شکایت از سایت اینترنتی

شکایت از کانال تلگرامی چگونه است؟

راهنمای مطلب

هر چند هدف اصلی شبکه‌های اجتماعی و گسترش اینترنت در جوامع امروزی راحت‌تر شدن امور و سبک زندگی برای کلیه مردم در سراسر جهان است، اما استفاده نادرست از این بستر پویا، شاید مشکلات متعددی را نیز به همراه داشته باشد.

سالیان سال است که با پیشرفت و افزایش روز افزون شبکه‌های اجتماعی و فعالیت در فضاهای مجازی، شاهد آن هستیم که به همان میزان نیز جرائم و تخلف در این فضاها افزایش روز افزونی داشته به نحوی که متاسفانه همه روزه تخلفات و جرایم جدیدی در حال شکل گیری در این فضا هاست.

متاسفانه محبوبیت کانال اجتماعی تلگرام در ایران، موجب گردیده است که بسیاری از افراد جامعه ما از طریق این فضای مجازی دست به کلاهبرداری به روش‌های مختلف بزنند یا سایت‌هایی را راه اندازی نمایند که با توجه به نوع حکومت و شریعت ما به عنوان سایت‌های غیرمجاز به شمار آمده و برخی افراد در پی شکایت از این نوع سایت‌ها بیوفتند.

در سال‌های گذشته استفاده از این شبکه اجتماعی مانند واتساپ و اینستاگرام کاملا آزاد بود ولی چندی پیش با ورود دادستانی کل کشور و به دلایلی خاص، فیلترینگ گسترده‌ای بر روی این کانال اجتماعی اعمال گردید.

اما با این حال از حجم مخاطبان این شبکه اجتماعی تا حد زیادی کاسته نشد و همچنان عموم مردم ایران از این شبکه جهت کسب اطلاعات و انجام بسیاری از روزمرگی‌های خود استفاده می‌کنند.

کم اطلاعی و نبود آگاهی در میان مردم از نحوه پیگیری شکایات خود در بستر فضای مجازی کشور، موجب گردیده که خیلی اوقات در حجمی از مشکلات اعم از باج دادن به برخی از این سایت‌ها گرفتار شوند.

یا برخی اشخاص نیز بخشی از سرمایه خود را با گرفتار شدن در برخی از این کانال‌های تلگرامی از دست بدهند و از آن جایی که سرور اصلی این شبکه‌ها در ایران قرار ندارد، شاید عموم کاربران بر این باور باشند که دیگر کار از کار گذشته است و امکان پیگیری و برگشت سرمایه یا آبرویشان وجود نخواهد داشت.

اما به شما اطمینان خاطر می‌دهیم که این باور اشتباه است و امکان پیگیری و طرح شکایت از کانال‌های تلگرامی نیز فراهم گردیده است.

چند سالی است که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمانی را در زیر مجموعه خود با عنوان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تشکیل داده، که به اختصار آن را پلیس فتا می‌نامند.

فرماندهی ناجا این نهاد را مامور رسیدگی به تخلفات و جرایم در حوزه فضای مجازی کشور کرده است.

طرح شکایت از کانال‌های تلگرامی به پلیس فتا کار چندان سخت و پیچیده ای نیست و راه‌های بسیار آسانی برای آن در نظر گرفته شده و عموم مردم و کاربران کانال‌های تلگرامی می‌توانند با کسب مشاوره از یک وکیل متخصص و در موضوعات مختلفی که در صلاحیت رسیدگی و تعقیب این نهاد انتظامی است، نسبت به طرح شکایت خود اقدامات لازم را به عمل آورند.

کانال تلگرام چیست؟

در میان بسیاری از  اپلیکیشن‌های پیام رسانی که این روزها در موبایل‌های خود مشاهده می‌کنید، شکی نیست که اپلیکیشن تلگرام یکی از محبوب‌ترین آن‌هاست.

این اپلیکیشن بسیار پر کاربرد که توسط دو برادر برنامه‌نویس روس طراحی گردیده در سال 2013 به صورت کراس پلتفرم در معرض فروش و در اختیار کاربران موبایل قرار گرفت و به جهت امکانات خاص و منحصر به فرد خود در مدت زمان بسیار کوتاهی توانست به یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان در سطح دنیا مبدل گردد.

آمار و ارقام در مورد اپلیکیشن تلگرام بسیار خیره کننده است. طبق آخرین آمار و ارقام اعلام شده از سوی خود سایت تلگرام، هم اکنون بالغ بر 100 میلیون کاربر فعال در این اپلیکیشن‌ پرطرفدار مشغول فعالیت هستند و روزانه بیش از 15 میلیارد پیام در این بستر ارتباطی تبادل می‌گردد.

جالب‌تر از همه این که طبق گزارش خبرگزاری های داخلی ایران، حدود 20 میلیون نفر از جمعیت حال حاضر کشورمان حتی پس از اعمال فیلترینگ بر این شبکه اجتماعی، از کاربران پرطرفدار این اپلیکیشن پیام رسان هستند.

تا پیش از ورود تلگرام، وایبر یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام رسانی در میان مردم ایران محسوب می‌شد. اما اختلالات و مشکلاتی که برای آن حادث شد موجب گردید که کاربران این اپلیکیشن ارتباطی به سوی گزینه‌ای امن تر و بهتر مهاجرت کرده و اپلیکیشنی که هم در سرعت انتقال پیام مثال زدنی است و هم از لحاظ حفظ حریم شخصی و امنیت بالاتر است مورد استقبال ایرانیان قرار گیرد.

منظور از جرائم تلگرامی چیست؟

در یک عنوان کلی، می‌توان بیان کرد که جرائم در بستر کانال‌های تلگرامی به کلیه جرائم رایانه‌ای گفته می‌شود که با استفاده از رایانه یا سایر ابزارها و سیستم‌های دیجیتال و در بستر نرم افزار یا اپلیکیشن تلگرام توسط اشخاص انجام می‌گیرند.

مصادیق مجرمانه‌ای همچون کلاهبرداری رایانه‌ای، جعل رایانه‌ای، شنود غیرمجاز، اخلال در داده‌ها، سرقت رایانه‌ای، نشر اکاذیب و غیره از معروف‌ترین و پرکاربردترین جرائم تلگرامی هستند.

در حقیقت جرائم تلگرامی همان جرائم متداول و سنتی هستند که در یک جامعه عادی یا پیشرفته امکان وقوع دارند، با این تفاوت که با استفاده از رایانه و سیستم‌های مانند آن و در بستر فضای مجازی انجام می‌پذیرند.

لازم به ذکر است که جرائم تلگرامی که در بستر نرم افزار تلگرام به وقوع می‌پیوندد ممکن است توسط اشخاص حقیقی یا شرکت‌ها و با استفاده از رایانه و یا شبکه و یا در سایر بستر صورت پذیرد.

اپلیکیشن تلگرام

قوانین مرتبط با جرایم تلگرامی و جرایم مرتبط در بستر فضای مجازی

همانگونه که اشاره شد جرائم تلگرامی در حقیقت همان جرائم رایانه‌ای هستند که در پلتفرم نرم افزار تلگرام محقق می‌گردد.

توجه داشته باشید که در خصوص جرائم تلگرامی، قانون خاصی وضع نگردیده، بنابراین سابقه جرائم تلگرامی را باید همانند جرائم رایانه‌ای به شمار آورد.

در کشور ایران نیز با توجه به گسترش نرم‌افزارهای رایانه‌ای و توسعه تکنولوژی، در دی ماه ۱۳۷۹ قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای تصویب شد و متعاقبا در سال 1388، قانون جرائم رایانه‌ای نیز با تعیین مصادیق استفاده مجرمانه از سامانه‌های مخابراتی و رایانه‌ای به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

بنابراین در حال حاضر قانون اصلی حاکم بر جرائم تلگرامی نیز قانون جرائم رایانه‌ای و همچنین قانون “مجازات افرادی است که در امور سمعی و بصری در حال فعالیت می‌باشند” است.

مصادیق و عناوین جرائم تلگرامی و مجازات تعیین شده برای هر یک از آن‌ها

با عنایت به کاربردهای خاص نرم افزار تلگرامی و ماهیت مختص به این نرم‌افرارها، برخی از جرائم رایانه‌ای یا تلگرامی در این بستر قابل تحقق می‌باشند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از :

جرم هتک حیثیت رایانه‌ای

هتک حیثیت رفتاری است که موجب وارد شدن آسیب و لطمه به آبرو و شخصیت شخص یا اشخاصی خواهد شد. مقررات قانونی ناظر به جرم هتک حیثیت رایانه‌ای در ماده 16 و 17 قانون جرائم رایانه‌ای به آن پرداخته شده است.

بر اساس ماده ۱۶ قانون جرائم رایانه‌ای: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

همچنین مطابق با ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای: هر کس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به نحوی که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

جرم نشر اکاذیب رایانه‌ای

از دیدگاه و منظر حقوقی، اگر وقایع خلاف واقع و اخبار دروغ با هدف زیان رساندن و تضرر به دیگری یا مقامات رسمی منتشر گردد، به این عمل نشر اکاذیب گفته می‌شود.

فرقی که در هتک حیثیت نشر با اکاذیب وجود دارد آن است که در نشر اکاذیب حتما باید مطالبی منتشر گردد که دروغ و کذب بوده و مبنای حقیقی نداشته باشد ولی در هتک حیثیت رایانه‌ای امکان دارد که واقعیت و اسرار خصوصی اشخاص به صورت واقعی و یا غیرواقعی منتشر شود که در نتیجه حیثیت و آبروی شخص خدشه‌دار گردد.

ماده ۱۸ قانون جرائم رایانه‌ای، ماده قانونی ناظر بر جرم نشر اکاذیب رایانه‌ای است. مطابق با این ماده هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را بر خلاف حقیقت، راسا یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یادشده به نحوی از انحا ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت (در صورت امکان) به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون تا چهل میلیون یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

تولید و نشر محتوای مبتذل یا مستهجن (هرزه‌نگاری)

از دیگر مصادیق جرائم رایانه‌ای، تولید و انتشار محتویات مستهجن و مبتذل در بستر فضای مجازی و سایبری است که به این جرم “هرزه‌نگاری” نیز گفته می‌شود. طبق ماده 14 قانون جرائم رایانه‌ای: « انتشار، توزیع یا معامله محتویات مستهجن به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی و یا تولید و نگهداری آن‌ها به قصد تجارت یا افساد، موجب محکومیت شخص مرتکب به حبس (از 91 روز تا 2 سال) یا جزای نقدی (از 5 میلیون ریال تا 40 میلیون ریال) یا هر دوی آن‌ها (حبس و جزای نقدی) خواهد شد.

ترغیب به خودکشی

براساس بند ب ماده ٧۴٣ قانون مجازات اسلامی: اگر فردی، افراد را به ارتکاب جرایم منافی عفت یا استعمال مواد مخدر یا روانگردان یا خودکشی یا انحرافات جنسی یا اعمال خشونت آمیز ترغیب یا تحریک یا تهدید یا دعوت کرده یا فریب دهد یا شیوه ارتکاب یا استعمال آن‌ها را تسهیل کند یا آموزش دهد به حبس از ٩١ روز تا ١ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ٢٠ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود.

در اغلب پرونده‌ها و دعاوی کیفری، پس از انجام تحقیقات مقدماتی در نهاد مربوطه اعم از دادسرا و دادگاه، با بررسی موبایل شاکی و محتویات آن، موارد مذکور در بالا کشف و رویت خواهد شد.

بنابراین در صورتی که فردی، از طریق کانال تلگرام دیگری را ترغیب نماید که خودش را بکشد، مصداق جرم موضوع ماده مرقوم رخ داده است.

نصب تلگرام

خریدهای اینترنتی و تاثیر آن در کلاهبرداری‌های تلگرامی

در مورد تاثیر خرید‌های اینترنتی بر گسترش جرائم در فضای مجازی  و خصوصا بستر تلگرام، اولین نکته‌ای که وجود دارد این است که مطابق توصیه‌های بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا از آن جایی که لازم است تا شهروندان برای خرید یا حضور در فضا‌های عمومی کمتر از خانه خارج شوند، این امر موجب شده تا انجام خرید از طریق فضای مجازی بیشتر مورد استقبال قرار گیرد و گسترش پیدا کند.

ولی متاسفانه بیشتر کلاهبرداری‌هایی که در فضای مجازی به وقوع می‌پیوندد مربوط به صفحات شخصی افراد در در شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام یا اینستاگرام ست.

اشخاصی که در این پلتفرم‌ها کالا‌هایی را برای فروش عرضه می‌کنند یا آگهی‌های تبلیغاتی منتشر می‌نمایند عمدتا این کالا‌ها را پایین‌تر از قیمت بازار در معرض فروش مشتریان قرار می‌دهند و با این شیوه مشتری پسند دست به کلاهبرداری از شهروندان می‌زنند.

متاسفانه این دو پلتفرم پرطرفدار تبدیل به بستری برای وقوع بسیاری از جرائم اینترنتی به خصوص خرید‌های آنلاین و جرائم اقتصادی شده است.

معمولا شیوه کلاهبرداران به این شکل است که در بستر اینستاگرام و تلگرام کالایی را برای فروش ثبت کرده و بعد از آن تقاضای تسویه و پرداخت پول می‌کنند و در نهایت پس از انجام خرید کالا را تحویل نمی‌دهند یا برخی از این کلاهبرداران نیز یک کالای اصلی را به مشتری نشان داده، اما یک کالای بدلی و فیک را تحویل می‌دهند.

در ادامه این فرآیند، کلاهبرداران فضای مجازی مشتری را به گذرگاه‌های جعلی فیشینگ هدایت می‌نمایند.

شکل‌گیری پلیس فتا برای مبارزه با جرائم سایبری

پلیس فتا، متولی اصلی امنیت فضای تبادل و تولید اطلاعات در کشور ایران است که از اوایل سال 1390 به عنوان یکی از مراجع اصلی برای رسیدگی و برخورد با جرایم رایانه‌ای و فضای مجازی و سایبری کشور و با توجه به نیاز جامعه، به دستور فرماندهی انتظامی وقت تشکیل گردید.

همانگونه که اشاره شد در طول این سال‌ها با گسترش یافتن و پیشرفت فنآوری اطلاعات و ارتباطات در سطح کشور، شاهد افزایش رو به رشد کاربران و استفاده کنندگان از اینترنت و دیگر فناوری‌های اطلاعاتی در کشور بوده‌ایم.

افزایش حجم خطوط تلفن‌های ثابت و همچنین اپراتورهای تلفن همراه و گسترش شبکه‌های دیتا در تمام نقاط کشور همچون روستاها و سیل ارتباطات سیار ماهواره‌ای، از دلایل استفاده روزافزون کاربران از اینترنت بوده و در همین راستا و جهت صیانت از این فضای ملتهب، پلیس فتا با اهداف زیر فعالیت خود را به طور رسمی و قانونی آغاز نمود.

  • ایجاد و تامین امنیت کامل فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور
  • حفظ حریم خصوصی و آزادی‌ های مشروع
  • پاسداری از هویت دینی، ملی و ارزش‌های انسانی جامعه
  • تامین و حفظ زیر ساخت‌ های حیاتی کشور در مقابل حملات سایبری
  • پاسداری از منافع، اسرار و اقتدار ملی در فضای تولید و تبادل اطلاعات
  • جلب اعتماد و حفظ آرامش عموم مردم برای انجام تمامی امور قانونی از جمله فعالیت‌ های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به منظور صیانت از حاکمیت و اقتدار ملی

قانونگذار، پیگیری چه جرایمی را در صلاحیت پلیس فتا قرار داده است؟

قانونگذار هر نوع فعالیت غیر مجاز و خلاف قانون و تجاوز به حریم خصوصی اشخاص در فضای مجازی کشور از جمله تلگرام را، تحت عنوان جرائم سایبری یا اینترنتی جرم انگاری نموده است و دادسرایی خاص را تحت عنوان دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای جهت تعقیب و رسیدگی به این جرایم تشکیل داده است.

این دادسرا وظیفه دارد تخلفاتی که منجر به وقوع جرم در فضای سایبری کشور می‌گردد را پیگیری نموده و با احقاق حقوق شاکیان، عدالت نسبی را به این فضا بازگرداند.

در همین راستا قانونگذار جرایمی را به شرح ذیل قابل پیگیری توسط این نهاد امنیتی دانسته که ذیلا به آن‌ها اشاره خواهد شد:

  • دسترسی غیر مجاز به اطلاعات
  • هتک حیثیت و نشر اکاذیب
  • جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی، سرقت و کلاهبرداری
  • هک نمودن حسابهای بانکی و برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی اشخاص
  • جعل رایانه‌ای، شنود غیرمجاز، تخریب و اخلال در داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی
  • استفاده غیر قانونی از پهنای باند بین المللی برای برقراری ارتباطات مخابراتی
  • تولید و آموزش بدافزار‌ها یا نرم افزارهای ارتکاب جرایم سایبری و گذرواژه و اطلاعات کاربران و غیره از جمله موضوعاتی است که در صلاحیت پیگیری پلیس فتا قرار گرفته است.

لازم به توضیح است به دلیل ماهیت این جرایم و دلایل دیجیتالی آن، بر طبق قانون نهاد تخصص نیروی انتظامی یا همان پلیس فتا، صلاحیت رسیدگی به کلیه جرایم واقع شده در این حوزه، در بخش‌های امنیتی و سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور را دارا است.

کلیه جرایم احصاء شده به استناد قانون جرایم رایانه‌ای مجلس شورای اسلامی و قوانین مرتبط با حوزه تولید و تبادل اطلاعات و جرایم ارتکابی در حوزه بین الملل، توسط کار‌شناسان این نهاد و در چارچوب قوانین کشور، نسبت به برخورد با این جرایم اقدام می گردد.

جرائم در تلگرام

برخورد پلیس فتا با مجرمان در فضای مجازی و کانال‌های تلگرامی

پلیس فتا بعد از شناسایی و نهایتا دستگیری متهمان کانال‌های تلگرامی آن‌ها را به مرجع قضایی ذی‌ربط که همان دادسراهای عمومی هستند، تحویل می دهد.

لازم به ذکر است مدارک و ادله دیجیتال به عنوان دلیل در محاکم پذیرفته می گردند. اظهارات شاکی و متهم معمولا برای پلیس فتا دارای سندیت قطعی نیست، شاکی و پلیس و حتی خود متهم موظفند برای اثبات ادعا‌های خود به محاکم قضایی، ادله دیجیتال ارائه کنند.

بر اساس قانون و دستورالعمل‌های اجرایی، یکی از نهادهای رسمی در موضوعات مرتبط با فضای مجازی پلیس فتا است و طبق تفسیر ماده ۴ قانون تاسیس نیروی انتظامی، متولی تامین نظم و امنیت و آسایش عمومی و فردی هر کشور در فضای مجازی بر عهده پلیس فعال در این حوزه قرار گرفته است.

وظیفه کارشناسان و ماموران اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، سیر در فضای سایبری کشور و رصد سایت‌های مختلف در شبکه‌‌های اجتماعی، کانال‌ها، وبلاگ‌ ها، تالارهای گفتگو و غیره است که در آن‌ها جرمی واقع نشود.

البته طبق ادعای مسئولین پلیس فتا، مامورین پلیس به هیچ عنوان وارد حریم خصوصی اشخاص نمی‌ شود. لازم است بدانید، نامه های الکترونیک، چت‌های دو نفره و صفحات خاص، به عنوان حریم خصوصی اشخاص محسوب است و نباید آن‌ها رصد کرد و اگر تجاوزی به حریم خصوصی اشخاص صورت گرفته باشد، شاکی باید ابتدا از محاکم دادگستری مجوز قضایی لازم را اخذ کرده تا در نهایت پلیس با مجرم برخورد نماید.

از آنجایی که اثبات جرایم سایبری و انعکاس آن به پلیس فتا، دارای پیچیدگی خاصی است و ممکن است بی اطلاعی به برخی مسائل موجب رد شکایت مطرح شده و یا محکومیت احتمالی مضنونین گردد، حتما قبل از هر گونه اقدام، با یک وکیل متخصص در این رابطه مشورت نمایید.

چگونه از پلیس فتا تقاضای رسیدگی به شکایات خود از کانال تلگرامی را نماییم؟

فرقی نمی کند که در دام کدام یک از جرائم رایانه‌ای گرفتار شده‌اید، شما می توانید از طریق روش‌هایی که در ادامه معرفی می کنیم، نسبت به گرفتن حقتان اقدام کنید.

روش اول، مراجعه به دادسرای جرائم رایانه‌ای است. همانگونه که ذکر شد دادسرای جرایم رایانه‌ای وظیفه دارد، تخلفات و جرائمی که در فضای سایبری کشور همچون کانال‌های تلگرام رخ می‌دهد را پیگیری نموده و حقوق شاکیان را به آن‌ها بازگرداند.

نحوه طرح شکایت به پلیس فتا نیز به این شکل است که پس از مراجعه به دادسرای جرائم رایانه‌ای، پرونده‌ای در همین خصوص تشکیل می‌‌شود و رسیدگی به آن طبق روال قانونی به جریان خواهد افتاد.

دادسرای جرایم رایانه‌ای نیز بر حسب حساسیت موضوع پرونده و در صورت نیاز به بررسی بیشتر موضوع، آن را به پلیس فتا ارجاع خواهد داد.

در مسیر پیگیری پرونده هم ۲ امکان وجود خواهد داشت:

  • اول اینکه ممکن است در همان ابتدا شما به شخص یا اشخاص خاصی در شبکه اجتماعی تلگرام مظنون باشید که در این حالت، بازپرس در جریان تحقیقات مقدماتی و در صورت وجود ادله کافی برای انتصاب جرم، متهم را به دادگاه احضار می‌‌نماید تا پاسخگوی شکایت طرح شده از ناحیه شما باشد.
  • در حالت دوم نیز ممکن است که شما ندانید جرم توسط چه شخصی رخ داده است. در این حالت هم ارجاع امر تحقیق به پلیس فتا و بررسی‌‌های تخصصی مامورین پلیس می‌تواند گره گشای پرونده شما باشد.

کانال‌های تلگرامی

برخی هشدارهای پلیس فتا برای مصون ماندن از جرایم سایبری در کانال‌های تلگرام

  • سعی کنید خرید اینترنتی خود را از سایت‌ های معتبر کشور انجام دهید و به نشانی درگاه بانکی که به شما معرفی می‌شود خوب دقت کنید. معمولا درگاه‌های معتبر بانکی با عبارت https آغاز می‌گردند.
  • پیامک حساب بانکی‌خود را فعال کنید تا در صورت برداشت پول از حسابتان به شما فورا پیامک ارسال گردد.
  • از نگهداری فیلم و عکس خانوادگی در کامپیوترهای خانگی و محل کار، موبایل، لپ‌ تاپ و سایر اقلام دیجیتال قابل‌ حمل بپرهیزید تا در صورت هک، گم شدن یا سرقت، به جز ضرر مالی، آسیب دیگری متوجه شما نگردد.
  • برای اینکه رایانه‌ شما هک نگردد، از آنتی‌ ویروس‌های معتبر (کرک نشده) استفاده و هر چند وقت یک‌ بار آن را به روز نمایید.
  • به ایمیل‌ ها و پیامک‌ ها با محتوای اینکه شما برنده جایزه شده‌اید، توجه نکنید. چرا که اغلب آن‌ها تنها برای دسترسی به‌حساب بانکی‌ تان ارسال می‌ گردند. به ایمیل‌ها و پیامک‌ های ناشناس پاسخ ندهید. اگر احساس کردید که رمز شما به هر دلیلی هک شده، سریعا آن را تغییر دهید.
  • اگر عکس، فیلم یا اطلاعات شخصی شما به هر دلیلی در فضای مجازی انتشار یافت، ابتدا خانواده خود را در جریان امر قرار دهید و سپس از طریق پلیس فتا، موضوع را پیگیری کنید.
  • در ارتباط با سایت‌ ها و صفحه‌‌های شخصی که به نام چهره‌های مشهور راه‌‌اندازی شده است جانب احتیاط را نگه دارید.
  • تاکنون هیچ سایت همسریابی‌‌ای از سوی پلیس، مجوز رسمی دریافت نکرده و فعالیت آن‌ها غیرقانونی است. پس مراقب باشید.

طرح و پیگیری شکایت از کانال‌های تلگرامی چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به حجم  زیاد این گونه پرونده‌ها و از آن جایی که متاسفانه همه روزه شاهد بروز این اتفاقات در کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی و کلاهبرداری در کانال‌های تلگرامی هستیم، باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت در مراجع قضایی و ارجاع آن به پلیس فتا به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان زمان دقیقی را بیان کرد و ممکن است متناسب با موضوع شکایت و دلایل ارائه شده متفاوت باشد.

هزینه های طرح شکایت از کانال‌های تلگرامی

از آن جایی که برای ثبت شکایت در حوزه جرایم سایبری صرفا مرجع تخصصی خاص یعنی دادسرای جرائم رایانه‌ای به همراه پلیس فتا صلاحیت رسیدگی دارند، هزینه دادرسی هم با توجه به نحوه شکایتی که به این مرجع ارجاع شده است تعیین می‌گردد، که البته در مسائل کیفری هزینه بالایی نیست.

اما در مجموع هزینه دادرسی از مرحله ثبت شکایت تا صدور رای و هزینه های مرحله اجرا و همچنین تعرفه های حق الوکاله وکیل در صورت اخذ وکیل، اعم از هزینه های کارشناسی و هزینه های ثبت شکواییه، هر ساله توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام می گردد.

برای اطلاع از تعرفه خدمات قضایی در سال 1400 می توانید به قانون بودجه کشور مراجعه نمایید.

برای اثبات جرایم در کانال‌های تلگرامی چه مدارکی باید به مرجع تحقیق ارائه شود؟

برای طرح شکایت از کانال تلگرامی شما باید تمامی مدارک و مستندات دیجیتال را که از تخلفات یا جرایم در بستر اینترنت به همراه دارید، به پلیس فتا یا دادسرای مربوطه ارائه کنید و آن‌ها را به همراه شکواییه ضمیمه پرونده‌ نمایید.

توجه داشته باشید که بر اساس قانون مجازات اسلامی، برای اثبات هر دعوایی از اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می توان استفاده نمود هر چند علم و آگاهی قضات نیز در پرونده های کیفری بی تاثیر نیست.

آدرس سایت خرید، اسکرین‌شات‌های تبادل اطلاعات، تصویر وجوه واریز شده به حساب فروشگاه و غیره نیز از جمله دلایل و مستنداتی است که حتما باید ضمیمه شکواییه گردد.

استفاده از تلگرام

آیا برای تنظیم شکایت از کانال تلگرامی، به استفاده از خدمات وکیل نیاز است؟

هر چند که طرح شکایت به پلیس فتا کار چندان پیچیده‌ای نیست، ولی اگر میخواهید طرح شکایت شما به پلیس فتا بهتر و با سرعت بیشتری پیش برود و به نتیجه مطلوبی در انتهای فرایند آن برسید و حقوق از دست رفته‌تان را به دست آورید، به شما توصیه می‌کنیم که با یک وکیل مجرب جرایم اینترنتی حتما مشورت کنید.

اغلب بعضی از مسائل پیش می‌آید که شاید از نظر شما عادی جلوه کند ولی برعکس، بسیار مهم هستند و می توانند در به دام انداختن کلاهبرداران تلگرامی، واقعا تاثیرگذار باشند.

وکیل با تجربه و صادق می تواند شما را در خصوص موارد یاد شده، آگاه نماید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به جرائم تلگرامی خواهد بود.

ارائه خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه حقوقی شکایت 24

موارد اشاره شده جزء بسیار کوچکی از جرائم صورت گرفته در فضای مجازی کشور است که در بستر تلگرام یا اینستاگرام صورت می‌گیرد که البته به نوبه خود از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است تا حدی که در صورت عدم رسیدگی به موقع مراجع قضایی، تبعات جبران ناپذیری را در افکار عمومی جامعه و همچنین کاهش امنیت فضای تبادل اطلاعات کشور ایجاد خواهد کرد.

عمده مشکلات پیش آمده در کانال‌های تلگرامی و جرائم رخ داده شده در این بستر،  اغلب به کم‌ توجهی خود کاربران بر می‌گردد و همین امر موجب خواهد شد به راحتی جرائم متعددی اعم از کلاهبرداری و غیره در فضای مجازی رخ دهد .

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی در حوزه جرائم اینترنتی نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تمام فرآیند احقاق حق خود را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسایل مربوط به جرایم سایبری می‌تواند کمک شایان توجهی به شاکی پرونده نماید. اما اگر به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد که در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه، افزایش خواهد داد.

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، و سایر مسائل حقوقی است.

لازم بذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه، اظهارنامه و همانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

‫100 دیدگاه ها

  1. کانال تلگرامی ارزانکده برشکا هم کلاهبرداریه.خریدنکنید.
    لینکشون اینه.@Bershkamanto
    وhttps://t.me/arzankadebershka
    به اسم آیت شاه آبادی

  2. کانالای صیغه و شوگر مامی و ددی همه کلاهبردار و دزد هستن. واریز پول میکنید ایدی و شماره میدن هیچکس جوابگو نیست. بی شرفای بی همه چیز

  3. سلام یک کانال تلگرامی از نا آشنایی مردم با ارزهای دیجیتال اقدام به ساخت توکن های غیرقابل فروش کرده و با فروش آن و دادن وعده و تارگت فضایی آنان را ترغیب به خرید میکند
    این کانال از اسم دانشجوهای های دانشگاه شریف سو استفده کرده و ناک کانال خود را شریف گایز sharif guys قرار داده است
    من نتوانستم از انان شکایت کنم لطفا مراقب باشید

    1. منم گرفتارش شدم نمیدونم چیکارکنم بیست میلیونم رفته.اسم کانال هم هست تیم vipارش کهنگی

    2. دوست عزیز منم دقیقا به همین شکل ضرر کردم اگر برات مقدور بود در ارتباط باشیم و شکایت کنیم تا پولمون زنده بشه

    3. اره واقعا شریف گایز خیلی حروم زاده‌ان، از من ۶۰ میلیون تومن خوردن اسم صاحب حرومزاده‌اش رضا کامیاره میشه شکایت کنیم ازش هممون؟

      1. سلام عزیز
        آره میتونی به پلیس فتا شکایت کنی واگه که داخل کشورباشند که بهتر والا کار سخت میشه من هم یک پرونده کلاهبردار در ارتباط با یک صرافی باارتباط تلگرامی دارم که البته هنوز پرونده در جریانه واقدامی نشده چون طرف احتمالا خارج کشور هستش.موفق باشی سریع اقدام کن.در شبکه های اجتماعی این موضوع رو رسانه ایش کن که دیگران هم کمک کنند وهم گرفتارنشن.

  4. با سلام بنده ۳ روز پیش تو کانال تلگرام با گروه سرمایه گزاری اکسیر فارابی اشنا شدم که با مدیریت خانم زهره باقری اداره میشه که یک کانال کلاهبرداری حرفه ای هستند نحوه کارشون هم اینجوری که میگن برای هر ۱۰ میلیون سرمایه گزاری روزانه یک میلیون سود میدن تازه وام هم دارن ولی به محض اینکه پول رو رو واریز میکنی ۲۴ ساعت بعد یک میلیون میزنن بعد ازت میخان ۲۵ میلیون دیگه بزنین تا سودنون روزانه ۳.۵ میلیون بشه اگر هم نخواستین بزنین دیگه پولتون رو پس نمیدن لینک رو میزارم تا بقیه گرفتار نشن بنده هم از طریق پلیس فتا پیگیری خواهم کرد @girl_zohrey_b

    1. سلام منم 5میلیون پول دادم بهشون و بعد چند روز بلاکم کردن. شما اقدامی کردید میخوام شکایت کنم

    2. ali
      من هم مثل شما به یه شکل دیگه به دام گروه مربوط به خانم زهره افتاده ام که در حال اقدام به شمایت از این گروه شیاد هستم
      و خیلی زود نتجه خواهم گرفت تا اونها باشن دیگه مبادرت به این کارهای احمقانه نزنند.

    3. سلام من هم گرفتار شدم . البته تعدا کانالهای زیادی دارند و همگی از مدارک خانم زهره باقری استفاده میکنند و مدارک شرکت بنام ایشان ارائه میکنند که همگی درست و قابل استعلام است.با آیدی zohreh_bagheri@ , … خیلی مواظب باشید . 5 میلیون من رفته. البته شکایت میکنم ولی فعلا پول رفته

    4. متاسفانه منم ۵ میلیون پولم بابت همین کانال زهره باقری از دست دادم ، اول پول را می گیرن و وقتی پیگیر سود شدی با یک ترفند دیگه میگن پول واریز کن تا سودت را بگیری و اگر کسی اقدام کرده اطلاع رسانی کند

    5. ببخشیدا ولی خااااک توو سرت که به هر بیناموسی اعتماد میکنید منم اومدم گزارش بدم که مردومو گیر نندارن یه کانال دیگه زدن. اخه عقل توو‌کلت مگه نیست؟؟؟

  5. https://t.me/allkapidaa
    کانال آلکاپیدا(پوشاک ارزان)
    من سه مهر دو تا سفارش دادم و پول کامل پرداخت کردم،اما خبری از محصول نیست،
    لطفا ازشون خرید نکنید کلاهبرداران خدا ازشون نگذره دوماهه دارم زنگ میزنم و پیگیری امااااااا….

    1. سلام شخصی ناشناس(بدون آیدی) در تلگرام به من پیام داد که آیدی شما رو گزاشتن اتحادیه ی بلاک و اسکرین شاتش هم فرستاد که داخل یک گروه تعدادی آیدی بود برای بلاک و ایدی من هم جزو اونها بود، اسم گروه رو خط زده بود ک من متوجه نشم، خواستم بدونم برای چی چنین گروه هایی وجود دارند؟معمولا کسایی رو ریپورت یا بلاک میکنند که سوءاستفاده کنن برای دیگران یا ایجاد مزاحمت ولی من اصلا فعالیتی ندارم در تلگرام،خواستم بدونم برای چی آیدی من اونجا بوده؟میشه جواب بدید

  6. یکی از دوستانم یک پست از یکی از کانال های شوگر یابی برای من ارسال کردن که این پست بسیار عجیب بود یک خانم اعلام کرده بودند که ماهی ۵۰ میلیون به کسی که باهاش ارتباط برقرار کند میده و بعد از ۶ ماه یک آپارتمان براش میخره ، من از سر کنجکاوی مبلغ مد نظر ایشون رو فرستادم و ایشون ناپدید شدند مدتی بعد دوباره با ایشون ارتباط برقرار کردم و فرمودن باید یک مبلغ دیگری رو واریز کنم تا مدیریت شماره خانوم رو بده (حرف از مدیریت یا مبلغ دوم در پست کانال نبود) اینجا بود که متوجه شدم این رویا فروشی ها سرابی بیش نیست این همه توضیح ندادم که بخوام سرتونو درد بیارم من فقط نام صاحب شماره کارت و شماره حساب رو اینجا مینویسم و امیدوارم پیامم درج بشه و شخص دیگری متضرر نشه چون شکایت که بی مفهومه مهم جلوگیری از کلاهبرداری بیشتر این آدماست همین.
    شماره کارت 5022291312858648
    صاحب کارت فاطمه زرشکن عابد
    اسم پیج https://t.me/SugarYabs
    به امید درج این پیام و کمک به دوستانی که در دام این رویا فروشان میفتن ، یاحق

    1. سلام
      کانال تلگرامی https://t.me/Namavargp
      آکادمی امیرحسین نام آور داره شت کوین درست می‌کنه تو کانال سیگنال میده مردم میخرن و به هیچ عنوان نمیشه فروخت تورو خدا اطلاع رسانی کنید تو دام نیافتید خیلیا به هزار امید و چندبرابر شدن پولشون دارن میخرن اگه کسی دستش میرسه کاری بکنه

  7. من از کانال تلگرامی به اسم https://t.me/fereshtemezonm خرید کردم و پولمو خورد لعنتی، به شماره کارت ✅6037701571077731✅ مرتضی بیگلریان _ به نام این شماره کارت واریز کردم برای خرید لباس
    با قیمت خیلی پایین و حراج و عکسای دزدی از پوشاک سایتهای دیگه کانال زده , حتی عکسهای رضایت مشتری ش هم دزدیه و از کانال‌های دیگه دزدیده و رو لوگوشون استیکر میندازه.
    آیدی فعلی ادمین کانال : @Gitimezo که بعد از گرفتن پول برای ارسال لباس دیگه جواب نمیده. البته هی آیدی عوض میشه هر چند وقت یکبار
    کاش راه ساده تری برای گزارش اینجور تخلفات بود!

  8. سلام کانال تلگرام به اسم 📚 مدارک تحصیلی :
    داره از مردم سو استفاده و کلاهبرداری میکنه لطفا جلوش گرفته بشه

    🔹 دیپلم فنی
    🔹 دیپلم دبیرستان
    🔹 پیش دانشگاهی
    🔹 کاردانی ( فوق دیپلم )
    🔹 کارشناسی ( لیسانس )
    🔹 کارشناسی ارشد ( فوق لیسانس )

    🪖 معافیت :

    🔹معافیت پزشکی
    🔹معافیت کفالت

    🪪 گواهینامه رانندگی :

    🔹 گواهینامه پایه یک
    🔹 گواهینامه پایه دو
    🔹 گواهینامه پایه سه
    🔹گواهینامه موتورسیکلت

    🔖 گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای

    🔬اخذ پروانه نظام مهندسی ، نظام پزشکی

    ✅ تمامی مدارک رسمی و قابل استعلام هستند

    شماره تماس              09014491634 

    ایدی تلگرام          @amir_nasri2

  9. دقت کنید که همه کانالهای ازدواج موقت یا صیفه مدت‌دار همه و همه کلاهبرداریه، حواستون رو جمع کنید تو دام این حیله و کلاهبرداری نیوفتید.

  10. سلام دوستان منم دو روز از طرح حمایت بانک ملی اد زدم و مبلغ ۲ و ۵۰۰ ازم خوردن زنگ زدم پلیس فتا راهنمایی کرد گفت برو دفتر قضایی و شکایت کن میدونید از ما پولی ک با زحمت درآوردیم راحت خوردن بیاین و همگی حتی اگه قرار زمان بزاریم و هزینه کنیم شکایت کنیم هم اینکه شکایت ثبت میشه و زمانی ک اینا دستگیر بشن ما دستمان به یجایی بنده هم اینکه دیگه پول بقیه رو نمیخورن ولی باید شکایت بشه تعدادشکایت ها وقتی زیاد باشه تاثیر داره

  11. کانال حمایت مالی بانک سپه به نام مهندس شهرام مصلایی سه میلیون و خورده پولمو بالا کشید آن شاءالله چند برابر از حلقومش کشیده بشه دستگیر بشه من که ولش نمیکنم

  12. کانال کتاب فروشی تهران قدیم با نام علیرضا موسی‌پور خودش رو متصل به سپاه می‌داند و با ترفند ارسال کتاب پول را می‌دزد.
    @Tehran_Gadim_Channel

  13. سلام.
    علیرضا موسی‌پور با شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۲۷۱۲۳۵۷۳۷ به اسم فروشندهٔ کتاب دو میلیون و پانصد پنجاه هزار تومان ازم دزدید. مراقب باشید اسم کانالش: فروش کتاب طهران قدیم.
    شماره تماس هم نمی‌ده و بعد از پرداخت پول دیگه جواب نمی‌ده
    و ادعا می‌کنه شخصی به اسم موسی‌پور فرمانده سپاه عموشه و بنابراین کسی حق نداره پیگیر پولش بشه حتی از اسم اشخاص مثلاً وابسته به امنیت سواستفاده می‌کنه. من حضوری پیگیر جریانم اگه کسی شکایتی ازش داره اعلام کنه.

  14. کانال کیف و کفش یاسمن در تلگرام به نام صدیقه عنایتی سرخه حصار، دوتا کفش سفارش دادم.
    یکی از کفش ها که ارزونتر بودو فرستاده و دومی رانفرستاده،و دیگه هم نه پیام هارو سین میکنه و نه پاسخ میده..

    1. منم خرید کردم دو تا رو فرستاده و یکی رو نفرستاده یه ماه سرکارم گذاشته الان هم جواب نمیده میخام شکایت کنم

  15. سلام
    من از کانال تلگرامی ب اسم دکتر حسنوند برای دحترم مشاور تحصیلی گرفتم پول پرداخت کردم متوجه شدم نه دکتره نه مشاور پولمم بالا کشید

  16. بادرود خدمت دوستان عزیز
    خواستم به اطلاع برسونم یک کانال تلگرامی هست با اکانت: yek_traderr@ و با نام ادمین: yek_trader1@ که با معرفی پروژهای دروغین کریپتویی با بازده بالا سعی در کلاه برداری و دزدیدن پول و ارز دیجیتال هم وطنان ایرانی ما میکند و ظاهرا از خارج هم ساپورت می شود و در ایران ساکن نمی باشند من خیلی سعی کردم به پشتیبانی تلگرام و هم در کانالهای مختلف اطلاع رسانی کنم الان هم گفتم اینجا اطلاع دهم که شاید جلوی کلاه رفتن سر یک هم وطن هم بگیرم باز ارزش دارد آدرس سایت سرمایه گذاریشون هم Crypto-Fix.net می باشد البته شاید سایتهای دیگرهم دارند در کل خیلی مراقب باشید چون ۱۰۰۰ دلار از پول من راهم خوردند و دزدیدند بی شرف ها. خلاصه گول این سرمایه گذاریهای چندبرابری را نخورید همش دروغ محض و حقه بازیست. انشالاه که شاهد اینگونه کلاه برداری ها و دزدیهای اینترنتی در این کشور نباشیم.

    1. سلام‌‌میخام‌یک‌خبر‌بد‌گزارش‌کنم‌‌صاحب‌این‌شماره‌۰۹۰۴۵۸۹۹۰۳۴‌‌تو‌تلگرام‌گروه‌به‌اسم‌گروه‌صیغه‌یابی‌‌درست‌کرده‌واز‌همه‌پول‌کلاه‌برداری‌‌میگیره‌یک‌تومن‌از‌خودم‌گرفته‌لطفن‌پیگیر‌بشین

  17. منم از کانال تلگرامی ارزانسری تهران به آدرس https://t.me/Bereshkashopp خرید کردم و برای این ادمین @neginadmin1374 به نام مهدیه امیری بانک کارآفرین با شماره کارت 6274881170036916 مبلغ ٨٧۵ تومن شومیز و مانتو خریدم حتی یه لحظه آخر کار شک کردم کلاهبرداریه ولی حماقت کردم

    1. سلام منم یه خرید ده روز قبل انجام دادم خرید ۱۷۵ تومن بنام مهدیه امیری در یک کانال فروش دیگری ک شونیز و لباس داشت ولی دیگ جواب نمیده نمیدونم چکار کنم خدا بزنه ب کمرشون موندم چجوری ب مادرم بگم ک کلاه گذاشتن سرم 😢

  18. چنلای بیت رابین bit rabin هم کلاهبردارین ….انقدم پررو هستن و عادی سازی میکنن ، طرف تا به خودش بیاد چن ماه میگذره !!

  19. سلام هموطنان عزیز
    کانال تلگرامی به ادرس https://t.me/CryptoPowerful کلاهبرداره لطفا لطفا فریب نخورید. ابن کانال ادعا میکنه سبد ارزهای دیجیتال پر سود رو معرفی می کنه و به بهانه تبدیل ارزی که دارید با اون ارزها کیف پول دیجیتالی شما رو خالی می کنه. حدود ۷۰ میلیون پول من رو که از سه جا وام گرفته بودم بالا کشید. امیدوارم و دعا می کنم خرج درمان سرطانش کنه.

  20. باسلام منم از کانال تلگرامی گالری شیک پوشان سفارشی دادم برای تهران توی بیو زده پرداخت درمحل ولی ادمین گفت واریزکنید و کردم رسیدمو فرستادم ادرس و تلفن اینا گرفت قراربود تا دوشنبه سه شنبه هفته ی پیش برسه نرسید ی شماره ثابت توی بیو بود زنگیدم گفتن ادمین اطلاع نداره ده روز کاری میرسه هرچی هم ب ادمین پیام میدم سین میکنه میبینه ولی هیییچ جوابی نمیده و این کاراشون منو ب شک انداخته شماره موبایل ادمین هم جوابی نمیده زنگ رو …چیکار کنم ؟

  21. سلام منم از کانال مانتو خرید کردم پول واریز کردم دیگه جواب ندادن ب اسم محمد روشنک ک با اسم زهرا سعادتی سفارش میگرفتن @Zahrasadatii57 پلیس فتا اگه مراحل پیگیری از فضای مجازی رو راحتتر کنه و کافی بود شماره حساب رو سریع مسدود کرد اینا باخیال راحت مردم رو سرکار نمیذارن و ازشون دزدی کنن

  22. من تلگرام نصب نمیشه قبلا که نصب میشد منو محدود کرده بود ومینوشت شماعضو ۵۰۰ کانال هستید این مشکل منو لطفا درس کنید ممنون

  23. برای منم همین مشکل ادد و واریزی اتفاق افتاد امروز، 590تومن واریز کردم، حالا چاره چیه؟ چطور ازینا شکایت کنیم؟؟

  24. چه جالب من حدس زدم چه کانالی ه رفتم دیدم بله همونه که میخواستم ازش خرید عمده بزنم دس دس کردم خدارو شکر، عجب…. اصلا برای پیگیری همون کانال اومدم اینجا ، کاش میشد عکس کانال و فرستاد همه ببینن، دوستان توی همه صنوف کانال دارند ، و متن سفارش و خوب تنظیم کردند کمتر شک می‌کنی اما جز آیدی کانال هیچ نشانه ای نداره ،
    از سال ۲۰۱۹ داره فعالیت می‌کنه ، چطور میشه اینارو گیر انداخت واقعا؟؟؟

    1. کانال تلگرامی اندیشان برتر هم که در زمینه تایپ و ادمینی هست و وعده کار در منزل میده با درآمد خوب کلاهبرداری هست
      اول یه مبلغی میخوان واریز که میکنی دوباره یه مبلغ دیگه
      مراقب باشید

  25. از تولیدی پوشاک زنانه چولیان خرید کردم نه جنس رو فرستاد ونه پول رو برمیگردونه. به هیچ عنوان ازش خرید نکنین. محمد علی چولیان پول رو واریز کردم در تهران شهر ری میدان مدرس بازارچه حضرتی

  26. درود دوستان من از کانال کیف وکفش یاسمن خرید کردم.کارت بنام صدیقه عنایتی سرخه حصار هست بعدیکماه بی دلیل کنسل کردن وپول روهم پس ندادن دوستان مراقب باشید اینا کلاهبردارن .موفق باشید

  27. درود دوستان من از کانال کیف وکفش یاسمن خرید کردم.کارت بنام صدیقه عنایتی سرخه حصار هست بعدیکماه بی دلیل کنسل کردن وپول روهم پس ندادن دوستان مراقب باشید اینا کلاهبردارن .موفق باشید

  28. سلام من اکانت بازی کالاف دیوتی موبایل به ارزش 4 میلیون تومن داشتم، یکی اومد پیویم گفت ازت میخرمش گفتم باشه، اومد رسید واریز جعلی داد منم اسمس بانک نداشتم خیلی واقعی به نظر میرسید فکر کردم واریز شده، رمز و ایمیل اکانت رو دادم بهش دیدم یهو گفت تبر خوردیی (ازت کلاهبرادی کردم) منم تنها کاری که میتونستم بکنم سریع از تمامی پیام ها فیلم گرفتم
    سن قانونی نرسیدم 17 سالمه نمیدونم پلیس فتا پرونده رو قبول میکنه یا نه اصلا نمیدونم چکار کنم کمکم کنید

    1. ۳۵ تا کانال دارن عمده فروشی مثلا خیر سرشون از قشم قیمتا پایین و عمده ای که ادم خرید کنه ۴ تومن خرید کردم بلاکم کردن اسم کانالهای عمده فروشی و ایناس https://t.me/auwhsb این نمونه شه

    2. میشه بگین از منم کلاهبرداری شده الانم نمیدونم چیکار کنم وکیل هم که پول میخاد از اتفاق شما چند ماه میگذره نتیجه اش چیشد

  29. سلام این گروه اسمش بود حمایت از بانک ملی و از مخاطب میخواستن چند نفر رو اد کنن و بعد به ازاای اد پول واریز می‌کردند
    وقتی که اد تموم شد ازم خواستن شماره کارت بفرستم بعد این پیام رو فرستادن

    شماره کارتی که فرستادید رو در سیستم ذخیره کردم و برای ثبت کارت خود باید مبلغی 150هزارتومان‌ با همین حساب ✅
    به حساب سایت واریز کنید تا حسابتان را ثبت کنم و پولتون رو براتون واریز کنیم
    امکان کسری از پاداشتان نیست زیرا: واریزی بطور مستقیم از بانک به حسابتان صورت میگیرد
    در صورت اسرار و عدم پرداخت پول شما در سایت می مونه چیزی هم دست بنده نیست من فقط یک کارمندی هستم که وظیفه ای که بهم تعلق داره انجام میدم✅
    این مبلغ فقط برای ثبت شماره کارتت در سایت هست چون پول شما در سایت هست نه در جیب بنده باید شماره حساب شما در سایت تائید باشه✅ که بتونم واریز کنم براتون در غیر این صورت پولی به شما تعلق نمیگیرد ✅

    شماره کارتی که باید پول واریز کن

    ❗️درصورت پرداخت کلمه okبفرستید

    ✅6219861921749593

    علی عفراوی✅

    《 پول را که واریز گردید پول شما بعداز ۳ تا ۶ دقیقه واریز میشود.》✅✅

    نکته : توجه داشته باید با هر کاری هزینه ثبت کارت را پرداخت کنید پاداش به همان حساب واریز میشود ✅✅✅✅✅✅

    شماره وات ساپ اطلاعت بیشتر09033032781

    وقتی شما کاربر عزیز پیامو باز کردین
    مهلت و زمان پرداخت . . . . . ۳۰دیقه ⏰⏳
    رسید بفرست

    بعد که ۱۵۰ واریز کردم گفتن شمارتون ثبت شده و مجدد پیام زیر رو فرستادن
    سپاس از واریزی ؛ 🔰
    واریزی‌ مرحله (نهایی)
    مالیات سیستم ⭕️
    این مبلغ چیست و برای چیست !

    این‌ مبلغ برای تایید پول به حساب شما هست 💵.

    ✅6219861921749593✅

    علی عفراوی✅

    مبلغ 800هزار تومان ♻️
    که سایت مبلغ تایید حسابت کنه🌐
    لطفا جهت واریزی پول (ok) بدید
    سپاس از درک و همراهی شما ✅

    اما من دیگه ادامه ندادم و متوجه شدم کلاه برداریه
    ایدی آدمیتشون هم @Admenoirexx بود به اسم مژده یوسفی

    دوستان لطفا دقت کنید و مثل من فریب همچین افرادی رو نخورید

    1. این کلاه برداران در شهر قلعه ریسی در استان کهگیلویه بویراحمد هستند قبلا دستگیر شدن ولی به دلیل نداشتن شاکی همه رو ازاد کردن

    2. سلام یک کانال تلگرامی هست به اسم خانم محمدی ایدیشم @Modir_polll هست نوشته کمک های مالی اگر چند نفر اد کنی پول به حسابتون واریز میشه اولش 345هزار تونن میگیره بعد میگه اگه شمارت ثبت شد بحسابتون واریز میکنم من واریز کردم گفت تو سامانه ثبت نشده لطفا گول اون کانال های که میگه اد کنید نخورید

    3. کاش زودتر میدیم فریب نمیخوردم حکمت این اتفاق چی هست نمیدونم اما سعی میکنم قوی باشم و ولش نمیکنم معلوم نیست از چند نفر دزدیده

  30. سلام من هم ازاین کانال قشم خرید کردم به اسم سید ابوالفضل خسرو نجم وآراسته حاجی میرزائی کلاهبرداری بود ادرس کانالhttps://t.me/iyexbm
    البته کانال های زیادی داره

  31. سلام من دیروزبایه گروه اشناشدم که براشون هرچه تعدادادبزنیم پول واریزمی کردن
    بعدمن ۵۰نفرادزدم بعدبه ادمین گفت اون یه پیامم که شماره کارت ومبلغی تعین کرده بودکه پول سایت بود
    گفت ۱۹۷واریزکن تاسایت۵میلیون توبده منم زدم دیدم بازم یه پیام دیگه فرستادگفت ۸۰۰بزن تاسایت قبول کنه دیگه بی خیال شدم گفتم پولموبرگردون به کارتم افلاین شددیگه جواب نمی ده
    @hzgdjidhs
    @Vareziiiiiii

    ✅6037997573046902✅
    مهین پناه پوری

    ایناهم ادرس وشماره کارت شون بود
    من نمی دونم چیکارکنم

  32. سلام من دیروزبایه گروه اشناشدم که براشون هرچه تعدادادبزنیم پول واریزمی کردن
    بعدمن ۵۰نفرادزدم بعدبه ادمین گفت اون یه پیامم که شماره کارت ومبلغی تعین کرده بودکه پول سایت بود
    گفت ۱۹۷واریزکن تاسایت۵میلیون توبده منم زدم دیدم بازم یه پیام دیگه فرستادگفت ۸۰۰بزن تاسایت قبول کنه دیگه بی خیال شدم گفتم پولموبرگردون به کارتم افلاین شددیگه جواب نمی ده
    @hzgdjidhs
    @Vareziiiiiii
    ✅6037997573046902✅
    مهین پناه پوری

    ایناهم ادرس وشماره کارت شون بود
    من نمی دونم چیکارکنم

    1. سلام منم همین اتفاق برام افتاد دیروز از وقتی واریز کردم دیگه جواب نمیدن بیشرفای حروم خور
      مطهره احمدی حسابدارشونه
      کارت به اسم
      عرب زاده
      این پیغام برام اومد کاربر گرامی پاداش شما مبلغ(13/000/000)تومان میباشد🟢

      شماره کارتتون که ارسال کردید رو ثبت کردیم و برای واریز شدن پاداشتان فقط کافیه

      🔶تاییدیه سیستم که مبلغ  480 هزار تومان می باشد پرداخت کنید✅️
      -باتشکر فراوان-
      پاداش شما۵الی۱۰دقیقه بعدش واریز شود🔶

      🔸نکته مهم:برای واریز کردن پاداشتان از بنده درخواست نکنید که مبلغ تاییدیه رو از پاداش کم کنم چون این کار ممکن نیست و برای واریزیتون حتما باید انجامش بدید🔸

      🔸مهلت پرداخت ثبت مشخصات در سیستم واریزی 72 ساعت میباشد🔸

      🔹این مبلغ جهت ثبت کارت و مشخصات شما در سیستم واریزی میباشد🔹

      6037998123069519✅

      اقای عرب زاده  ✅

      چنان چه تمایل به دریافت پاداش دارید
      حتما کلمهok رو بفرستید✅
      در غیر این صورت 2 ساعت بعد از دریافت این پیام کس دیگری جایگزین شما میشود✅❤️

      1. این افراد ساکن شهر قلعه ریسی در استان کهگیلویه و بویر احمد هستند کارتی که برای شما میفرستن دزدیه از یع شخص معتاد خریداری میکنند و گروه تلگرامیشون هم رو خط دزدی فعاله

      2. منم همینطوری شدم از آخر که واریز کردم دوباره این اومد 👇👇👇👇
        کاربر محترم وقت بخیر 🌹
        پاداش شما واریز شد✅✅

        ولی سامانه پاداشتون رو قفل کرده و به حسابتون ننشسته🅾🆘
        نگران نباشید ❎

        شما میتوانید قفل سامانه را باز کنید و مبلغ پاداش و تائیدیتون رو به حسابتون بنشونید ✅
        برای باز کردن قفل سامانه باید مبلغ ۱میلیون و ۴۳۳ هزارتومان به درگاه واریز کنید

        5859831227986725

        علی حاتمی

        نکته این مبلغ هم مانند تائیدیه به حساب شما باز خواهد گشت ✅✅
        امیدوارم از پاداش خود لذت ببرید 💰🌹💳💵💸

  33. باسلام
    ایااز فردی باپیام دادن وشروع کننده باشد می توان شکایت کرد یانه

  34. سلام من پیج درتلگرام خریدکردم ولی خریدم ارسال نکردن
    مانتومروارید
    این آیدی پیجشون@Mezonrosa6
    حساب آقای ماهان زینعلی

    1. با سلام
      از بانک های تجارت ملی مرکزی ملت و تمامی بانک ها دارن برای عضو کردن دارن کلاهبرداری حرفه ای میکنن از منم هم کلاهبرداری کردن که بیشتر نزاشتم بشه دو مرحله پول دادم ک جمعا هشتصد هزار تومان شد مواظب باشید سرتون کلاه نره الانم منو مسدود کردن من از همشون شکایت کردم.
      ب تازگی یک کانال هم داره همین کلاهبرداری را انجام میده اسم کانالش
      کمک های مالی شاهزاده رضا پهلوی هست این اخرین کانال این حرومزاده ها هستش مواظب فریب این کثافتها باشین

  35. یه سوال کانال کاریابی( استخدام تایپیست کار در منزل)کلاه برداره ؟ من خیلی وقته یه مبلغو برای ادمینش واریز کردم برای تحویل فایل زد پیامارو پاک کرد همه الان پیام میدم جواب نمیده؟

  36. هرگز از بازرگانی گناوه چیزی نخرید مثل جارو برقی، یخچال و … به ایم جنس اصل آلمان یا… یک کالای بی نام و نشان براتون ارسال میکنن حتی بدون فاکتور، بدون برگ گارانتی و … و بع بهشون زنگ‌میزنی بلاکتون میکنن. جان بچه هاتون نخرید. جنسی رو تا ندبدید نخرید. پولتون رو هدر ندید بشدت کلاهبردارن

    1. سلام من پیج درتلگرام خریدکردم ولی خریدم ارسال نکردن
      مانتومروارید
      این آیدی پیجشون@Mezonrosa6
      حساب آقای ماهان زینعلی

  37. سلام دوستان یه کانال تلگرامی هست که مردم رو ترغيب میکنه به سرمایه گذاری در ربات کانال تلگرامی خودشون که کاملا کلاهبرداری هستش و خودم یکی از قربانیان اون کانال هستم

    کانالشون هم https://t.me/crytoonchanelll

    آیدی پشتیبانشون @analyse_support

    ایدی ربات این کانال هم @dailly_trading_bot

    خواهشا مثل من گول تبلیغات دروغینشونو نخوردید

  38. علی رضا افسری اسکند وخانم میرزایی به شدت کلاه بردارهستن پول منم خوردن حتا جواب هم نمی دن

  39. دوستان این کانال تلگرامی بشدت دزد هست شماره کارت ب اسم پارمیس یاراحمدی هرزه نگار وتولید محتوای مستهحن

  40. سلام چند روبات تلگرامی هستند به نام دوج ماینر dogecoin miner که به هم متصل هستند و هر کدام وضایف تعیین شده ای برای کلاهبرداری از طریق ارز دوج کوین به عهده دارند به اسم فروش ماینر . از شما ارز دوج کوین میگیرند و وقطی شما ارز رو واسشون فرستادین دیگه جواب پیام شما رو نمی دهند.من یکی از مال باختگان این ربات هستم خواهش میکنم شما گول حرفهای آنها رو نخورید .لطفاً این پیام رو اطلاع رسانی کنید ممنون.

  41. من۲۶مهرازیک کانال تلگرامی خرید کردم برام ارسال نکردن ودیگه هم جواب ندادن از اینستا هم بلاک کردن
    کانال ارزانسرای بانه بود حساب آقای آرمان قادری

  42. من ازیه کانال پوشاک‌عمده از قشم با این آدرس
    https://t.me/auwhsb
    کلی خرید کردم‌پول بنام ابوالفضل زارعی واریزشد هرکی اطلاعی ازشداره اعلام‌کنه دیگه بلاک کرده جوابگو‌نیست
    مراقب باشید

    1. خدالعنتشون کنه،منم ازیه کانالی که مال قشم بودخریدکردم ،پول وگرفتن ودیگه جواب ندادن که مبلغ بالایی هم بودبنام فرزانه ابراهیمی ورکانه وغلامرضاشهدادی ،خیرنبینن ایشالله

  43. سلام من از کانال مانکن ساز حرفه ای بدون بازگشت خریدم کردم و وجه واریز کردم اما برام نفرستاد مدیر کانال هم فاطمه فدوی اردستانی هست دوستان مواظب باشید مثل من کلاه سرتون نره

    1. منم دقیقا از این فاطمه فدوی اردستانی خرید کردم پول رو برد کالا رو نفرستاد

  44. من هم ازکانال مزون ویاناخریدکردم روتختی دونفره ویک نفره پول ازم گرفت ولی برام نفرستادهرچی بهش زنگ میزنم جواب نمیده یاردتماس میده پیام که اصلانمیخونه دوستان مواظب باشید

  45. https://t.me/joinchat/1vw0QxLNDnxlNDFl
    من از این کانال لوازم آرایشی عمده وتک خرید کردم کلاهبرداری بوده چندین کانال زدنه لطفا مواظب باشیدمثل من گول ظاهر کانال شون رو نخورید اصلا بلاک کرده وفقط رسید پرداخت رو دارم وکارت به اسم وحیده پوراسمعیلی بوده حالا چطور شکایت کنم

    1. منم دقیقا از این کانال خرید انجام دادم بلاک کردن ، برای من شماره کارت به اسم زهرا حیدری پور بود . خدا لعنتشون کنه

      1. من هم دقیقا از دو تا کانال سفارش خرید زدم متاسفانه… مبلغ خرید هم بالا بوده واسه من دوتا اسم محمد کسرایی و فاطمه حبیبی!

    2. درود دوستان من از کانال کیف وکفش یاسمن خرید کردم.کارت بنام صدیقه عنایتی سرخه حصار هست بعدیکماه بی دلیل کنسل کردن وپول روهم پس ندادن دوستان مراقب باشید اینا کلاهبردارن .موفق باشید

  46. من هم از یه کانال به نام نفس بانو‌ با ایدی@Nafasbano_admin خرید مانتو کردم. اما متاسفانه کلاهبرداری بود. اسم صاحب حساب اکرم لطیفی علی ابادیه. خدا لعنتشون کنه که با این کارشون اعتماد رو از بقیه هم سلب می کنن.

  47. من تو بورس یکی از تک سهمهای کانال هرمس سهم رو خریدم هر تک سهمی رو ۵۰۰ تومن میفروشه قرار بود در یک ماه از اون روز ۴۰ درصد رشد کنه ولی ۵۰ درصد ریزش کرد

  48. سلام من از ی کانال به اسم مزون ویانا خرید کردم اما پول گرفت جنس نفرستاد خواستم بگم باقی افرار مراقب باشن

  49. سلام ادمین گروه تلگرامی استخدام تایپیست و انجام خدمات دانشجویی و دانش آموزی هم کلاهبرداره
    دقیقا یه تاریخی رو وعده شروع کار میده و بعد سر همون تاریخ بلاک میکنه و از گروه هم اون شخص رو می ندازه بیرون…
    ما که اشتباه کردیم و پولمون رفت شما مراقب باشید کلاه سرتون نره

  50. سلام من ازتولید و پخش مانتو امین خرید کردم هنوز به دستم نرسیده مواظب باشید شما کلاه سرتون نره اینم ادرس آیدی@pakhshe_amin1400 کانال تلگرامی داره

    1. سلام ،@asid_87این آیدی هم که گذاشتم کلاهبرداره ،پول فالکن دادم ولی برام نفرستادن

    2. منم ازشون خرید کردم خدا لعنتشون کنه جنسو نفرستادن الکی هی گفتن ارسال شده ولی اصلا ارسال نشد پولمم پس ندادن بیشرفا

  51. سلام بنده از کانال تلگرام تولیدی آسمان (بانه) سفارش خرید پوشاک کردم همین که پول رو واریز کردم جواب نداد و بلاک کرد منو این کانال کلاه برادر هست مواظب باشین خرید نکنید اسم آیدی هم Fati_12 است و اسم صاحب کارت هم امیر محمد فتحی زمرد لطفا مراقب باشین خرید نکنید پلیس فتا که فعلا پیگیری نکرده

  52. سلام من بابت مانتو برای یک کانال پول ریختم ولی مانت نیومد برام برای این پیج@saramezon78اسم پیجش واسم کانال که داره سر مردم رو کلاه میزاره حراج کده ستاره⭐⭐⭐است

    1. اين عوضى ها الانم به اسم كانال گالرى الماس دارن كلاهبردارى ميكنن ادمينش هم رزيتا كيانى هست

    2. کانال کار در منزل با نام جعلی زهره باقزی در تلگرام کلاهبرداره و من برای امین یزدانپناه پول واریز کردم که بازم ازم پول میخواست و من نزدم ازش خواستم پولو برگردونه فیش جعلی فرستاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا