شکایت از اشخاص

شکایت از ضرب و شتم همسر چگونه است؟

وجود اختلاف در روابط زن و شوهری یک امر طبیعی است اما گاهی اوقات اختلاف به حدی می‌رسد که منجر به بروز یک سری رفتارهای ناخوشایند خواهد شد.

در ارتباط با این موضوع که زنان از سوی همسران خود مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند، تقریبا در تمامی دنیا شاهد اینگونه مسائل هستیم.

در واقع ضرب و شتم نوعی خشونت علیه زن به شمار می‌رود و این موضوع صرفا در کشور ما اتفاق نمی‌افتد. بسیاری از مردان از عواقب اینگونه رفتارها اطلاعی ندارند و تصور می‌کنند که چون همسر قانونی زوجه به شمار می‌روند، می‌توانند هرکاری را در این زمینه انجام دهند.

زنی که از طرف شوهر خود مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد، طبق قانون می‌تواند علیه او شکایت کند. به طور کلی مسئله ضرب و شتم همسر از ابعاد حقوقی و کیفری قابل بررسی است.

در واقع زن این اختیار را دارد تا به دلیل کتک کاری از مرد، اقدام به طرح دعوا کیفری علیه او نموده تا طبق قانون همسر مجازات شود.

همچنین ضرب و شتم از دلایلی است که می‌تواند حق طلاق را برای زن به وجود آورد. قانون به زنان اجازه داده است که تحت شرایطی بتوانند به دلیل ضرب و شتم درخواست طلاق دهند. البته برای این که خانم‌ها بتوانند از همسر خود جدا شوند، باید شرایطی وجود داشته باشد.

در مورد ضرب و شتم همسر ضمانت اجرای حقوقی و کیفری تعیین شده است. به بیان دیگر زن می تواند از شوهر به دلیل آن که او را کتک زده است، علاوه بر شکایت کیفری، اقدامات لازم جهت طرح دعوا حقوقی نیز انجام دهد. طرح دعوا حقوقی در این زمینه همان درخواست طلاق است.

مردی که همسر خود را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد، مجرم شناخته شده و مجازات‌هایی نظیر قصاص، دیه و حتی زندان برای وی در قانون تعیین شده است.

در واقع مردان باید نسبت به این موضوع واقف باشند که اگر همسران خود را کتک بزنند، مرتکب جرم شده‌اند و مجازات سنگینی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

در خصوص شکایت از ضرب و شتم همسر، موردی که بسیار مهم است بحث نحوه اثبات این واقعه است. زوجه باید بتواند ثابت کند که از طرف زوج صدمات بدنی به او وارد شده است.

گواهی پزشکی قانونی به خوبی می‌تواند وقوع این رفتار را اثبات کند. حال دلایل دیگری نیز مانند شهادت شهود و اقرار مرد می‌تواند ادعای زن را ثابت کند.

در صورتی که ثابت شود مرد به صورت عمدی به همسر خود جراحاتی را وارد کرده است، مجازات سنگین‌تری برای وی اعمال خواهد شد. اما در کمتری مواردی شاهد آن هستیم که شوهر به صورت غیر عمدی زوجه را مورد ضرب و شتم قرار دهد. در هر صورت زوجه به عنوان شاکی باید بتواند ادعای خود را در این زمینه برای دادگاه ثابت کند.

در حال حاضر بسیاری از پرونده‌های قضایی به موضوع ضرب و جرح همسر و اختلافات زناشویی ارتباط دارد. بسته به نوع شکایت، رسیدگی به آن در مراجع قضایی صلاحیت دار انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه شکایت از ضرب و شتم همسر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

منظور از ضرب و شتم چیست؟

ضرب و شتم که به آن ضرب و جرح نیز گفته می‌شود، شاید برای برخی از افراد اصطلاحی ناآشنا باشد. کلمه ضرب برگرفته از عبارت ضربه است که صدمات وارده به بدن بدون آن که همراه با شکستگی یا خونریزی بوده اما می‌تواند آثاری مانند کبوذی یا سرخی را بر روی بدن به جا گذارد. جرح صدماتی هستند که بافت و پوست بدن آسیب جدی می‌بینند به طوری که با خونریزی و شکستگی همراه هستند.

به طور کلی ضرب و شتم همان کتک کاری است که می‌تواند بین زوجین رخ دهد. ضرب و جرح طبق قانون مجازات اسلامی به عنوان جنایت بر عضو نیز شناخته می‌شود. از این حیث ضرب و حرج رفتاری است که جرم انگاری شده و مرتکبین مجازات خواهند شد.

بسته به این که ضرب و شتم به صورت عمدی واقع شده یا غیر عمد، مجازات آن متفاوت است. اما در اغلب مواقع شاهد آن هستیم که شوهر عمدا همسر خود را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد که منجر به اعمال مجازات سنگین‌تر برای وی خواهد شد.

براساس آمارهای منتشر شده، زنان بیشتر متحمل اینگونه جنایات قرار می‌گیرند که در هر صورت چه به صورت عمدی یا غیر عمدی این رفتار انجام شده باشد، مجازات برای آن در قانون در نظر گرفته شده است.

ضرب و شتم یا ضرب و جرح به عنوان جرائم علیه تمامیت جسمانی شناخته می‌شوند که به اعضا بدن فرد صدماتی وارد می‌شود.

در هر صورت میزان جراحات وارده به بدن برای اثبات وقوع آن و مجرمانه بودن رفتار اهمیت خاصی ندارد و در صورت در قانون مجازات برای آن مجازات پیش بینی شده است.

قانونگذار برای حمایت از حقوق زنان، وقوع ضرب و شتم را جرم تلقی نموده و برای آن مجازات تعیین کرده است. حتی به سبب وقوع این رفتار حق طلاق را برای خانم ایجاد نموده است.

با توجه به این که ضرب و جرح جرم محسوب می‌شود، اگر مردی به دلایل مختلف اقدام به انجام چنین رفتاری کند، علاوه بر این که مجازات خواهد شد، ممکن است با درخواست طلاق از طرف همسر خود نیز مواجه شود.

با توجه به این که آثار ضرب و شتم بر روی بدن زن وجود دارد، به راحتی می‌توان با مراجعه به پزشکی قانونی وقوع این رفتار را به اثبات رساند. اما در شرایطی که زوجه بعد از گذشت مدت زمان طولانی از ارتکاب چنین جنایتی، اقدام به طرح دعوا می‌نماید، ممکن است که آثار ضرب و جرح از بین رفته باشد و در این صورت شرایط اثبات آن کمی دشوار می‌گردد.

با توجه به اهمیت این موضوع در بخش‌های بعدی به روش‌های اثبات ضرب و شتم و همچنین نحوه شکایت به دلیل ضرب و شتم خواهیم پرداخت. زوجه باید برای شکایت در این زمینه تمامی مراحل قانونی را طی کند تا به نتیجه دلخواه خود برسد.

کتک زدن همسر

شکایت کیفری ضرب و شتم همسر

همانطور که گفته شد، ضرب و شتم همسر می‌تواند زمینه شکایت حقوقی و کیفری داشته باشد. ضرب و جرح همسر به دلیل آن که در قانون برای آن مجازات تعیین شده است، امکان شکایت کیفری از مرتکب وجود دارد. با توجه به این شرایط شکایت کیفری فراهم است، زوجه باید مراحل طرح دعوا را به درستی انجام دهد.

در مورد شکایت کیفری ضرب و شتم همسر باید روال قانونی دعوا مانند سایر دعاوی کیفری انجام شود. در واقع باید ابتدا شکواییه به دادسرا تقدیم شود و فرآیند تحقیقات مقدماتی جرم از سر گرفته شود. البته می‌توان به جای آن که مستقیما از طریق دادسرا اقدام به شکایت کرد، این موضوع را به اطلاع کلانتری رساند.

با ثبت شکایت از طریق کلانتری، پرونده به دادسرا جهت انجام تحقیقات جرم فرستاده می‌شود. زوجه به عنوان شاکی باید ادله محکمه پسند برای شکایت خود داشته باشد. این که زن ادعا می‌کند شوهرش او را مورد ضرب و شتم قرار داده است، باید دلایلی را برای مرجع قضایی بیاورد که ثابت کننده چنین ادعایی باشد.

صرف بیان این موضوع از سوی زوجه نمی‌تواند باعث شود تا وقوع رفتار ضرب و شتم به اثبات برساند. در صورتی که زوجه دلایلی برای ثابت کردن چنین ادعایی نداشته باشد، درخواست وی توسط مرجع قضایی رد شده و ترتیب اثری به آن داده نخواهد شد.

البته همانطور که گفته شد، گواهی صادره از پزشکی قانونی نشان دهنده آن است که شوهر اقدام به انجام چنین جنایتی کرده است.

شکایت حقوقی ضرب و شتم همسر

علاوه بر شکایت کیفری بایت ضرب و شتم همسر، در این زمینه شکایت حقوقی نیز می‌توان متصور شد. شکایت حقوقی ضرب و جرح مفهومی جز درخواست طلاق ندارد.

به بیان دیگر، قانون این حق را به خانم‌ها داده است تا اگر از طرف شوهران خود مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، بتوانند برای طلاق اقدام نمایند.

چنین درخواستی از طرف دادگاه مورد پذیرش قرار می‌گیرد اما مانند طرح شکایت کیفری باید دلایل محکمه پسند در این زمینه وجود داشته باشد. زوجه که خواهان طلاق گرفتن از زوج است، می‌بایست دلایلی را در دادگاه و همچنین ضمن دادخواست عنوان کند که دادگاه را متقاعد به صدور حکم طلق نماید.

قانون مدنی ضرب و شتم را یکی از دلایل قانونی برای درخواست طلاق عنوان کرده است اما برای طرح چنین شکایتی باید شرایط خاصی وجود داشته باشد. دادگاه‌ها معمولا برای صدور حکم طلاق به دلیل آن که خانم از طرف همسر کتک خورده است، کمی سختگیرانه عمل می‌کنند.

در واقع در زمینه صدور حکم طلاق با محوریت ضرب و شتم همسر بین مراجع قضایی اختلاف نظر وجود دارد و دادگاه‌ها یک رویه ثایت در این زمینه ندارند.

برخی از دادگاه‌های خانواده معتقدند که اگر ضرب و شتم برای یک مرتبه رخ داده باشد، امکان صدور گواهی عدم امکان سازش وجود ندارد و در صورت تکرار این رفتار به نحوی که موجبات عسر و حرج زوجه گردد، صدور حکم طلاق امکان پذیر است.

در هر صورت اگر خانمی ادعا کرد که شوهر وی اقدام به ضرب و شتم او نموده است، می‌تواند اقدام به ثبت شکایت کیفری در داداسرا و ثبت شکایت حقوقی یا همان ثبت دادخواست طلاق در دادگاه خانواده نماید. اما تجربه ثابت کرده است که خانم‌ها در صورت وقوع این رفتار  اقدام به ثبت درخواست طلاق می‌کنند تا بتوانند از همسر خود جدا شوند.

گاهی اوقات ممکن است که مرد از صلاحیت اخلاقی و روحی مناسب برخوردار نبوده و به دفعات مداوم اقدام به کتک کاری همسر خود کند. در چنین شرایطی ادامه زندگی بین زوجین به صلاح زوجه نخواهد بود و دادگاه نیز با درخواست طلاق از طرف زن مخالفتی نمی‌کنند.

خشونت خانگی

نحوه اثبات ضرب و شتم همسر

در قسمت قبل به این موضوع پرداختیم که امکان طرح شکایت حقوقی و کیفری به دلیل ضرب و شتم همسر وجود دارد. حال در این بخش بخش قصد داریم که به نحوه اثبات ضرب و شتم همسر نیز بپردازیم.

برای طرح هر دعوا و شکایتی باید وقوع آن از طریق روش های قانونی اثبات شود. برای آن که زوجه بتواند از زوج شکایت کیفری کرده و اعمال مجازات به دلیل ضرب و شتم برای وی صورت گیرد، منوط به این است که وقوع این رفتار در دادگاه به اثبات برسد.

زمانی که ضرب و شتم رخ می‌دهد، یکی از سوالات مهمی که در این زمینه مطرح می‌شود، آن است که چگونه باید وقوع آن را به اثبات رساند؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت که نحوه اثبات ضرب و شتم همسر از طریق ادله اثبات دعوا انجام می‌شود. در واقع همان دلایلی که برای اثبات وفوع جرم به کار گرفته می‌شود، برای اثبات وقوع این جرم نیز کارایی دارد.

برای آن که بتوان مرتکب ضرب و جرح را مورد مجازات قرار داد، باید دلایل و مدارک کافی در این زمینه به دادگاه ارائه گردد.

در مورد شکایت کیفری از ضرب و شتم، اصل بر برائت متهم است و تا زمانی که جرم وی ثابت نشده است، نمی‌توان شوهر را به ارتکاب ضرب و جرح مجازات کرد و او را به عنوان مجرم تلقی نمود.

براساس قاعده فقهی شاکی باید دلایلی را ارائه دهد تا ارتکاب ضرب و شتم به اثبات برسد. در واقع با توجه به اصل برائت متهم، شاکی می‌بایست دلایل محکمه پسند را برای دادگاه بیاورد. در هر صورت برای اثبات ضرب و شتم همسر، می‌بایست به یکی از موارد ادله اثبات دعوا در امور کیفری اشاره نمود.

در واقع دلایلی که برای اثبات ضرب و شتم مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل اقرار متهم، شهادت شهود، سوگند و علم قاضی است که بررسی هریک از آن‌ها می‌پردازیم.

اقرار همسر

یکی از روش‌هایی که برای اثبات تمامی دعاوی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اقرار است. با توجه به این که زوجه اقدام به طرح شکایت کیفری با موضوع ضرب و جرح نموده است، در صورتی که شوهر نسبت به انجام چنین رفتاری اقرار کند، وقوع آن برای دادگاه ثابت می‌شود.

با توجه به این که مرتکب صراحتا اقرار کرده است که همسر خود را مورد ضرب و شتم قرار داده است، جرم وی ثابت شده و برای وی مجازات تعیین می‌شود. اقرار به عنوان یکی از روش‌های اثبات دعوا برای تمامی مراجع قضایی شناخته شده و مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

به طور معمول متهم در مراحل ابتدایی شکایت نسبت به انجام رفتار مزبور اقرار نمی‌کند. اگر شوهر در این زمینه شخصا اقرار نکند، باید از روش‌های دیگر برای اثبات ضرب و شتم استفاده کرد.

شهادت شهود

روش دیگر برای اثبات ضرب و جرح، شهادت شهود است. شهادت شهود به عنوان یکی از دلایل اصلی ثابت کردن ادعا از طرف شاکی است. در واقع زوجه ادعا می‌کند که از طرف شوهر صدماتی به او وارد شده است. در این صورت برای اثبات این موضوع باید دلایلی را برای دادگاه بیاورد.

اگر افرادی به عنوان شاهد باشند که نظاره گر وقوع ضرب و حرج همسر باشند، دادگاه شهادت آن‌ها را مورد پذیرش قرار می‌دهد. برای شهادت لازم است که دو مرد عادل در دادگاه اعلام کنند که در زمان وقوع جرم در صحنه حضور داشته و این که شوهر همسرش را مورد ضرب و شتم قرار داده است را مشاهده کرده‌اند.

در صورت پذیرش شهادت شهود، دادگاه شوهر را به عنوان مجرم تلقی کرده و برای وی مجازات مشخصی را اعمال می‌نماید. در این صورت دیگر نیازی به اقرار متهم نیست و امکان اثبات چنین ادعایی با شهادت شهود وجود دارد.

قسامه

قسامه به معنای قسم خوردن است. روش دیگری که برای اثبات دعاوی کیفری از جمله ضرب و شتم کارایی دارد، قسامه است.

در واقع دادگاه از طرفین درخواست می‌کند که ادعای خود را از طریق سوگند به اثبات برسانند. زوجه که مدعی ضرب و شتم از طرف زوج است، با سوگند خوردن می‌تواند ادعای خود را ثابت کند.

البته روش اثبات ادعا در شکایات مختلف از طریق قسامه شرایط خاص خود را دارد و صرف سوگند یاد کردن اصحاب دعوا نمی‌تواند دلیلی بر اثبات ادعای مدعی باشد. اما در هر صورت قانون قسامه را به عنوان یکی از روش‌های اثبات ادعا به شمار آورده است.

در اطلاح حقوقی برای اثبات شکایت و ادعا از طرق قسامه باید لوث وجود داشته باشد. به بیان دیگر در مورد ادعای مطرح شده مدارک و دلایلی وجود داشته باشد که قاضی به وسیله آن‌ها ضن قوی پیدا کند که متهم جرمی را انجام داده است.

در مورد اثبات ضرب و جرح نصاب قسامه به میزان جراحات وارده است. ممکن است بر اثر میزان صدمات وارده شده، برای اثبات ادعا میزان شش قسم یا کمتر از آن نیاز باشد.

علم قاضی

علم قاضی روشی دیگر برای اثبات ضرب و جرح محسوب می‌شود. در واقع ممکن است که دلایل قطعی برای اثبات ادعای شاکی وجود نداشته باشد اما طبق شواهد و قرائن موجود قاضی به این نتیجه برسد که ضرب و شتم رخ داده است و در این صورت حکم به مجازات شوهر خواهد داد.

علم قاضی برای صدود حکم پرونده شکایت ضرب و شتم باید متکی بر یک سری مدارکی مانند گواهی پزشکی قانونی، شهادت شهود و غیره باشد.

مدارک لازم برای اثبات ضرب و جرح

وجود یک سری مدارک باعث می‌شود تا وقوع ضرب و جرح به اثبات برسد. در واقع شاکی برای آن که ادعای خود را ثابت کند، باید مدارک زیر را به دادگاه ارائه نماید:

  • گواهی پزشکی قانونی
  • استشهادیه شهادت شهود
  • ارائه فیلم و عکس برای اثبات ضرب و جرح
  • گزارش پلیس مربوط به انجام تحقیقات مربوطه

گواهی پزشکی قانونی جز مدارک اصلی و هم جهت ثابت کردن ضرب و شتم است. برای دریافت این گواهی باید به کلانتری مراجعه کرده و با دریافت مجوز به پزشکی قانونی بروید و گواهی نظریه پزشکی قانونی را دریافت کنید.

مدرک دیگر که منجر به اثبات ادعای ضرب و شتم خواهد شد، استشهادیه شهادت است.

در صورتی که افرادی صحنه ضرب و جرح را مشاهده کرده باشند، شاکی می‌تواند با تهیه نمودن گواهی کتبی تحت عنوان استشهادیه و گرفتن امضا از آن‌ها به عنوان یک مدرک قانونی برای اثبات ضرب و حرج از آن استفاده کند.

در صورتی که از افرادی به عنوان شاهد درخواست کردید که برای شهادت در دادگاه حضور پیدا نکنند یا از امضاء استشهادیه خودداری نمودند، می‌توانید درخواست قرار تحقیق محلی را از مرجع قضایی نمایید. در این صورت ضابطان دادگستری تحقیقات لازم را از شهود انجام داده و آن را گزارش می‌کنند.

در واقع گزارش تنظیم شده از پلیس نیز در اثبات وقوع ضرب و جرح کارایی خواهد داشت و می‌توان از آن به عنوان مدرک قانونی استفاده کرد.

همچنین اگر از صحنه ضرب و شتم عکس یا فیلمی در دسترس باشد، می‌توان آن‌ها را به عنوان دلیل و مدرک کافی جهت اثبات ادعا در اختیار دادگاه قرار داد.

مدارک مزبور به خوبی می‌تواند وقوع جرم ضرب و شتم را ثابت کند و تمامی مدارک فوق را باید ضمیمه شکواییه کرده و تقدیم مرجع صالح نمایید.

شکایت بابت ضرب و شتم همسر

برای شکایت ضرب و شتم همسر به کجا باید مراجعه کنیم؟

شکایت از همسر به دلیل ضرب و شتم به جهت آن که جنبه کیفری دارد، می‌توان از طریق مراجع قضایی کیفری اقدام نمود. جهت ثبت شکایت در این زمینه می‌توان از طریق دادسرا یا کلانتری اقدامات لازم را انجام داد.

بعد از وقوع حادثه ضرب و شتم می‌توانید به کلانتری محل مراجعه کنید و شکایت را تنظیم کنید.

با تنظیم شکایت در کلانتری، پرونده جهت بررسی به دادسرا محل وقوع جرم ارجاع داده می‌شود. در این صورت دادسرا تحقیقات مقدماتی جرم را انجام داده و براساس تحقیقات کلانتری نیز در خصوص مجرم بودن متهم اظهار نظر می‌کند.

در صورتی که برای دادسرا وقوع ضرب و شتم به اثبات برسد، پرونده با صدور قرار کیفرخواست به دادگاه کیفری صلاحیت دار در این زمینه ارجاع داده خواهد شد. تمامی مدارک و ادله کافی باید ضمیمه شکواییه شده و تقدیم دادسرا گردد.

دادگاه براساس تحقیقات انجام شده توسط ضابط دادگستری و دادسرا و اظهارات کیفرخواست اقدام به صدور حکم می‌نماید. زمانی که پرونده شکایت به دادگاه فرستاده می‌شود، در واقع مجرم بودن متهم و وقوع ضرب و شتم توسط شوهر ثابت شده است.

برای شکایت از ضرب و شتم همسر چگونه شکواییه تنظیم کنیم؟

در صورتی که قصد دارید از شوهر خود بابت ضرب و شتم شکایت کنید، باید در وهله اول بتوانید شکواییه متناسب با موضوع دعوا تنظیم کنید. در صورتی که تنظیم شکواییه به درستی انجام نشده باشد، توسط مراجع ذی صلاح رسیدگی نخواهد شد.

ثبت و ارائه شکواییه در واقع اولین و مهم‌ترین قدم در شکایت از ضرب و شتم همسر است. بنابراین اگر تمایل دارید که شکایت شما در اسرع وقت و بدون وجود مشکل خاصی مورد بررسی قرار گیرد، باید بتوانید شکوائیه با رعایت اصول قانونی تهیه نمایید.

تنظیم شکوائیه اصولا توسط وکلا و کارشناسان حقوقی صورت می‌گیرد که تنظیم آن را باید برعهده اشخاص متخصص حقوقی قرار دهید. به همین سبب تهیه و تنظیم شکوائیه مرتبط با موضوع ضرب جرح را می‌توانید در اختیار سامانه شکایت 24 قرار دهید.

مشاوره حقوقی شکایت بابت ضرب و شتم همسر

مشاور حقوقی برای شکایت از ضرب و شتم همسر

همانطور که گفته شد، اگر زوجه از سوی زوج مورد ضرب شتم قرار گیرد، می‌تواند هم از طریق دادسرا برای ثبت شکایت اقدام نموده و هم اقدام به ارائه درخواست طلاق نماید. در واقع برای ضرب و شتم همسر امکان شکایت حقوقی و کیفری وجود دارد.

به همین جهت اگر قصد شکایت از همسرتان بابت ضرب و جرح را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس‌های متنوع سامانه شکایت 24 است.

در این صورت می‌توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار شما قرار دهیم. طرح شکایت کیفری از شوهر به دلیل ضرب و شتم، نیازمند رعایت یک سری شرایط قانونی است که بدون بهره گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

ما در این سامانه با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از ضرب و شتم همسر را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماییم.

استفاده از خدمات سایت شکایت 24 می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح شکایت در این حوزه به شمار رود. شکایت 24 آماده خدمت رسانی در ارائه انواع خدمات حقوقی نظیر تنظیم شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه و مشاوره‌های تخصصی می‌باشد.

قبل از هر اقدام حقوقی بهتر است از مشاوره‌های تخصصی این سایت که توسط وکلا و کارشناسان مجرب و متخصص انجام می‌شود، استفاده کنید و از راهنمایی‌های مشاوران متخصص در این زمینه بهره مند شوید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

بهره‌مندی از مشاوره حقوقی سامانه شکایت 24

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات حقوقی دست یافت، مشاوره حقوقی است. در واقع از طریق مشاوره حقوقی می‌توان به موضوعات و مسائلی که در مورد آن دچار مشکل شده‌اید، اطلاعات لازم را دریافت کنید. گفتنی است که از روش‌های دیگری که می‌توان به اطلاعات حقوقی دست پیدا کرد، مراجعه به وکیل دادگستری است.

این که در زمینه‌های حقوقی به وکیل یا کارشناس حقوقی مراجعه شود، بستگی به نظر افراد دارد و نمی‌توان طرفین را ملزم کرد که الزاما برای طرح دعوا از وکیل استفاده کنند.

اگر تمایل دارید که با وکلا و متخصین حقوقی در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24 یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما خواهد بود.

مشاوره‌های حقوقی شکایت 24 به صورت آنلاین، تلفنی و در بستر فضای مجازی نیز انجام می شود که برای افراد مزیت‌های فراوانی دارد. یکی از این مزیت‌ها برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی است. از طریق مشاوره حقوقی این سامانه می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه اقامه دعاوی حقوقی و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از مشاوره حقوقی این سامانه، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد مسائل مختلف کسب کرد.

اگر از جانب شوهر خود مورد ضرب و شتم قرار گرفتید، و تمایل دارید که از او شکایت کنید اما با نحوه و مراحل طرح شکایت در این زمینه آشنا نیستید، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا