شکایت از سایت اینترنتی

شکایت از برنامه روبیکا چگونه است؟

با توجه به اینکه امروزه تعداد اپلیکیشن‌های ایرانی قابل استفاده و دارای کاربردهای مختلف مانند روبیکا زیاد شده است، شاهد آن هستیم که تبعات مثبت و منفی گوناگونی نیز برای کارابران به همراه داشته باشد.

برخی معایب آن‌ها باعث می‌گردند که نارضایتی کاربران زیاد شود و منجر به اعتراض و شکایت شوند. شکایت از این اپلیکیشن یا برنامه‌ها به طرق مختلفی امکان‌پذیر است و با توجه به خود اپلیکیشن با دیگری فرق دارد.

در این مطلب نحوه شکایت از برنامه روبیکا را بررسی می‌نماییم و می‌بینیم که چه دلایلی باعث شکایت از این برنامه می‌شوند‌.

درباره شکایت از روبیکا

موضوع شکایت از برنامه روبیکا زمانی پرمخاطب شد که افراد مختلف متوجه گردیدند که برای آن‌ها در روبینو که بخشی از برنامه روبیکا است، حساب کاربری تشکیل شده است.

به این صورت که با نام کاربری و بایوگرافی آن‌ها در فضاهایی مانند اینستاگرام، حساب کاربری جدیدی نیز در روبینو برای آن‌ها، بدون اطلاع خودشان ساخته شده بود.

همچنین بخوانید

بسیاری از افراد بیان کردند که این اقدام روبیکا جهت پرمخاطب نشان دادن این اپلیکیشن است و قصد صاحبان آن از این اقدام این بوده که نشان دهند اپلیکیشن‌های ایرانی مانند نمونه‌های خارجی آن‌ها عمل می‌کنند و افراد زیادی در آن‌ها حساب باز کرده‌اند‌.

پس از اینکه این موضوع جنجالی شد و افراد مختلفی مشاهده کردند که برای آن‌ها نیز حساب کاربری شخصی در روبیکا درست شده است، به فکر شکایت از برنامه روبیکا افتادند.

شکایت از برنامه روبیکا

پاسخگو نبودن برنامه روبیکا نسبت به تخلفات

پس از این‌ که اعتراضات گسترده‌ای علیه روبیکا شکل گرفت، ماموران این برنامه در عین بی‌تفاوتی پاسخ بسیاری از ابهامات را ندادند. در نهایت نیز پس از پیگیری‌های کاربران پاسخی دادند که کاربران را قانع نکرد و بیان کردند که: تماس بگیرید. حذف می‌کنیم.

در واقع می‌توان گفت که مشکل مردم فقط ساخت حساب کاربری نبود بلکه آن‌ها از این خشمگین بودند که از اطلاعات شخصی آن‌ها و حریم خصوصی‌شان سوءاستفاده شده بود.

برنامه روبیکا به این اعتراضات پاسخ قانع‌کننده‌ای نداد و باعث شد که کاربران به‌ طور کلی دست به حذف و عدم استفاده از این برنامه بزنند‌.

نحوه شکایت از برنامه روبیکا

شکایت از برنامه روبیکا راه‌های مختلفی دارد که هرکدام به دلایل مختلفی صورت می‌گیرند‌.

بهترین روش برای شکایت از برنامه روبیکا، شکایت از طریق پلیس فتا می‌باشد که به بهترین روش ممکن سعی می‌کند حقوق از دست رفته شما را بازگرداند.

پلیس فتا فقط امکان شکایت از برنامه روبیکا را برای مردم فراهم نکرده است. بلکه انواع دیگر شکایات اینترنتی و غیره را می‌توان در آن ثبت کرد تا ماموران آن به آن‌ها رسیدگی کرده و پیگیری نمایند.

ثبت شکایت از برنامه روبیکا در پلیس فتا

شکایت در پلیس فتا از طریق سایت انجام می‌گیرد‌. در سایت پلیس فتا قسمت‌های مختلفی وجود دارد که به انواع مختلف شکایات سایبری مربوط می‌شود.

وقتی وارد سایت پلیس فتا می‌شویم، چند دسته مختلف برای ثبت شکایت وجود دارد. بخش‌های آن عبارت‌اند از ارتباط آفلاین، گفتگوی آنلاین، گزارش تخلف وب سایت، گزارش تخلف شبکه اجتماعی، گزارش تخلف نرم‌افزار و بازی و گزارش تخلف پیامک و پست الکترونیکی.

شما می‌توانید شکایت از روبیکا را در پلیس فتا از طریق قسمت مربوطه ثبت نمایید. ثبت شکایت از برنامه روبیکا می‌تواند از طریق قسمت گزارش تخلف نرم‌ افزار و بازی و گزارش تخلف شبکه اجتماعی صورت گیرد.

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه روبیکا دارای شبکه اجتماعی جایگزین شبکه‌های اجتماعی بیگانه نیز می‌باشد، می‌توان شکایت از آن را از همین طریق ثبت کرد.

برای ثبت شکایت نیاز است که وارد حساب کاربری خود در سایت پلیس فتا شوید یا آن را بسازید. پس از ورود به حساب کاربری در پلیس فتا، می‌توانید وارد قسمت گزارش تخلف شبکه اجتماعی شده و گزارش را ثبت نمایید.

پس از آن، تخلف از طریق‌ پلیس فتا پیگیری می‌گردد و به آن رسیدگی می‌شود. در صورت احراز تخلف، پلیس فتا به آن رسیدگی می‌نماید و ضمانت اجرای مناسب را برای آن پلتفرم اعمال می‌کند.

شایان ذکر است که هر چقدر مدارک ارائه‌شده دقیق‌تر و بهتر باشند و در کمترین زمان بتوان جرم را اثبات کرد، روند رسیدگی زیاد طول نمی‌کشد و در زمان کمی می‌توانید نتیجه را مشاهده کنید.

البته می‌توانید برای انجام این کار از کمک یک وکیل نیز استفاده نمایید که ثبت شکایت در سایت پلیس فتا و پیگیری آن را برای شما انجام دهد و نتیجه را اعلام نماید.

مدارک موردنیاز برای ثبت شکایت

برای ثبت شکایت از برنامه روبیکا نیاز دارید تا تخلف آن برنامه را اثبات نمایید. به این منظور لازم است که مدارک لازم برای ثبت آن را ارائه کنید. همانطور که بیان شد ثبت شکایت از برنامه روبیکا از طرق مختلفی ممکن است اما مهم‌ترین آن شکایت از طریق پلیس فتا است.

بنابراین افراد برای ثبت شکایت نیاز دارند تا مدارک و اسناد مربوطه را در این سایت قرار دهند. هر شخصی باید بتواند جرم مربوطه را اثبات کند در غیر این صورت سازندگان و صاحبان اپلیکیشن می‌توانند اعاده حیثیت نموده و علیه افترایی که زده شده شکایت نمایند.

در نهایت اینکه افراد برای ثبت شکایت باید اطلاعات و مدارک را به طور کامل در دست داشته باشند و آن‌ها را دریافت نمایند تا پس از ارائه آن به پلیس فتا، شکایت‌شان به صورت کامل و بدون نقص بررسی گردد.

دلایل شکایت از برنامه روبیکا

برای شکایت از برنامه روبیکا دلایل گوناگونی می‌تواند وجود داشته باشد. در هر برنامه و اپلیکیشنی می‌تواند دلایل مختلفی برای شکایت وجود داشته باشد.

از مهم‌ترین دلایل عدم حفظ حریم شخصی و امنیت کاربر است که بیشترین شکایات مربوط به اپلیکیشن‌ها مربوط به این موضوع می‌باشد. در ادامه به تفصیل به دلایل شکایت از برنامه روبیکا می‌پردازیم.

نحوه شکایت از برنامه روبیکا

عدم حفظ امنیت کاربر و اطلاعات شخصی

بسیاری از کاربران به این دلیل اطلاعات شخصی خود را در یک اپلیکیشن ثبت می‌کنند که به آن اعتماد کامل دارند. بنابراین وظیفه اصلی مسئولان و سازندگان اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف این است که به خوبی به  حریم شخصی کاربران احترام بگذارند و آن را مورد توجه قرار دهند.

اکثر اپلیکیشن‌ها در مراحل ابتدایی مربوط به ثبت‌نام و غیره اطلاعاتی در رابطه با کاربر دریافت می‌کنند که شامل تاریخ تولد و آدرس ایمیل و شماره تلفن می‌باشد. حفظ آن‌ها و سوءاستفاده نکردن بسیار مهم و حائز اهمیت است.

بنابراین نارضایتی مربوط به برنامه روبیکا و شکایت از برنامه روبیکا در همین دسته قرار دارد و دلیل آن همین بوده است.

بسیاری از افراد به دلیل این‌که روبیکا از اطلاعات شخصی آن‌ها سوءاستفاده کرده بود و با استفاده از آن‌ در قسمت شبکه اجتماعی خود برای کاربران حساب‌ کاربری درست کرده بود از آن شکایت کردند.

عدم ارائه خدمات توسط اپلیکیشن

بسیاری از برنامه‌ها دارای قسمتی برای پرداخت درون‌برنامه‌ای هستند. به این منظور که سازندگان برنامه قسمت‌هایی را قرار داده‌اند که افراد بتوانند در ازای پرداخت هزینه مشخصی، خدمات خاصی را دریافت نمایند.

بنابراین به بهترین شکل ممکن باید خدمات آموزشی ارائه و دسترسی بیشتر به قسمت‌های مختلف اپلیکیشن انجام شود. کاربران می‌توانند به علت کاستی در دریافت خدمات یا عدم دریافت آن از برنامه شکایت کنند‌.

در واقع این نوع جرم کلاهبرداری محسوب می‌شود و قابل پیگیری می‌باشد.

شکایت از روبیکا

مسدود کردن بی‌دلیل حساب کاربری

برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها که برای استفاده‌های گوناگونی ساخته می‌شوند دارای شرایط و ضوابطی می‌باشند که کاربر در ابتدا آن‌ها را می‌پذیرد. در واقع می‌توان بیان نمود که کاربران نیز در مقابل تکالیفی را دارا می‌باشند.

شرایطی را باید رعایت نمایند که در صورت عدم رعایت، اپلیکیشن توانایی مسدود ساختن حساب کاربری آن‌ها را خواهد داشت.

اما این موضوع در حالتی هم می‌تواند باعث ایجاد نارضایتی شود. اگر حساب کاربری یک شخص بدون دلیل موجه و قانع‌کننده‌ای بسته و مسدود گردد، وی می‌تواند علیه این موضوع شکایت کند.

شکایت از برنامه روبیکا به این دلیل نیز ممکن است و می‌تواند انجام گیرد‌. برای ثبت شکایت کافی است که به پلیس فتا مراجعه نموده و با همان روش مذکور آن را ثبت نمایید.

مواد مربوط به جرائم رایانه‌ای در قانون

با توجه به ماده 729 قانون مجازات اسلامی:

هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا بیست میلیون (20.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

بنابراین به نظر می‌رسد که افراد برای شکایت از برنامه روبیکا می‌توانند به این ماده استناد کنند و برای دسترسی غیرمجاز این اپلیکیشن به اطلاعات کاربران، شکایت ثبت کنند.

مبحث دوم آن مربوط به شنود غیرمجازاست. با توجه به ماده730: هر کس به طور غیرمجاز محتوای در حال انتقال ارتباطات غیرعمومی در سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا امواج الکترومغناطیسی یا نوری را شنود کند، به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

مبحث سوم آن نیز به جاسوسی رایانه‌ای اشاره کرده است و سه ماده در رابطه با آن آمده است که عبارت‌اند از:

طبق ماده731: هر کس به طور غیرمجاز نسبت به داده‌های سری درحال انتقال یا ذخیره شده در سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی یا حامل‌های داده مرتکب اعمال زیر شود، به مجازات‌های مقرر محکوم خواهد شد:

الف) دسترسی به داده‌های مذکور یا تحصیل آن‌ها یا شنود محتوای سری در حال انتقال، به حبس از یک تا سه سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (20.000.000) ریال تا شصت میلیون (60.000.000) ریال یا هر دو مجازات.

ب) در دسترس قرار دادن داده‌های مذکور برای اشخاص فاقد صلاحیت، به حبس از دو تا ده سال.

ج) افشاء یا در دسترس قرار دادن داده‌های مذکور برای دولت، سازمان، شرکت یا گروه بیگانه یا عاملان آن‌ها، به حبس از پنج تا پانزده سال.

تبصره1ـ داده‌های سری داده‌هایی هستند که افشای آن‌ها به امنیت کشور یا منافع ملی لطمه می‌زند.

تبصره2ـ آئین‌نامه نحوه تعیین و تشخیص داده‌های سری و نحوه طبقه‌بندی و حفاظت آن‌ها ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط وزارت اطلاعات با همکاری وزارتخانه‌های دادگستری، کشور، ارتباطات و فناوری اطلاعات و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

ماده732: هر کس به قصد دسترسی به داده‌های سری موضوع ماده (3) این قانون، تدابیر امنیتی سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی را نقض کند، به حبس از شش ماه تا دو سال یا جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

ماده بعدی 733 است که در آن نیز به همین موضوع اشاره شده:

چنانچه مأموران دولتی که مسؤول حفظ داده‌های سری مقرر در ماده (3) این قانون یا سامانه‌های مربوط هستند و به آن‌ها آموزش لازم داده شده است یا داده‌ها یا سامانه‌های مذکور در اختیار آن‌ها قرار گرفته است بر اثر بی‌احتیاطی، بی‌مبالاتی یا عدم رعایت تدابیر امنیتی موجب دسترسی اشخاص فاقد صلاحیت به داده‌ها، حامل‌های داده یا سامانه‌های مذکور شوند، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون (5.000.000) ریال تا چهل میلیون (40.000.000) ریال یا هر دو مجازات و انفصال از خدمت از شش ماه تا دو سال محکوم خواهند شد.

چگونگی شکایت از برنامه روبیکا

شکایت از اپلیکیشن‌های دیگر به دلیل وجود تخلفات

در بسیاری از مواقع بوده است که افراد به دلایل مختلف قصد شکایت از اپلیکیشن‌های مختلف را داشته‌اند. بیشتر این اپلیکیشن‌ها مربوط به انجام پرداخت‌ها بوده است که اطلاعات حساب و غیره کاربران را در دست داشته‌اند.

اپلیکیشن‌های پرداخت مثل آپ و غیره در برخی مواقع دچار مشکل شده و باعث ایجاد نارضایتی در مشتریان گردیده‌اند. اکثر نارضایتی‌ها به این دلیل صورت گرفته که مثلا فرد انتقال پول بین بانکی انجام داده یا خدمات درون‌برنامه‌ای خریداری کرده اما خدمات موردنظر به طور کامل انجام نشده است.

برای مثال پول به حساب مقصد منتقل نشده یا او به آن خدمت درون‌برنامه‌ای دسترسی پیدا نمی‌کند. پس از آن وقتی کاربران با پشتیبانی تماس گرفته‌اند پاسخگویی صورت نگرفته است و به همین دلیل کاربر به دلیل کلاهبرداری شکایت کرده است.

در حالت کلی بهتر است که پیش از پرداخت پول درون‌برنامه‌ای یا حتی پرداخت هزینه برای دریافت یک اپلیکیشن، از امنیت و اعتبار آن آگاهی کامل پیدا کنید و پس از آن اقدام به پرداخت هزینه نمایید.

یکی دیگر از موارد قابل ذکر این است که وجود این تخلفات مختص اپلیکیشن‌ها نیست و از طریق سایت‌ها و افراد سودجوی مختلف می‌تواند صورت گیرد. در همه اصناف می‌تواند این اتفاق رخ دهد و به خصوص در طی سال‌ها اخیر در حوزه توریسم و گردشگری، کلاهبرداری رایج‌تر بوده است و بهتر است افراد پیش از اقدام برای ارائه اطلاعات و پرداخت هزینه، از اعتبار آن اطمینان یابند.

شکایت از برنامه روبیکا با کمک وکیل

همه ما می‌دانیم که برای دریافت خدمات حقوقی و ثبت شکایات مختلف و احقاق حقوق‌مان در هر شرایطی، نیاز به استفاده از مشاوره‌های یک وکیل خبره داریم.

یک وکیل خبره و حقوقدان آگاه، از تمامی شرایط مربوط به نحوه شکایت از برنامه روبیکا و دیگر اپلیکیشن‌ها باخبر است و تمامی مسائل مربوط به آن‌ها را به‌طور روزانه پیگیری می‌نماید.

او از تمامی قوانین و مقررات مربوط به همان مسئله خاص آگاهی دارد و به بهترین شکل ممکن شکایت شما را ثبت و پیگیری می‌نماید.

مزایای استفاده از وکیل برای ثبت شکایت

ثبت شکایت از برنامه روبیکا یا اشخاص حقوقی یا حقیقی دیگر، مستلزم دارا بودن اطلاعات زیاد و توانایی پیگیری شکایت و انجام مراحل و غیره می‌باشد.

بنابراین به نظر می‌رسد که بسیاری از افراد نتوانند این کار را خودشان انجام داده یا انجام آن برایشان سخت باشد. به همین منظور به نظر می‌رسد که دریافت خدمات از یک وکیل مجرب بسیار بهتر است و افراد را به خوبی به اهداف مدنظرشان می‌رساند.

از مزایای استفاده از وکیل برای ثبت شکایت می‌توان این را بیان نمود که وکلا در بهترین حالت ممکن شکایت را ثبت و پیگیری می‌کنند و در کمترین زمان می‌توانید حقوق از دست رفته خود را بازیابید.

به دلیل اینکه وقت و هزینه انسان دارای محدودیت است بهتر است که از خدمات یک وکیل خبره که خود بهتر می‌تواند شما را در ثبت شکایت راهنمایی کند استفاده نمایید. بنابراین در صورت دادن وکالت به وکیل، می‌توانید بر انجام کارها نظارت داشته باشید و درخواست‌های خود را به وی اعلام کنید.

در صورت دارا بودن وکیل، تمامی ابلاغیه‌ها به وی ارسال می‌گردند و موکل می‌تواند از تمام مراحل و روند دادرسی سوالات خود را مطرح نموده و از جریان آن باخبر شود.

شکایت از برنامه روبیکا چگونه است

استفاده از خدمات وکیل در شکایت 24

یکی از مسائلی که بیشتر افراد با آن مشکل دارند و دغدغه آن‌ها محسوب می‌شود، هزینه مربوط به استفاده از خدمات وکیل و حقوق‌دان آگاه می‌باشد.

به عبارتی معمولا افراد به دنبال دریافت خدمات حقوقی با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت هستند که به ندرت اتفاق میوفتد چنین چیزی را بیابند.

استفاده از خدمات حقوقی یک وکیل خبره، می‌تواند از طریق سامانه حقوقی شکایت ۲۴‌ انجام گیرد که در آن تعداد زیادی وکیل آماده ارائه مشاوره حقوقی هستند و می‌توانند به کاربران را در هر زمینه‌ای کمک کنند و خدمات ارائه کنند.

بنابراین شما می‌توانید وکیل موردنظر خود را از میان هزاران‌ وکیل مشغول به کار انتخاب نموده و با توجه به ویژگی‌ها و تجربیات و حوزه تخصصی کاری وی از او خدمات حقوقی دریافت نمایید.

شما می‌توانید وکیل‌ و حقوق‌دان مدنظر خود را با توجه به محل زندگی و حوزه تخصصی مدنظر انتخاب‌ نموده و با خیال راحت خدمات حقوقی دریافت کنید.

ارائه خدمات حقوقی آنلاین و تلفنی

دریافت خدمات در شکایت ۲۴ به دو صورت آنلاین و تلفنی ممکن است. به این صورت که هر شخصی با توجه به شرایط خود می‌تواند یکی از این دو روش را برای دریافت مشاوره انتخاب نماید.

دریافت خدمات حقوقی به صورت تلفنی به این صورت است که یک زمان مشخصی برای دریافت خدمات مشخص می‌شود. شما می‌توانید در آن زمان به صورت تلفنی با وکیل صحبت کرده و پرسش‌ها و روش انجام کار را از وی بپرسید.

روش دیگر دریافت خدمات به صورت آنلاین و از طریق سایت است. شما می‌توانید از طریق قسمت مشخصی که در سایت وجود دارد با وکیل در ارتباط قرار گرفته و پرسش‌های خود را از طریق چت از وی بپرسید و پاسخ‌های مناسب را دریافت نمایید.

شما همچنین می‌توانید پس از دریافت خدمات به دفتر حقوقی آن وکیل مراجعه کنید و به صورت حضوری، خدمات دریافت کنید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

‫9 دیدگاه ها

  1. سلام بدون هیچ دلیلی روبیکام فیلتر شد من به همه مشتریام اون شماره رو دادم چک و فیش میفرستادم لطفا پیگیری کنید.

  2. خاک بر سرتون با این برنامه درست کردنتون

    الکی زد حساب کاربریمو تعلیق کرد دلیلشم نمیدونم چرا…یعنی خاک هفت عالم بر سرتون
    اونوقت میگن چرا از اپ داخلی حمایت نمیشه برید گمشید بابا

  3. سلام این کانال در روبیکا به نام خرید و فروش اکانت و یوسی پابجی کلاهبر دارن پول واریز کردیم دیگه جواب نمیدن پیام ها رو سین میکنه ولی دیگه جواب نمیدن لطفا پیگیری کنید

  4. سلام عرض شد چرا حساب منو مسدود کردید من را هک کرده بودن وکارهای غیره مطلوب که نمی دونم چکار کردن تا وقتی که امدم حسابم دیدم تعلیق شده اخه چرا بی دلیل منو تعلیق کردن من این حساب خیلی نیاز دارم نزدیک ۲۰ دیگه مدارس شروع میشود من برای ارتباط با همکلاسی و مدارس به این حساب نیاز دارم من هیچ حساب دیگری هم ندارم لطفاً درک کنید ایدی تعلیق شده من در روبیکا @MAHDl_14 لطفاً پیگیری کنید با تشکر

  5. لعنت به برنامتون حساب کار بری منو الکی مسدود کردین زنگ میزنم میگید هوش مصنوعی لعنت به هوش مصنوعی که ضر میزنید

  6. خاک بر سرتون با این برنامه گندتون
    یک مشت الاف و بیکار برنامه پر میکنن این فضا در و پیکر نداره حقا که آب نیست وگرنه از اینستگرام بی در و پیکرترید

  7. از بهمن پارسال درامد تمام ادمینا اومده زیر 20 درصد و روبیکا هیچ چیزو هیچ جا اعلام نکرد بارها با پشتیبانی تماس گرفته شد ولی هیچی به هیچی این پیامرسان پول ادمیناشو هم میخوره کلی سرمایه ازم داغون شد من نه تمام ادمینا فکر نکنم پیامرسانی باشه که بتونه امنیت کاربراشو هم تامین کنه بهتره از پیامرسانای دیگه استفاده کنید من که مال باختم و سرمایم داغون شد هیچ کسسم رسیدگی نکرد هیچ کی

  8. یه پیج فیک چند روزه دائم داره بهم فوش میده نمیدونم چطور باید پیداش کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا