شکایت از سایت اینترنتی

شکایت از برنامه شاد چگونه است؟

همه گیری ویروس کرونا سبب شده است تا در طی چند سال اخیر، نحوه آموزش در سراسر کشور در بستر فضای مجازی صورت گیرد.

این موضوع تقریبا در تمامی رده‌های آموزشی دیده می‌شود و مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورده است.

با توجه به این که امکان حضوری شدن فرآیند آموزشی نه تنها در ایران بلکه در اغلب دنیا در دوران شیوع بیماری کرونا فراهم نیست، به ناچار دانش آموزان باید آموزش را به صورت مجازی فرا بگیرند.

در همین راستا وزارت آموزش و پروش تصمیم به طراحی سامانه‌ای تحت عنوان برنامه شاد نمود. این سامانه جهت تحصیل و فراگیری آموزش در سراسر کشور طراحی گردیده و همانند زمان‌های دوران آموزش حضوری، دانش آموزان و معلمان در ساعات مقرر در سامانه حضور پیدا کرده و فرآیند تحصیل را انجام می‌دهند.

نبود زیر ساخت‌های کافی در مورد آموزش در بستر فضای مجازی مشکلاتی را به وجود آورده است و دانش آموزان از یک طرف و معلمان از طرف دیگر از کیفیت سطح آموزش در این فضا راضی نبوده‌اند.

در واقع نبود رضایت کافی در این زمینه باعث شده است که از زمان تاسیس این برنامه همواره انتقاداتی نسبت به آن وارد شود و حتی منجر به ثبت شکایت از برنامه شاد شود.

شکایت از برنامه شاد بستگی به عوامل مختلفی دارد و دلایل گوناگونی در این زمینه دخیل هستند که موجبات ثبت اعتراض والدین دانش آموزان از نحوه فعالیت این برنامه را به وجود می‌آورد.

با به وجود آمدن شرایط و اوضاع موجود، سطح آموزش و تحصیل در کشور افت قابل توجهی پیدا کرد و طبیعتا نمی‌توان یادگیری و آموزش در محیط مدرسه را با آموزش به صورت مجازی در فضاهایی غیر از مدرسه مقایسه نمود.

در هر صورت اگر والدین قصد داشته باشند که مشکلات مربوط به برنامه شاد را پیگیری کنند، می‌توانند با پشتیبان این برنامه در ارتباط با بوده و حتی این امکان وجود دارد که مشکلات به وجود آمده را از طریق وزارت آموزش و پروش حل و فصل کنند.

گاهی اوقات ممکن است که یک معلم در زمان آموزش در برنامه شاد، رفتار غیر اخلاقی را انجام دهد یا به دانش آموزان توهین کند، می‌توان از طریق مستندات موجود اقدام به ثبت شکایت از آن‌ها نمود.

در هر صورت برای شکایت و پیگیری اعتراضات از برنامه شاد در وهله اول بهتر است که با پشتیبان سامانه در ارتباط بود و در وهله بعدی نیز با مراجعه به اداره آموزش و پرورش منطقه، مشکل ایجاد شده را حل و فصل کرد.

برای آشنایی بیشتر با نحوه شکایت از سامانه شاد و سایر مسائل مرتبط با آن در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

استفاده دانش آموزان از برنامه شاد

آشنایی با سامانه شاد

همانطور که در مقدمه به آن پرداختیم، شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شده تا مراکز آموزشی تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند و به طور کلی فرآیند آموزش نیز به تبع آن به صورت غیر حضوری از سر گرفته شود.

این موضوع صرفا در مورد کشورمان مطرح نیست و تقریبا تمامی کشورهای دنیا با چنین مشکلی مواجه شدند.

آموزش در بستر فضای مجازی از ابتدایی‌ترین دوره تحصیلی تا عالی‌ترین دوره یعنی تحصیل در دوران دانشگاهی صورت گرفت. در جهت رفاه حال دانش آموزان و تحصیل در فضای مجازی، آموزش و پروش برنامه شاد را راه اندازی کرد که کلیه فرآیند آموزشی باید در این سامانه به شکل مجازی انجام شود.

در واقع می‌توان برنامه شاد را یادگیری و آموزش به صورت آنلاین و در بستر فضای مجازی برای دانش آموزان تلقی کرد.

این سامانه جهت تحصیل در دوره‌های دانشگاهی ساماندهی نشده است و صرفا به دانش آموزان اختصاص یافته است. به عبارت دیگر، از دوران تحصیلی ابتدایی تا متوسطه اول و دوم در این سامانه مشغول تحصیل هستند.

نحوه آموزش در سامانه شاد همانند دوران حضور در مدرسه است اما با این تفاوت که آموزش به صورت غیر حضوری به دانش آموزان ارائه می‌شود. در واقع دانش آموز در منزل خود سکونت داشته و معلم نیز به همین صورت به تحصیل می‌پردازند.

در واقع شروع و پایان کلاس‌ها در ساعات مقرر انجام می‌شود و دانش آموزان باید در وقت تعیین شده در سامانه اعلام حضور کرده و معلم نیز باید همان اصول آموزش در دوران حضوری را در این شرایط پیاده‌سازی کند.

این حق دانش آموزان است که حتی در فضای آموزش غیر حضوری نیز از امکانات و شرایط آموزش حضوری تا حد امکان برخوردار شوند. برنامه شاد به نحوی تنظیم شده است که اطلاعات دانش آموز و معلم در آن وجود دارد و باید مراحل احراز هویت آن‌ها صورت گیرد.

کاربران اصلی این برنامه صرفا معلمان و دانش آموزان نیستند و مدیران مدرسه نیز در برنامه شاد حضور دارند تا از روند آموزش مطلع باشند.

مدیر مدرسه همانطور که به امور کلی آموزش و تحصیل در دوران حضوری نظم می‌دهد، حضور آن در سامانه شاد الزامی است تا در صورت بروز مشکلات بتواند پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

نحوه فعالیت آموزشی در سامانه شاد

ثبت اطلاعات دانش آموزان و معلمان تا حدود زیادی برعهده مدیر مدرسه است و او ابتدا به سامانه وارد شده و مشخصات مربوط به معلمان وارد می‌نماید.

بعد از آن، دانش آموزان باید فرآیند مربوط به احراز هویت را در سامانه انجام دهند و زمانی که اطلاعات دانش آموز و معلم و همچنین ساعات برگزاری کلاس‌ها مشخص شود، در موعد مقرر حضور پیدا می‌کنند و مانند دوران حضور در مدرسه به فرآیند آموزشی می‌پردازند.

وزارت آموزش و پروش برای دسترسی آسان و بدون دغدغه دانش آموزان، اینترنت با حجم مشخصی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا از این حیث نگرانی برای تحصیل دانش آموزان ایجاد نشود. البته این قضیه با همکاری وزارت ارتباطات صورت گرفته است و تا حد زیادی از دغدغه دانش آموزان در این زمینه کاسته است.

دانش آموزان می‌توانند از امکانات و خدمات سامانه شاد به صورت رایگان استفاده کنند و نیازی به پرداخت هزینه در این زمینه نمی‌باشد.

این که در حال حاضر دوران تحصیلی در فضای مجازی صورت می‌گیرد، ممکن است نگرانی‌هایی را برای دانش آموزان به وجود آورد که فرزندان آن‌ها در سنین پایین ترغیب به حضور در این فضا نشوند.

ثبت نام در برنامه شاد

مشکلات تحصیل در برنامه شاد

برنامه شاد که جهت تحصیل دانش آموزان به صورت غیر حضوری طراحی شده است، طبیعتا مشکلاتی را به وجود آورده است.

به طور کلی آموزش در فضای مجازی بدون نقص و مشکل نیست و با توجه به این که چالش جدیدی برای تمامی دانش آموزان و حتی معلمان محسوب می‌شود، شرایط برای مدیریت چنین فضایی کمی دشوار است.

تا قبل از همه گیری بیماری کرونا، تا به اکنون شاهد آموزش در فضای مجازی نبوده‌ایم و مراحل تحصیلی با حضور در مدرسه انجام می‌شد. اما به وجود آمدن آمدن چنین شرایطی و نبود امکانات و زیرساخت‌های کافی، منجر به بروز مشکلات عدیده برای تحصیل در برنامه شاد نیز شده است.

کیفیت آموزش به صورت آنلاین قاعدتا به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده است و تحت هیچ عنوان نمی‌توان آموزش را با دوران تحصیل حضوری مقایسه نمود.

کاهش سطح کیفیت آموزشی از یک طرف و نبود امکانات برای دانش آموزان محروم از طرف دیگر را می‌توان جزو مشکلات اصلی تحصیل در برنامه شاد توصیف کرد.

با توجه به این که برای حضور در برنامه شاد باید از موبایل، کامیپوتر و سایر وسایل هوشمند استفاده نمود، بسیاری از دانش آموزان شرایط دسترسی به این وسایل و امکانات را ندارند و چه بسا نتوانند تحصیل خود را ادامه دهند.

حتی در برخی از مناطق محروم کشور امکان اتصال اینترنت وجود ندارد و تقریبا امکان تحصیل غیر حضوری برای آن‌ها وجود ندارد.

گفتنی است که به طور کلی میزان سرعت اینترنت در کشور ما در مقایسه با استانداردهای جهانی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و همین مسئله سبب شده است تا آموزش در سامانه شاد با اختلال مواجه شود.

طبق بررسی‌های انجام شده بسیاری از دانش آموزان از شرایط تحصیل در فضای مجازی رضایت کافی ندارند و معلمان نیز در چنین شرایطی دچار مشکلات عدیده نیز شده‌اند.

به جهت اختلال در سیستم آموزش آنلاین، حتی امکان برگزاری بسیاری از کلاس‌ها برای مدت طولانی وجود ندارد و تکلیف دانش آموز و معلم برای برگزاری کلاس در وضعیت نامعلومی قرار دارد.

کیفیت آموزش آنلاین حتی در برنامه شاد نیز آنطور که مورد انتظار معلمان و دانش آموزان باشد نیست که البته با بروز رسانی‌های انجام شده و اضافه شدن امکانات جدید در برنامه، تا حدودی این مشکلات رفع شده است.

دلایل شکایت از برنامه شاد

شکایت از برنامه شاد عمدتا به نارضایتی والدین از سطح امکانات و خدمات آموزشی این سامانه است. شکایت از شاد صرفا در ارتباط با نحوه عملکرد این سامانه نیست بلکه در مواقعی ممکن است که معلم در حین آموزش مرتکب رفتاری شود که برخلاف مقررات آموزشی باشد و در این صورت دانش آموز و اولیاء بخواهند به دلیل تخلف صورت گرفته در این برنامه اقدام به شکایت نمایند.

شکایاتی که در مورد نحوه امکانات و خدمات برنامه شاد است، از طریق پشتیبان سایات قابل پیگیری خواهد بود اما سایر شکایات که جنبه تخلف آموزشی را دارد را می‌توان با ثبت شکایت در اداره آموزش و پروش پیگیری کرد.

دلایل شکایت از برنامه شاد متعدد است و نمی‌توان آن‌ها را به یک سری موضوعات خاص محدود نمود. در هر صورت دلایل عمده شکایت از برنامه شاد را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

  • عدم ارائه امکانات آموزشی در سطح ایده آل به دانش آموزان
  • وجود بروز مشکلات در شاد در حین آموزش
  • قطعی سامانه برای مدت طولانی
  • عملکرد نادرست سامانه شاد در جهت ارائه اطلاعات آموزشی
  • تخطی معلم در حین آموزش به دانش آموزان

با توجه به این که مدت طولانی از طراحی سامانه شاد نگذشته است اما وجود اختلال در فرآیند آموزشی طبیعتا موجبات نارضایتی هم معلم و هم دانش آموز را به وجود می‌آورد.

طبق گزارشات وصول شده، دانش آموزان از نحوه آموزش در این سامانه چندان رضایت کافی ندارند و حتی برخی از کلاس‌های آموزشی برای چند هفته به دلیل قطعی مکرر سامانه و عدم برقراری ارتباط مناسب بین معلم و دانش آموز به وقفه افتاده است.

در صورتی که معلم در زمان تدریس تخلفی را انجام دهد که با مقررات آموزشی مطابقت نداشته باشد، این امکان برای دانش آموزان وجود دارد که تخلف صورت گرفته را ابتدا به مدیر مدرسه و سپس به اداره آموزش و پروش اطلاع دهند.

شکایت از برنامه شاد به دلیل وجود نقص فنی از طریق پشتیبان‌های این سامانه قابل پیگیری است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

اغلب شکایات و اعتراضات مطرح شده از برنامه شاد به دلیل وجود مشکلاتی نظیر نقص فنی و نبود امکانات کافی در آن است که در مواردی نیز اولیاء دانش آموزان شکایت از این برنامه را به اطلاع اداره آموزش و پرورش نیز می‌رسانند.

گفتنی است که حتی با وجود بروزرسانی‌های انجام شده و اضافه نمودن امکانات به سامانه، باز هم مشکلاتی در برنامه شاد وجود دارد.

امکانات برنامه شاد

شکایت از شاد به دلیل وجود نواقص فنی در برنامه

یکی ار دلایل اصلی شکایت از برنامه شاد، وجود نواقص فنی در برنامه و ایرادات زیر ساخت در آن است. در واقع امکانات آموزشی در سطح ایده آل در اختیار دانش آموزان قرار نمی‌گیرد.

با توجه به این که شاد جز اصلی‌ترین سامانه تحصیلی به صورت مجازی در کل کشور است و تمامی دانش آموزان در سامانه مشغول تحصیل هستند، باید سطح امکانات در حد مطلوب و مناسبی ارائه گردد.

در نسخه‌های ابتدایی این برنامه نواقص زیادی وجود داشت که به مرور در نسخه‌های بعدی آن ایرادات قبلی برطرف شد و همچنین دانش آموزان در برنامه شاهد امکانات بیشتری نیز بودند. پشتیبان شاد جهت رفع مشکلات و ایردات ساختاری برنامه به تمامی مسائل رسیدگی می‌کنند.

بهترین راه حل برای پیگیری نواقص و ایرادات برنامه شاد، ارتباط‌گیری با پشتیبان سامانه شاد است که در سریع‌ترین زمان ممکن به تمامی سوالات و مشکلات آموزشی دانش آموزان پاسخ داده می‌شود.

در واقع می‌توان اینگونه گفت که پشتیبان برنامه شاد برای پیگیری مشکلات آموزشی دانش آموزان در نظر گرفته شده است که خوشبختانه از نحوه پیگیری کردن شکایات توسط پشتیبان مربوطه رضایت کافی وجود دارد.

پیگیری شکایت از برنامه شاد از طریق پشتیبان سایت

روش متداول برای شکایت از برنامه شاد از طریق پشتیبان سایت می‌باشد. در واقع اگر به هر دلیلی قصد ثبت شکایت و پیگیری مشکلات حوزه آموزشی از برنامه شاد را دارید، می‌توانید با پشتیبان سایت در میان بگذارید.

گاهی اوقات ممکن است که برای دانش آموزان در زمان استفاده از این سامانه مشکلی به وجود آید که برای رفع ایراد مربوطه می‌توانید از پیشتیبان سایت کمک گرفته و موضوع مربوطه را اعلام کنید.

پیگیری شکایات از برنامه شاد از طریق پیشتیبانی مربوطه بیشتر در ارتباط با مسائل فنی و مشکلات به وجود آمده است.

در مواقعی ممکن است که برنامه شاد به نحو مطلوب کار نکند و وجود ایراد و نواقصی در آن باعث شود تا دانش آموزان نتوانند به سامانه وارد شوند. در این صورت با اطلاع دادن به پشتیبانی می‌توان اقدامات لازم جهت رفع نقص را انجام داد.

این امکان هست که اعتراضات ثبت شده از شاد به ایرادات ساختاری ارتباط نداشته باشد که در هر صورت ابتدا باید جهت حل مشکل با پشتیبان مربوطه ارتباط برقرار نمود و اگر مسئله به وجود آمده در این روش کاربردی نداشته باشد، می‌توان به اداره آموزش و پروش منطقه نیز اطلاع داد.

نصب برنامه شاد

شکایت از سامانه شاد از طریق شماره تلفن 43081

برای شکایت از برنامه شاد می‌توان از طریق تماس با شماره 43081 اقدام نمود. این شماره برای بخش پشتیبان سایت تعبیه شده است و در واقع با شماره گیری شماره مزبور با پشتیبان سایت در ارتباط خواهید بود. تنها راه حل ارتباط گیری با پشتیبان سایت شماره تماس مزبور است.

ساعت پاسخگویی پشتیبان سامانه شاد از ساعت 9 صبح تا 16 عصر می‌باشد که در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید در مدت مزبور اقدام نمایید.

زمانی که موضوع شکایت خود را در این سامانه ثبت می‌کنید، کارشناسان مربوطه در اسرع وقت پیگیری‌های لازم را انجام داده و نتیجه پیگیری را به اطلاع متقاضیان می‌رسانند.

به طور معمول عمده شکایات از سامانه شاد از طریق شماره مزبور قابل حل و فصل شدن است و نیازی به اعلام شکایت مربوطه به اداره آموزش و پرورش نمی‌باشید.

در واقع پشتیبان‌های این سامانه به بهترین شکل ممکن به اعتراضات و شکایات ثبت شده رسیدگی کرده و نتیجه مورد نظر را به اطلاع شاکی می‌رسانند.

شکایت از برنامه شاد اگر در ارتباط با موضوعاتی مانند تخلف معلم در زمان تدریس و غیره باشد، می‌توان به اداره آموزش و پرورش منطقه نیز مراجعه نمود.

مشاوره تخصصی جهت شکایت از برنامه شاد توسط شکایت 24

چنانچه بنا به هر دلیلی قصد شکایت از برنامه شاد را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس‌های متنوع سامانه شکایت 24 است.

در این سامانه تیم تخصصی مشاوره جهت ارائه اطلاعات لازم برای شکایت از برنامه شاد در نظر گرفته شده است که می‌توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات کافی در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم.

طرح شکایت از شاد به دلیل انجام تخلفات، نیازمند رعایت یک سری شرایط قانونی است که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

استفاده از خدمات سایت شکایت 24 می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح و پیگیری شکایت از این برنامه به شمار رود.

قبل از هر اقدامی بهتر است از مشاوره‌های تخصصی این سایت که توسط کارشناسان و مشاوران مجرب و متخصص انجام می‌شود، استفاده کنید و از راهنمایی‌های مشاوران متخصص در این زمینه بهره مند شوید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

ارائه مشاوره‌ شکایت 24 برای نحوه شکایت از برنامه شاد به صورت آنلاین، تلفنی و در بستر فضای مجازی نیز انجام می‌شود که برای افراد مزیت‌های فراوانی دارد.

مزایای دیگر استفاده از دریافت خدمات این سامانه، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات لازم را در مورد شکایت از سامانه آموزشی شاد کسب کرد.

در صورتی که قصد دارید از برنامه آموزشی شاد شکایت کنید اما با نحوه و مراحل طرح شکایت در این زمینه آشنا نیستید، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا