شکایت از سایت اینترنتی

شکایت از صرافی والکس چگونه است؟

در این چند سال گذشته با داغ شدن بحث ارزهای دیجیتال، فعالیت در این زمینه افزایش یافته است و بسیاری از افراد جذب این حوزه شده‌اند. این افزایش فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال تنها مختص به کشورهای خارجی نبوده و در ایران نیز ما شاهد این پیشرفت هستیم.

در ایران با گسترش یافتن معاملات رمز ارزها، کسب و کارهای جدیدی مثل صرافی دیجیتال و اکسچنج راه اندازی شده است. پس از آن که بسیاری از مردم سرمایه‌های خود را در بازار بورس از دست دادند، بیشتر آن ها به رمز رازها روی آورند زیرا که حوزه ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا در حال پیشرفت بوده و هست.

این امر باعث شد تا صرافی‌ های دیجیتال تبلیغات زیادی در این زمینه کرده و افراد بیشتری را جذب خود کنند. مراجعه زیاد مردم به این حوزه باعث شد تا یک سری افراد سودجو به این فکر بی‌افتند که با ایجاد صرافی‌های دروغین اقدام به کلاهبرداری از مردم کنند.

آن طور که نهادهای نظارتی و فعالان فناوری اطلاعات می گویند، روزانه بر تعداد سایت‌هایی که وعده استخراج ابری ارز دیجیتال و یا پرداخت سود نامعقول می دهند، اضافه می شود.

یکی از صرافی‌هایی که در این مقاله تصمیم داریم درباره آن صحبت کرده و نحوه شکایت از آن را بیان کنیم صرافی والکس است.

بازار معاملاتی والکس

صرافی والکس یکی از بازارهای معاملاتی ایرانی برای خرید و فروش رمز ارزهاست. در این پلتفرم کاربران این امکان را دارند تا قیمت‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند و از این طریق به صورت مستقیم با یکدیگر به معامله ارز دیجیتال بپردازند.

این پلتفرم را سال 97 عده‌ای از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و تهران تاسیس کردند تا به این طریق مشکلات کاربران ایرانی برای خرید و فروش رمز ارزها را از بین ببرند. حال به بیان بعضی از ویژگی‌های صرافی والکس می پردازیم که عبارت هستند از:

  1. ذخیره کردن دارایی‌ها با امنیت بالا از طریق سخت‌ افزاری، به جهت پیشگیری از دزدیده شدن ارزهای دیجیتال کاربران
  2. پوشش دادن رمز ارزهای معروف مثل اتریوم، بیت کوین، تتر و… .
  3. بهره مندی از پشتیبانی 24 ساعته و سریع
  4. برخورداری از امکان معامله برای کاربران در هر ساعتی از شبانه روز
  5. ارائه دادن ابزار‌های تحلیلی و چارت قیمتی همجون نمودار‌های شمعی
  6. برخورداری از امکان دعوت دیگران به صرافی والکس با کد دعوت شخصی. با دعوت کردن والکس 20% کارمزد معاملاتی که فرد دعوت شده انجام می دهد را به فرد دعوت کنندهه می دهد.

صرافی والکس

آیا صرافی ارزهای دیجیتال مانند صرافی والکس مجوز فعالیت دارند؟

درخصوص مجاز بودن فعالیت صرافی ارزهای دیجیتال باید بگوییم که پلیس فتا اعلام کرده است که هیچ یک از وبسایت‌ های صرافی و اکسچنج رمز ارزها مجوز یا همان نماد اعتماد الکترونیکی در تارنمای خود ندارند و همین امر نشان دهنده آن است که فعالیتشان بدون مجوز است.

حال اگر برای کاربران این صرافی‌های مشکلی ایجاد شود، کمک کردن و پیگیری کردن پرونده آن ها بسیار دشوار می شود. بنابراین باید بدانید که احتمال کلاهبرداری از سوی صرافی‌های آنلاین و اکسچنج‌ها وجود دارد.

ریسک فاش شدن اطلاعات در کمین کاربران صرافی والکس

همانگونه که گفتیم صرافی‌های رمز ارزها تا به الان نتوانسته‌اند مجوز فعالیت از بانک مرکزی دریافت کنند. در سایت این صرافی هیچ نشانی از نماد اعتماد الکترونیکی وجود ندارد. در صورتی که این سایت کاربران را مجبور می کند تا در پروسه ثبت نام، مدارک مهمی همچون تصویر پاسپورت، کارت ملی، اطلاعات بانکی و شخصی و… را وارد این سایت کنند تا فرایند ثبت نام تکمیل گردد.

همین که این سایت اقدام به دریافت مجوز و فکری برای بالا بردن امنیت خود نمی کند نشان دهنده آن است که اطلاعات کاربران در خطر فاش شدن و کلاهبرداری از سوی سوء استفاده‌گران قرار دارد.

از آن جایی که کمی پیشتر هم در خبرگذاری‌ها خبری مبنی بر هک شدن صرافی والکس منتشر شد و هکرها ادعا کردند که نزدیک به 14 گیگ از اطلاعات کاربران سایت که شامل کدملی، شماره کارت، شماره شبا، ایمیل و رمز عبور و … بدست آوردند، ثابت کننده همین حرف است که اطلاعات کاربران صرافی والکس در خظر فاش شدن و کلاهبرداری قرار دارد.

البته این موضوع هک شدن بعدها توسط صرافی والکس و مدیران آن رد شد و ادعا کردند که هیچ اطلاعات و دیتایی هک نشده است. با این وجود اسنادی منتشر شد که نشان دهنده دسترسی هکرها به بعضی از اطلاعات شخصی و بانکی کاربران بود.

صرافی

مشتریان از سرویس ‌دهی صرافی والکس ناراضی هستند

صرافی والکس با این که توانسته به لطف تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند، اما رضایت آن ها در اولویت کاری این سایت قرار ندارد. در شبکه‌های اجتماعی مختلفی نیز از موجی از شکایت از صرافی والکس به راه افتاده است.

یکی از کاربران در حساب توییتر خود نوشته بود 24 ساعت است که رمز ارز تتر را به صرافی والکس واریز کرده ولی همچنان وارد کیف پول او نشده است. باتوجه به پیگیری‌هایی که این کاربر کرده در پاسخ به او گفته‌اند مشکل از دیتاسنر بوده و رفتن برق این مشکل را ایجاد کرده است.

این در حالی است که ضرورت دارد دیتاسنتر برق ضروری داشته باشد. همچنین پشتیبانی سایت صرافی والکس باید با گاربران خود صادق باشد. در نهایت باید این نکته را بیان کنیم که از صرافی‌های ایرانی در شبکه‌های مجازی بسیار شکایت شده و اکثر کاربران از نوع سرویس دهی آن ها ناراضی هستند.

حتی بانک مرکزی نیز این صرافی‌ها را تأیید نمی کند و از آنجایی هم که این صرافی‌ها مجوز فعالیت ندارند، ریسک بسیار بزرگی است که شخصی در آن سرمایه گذاری کند.

البته ما نمی توانیم به طور قطع بگوییم که این صرافی‌ها کلاهبردار بوده و حتما پول شما را بالا می کشند، زیرا که در کنار کاربران ناراضی، بسیاری از کاربران نیز هستند که در این صرافی‌ها فعالیت داشته و رضایت دارند. اما بسیار مهم است که اگر قصد سرمایه گذاری در این صرافی‌ها را دارید به خوبی و با دقت درمورد آن ها تحقیق کنید و سپس سرمایه گذاری خود را آغاز نمایید.

تبدیل پول

چگونه از صرافی والکس شکایت کنیم؟

بیشترین سوالی که پرسیده می شود این است که چونه از صرافی والکس یا هر صرافی دیگری شکایت کنیم؟ در بیان فرایند و مراحل کلی شکایت باید بگوییم که برای شکایت کردن از صرافی والکس لازم است که شکواییه‌ ای تنظیم کنید، از همین رو سایت شکایت 24 این امکان را فراهم کرده است که برای شما شکواییه تنظیم کند و حتی اگر شما تصمیمی برای اخذ وکیل در این خصوص نداشته باشید می تواند در مورد شکایت از صرافی والکس به راحتی و به سرعت زیر نظر افراد متخصص و باتجربه شکواییه تنظیم کند تا بتوانید با سرعت بیشتری جریان دادرسی را جلو ببرید.

همچنین پشتیبانان سایت شکایت 24 می توانند به بهترین نحو پاسخ سوال فرایند انجام شکایت از صرافی والکس چگونه است و همچنین مدارک لازم جهت شکایت چیست را بدهند.

حال درخصوص مرجع صالح برای شکایت از صرافی والکس باید بگوییم که برای این کار 4 مرجع وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

  • شکایت نزد کانون صرافان

همانطور که گفتیم صرافان برای شروع به کار باید مجوز دریافت کنند. در نتیجه این امر نشان از آن دارد که صرافان صنف مخصوص به خود را دارند. پس کسی که می خواهد از صرافی رمز ارزها شکایت کند باید به کانون صرافان مراجعه نموده و اقدام به طرح شکایت خود کند.

این کانون زیر نظر بانک مرگزی است و از طریق بانک مرکزی اختیارات صرافان را تعیین می کند. پس چون این کانون حدود اختیارات صرافان را تعیین می کند می توان نزد آنها اقدام به شکایت از صرافی والکس کرد.

  • شکایت به بانک مرکزی

همانگونه که گفتیم بانک مرکزی به صورت غیرمستقیم و به واسطه کانون صرافان حدود اختیارات صرفان را تعیین می کند. برای آن که از صرافی ارز دیجیتال نزد بانک مرکزی شکایت کنید باید در وهله اول وارد سامانه ارتباط مردمی بانک مرکزی شوید. بعد در این سامانه شکایت خود را ثبت نمایید تا بانک به مشکل و مسئله شما رسیدگی کند.

  • شکایت به سازمان تعزیرات حکومتی

سازمان تعزیرات حکومتی یکی از زیرمجموعه‌های دادگستری است که به موجب قانون می توان نزد آن از صرافان متخلف شکایت کرد. برای شکایت از صرافی والکس از طریق این مرجع می توانید مدارک و مستندات لازم را فراهم کنید و پس از تنظیم شکواییه‌ای مناسب، شکایت خود را مطرح نمایید. این سازمان سامانه‌ای هم برای ثبت شکایات دارد.

  • شکایت به دادگستری

با این که سازمان تعزیرات حکومتی شاخه‌ای از دادگستری محسوب می شود ولی یک مجمع قضایی نیست در نتیجه چنانچه کسی بخواهد همراه با مستندات و مدارک شکایت بکند لازم است که به دادسرا مراجعه نماید. با کمک شکواییه تنظیم شده از سوی سایت شکایت 24 می توانید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز شکایت خود را ثبت کنید.

شکایت

هزینه تمام شده تنظیم شکایت از صرافی والکس چقدر است؟

همانگونه که در فوق بیان کردیم چند مرجع مختلف برای شکایت از صرافی والکس وجود داشته و هزینه دادرسی نیز در هریک از این مرجع‌ها تفاوت دارد. چنانچه تمایل دارید از هزینه تنظیم شکواییه و یا هزینه ثبت شکایت تا مرحله اجرای رأی باخبر شوید می توانید با کارشناسان سایت شکایت 24 ارتباط برقرار کرده و سوال کنید.

آیا برای شکایت از صرافی والکس به وکیل احتیاج داریم؟

موضوع شکایت از صرافی یک موضوع تخصصی است که بهتر است در این مورد حتما با یک وکیل دادگستری مشورت نمایید. وکیلی که برای مشورت به او مراجعه می کنید باید با مسائل رمز ارزها آشنایی داشته باشد تا بتواند در طی شدن پرونده شما تأثیر خوبی بگذارد.

نحوه پشتیبانی و شکایت تنظیم شده چگونه است؟

از آن جایی که تنظیم شکواییه از طرف سایت شکایت 24 مستلزم هزینه است، این سایت این امکان را فراهم کرده است تا از افرادی که از سایت مزبور شکواییه دریافت کرده‌اند پشتیبانی کند و در صورتی که به هر دلیلی شکایت آنها رد شد، راهنمایی‌های لازم را به آنها ارائه دهد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

‫32 دیدگاه ها

  1. کلاهبردارترین صرافی والکس هست
    در مورد ارز گالا من بعد از خرید متوجه مشکلاتش شدم و با پشتیبانی تماس گرفتم گفتم اگه مشکل جدی هست من بفروشم و بیشتر ضرر نبینم
    به صورت واضح به من گفتن نفروش این مشکل رفع میشه و قیمت برمیگرده
    کار از کار گذشت و دیگه پشتیبانی جوابی نداد و هیچی رو هم گردن نگرفت

  2. خدا ایرانیان را دزد آفرید چه در خانه خدا باشند چه تو ایران چه خارج چه دیجیتال چه غیر دیجیتال . اگر ایرانی بود روش دزدی را پیاده کرده

  3. صرافی والکس به شدت دزدو کلاهبرداره از تک تک فعالیت های شما بطور واضح‌پورسانت بیشتر از چیزی که‌نوشته رو برمیداره هر کاری کنید (شارژ کیف پول،برداشت،واریز،معامله و …) از همشون پورسانت برمیداره و بابت هر انتقال ترون جدایی از پورسانت شارژ کیف پول و معامله 10 ترون هم بابت کارمزد برمیداره یعنی شما اگه بخواید 20 تا ترون بفرستید در واقع 10 تا میفرسته!برای اینکه ۲۰ ترون بفرستید باید ۳۰ ترون انتقال بزنید،بی اجازه حسابو مسدود میکنه و ….

    1. سلام
      شاید واقعا ورشکست شدند . اجالتا 90 درصد دارایی خودم رو برداشت زدم . سود نخواستیم .

  4. قطعا صرافی والکس در مورد رمز ارز گالا پی با عرضه کالا کویین تقلبی مورد اتهام کلاهبرداری هست .به دلیل اینکه ما از صرافی خریدم و صرافی بابت معامله کارمزد گرفته و مسولیت تقلبی بودن بعدها صرافی هست ما که از دستفروش خرید نکردیم

  5. والکس کلاهبرداره مواظب باشین
    توی جریان رمز ارز گالا به همه نارو زد
    بجای گالا،یه مشت پی گالا با قیمت صفر به همه داد.میتونین بررسی کنید…
    والکس غیر قابل اطمینان…

  6. من الان برای والکس پول واریز کردم و بیت کوین و اتریوم خریدم با یه بررسی ساده این ها رو فهمیدم:
    1- علی رقم این که 35 صدم درصد از معامله پورسانت برمیداره با قیمت خرید و فروش ارز های متفوت هست . یعنی مثلا بیت کویین رو اروزن تر میخره و گرون تر میفروشه.
    2- بعد از شارژ 10 میلیونی حساب و خرید بیت کویین و اتریوم طبیعتا 35 هزار تومن پورسانت کسر شد ولی به اندازه 9900 حساب شارژ شد در حالی که از ثانیه خرید من هم اتریوم و هم بیت کویین قیمت افزایشی داشتن ولی با این احوال 100 هزار تومان از پول ما ناپدید شد!!!
    با نصف روز کارکردن با ولکس جمع بندی من اینه که بصورت سیستماتیک در حال تقلب هستند.

    1. آره داداش ، مسئولین معاملات والکس خیلی جوان و بی تجربه هستند ، اصول تجارت حرفه ای را نمیدانند و در پی ثروت یک شبه هستند.
      به زودی خبر ورشکست شدن والکس و دستگیری مدیرانش را خواهیم شنید.
      صرفا با دانش آی تی یا مهندسی کامپیوتر نمیتوان اقتصاد و بازار را درک کرد.

  7. سلام دوستان من در حال شکایت از صرافی ولکس هستم و آدرس دفترشون رو هم پیدا کردم هر کسی میخواد زنگ بزنه راهنمایی کنم و با هم بریم دفترشون و بعدش شکایت کنیم .

    1. موضوع گالا فقط یکی از رفتارهای غیرقانونی این صرافی (والکس) است. یکی دیگر از اعمال مجرمانه سوءاستفاده از قوانین سایت در مورد مسدود کردن برداشت کاربران است.
      من 72 ساعت برداشتم رو مسدود کردند و بعد از اون واریز ریالی انجام دادم و رمزارز خریدم ولی باز تا خواستم به کیف پولم منتقل کنم برداشتم را برای 72 ساعت دیگه مسدود کردم. وقتی شکایت میکنی میگویند به دستور پلیس فتا، میگویم دستور را نشان دهید ولی هیچ پاسخی نمیدهند.
      این عین کلاهبرداری و قابل پیگیری حقوقی است.

    2. سلام میشه لطفاً آدرس و نام مدیر عامل بگین من دنبال شکایت از صرافی والکس هستم به اتهام فروش کالای تقلبی

  8. حتما دشمنی دارید با والکس
    ۲ ساله من باهاشون کار میکنم ما چیزی ندیدیم پرداختشون هم در عرض ۵ دقیقه انجام میشه

      1. خوب دوست عزیز اگر شما تو صرافی خارجی هم بودید همین کار میکردن توقف شبکه که ربطی به صرافی نداره. شما بهتر قبل از وارد شدن به بازار ارزهای دیجیتال اطلاعاتت افزایش بدی.

  9. صرافی والکس بی مسیولیت و کلاهبهبرداره.ارز گالا تقلبی فروخته جوابگو هم نیس.شرکت نوبیتکس کل خسارت مشتریاش رو تقبل کرده

    1. والکس خیلی هم معتبره و خیلی کارش رو حساب کتاب هست اسم صرافی خودتون چیه که انقد میسوزین مگه صرافی هاز خارج تایید شده هستن حجمی که تو والکس میخوره محشره شما هم جور دیگه مشتری جذب کنین نه با خراب کردن صرافی دیگه

  10. صرافی والکس بسیار سودجو ، بی تعهد، بی مسئولیت ،‌دروغگو ،حقه باز و شارلاتان است اینقدر نوکیسه است که برایش پول مهمتر از وجهه اجتماعی اش می باشد کاربران والکس با خرید توکن گالای تقلبی در تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۱ که احتمالا فروشنده اش خود صرافی والکس بود مورد سواستفاده قرار گرفتند و تمام دارایی خود را از دست دادند و این صرافی علیرغم اطلاع رسانی دیر هنگام درباره هک این توکن سعی در آرام کردن و اغفال آنها نموده و وعده حل مشکل را دادند و نگذاشتند کاربران رمز ارز گالای خود را بفروشند و پس از بی ارزش شدن آن کاربران خریدار را غرق ضرر کردند در حالیکه بارها به کاربران خود دلداری دادند که سرمایه اشون امنه و جای نگرانی نیست ولی پس از حادثه خود کاربران را مقصر دانست ولی صرافی نوبیتکس و آبان خسارت کاربران خود را به دو صورت دادن گالای جدید و یا بازخرید حتی بیشتر از قیمت خریدشان جبران کردند

    1. دقیقا همینطوره ، عدم درایت اقتصادی و آینده نگری مسولین این صرافی کاملا اثبات شده است .
      خیلی نو کیسه و گدا صفت هستند .

    2. متاسفانه من 50 میلیون تومان 14 ابان خرید زدم همان لحظه متوجه مشکل شدم .فوری اقدام به فروش کردم فروش منو پاک میکرد فقط فروشنده بود.الان هم هرچه تماس میگیرم فقط میگن در حال پیگیری هستیم .کسی میدونه کجا باید شکایت کنم وادرس صرافی کجاس

      1. دروغ میگن و در صدد اتلاف وقت شما و خسته کردن مالباختگان هستند .
        به پلیس فتا شهر خودتون مراجعه حضوری و تشکیل پرونده کنید ، هر چه تعداد شکایات بیشتر باشه ، شانس رسیدگی و جبران خسارت بیشتری خواهید داشت .

      2. دوستان مالباخته جهت هماهنگی برای شکایت از والکس در قضیه گالا ، لطفا با این شماره تماس بگیرد
        09011916337

        0901
        191
        6337

    3. دوست عزیز وقتی موقع ثبت نام قوانین رو مطالعه نمی کنید همین میشه عزیز من خود فرد مسئولیت خرید و فروش سرمایه خودش هستش حتی اگه توکن اسکم بشه حالا حالا مونده فرهنگ خرید و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال توی ایران جا بیوفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا