شکایت از سایت اینترنتی

شکایت از برنامه بازار چگونه است؟

برنامه‌ یا اپلیکیشن بازار، بستری برای ارائه‌ دادن برنامه‌های نرم‌افزاری و بازی‌های دیجیتالِ مربوط به گوشی‌های اندروید است که از سوی یکی از شرکت‌های نرم‌افزاری کشور به نام شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان، راه‌اندازی و مراحل توسعه آن انجام شده است.

این برنامه هم‌اکنون نیز در مالکیت گروه توسعه فناوری اطلاعات هزاردستان قرار گرفته است و به دلیل وجود برخی تخلفات در آن، کاربران به دنبال نحوه شکایت از برنامه بازار هستند که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

برنامه بازار یا کافه بازار در سال‌های گذشته، به همت تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف طراحی و راه‌اندازی گردید و از آن زمان تا کنون، با استفاده از ظرفیت متخصصان ایرانی، بستر کامل و جامعی از خدمات، محصولات و محتواهای دیجیتال را برای کاربران استفاده کننده از گوشی‌های اندرویدی فراهم آورده است.

بازار در طول این سال‌ها، در واقع میزبان و پایگاهی برای ارائه‌دهندگان بازی‌ها و برنامه‌های کامپیوتری بوده و طراحان و تولیدکنندگان این برنامه‌ها توانسته‌اند به واسطه این اپلیکیشن، محتواها و محصولات خود را به مخاطبان ایرانی استفاده‌کننده از برنامه بازار عرضه نمایند.

در واقع برنامه کافه بازار پایگاهی را مهیا نموده که تولیدکنندگان ایرانی خدمات بومی و بهینه‌سازی‌شده‌ای را به کاربران ایرانی ارائه نمایند.

همچنین بخوانید

شکایت از برنامه بازار

نرم‌افزار و سایت بازار در واقع حاوی لینک‌ها یا برنامه‌های متعلق به اشخاص ثالث بوده به نحوی که کلیک کردن بر روی آن‌ها ممکن است منجر به جمع‌آوری یا حتی سرقت اطلاعات شخصی بسیاری از کاربران گردد.

بنابراین علاوه بر مطالعه مطالب ارائه شده در این مقاله، لازم است سیاست‌های حریم خصوصی لینک‌های و برنامه‌ها متعلق به اشخاص ثالث را نیز به دقت مطالعه کنید. بعضا تخلفات متعددی در بسیاری از فروشگا‌های آنلاین و اینترنتی همچون سایت بازار صورت می‌پذیرد.

در صورتی که شما نیز از شاکیان سایت یا برنامه بازار هستید، در این مقاله قصد داریم شما را با چگونگی طرح شکایت از این فروشگاه‌ و تخلفات عمده اپلیکیشن‌ بازار آشنا نماییم.

لازم می‌دانیم در ابتدای مطالب به این مورد اشاره شود که سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص، آماده ارائه خدمات قضایی در کلیه موضوعات حقوقی و کیفری، خصوصا جرایم رایانه‌ای به صورت مشاوره تلفنی، مشاوره آنلاین و یا به صورت حضوری به مخاطبین و متقاضیان عزیز است.

کافه بازار یا برنامه بازار چیست؟

برنامه بازار، یک برنامه اندرویدی در ایران است که در سال ۱۳۸۹، راه‌اندازی شده است. قبل از فراگیری بیماری کووید 19، اپلیکیشن بازار اعلام نمود که بیش از 40 میلیون کاربر، این اپلیکیشن را در گوشی‌های اندروید خود دانلود نموده‌اند.

سایت بازار خدمات خود را به صورت گسترده در اختیار کاربران فارسی زبان قرار می‌دهد و بالغ بر ۲۵،۰۰۰ برنامه بین‌المللی و ایرانی، قابل بارگیری در موضوعات متنوعی مربوط به بازی‌های رایانه‌ای، برنامه‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی، پیام‌رسانی و موارد دیگر است.

سایت و برنامه بازار، یکی از محبوب‌ترین فروشگاه اپلیکیشن در میان ایرانیان است و بیش از 97 درصد بازار فروش اپلیکیشن‌های کشور را در اختیار دارد و این سایت، سرویس دیوار را نیز اداره می‌نماید.

بر اساس آخرین گزارشات ثبت شده از سوی خود این شرکت، سایت بازار، هم‌اکنون بالغ بر 45 میلیون کاربر دارد که بیش از  35 میلیون نفر از آن‌ها به صورت ماهانه و مابقی کاربران هر روز از این برنامه استفاده می‌کنند.

برنامه بازار در واقع فروشگاهی آنلاین، برای فروش نرم‌افزارهای اندروید شرکت‌های مختلف داخلی یا خارجی است و هم‌اکنون نیز بیش از 250.000 برنامه، در پلتفرم سایت بازار ارائه شده که طیف گسترده‌ای از کاربردها همچون برنامه‌ریزی، مسافرتی، آموزشی، تجارت الکترونیکی، اشتراک‌گذاری، سبک زندگی، سلامتی و موارد دیگر را پوشش می‌دهد.

محبوب‌ترین برنامه‌های موجود در سایت بازار شامل تلگرام، SHAREit، اینستاگرام، دیوار و اسنپ است. کافه بازار بیشترین موفقیت را در دانلود بازی‌های اندروید در کشور داراست و هیچ برنامه مشابه دیگری، نتوانسته با این اپلیکیشن به رقابت دائم بپردازد.

اپلیکیشن بازار به طور گسترده‌ای به دنبال نصب بازی از سوی کاربران است تا درآمد خود را بالا ببرد. ناگفته نماند که جمعی از توسعه‌دهندگان چینی در بازی‌های ارائه شده توسط اپلیکیشن بازار جایگاه خاص و ویژه‌ای کسب نموده‌اند.

کافه بازار همکاری گسترده‌ای نیز با توسعه‌دهندگان خدمات ویدئویی از جمله فیلیمو به عمل آورده‌ است و در حال حاضر، هزاران فیلم و برنامه تلویزیونی بر روی این پلتفرم قابل مشاهده هستند.

عمده جرایم ارتکابی توسط فروشگاه‌های اینترنتی

این جرایم غالبا شامل موارد زیر می‌باشند:

  • عدم توانایی کاربر در دانلود برنامه یا اپلیکیشن پس از کسر وجه از حساب او:

بیشترین شکایت مردم و کاربران از فروشگاه‌های آنلاین از جمله برنامه بازار، این است که برنامه‌ای را که شخص از طریق سایت بازار خریداری کرده و وجه آن را واریز نموده، نتوانسته دریافت نماید و یا پس از گذشت مدتی، دانلود نشده یا تحویل داده نشده است.

  • عدم مطابقت برنامه یا بازی درخواست شده با برنامه خریداری شده:

معمولا فروشگاه‌های آنلاین، حجم برنامه مورد تقاضا را در سایت خود نمایش می‌دهند و خریدار برنامه به امید دریافت برنامه‌ای با حجم و اوصاف ذکر شده، برنامه یا بازی مذکور را خریداری و پول را به حساب سایت بازار واریز می‌نماید اما متاسفانه پس از دریافت، مغایرت‌هایی زیادی به چشم می‌خورد.

  • وجود عیب یا نقص خاص در برنامه یا بازی خریداری شده

معمولا فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌هایی همچون بازار شرایطی را برای مشتریان خود ترسیم می‌کنند که در صورت به وجود آمدن آن شرایط، خریدار برنامه یا بازی بتواند برنامه دانلود شده را به فروشنده مسترد نماید و وجه پرداخت شده خود را باز پس گیرد.

  • ورود غیرقانونی به حریم خصوصی اشخاص

همان‌گونه که ذکر شد سایت و نرم‌افزار بازار حاوی لینک‌ها و برنامه‌های متعلق به اشخاص ثالث است به شکلی که کلیک کردن بر روی آن‌ها ممکن است منجر به جمع‌آوری اطلاعات شخصی افراد گردد.

به گفته خود سازمان‌دهندگان این اپلیکیشن، آنها هیچ مسئولیتی در خصوص اطلاعاتی که با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارید نخواهد داشت، ولی در واقع این‌گونه نیست و این سایت‌ها ملزم به حراست و حمایت از حریم خصوصی کاربران خود هستند.

نحوه شکایت از برنامه بازار

چگونه از سایت و برنامه بازار شکایت نماییم؟

مسیرهای مختلفی برای طرح شکایت از برنامه بازار و در مجموع فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی پیش روی شاکیان این قبیل سایت‌ها قرار گرفته است.

شاکیان می‌توانند در مجموع از دو طریق شکایت خود را از این قبیل سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متخلف طرح و پیگیری نمایند. این دو طریق عبارت‌اند از: طرح شکایت از طریق مراجع قضایی و طرح شکایت از طریق نیروی انتظامی.

در همین‌ جا توصیه می‌کنیم حتما سایتی را برای انجام خرید برنامه و نرم‌افزار خود انتخاب کنید که دارای نشان اعتماد الکترونیکی باشد که البته برنامه بازار دارای این نشان است.

لازم به توضیح است که نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی که صلاحیت آنها توسط این مرکز تایید خواهد شد، اعطاء می‌شود.

شکایت از برنامه بازار در پلیس فتا

همچنین مرجع اصلی تحقیق و پیگیری جرایم در بستر اینترنت کشور، به هر شکلی که واقع شود پلیس فتا است.

بنابراین از آنجایی ماهیت شکل‌گیری پلیس فتا، در واقع عملیاتی بوده، یعنی به شکل کاملا تخصصی نسبت به تأمین امنیت تولید و تبادل اطلاعات در فضاهای مجازی و بستر اینترنت کشور و با هدف مقابله با جرایم، پیش‌گیری و کشف جرم اقدام می‌کنند، دادسراها و دادگاه‌های کیفری نیز معمولا برای انجام تحقیقات خود در خصوص جرایم صورت گرفته در بستر اینترنت، از طریق این یگان زیرمجموعه نیروی انتظامی، مبادرت به ارجاع دستورات قضایی می‌نمایند.

شاکیان از سایت بازار قادرند از این طریق نیز، شکایت خود را در خصوص تخلفات و جرایم این سایت و سایر وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و… در هر کدام از مراجع ذکر شده مطرح نمایند.

شما با مراجعه به سایت عمومی پلیس فتا و با ورود به بخش گزارش‌های مردمی، این امکان را خواهید داشت که نسبت به ثبت شکایت خود از برنامه بازار، اقدام نموده یا شکایت خود را نسبت به ثبت تخلف پیج فروش اینترنتی یا اپلیکیشن تقلبی نیز مطرح نمایید.

اما به این مطلب نیز توجه کنید که این امر صرفا ناظر بر گزارش تخلف است، پس نباید این اقدام را شکایت به معنای اخص کلمه به حساب آورد و در این شرایط رسیدگی قضایی در پلیس فتا تا قبل دستور مقام قضایی به پرونده انجام نخواهد شد.

بنابراین شما برای طرح شکایت صرفا می‌بایست از طریق سامانه ثنا و یا دفاتر خدمات قضایی، شکواییه یا دادخواست خود را به ثبت برسانید.

آدرس الکترونیک پلیس فتای استان‌ها:  https://www.cyberpolice.ir/fata-offices

آیا امکان طرح شکایت از برنامه بازار در سامانه ای‌نماد ممکن است؟

علاوه بر مراجع قانونی ذکر شده که به صورت مستقیم اقدام به رسیدگی حقوقی و کیفری می‌‌نمایند، چنان‌چه از برنامه بازار، اقدام به خرید یا دانلود برنامه یا بازی نموده‌اید، لازم است که بدانید این سامانه دارای ای‌نماد یا همان نماد اعتماد الکترونیک است.

بنابراین از این مسیر نیز قادر خواهید بود از تخلفات صورت گرفته در این سایت شکایت نمایید.  آدرس اینترنتی سامانه: WWW.ENAMAD.IR

چند نکته مهم در خصوص نحوه شکایت از برنامه بازار

هم‌زمان با طرح شکایت از طریق دو مرجع ذکر شده، شما قادر خواهید بود از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز تخلفات انجام شده از ناحیه سایت بازار را پیگیری نمایید.

موضوعاتی مثل گران‌فروشی اپلیکیشن‌ها یا بازی‌های اندرویدی، اخفاء و امتناع از عرضه محصولات آنلاین، تقلب در عرضه اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها، فروش اجباری محصولات آنلاین، عدم صدور فاکتور و سایر جرایم موضوع قانون تعزیرات حکومتی، اگر از سوی برنامه بازار صورت پذیرد، علاوه بر امکان شکایت در اتحادیه‌های این صنف، قابل طرح و پیگیری از طریق سازمان تعزیرات حکومتی نیز خواهد بود.

اما معمولا این مسیرها کمی زمان‌بر خواهند بود. ضمنا، نقض حقوق مصرف‌کنندگان، نقض حقوق علامت تجاری، نقض قواعد تبلیغ و … اگر از سوی برنامه بازار ارتکاب یابد، قابل تعقیب قضایی خواهد بود.

موثرترین راه شکایت از برنامه بازار کدام است؟

همان‌گونه که اشاره شد، ثبت شکایت از سایت‌های فروش برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین، از راه‌های شکایت کیفری، سامانه پلیس فتا و یا سامانه تخصصی نماد اعتماد الکترونیکی ممکن خواهد بود و شکایت از برنامه بازار نیز از همین طریق ممکن است.

باید گفت هرکدام از راه‌های شکایت از فروشگاه‌های آنلاین و برنامه‌های اینترنتی، شرایط و مزایای خاص خود را دارند. فرد زیان‌دیده این امکان را دارد که با توجه به اوضاع و احوال خاص خود و با دریافت مشاوره حقوقی از یکی از این روش‌ها برای طرح شکایت خود اقدام کند.

امکان اعلام گزارش و پیگیری تخلفات از خود سایت بازار

تخلفاتی که در آن سوء نیتی متصور نباشد قابل پیگیری قضایی از طریق پلیس فتا یا دادسرای جرایم رایانه‌ای نیست.

مشکلاتی همچون دانلود نشدن محصول پس از واریز وجه، عدم تطابق و تناسب محصول با گزارش‌های ارائه شده از بازی یا اپلیکیشن در سایت بازار و همچنین وجود ایرادات جزیی در برنامه یا بازی دانلود شده، از مهم‌ترین ایرادات و مواردی است امکان گزارش‌دهی و یا ثبت شکایت در خود سایت بازار فراهم آمده است.

البته در سایت بازار و سایر سایت‌های مشابه آن، به جز اقدام به گزارش دادن تخلفات، کاری از دست شما ساخته نیست و مسئولان این سایت معمولا پاسخ قانع‌کننده‌ای به شاکی نمی‌دهند.

بنابراین چنان‌چه از متضرران این سایت‌ها هستید باید از طریق راه‌های قانونی اقدام به طرح شکایت حقوقی در صورت نبود سوءنیت نمایید. شکایت کیفری یا بعضا حقوقی، مسیری خواهد بود که ممکن است شما را به پول از دست رفته برساند.

طرح شکایت‌‌های حقوقی که عموما در خصوص ورود خسارت و مطالبه آن در محاکم حقوقی مطرح خواهد شد در صلاحیت دادگاه‌‌های عمومی و حقوقی محل اقامت خوانده است.

البته به یاد داشته باشید، چنانچه مال از دست رفته شما از طریق برنامه بازار، کم‌تر از ۲۰ میلیون تومان باشد، برای طرح دعوا حقوقی باید به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید.

چگونگی شکایت از برنامه بازار

طرح شکایت علیه برنامه بازار چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به حجم زیاد پرونده‌های مربوط به شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی که برنامه بازار نیز از آن مستثنی نیست و از آنجایی که متاسفانه همه روزه شاهد بروز این اتفاقات در کسب‌وکارهای اینترنی و آنلاین هستیم، باید گفت که تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت قابل پیش‌بینی دقیق نیست و نمی‌توان زمان مشخصی را اعلام نمود.

البته پیش‌گویی زمان در پرونده‌های حقوقی و کیفری در هر موضوعی، در اغلب مواقع کاملا دقیق و معین نیست، ولی قطعا کارشناسان و وکلای شاغل در این حوزه، با تجربه‌ای که در پیگیری و انجام پرونده‌های مختلف جرایم رایانه‌ای کسب نموده‌اند، می‌توانند بهترین و سریع‌ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

هزینه‌های طرح شکایت از برنامه بازار به چه میزان است؟

هزینه طرح شکایت کیفری از طریق دادسرای جرایم رایانه‌ای از برنامه بازار، در قسمت مربوط به ثبت شکواییه در دفاتر خدمات قضایی، مطابق تعرفه‌های قانونی اعمال خواهد شد که هزینه طرح شکایت کیفری هزینه زیادی نیست و برای همه افراد جامعه یکسان است.

لذا مبلغی در حدود ده هزار تومان بابت هزینه ثبت شکایت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از شما دریافت خواهد شد و بسته به ضمایم شکواییه شما، مبلغی نیز به آن افزوده خواهد شد.

هزینه طرح شکایت حقوقی بسته به موضوع خواسته متفاوت است و معمولا شما برای استرداد وجوه واریزی به حساب سایت مذکور، باید سه و نیم درصد ارزش خواسته را به هنگام ثبت دادخواست پرداخت نمایید.

البته کلیه هزینه‌های مذکور در فرض محکومیت برنامه بازار، قابل اخذ از محکوم‌علیه خواهد بود. در مجموع هزینه‌های دادرسی از مرحله ثبت شکایت تا صدور رای و هزینه‌های مرحله اجرا و همچنین تعرفه‌های حق‌الوکاله وکیل در صورت نیاز شما به استفاده از خدمات وکیل دادگستری و هزینه‌هایی همچون کارشناسی و ثبت شکواییه، هر ساله توسط سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام می گردد.

برای اطلاع از تعرفه خدمات قضایی در سال 1401 می‌توانید به قانون بودجه کشور مراجعه نمایید.

برای شکایت از برنامه بازار چه مدارکی باید به همراه داشته باشم؟

همان‌گونه که قبلا نیز ذکر شده، برای طرح هر شکایتی اعم از کیفری، حقوقی و اداری، شما باید تمامی مستندات و مدارکی را که بیان‌گر تخلفات و جرایم صورت گرفته در سایت بازار است را به همراه داشته باشید و آن را به مرجع رسیدگی‌کننده ارائه نمایید و آن‌ها را به همراه شکایت خود به پرونده‌ الصاق نمایید.

مدارک موردنیاز برای طرح شکایت از سایت و برنامه بازار عبارت‌اند از:

  • تامین دلیل از کارشناسان امر در خصوص معایب و نواقص و یا حتی جرایم صورت گرفته در دانلود برنامه یا بازی
  • اسکرین‌شات از هزینه واریزشده به حساب برنامه بازار یا دریافت پرینت بانکی
  • گزارش پلیس فتا از تعرض صورت گرفته به حریم خصوص کاربر

توجه داشته باشید که علاوه بر موارد فوق بر اساس قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می‌توان استفاده نمود، هر چند علم و آگاهی کارشناسان بررسی‌کننده نیز در پرونده‌های مذکور بی‌تاثیر نیست.

البته دریافت یک مشاوره خوب می‌تواند متناسب با مسیر طرح شکایت پیش‌بینی شده، استفاده از مستندات و دلایل منطقی‌تری را برای شما مشخص نماید.

استفاده از خدمات وکیل برای طرح شکایت از برنامه بازار

اگر می‌خواهید طرح شکایت از برنامه بازار در دادسرای جرایم رایانه‌ای با سرعت بیشتری پیش برود و به نتیجه مطلوبی در انتهای فرایند آن برسید و حقوق از دست رفته‌تان را به دست آورید، به شما توصیه می‌کنیم که با یک وکیل مجرب جرایم اینترنتی حتما مشورت کنید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24، صرفه‌جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، چالش‌برانگیز، وقت‌گیر و استرس‌زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به جرایم فروشگاه‌های اینترنتی خواهد بود.

همچنین وکلای دادگستری متخصص قادرند در مورد کم و کیف جرم واقع شده و نحوه تنظیم شکایت‌نامه، شما را راهنمایی کنند و می‌تواند بررسی نمایند که آیا ادله و مدارک کافی برای اثبات شکایت، از سوی شما ارائه شده است یا خیر؟

علاوه بر آن وکلای مجرب و متخصص قادرند نتیجه احتمالی شکایت شما را  تا حدودی پیش‌بینی نمایند و در روند رسیدگی و تسریع آن، نقش موثر و مثبتی ایفا کنند.

ثبت شکایت از برنامه بازار

ارائه خدمات تخصصی حقوقی توسط سامانه حقوقی شکایت 24

مورد اشاره شده جزء بسیار کوچکی از جرائم صورت گرفته در حوزه فضای مجازی کشور است که البته به نوبه خود از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است، تا حدی که در صورت عدم رسیدگی به موقع مراجع قضایی و پلیس فتا، تبعات جبران‌ناپذیری را در افکار عمومی جامعه ایجاد خواهد کرد.

عمده مشکلات پیش آمده در این حوزه، اغلب به کم‌توجهی کاربران در استفاده از درگاه‌های امن بر می‌گردد و همین امر باعث خواهد شد که به راحتی جرائم مختلفی در حوزه فضای مجازی و زیرشاخه‌های آن رخ دهد.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تمام فرآیند احقاق حق خود را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

اخذ وکیل در مسایل مربوط به جرایم رایانه‌ای، می‌تواند کمک شایان توجهی به شاکی پرونده نماید. اما اگر به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد، در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه، افزایش خواهد داد.

همچنین مطالعه محتواهای حقوقی تنظیم شده از سوی وکلا و کارشناسان مجرب حقوقی این سامانه، می‌تواند بسیاری از مشکلات حقوقی شما را مرتفع نماید.

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات‌رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکواییه، دادخواست، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و مانند آن نیز خدمات‌رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول:

چه جرایمی یا تخلفاتی در سایت بازار قابل وقوع است؟

عدم دانلود برنامه یا اپلیکیشن توسط کاربر پس از کسر وجه از حساب کاربر، عدم مطابقت برنامه یا بازی درخواست‌شده با برنامه خریداری شده، وجود عیب یا نقص خاص در برنامه یا بازی خریداری شده، ورود غیرقانونی به حریم خصوصی اشخاص را می‌توان از عمده جرایم این سایت به شمار آورد.

آیا راهکار دیگری برای مطالبه وجه واریز شده وجود دارد؟

شما می‌توانید از طریق حقوقی نیز اقدام نموده و از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دادخواست استرداد وجه بر علیه سایت مذکور را ثبت نمایید.  طرح شکایت از صنف مذکور یا ای‌نماد نیز راه‌های جایگزین دیگر هستند.

آیا امکان اعلام شکایت و پیگیری موضوع در خود سایت بازار میسر است؟

در سایت بازار و سایت‌های مشابه آن، به جز اقدام به گزارش دادن تخلفات، کاری از دست کاربران ساخته نیست و مسئولان این سایت معمولا پاسخ قانع‌کننده‌ای به شاکی نمی‌دهند.

بنابراین چنان‌چه از متضرران این سایت‌ها هستید باید از طرق قانونی اقدام به طرح شکایت حقوقی یا کیفری نمایید.

شایان ذکر است توضیحات بیشتر در این مقاله ارائه شده است. مخاطبین محترم می توانند جهت دریافت پاسخ کامل‌تر و توضیحات بیشتر به شرح مقاله مراجعه نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا