شکایت از ادارات / سازمان ها

شکایت از بانک ملت چگونه است؟

شکایت از بانک ملت و یا به صورت کلی شکایت از بانک‌های خصوصی این روزها تبدیل به یکی از پرسش‌های مردم شده است.

مردم زیادی با تورم شدیدی که در کشور ایجاد شده و تخلفاتی که ممکن است بانک‌ها انجام بدهند، به دنبال شکایت کردن از آن بانک هستند و می‌خواهند بدانند که چگونه باید شکایت کنند؟

ارتباط مردم با بانک یک امری کاملا اجتناب ناپذیر است. یعنی نمی‌توان گفت که مردم در جامعه هیچ نیازی به بانک ندارند زیرا بانک نقش یک واسطه در تمام امور مالی ما را دارد و نمی‌توان به هیچ وجه اهمیت آن را نادیده گرفت.

اما در این ارتباطی که میان مردم و بانک وجود دارد ممکن است مشکلات و درگیری‌هایی ایجاد شود که منجر به شکایت مردم از بانک و یا شکایت بانک از مردم گردد.

البته قانونگذار با تدوین قانون پولی و بانکی، تلاش کرده است تا فعالیت بانک‌ها را قانون‌مند کند و در این قانون وظایف بانک‌ها و همچنین ضمانت اجرای تخلف از آن را نیز مشخص کرده است.

البته فکر شکایت از بانک ملت احتمال دارد به ذهن کمتر کسی برسد، زیرا بسیاری از مردم به اشتباه فکر می‌کنند که نمی‌توان از بانک‌ها شکایت کرد و یا شکایت از بانک به جایی نمی‌رسد.

در حالی که این تصور اشتباه است و اگر در این مسیر در کنار خود یک وکیل متخصص بانکی هم داشته باشید، شانس موفقیت خود را افزایش داده‌اید.

پیشینه بانک ملت

پس از انقلاب سال 57، بانک‌ها به سمت ملی شدن رفتند و بانک ملت نیز پس از ادغام بانک‌هایی همچون بانک تهران، داریوش، بین المللی ایران، عمران، بیمه ایران، پارس، ایران و عرب و اعتبارات تعاونی و توزیع تبدیل به بانک ملت و یک بانک ملی و دولتی شد.

این بانک در سال 1359 در دفتر ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و از همان سال نیز عملیات اجرایی خود را آغاز کرد.

در مرداد 1386 پس از تصویب در مجمع فوق العاده شرکت، بانک ملت تبدیل به شرکت سهامی عام شد و سهام آن در بازار بورس عرضه گردید.

پس از آن در سال 1387 و با تغییر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، بانک ملت به عنوان اولین بانک دولتی، برای پیوستن به بخش خصوصی آماده شد. و در نهایت در بهمن سال 87، 5 درصد از سهام این شرکت برای فروش در بازار بورس تهران عرضه شد که 5/2 درصد آن را شرکت آتیه کارکنان بانک ملت خریداری کرد.

از آن تاریخ به بعد بانک ملت دیگر یک بانکی دولتی محسوب نشده و شکایت از آن قابل طرح در دیوان عدالت اداری نیست.

بانک ملت خصوصی است و شکایات از آن باید حسب مورد به بانک مرکزی یا مراجع قضایی گزارش شود.

لوگوی بانک ملت

بانک خصوصی چیست؟

برای آن که بیشتر با مفهوم و معنای خصوصی بودن بانک ملت آشنا شوید، تصمیم داریم بانک خصوصی را تعریف کنیم.

بانک خصوصی به بانکی گفته می‌شود که مطابق با ماده 4 قانون محاسبات عمومی کشور و ماده 86 از سیاسیت اجرای اصل 44 قانون اساسی، مالکیت و اداره آن برعهده اشخاص غیردولتی است.

بانک خصوصی مجوز فعالیت خود را باید از بانک مرکزی دریافت کند و تاسیس آن باید مطابق با چارچوب قوانین و مقررات پولی و بانکی کشور باشد و در همین چارچوب نیز باید فعالیت کند.

پس از انقلاب، تمامی بانک‌ها دولتی شدند و چندین سالی در کشور ما بانک خصوصی فعالیت نداشت و فعالیت بانک‌ها به صورت یکپارچه و دولتی بود.

اما پس از گذشت مدتی از سال 76 موسسه‌های مالی و اعتباری مختلفی فعالیت خود را در بخش خصوصی آغاز کردند و این آغازی بود برای موافقت بانک مرکزی با خصوصی شدن بانک‌هاهی دولتی و یا تاسیس بانک‌های جدید در بخش خصوصی.

دستورالعمل چگونگی شکایت از بانک‌ها

بانک مرکزی دستورالعملی صادر کرده که در آن شیوه شکایت از بانک‌ها را مشخص نموده است. بنابراین افراد به موجب این دستورالعمل می‌توانند اقدام به شکایت از بانک ملت کنند.

دستورالعمل به شرح زیر است:

  1. مشتریان بانک‌ها اگر به عملکرد این نهاد در زمینه انجام عملیات بانکی یا ارائه خدمات بانکی اعتراض دارند، باید درخواست خود برای رسیدگی به موضوع را در وهله اول به همان بانک مربوطه ارائه کنند و بانک هم وظیفه دارد ظرف مدت حداکثر سی روز کاری از تاریخ وصول نامه اعتراض، اقدام به رسیدگی به موضوع و ارائه پاسخ مکتوب به مشتری کنند.
  2. اگر مشتری اعتراضی نسبت به پاسخ ارسال شده از سوی بانک داشته باشد، این امکان را دارد که تقاضای خود برای رسیدگی مجدد به موضوع را همراه با پاسخ دریافتی از بانک و سایر مستندات مربوطه، به معاونت نظارتی بانک مرکزی ارائه دهند تا این معاونت اقدامات لازم برای رسیدگی را انجام دهد.
  3. بانک‌ها وظیفه دارند دستورات صادر شده از سوی معاونت نظارتی بانک مرکزی در مورد نتیجه بررسی شکواییه از سوی این بانک را ظرف حداکثر ده روز کاری از تاریخ وصول نامه، اجرا کنند. اگر بانک نیز نسبت به دستور صادر شده از معاونت اعتراض داشته باشد، مدیرعامل بانک یا قائم‌مقام او می‌توانند ظرف مدت ده روز کاری از تاریخ ابلاغ دستور، از معاونت نظارتی بانک مرکزی، درخواست بررسی مجدد کنند. نظری که در نهایت معاونت نظارتی بانک مرکزی صادر می‌کند قطعی بوده و برای بانک لازم الاجرا خواهد بود.

به موجب این دستورالعمل بانک‌ها وظیفه دارند سامانه رسیدگی به شکایات تاسیس کنند.

پس از آن که بانک مرکزی این دستورالعمل را صادر نمود، به موجب آن بانک‌ها موظف شدند واحد مستقلی تاسیس کنند تا افراد بتوانند شکایات خود از بانک را در آن مطرح نمایند. این واحد مستقل هم باید پاسخگوی شکایات مشتریان باشد و به آن‌ها رسیدگی نماید.

اگر بانک از انجام این وظیفه سرپیچی کند چه خواهد شد؟ مطابق گفته بانک مرکزی، هرگونه سرپیچی و تخلف از دستورالعمل بانک مرکزی و عدم رعایت آن، منجر به برخوزد بانک مرکزی با آن بانک می‌شود.

برخورد بانک مرکزی با بانک متخلف مطابق با ماده 44 قانون پولی و بانکی و ماده 10 دستورالعمل بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری خواهد بود.

همراه بانک ملت

سامانه رسیدگی به شکایات بانک ملت

به منظور اجرا کردن ماده 25 قانون ارتقای نظام سلامت اداری و مقابله با فساد، بانک ملت اقدام به تاسیس سامانه شکایت کرده است و افراد می‌توانند شکایات خود از این بانک را در آن ثبت نمایند.

شکایاتی که در این سامانه ثبت می‌شوند، به وسیله واحدهای بازرسی رسیدگی می‌شوند و مطابق با زمانبندی که بانک مرکزی اعلام نمود، یعنی 30 روز کاری، اقدام به پاسخ دادن به آن از طریق آدرس ایمیل و یا آدرس پستی می‌کنند.

اگر شاکی در مهلت مذکور پاسخی دریافت نکرد، می‌تواند موضوع را در همین سامانه پیگیری کند.

اگر شما از بانک ملت شکایتی داشته و شخصا ذی‌نفع هستید، می‌توانید در زمینه‌هایی همچون کوتاهی یا عدم انجام وظیفه، عدم پاسخگویی یا ضعف در ارائه خدمات، نقض قوانین، اطاله رسیدگی و غیره از این بانک در سامانه شکایتی آن شکایت خود را مطرح کنید.

بهتر است پیش از آن که شکایت خود از بانک را در یکی از مراجع نظارتی و رسیدگی کننده برون سازمانی مانند بانک مرکزی پیگیری کنید، از طریق سامانه شکایتی بانک ملت اقدام نمایید.

البته لازم است این نکته را بدانید که بانک مرکزی زمانی شکایت مشتری را قبول می‌کند که رسیدگی اولیه به این موضوع در بانک ملت صورت گرفته و جواب آن به بانک مرکزی تحویل داده شود.

قبل از آن که شکایت خود را در سامانه شکایتی بانک ملت تنظیم و ارسال کنید، به نکاتی که در ادامه آورده می‌شود توجه نمایید:

  1. توجه داشته باشید که اگر شما پیش از این به روش دیگری شکایت خود را طرح کردید، اکنون از طرح شکایت مجدد از این روش صرف نظر نمایید.
  2. اگر پیش از این شکایت خود را به بازرسی بانک ارسال کرده‌اید و سپس از این روش نیز شکایت خود را مجددا ثبت می‌کنید، به آن رسیدگی نخواهد شد.
  3. اگر شکایت شما نادرست و ناقص باشد و یا مشخصات هویتی شخص شاکی به صورت کامل قید نگردد، شکایت مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد.
  4. اگر پیش از این درباره این شکایت خود در مرجع قضایی پرونده تشکیل داده‌اید، اکنون دیگر ازاین طریق شکایت خود را ثبت نکنید.
  5. اگر می‌خواهید به صورت جمعی از اشخاص حقیقی و حقوقی از بانک ملت در این سامانه شکایت کنید، باید در قسمت شاکی مشخصات یک شخص حقیقی را به عنوان نماینده جمه، وارد کنید در غیراین صورت به شکایت رسیدگی نمی‌شود.
  6. از آنایی که برای ایجاد ارتباط با سرور در فضای اینترنت محدودیت زمانی وجود دارد، بهتر است متن شکایت خود را از قبل آماده کنید و در زمان ورود اطلاعات برای ثبت شکایت فقط آن را کپی پیست نمایید.
  7. در فرم شکایت لازم است هویت کامل، آدرس دقیق، کد پستی، شماره تماس و کد ملی شاکی و به همراه با دلایل و مستندات او مندرج و ضمیمه شود.

بانک ملت

فرآیند قانونی و مراحل شکایت از بانک ملت

از دستورالعملی که بانک مرکزی برای شکایت از بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری صادر کرد، می‌توان مراحل شکایت از بانک ملت را به شرح زیر بیان نمود:

مرحله اول: شکایت مشتری از بانک در سامانه شکایتی بانک ملت

مشتری که از خدمات بانک ناراضی است و یا فکر می‌کند که بانک به برخی از وظایف خود در مقابل او عمل نکرده و یا به هر نحوی از بانک شکایت دارد، به موجب دستورالعمل بانک مرکزی باید اول شکایت خود را در سامانه رسیدگی به شکایات همان بانک یعنی بانک ملت مطرح کند. تا بانک به آن رسیدگی نماید.

مرحله دوم: بانک باید ظرف ۳۰ روز کاری، به مشتری پاسخ دهد

اعتراضی که مشتری از بانک ملت در سامانه شکایتی آن مطرح کرد می‌تواند در زمینه‌های مختلفی باشد مانند عملکرد بانک ملت در زمینه انجام عملیات بانکی یا ارائه خدمات بانکی.

پس از آن که مشتری شکایت خود را ثبت نمود، بانک وظیفه دارد در مدت 30 روز کاری، پاسخ مشتری را بدهد و به اعتراض و شکایت او رسیدگی نماید. بانک ملت باید پاسخ مشتری را به شکل مکتوب بدهد.

مرحله سوم: رسیدن شکایت به معاونت نظارتی بانک مرکزی

اگر بانک ملت در مهلت 30 روز کاری خود پاسخ مشتری را بدهد، و مشتری همچنان نسبت به پاسخی که از سوی بانک ملت داده شده اعتراض داشته باشد، این امکان را دارد که شکایت یا اعتراض خود از بانک ملت را به معاونت نظارتی بانک مرکزی اطلاع دهد تا این اداره رسیدگی به آن را انجام دهد.

مرحله چهارم: بررسی موضوع از سوی معاونت نظارتی بانک مرکزی و اعلام نتیجه به بانک ملت و مشتری

بعد از آن که اعتراض به معاونت نظارتی بانک مرکزی ارجاع داده شد و این معاونت به آن رسیدگی کرد، دستور خود را صادر و به بانک ملت ابلاغ می‌کند. بانک ملت وظیفه دارد ظرف مدت 10 روز کاری از تاریخ ابلاغ دستور، آن را اجرا کند.

اما در صورتی که بانک ملت نیز به دستور صادر شده از سوی معاونت نظارتی بانک مرکزی اعتراض داشت، مدیرعامل بانک یا قائم مقام او می‌تواند ظرف مدت 10 روز از تاریخ ابلاغ، نسبت به این دستور اعتراض کند.

در نهات پس از اعتراض بانک، دستوری که معاونت نظارتی بانک مرکزی صادر می‌کند، قطعی و نهایی است و دیگر بانک باید آن را اجرا کند.

مشتریان بانک ملت

مراجع صالح برای شکایت از بانک ملت

برای شکایت از این بانک، راه‌های مختلفی وجود دارد. اما بهترین کار این است که طبق دستورالعمل بانک مرکزی عمل کرده و ابتدا شکایت خود را در سامانه شکایت بانک ملت مطرح نمایید.

به غیر از این راه شما این امکان را خواهید داشت که شکایت خود را از بانک ملت در بانک مرکزی و یا در مرجع قضایی یا همان دادگاه طرح کنید.

الف) شکایت از بانک ملت به بانک مرکزی

یکی از راه‌هایی که برای افراد در شکایت از بانک ملت وجود دارد این است که شکایت خود از بانک را در بانک مرکزی مطرح نمیاند. اگر افراد از بانک ملت شکایتی درباره کوتاهی در ارائه تسهیلات بانکی داشته باشند، می‌توانند این شکایت خود را در بانک مرکزی مطرح کنند.

برای اینکار هم می‌توان به صورت حضوری به بانک مرکزی مراجعه کرد و شکایت از بانک ملت را ثبت نمود و یا اگر شخص فرصت و امکان مراجعه حضوری نداشت، می‌تواند در سامانه‌ای که بانک مرکزی برای ثبت شکایت افراد از بانک‌ها طراحی کرده، به صورت آنلاین شکایت خود را ثبت نماید.

بعد از آن که فرد شکایت خود را در سامانه اینترنتی بانک مرکزی و یا به صورت مراجعه حضوری در این بانک ثبت کرد، رسیدگی به این شکایت آغاز می‌شود و تیم تحقیقاتی بانک مرکزی موضوع را پیگیری خواهد کرد.

اگر تخلف گزارش شده از سوی مشتری احراز شود، بانک مرکزی تذکرات مربوطه را به آن شعبه بانک ارائه می‌کند و در صورتی که شعبه توجهی به تذکرات نکرد، بانک مرکزی رئیس آن شعبه را عزل می‌نماید.

به علاوه کارمندانی هم که در تخلف صورت گرفت مشارکت داشته باشند، توبیخ اداری می‌شوند و حتی امکان دارد برای مدتی فعالیت کاری آن‌ها تعلیق گردد.

ب) شکایت از بانک ملت از طریق مراجع قضایی یا دادگاه

اگر زمانی که شکایت فرد از بانک ملت جنبه حقوقی یا کیفری داشته باشد، دیگر از صلاحیت بانک مرکزی خارج بوده و شخص باید این شکایت را در دادگاه مطرح کند. حتی اگر در بانک مرکزی شکایت خود را طرح کند، بانک آن را به مرجع قضایی ارجاع می‌دهد.

یکی از شکایاتی که می‌توان علیه بانک ملت در دادگاه مطرح کرد بحث نقض مقررات و ضوابط تعیین شده در قراردادهای بانکی است. مثلا مشتری با بانک قراردادی مانند قرارداد مشارکت مدنی منعقد می‌نماید.

پس از آن که مدتی گذشت، شعبه بانک ملت به تعهدات خود در قرارداد مشارکت عمل نمی‌کند و باعث ایجاد اختلاف میان خود و مشتری می‌شود.

به طور کلی می‌توان چنین گفت که اگر بانک ملت به تعهدات خود در زمینه ارائه تسهیلات عمل نکند، طرف مقابل می‌تواند برای احقاق حق خود و شکایت، به دادگاه مراجعه نماید.

در ماده 7 قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی آمده است که تمامی قراردادهایی که میان بانک و مشتری منعقد می‌شود، در حکم سند رسمی هستند. بنابراین طرح دعوی ساده‌تر است و شاکی می‌تواند به این قراردادها به عنوان یک سند رسمی استناد کند.

حال اگر به دلیل آن که بانک ملت به تعهدات قراردادی خود عمل نکرده باشد، به مشتری خسارتی وارد شده باشد، مشتری این حق را دارد که دادخواست مطالبه خسارت تقدیم دادگاه کند.

اگر دادگاه حکم به پرداخت خسارت بدهد و بانک در پرداخت آن تاخیر کند، شاکی می‌تواند خسارت تاخیر تادیه نیز مطالبه نماید.

کارت بانکی بانک ملت

امکان تقاضای تامین خواسته علیه بانک ملت وجود دارد؟

خیر. علیه بانک نمی‌توان تقاضای تامین خواسته کرد زیرا مواردی که می‌تون برای آن‌ها تامین خواسته تقاضا کرد در ماده 108 قانون آیین دادرسی مدنی نام برده شده است و خارج از این موراد نمی‌توان تامین خواسته تقاضا نمود.

البته در این باره اختلافات و مواضع مختلفی وجود دارد و عده‌ای می‌گویند مطابق با ماده 7 قانون تسهیلات بانکی، صرف ارائه قرارداد بانکی و استناد به آن از سوی خواهان برای تقاضای تامین خواسته کافی است اما عده‌ای آن را نمی‌پذیرند و می‌گویند دلایل قانع کننده‌ای برای آن ارائه نشده است.

بهترین کار این است که در دعاوی بانکی خود حتما از یک وکیلی که در زمینه امور بانکی تخصص دارد مشورت بگیرید.

آیا شکایت از بانک ملت مستلزم پرداخت هزینه است؟

هزینه شکایت بستگی به مرجع انتخابی شما دارد. مسلما اگر شما بخواهد اقدام به شکایت از بانک ملت در سامانه شکایتی این بانک بکنید و یا بخواهید شکایت خود را در سامانه اینترنتی بانک مرکزی پیگیری نمایید، مستلزم پرداخت هزینه نیست و شکایت شما به صورت رایگان ثبت خواهد شد.

اما چنانچه تصمیم بگیرید شکایت خود را در یکی از مراجع قضایی حقوقی یا کیفری مطرح و پیگیری نمایید، آن زمان ملزم به پرداخت هزینه دادرسی خواهید بود. پس تنها طرح شکایت از بانک ملت از طریق دادگاه، هزینه دارد.

اگر مایل هستید بدانید که هزینه دادرسی به شکایت از بانک ملت چقدر می‌شود، توصیه می‌کنیم به قانون بودجه کشور سال 1401 مراجعه نمایید. هزینه دادرسی و همچنین تعرفه حق الوکاله وکیل بانکی هر ساله از سوی دولت اعلام می‌شود.

مشاوره حقوقی برای شکایت از بانک ملت

اگر می‌خواهید به شکل اصولی و به صورت صحیح از بانک ملت شکایت کنید و به دنبال کسب نتیجه مطلوب هستید، پیشنهاد ما این است که حتما با یک وکیل بانکی یا مشاور حقوقی متخصص امور بانکی مشورت کنید.

وکیل یا مشاور حقوقی که در زمینه امور بانکی تخصص دارد به خوبی می‌تواند شما را راهنمایی کند و قبل از آن که هیچ هزینه‌ای صرف کنید به شما بگوید که اصلا شکایت شما منتهی به نتیجه مطلوب می‌شود یا خبر. اینکار باعث می‌شود شما هزینه بیهوده‌ای نکنید.

همچنین اگر در زمان شکایت از بانک ملت یک وکیل یا مشاور حقوقی متخصص در کنار خود داشته باشید و مرتب با او مشورت کنید، بهتر می‌تواند قدم‌های خود را بردارید.

جدا از آن، طرح شکایت علیه بانک نیاز به داشتن اطلاعات زیاد و قوی در زمینه امور بانکی دارد که هر فردی از آن بهره‌من د نیست. به همین دلیل مشورت با وکیل متخصص بسیار مفید خواهد بود.

سامانه شکایت 24 بستری را فراهم کرده است که حتی به کسانی که قصد اخذ وکیل ندارند هم مشاوره می‌دهد و آن ها را بریا طرح شکایت راهنمایی می‌کند. شما از طریق این سامانه می‌توانید به کارشناسان متخصص آن درخواست تنظیم شکایت‌نامه علیه بانک ملت بدهید.

این شکایت‌نامه زیر نظر افراد متصص و باتجربه تنظیم گردیده و تحویل شما داده می‌شود. همچنین این سامانه پشتیبانی دارد و از شما در زمینه شکایتتان پشتیبانی خواهد کرد.

سامانه شکایت 24 مشاوره‌های حقوقی خود را هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری اعم از تلفنی و آنلاین ارائه می‌دهد تا به این طریق افرادی که فرصت و یا توان مراجعه حضوری ندارند هم بتوانند از خدمات این سامانه و مشاوره‌های کارشناسان مجرب آن بهره‌مند شوند.

تسهیلات بانک ملت

مشاوره حقوقی سامانه شکایت 24 چه مزیت‌هایی دارد؟

اگر تصمیم دارید مشاوره حقوقی در زمینه شکایت از بانک ملت دریافت کنید، بهترین انتخاب برای شکایت می‌تواند سامانه شکایت 24 باشد.

چون که این سامانه دارای چندین وکیل و مشاور حقوقی است که در زمینه‌ها و گرایش‌های مختلف حقوق تخصص دارند و می‌توانند در هر زمینه‌ای به شما مشاوره حقوقی تخصصی بدهند.

همچنین شما در این سامانه هزینه حق المشاوره بسیار مناسبی پرداخت می‌کنید و به عبارتی در این سامانه خبری از حق الوکاله یا خق المشاوره‌های نجومی نیست. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای معقول بهترین مشاوره حقوقی را دریافت کنید.

علاوه بر آن این سامانه شرایطی را فراهم کرده است که حتی اگر فردی تصمیم به اخذ وکیل دادگستری نداشته باشد، بتواند از خدمات این سایت بهره ببرد. چنین فردی می‌تواند به سایت فقط درخواست تنظیم شکایت نامه درمورد موضوع درخواستی خود را بدهد.

سوالات متداول

آیا امکان شکایت علیه بانک ملت وجود دارد؟

برخلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند نمی‌توانند علیه بانک شکایت کنند ،باید بگوییم بله. افراد امکان شکایت از بانک ملت را دارند.

برای شکایت از بانک ملت می‌توان مستقیما به بانک مرکزی مراجعه کرد؟

خبر. بانک مرکزی دستورالعملی صادر کرده که به موجب آن بانک موطف به تاسیس سامانه شکایتی شده است. پس از اجرای این دستورالعمل، بانک مرکزی تنها زمانی شکایات مردم از بانک را می‌پذیرد که اول در سامانه آن بانک شکایت مطرح ولی جوابی صادر نشده یا نسبت به جواب اعتراض داشته باشند.

چگونه می‌توان از بانک ملت شکایت کرد؟

باید شکایت از این بانک باید اول در سامانه شکایتی بانک ملت شکایت مطرح گردیده و مورد رسیدگی قرار بگیرد. سپس اگر جوابی صادر نشد یا فرد به جواب اعتراض داشت قابل پیگیری در بانک مرکزی نیز خواهد بود.

آیا دادگاه به دعاوی علیه بانک رسیدگی می‌کند؟

اگر شکایت علیه بانک جنبه کیفری یا حقوقی به خود بگیرد، لازم است که آن شکایت در مراجع قضایی مورد طرح و رسیدگی قرار بگیرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

‫29 دیدگاه ها

  1. سلام من در آذر ماه ۱۴۰۲ امتیاز بی۲ رو کسب کردم و شامل تسهیلات فرابانک شدم:
    بار اول: مدارک رو ارسال کردم و سیستم خطا داشت. به پشتیبانی زنگ زدم و بعد از یک ربع معطلی گفت سامانه باگ داره و یه هفته بعد درست میشه. بار دوم: ارسال کردم و رد شد. با پشتیبانی تماس گرفتم و گفتن مدارک ضامنین ناقص هست.
    بار سوم: مجدد رد شد. تماس گرفتم و بعد از یک ربع معطلی، کارشناس گفت شرکتی که توش کار میکنید غیرفعال مالیاتی هست. من تو بانک سامان کار میکنم مگر میشه..
    بار چهارم: مجدد تماس گرفتم و بعد از یک ربع معطلی، کارشناس دیگری گفت علت رد، غیر فعال مالیاتی بودن نیست و علت رد شدن سابقه بیمه هست.
    بار پنجم: من بیخیال وام ۱۵۰ میلیونی شدم و وام بدون ضامن ۵۰ تومنی رو انتخاب کردم و مجدد رد شدم به دلیل اینکه فیش حقوقیم قدیمی شده بود..
    بار ششم: فیش حقوقی رو آپدیت کردم و باز رد شد. مجدد ۱۵ دقیقه انتظار در صف تماس و کارشناس گفتن که عدد خود اظهاری حقوق ۳۰۰۰۰۰۰۰ تومان بوده ولی عدد فیش حقوقی ۲۹۷۰۰۰۰۰ هست..
    بار هفتم: این عدد رو اصلاح کردم . روز بعد از شرکت تدبیر ملت تماس گرفتن و یه نامه به شرکتمون فرستادن و درخواست کردن که مدارک صحه گذاری بشه. این پروسه تکمیل شد و کارشناس مربوطه کار من رو تایید کردن. روز بعد پیامک اومد که وام شد رد شد..
    بار هشتم: با پشتیبانی تماس گرفتم و به من گفتن شرکت شما (بانک سامان) غیر فعال مالیاتی هست..من کلی به کارشناس گفتم اشتباه میکنید و متاسفانه قبول نکردن.
    بار نهم: مجدد تماس گرفتم و یه کارشناس دیگه بعد از ۲۰ دقیقه گفتن علت رد شد غیر فعال مالیاتی بودن نیست و به ریاست ارجاع شد.
    بار دهم: مجدد تماس گرفتم گفتن یه باگی تو سیستم بوده و باعث شده همه درخواست ها رد بشه. گفتن مجدد بارگزاری کنم و نیاز به استعلام ندارین.
    بار یازدهم: مجدد بارگزاری کردم و رد شدم به دلیل اینکه گواهی کسر از حقوق منقضی شده!
    بار دوازدهم: تماس گرفتم با بازرسی و گفتن گواهی کسر از حقوق رو نگذار!!!
    درخواستم رفت برای استعلام و استعلام قبلی رو قبول نکردن چون گفتن گواهی کسر از حقوق نیست!!!!!!
    آخرش در کمال بی شرمی به من گفتن نامه مکتوب بنویس که از وام منصرف شدی!!
    یگه چیکار باید بکنم؟ این حجم از بی مسیولیتی که به کی باید گزارش بدم؟ این آیا دزدی نیست؟!!

  2. سلام
    ما هشتاد میلیون جمعیت داریم که نهایت 3هزار نفرشون کارمند رسمی باشن چجوری بتونن ضامن باقی مردم بشن برای وام ؟
    چرا تو اخبارمیگین برای وام ازدواج سخت نمیگیریم ولی فقط ضامن رسمی میخواین ؟

  3. سلام
    من امروز به مدت بیش از 2ساعت در بانک ملت شیراز شعبه عدالت جنوبی بودم درست چند نفر مونده که نوبت به من برسه، خانم بیسوادی از من درخواست کرد که از عابر بانک قسط وامش را پرداخت کنم، من هم بدین منظور از بانک خارج شدم چند دقیقه بعد که خواستم وارد بشم، نگهبان اجازه ورود نداد،و بعد که باصدای بلند رییس بانک را صدا زدم ایشون هم با اینکه شماره نوبتم در بانک را نشان دادم متاسفانه طرف نگهبان را گرفت و گفت دیگه از ساعت 12و نیم بانک تعطیله و اجازه ورود نداریم هر چی براشون توضیح دادم که به خرجشان نرفت حتی بقیه افراد حاضر در بانک هم به عنوان شاهد جلو امدند ولی در راروی من بستند و جوابم ندادند

  4. سلام وخسته نباشید احتراما بانک ملت خاش به علت دیر پرداخت دوقسط از وام به مدت ده روز اقدام به مسدود کردن حساب من نموده وزیان زیادی به من وارد گردیده است. از کجا میتوانم احقاق حق نمایم

  5. باسلام اینجانب حضوری برای مسدود کردن حساب یک مشتری که از دادگاه شهر کوهچنار نامه داشتم به روی 8بانک کازرون که 7تا از بانک ها کار اینجانب را انجام دادند اما رئیس بانک ملت مرکزی کازرون به همراه معاون خود آقای دهقان کار بنده را انجام ندادند و گفتند باید به شهرستان کوهچنار بروید تا آنجا انجام دهند ما بیکار نیستیم هرچه گفتم پس چرا مابقی بانک ها انجام دادند گفت من عشقم میکشه و دوست دارم انجام نمی‌دم گفتم به بازرسی شکایت میکنم گفت به بابای بازرسی شکایت کن آخه این نحوه برخورد با ارباب رجوع ؟؟؟؟؟؟

  6. کارمندهای بانک ملت بی اندازه به مراجعین بی احترامی می‌کنند و هیچ ارزش و حرمتی حتی برای افراد کهنسال نیز قائل نیستند انگار مجانی دارن کار می‌کنند و لطف می‌کنند ، وظایفشون کاملا از یادشون رفته ، میتونید یک روز حضوری تشریف بیارید بانک ملت شعبه باغستان کرج و با چشم خودشون ببینید چطور رفتار می‌کنند ، خدا به اندازه جنبه هرشخص بهش منصب و جایگاه بده

  7. سلام واقعا چرا کسی پاسخگو نیست من از بانک ملت سهرک صنعتی شیراز بخاطر رفتار زشت کارمندش شکایت دارم

  8. با سلام و احترام
    امروز مورخه 1402/02/31 به بانک ملت شعبه بازار کد126418/8 مراجعه نمودم تا رفع نقص عملکرد نسبت به گواهی عدم پرداخت چک را انجام دهند
    متاسفانه یکی ار کارمندان که اولین باجه پس از ورود به بانک سمت راست در حال انجام کار بود و موضوع کار من به ایشان ارجاع شده بود که از انجام وظیفه استنکاف نموده و به جهت قصور کارکنان بانک در صدور موضوع فوق الذکر با کمال بی شخصیتی و بی تربیتی در حضور دیگر مشتریان با الفاظ رکیک برخورد نمود. که پس از پیگیری مسولین شعبه از اعلام نام ایشان ممانعت نمودند.
    گویا آقای حسنی نام این کارمند بی شخصیت بود. ضمن اعلام تلفنی به معاونت شعبه وعرض گلایه اعلام نمودم که یقینا به بازرسی بانک ملت و بازرسی کل کشور اعلام شکایت کرده و پیگیر این نحوه برخورد با مشتری خواهم شد.
    با توجه به قوانین تکریم ارباب رجوع به اداره جات دولتی جهت اطلاع و رسیدگی به حضورتان این شرح واقعه ارسال میگردد.
    امید است تا با برخورد با اینگونه عوامل در سیستم بانکی رعایت حقوق شهروندی تا حد ممکن برقرار گردد..

  9. هیچ ظلمی پایدار نخواهد ماند ظلم تنها چیزی هست که هرچه کلفت تر بشه زودتر میشکنه . کاش شعب بانک مرکزی بهشهر بزرگتری داشت وب کارمندانش بویژه داروغه های مامور وصول را ادب یاد میدادند که بخاطر معوقه یک میلیون تومنی حساب ضامن رو مسدود نمیکردند زمینم رو گذاشتم واسه فروش انشاالله بزودی با دویست میلون پول توی دهن رییس بانک ملت بهشهر میزنم وحسابم رو میبندم تا هر حشره ای نیاد با آبروی منه جانباز بازی کنه

  10. با سلام بانک ملت شعبه سرای حاج حسن مزخرف ترین بانک که بی ادب ترین کارمندان بین کل بانکهای کشور رو داره من برای گرفتن ی عابر بانک دوروزه مراجعه میکنم هر روز هم بیشتر از یک ساعت معطلی آخر هم مجبور شدم حسابمو تو بانک ملت ببندم جای تأسف هم اینجاست که هر روز خدا از ساعت 12.30به بعد یا سیستمش قطعه یا کنده جواب نمیده هیچ کس هم جواب نمیده خراب بشه بانک ملت که صاحب ندارن رسیدگی کنه همیشه ساعت دوازده به بعد قطعه

  11. سلام چندین ماهه جهت وام فرزند اوری ثبت نام کردم و ضامن هم بردم. ولی مسوول وام بانک ملت شعبه گلشن شیراز میگه که هنوز سایت باز نشده است لطفا پیگیری کنید. تبلیغات بی خود هم نکنید و مردم بد بخت رو هم اینقدر نزارید سر کار. با تشکر

  12. باسلام خسته نباشید
    پدرم فوت کرده بعد 5 ماه متوجه شدیم حسابش خالی هست روز دوم بعد از فوتش پول رو برداشتن رفتیم شعبه مربوطه گفتن صاحب حساب برداشت کردن گواهی فوت نشون دادیم خودشون موندن چی به چیه توشعبه دیگری معلوم شد کار یکی از
    کار مندا هست گفتن بعدحسر وراثت از شما مالیات میگرفتن من این کارو کردم شما مالیات ندین حالا چجوری از این کارمند شکایت کنیم

  13. امضا مدیر کارخونه رو قبول ندارن بعد مدیر مالی مهر میزنه میگن چرا امضا نداره مهرو امضا میزنه میگن چرا هم مهر داره هم امضا😳😳😳😳بعد میگن استعلام میگیرم اگه مدیر مالی حق امضا نداشته باشه درخواست شما رد میشه خب برادر من شما که امضا مدیر کارخونه رو قبول نداری مدیر مالی رو قبول نداری پس برم از میوه فروش سرکوچه امضا بگیرم🤔🤔🤔🤔🤔

  14. کلا فرا بانک ملت رو سر کار گذاشته من یه جواب فکس رو برا اینا ۱۰ بار ارسال کردم هر سری یه کلمه رو ایراد میگیرن خودشونم نمیدونن چی میخوان!!! شما که برا تایید فیش حقوقی از شرکت استعلام گرفتین از بیمه استعلام گرفتین دیگه دنبال چی هستین واقعا خیلی مسخرس هیچ ارزشی برا مشتریاش قائل نیستن

  15. سلام من چک اشخاص رو به بانک ملت شعبه ابوریحان تبریز برای وصول به حساب میخواستم واگذار کنم ریس شعبه قبول نمیکنه میکه ما کبود نیرو داریم برو شعبه دیکه یا برو به هرکی دوست داری شکایت کن عجب شعبه هست

  16. پولهای مردم بجای دادن تسهیلا ت وکمک به صنعت وتولید ملی توسط شرکت ساختمانی بانک ملت صرف ساختن برج ها ومراکز خرید عظیم میشود مانند مرکز خرید معین مال وپروژه عظیم جام نزدیک دریاچه و….

  17. با سلام.بانک ملت شعبه فلکه گاز شهر شیراز رفتار نامناسبی با مشتریها دارن.بنده برای یک تمدید کارت عابر بانک با وجودیکه که صبح ساعت هفت و نیم وارد بانک شدم تا ساعت نه و نیم بخاطر عدم راهنمایی درست و برخورد پرخاشگرانه متصدیها درگیر بودم و دست آخر هم من رو درست راهنمایی نکردن و مجبور شدم به همسرم تماس گرفتم و ایشون از سر کار مرخصی گرفتن و اومدن تا کار من انجام شده. و مرتبا ما روبه هم پاس میدادن تا مشتریهای خصوصیشون رو راه بندازن و باعث زحمت بسیاری برای ما شدند.اگر انتخاب این متصدیها درست و بر اساس قانون بود ،اینها نباید جرات میکردن با مردم چنین برخوردی کنند.البته نه تنها من،بلکه بارها شاهد رفتار بد اینها و مشاجره با مردم بوده ایم.کاش فکری کنید که مردم بازیچه دست امثال اینها نشن.منتظر جوابتون هستیم

  18. من با پشتیبانی بانک ملت تماس گرفتم و پشتیبانی بانک مبدا(از صندوق توسعه صادرات) مبلغ 90میلیون تومان در ساعت 1بامداد روز 17 ام بهمن از صندوق توسعه صادرات ابطال خورده و طبق قانونا نهایتا تا ساعت 24 روز 17 ام بهمن باید به حساب بانک ملتم بشماره 60*******96واریز میشده تا بتونم برای ایران خودرو ثبتنام کنم، اما بانک تخلف کرده و پول رو پس طده به مبدا و روز 19 ام بهمن پول برگشته که عملا من دیگ نمیتونم ایران خودرو ثبت نام کنم، این رانت و دزدی به جهت کمک به بالابردن شانس سایر شرکت کنندگان بوده و ازین سلب امتیاز متخلفانه از سمت بانک ملت شاکی هستم و خسارت این دوروز باید به بنده عودت داده شود، اینقدرم مملکت بی صاحاب نیست، بنده خودم از دانشمندان علمی کشورم با 54اختراع12مدال المپیادو… صدبرابر این روسای این بانکا که همچین مسئولیت ساده ای رو ازشون برنمیاد علم و تجربه داریم کوتاه بیا این مساله هم نیستم تا دست دزد رو رووو کنم

  19. باسلام. متاسفانه بانک ملت شعبه کارگرشهرستان شاهرود فوق العاده بی نظم هستند.اگه فقط یک روز کاریشون رو بازرسی توسط دوربین هاشون چک کنن متوجه میشن منظورمن چیه… البته دوربین ها کلا جنبه دکوررو داره.. باورش سخته6نفر توی نوبت باشن و3ساعت منتظرباشین تانوبتتون بشه ودرآخربرخوردتمسخرآمیز نصیبت بشه… گویا فراموش کردن بواسطه حساب من وامثال من پشت باجه نشستن!!!اگه واریزحقوقم بانک ملت نبودحتی ثانیه ای توی بانک ملت نمیرفتم

  20. سلام .من از اهواز مزاحم میشم از مرداد ماه 1401هر کاری می کنم که از بانک ملت وام بگیرم نمیشه میگن وام ها بسته .یه راهنمایی کنید باید چکار کنم تا ضامن ها هم رو بردم بانک میگن منتظر بخشنامه هستیم.

  21. سلام جهت وام فرزند آوری ثبت نام کردیم متاسفانه چون اعتبارسنجی همسرم ریسک بالا بود فرمودند به شما تعلق نمیگیره و فرزندان ما دوقلو هستند حتی با وجود آنکه گفتیم ضامن معتبر می‌بریم و هر دوی ما کارمند هستیم

  22. من و همسرم برای وام ازدواج اقدام کردیم بعد از مدتی وام ایشون پرداخت شد و به من گفتن که چون ازدواج دوم هست تعلق نمیگیره در صورتی که من از چندین بانک سوال کردم و همچین چیزی نبود و نیست من به کجا باید شکایت کنم

  23. سلام من از بانک ملت اصفهان شعبه خیابان فردوسی شکایت دارم .دز حال حاضر در خارج از کشور بسر میبرم و ممنون خواهم شد اگر با ایمیل با من تماس بگیرید .
    kamrouzpharma@gmail.com

  24. سلام ماهم 50 تومن بدون ضاکن همه کار هاش رو انجام دادیم وتا مرحله نهایی رفتیم بعد 10، 15،روز میگن کارشناس رد کرده آخه به چه دلیل اصلا جوابمونم نمیده کارشناس چرا پاسخگو نیستید، کارشناسمون هم آقای جوادی امامزاده هستند

  25. سلام. بنده در فرابانک ثبت نام کردم رتبه بنده Aاعلام شده و 110میلیون با زامن و 50 میلیون بدونه زامن به بنده وام تعلق گرفت. بنده 50میلیونی را انتخواب کردم تمامی اسناد و مدارک را فرستادم، برای بنده پیام اومده که مدارک برای برسی به شرکتی که در آن مشغول هستید فکس شده و منتظر جواب هستیم. درطی این مدت بنده چند بار تماس گرفتم که شرکت بنده اعلام کرده هیچ گونه ایمیل یا فکسی نیامده، بعد مدت 15 الی 20 روز به بنده پیام رسیده که به علت جواب ندادن شرکت متبوع شما وامی به شما تعلق نمیگیره و همچنین رتبه بنده که Aبود به رتبه رسیده و برای همین دوباره نمیتوانم ثبت نام کنم، برای همین بنده به خواطر دروغ و سر کار گذاشتن خودم از طرف بانک و همچنین زیر صعال بردن نظام بانکی کشور با این جور کارهای بچگانه شکایت دارم. لطفاً برسی کنید و جواب قانع کننده ای اگر دارید به بنده ابلاق نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا