شکایت از اشخاص

شکایت از تلفن ثابت چگونه است؟

شکایت از خطوط تلفن صرفا به تلفن همراه مرتبط نمی‌شود بلکه تلفن ثابت نیز می‌تواند در زمره شکایات مردمی نیز قرار بگیرد. امکان سوء استفاده از تلفن ثابت به اندازه تلفن همراه امکان پذیر نیست اما در هر صورت شرایط برای امکان مزاحمت برای شهروندان نیز وجود دارد.

امکان ردیابی تمامی خطوط تلفن شهری و برون شهری وجود دارد و شهروندان در صورتی که از طرف تلفن ثابت، مورد اذیت و آزار قرار گرفتند، می‌توانند از طریق مراجع قانونی اقدام به شکایت کنند.

یکی از راه‌های ردیابی تلفن ثابت، کد مخصوص آن استان است. در واقع امکان جابه‌جایی خطوط تلفن ثابت وجود ندارد. اما این موضوع برای خطوط تلفن غیر ثابت کمی متفاوت است و از این حیث اغلب مزاحمت‌های تلفنی از خطوط ثابت انجام می‌شود.

استفاده از تلفن ثابت در عین حال که دارای مزایا فراوانی است، می‌تواند در مواقعی زمینه سوء استفاده افراد را ایجاد کند.

شاید برای شما این مشکل پیش آمده باشد که از شماره تلفن ثابت مورد مزاحمت قرارگرفته باشید که در این صورت می‌توانید اقدامات لازم جهت شکایت از تلفن ثابت را انجام دهید.

گفتنی است که یکی از دلایل رایج که به شکایت از تلفن همراه منتهی شود، بحث ایجاد مزاحمت برای شهروندان است.

البته در سالیان گذشته که استفاده از باجه‌های تلفن شهری رواج داشت، سودجویان به راحتی می‌توانستند از خطوط عمومی مخابرات برای شهروندان، مزاحمت ایجاد کنند.

شکایت از تلفن ثابت زمانی مطرح می‌شود که از خطوط تلفن ثابت در نقاط مختلف کشور برای شهروندان مزاحمت ایجاد شود. در این صورت شاکی برای رسیدگی به موضوع می‌تواند از طریق مراجع قضایی اقدام به شکایت کند.

مزاحمت تلفنی در صورت وجود شرایطی می‌تواند مصداق بارز جرم باشد و اگر شاکی مدعی مزاحمت به صورت مکرر از تلفن ثابت باشد، امکان شکایت کیفری از شخص صاحب خط تلفن ثابت وجود دارد.

علاوه بر مراجع قضایی، امکان پیگیری شکایت از خط تلفن ثابت از طریق پلیس فتا و شرکت مخابرات وجود دارد. اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، بهتر است قبل از ثبت شکایت در دادسرا یا پلیس فتا، از طریق مخابرات پیگیری‌های لازم را انجام دهید و در صورتی که به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نکردید، در نهایت می‌توانید از طریق مرجع قضایی شکایت کنید.

برای آشنایی با نحوه شکایت از تلفن ثابت و مراحل آن و همچنین شکایت از تلفن ثابت به دلیل ایجاد مزاحمت، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تلفن ثابت قدیمی

درباره شکایت از تلفن ثابت

در طی چند سال اخیر شاهد شکایات بسیاری از تلفن ثابت بوده‌ایم که در مخابرات مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

مخابرات به لحاظ قانونی به شما در زمینه ارائه اطلاعات و استعلام لازم از خطوط تلفن همراه را می‌دهد. برای ارائه اطلاعات مشتریان نیز صرفا از طریق گواهی مراجع قضایی امکان پذیر است.

در واقع شرکت مخابرات نمی‌تواند مشخصات مالک خطوط تلفن ثابت و همچنین تلفن همراه را در اختیار هرکسب بگذارد. اگر قصد دارید که از تلفن همراه شکایت کنید اما مشخصاتی از مالک خط تلفن ندارید، می‌توانید از طریق پلیس فتا یا با ثبت شکواییه در دادسرا اقدام کنید.

زمانی که شکایت شما ثبت می‌شود، دادسرا اقدام به انجام استعلام لازم از خط تلفنی که مورد شکایت قرار گرفته است، می‌کند.

چنانچه مخابرات اقدام به ارائه اطلاعات و مشخصات صاحب خط تلفن نماید، مرتکب تخلف شده و این امکان برای طرف مقابل هست که از کارکنان شرکت مخابرات به دلیل این رفتار شکایت کند.

یکی از دلایلی که می‌تواند باعث شود تا مردم از تلفن ثابت شکایت کنند، بحث ایجاد مزاحمت و آزار و اذیت است. مزاحمت تلفنی از آن جهت که موجب سلب آسایش مردم می‌شود، در قانون رفتاری مجرمانه تلقی شده و موجبات شکایت قانونی را فراهم کرده است.

اگر به صورت پیوسته و مداوم از تلفن ثابت مورد آزار و اذیت قرار گرفتید، می‌توانید اقدام به طرح شکایت کیفری در دادسرا نمایید. دادسرا صالح یا همان دادسرا محل زندگی خودتان به چنین شکایاتی در اسرع وقت رسیدگی می‌کند.

همچنین می‌توانید به جای طرح شکایت در مراجع قضایی، مستقیما موضوع را با مخابرات محل زندگی خود در میان بگذارید.

در صورتی که بتوانید ادعای خود مبنی بر مزاحمت تلفنی از خطوط تلفن ثابت را اثبات کنید، اخطار قضایی برای مالک خط تلفن داده می‌شود که برای رسیدگی به پرونده و شکایت مطرح شده علیه او در دادسرا حضور پیدا کند.

اگر در زمان تنظیم شکواییه، اطلاعات مربوط به مالک خط تلفن را ندارید، می‌توانید از طریق مخابرات از مشخصات فرد مورد نظر استعلام بگیرید یا این موضوع را از دادسرا بخواهید که استعلام لازم را در این زمینه بگیرد.

شخص مزاحم از طریق تلفن ممکن است که شما را تهدید نیز کند که در این صورت امکان شکایت از او به دلیل تهدید و مزاحمت تلفنی وجود دارد.

گفتنی است که شکایت از تلفن ثابت می‌تواند به واسطه جرائمی مانند توهین نیز باشد. در این صورت شاکی می‌تواند به دلیل آن که فردی از طریق خط تلفن ثابت با او تماس گرفته و اقدام به فحاشی و توهین کرده است، برای طرح دعوا کیفری به دلیل جرم توهین اقدام نماید.

در هرصورت، این که برای شکایت خود از طریق دادسرا اقدام کنید یا به مخابرات مراجعه کنید، به اختیار شما بستگی دارد اما قاعدتا بهتر است که قبل از طرح شکایت در مرجع قضایی، مشکل به وجود آمده را با مخابرات محل زندگی خود در میان گذاشته و در صورتی که شکایت شما نتیجه نداد، می‌توانید از طریق قانونی اقدام کنید.

گفتنی است که برای ثبت شکایت از تلفن ثابت و اموری که مرتبط با مخابرات باشد، سامانه 195 طراحی شده است که ثبت شکایات در این حوزه از طریق سامانه مزبور انجام می‌شود.

شهروندان می‌توانند تخلفات خطوط تلفنی را از طریق سامانه 195 پیگیری کنند و یا اگر قصد شکایت داشته باشند، می‌توانند اقدام به ثبت شکایت نمایند. در این سامانه، واحدهای تخصصی برای رسیدگی به شکایت از تلفن ثابت تعبیه شده است که در اسرع وقت به شکایات شهروندان رسیدگی می‌شود.

شماره گرفتن با تلفن ثابت

چرا باید از تلفن ثابت شکایت کرد؟

حال که بحث شکایت از تلفن ثابت مطرح می‌باشد، ممکن است این سوال مطرح شود که چرا شاکی از خط تلفن ثابت اقدام به شکایت می‌نماید؟

زمانی که از خطوط تلفن ثابت برای شما مشکلی به وجود آید یا فردی از این روش، مرتکب تخلفاتی شود و شما قصد شکایت از او را داشته باشید، تنها روشی که می‌توان برای شکایت از آن استفاده کرد، شماره تلفن ثابت است.

در واقع در این شرایط، شما از طرف مقابل هیچگونه شناختی ندارید و با شکایت از تلفن ثابت می‌توانید مشخصات وی را دریافت کرده و اقدام به شکایت کنید.

شکایت از تلفن ثابت، به معنای شکایت از مالک خط تلفن است. شاکی زمانی که از تلفن ثابت به دلایل مختلف شکایت می‌کند، در واقع علیه مالک قانونی خط تلفن اقدام به طرح دعوا نموده است.

از آن جهت که مشخصات و اطلاعات لازم از تلفن ثابت وجود ندارد، با طرح شکایت قانونی می‌توان به مشخصات مالک خط پی برد و در نهایت از او شکایت کرد.

شکایت از تلفن ثابت به دلیل مزاحمت تلفنی

همانطور که گفته شد، یکی از مواردی که می‌تواند سبب شکایت از تلفن ثابت شود، مزاحمت‌های تلفنی است. امکان مزاحمت تلفنی از طریق اپراتورهای مختلف وجود دارد اما شهرواندان حق دارند تا از خطوطی که برای آن‌ها مزلحمت ایجاد کنند، اقدام به شکایت نمایند.

زمانی شاکی می‌تواند اقدام به اقامه دعوا کیفری از تلفن ثابت به جرم مزاحمت تلفنی نماید که مزاحمت به صورت پیوسته و مکرر رخ داده باشد؛ در غیر این صورت امکان رسیدگی به شکایت شاکی در این زمینه وجود ندارد.

در صورت اثبات این موضوع، رسیدگی به شکایت در دادسرا و همچنین از طریق مراجعه به مخابرات امکان‌پذیر است.

یکی از مواردی که در شکایت از تلفن ثابت به دلیل مزاحمت تلفنی مطرح می‌شود، بحث میزان استمرار مزاحمت و سلب آسایش است.

در واقع اگر برقراری تماس از تلفن ثابت به صورت مکرر و در یک بازه زمانی خاص باشد و حتما از شخص، سلب آسایش شده باشد، در این صورت می‌توان گفت که جرم مزاحمت تلفنی به وقوع پیوسته است و شاکی می‌تواند اقدام به طرح شکایت کند.

گفتنی است که صرف گرفتن چند تماس در بازه زمانی متناوب و مقطعی هر چند که حاوی الفاظ رکیک باشد، نمی‌تواند منجر به شکایت از تلفن ثابت به دلیل مزاحمت تلفنی شود.

شاکی می‌تواند از تلفن ثابت که برای او مزاحمت ایجاد کرده است، در صورتی که در زمان برقراری تماس به او توهین شده باشد نیز اقدام به شکایت به دلیل جرم توهین نماید و به نوعی اعاده حیثیت نماید.

با توجه به این که مزاحمت تلفنی از جمله جرائم غیر قابل گذشت است، حتی در صورت گذشت شاکی نیز رسیدگی به پرونده ادامه داشته و مرتکب مجازات خواهد شد.

بنابراین برای شکایت از تلفن ثابت به جرم مزاحمت تلفنی، باید ارکان تحقق جرم وجود داشته باشد تا شاکی بتواند این موضوع را از طریق مرجع قضایی پیگیری کند.

در هر صورت اگر شاکی در شکواییه خود مدعی شود که از خط تلفن ثابت با او صرفا یک مرتبه تماس گرفته شده ولی در همین یک بار به او توهین شده باشد، امکان شکایت به دلیل مزاحمت تلفنی وجود ندارد و صرفا طرح دعوا به دلیل فحاشی و توهین امکان‌پذیر است.

جرائم تلفنی

شکایت از تلفن ثابت به دلیل توهین و فحاشی

علاوه بر بحث مزاحمت تلفنی، شکایت از تلفن ثابت می‌تواند به دلیل وقوع جرائمی مانند توهین و فحاشی شود. در مواقعی ممکن است که فردی با خط تلفن ثابت اقدام به فحاشی و توهین علیه اشخاص دیگر نماید.

در این صورت شاکی می‌تواند ابتدا از طریق مخابرات از خط تلفن ثابت، استعلام گرفته و در نهایت به جرم توهین اقدام به شکایت نماید.

در صورتی که مزاحم با قصد و نیت فحاشی از طربق تلفن ثابت با فردی تماس بگیرد و الفاظ رکیک و توهین‌آمیز به او بدهد، طرف مقابل می‌تواند شکایت کند.

گفتنی است که بحث شکایت از تلفن ثابت به دلیل مزاحم تلفنی با شکایت به دلیل توهین متفاوت است. ممکن است فردی از طریق تلفن ثابت به افراد دیگر توهین و فحاشی کند اما طبق قانون رفتار او مصداق جرم مزاحمت تلفنی نباشد.

در این صورت صرفا شاکی می‌تواند به دلیل توهین و فحاشی از مالک خط تلفن شکایت نماید.

لازم به ذکر است که اگر مزاحم، همراه با جرم مزاحمت تلفنی، مرتکب جرائم دیگری مانند توهین، تهدید، افترا یا هر آن چه که عنوان مجرمانه دارد، بشود، اشد مجازات برای او در نظر گرفته می‌شود. این موضوع در ماده 131 قانون مجازات اسلامی به آن اشاره شده است.

امکان شکایت از تلفن ثابت به صورت همزمان به دلیل مزاحمت تلفنی و توهین وجود دارد که برای تعیین مجازات طبق قانون، اشد مجازات برای خاطی در نظر گرفته می‌شود.

شکایت از تلفن ثابت را چگونه پیگیری کنیم؟

بعد از آشنایی با تخلفات و دلایلی که منجر به شکایت از تلفن ثابت می‌شود، حال ممکن است این سوال مطرح شود که شاکی اگر قصد شکایت از این مالک خط تلفن ثابت را داشته باشد، چگونه می‌تواند پیگیری کند؟ کدام مراجع به شکایات در این زمینه رسیدگی می‌کنند؟

به طور کلی برای شکایت از تلفن ثابت، مخابرات و در صورت محرز شدن وقوع جرم، مراجع قضایی(دادسرا و دادگاه کیفری) رسیدگی می‌کنند. همچنین امکان ثبت شکایت از تلفن ثابت در سامانه 195 نیز وجود دارد.

گفتنی است که شکایات از خطوط تلفن ثابت، از طریق سامانه مزبور ثبت شده و واحدهای مربوطه در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی می‌کنند.

ثبت شکایت از طریق سامانه مزایا فراوانی برای شاکیان دارد و نیازی به مراجعه حضوری به مراجع ذی‌صلاح برای طرح شکایت نیست.

تلفن ثابت هوشمند

پیگیری شکایت از تلفن ثابت از طریق مخابرات

یکی از روش‌هایی که می‌توان، شکایت از تلفن ثابت را مورد پیگیری قرار داد، مراجعه به مخابرات است. شرکت مخابرات از آن جهت که ارائه کلیه خطوط تلفن ثابت جزو صلاحیت قانونی آن است، امکان پیگیری قانونی برای تخلفاتی مانند مزاحمت تلفنی و غیره وجود دارد.

مواردی مانند استعلام از خطوط تلفن ثابت برای ردیابی اطلاعات و محرز شدن مشخصات مالک خط تلفن از طریق مخابرات انجام می‌شود.

برای شکایت از تلفن ثابت، پیشنهاد می‌شود که به جای مراجعه و ثبت شکایت در مرجع قضایی، شاکی مشکل خود را از طریق مخابرات حل و فصل نماید.

بنابراین اگر از تلفن ثابت نقاط مختلف کشور، با شما تماس گرفت شد و در نهایت برقراری تماس به صورت مکرر و توام با مزاحمت باشد، می‌توان پیگیری موضوع را از مخابرات انجام داد. مخابرات نیز با استفاده از روش‌هایی مانند اخطار به خط تلفن اقدام به پیگیری شکایت مطرح شده می‌نماید.

در قانون تاسیس شرکت مخابرات ایران صراحتا به این موضوع اشاره شده است که هرکس وسیه مخابراتی خود را مانند تلفن ثابت، وسیله مزاحمت دیگری قرار دهد یا با عمد و سوء نیست، ارتباط دیگری را مختل کند، برای بار اول، ارتباط تلفنی او به مدت یه هفته همراه با اخطار کتبی قطع می‌شود.

در صورت صدور اخطار کتبی، اگر مجددا شخص مزاحم، از تلفن ثابت به عنوان ابزار مزاحمت استفاده نماید، جریمه برای او در نظر گرفته می‌شود. در صورت تکرار مجدد تخلف برای بار سوم، ارتباط تلفنی او از طریق خط تلفن ثابت به طور دائم قطع می‌شود.

لازم به ذکر است که اگر فردی از تلفن ثابت شخص دیگر، ایجاد مزاحمت کند، در صورت پیگیری شاکی و اعلام مزاحمت، برای مالک خط تلفن اخطاریه صادر می‌شود.

در این صورت مالک تلفن ثابت، باید ثابت کند که در زمان مزاحمت تلفنی، تلفن در اختیار فرد دیگری بوده است و وی در این زمینه هیچ نقشی نداشته است.

شکایت از تلفن ثابت از طریق مراجع قضایی

شکایت از تلفن ثابت به دلایلی مانند مزاحمت در مراجع قضایی، زمانی قابل طرح است که وقوع تخلف و یا جرم در این زمینه محرز باشد.

از آن جهت که اغلب شکایات از تلفن ثابت، جنبه کیفری دارند، رسیدگی به آن‌ها در دادسرا و دادگاه های کیفری انجام می‌شود.

اگر موضوع شکایت از خطوط تلفن ثابت، مزاحمت تلفنی و یا وقوع جرائمی مانند توهین و فحاشی باشد، ثبت شکایت در دادسرا از طریق شکواییه انجام می‌شود. در واقع شکایت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت شده و به دادسرا صالح ارجاع داده می‌گردد.

شاکی باید مدارک و مستندات لازم را ضمیمه شکواییه کرده و آن را تقدیم دادسرا نماید.

شکواییه در دادسرا به قسمت معاونت ارجاع داده می‌شود. معاون ارجاع بعد از بررسی پرونده در صورت نبود مانع، ممکن است پرونده را به ضابط دادگستری یا یکی از شعبات بازپرسی یا دادیاری ارجاع بدهد.

اگر پرونده به کلانتری ارجاع داده شود، شاکی به مرجع مربوطه مراجعه می‌کند تا اطلاعات و تحقیقات دستور داده شده توسط ضابطین دادگستری مربوطه انجام گیرد و پرونده دوباره به دادسرا ارجاع داده شود.

در صورتی که پرونده به یکی از شعبات بازپرسی یا دادیاری فرستاده شود، در این حالت شاکی پس از تحویل شکوائیه از معاونت ارجاع باید به شعبه دادیاری یا بازپرسی مشخص شده مراجعه کند تا پرونده در همان مرجع ثبت شود.

البته ممکن است قبل از ثبت شکایت، دادیار و یا بازپرس دستوراتی برای انجام تحقیقات مقدماتی برای کلانتری صادر کند که در این صورت شاکی باید به کلانتری محل مراجعه کند و مراحل گزارش شده انجام گیرد تا پرونده به شعبه مزبور دوباره ارجاع داده شود.

بعد از آن که تحقیقات لازم درمورد شکایت مزبور در مرجع تحقیق صورت گرفت، پرونده با صدور کیفرخواست و قرار جلب به دادرسی به دادگاه کیفری صالح فرستاده می‌شود تا رای مقتضی در این زمینه صادر شود. در صورتی که وقوع جرم برای دادگاه اثبات شد، مرتکبین به میزان مجازات تعیین شده محکوم می‌شوند.

شماره گیری

ثبت شکایت از تلفن ثابت در سامانه 195

آسان‌ترین راه برای ثبت شکایت از تلفن ثابت، ارتباط‌گیری با سامانه 195 است. در واقع هرگونه شکایتی از خطوط تلفن ثابت به دلیل مزاحمت تلفنی و موارد دیگر دارید یا قصد گزارش تخلفی را دارید، می‌توانید با این شماره تماس بگیرید تا اقدامات لازم جهت پیگیری شکایات انجام شود.

در واقع با شماره‌گیری شماره 195 با شرکت مخابرات در ارتباط خواهید بود و شکایات برحسب موضوعی که دارند به واحدهای مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

این سامانه به منظور رسیدگی به تخلفات حوزه مخابراتی سراسر کشور طراحی شده است. بنابراین اگر قصد شکایت از خطوط تلفن ثابت را دارید، با سامانه مزبور در ارتباط باشید.

سامانه مزبور برای شهروندان، مزایا فراوانی دارد که بدون مشکل خاصی و با شماره گیری 195 می‌توانند اعتراضات و شکایات خود را به صورت غیر حضوری به ثبت برسانند.

تخلفاتی که در سامانه برای تلفن ثابت، ثبت می‌شوند، از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند و در اسرع وقت به شکایات مطرح شده رسیدگی به عمل می‌آید.

در واقع زمانی که فردی شکایت خود را در این سامانه ثبت می‌کند، تیم نظارتی ابتدا موضوع مطرح شده را بررسی می‌کنند و سپس به واحد مربوطه فرستاده می‌شود تا تصمیمات لازم در این زمینه اخذ شود.

همچنین واحد تحقیقاتی برای شکایات مردمی در نظر گرفته شده است تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

انجام عمل تحقیقاتی برای شکایات مردمی در حوزه مخابراتی لازم و ضروری است، زیرا در وهله باید این موضوع ثابت شود که تخلفی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر.

اگر توسط واحد‌های تحقیقاتی وقوع تخلف به اثبات برسد، پرونده برای شکایت طرح شده تشکیل می‌شود و سپس به مراجع صالح ارسال می‌شود.

شکایات و گزارشات ثبت شده در سامانه برحسب موضوعی که دارند، به چند دسته تقسیم بندی می‌شوند و سپس توسط واحدهای مربوطه مورد پیگیری قرار می‌گیرند. برای رسیدگی به این گونه شکایات نمی‌توان مدت زمان مشخص و ثابتی را در نظر گرفت و بسته به نوع گزارش می‌تواند متغیر باشد.

سامانه 195 به صورت دائم فعال است و شهروندان می‌توانند شکایت خود را در ساعات مختلف ثبت کنند و هیچ محدودیتی بابت ثبت شکایت در این زمینه وجود ندارد.

خوشبختانه نحوه عملکرد این سامانه برای مردم رضایت بخش بوده است و بسیاری از شکایات مطرح شده علیه خطوط تلفن ثابت نتایج موثر داشته است.

این سامانه به طور شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته آماده دریافت شکایت در حوزه مخابراتی است. در واقع هموطنان می‌توانند از نقاط مختلف کشور با شماره تلفن 195 تماس گرفته و شکایات خود را در این زمینه مطرح کنند تا واحد مربوطه، موضوع را بررسی کنند.

راهنمای شکایت از خط تلفن

راهنمایی لازم برای شکایت از تلفن ثابت

همانطور که گفته شد، دلایل شکایت از تلفن ثابت می‌تواند مزاحمت‌های تلفنی و وقوع جرائمی مانند توهین باشد. اگر فردی با شماره تلفن ثابت از هر نقطه کشور برای شما مزاحمت ایجاد کند، می‌توانید از خط تلفن مربوطه در دادسرا به جرم مزاحمت تلفنی شکایت نمایید.

همچنین اگر از طریق برقراری تماس با تلفن ثابت، مورد توهین و فحاشی قرار گرفتید نیز می‌توانید اقدامات لازم جهت طرح شکایت کیفری را فراهم کنید.

ثبت شکایات و رسیدگی به اعتراضات مردمی از تلفن ثابت، توسط مراجع قضایی و مخابرات رسیدگی می‌شود. همچنین شهروندان می‌توانند ثبت شکایت و اعلام تخلفات از خطوط تلفن ثابت را با شماره گیری 195 پیگیری کنند.

در هر صورت چنانچه قصد شکایت از تلفن ثابت را دارید، باید بتوانید مراحل مربوط به شکایت را به درستی انجام دهید تا به شکایت شما رسیدگی شود. اگر در این زمینه اطلاع کافی نداشته و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید با سامانه شکایت 24 در ارتباط باشید.

در این صورت می‌توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. طرح شکایت از تلفن‌های ثابت، نیازمند رعایت یک سری شرایط قانونی است که بدون بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

ما در این سامانه با داشتن تیمی از کارشناسان مجرب و آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از مسائل مرتبط با مخابرات نظیر شکایت از تلفن ثابت را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماییم.

استفاده از خدمات سایت شکایت 24 می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح شکایت در این حوزه به شمار رود.

مشاوره‌های شکایت 24 به صورت آنلاین و تلفنی نیز انجام می‌شود که می‌تواند مزیت‌های فراوانی برای شما داشته باشد. یکی از این مزیت‌ها، برخورداری از اطلاعات لازم در ارتباط با موضوع و مشکل ایجاد شده برایتان است.

از طریق مشاوره این سامانه می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه شکایت از تلفن ثابت و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از خدمات این سامانه، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات لازم در مورد شکایت از تلفن ثابت کسب کرد.

قبل از هر اقدامی، بهتر است از مشاوره‌های تخصصی این سایت که توسط کارشناسان مجرب و متخصص انجام می‌شود، استفاده کنید و از راهنمایی‌های مشاوران متخصص در این زمینه بهره مند شوید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

بنابراین اگر قصد شکایت از تلفن ثابت به دلیل مزاحمت را دارید، اما با نحوه و مراحل طرح شکایت در این زمینه آشنا نیستید، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۹ رای

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام تلفن های ما حدود 8ماه هست که قحطه قبلا به سامانه 195 شکایت کرده ام گفتن 19 فروردین میان درست میکنن ولی باز هم خبری نشد هر ماه هم برای ما اخطار قحط بعلت بدهی میاد شکایت قبلی را هم نمیتونم پیگیری کنم هرچه کد امنیتی رو وارد میکنم میگه کد امنیتی را صحیح وارد کنید اگر کسی هست که جواب بدهد لطفا راهنمایی کنید
    متشکرم

    1. سلام همانطور که می فرمایید تلفن ما هم چند ماه قطع بود با 20117 که تماس میگرفتم شماره تلفن ثابت و همراه را می خواستند، در خاتمه می گفت بعلت سرقت تجهیزات مخابراتی و یا نوسازی قطع می باشد ، برای شما آبونمان محاسبه نمی شود، بالاخره با راهنمایی یکی از کارکنان با بازرسی مخابرات 20195 تماس گرفتم و 3روزه رفع مشکل شد
      با سپاس از پرسنل بازرسی مخابرات

  2. چرا امکانات نصب نت Adsl را نداره پول زور میگیره آیا این چه سازمانی
    برای مستندات قبض تلفن را ببینید

  3. ضعیفترین ارگان مخابرات هست اونم خط ثابت، پولی که به کارمندانش میده قش دارهست چرا،چون چندماهه سیم تلفنهای میلان ماومیلان مادرم وحید۲۱چ اول چپ رو کندن برای هردوتاش آبنمان ۳۶۰۰۰تومان هرماه باید بریزم که قطع نشه چون اگریکی دوماه نریزی تلفن روتخلیه میکنندوسهمش روهم مخابرات
    ظبت میکنه به نفع خودش..بابا یکی نیست بگه وقتی سیم ها روبردن واعلام خرابی کردیم چراآبنومان میگیرینبخدا درست نیست .هرسال پول یه خط تلفن باید براآبنوومان بدی برای تلفنی که سیمهاشو ازتوومیلان کندن

  4. خدا لعنتشون کنه خط تلفن ما شش ماهه قطعه چند بار هم به مرکز تلفن خاتم در مشهد مراجعه کرده ، میگن برین می‌آییم ولی مسخره می‌کنند خدا سلطنتشان را پاره کنه آدم نمی دونه چکار کنه صد بار به 20117 مسخره کردن خودشون را هر دوره الکی پول میاد.

    1. متاسفم برای کارکنان مخابرات خاتم الانبیاء مشهد با خدمات رسانیتون. تلفن ثابت ما قطعه پرداختی رو کامل انجام دادم(البته با اینکه تماس چندانی نداشتیم و خط ثابتمون هم اینترنت نداره مبلغش خیلی بالا بود.) باز هم بعد از چند روز هنوز پیغام میده که مبلغ 145هزارتومان باید واریز کنیم درصورتی که مبالغ قبل کامل پرداخت شده و بدهی صفر بوده.دزدی به این آشکاری!!!!

  5. این سامانه هوشمند کشوری چیه که 300هزار تومان اب خورده در صورتی که قبوض همیشه بین 20تا 30تمن بوده با اینکه اغلب گوشی رو خط نیست و به مودم وصله چگونه باید شاکی بشم از این بابت و ضمنا تلفن قطع دو طرفه شده که سابقه نداشته

  6. سلام وقت به خیر قبص تلفن ثابت پرداخت شده چرا وصل نمیکنید خیلی جالبه اگه دو روز پرداخت نشه حتما تلفن قطع میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا