساب خیلی بالا حساب کردن و مواردی که قبلاً نگفته بودن را اضافه کردن.در نهایت در جواب پیگیری های من به بنده توهین کردند و وقتی تهدید به شکایت کردم همه پیام هاشون را از ترس پاک کردند.

      1. طباخی کاج در خیابان پیروزی
        کثیف‌ترین و بدترین پرسنل را در خود گنجانده است که هیچ اهمیتی به نظافت فردی نمی‌دن
        کیفیت بناگوش و آب و پاچه واقعا افتضاح هست و بوی بدی میده

        اوایل که افتتاح شده بود خوب بود
        ولی الان نه

        اگر می‌خواهید بیمار بشوید یا ویروس بگیرید حتماً به این طباخی مراجعه کنید.

        اگر باور ندارید حتما یه سر بزنید تا تجربه خوبی بشه برای شما.

  7. سلام دیشب در تاریخ ۱۴۰۲/۸/۶ از رستوران عابدی واقع در کرج گلزار غربی زیره پل حسین آباد کباب مخصوصشو سفارش دادم داخل غذام کرم بود بعد که این موضوع به مدیرت گزارش دادم به جای معذرت خواهی میگه خب کرمه دیگه الان چکار کنم؟؟ بد ترین رفتاری که میتونست از خودش نشون بده نشون داد و کلا هیچ کدوم از همراهامم غذاشونو نخوردن و شبمونو کاملا خراب کرد.

  8. سلام.یک رستوران بین راهی ماهان کافه و رستوران جواد غذای بی کیفیت و گران میفروشه یک نوشابه کوچیک ۲۰ هزار میفروشه و برخوردش با مشتری هم تند هست.کل پرسنلش.نوشابه سیاه اگه بخای میگه نمیدم باید زرد بخوری میخای یا نمیخای.رستورانش اکثر مسافراش بلوچ هستن و نمیدونن چجوری شکایت کنن.حتی بعضی مشتری هارو با هل بیرون میکنه.در غذای خرشت و سبزی یک تیکه گوشت نمیزاره و جواب سر بالا هم به مشتری میده.خیلی رستوران بد و غذاش هم خیلی کم میده نسبت به مبلغ پرداختی..

  9. پسران کریم مشهد
    علنی دزدی میکنن از فاکتورها
    ازهمه اقلام مالیات ارزش افزوده میگیره حتی پول ظرف غذا هم میگیره هم مالیات بر ارزش افزوده میگیره
    یعنی فاکتور شما شده 460تومان ولی 686تومان باید پرداخت کنی
    حالا چرا چون دزدی امر رایجه مشهد حساب میشه

  10. سلام ، در شهر تهران ، سمت فرحزاد ، رستوران قائم که قیمتهایشان فوق العاده بالاست و هیچ نهادی هم نظارت نمیکنه ، فقط اینو بگم که قلیون رو ۲۶۰ هزار تومان میگیرن غیر از ارزش افزودش که قلیونشونم هم ده دقیقه نمیشه کشید انقدر بده و ورودی سالنی که موزیک داره رو هم نفری ۳۰۰ هزار تومان میگیرن و حتی انقدر بی بندوباری هست که نمیشه با خانواده رفت ، هر کی هم اونجا برای خودش مشروب میخوره انگار خارجه شبها اونجا همه مست هستن ، لطفا نهادهای نظارتی پیگیری کنن

  11. رستوران نشاط سرعین واقع در میدان امام علی، مجتمع تجاری ادنا مال، طبقه سوم. واقعا افتضاحه. نه از لحاظ کیفیت بلکه کاش کیفیت غذا فقط بد بود. وقتی کیفیت غذا بد باشه ادم میگه برای اولین بود که رفتم و دیگه اونجا نمی رم. اما وقتی توهین و برخورد زشت یک رستوران دار رو می بینی دیگه تا مدتها حتی بهترین غذاهای بهترین رستورانها و هتل ها هم دیگه برات بی مزه میشن. اگه واقعا دوس دارین تا مدتها هر غذایی در هر رستورانی میخورید زهرمار بشه براتون، حتما یکبار این رستوران رو امتحان کنید از بس که نهایت مزخرف بودن رو به حد اعلا رسونده.

  12. رستوران شاندیز توی مجتمع گردشگری مارال اول جاده قم به اراک ، من کارگر اونجا بودم ، گوجه کاهو خیار بدون شصتشو می‌ره توی یخچال و بعد همون جور استفاده میشه ، برنج بدون شصتشو پخت میشه ، بجای زعفران همش رنگ غذا میزارن و توی کمد پرسنل رنگها قایم میشه ، شب برنج توی یخچال نمیره و بیرون میمونه ، کرم توی برنج چند بار پیدا شد چندبار مو توی ماهیچه و گردن و من اخراج شدم چون هی میگفتم بهشون کرم هست مو هست ووو ، همه پرسنل ن دستکش ن کلاه ن لباس آشپزخونه هییییچ ، برید دوربین هارو چک کنید آقای مسئول و ببینید چخبره ، لطفا یه مسئول پولدار بفرستید و غریبه ن کسی که مامور بهداشت همونجاس و تازه بهشون کارت آفرین نمیدونم چی هم داده

  13. باسلام،
    در تاریخ ۱۸ شهریورماه ازتهیه غذای حسینی واقع در همدان،شهرک مدنی ،بلوارتوحید،جنب داروخانه شیخ بابایی چلوکباب گرفتم که بعدازمصرف آن خانوادگی دچارمسمومیت شدیدشدیم که خانوادگی تانصف شب در بیمارستان بودیم.هنوزهم حالمون خوب نشده،چرابروضعیت بهداشتی موادغذایی رستورانها نظارت کافی صورت نمیگیرد؟!

  14. فست فود صوفی عفیف اباد شیراز که دزد شدن همینجور قیمت پیتزا ها رو بالا میبره 260 تومن رسونده 340 تومن پیتزا معمولی نه خانواده

  15. اصفهان اصفهان کافه رستوران آرامش کافه ب شدت کثیف و اینکه مطمئنن ثابت کرده نکات بهداشتی و رعایت نمیکنه غذا برا ما فرستاده داخل جعبه غذا دو تا سوسک ریز بود که ب شدت حالمون بد شد واقعا متاسفم برا مدیریت اونجا که فقط میخاد پول در بیاره برای اون شخصی که ب عنوان بهداشت می‌ره اونجا نظارت می‌کنه

  16. کافه رستوران آرامش کافه ب شدت کثیف و اینکه مطمئنن ثابت کرده نکات بهداشتی و رعایت نمیکنه غذا برا ما فرستاده داخل جعبه غذا دو تا سوسک ریز بود که ب شدت حالمون بد شد واقعا متاسفم برا مدیریت اونجا که فقط میخاد پول در بیاره برای اون شخصی که ب عنوان بهداشت می‌ره اونجا نظارت می‌کنه

  17. رستوران ضامن آهو گرمسار نرسیده به اکبر جوجه بد ترین غذایی که فکرش رو بکنید داره غذا هاشونم کاملا غیر بهداشتیه توی غذا مو پیدا میشه ناخن توی برنج هاش پیدا میشه علاوه بر اینا گران فروشی میکنن و مالیات رو از مشتری میگیرند مثلا شما غذایی کا سفارش دادید 400هزار تومان است اما موقع حساب کردن 450هزار تومان از شما میگیرند اعتراض میکنید میگن مالیات میگیریم خب مالیات به مشتری چه ربطی داره صاحب رستوران سود غذا هاشو دوست داره که نباید مالیاتشو ما پرداخت کنید

  18. رستوران بهتر تاتا باغ پرندگان

    بی‌کیفیت ترین غذا
    و هزینه‌های باور نکردنی بعنوان حق سرویس و خدمات و… روی فاکتور

    حتی تعداد اقلام رو برای ما بیشتر زدند که قرار سد تصحیح کنند اما بهیج وجه اینکار رو انجام ندادند.
    امیدوارم با رسیدگی بموقع کیفیت خدمات بهتر بشه

  19. سلام من از محله سیزده آبان شهر ری هستم رستورانی بنام رستوران فدک که بی کیفیت ترین غذا ها را دست مردم میدن با قیمت گرون لطفاً رسیدگی کنید

  20. سلام چند ماهی است یک رستوران بی نام و نشان در محله ما واقع در خیابان رباط سوم نرسیده به میدان نگین نبش کوچه زمرد ٣ که بیشتر غذای بیرون بر و گرانقیمت ارایه میکنه راه اندازی شده و هم از نظر بهداشتی و هم از نظر آلودگی صوتی مزاحمت ایجاد کرده هیچ نطارتی هم نیست که نیست هر کی هر چه دلش بخواد انجام میده

  21. رستوران نسیم. فیروزکوه غذاهاش فوق العاده گرون و بی کیفیت معلوم نیست تو قرمه سبزی و قیمش روغن میریزه یا گریس کوبیده هاشم همه بی کیفیت و سوخته و پرشنش معلوم نیست چند گرمه . متاسفانه چون تو این شهر رقابت کمه همه مجبورن از این رستوران بی کیفیت غذابخرن…

  22. یه خانمی تعریف می کرد به هوای گذروندن دوره آشپزی به غذاخوری آنیل در ایپک پالاس در شهرک اندیشه تبریز رفته بودم دیدم مستخدم شبانه روزی لازم داشته اند دراومدم می گفت داخلش افتضاحه با چشم خودم دیدم که تو ضرف سوپشون یه حشره ای درآورد و با نشانه حال بهم خوردن اونو به طرف ضرفشویی برد و بیرون ریخت ولی ضرف سوپ رو بیرون نریخت بقیه اش رو همچنان به مشتری ها فروخت می گفت کارکنانشون به قدری غیر بهداشتی اند که تعجب میکنم تا حالا چرا جذام نگرفته اند اون خانمه تعریف میکرد با اون تی که کف زمین رو می شستن اونو داخل ضرفشویی می شستن در واقع تی رو تو همون سینک ضرفشویی که قاشق و چنگالها ریخته میشد ؛ می شستن اعتراض کردم نصف پولم رو ندادن از غذاخوردن افتادم و زود دراومدم

    1. تهران خ طالقانی روبروی هتل اطلس ی سفره خانه سنتی هم هست طبقه پایین و من و دوستم ی شب برای شام اونجا رفتیم بعد از یک ساعت انتظار زرشک پلو با مرغ بشدت بدبو اوردن ک وقتی اعتراض کردیم گفتن همین الان ما همین غذا رو خوردیم و مشکلی نداشته و زیر بار نمیرفتن و ما همونجور گشنه برگشتیم و پول غذا رو هم باهامون حساب کردن و بشدت بداخلاقی کردن و ی اکیپ بودن ک ما دو نفر از پسشون بر نمیومدیم و همه میگفتن غذا مشکل نداره .واقعا متاسفم براشون .

    1. سلام. فست فود آقای سیب زمینی تو خیابون سرباز شیراز اصلا خرید نکنید من و خواهرم ساندویچ گرفتیم بعدش مسموم شدیم غذاش چرب و بی کیفیت بود

  23. سلام من به صورت تصادفی وقتی تو سرزمین سوخاری شعبه چنجنه شیراز داشتم غذا میخوردم دیدم که یکی از مشتری ها از 3 تیکه مرغی که سفارش داده بودن ناراضی بود و به صاحب مجموعه گفت این رو و قرار شد که براش با یه غذای دیگه عوض کنن و من چون خیلی حواسم بهش بود که با اون دو تیکه ای که برمیگردونه چیکار میکنه غذا رو برد و بلند گفت که این رو بندازین سطل اشغال ولی حدودا یک ربع بعد دقیقا دو تیکه رو یواشکی گزاشتن تو قسمتی که مرغا بود و حاضرم قسم بخورم همون دو تیکه ای بود که تو سینی مشتری قبلی بود چون من میز کنارشون بودم و واقعا حالم بهم بخورد لطفا لطفا لطفا از این مجموعه خرید نکنید اصلا بهداشتی نیست و باید حتما رسیدگی بشه و آشپزخونه و همه جاشو بازرس بفرستن چک کنن واقعا غیر بهداشتی و کثیف

    1. سلام دیشب توی جاده اصفهان کمشجه از فست فودی کنار نونوایی از سمت جاده اردستان ک‌ وارد بشین‌چهارمین مغازه و اولین فست فودی خیار شورش بوی گند میداد و انگار سالها کنار سگ مرده بوده لرا رضا خدا بداد مردم برسید هزینه میکنن همچین مواد غذایی مونده ای باید بخورن اغلب بازرسا اصلا دقت نمیکنن وفقط سر سری همچی نگاه میکنن میرن نه ته یخچال طرف نگاه میکنن‌ن‌گوشع کنار من‌خودم بارها بازرسها دیدم با ی نگاه سر سری ول میکنن میرن در حالی ک طرف ب جا گوشت سنگدون سه سال فریزر شده با جوش شیرین و فلفل تندبه خلق الله میداد نمونه شم کباب گلپایگان کنار پست نشاط اصفهان

      1. دوست عزیز، اکثریت بازرسا خودشون دزد و رشوه بگیر هستن، من خودم پونزده شونزده ساله که آشپزم، چیزایی دیدم که فاجعه س
        بازرسی که با چهارصد پونصد تومن بشه خریدش، چیزی به اسم شرافت براش معنی نداره

  24. بدترین و مزخرفترین فست فود یزد را معرفی میکنم خدمتتون:
    خانم فست فود بلوار طالقانی
    مغازه که سرامیک نیست و من موندم چطوری بحث بهداشتی را رعایت میکنن.
    تا حالا ندیدم دستکش استفاده کنه.
    به هیچ عنوان بهداشت رعایت نمیشه.
    از وضع ظاهری فروشنده خیلی چیزا دستگیرتون میشه.
    مشتریاش هم که همه بلوچ و افغانیای بدبختی که از سر نداشتن اطلاع گیرش میوفتن.
    فقط موندم وزارت بهداشت کجا داره رسیدگی میکنه ،که یه آدم بدون پروانه وسط شهر داره با این همه تخلف به کارش ادامه میده.

  25. سلام شکایتم از ی ادم واقعابد دهن ورعایت نکردن نکات بهداشتی است جوجه هاش که به مردم میده همه ترش شدن تو کباب کوبیدش هم جوش میریزه کبابی عالیجناب تو شاهین شهر خیبان فردوسی چند با هم مو تو کبابش دیده شد ولی با دوبرابر برگردوندن پول مشتری دهن مشتری میبنده چرا بهداشت پیگیری نمیکنه اثلان این اقا نظافت رعایت نمیکنه

  26. باسلام وقت بخیر دیروز ۷مهر ما ساعت ۴نیم از رستوران گلستان نمک آبرود کوبیده میخواستم بگیرم گفتن نداریم،همین که منصرف شدم خواستم بیام بیرون صاحب رستوران که جلو در بود گفت داریم بعد از سفارش و آوردن غذا،۲پرس کوبیده بی کیفیت که ۴ سیخ کوبیده روی هم میزاشتی به اندازه ۱۵۰ گرم نمیشدهر پرسی ۱۶۰تومن حساب کرد،اینو گفتم تا یه سری از این رستوران دارا بفهمن که ما مسافرا نباشیم شما باید در رستوران کاه گل بگیرید

  27. کباب سرای سروش هم در خیابان باغ فردوس اصفهان(سر کوچه ۲۹) جگر مرغ را به جای جگر گوسفند به مردم میفروشه

  28. یک کباب سرایی توی خیابان باغ فردوس در اصفهان به نام کباب سرای فردوس سر کوچه ۲۹ هست که جیگر مرغ را توی خون و… میخابونه و به جای جیگر گوسفند کباب میکنه و ده برابر پول میگیره از مردم

  29. سلام‌.. از رستورانی به نام کد بانو در شهر رامسر به دلبل کیفت بسیار بد غذا و بی تربیتی و بدزبانی فرشنده صاحب رستوران…شکایت دارم…ما ۱۰ نفر خانوادگی برای ناهار در تاریخ ۲۳ شهویر ۴۰۱ به رستوران کد بانو رفتیم …اولا غذایی که سفارش داده بودیم را عوضی آوره بودند و ثانیا کیفیت غذا بسیار بسیار بود و مطلقا قابل تناول نبود ..همه ناچار غذاها را نصفه نیمه رها کردیم و ثالثا وقتی به صاحب رستورا اعتراض کردیم به طرز بسیار بی ادبانه و در کمال بی شخصیتی زفتار کردند ما مسافر بودیم و وقت شکایت و درگیری نداشتیم اما از مسولین خواهشمندم برای رضای خدا به رستوران کدبا در رامسر سری بزنند و کیفیت غذا را ببینند و به داد مردم برسند…خدا آگاه اگر مسافر نبودم حتما قانونی شخصا پیگیری. می کردم…

  30. سلام‌.. از رستورانی به نام کد بانو در شهر رامسر به دلبل کیفت بسیار بد غذا و بی تربیتی و بدزبانی فرشنده صاحب رستوران…شکایت دارم…ما ۱۰ نفر خانوادگی برای ناهار در تاریخ ۲۳ شهویر ۴۰۱ به رستوران کد بانو رفتیم …اولا غذایی که سفارش داده بودیم را عوضی آوره بودند و ثانیا کیفیت غذا بسیار بسیار ببود و مطلقا قابل تناول نبود ..همه ناچار غذاها را نصفه نیمه رها کردیم و ثالثا وقتی به صاحب رستورا اعتراض کردیم به طرز بسیار بی ادبانه و در کمال بی شخصیتی زفتار کردند
    ما مسافر بودیم و وقت شکایت و درگیری نداشتیم اما از مسولین خواهشمندم برای رضای خدا به رستوران کدبان در رامسر سری بزنند و کیفیت غذا را ببینند و به داد مردم برسند…خدا آگاه اگر مسافر نبودم حتما قانونی شخصا پیگیری. می کردم…

  31. یه دونر مخلوط سفارش دادم نه توش گوشت بود نه مرغ سویا بود آشغال بود
    شایدم چون از بیرون سفارش دادم فکر کردن چون ندیدم نمیفهمم
    پرند.میدان استقلال.جنب باشگاه دلفین فست فود کریسپی

  32. سلام خسته نباشیدمن دیشب ازفست فودپیتزاخانواده سفارش دادم به جای خانواده دونفره فرستاده بودوبه جای کالباس وسوسیس فقط فارچ باذرت مکزیکی گذاشته بود ۱۰۰هزارتومان هم پول گرفت ازم بعدبردم پسش بدم پس که نگرفت گفتم اتحادیه شکایت میکنم گفت هرجاوهرقلطی دوست داری بکن ممنون میشم رسیدگی کنید اسم فست فود(بوفالو)هست توشهرک مسعودیه خیابان ابومسلم خراسانی سرکوچه شهرکی پلاک ۱۸

  33. رستوران ب نام انتظار
    داخل شهر قم و فلکه جمکران
    بسیار غذای بی کیفیتی داشتن فضا فوق کثیف
    و داخل برنجشون پوست پیاز
    و ی تار از سیم ظرف شویی بود واقعا متاسفم براشون من مسافر خسته و گرسنه بیام و پولش رو بگیرن و اصلا چندین بار صداشون زدم تا برامون برنج رو جا ب جا کردن دوباره همون شد و گفتن خب دیگه لطفا اگ میشه رسیدگی کنید تشکر

  34. سلام یه پیتزا بی کیفیت خریدم ۱۹۸/۰۰۰
    اشغال ترین و بی کیفیت ترین پیتزا بود
    سی گرم گوشت چرخ کرده ما بقی پنیر ۱۹۸/۰۰۰
    تهران همت غرب پیتزا تامسین

  35. اصفهان ، ملک شهر ،رستوران مادر

    چلوکباب کوبیده سفارش دادم ولی چنان بوی دل و روده میداد که خودش با سماق و فلفل بوشو کم کرده بود ولی بی فایده بود.

    این آقا بجای گوشت میره از دل و قلوه و روده که خدا کنه حداقل حلال گوشت باشن استفاده میکنند.

  36. گزارش یک بیشرفی از سمت فروشنده.استفاده نکردن از دستکش و کلاه و داخل غذاشون مو پیدا کردم و بهشون گفتم با پاسخ بدی روبرو شدم گفتم گزارش بدم و لطفا رسیدگی کنید
    فست فود کارنو.کرج حد فاصل میدان مهران و میدان اسبی روبه روی آتش نشانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا