شکایت از شرکت

شکایت از مخابرات چگونه است؟

شرکت مخابرات یکی از بزرگترین مجموعه های خدمات دهی در زمینه فناوری و اطلاعات در ایران می باشد. شرکت مخابرات بر پایه سهامی عام پایه ریزی شده است و قاعدتا تابع مقررات مربوط به شرکت های سهامی می باشد. در شرکت های سهامی از جمله مخابرات، سرمایه به سهام تبدیل می شود و مسئولیت شرکا در شرکت به اندازه میزان سهام آن ها است. سرمایه شرکت مخابرات (سهامی عام) می تواند توسط موسسین یا عموم مردم تامین شود و برخلاف سایر شرکت ها سرمایه مورد نیاز منحصرا از طریق شرکا یا موسسین تامین نمی شود.

شرکت مخابرات ایران فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 1350 آغاز نمود و با سرمایه ای به میزان پنج میلیارد ریال تاسیس شد. این شرکت تقریبا در تمام استان های کشور شعبه دارد و می تواند خدمات خود را به عموم مردم ارائه نماید. مخابرات یک نوع شرکت خصوصی به شمار می رود و ارتباطی با ارگان ها و سازمان های دولتی ندارد. همچنین بنا بر آمار های منتشر شده بالغ بر صد هزار نفر در این شرکت مشغول به فعالیت می باشند.

لازم به ذکر است که شرکت مخابرات در سال 1350 با ادغام شرکت سهامی تلفن و امور تلگراف با هدف امور ارتباطی در داخل و خارج از کشور تاسیس شد. به نوعی مالکیت شرکت های مزبور به مخابرات انتقال پیدا کرد و تغییراتی در این زمینه حاصل شد. سهام شرکت مخابرات در حال حاظر در بورس اوراق بهادر تهران وجود دارد و عرضه اولیه این سهام در سال 1387 انجام شد که در آن زمان حجم بالایی از سهام شرکت در مدت زمان کوتاهی به فروش رفت.

میزان رضایت از شرکت مخابرات تقریبا در سطح قابل قبولی قرار دارد و مشترکین از خدمات این مجموعه نهایت استفاده را می کنند. با توجه به این که مخابرات خدمات گوناگونی را در اختیار عموم مردم قرار می دهد، ممکن است که انتقاداتی نسبت به این مجموعه وارد شود و در برخی موارد شاهد شکایات بسیاری از مشتریان نیز بوده ایم.

شکایت از مخابرات

انواع خدمات شرکت مخابرات

در حال حاظر زیر ساخت های شرکت مخابرات در سطح قابل قبولی قرار دارد و تقریبا همسو با نسل جدید فناوری و ارتباطات در حال حرکت است. این شرکت خدمات خود را هر ساله افزایش و گسترش می دهد و مشترکین می تواند به بهترین شکل ممکن از خدمات عرضه شده نهایت بهره را ببرند. از جمله مهم ترین خدمات این شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همچنین بخوانید
  • تلفن ثابت: یکی از اصلی ترین و مهم ترین خدمات ارائه شده به مشترکین توسط مخابرات، تلفن ثابت است. در حال حاظر در کشورمان تنها مرجع ارائه دهنده تلفن ثابت، شرکت مخابرات می باشد. به همین جهت چنانچه در خصوص خطوط تلفن ثابت با مشکل مواجه شدید، باید برای رفع مشکل به مخابرات مراجعه کرد.
  • اینترنت پرسرعت: از دیگر خدمات مخابرات می توان به ارائه اینترنت پر سرعت اشاره کرد. یکی از خواسته های اصلی اغلب مشترکین از اپراتور های مختلف، ارائه اینترنت با سرعت بالا می باشد که شرکت مخابرات به خوبی توانسته است این امکان را فراهم کند. البته اینترنت پرسرعت تنها توسط مخابرات ارائه نمی شود، بلکه شرکت های دیگری نظیر همراه اول و ایرانسل نیز در این زمینه خدمات مطلوبی را در اختیار مشترکین قرار می دهند.
  • اینترنت خانگی(ADSL): اینترنت خانگی را تقریبا مشترکین با عنوان ADSL می شناسند که از طریق مودم اتصال می یابد. تا چند سال گذشته، اینترنت خانگی تنها توسط مخابرات تامین می شد اما در حال حاظر شرکت هایی نظیر ایرانسل و همراه اول نیز این خدمات را ارائه می کنند.

در خصوص بهره مندی از خدمات شرکت مخابرات باید به این نکته توجه کرد که میزان قابل توجهی از این خدمات به صورت غیر حضوری ارائه می شود. به همین جهت مشترکین برای بهره مندی از سرویس هایی نظیر اینترنت، تلفن ثابت و غیره می توانند بدون مراجعه حضوری اقدام نمایند. با توجه به این که اساس ارائه سرویس ها و خدمات گوناگون در کشور بر غیر حضوری بودن قرار گرفته است، شرکت مخابرات همواره در تلاش است تا بتواند در سالیان آتی خدمات خود را تماما به شکل غیر حضوری ارائه کند.

دلایل اصلی شکایت از مخابرات

در چند سال اخیر میزان شکایت از مخابرات افزایش چشمگیری داشته است و دلیل عمده بروز اینگونه نارضایتی ها، عدم ارائه خدمات و امکانت در سطح ایده آل می باشد. البته این موضوع تنها مختص به مجموعه مخابرات نمی باشد و سایر اپراتور های ارتباطی نظیر ایرانسل و همراه اول نیز با مشکلاتی نظیر عدم رضایت مشترکین از خدمات و امکانات مجموعه، مواجه شده اند. موارد زیر می تواند موجب بروز نارضایتی مشترکین از خدمات شرکت مخابرات شود که در صورت تداوم این مشکلات منجر به شکایت نیز می شود. مواردی که منجر به شکایت مشترکین از سرویس های شرکت مخابرات می شود، بسیار زیاد هستند و تنها به دلایل اصلی آن اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • خط تلفن ثابت خریداری شده با مشکل مواجه شده است و نمی توان از این طریق ارتباط تلفنی برقرار نمود.
  • در برخی مواقع ممکن است که خط تلفن ثابت تهیه شده بدون دلیل خاصی قطع یا توقیف شده است که می تواند خسارات جبران ناپذیری به مشترکین وارد نماید. حتی در مواردی مشاهده شده است که خط تلفن مشترکین بدون هیچ گونه بدهی قطع شده و امکان اتصال مجدد آن وجود ندارد.
  • در یک سری از مناظق کشورمان هنوز دکل های مخابراتی که مردم بتوانند به راحتی باهم ارتباط داشته باشند، نصب نشده است و مسئولان مربوطه تا کنون هیچ گونه اقدامی در این زمینه انجام نداده اند و سهل انگاری می کنند. در واقع مناطقی از کشورمان هنوز از امکانات کامل ارتباطی برخوردار نیستند و نمی توانند با اطرافیان خود ارتباط تلفنی داشته باشند که دلیل اصلی این مشکل نبود دکل های مخابراتی در این مناطق است.
  • با توجه به این که زیر ساخت های شرکت مخابرات هنوز به سطح بین المللی و جهانی نرسیده است، باز هم در نقاط مختلف کشور امکان برقراری ارتباط وجود ندارد.
  • با تهیه بسته های اینترنت ممکن است قبل از آن که حجم یا زمان آن تمام شود، ببینید که بسته صفر شده است. به عبارت دیگر حجم بسته های اینترنت زودتر از موعد تمام شود.
  • سرعت اینترنت خانگی تهیه شده بسیار پایین باشد.
  • گرفتن مالیات زیاد از مشترکین نیز زمینه شکایت از مخابرات را فراهم کرده است. گاهی اوقات برای خرید بسته اینترنت از شما ارزش افزوده چند برابری اخذ می شود که در واقع شرکت مخابرات بیش از مقدار تعیین شده از شما مالیات دریافت کرده است.
  • عدم آنتن دهی در منطقه ای که از شرایط مناسب آنتن دهی برخوردار است. گاهی اوقات در مکانی حضور دارید که اصولا شرایط آنتن دهی آن منطقه در سطح مناسبی قرار دارد و خط تلفن به درستی آنتن نمی دهد.
  • عدم پاسخگویی مناسب و صحیح پشتیبان های شرکت مخابرات
  • عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت نسل جدید

شکایت از مخابرات

مراجع صالح به رسیدگی شکایت از مخابرات

عمده شکایات مشترکین مخابرات به نحوه خدمات دهی و میزان امکانات این مجموعه ارتباط دارد که در وهله اول می توان از طریق سامانه های مربوطه اقدام به ثبت شکایت نمود. در این صورت کارشناسان شرکت مخابرات اقدام به بررسی شکایت مزبور نموده و اقدام به حل و فصل آن می نمایند. شکایت مربوطه را می توان علاوه بر سامانه از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح نمود. در صورتی که از سوی شرکت مخابرات تخلف غیر قانونی صورت گیرد، می توان از مراجع قانونی ثبت شکایت کرد.

بیشترین حوزه ثبت شکایت از مخابرات

با توجه آمار های منتشر شده، بیشترین میزان شکایت از شرکت مخابرات مربوط به عدم سرعت بالای اینترنت خانگی و هزینه های بالای آن بوده است. طبق بررسی های صورت گرفته، شرکت مخابرات در چند سال اخیر تعرفه خدمات خود را به طرز چشمگیری افزایش داده است و این میزان هرساله در حال افزایش می باشد. درواقع عمده شکایات مشترکین این است که مخابرات سرعت های اینترنت خانگی را کاهش و در مقابل هزینه این سرویس ها را افزایش داده است. سازمان تنظیم مقررات ارتباطاتی هرساله میزان شکایات مردمی از شرکت های مرتبط با حوزه فناوری و ارتباطات را منتشر می کند که میزان شکایت از شرکت مخابرات در مقایسه با سال های گذشته روند صعودی داشته است. عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه‌شده، ارائه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم جمع‌ آوری سرویس، تاخیر در نصب و راه‌اندازی از دیگر شکایات پرتکرار این حوزه به شمار می روند. لازم به ذکر است که میزان شکایت از مخابرات در هر استان متفاوت است و معمولا بیشترین شکایات ثبت شده از استان های پر جمعیت کشور می باشد.

راه حل مناسب شکایت از مخابرات

شکایت از شرکت مخابرات مستلزم رعایت یکسری مراحل خاصی است که افراد شاکی باید به آن توجه کنند. در وهله اول استفاده از وکیل می تواند راه حل مناسبی برای ثبت شکایت از مخابرات محسوب شود اما ممکن است به دلایل مختلفی امکان دسترسی به وکیل وجود نداشته باشد. به همین جهت استفاده از خدمات و سرویس های سامانه شکایت 24 را برای طرح شکایت از مخابرات به شما پیشنهاد می کنیم. سامانه شکایت 24 با بهره مندی از مشاوران و کارشناسان مجرب و متخصص حقوقی و ارائه خدماتی نظیر مشاوره های تخصصی حقوقی، می تواند شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماید. در صورتی که قصد شکایت از مخابرات را دارید، بهتر است قبل از هر اقدام حقوقی از خدمات این سامانه بهره مند شوید.

شکایت از مخابرات

آیا شکایات طرح شده از شرکت مخابرات تاثیری در افزایش سطح کیفیت خدمات داشته است؟

شکایات مطرح شده مردمی از شرکت مخابرات در چند سال اخیر تاثیر بسزایی در افزایش سطح کیفیت خدمات این مجموعه داشته است. به گونه ای که این شرکت اغلب سرویس های خود را اصلاح و تا حدود زیادی تغییر داده است.

بیشترین آمار شکایت از مخابرات در چه مواردی بوده است؟

طبق آمار بدست آمده، تعرفه بالای اینترنت خانگی و سرعت پایین آن بیشترین موارد شکایت از مخابرات را به خود اختصاص داده اند.

آیا برای طرح شکایت علیه مخابرات، استفاده از وکیل الزامی است؟

خیر، با استفاده از خدمات سامانه شکایت 24 می توانید به بهترین شکل ممکن از شرکت مخابرات و مجموعه های مرتبط با آن شکایت نمائید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

‫9 دیدگاه ها

  1. با سلام احتراما در خصوص مشکل ساکنین که احداث پروژه دکل مخابرات همراه اول درست مقابل درب ورودی دبیرستان دخترانه متانت الواج با ۱۶متر که مجوزی از طرف شهرداری صادر نشده و علیرغم مخالفت سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استان و شورای محترم شهر و شهرداری که اینک مخابرات از ما ساکنین شکایت کرده و هیچگونه اشاره ایی به موارد فوق نکرده که نهایتا به جای رسیدگی درخواست از ما شکایت و متاسفانه تنها چیزی که برای مخابرات و آموزش پرورش اهمیتی نداشته و ندارد تهدید سلامتی دانش آموزان میباشد باتشکر

  2. سلام
    وقتتون بخیر
    ما یه قرارداد اینترنت پس پرداخت adsl با مخابرات بستیم با سرعت ۱۶مگابیت در صورتی که بعد از مدتی بعلت پایین بودن سرعت شاکی شدیم که چرا؟ گفتند کابل و سیم کشی منطقه شما نهایت تا ۳ مگابیت را نمیتونه ساپورت کنه و با پیگیری گفتند بیاین اشتراکتون را تعویض کنید
    به نظرتون فایده داره .؟

  3. سلام بنده یک اینترنت خانگی خریدم 10ساله3600روزه سه سال از روش گذشته پیام اومده سه روز از اینترنت شما باقی مانده به شرکت مخابرات مراجعه کردم به 195شکایت کردم به سامانه 2020شکایت کردم جواب منطقی وقانع کننده ندادن وحالا میگین بیا اینترنت یکساله بهت بدیم با قیمت چند برابری کسی نیست به شرکت مخابرات بگه بابا من قرار داد 10ساله دارم شما حق فسخ قرارداد یکطرفه ندارید

  4. من فقط 3هزار تومان از تلفن ثابت استفاده کردم ولی 18 هزار تومان برام قبض اومده!! آخه این انصافه؟؟!

  5. الان یک سال هست تقاضای اینترنت نمودم و یک عالمه هزینه گرفتن ولی هنوز ولی ارائه ندادند و فقط قبض 18هزارتومنی صادر میکنند و هرچه پیگیر میشم اصلا انگا نه انگار این همه پول از دسترنج ملت میگیرند و شرکت مخابرات همه را خرج اتینا و منغل خوشگزارانیهای خودشون میکنند (یمن و سوریه و لبنان و غزه و ونزوئلا و روسیه و ….)

  6. بنام خدا
    بنده قبلا در منازل سازمانی شرکت نفت زندگی میکردم وتلفن ثابت سازمانی وهمچنین تلفن ثابت شهری (مخابرات) داشتم در آنموقع از تلفن ثابت جهت مکالمه وهمچنین اینترنت آسیا تک استفاده می‌کردم که سرویس دهی مناسب همراه با قیمت مناسب داشت ،اما بعد از بازنشستگی وترک منازل سازمانی ونقل مکان به منازل شخصی شهری مجبور به تعویض خط تلفن شده وپس از آن نیز استفاده از اینترنت مخابرات ،در مدت این چهار سالی که از این موضوع می‌گذرد من چهار بار از این تلفن استفاده درست نکرده ام ومانند جهنم ایرانی‌ها یا قیف نیست ویا قیر نیست ،به هرحال هر بار نیز که به مخابرات مراجعه میکنم بعد از مرارت های فروان ووصل تلفن حداکثر یک تا دو روز سالم است وبعد از آن دوباره همان آش و همان کاسه،نه تلفن زنگ می‌خورد ونه اینترنت داریم اینروزها هم که الحمدلله بدون استفاده از تلفن فقط پیامک پرداخت بدهی بدستمان می‌رسد که آن هم الا ماشاالله ،به هرحال امیدوارم این نامه ،شکایت درد دل یا هر عنوانی که به آن گقته شود مورد توجه مسئولی در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد قرار گیرد ،در پایان در کادر مخابرات نیز تشکر مینمایم شاید بضاعت آنها همین اندازه است ،ونمیتوانند بیشتر از این سرویس دهند والله ویعلم

  7. آب سر بالا می‌ره تقصیر خودتونه شکایت از دزد نزد دزد فایده نداره مگه میشه به قاضی دزد و فاسد شکایت دزد را کرد شرکت مخابرات از کثیف ترین و فاسدترین شرکت های دولتی است که اگر قوه قضاییه درست حسابی و کارگیری و سوتکی نداشتیم وضعمان بهتر بود یک راه داره فقط گرفتن کشور از دست این حرومزاده ها

  8. سلام متاشفانه شرکت مخابرات به صورت شفاف و با ارائه صورتحساب از مردم دزدی میکنه به طوری که بدون استفاده از خط از مشترکین به بهانه مابه تفاوت اضافه دریافت میکند در صورتی که این شرکت با مالیات همین مردم تاسیس شده در سالهای گذشته آن را به خواص واگذار نموده واقعا کجای دنیا به چنین روشهای دزدی نوین دست یافته اند و واقعا مردم باید دادشون رو کجا ببرند

  9. سلام.بنده ساکن شهرستان آمل هستم.ودوماه قبل با ثبت نام تلفن ثابت از مخابرات شعبه مرکزی،سیم کشی و نصب انجام شد.حدود یکی دوهفته هست که تلفنم مشکل داشت و حالت یک طرفه بود.یعنی میشد تماس گرفت امااگر کسی با تلفنم تماس میگرفت در اکثر مواقع تماس برقرار نمیشد و تلفن ما اصلا زنگ نمیخورد و در مواقعی هم این مشکل را نداشت.البته از همان روز اول خرابی را در ۲۰۱۱۷ اعلام کردم و با مخابرات هم تماس گرفتم و مشکل را گفتم که فقط از همان پشت تلفن دستوراتی دادند تا مودم و سیم کشی ساختمان را بررسی کنم و اقدام دیگری برای رفع مشکلم نکردند.تا اینکه امروز که به تلفنم زنگ زدم شخص دیگری تلفن را پاسخ داد!!که بعد از چند بار تماس مجدد بازهم همان شخص تلفن خانه بنده را پاسخ داد که با گفتگو با ایشان متوجه شدم خط تلفن بنده که شخصا از مخابرات خریدم مالک دیگری هم دارد!!یعنی این خط تلفن در اختیار دو مشترک قرار دارد.و شماره تلفن او هم همین است! بنده قصد شکایت از اداره مخابرات آمل را که خط تلفن متعلق به من را به شخص دیگری هم واگذار کرده است دارم.آیا میتوانم برای ثبت شکایت قبل ازاطلاع دادن به مخابرات به دادسرا مراجه کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا