شکایت از سایت اینترنتی

شکایت از سایت دیوار |‌ شکایت از فروشنده در سایت دیوار 1401

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش اینترنت بیشتر کسب و کارها و تجارت مردم از طریق بستر اینترنت و سایت‌های مختلف انجام می‌شود.

این سبک از خرید و فروش به همراه مزایایی که برای طرفین معامله دارد، مشکلاتی را نیز بوجود آورده که لازم است اشخاصی که از این طریق اقدام به خرید و فروش کالا و خدمات می‌نمایند با روش‌های مرسوم کلاهبرداری و مشکلات آن بیشتر آگاه شوند تا از عواقب موجود در این خصوص پیشگیری نمایند.

معامله در سایت دیوار یکی از روش‌های مرسوم معاملاتی در سال‌های اخیر است که بسیاری از افراد جامعه از آن استفاده می‌نمایند.

سایت دیوار و بسیاری از سایت‌های مشابه آن باعث شد که توجه اشخاص به سوی اجناس دست دوم بلااستفاده در منازلشان جلب گردد و برای فروش آن‌ها اقدام کنند.

در کنار مزایای بسیار زیادی که می‌توان برای معامله در سایت دیوار به آن‌ها اشاره کرد، مشکلات بسیار زیادی هم در این وب سایت وجود دارد. از آگهی‌های غیر قانونی و نامربوط گرفته تا انجام معاملاتی که در آخر منجر به کلاهبرداری می‌گردد.

یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که برای بر طرف کردن این مشکل وجود دارد، نظارت کامل برآگهی‌های موجود در سایت دیوار است که به علت تراکم بالای آگهی‌هایی که روزانه ثبت می‌گردد، عملا غیر ممکن به نظر می‌رسد.

شاید شما فکر می‌کنید که در هنگام ثبت و ایجاد آگهی در سایت دیوار، بررسی‌های لازم از طریق کارشناسان سایت انجام می‌شود و و فروشنده یا خریدار تایید صلاحیت می‌گردند.

اما ملاک‌های نظارتی سایت دیوار شامل تکراری نبودن آگهی، پرداخت شدن هزینه آگهی، درج مکرر آگهی در بازه‌های زمانی کوتاه، دسته بندی اشتباه و مواردی از این قبیل است.

بسیاری از آگهی‌های سایت دیوار به گونه‌ای هستند که به هیچ عنوان نمی‌توان تقلبی بودن یا اصالت آن‌ها را تشخیص داد و تایید کرد و حتی ممکن است ناظران نیز تحت سیطره و مکر افراد سودجو و خلافکار قرار گیرند.

البته یکی از امکانات خوبی که در سایت دیوار وجود دارد، ارائه گزارش آگهی‌هاست. به این شکل که اگر برخی از کاربران آگهی‌های نامربوط را در این سایت مشاهده نمایند، قادرند آن را گزارش کنند و مرکز پشتیبانی دیوار آن را مورد بررسی مجدد قرار خواهد داد.

در صورتی که این گزارش‌ها درست باشد، آگهی از دیوار حذف خواهد شد.

تفاوت کلاهبرداری سنتی با کلاهبرداری در بستر اینترنت و مقایسه آن با نوع کلاهبرداری در سایت دیوار

  • معمولا در نوع سنتی جرم کلاهبرداری، توسل به وسایل متقلبانه و مانورهای متقلبانه و اغفال مالباختگان جهت تسلیم مال صورت می‌‌گیرد و این عوامل موجب فریب خوردن قربانی جرم خواهد شد. این جرم تنها بر علیه یک انسان قابل‌ تصور خواهد بود و با فریب سیستم یا ماشین این جرم محقق نخواهد شد. برخلاف روش سنتی کلاهبرداری، در کلاهبرداری رایانه‌ای امکان فریب سیستم‌های پردازش و ماشین‌ها خودکار به صورت جداگانه و یا با انسان توأمان متصور خواهد بود.
  • در کلاهبرداری سنتی برای اغفال وفریب قربانی نیاز به روبه‌رو شدن با بزه دیده و حضور فیزیکی او در نزد کلاهبردار وجود دارد، اما در کلاهبرداری رایانه‌ای سوءاستفاده مقرضانه از سیستم‌های رایانه‌ای و داده‌های برنامه‌ها از راه دور صورت گرفته و معمولا قربانی با کلاهبردار روبه‌رو نمی‌‌شود.
  • نوع کلاهبرداری در سایت دیوار  و سایت‌های مشابه آن، هم کلاهبرداری از طریق اینترنت است و هم کلاهبرداری اینترنتی. در واقع هر دو نوع کلاهبرداری در سایت دیوار رخ می‌دهد، که کلاهبرداری از طریق اینترنت همان کلاهبرداری سنتی است که البته از طریق اینترنت صورت می‌گیرد و در واقع همان روش‌های کلاهبرداری سنتی و ارکان آن همچون توسل به وسایل متقلبانه و حیله و تقلب اعمال می‌گردد.

اپلیکیشن دیوار

آشنایی با روش‌های کلاهبرداری در سایت دیوار

برای پیشگیری از به دام افتادن در دام کلاهبرداران از طریق اینترنت، لازم است که با چگونگی و روش‌های کلاهبرداران آشنا شوید. البته این روش‌ها انواع و شیوه‌های مختلفی دارد که به بخشی از آن در این قسمت اشاره خواهد شد:

ساخت فیش‌های جعلی پرداخت وجه

در این روش شخص خریدار تصویری از فیش جعلی واریزی را به صورت فتوشاپ درست کرده و برای فروشنده کالا ارسال می‌نماید. فروشنده در صورتی که پیامک بانکی فعالی نداشته باشد، معمولاً کالا را برای خریدار ارسال خواهد کرد ولی هیچگاه پول به حساب  او واریز نخواهد شد.

لذا به همه فروشندگان توصیه می‌گردد که قبل از ارسال کالا برای خریدار صرفا به عکس فیش واریزی اکتفا ننمایند و حتما حساب بانکی خود را چک نموده و پیامک بانک خود را فعال کنند.

جعل اطلاعات بانکی و هویتی

در این روش فروشنده اطلاعات بانکی شخص دیگری را جعل می‌‌نماید و از آن طریق دست به کلاهبرداری می‌‌زند. شاید ماجرای فردی که با این شیوه، آبگرم‌کنی که اصلا وجود نداشت را به چندین و چند نفر فروخته است را ‌ شنیده باشید.

شیوه کار کلاهبردار این پرونده به این شکل بود که او تصمیم می‌گرفت آبگرم‌کنی را برای خود به قیمت ۳۰۰ هزار تومان خریداری نماید.

شماره کارت بانکی فروشنده و مشخصاتش را می‌گرفت. بعد ار دریافت اطلاعات بانکی و هویتی فروشنده، یک کالا با همین قیمت برای فروش در سایت دیوار قرار می‌داد و به جای اطلاعات بانکی خودش از اطلاعات بانکی آن شخصی که قصد خرید از او را داشت استفاده می‌‎ کرد.

با این شیوه شخصی که قصد خرید آبگرمکن را داشت، پول را برای آن شخصی واریز می‌‌کرد که فرد کلاهبردار می‌‌خواست از او خرید نماید.

در این نوع کلاهبرداری معمولا خط تلفن هم به نام شخص کلاهبردار نیست و باید زمان زیادی صرف یافتن مجرم گردد.

واریز دروغین از طریق ساتنا یا شبا

خرید و واریز مبالغ بیش از ده میلیون تومان از طریق کارت به کارت میسر نیست. لذا در این شرایط فروشندگان و خریداران از طریق شماره شبا یا خدمات ساتنا نسبت به جابه‌جایی پول اقدام می‌نمایند.

البته این کار مانند کارت به کارت به سرعت پول را منتقل نمی‌کند و انتقال وجه کمی زمان بر خواهد بود. در یکی از موارد کلاهبرداری از طریق سایت دیوار، فروشنده تلفن همراهی به مبلغ 20 میلیون تومان را به خریدار تحویل داده بود و خریدار عنوان داشت که وجه کالا را از طریق ساتنا به حساب فروشنده منتقل نموده که البته چند ساعتی تا پول وارد حساب او شود زمان بر است.

خریدار موبایل را از فروشنده تحویل گرفته و پول هیچ وقت به حساب فروشنده واریز نمی‌شود. به همین جهت توصیه می‌شود در خریدهای اینترنتی، فروشندگان ابتدا از واریز کامل وجه به حساب بانکی خود اطمینان حاصل نمایند و بعد از آن کالا را به خریدار تحویل دهند.

کارشناسان قلابی خودرو

معمولا  اغلب کلاهبرداران خودشان را در حیطه فعالیت کاری که می‌خواهند انجام دهند، کاملا به روز و با اطلاعات کامل نگه می‌دارند.

لذا از آن‌ جایی که عموما بسیاری از افراد برای خرید خودرو حتما از نظر کارشناسان خودرو استفاده می‌کنند، این روزها کارشناسان قلابی و جعلی هم وارد بازار خرید و فروش اتومبیل شده است.

شیوه‌ کلاهبرداری‌شان نیز این‌گونه است که معمولا وارد معامله طرفین شده و با جا زدن خودشان به جای کارشناس، تمام نقص‌ها و عیوب خودرو را انکار می‌نمایند.

اخذ بیعانه و عدم پاسخگویی به مشتری

یکی دیگر از شیوه‌های کلاهبرداری که به نظر هم معقول می‌آید، دریافت بیعانه در خریدهای اینترنتی است. اما این روش رایج مشکلاتی را نیز به همراه دارد. زیرا در این روش شما در سایت دیوار صرفا عکس یک کالا را مشاهده نموده‌اید و از سلامت آن بی اطلاع می‌باشید.

بنابراین ریسک کرده و مبلغی را به عنوان بیعانه به فروشنده پرداخت می‌کنید، در حالی که نه کالا را دیده‌اید نه از سالم بودن آن اطمینان کامل دارید.

در این مواقع ممکن است فروشنده از خریداران مختلفی بیعانه دریافت کند و پس از دریافت پولی که مدنظرش است، دیگر به هیچ جوابی پاسخ ندهد.

برنامه دیوار

نمایش تصاویر غیر واقعی از کالا

معمولاً آن چیزی که باعث ترغیب خریداران برای خرید کالا از سایت دیوار می‌شود تصاویر زیبا و با کیفیت آن‌ها هستند.

این در حالی است که در برخی موارد عکس‌ها ساختگی و فتوشاب است. این که شخصی عکس کالایی را در سایت قرار می‌دهد، خریدار به استناد عکس، کالا را خریداری می‌کند اما در آخر و زمانی که کالای مورد نظرش را دریافت می‌کند، متوجه می‌‌شود کالایی که سفارش داده و تحویل گرفته با کالایی که در سایت دیده بود تفاوت فراوانی دارد.

لذا کسب اعتماد صرفا از طریق عکسی که می‌تواند جعلی و یا ساختگی باشد ریسک بالایی داشته و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

بهتر است از فروشنده بخواهید تا عکس هایی در زوایای مختلف از کالا برای شما ارسال نماید و ترجیحا در محل وقوع جنس با حضور شاهد حاضر شده و جنس را رویت نمایید.

زورگیری در هنگام بازدید از محل وقوع کالا

متاسفانه در برخی مواقع خرید اینترنتی صرفا به از دست دادن مال منتهی نخواهد شد و مشکلات دیگری نیز برای خریدار یا فروشنده ایجاد خواهد کرد که بعضا دارای تبعات جبران ناپذیری هم خواهد بود.

یکی از این مشکلات خفت گیری یا همان زوزگیری است. شاید برای شما کمی دور از ذهن به نظر بیاید اما در برخی مواقع پیش‌آمده که شخص خریدار یا فروشنده در زمان تحویل کالا یا ارائه پول، دست به زورگیری بزند.

باید عنوان کرد تنظیم قرار ملاقات با خریدار و فروشنده در مکان‌های خلوت و متعاقباً اقدام به زورگیری نیز از مواردی خواهد بود که باید در خصوص آن هشدار داده شود.

به همین دلیل، بسیار مناسب‌تر خواهد بود که قرار‌ها در مکان‌های عمومی و در جایی که مردم از آنجا تردد می‌کنند صورت پذیرد. لذا توصیه ‌می‌شود از حضور در مکان‌های خلوت و یا راه دادن افراد مشکوک به منزل خود جدا اجتناب نمایید.

در خرید های اینترنتی نکات مهم زیر را حتما مد نظر قرار دهید؟

معاملات دیوار انواع بسیار زیادی دارند. در این سایت می‌توان هر کالایی را برای خرید یا فروش عرضه نمود. حتی گاها آگهی‌های بسیاری عجیبی در اپلیکیشن دیوار یا سایت ارائه می‌گردد که به هیچ عنوان برای عرف جامعه ایران قابل قبول نیست.

برای انواع معامله در سایت دیوار، دسته بندی‌های متنوعی قرار داده شده است و اشخاص مختلف قادرخواهندبود با توجه به نیاز خود در دسته بندی‌های مختلف خدمات یا محصول یا کالای مورد نیاز خود را پیدا کنند.

اساسی‌ترین راه حل برای کوتاه کردن دست سودجویان و انجام سالم‌ترین معامله در این سایت، آگاهی دادن به مردم جامعه است.

اگر شما از نکات مربوط به معامله امن در دیوار اطلاع داشته باشید، احتمال این که مورد سوء استفاده قرار بگیرید، بسیار کم‌تر است. در این قسمت مهم‌ترین نکاتی که در مورد معامله در سایت دیوار وجود دارد را برای شما بیان کرده‌ایم.

تحت هر شرایطی معامله را جدی بگیرید!

در فضای آنلاین فروشگاه‌های بسیار زیادی وجود دارند که بهترین اجناس را ارائه می‌دهند و پس از پرداخت مبلغ، آن را به دست مشتری می‌رسانند. اما چندین فروشگاه محدود هم وجود دارد که با کلاهبرداری موجب می‌گردند، اعتبار همه فروشگاه‌های اینترنتی زیر سوال برود.

در اغلب معاملات در سایت دیوار نیز چنین ماجرایی متصور است. بسیاری از معاملات واقعی و امن هستند، ولی در بسیاری از موارد نیز امکان سوء استفاده و کلاهبرداری وجود خواهد داشت.

علت ارزان بودن برخی کالاها را بررسی کنید، هر ارزانی بی حکمت نیست!

اگر اجناس یا وسیله‌هایی را در سایت دیوار مشاهده می‌کنید که تفاوت‌های فاحشی با قیمت‌ بازار دارند، حتما دلیل آن را بررسی نمایید. پیش از پرداخت وجه کالا را ملاحظه کنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

این موضوعات مخصوصا در مورد خودرو و موتور سیکلت از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برای نمونه یک مورد از کلاهبرداری‌ها فروش اموال مسروقه است. بدین صورت که سارق اموال مسروقه را با قیمت نازل‌تر می‌فروشد و خریداران از همه جا بی‌خبر، بدون چک و بررسی مدارک و خوشحال از قیمت پایین وسیله، پول آن را پرداخت می‌نمایند و بخشی از وجه را برای سند می‌گذارد، اما سارق که بخش اول پول را دریافت کرده است، پس از آن مشتری را با وسیله دزدی تنها می‌گذارد!

آگهی دیوار

به هیچ عنوان به فروشنده بیعانه پرداخت نکنید!

چه بسیار فروشنده‌نماهایی که به ظاهر با دریافت بیعانه برای نگه داشتن کالا و ارائه آن به مشتری از آن‌ها وجوهی دریافت می‌کنند و سپس خود را از دسترس خارج می‌کنند.

هیچ‌گاه غیرحضوری معامله نکنید!

برای انجام معامله در دیوار چه فروشنده باشید و چه خریدار، حتما از شهر و استان خود و به شکل حضوری معامله انجام دهید. نقل و انتقال وسیله یا جابجایی پول را حتی به پیک موتوری هم نسپارید! مکان قرار ملاقات شما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

سعی کنید در فضاهای پر تردد قرار بگذارید. همچنین اغلب ممکن است کالایی را که عکس آن را دیده‌اید، با محصول واقعی تفاوت‌های زیادی داشته باشد. معمولادر خرید حضوری شما متوجه این موضوع می‌شوید و خرید را انجام نمی‌دهید.

سعی کنید اجناس را حضوری و پس از بازدید و چک کردن خریداری کرده و ترجیحا وجه آن را نقدا بپردازید یا همان لحظه کارت به کارت نمایید.

مراقب سایر شخصیت‌های دخیل در معامله باشید!

زمانی که معامله در سایت دیوار انجام می‌دهید، ممکن است به کارشناس یا شخصی آگاه در مورد موضوع معامله نیاز داشته باشید. همانگونه که در بالا ذکر شد مثال بارز آن در خرید و فروش ماشین است.

حتما به کارشناس‌های مطمئن مراجعه کنید. ممکن است خریدار یا فروشنده فرد دیگری را به عنوان کارشناس معرفی کنند که واقعا کارشناس نیست و از طرف هر کدام که باشد، پولی دریافت می‌کند و به نفع او کار می‌کند.

سعی کنید به صورت نقدی معامله کنید!

پول کالا را حضورا و به صورت نقدی پرداخت نمایید یا در همان لحظه برای فروشنده کارت به کارت کنید. فروشنده‌ها نیز نباید چک و سفته قبول کنند؛ ریسک این کار بسیار زیاد است.

  • در معاملات با مبالغ بسیار بالا تا حد ممکن خرید و فروش را به صورت غیر حضوری انجام ندهید.
  • اطلاعات بانکی خود را به هیچ عنوان تحت اختیار خریدار یا فروشنده قرار ندهید.
  • معامله خود را به دیگران واگذار ننمایید.!

یکی از کلاهبرداری‌های مرسوم در سایت دیوار توسط کسانی انجام خواهد شد که درخواست رساندن وسیله با پیک را دارند و تمایل دارند مبلغ را به صورت نقدی به پیک بپردازند.

اما فروشنده، به پیک می‌گوید که خریدار پول را کارت به کارت کرده است و تنها جنس را تحویل می‌دهد. این در صورتی است که پولی به فروشنده پرداخت نشده و پیک محصول را تحویل می‌دهد.

اعلام گزارش و پیگیری تخلفات یا جرایم از خود سایت دیوار

مشکلاتی همچون عدم دریافت یا ارسال محصول پس از واریز وجه به حساب فروشنده، عدم مطابقت و تناسب محصول با تصویر آن و وجود ایرادات جزیی یا اساسی در محصول از مهم‌ترین ایرادات این نوع معاملات در سایت دیوار خواهد بود.

در سایت دیوار و سایت‌های مشابه آن، به جز اقدام به گزارش دادن آگهی، کاری از دست شما بر نخواهد آمد و مسئولان این سایت عملا پاسخگوی شما نخواهند بود.

بنابراین در صورتی که از مالباختگان یا متضرران این سایت‌ها هستید باید از طریق راه‌های قانونی اقدام به طرح شکایت حقوقی یا کیفری نمایید. شکایت کیفری یا حقوقی راهی خواهد بود که ممکن است شما را به پول از دست رفته برساند.

طرح شکایت‌‌های حقوقی که معمولا در خصوص ورود خسارت و مطالبه آن مطرح میگردد در صلاحیت دادگاه ‌های حقوقی و شکایت از وقوع جرایمی همچون کلاهبرداری، زورگیری و سایر جرایم مرتبط در صلاحیت دادسراهای محل وقوع جرم خواهد بود.

البته به یاد داشته باشید در صورتی که مال مورد معامله شما کم‌تر از ۲۰ میلیون تومان است، برای طرح دعوا حقوقی باید به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید.

شکایت علیه سایت دیوار چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به حجم  زیاد این گونه پرونده‌ها و از آنجایی که متاسفانه همه روزه شاهد بروز این اتفاقات در کسب وکارهای آنلاین و اینترنی و حتی غیر آنلاین هستیم، باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و نمی‌توان زمان دقیقی را بیان کرد.

البته پیش گویی زمان در هر زمینه‌ای، در اغلب مواقع کاملا دقیق نیست ولی قطعا کارشناسان و وکلای شاغل در این حوزه، با تجربه‌ای که در پیگیری و انجام پرونده‌های مختلف کسب نموده‌اند، می‌توانند بهترین و سریع ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

هزینه‌های طرح شکایت از معاملات صورت گرفته در سایت دیوار

با توجه به اینکه برای ثبت شکایت در خصوص معاملات صورت گرفته در سایت دیوار، مراجع مختلفی صلاحیت رسیدگی دارند، هزینه دادرسی هم با توجه به نحوه شکایتی که به این مراجع ارجاع شده است تعیین خواهد شد.

البته هزینه شکایت در مراجع اداری تقریبا رایگان است و شاکی صرفا باید هزینه‌های کارشناسی را پرداخت کند ولی در سایر مراجع قضایی متناسب با نوع پرونده و مالی یا غیر مالی بودن دعوا، هزینه‌های دادرسی متناسب با آن دریافت خواهد شد.‌

اما در مجموع هزینه دادرسی از مرحله ثبت شکایت تا صدور رای و هزینه های مرحله اجرا و همچنین تعرفه‌های حق الوکاله وکیل در صورت اخذ وکیل، هر ساله توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌گردد.

برای اطلاع از تعرفه خدمات قضایی در سال 1400 می‌توانید به قانون بودجه کشور مراجعه نمایید.

چت دیوار

برای طرح شکایت از معامله صورت گرفته در سایت دیوار چه مدارکی باید به همراه داشته باشم؟

همانگونه که قبلا نیز ذکر شد، برای طرح هر شکایتی اعم از حقوقی، کیفری و اداری شما باید تمامی مدارک و مستنداتی را که بیانگر تخلفات یا جرایم صورت گرفته در سایت دیوار است را به همراه داشته باشید و آن را به مرجع رسیدگی کننده ارائه کنید و حتما آن‌ها را به همراه شکایت تنظیمی ضمیمه پرونده‌ نمایید.

معمولا مدارک مورد نیاز برای طرح شکایت از انجام معامله در سایت دیوار عبارتند از:

  • مشخصات فروشنده اعم از مشخصات هویتی، اسم و آدرس، شماره تلفن، البته اگر این موارد در اختیار شما قرار گرفته است.
  • گزارش و پیگیری کلاهبرداری دیوار
  • پرینت چت‌ها و پیام‌های رد و بدل شده میان خریدار و فروشنده.
  • فاکتور وسیله معامله شده و رسید پول و پرینت فیش واریزی.
  • پرینت تصویر محصول که در آگهی وجود دارد.

توجه داشته باشید که علاوه بر موارد فوق بر اساس قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می‌توان استفاده نمود هر چند علم و آگاهی کارشناسان بررسی کننده نیز در پرونده‌های مذکور بی‌تاثیر نیست.

البته انجام یک مشاوره خوب می تواند متناسب با مسیر طرح شکایت پیش‌بینی شده، استفاده از مستندات و دلایل منطقی‌تری را برای شما مشخص نماید.

مزایای استفاده از خدمات وکلای دادگستری در طرح شکایت از سایت دیوار

هر موضوع حقوقی یا کیفری و همچنین مسایل مربوط به جرایم رایانه‌ای، حتی اگر از دیدگاه برخی افراد موضوعات پیش پا افتاده‌ای باشد، ولی پیچیدگی‌های خاص خود را از منظر یک حقوقدان داراست که موضوع دعاوی مربوط به اختلافات خریداران و فروشندگان در سایت دیوار یا سایت‌های مشابه نیز از آن مستثنی نخواهد بود و به علت قوانین و مقررات خاص در این حوزه، اشخاص عادی اطلاعات بسیار اندکی در مورد آن‌ها دارند.

مشاوران و وکلای دادگستری افرادی هستند که در این زمینه، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می‌توانند در رسیدگی به این نوع پرونده‌ها، خصوصاً موضوعات اشاره شده، گره گشای موکل خود باشند.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلای دادگستری سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوط به اختلافات و جرایم در سایت دیوار خواهد بود.

نحوه تنظیم شکایت و پشتیبانی در شکایت 24 به چه صورت خواهد بود؟

وکلای متخصص این سامانه حقوقی با تسلط بر قوانین مرتبط در حوزه کسب و کارهای اینترنتی، اصناف، اتحادیه‌ها، کسب و کارهای آنلاین و تسلط بر بخشنامه‌ها، آیین نامه‌ها و کلیه قوانین مربوط به حوزه کسب و کار و آشنایی با روند دادرسی شکایت در مراجع مربوطه، قادر هستند روند دادرسی پرونده شما را تسهیل نمایند.

البته در کنار دانش حقوقی کافی، دارا بودن تجربه موفق نیز نقش قابل توجهی در دفاع از حقوق خریدار و فروشنده در مراجع قانونی دارد. مطمئنا مطرح کردن هر دادخواست یا شکایتی در زمینه روابط کاری و کارگری، به فراخور خود مستلزم پرداخت هزینه‌هایی خواهد بود.

در پرونده ها مختلف دیده شده که شاکی پرونده بعد از پرداخت تمام هزینه ها، بدلیل نقص در مدارک یا عدم توجه به محتویات پرونده برای ارائه استدلال‌های قوی چه در مقام دفاع و چه در مقام مطالبه حق، دادخواستش با قرار رد مواجه و علاوه بر هدر رفت هزینه، زمان زیادی را نیز صرف فعالیتی بیهوده نموده است.

در پایان برای پیشگیری از افتادن در دام کلاهبرداران اینترنتی، لازم است که نکاتی را رعایت نمایید. اولا تا حد ممکن خرید و فروش غیر حضوری به هیچ وجه انجام ندهید.

اجناس مورد معامله را حضوری و بعد از بازدید و چک کامل بخرید و و وجه آن را نقدا بپردازید یا همان لحظه به حساب فروشنده انتقال دهید و اطلاعات بانکی خود را اصلا در اختیار فروشنده قرار ندهید.

از روش های ایمن بانکی استفاده نمایید و تنها به عکس فیش واریزی اکتفا نکنید و حساب خود را حتما چک نمایید.

نکته مهم دیگر اینکه از پرداخت بیعانه اکیدا خودداری نمایید. در صورتی که یک مشکل یا مسئله کلاهبرداری وجود داشته باشد، می‌‌توان از یک وکیل کلاهبرداری برای حل پرونده کمک گرفت و جرم طرف مقابل را راحت‌ تر به اثبات رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

‫11 دیدگاه ها

  1. من ۸۰۰هزار تومن به یکی زدم که پول منو خورد و منو مسدود کرد
    حرف تو این ۸۰۰ تومن نیست من روزانه ۸۰ میلیون تومن درآمدمه فقط میخام ببینم چطوری شکایت کنم بخاطر پول نه فقط میخام شکایت کنم دیگه این کارو نکنه.

  2. اگه همه کاربران تایید صلاحیت میشدن یعنی کل مشخصات فرد آگهی دهنده وخریدار به طور کامل ثبت میشد شاید کلاهبرداری از افراد خصوصا نیازمند کمتر میشد یا پول به عنوان ضمانت دست دیوار می ماند و بعد از دریافت به حساب فروشنده واریز می شد خیلی خوب بود ولی برای اجناس با قیمت پایین که بیشتر کلاهبرداری ها با اجناس قیمت پایین اتفاق می افتد وشخصی که سرش کلاه رفته دیگه از رفتن برای شکایت ومراحل آن بی خیال می شود و کلاهبرداران به کار خود ادامه می دهند کاش می شد لااقل بتوان بعد از حذف آگهی دیوار بتوان برای شخص گزارش کرد تا به کار خود ادامه ندهد

  3. چند هفته پیش با نقشه کاملاً حساب شده همراه زن و بچه هاش با یک جعبه شیرینی اومدند خانه من برای خرید سه عدد طوطی گرینچیک و موقع رفتن به این کلام که از تزریق آپ واریز نشد و شماره حساب بدین از عابربانک میرم رفتند و تا چند روز اصلاً خودش تماس میگرفت عذرخواهی می‌کرد که ببخشید یدفه دستم خالی شد و چند روز مهلت بدین واریز میکنم خلاصه یکروز دوروز الان یکماه گذشت و آگهیم زمانش گذشت حذف شد دیگه پاسخگوی ما نیست

  4. امروز یه پرایدو دیدم و زنگ زدم که کجا بیام واسه بازدید گفت من تا ۵ سرکارم باید بیانه بزنی من واست نگه دارم آگهی بردارم بی همه چیز بیانه رو که زدم گفت نه با این قیمت کسی نگه نمیداره باید بیشتر بزنی اگه ام نمیخای شماره کارتتو بده پولتو بزنم هیچ خبری ازش نیس از دسترس خارج شده متاسفم برا همچین آدمای بی ناموص بیشرفی ک
    بهش میگم هفته قبل ماشینمو دزد برده احتیاج دارم ولی باز مردمو سرکار میزاره خدا ازت نگذره من که حلال نمیکنم اون پول با سختی به دست اوردم

  5. سلام چیز هایی که گفتید کاملاً درسته اما این نکته هم هست در مورد همه افراد و چیز ها صدق نمی کند‌ .

  6. سلام وقت بخیر
    چرا دیوار داره چیزی مثل تتو بدن رو تبلیغ می‌کنه مگه این یک سیستم تحت نظر دولت نیست
    مگه اپراتور های دیوار. نمیدونن که چه تاثیراتی منفی دارن مگه نمیدونن چه اثرات منفی در جامعه ایجاد می کنند مگه کسانی که تتو مکنند افرادی نیستن که احساس قلدر بودن رو دارن این‌ عملا صحیح نیست که یک شبکه اجتماعی بیاد و چیزی رو تبلیغ کند که اثرات تخریب بر روی خود فرد و خانواده و جامع دارد ، من از خود برنامه دیوار درخواست رسیدگی داشته ام اما همچنان تبلیغات پررنگ تر اجرا می شوند. اگه سیستم قضایی وجود دارد باید به این عملکرد اپلیکیشن دیوار رسیدگی کند تا بچه من نیز یک وقت نخواهد به بدن خود آسیب برساند. با تشکر از شما و احترام به افراد جامعی (این نظر شخصی خود به چهار ناراحتی آینده بچه خود بوده خواهشمندم درک بهتری داشته باشید ،)

    1. تو چرا زورت میاد. الان دقیقا هم چی درسته، فقط مشکل تبلیغ تتو و تتوست؟ راست میگی راجع به تورم افاضه فضل کن. مثلا هر هفته میری گوشت بخری یه مبلغی میکشن روی قیمتش …

    2. خاک دو عالم بر سرت کنن که تا امثال تو با این طرز فکر تهی و مغر پوک هستین بدتر از این باید سر ما مردم ایران بیاد
      تو بجای این که بیای بند قانون تعریف کنی و نان مردم رو آجر کنی برو بچه خودت رو تربیت کن و طوری براش برنامه ریزی کن و هدف ریزی کن که دنبال تتو نره آخه تتو دارا همه خلافکار هستن و چادری ها و ریشو ها پیامبران به زور نازل شده بر انسان ها هستن

  7. سلام یک مشت ادمای مریض آزاردهنده توزندگیم بودن وهستن که تازگیاتودیوارکه میرم چت میکنم پیام میدم سوال میکنم جوابم نمیدن چونکه اون ادمای مریض آزاردهنده فهمیدن وبااون شبکه درحال پیام دادن هستن که جواب ندن من ازایناهمه شکایت دارم انقدوقت میزاری مینویسی پول خرج میکنی اینطوریه لطفاپیگیری کنین.

    1. راه حل شما در دست منه و بس …!
      شما اینسری از موتوری جنس نگیر و از جنس رو از کسی بگیر که جای ثابت داره ، ببین باز اون آدمهای مزاحم شمارو اذیت میکنند یا نه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا