شکایت از اصناف

شکایت از مدرسه غیر انتفاعی چگونه است؟

حتما تا به حال با این جمله مواجه شده‌اید که مدرسه خانه دوم انسان‌ها محسوب می‌شود. در واقع هر آدمی که قصد تحصیل داشته باشد، باید دوران تحصیلی خود را از مدرسه آغاز کند.

با توجه به این که از دوران کمتر از ده سالگی وارد مدرسه می‌شویم، می‌توان این مراکز را بخشی از دوران حساس و مهم زندگی خود به حساب آوریم.

مدرسه و انواع آن

مدارس در حال حاضر جز مراکز مهم و حساس در جامعه ما محسوب می‌شوند و از این حیث قوانین و مقررات مشخصی برای فعالیت این مراکز وضع می‌شود.

می‌توان گفت که بسیاری از افراد، علم و دانشی که در طول دوران زندگی خود کسب کرده‌اند را به واسطه تحصیل در مدرسه بوده است.

شروع رسمی دوران تحصیلی و فرا گیری علم و دانش اشخاص از مدرسه شروع می‌گردد و بخشی از نیازهای اساسی افراد در این زمینه از طریق تحصیل در مدرسه تامین می‌گردد.

همچنین بخوانید

با توجه به اهمیت بالای تحصیل در مدارس باید به این موضوع توجه داشت که مکانی که افراد در آن شروع به تحصیل را آغاز می‌کنند، باید از جهات مختلف سطح کیفی آموزش آن بالا باشد.

البته این قضیه در مورد تمامی نقط کشورمان صادق نیست و بسیاری از مناطق کشورمان از داشتن مدرسه و مکانی که بتوانند در آن به تحصیل بپردازند، محروم هستند.

در حال حاضر مدارس در کشورمان به دو دسته کلی مدارس دولتی و غیر دولتی تقسیم بندی می‌شوند. شاید در چند سال گذشته کمتر کسی از مدارس غیر دولتی شناخت کافی داشت.

اما به مروز زمان، تعداد مدارس دولتی کاهش یافت و بر تعداد مدارس غیر دولتی افزوده شد. البته این موضوع تاثیر زیادی در سطح کیفی آموزش در کشورمان گذاشت و سبب شد که مدارس غیر دولتی تا حد قابل توجهی جای مدارس دولتی را بگیرند.

با توجه به آمارهای منتشر شده، بخش قابل توجهی از مدارس کشور دیگر زیر نظر دولت فعالیت نمی‌کنند و در قالب مدارس غیر دولتی فعالیت می‌کنند.

مدارس غیر دولتی تحت عنوان مدارس غیر انتفاعی نیز شناخته می‌شوند. نوع و سطح کیفیت خدمات ارائه شده مراکز آموزشی در کشورمان قابل مقایسه با یکدیگر نیست و این موضوع سبب شده تا شکاف تحصیلی در کشورمان ایجاد شود.

مدارس غیر انتفاعی برخلاف تصور اغلب افراد تحت نظر آموزش و پروش فعالیت می‌کنند و فعالیت و امور آن‌ها به صورت مستقل انجام نمی‌شود.

با توجه به این که مدرسه غیر انتفاعی تحت نظارت دولت نیستند و خدماتی که ارائه می‌دهند نیز با مدارس دولتی متفاوت است، اغلب اینگونه تصور می‌شود که در زمره مراکز خصوصی قرار دارند و تحت نظر آموزش و فعالیت نمی‌کنند.

انجام تمامی امور مدرسه غیر دولتی بدون کسب مجوز از آموزش و پرورش امکان پذیر نیست و این موضوع نشان از زیر نظر بودن وظایف آن‌ها توسط وزارت آموزش و پرورش است.

در هر صورت شکایت از مدارس غیر انتفاعی از زمانی آغاز می‌شود که در حیطه وظایف و کاری خود کوتاهی کنند. در واقع اختلافات جزئی در این زمینه می‌تواند موجبات طرح شکایت از این مراکز آموزشی را فراهم کند.

میزان آمار شکایت از مدارس دولتی به نسبت پایین‌تر است؛ زیرا تحصیل در این مدارس قاعدتا رایگان است و دانش آموزان انتظار چندانی از فعالیت و عملکرد آن‌ها ندارند.

دلایلی که منجر به شکایت از مدارس غیر انتفاعی می‌شود، متعدد هستند که می‌توان در این زمینه به بحث افزایش شهریه‌ها اشاره کرد.

هیچکدام از مدارس شهریه پرداز حق ندارند بیشتر از نرخ تعیین شده از دانش آموزان به عنوان شهریه دریافت کنند. دریافت شهریه با مبالغ بالا تخلف محسوب شده و می‌توانید این قضیه را از طریق وزارت آموزش و پرورش پیگیری کنید.

همچنین از دلایل دیگری که می‌تواند موجب شکایت از مدرسه غیر انتفاعی شود، کوتاهی در ثبت نام دانش آموزان در مدرسه و عدم ارائه خدمات در سطح مطلوب است.

در هر صورت اگر مدارس غیر انتفاعی مرتکب تخلفی شدند یا در انجام وظایف خود کوتاهی کردند، این امکان برای اولیا دانش آموزان فراهم است تا اقدام به طرح شکایت قانونی نمایند.

برای آشنایی با نحوه شکایت از مدرسه غیر انتفاعی و مراحل قانونی آن در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

شکایت دانش آموز از مدرسه

وظایف مدارس غیر انتفاعی

مدارس غیر انتفاعی در مقایسه با مدارس دولتی از وظایف بیشتری برخوردار هستند و همه این اختلافات به جهت شهریه پردازان بودن آن‌ها می‌باشد.

دانش آموزی که در یک مدرسه غیر دولتی تحصیل می‌کند، انتظار دارد که خدمات مناسب در اختیار او قرار گیرد. البته رویه جدید این مدارس به شکلی است که در ازای اخذ شهریه بیشتر نیز خدمات بهتری را ارائه می‌کنند.

در هر صورت مدارس غیر دولتی اگر در اجرای وظایف و اموری که به آن‌ها محول شده است، عملکرد مناسبی نداشته باشند، می‌تواند زمینه اختلاف بین آن‌ها و اولیا دانش آموزان فراهم شود.

رضایت اولیا از مدارس غیر انتفاعی در بهبود سطح کیفیت آن‌ها بسیار موثر است و اینگونه مسائل می‌تواند در زمینه شکایات از این مراکز بسیار موثر باشد.

امور و وظایفی که برای مدارس غیر انتفاعی در نظر گرفته شده است، گسترده می‌باشد و در واقع طیف مختلفی از امور را که مرتبط با تحصیل و تربیت دانش آموران انجام می‌دهند.

خدماتی که مدارس در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند، اغلب به نیازهای آموزشی و تحصیلی آن‌ها ارتباط دارد و باید بتوانند شرایطی را فراهم کنند که دانش آموز در محیط مدرسه احساس امنیت کند.

در واقع می‌توان اینگونه بیان کرد که مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی تنها می‌توانند در مورد اموری که از سوی وزارت آموزش و پرورش برای آن‌ها در نظر گرفته است، به دانش آموزان ارائه خدمات دهند.

بنابراین اموری که یک مدرسه انجام می‌دهند، اگر جز حیطه وظایف قانونی آن‌ها نباشد، تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است.

بنابراین وظایفی که مدارس غیر انتفاعی قانونا عهده‌دار هستند و باید به درستی در اختیار دانش آموزان قرار دهند، به شرح زیر است:

  • فراهم نمودن شرایط مناسب تحصیلی
  • ارائه خدمات مناسب آموزشی
  • ارائه امکانات رفاهی مطلوب
  • برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی جهت افزایش معلومات دانش آموزان
  • برگزاری اردوهای دانش آموزی

موارد فوق تنها بخشی از وظایف یک مدرسه غیر انتفاعی محسوب می‌شود که باید در ازای شهریه‌ای که از دانش آموزان دریافت می‌کنند، به آن‌ها ارائه خدمات دهند.

این که مدرسه باید شرایط مناسب تحصیلی را فراهم کند، حق قانونی دانش آموزان به شمار می‌رود و نباید در این زمینه کوتاهی از طرف آن‌ها رخ دهد.

دانش آموز با این هدف در مدرسه غیر انتفاعی ثبت نام می‌کند که از شرایط مطلوب آموزشی برخوردار باشد. در واقع اولین و مهم‌ترین معیاری که برای دانش آموز و اولیا او برای ثبت نام در یک مدرسه در نظر گرفته می‌شود، برخورداری از شرایط مناسب آموزشی است.

این که سطح علمی و آموزشی یک مدرسه در وضعیت ایده آل و مطلوبی قرار دارد، عوامل گوناگونی دخیل هستند و نمی‌توان به یک سری از موضوعات خاص محدود نمود.

علاوه بر این موضوعات، بحث نحوه خدمات‌دهی مدرسه در زمینه مسائل رفاهی نیز حائز اهمیت است. دانش آموز در کنار تحصیل در مدرسه باید از امکانات رفاهی نیز برخوردار باشد.

امکانات رفاهی شامل شرایط مناسب برگزاری کلاس‌ها، وجود تعداد سرویس بهداشتی به تعداد کافی، تامین تغذیه دانش آموز و غیره است.

دانش آموز در عین تحصیل باید شرایط لازم جهت تامین امنیت او نیز فراهم شود. در واقع فضای مدرسه باید به گونه‌ای باشد که امنیت دانش آموزان را تهدید نکند و بتوانند به بهترین شکل ممکن به تحصیل بپردازند.

یکی دیگر از وظایفی که برای مدارس تعیین شده است، برگزاری اردوهای دانش آموزی به مدت یک مرتبه در طول سال است.

البته این موضوع بیشتر در مدارس متوسط اول و دوره تحصیلی ابتدایی رخ می‌دهد و کمتر شاهد آن هستیم که مدارس دوره متوسطه دوم نیز در این زمینه خدمات‌دهی کنند.

سطح کیفیت علمی مدرسه به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن، بهره‌مندی از معلمان با تجربه و مجرب است. همچنین کسب مقامات علمی در زمینه های مختلف نیز می‌تواند در افزایش سطح کیفیت آموزشی مدرسه تاثیرگذار باشد.

اموال مدرسه غیر انتفاعی

دلایل رایج شکایت از مدرسه غیر انتفاعی

در ارتباط با اختلافاتی که بین مدرسه و والدین دانش آموز رخ می‌دهد، عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند و نمی‌توان این موضوع را به دلایل خاص محدود کرد.

تخلف و عدم انجام وظایف به درستی می‌تواند زمینه ایجاد اختلاف بین مدرسه و دانش آموز را فراهم کند که ممکن است در نهایت به شکایت ختم شود.

اولیا دانش آموز اگر قصد شکایت از مدرسه غیر انتفاعی را دارند، باید دلیل و مدرک قانونی در این زمینه داشته باشند تا بتوانند ادعای خود ثابت کنند.

عدم ارائه مدارک و مستندات کافی به وزارت آموزش و پرورش می‌تواند دلیلی بر به نتیجه نرسیدن شکایت افراد باشد. در هر صورت برای ثبت شکایت در مراجع صالح باید مدارک موجه و قانع کننده‌ای را ارائه دهید تا به درخواست شما رسیدگی شود.

مدارس غیر دولتی که در حیطه کاری خود تخلفات مختلفی را انجام دهند، باید مراتب گزارش به مراجع ذی‌صلاح داده شود تا اقدامات قانونی جهت بررسی تخلفات صورت گرفته انجام شود.

تخلفات یک مدرسه می‌تواند در حوزه آموزشی باشد یا به مسائل دیگر ارتباط داشته باشد. در هرصورت وقوع تخلف مدرسه باید به وزارت آموزش و پرورش گزارش داده شود.

مواردی که منجر به شکایت از مدارس غیر انتفاعی متخلف می‌شود، بسیار زیاد هستند و تنها به دلایل اصلی آن اشاره می‌کنیم که عبارتند از:

عملکرد ضعیف و نامناسب مدارس در هنگام ثبت نام دانش آموزان

نحوه عملکرد مدارس در زمان ثبت نام دانش آموزان از اهمیت خاصی برخوردار است که اگر اقدامات لازم و ضروری در این زمینه صورت نگیرد یا منجر به بروز تخلفاتی شود، یقینا عواقب جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

زمانی که دانش آموزی برای ثبت نام به مدرسه ای مراجعه می‌کند، باید تمام مدارک و اطلاعات لازم اخذ شود تا به نوعی هویت و مشخصات دانش آموزش محرز گردد.

چنانچه مدرسه‌ای در این زمینه دچار تخلف شود، شکایت از آن از طریق اداره آموزش و پروش امکان پذیر است.

در واقع دریافت اطلاعات دانش آموزان یکی از موضوعات مهم در زمان ثبت نام است که مسئولان مدرسه باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

می‌توان اینگونه بیان که ثبت نام دانش آموز جز اصلی‌ترین وظیفه هر مدرسه محسوب می‌شود که کوتاهی و یا تخلف در این زمینه می‌تواند موجبات شکایت را فراهم کند.

ابتدایی‌ترین کاری که یک مدرسه باید انجام دهد و کوتاهی در این زمینه نداشته باشد، ثبت نام دانش آموزان به بهترین شکل ممکن است.

این که برخی از مدارس غیر انتفاعی عملکرد نامناسب و ضعیفی از خود در زمان ثبت نام دانش آموزان انجام می‌دهند، نشان از نبود امکانات و زیر ساخت‌های کافی در مدرسه است.

شکایت نامه علیه مدرسه غیر انتفاعی

اخذ شهریه نامتعارف

یکی دیگر از دلایل شکایت از مدارس، اخذ شهریه نامتعارف از دانش آموزان است. همانطور که گفته شد، برخی از مدارس بدون ارائه دلایل موجه و قانونی مبالغ هنگفت به منظور ارائه خدمات آموزشی و شهریه دریافت می‌کنند و به نوعی از اولیا دانش آموزان سوء استفاده می‌کنند.

لازم به ذکر است که برای شهریه مدارس غیر انتفاعی نرخ ثابت و مشخصی وجود دارد و در صورتی که بیشتر از آن اخذ شود، می‌توان از مدارس متخلف شکایت کرد.

مسائل مالی در صدر موضوع شکایات علیه مدارس به شمار می‌رود. در واقع دلیل عمده اختلافاتی که والدین دانش آموز با مدرسه پیدا می‌کنند به مسائلی مانند دریافت شهریه با مبالغ بالا ارتباط دارد.

طبیعتا شهریه مدارس غیرانتفاعی در تمامی شهرهای ایران با یکدیگر یکسان نیست و هر کدام نرخ مشخصی در این زمینه دارند.

با توجه به این که معیار ثابت و منظمی برای تعیین شهریه مدارس وجود ندارد، بسیاری از این مراکز اقدام به سوء استفاده از والدین دانش آموزان کرده و مبالغ هنگفتی به عنوان شهریه دریافت می‌کنند.

این که یک مدرسه بدون اصول و مقررات وضع شده اقدام به افزایش ناگهانی شهریه نماید، مصداق بارز تخلف آموزشی است و امکان شکایت از آن وجود دارد.

در شهرهای بزرگ به مراتب تخلفات مالی مدارس بیشتر است و در این زمینه بدون توجه به قوانین موجود به طرز چشمگیری شهریه را بالا می‌برند و در این صورت نارضایتی عموم مردم را در پی دارد.

با توجه به این که شهریه مدارس غیر دولتی در طی چند سال اخیر همسو با تورم جامعه افزایش پیدا کرده است، بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند و در نهایت مجبور می‌شوند تا فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

بنابراین اگر در زمان ثبت نام متوجه این موضوع شدید که مدرسه غیر انتفاعی اقدام به اخذ شهریه بیش از تعرفه تصویب و شده و به صورت نامتعارف کرده است، باید اینگونه تخلفات را از طریق وزارت آموزش و پرورش پیگیری کنید.

عدم ارائه خدمات آموزشی مطلوب و باکیفیت

مورد دیگری که سبب شکایت از مدارس غیر دولتی می‌شود، عدم ارائه خدمات آموزشی در سطح ایده آل و مناسب است.

مدارس این وظیفه را دارند تا با توجه به امکانات و شرایط، خدمات آموزشی مناسبی را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

البته ارائه خدمات آموزشی تا حد زیادی به سطح امکانات مدارس بستگی دارد و این مورد زمانی منجر به تخلف می‌شود که مدرسه‌ای با داشتن شرایط و امکانات مطلوب، خدمات نامناسبی را به دانش آموزان ارائه دهد.

تخلفات آموزشی بیشتر در مقطع تحصیلی متوسطه دوم که در ارتباط با آزمون کنکور سراسری است، بیشتر مشاهده می‌شود.

در واقع مدارس با هدف ایجاد کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط با کنکور سراسری، شهریه‌های خود را بدون معیار ثابت و قانونی افزایش می‌دهند و در این صورت شرایط برای شکایت از این مدارس برای افراد کمی دشوار می‌شود.

مرجع پیگیری شکایت از مدارس غیر انتفاعی

مرجع اصلی طرح شکایات بابت تخلفات مدارس غیر انتفاعی، وزارت آموزش و پروش است که سالانه حجم بالایی از اعتراضات مردمی در این زمینه به ثبت می‌رسد.

وزارت آموزش و پروش مستقیما شکایات مطرح شده را پیگیری نمی‌کند بلکه از طریق ارگان‌های زیر نظر این وزارتخانه به تخلفات مربوطه رسیدگی می‌شود.

واحدهای مختلفی برای رسیدگی به تخلفات و شکایات مدارس در نظر گرفته شده است و تنها یک مرجع واحد گزارشات مطرح شده را مورد بررسی قرار نمی‌دهد.

اگر بابت تخلفات مدارس غیر دولتی قصد شکایت دارید، باید ابتدا موضوع طرح شده را به همراه مستندات و مدارک لازم در اختیار اداره آموزش و پرورش قرار دهید.

ابتدا شکایت مزبور توسط واحدهای نظارتی مورد بررسی قرار می‌گیرند و بعد از تایید تخلف در این زمینه پرونده برای مدرسه متخلف تشکیل می‌شود.

پرونده به بخش حراست اداره آموزش و پروش فرستاده می‌شود و برای پیگیری موضوع، کارکنان و مدیر مدرسه احضار می‌شوند. در این صورت موضوع شکایت به عوامل مدرسه از جمله مدیر اعلام می‌شود تا نسبت به رفع مشکل پیش آمده اقدام کند.

اگر این مشکل از سوی مدرسه متخلف برطرف نشود، ابتدا توبیخ کتبی در نظر گرفته می‌شود و در صورت تداوم این گونه تخلفات، ادامه فعالیت آموزشی برای آن دیگر وجود نخواهد داشت.

کلاس درس مدرسه غیر انتفاعی

ثبت شکایت اینترنتی از مدارس غیر انتفاعی بابت نحوه ثبت نام

این امکان برای عموم مردم وجود دارد تا شکایات خود را در حوزه آموزشی مطرح کنند. آموزش و پرورش در جهت رسیدگی به شکایات اولیا سامآن‌های را طراحی کرده و امکان بررسی تمامی اعتراضات به صورت اینترنتی در آن فراهم کرده است.

با طراحی این سامانه برای ثبت شکایت از مدارس غیر دولتی نیازی به مراجعه حضوری به اداره آموزش و پرورش نیست و به راحتی می‌توان به صورت غیر حضوری انواع شکایات در حوزه آموزشی را به ثبت رساند.

این سامانه مختص تخلفات آموزشی است که اگر فردی به دلایل مختلف قصد شکایت از مدارس بابت نحوه ثبت نام یا اعلام تخلفات در این زمینه را داشته باشد، می‌تواند موضوع پیش آمده را به ثبت برساند.

تخلفاتی که در سامانه مزبور ثبت می‌شوند، از ابعاد انتظامی و انضباطی مورد بررسی قرار می‌گیرند و در اسرع وقت به شکایات مطرح شده رسیدگی به عمل می‌آید.

واحدهای نظارتی مختلفی برای سامانه مزبور در نظر گرفته شده تا رسیدگی به اینگونه شکایات به بهترین شکل ممکن انجام شود.

همچنین واحد تحقیقاتی برای ثبت شکایات مردمی در حوزه آموزشی در سامانه مزبور در نظر گرفته شده است تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

شکایات و گزارشات ثبت شده در سامانه برحسب موضوعی که دارند، به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند و سپس توسط واحدهای مربوطه مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

برای رسیدگی به شکایات درمورد ثبت نام مدارس نمی‌توان مدت زمان مشخص و ثابتی را در نظر گرفت و بسته به نوع گزارش می‌تواند متغیر باشد. درواقع پروسه زمانی بررسی هرپرونده به نوع آن بستگی دارد.

لازم به ذکر است که هیچ الزامی برای ثبت شکایت از مدارس بابت ثبت نام دانس آموزان به روش اینترنتی وجود ندارد و می‌توان شکایت را به صورت حضوری از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری کرد.

مدت زمان بررسی اولیه شکایات معمولا 48 ساعت کاری بوده و پس از هفت روز کاری به آن پاسخ داده می‌شود. اگر رسیدگی به اعتراض افراد نیازمند زمان بیشتری باشد، این مدت زمان توسط سامانه به مخاطبان اعلام می‌شود.

همچنین شاکی در هر مرحله از بررسی، امکان انصراف از شکایت خود را دارد. لازم به ذکر است که ثبت شکایت درسامانه مزبور منوط به عضویت رسمی در آن می‌باشد در غیر این صورت امکان ثبت شکایت وجود ندارد.

شکایت از مدرسه غیر انتفاعی به دلیل توهین کارکنان به دانش آموزان

اگر فرزند شما در مدرسه غیر دولتی که در حال تحصیل است، از سوی یکی از کارکنان و مسئولان مدرسه مورد توهین قرار بگیرد، می‌توانید از او شکایت کنید.

در این زمینه می‌توانید از طریق اداره آموزش و پرورش موضوع رخ داده را مورد پیگیری قرار دهید یا اقدام به طرح شکایت در مراجع قضایی کنید.

کارمند مدرسه به دلایل مختلف ممکن است با دانش آموز اختلاف پیدا کند و در این بین احتمال توهین از طرف مسئول مدرسه نیز وجود دارد.

اگر با چنین موضوعی مواجه شدید، ضمن اطلاع دادن به مدیر مدرسه می‌توانید مراتب شکایت را از طریق مراجع ذی صلاح انجام دهید.

توهین در قانون ایران رفتار مجرمانه محسوب می‌شود و در این صورت این امکان برای والدین دانش آموز فراهم است تا قدام به طرح شکایت کیفری علیه کارمند و مسئول مدرسه که چنین رفتاری را انجام داده است، نماید.

توهین به دانش آموز از سوی کارکنان مدارس می‌تواند حتی منجر به اخراج شدن او از مدرسه شود که در هرصورت اقامه دعوا و ثبت شکایت در این زمینه، حق قانونی اولیا دانش آموز است.

بر اساس مقررات آموزشی، هیچکدام از مسئولان و کارکنان مدارس حق توهین و بی‌احترامی به دانش آموزان را ندارند که در صورت مشاهده آن، فرد خاطی جریمه می‌شود.

در واقع رفتار متقابل احترام آمیز باید به صورت دو طرفه باشد و دانش آموز و مسئولان و کارکنان مدرسه نباید مرتکب هیچ گونه تخلفی در این زمینه شوند.

توهین به دانش آموز می‌تواند موجبات شکایت از مدارس غیر انتفاعی را فراهم کند که این مسائل می‌تواند سطح کیفیت یک مدرسه از جهات مختلف را پایین آورد.

نحوه طرح شکایت از مدارس غیر انتفاعی

همانطور که ذکر شد، امکان ثبت شکایت از مدارس غیر دولتی به دلیل تخلفات آموزشی به روش آنلاین وجود دارد.

همچنین شاکی می‌تواند با مراجعه به مراجع ذی صلاح شکایت خود را مطرح کند. اما برای ثبت شکایات در این زمینه بهتر است از طریق سامانه طراحی شده توسط وزارت آموزش و پرورش اقدامات لازم صورت گیرد.

شکایت از مدارس غیر دولتی مراحل قانونی دارد که باید به بهترین شکل ممکن انجام شوند. به طور کلی طرح شکایت از مدارس متخلف مستلزم رعایت یک سری شرایط خاصی است که در صورت عدم رعایت آن‌ها به شکایت طرح شده رسیدگی نمی‌شود.

طرح شکایت از مدارس به دلیل تخلفات صورت گرفته در زمان ثبت نام و دلایل دیگر به صورت تخضصی توسط سایت شکایت 24 انجام می‌شود که به همین منظور می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دانش آموز ناراحت

ارائه مشاور حقوقی برای شکایت از مدرسه غیر انتفاعی

امکان بروز تخلف توسط هرمدرسه‌ای وجود دارد که اینگونه مسائل در ارتباط با مدارس غیر دولتی بیشتر است.

به همین جهت اگر قصد شکایت از مدرسه غیر انتفاعی را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس‌های متنوع سامانه شکایت 24 است.

در این صورت می‌توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

طرح شکایت از مدارس به دلیل انجام تخلفات، نیازمند رعایت یک سری شرایط قانونی است که بدون بهره گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

ما در این سامانه با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از مدارس متخلف غیر دولتی را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماییم.

استفاده از خدمات سایت شکایت 24 می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح شکایت علیه مدارس متخلف در این حوزه به شمار رود.

شکایت 24 آماده خدمت رسانی در ارائه انواع خدمات حقوقی نظیر تنظیم شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه و مشاوره‌های تخصصی می‌باشد.

قبل از هر اقدام حقوقی بهتر است از مشاوره‌های تخصصی این سایت که توسط وکلا و کارشناسان مجرب و متخصص انجام می‌شود، استفاده کنید و از راهنمایی‌های مشاوران متخصص در این زمینه بهره مند شوید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

بهره‌مندی از مشاوره حقوقی سامانه شکایت 24

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات حقوقی دست یافت، مشاوره حقوقی است. در واقع از طریق مشاوره حقوقی می‌توان به موضوعات و مسائلی که در مورد آن دچار مشکل شده‌اید، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

بین مشاوره حقوقی و اطلاعات حقوقی معمولا مرز مشخصی وجود ندارد اما یقینا برخورداری از مسائل این چنینی بدون بهره‌مندی از متخصصین حقوقی عملا غیر ممکن است.

گفتنی است که از روش‌های دیگری که می‌توان به اطلاعات حقوقی دست پیدا کرد، مراجعه به وکیل دادگستری است.

این که در زمینه‌های حقوقی به وکیل یا کارشناس حقوقی مراجعه شود، بستگی به نظر افراد دارد و نمی‌توان طرفین را ملزم کرد که الزاما برای طرح دعوا از وکیل استفاده کنند.

برای دریافت مشاوره حقوقی در وهله اول جستجو ساده در سایت انجام دهید و با مجموعه‌ها و سامانه‌های حقوقی گوناگونی آشنا خواهید شد.

اگر تمایل دارید که با وکلا و متخصین حقوقی در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24 یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما خواهد بود.

گاهی اوقات دیده شده است که اشخاص مختلفی از مجموعه‌ای مشاوره حقوقی دریافت کرده‌اند اما از شرایط کاری و نحوه عملکرد آن‌ها رضایت کافی نداشته‌اند.

مشاوره‌های حقوقی شکایت 24 به صورت آنلاین، تلفنی و در بستر فضای مجازی نیز انجام می شود که برای افراد مزیت‌های فراوانی دارد.

یکی از این مزیت‌ها برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی است. از طریق مشاوره حقوقی این سامانه می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه اقامه دعاوی حقوقی و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از مشاوره حقوقی این سامانه، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد مسائل مختلف کسب کرد.

با توجه به این طرح دعاوی حقوقی از طریق مراجع قانونی، کمی زمانبر و نیازمند رعایت یک سری موارد قانونی است و اصول دادرسی مشخص دارد، که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

در صورتی که قصد دارید از مدرسه غیر انتفاعی شکایت کنید اما با نحوه و مراحل طرح شکایت در این زمینه آشنا نیستید، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

چرا شکایت 24 را انتخاب کنیم؟

سامانه شکایت 24 با بهره مندی از وکلا، کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، دعاوی چک و سایر مسائل حقوقی است.

همچنین این سامانه علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی و نحوه قرارداد نویسی نیز خدمات رسانی نیز می‌کند.

در هر صورت چنانچه به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و قصد تنظیم شکایت حقوقی در مراجع قضایی و به تبع آن تنظیم دادخواست، شکوائیه و سایر اوراق قضایی را دارید، قبل از هر اقدام حقوقی به سایت شکایت 24 مراجعه کنید و خدمات و امکانات آن بهره مند شوید.

باتوجه به این که شکایت 24 سابقه چندین ساله در زمینه ارائه خدمات حقوقی دارد و بهترین و مجرب‌ترین حقوقدانان کشور در این مجموعه فعالیت می‌کنند، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب افراد مختلف برای بهره مندی از امکانات و خدمات حقوقی باشد.

در ارتباط با نحوه شکایت از مدارس غیر انتفاعی و مراحل آن، توضیحاتی ارائه شد اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

یک دیدگاه

  1. درود …سوال … مدرسه غیرانتفاعی که شهریه بالا میگیرد آیا باید هزینه لباس فرم و لوازم تحریر و هزینه سمیناهایی که برای والدین هست را والدین بپردازد ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا