شکایت از سایت اینترنتی

چگونه از صرافی نوبیتکس شکایت کنیم؟

یکی دو سالی می شود که موج خرید و فروش ارز دیجیتال یا همان رمز ارزها در کشورها بسیار به جریان افتاده است و افزایش قیمتی هم که این رمز ارزها پیدا کرده‌ اند توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است و باعث شده که خیلی از افراد به این خرید و فروش رمز ارز به عنوان یک شغل دوم و یا جایگاهی برای سرمایه گذاری نگاه کنند.

اما در این خصوص یعنی خرید و فروش رمز ارزها در کشور ما خلاء قانونی وجود دارد و با این که این امر توانسته به شرایط اقتصادی بعضی از افراد کمک کند ولی هنوز سازمان‌های مربوطه اقدامی در جهت ساماندهی و قانون گذاری درمورد آن نکرده‌اند.

این خلاء قانونی که در حوزه رمز ارزها وجود دارد باعث شده تا راه برای سودجویان و کلاهبرداران باز شود و از این وضعیت بیشترین سوء استفاده را بکنند. به طوری که در این چندسال اخیر صرافی‌های رمز ارز بسیاری تاسیس شده‌اند و تلاش می کنند تا سرمایه داران را جذب خود کرده تا از طریق صرافی آن ها اقدام به معامله رمز ارز کنند و به این روش بتوانند از سرمایه مردم سوء استفاده کنند.

اما نباید ناگفته بماند که در این میان برخی از جوانان با استعدادی که در حوزه سایبری فعالیت دارند صرافی‌هایی تأسیس کردند تا به اشتغال زایی کمک کنند.

در طول این چند ساالی که خرید و فروش رمز ارزها بسیار رواج پیدا کرده اخبار و شایعات زیادی در مورد آن به گوش می رسد به طوری که چندی پیش خبری پخش شد با این عنوان که “مراقب خرید و فروش ارزهای دیجیتال از طریق پلتفرم نوبیتکس باشید.”

در ادامه این خبر نیز مطالبی در مورد پشتیبانی بسیار ضعیف این صرافی رمز ارزها آمده بود. در خصوص این صرافی و پلتفرم خرید و فروش رمز ارز، اطلاعات و منابع زیادی به جز خود سایت نوبیتکس و تعدادی رپورتاژ تبلیغاتی وجود ندارد.

معرفی صرافی نوبیتکس

نوبیتکس ادعا دارد که اولین بستر برای تبادل و خرید و فروش رمز ارزها است. در میان دیگر صرافان ارزهای دیجیتال، صرافی نوبیتکس یکی از معروف‌ترین آنها به شماور می رود. درخصوص کارمزد معاملات در این صرافی ارزهای دیجیتال باید بگوییم که به صورت درصدی از معاملات کاربران کسر می شود.

به عنوان مثال اگر شما به عنوان یک مبتدی در این سایت معامله‌ای انجام دهید، این صرافی حدود 035/0% از ارزش معامله شما را به عنوان کارمزد کسر می کند.

علاوه بر آن معاملات جفت ارزی در این صرافی مانند بیت کوین در مقابل تتر، کارمزدی 015/0% دارد. از مزیت‌های عضویت در این صرافی این است که به شرکت‌ها حساب ویژه‌ای می دهد تا با کارمزد مناسب‌تری معاملات خود را انجام دهند.

صرافی نوبیتکس

ماجرای سرقت از صرافی ارزهای دیجیتال نوبیتکس

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر این که صرافی ارزهای دیجیتال نوبیتکس هک شده و اطلاعات بسیاری از کاربران سایت از جمله اطلاعات شخصی و اطلاعات بانکی آنها به دست هکرها افتاده است. با انتشار این خبر بسیاری از کاربران این صرافی ترسیدند.

اما این صرافی در کانال تلگرامی خود اطلاعیه‌ای منتشر کرد مبنی بر اینکه خبر انتشار یافته شایعه بوده و ادعای نفوذ به سرورهای این صرافی را رد کردند.

در حالی که در یک کانال تلگرامی دیگری ادعا شد که به سرورهای این صرافی نفوذ شده و هکرها اطلاعات و مدارک هویتی کاربران سایت را به فروش گذاشته‌اند، افزون بر آن تعداد 168 عدد بیت کوین نیز سرقت کرده‌اند.

صرافی نوبیتکس صحت این خبر را نیز انکار کرد و بیان کرد این خبرها شایعه‌ای است از سوی رقیبان که در فضای مجازی انتشار یافته است.

با وجود این اخبار و همچنین خبری که منتشر شد مبنی بر اینکه افراد به این صرافی‌ها اعتماد نکنند، باز هم افرادی در این سایت‌ها ثبت نام کردند که این امر در حقیقت یک مسئله نگران کننده به حسای می آید؛ زیرا هیچ از یک از این پلتفرم‌های خرید و فورش رمز ارز و صرافی‌های ایرانی در سایت خود نماد اعتماد الکترونیکی که نشان دهنده داشتن مجوز فعالیت است ندارند و همین امر نشان از آن دارد که فعالیت‌های این‌گونه سایت‌ها بدون مجوز و بدون نظارت قانون انجام می گیرد.

تجربه دیگران درمورد شکایت از صرافی نوبیتکس

همان‌گونه که در ابتدای مطلب اشاره نمودیم بیشترین شکایت و نارضایتی که از این صرافی شده در خصوص پشتیبانی ضعیف آن بوده است. کاربران زیادی در معاملات خود با مشکل و محدودیت شدند و برای آن که از چرایی مشکل و محدودیت باخبر شوند با پشتیبانی این صرافی تماس گرفته‌اند اما یا پاسخی دریافت نکردند و یا پاسخ داده شده از سوی آنها به نوعی سربالا بوده است.

یکی از کاربران این صرافی دراین باره در اکانت توییتر خود نوشته بود که صرافی نوبیتکس پشتیبانی خوبی برای کاربرانش ارائه نداده و به درخواست‌های کاربران چه از طریق پشتیبانی آنلاین و چه از طریق تماس تلفنی پاسخی نمی دهد.

یکی دیگر از کاربران نیز درمورد تجربه کار کردن خود با این صرافی می گوید که این صرافی در مواقع صعود بازار به صورت عمدی هنگ می کرد و برای آن که کسی ارزهای خود را از این صرافی انتقال ندهد، ارتقای سطح نمیدهد.

چگونه از صرافی نوبیتکس شکایت کنیم؟

اما ممکن است تا اینجای مقاله را خوانده باشید تا با نحوه شکایت کردن از صرافی نوبیتکس آشنا شوید.

در بیان فرایند و مراحل کلی شکایت از صرافی نوبیتکس باید اذعان داریم که اولین چیزی که در شکایت از این صرافی احتیاج دارید شکواییه است؛ زیرا اولین مرحله برای شکایت کردن از هر موضوعی این است که یک شکواییه در مورد آن تنظیم کنید. خوشبختانه سایت شکایت 24 این امکان را برای شما فراهم آورده است که یک شکواییه دقیق در مورد موضوع شکایت خود تنظیم کنید.

این سایت این امکان را به شما می دهد که حتی اگر قصد اخذ وکیل را هم ندارید به این سایت درخواست تنظیم شکواییه دهید تا به راحتی و به سرعت و زیر نظر افراد متخصص و مجرب درباره موضوع شکایت شما شکواییه‌ای تنظیم نماید.

تنظیم یک شکواییه دقیق باعث می شود که روند دادرسی شما با سرعت بیشتری جلورفته و مرجع صالح رسیدگی کننده به موضوع، شکواییه شما را رد نکند. علاوه بر آن سایت شکایت 24 پشتیبانی دارد که شما می

میتوانید سوالات مرتبط با شکایت از صرافی نوبیتکس و یا دیگر سوالات مانند مدارک لازم برای شکایت از صرافی نوبیتکس چیست را بپرسید.

اینک می خواهیم تا درباره مراجع صالح برای شکایت از صرافی نوبیتکس صحبت کنیم.

4 مرجع وجود دارد که افراد از طریق آن می توانند اقدام به شکایت از این صرافی کنند که این 4 مرجع عبارت هستند از:

شکایت کردن نزد کانون صرافان

صرافان مانند هر شغل دیگری برای شروع به فعالیت به اخذ مجوز از صنف مربوطه خود که کانون صرافان است نیاز دارند.

حال کسی که بخواهد از یک صرافی رمز ارز شکایت کند می تواند به صنف صرافان مراجعه کرده و شکایت خود را مطرح کند.

علت آن که افراد می توانند نزد کانون صرافان اقدام به شکایت کردن از صرافی نوبیتکس کنند این است که این کانون حدود اختیارات صرافان را زیر نظر بانک مرکزی تعیین می کند و از همین جهت است که مرجع صالح برای شکایت از صرافی ارزهای دیجیتال محسوب می شود.

شکایت کردن نزد بانک مرکزی

بانک مرکزی یکی دیگر از مراجع صالحی است که خشص می تواند شکایت خود از صرافان ارزهای دیجیتال را در آنجا مطرح کند.

بانک مرکزی به شکل غیرمستقیم و از طریق کانون صرافان بر صرافان رمز ارزها نظارت دارد و حدود اختیارات آنان را تعیین می کند. چنانچه می خواهید از طریق این مرجع از صرافی نوبیتکس شکایت کنید می تواندی پس از تهیه شکواییه از سایت شکایت 24 به سامانه این بانک و بخش ارتباطات مردمی بروید و شکایت خود را ثبت کنید.

بانک مرکزی

شکایت کردن نزد دادگستری

از دیگر راه‌هایی که می توان از طریق آن از صرافی ارزهای دیجیتال نوبیتکس یا هر صرافی دیگری شکایت کرد شکایت نزد دادگستری است.

کسی که این مرجع را برای شکایت کردن انتخاب می کند، لازم است تا ابتدا از سایت شکایت 24 شکواییه مربوطه را بخواهد و سپس به این شکواییه مدارک و مستندات خود را ضمیمه کرده و به دادسرا تحویل دهد.

البته این روزها می توانید شکواییه خود را در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی به ثبت برسانید و نیازی به مراجعه به دادسرا نیست.

شکایت کردن نزد سازمان تعزیرات حکومتی

آخرین مرجع برای شکایت از صرافی ارز دیجیتال سازمان تعزیرات حکومتی است که در حقیقت یکی از زیرشاخه‌های دادگستری محسوب می شود.

برای شکایت از صرافی نوبیتکس نزد این مرجع باید مدارک و مستندات شکایت خود را آماده کرده و ضمیمه شکواییه کنید. همچنین می توانید به سامانه تعزیرات مراجعه کرده و در آنجا شکایت خود را به ثبت برسانید.

آیا برای شکایت از صرافی نوبیتکس به وکیل احتیاج داریم؟

شکایت کردن از صرافی نوبیتکس و به طور کلی شکایت کردن، یک موضوع تخصصی بوده که هرکسی درباره آن اطلاع ندارد و باید با افرادی که در این زمینه تخصص و تجربه دارند مشورت کرد. شایسته‌ترین فرد در این زمینه وکیل دادگستری است.

وکیل دادگستری که با حوزه رمز ارزها آشنایی داشته باشد می تواند بهترین انتخاب برای مشورت در باره شکایت از صرافی ارزهای دیجیتال باشد زیرا می تواند به بهترین نحو شما را راهنمایی کند.

نحوه پشتیبانی و شکایت تنظیم شده چگونه است؟

سایت شکایت 24 برای ارائه خدمات خود همچون تنظیم شکواییه دقیق هزینه‌ای دریافت می کند. این سایت به کاربران این امکان را می دهد که هر ساعت از شبانه روز با سوالی در خصوص شکواییه خود مواجه شدند بتوانند از پشتیبانی بپرسند و پاسخ خود را دریافت کنند.

همچنین پشتیبانی این سایت تمام راهنمایی‌های لازم را به افرادی که شکواییه‌ اشان رد شده باشد می دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

یک دیدگاه

  1. یک هفته میشه که صرافی نوبیتکس رمزارز enj رو از دسترس خارج کرده و میگه درحال انتقال به شبکه محلی هستن..هرچی هم سوال میکنم که چقدر طول میکشه جوابی نمیدن
    توی سایت بانک مرکزی هم اقدام کردن که گفتن خریدوفروش رمزارزها کلا غیرقانونیه
    چطوری میتونم پیگیری کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا