شکایت از شرکت

شکایت از اسنپ باکس چگونه است؟

طرح شکایت از کسب و کارهای اینترنتی، از آن جهت حجم زیادی از شکایات را به خود اختصاص داده است، که در جوامع امروزی خرید و فروش اغلب مایحتاج روزانه و کالاهای ضروزی و حتی دریافت بسیاری از خدمات روزانه از جمله خدمات حقوقی، پزشکی، جا به جایی کالا وخدمات و غیره نیز به صورت آنلاین و در بستر اینترنت و فضای مجازی صورت می پذیرد.

این روزها پیک های موتوری آنلاین، به خاطر سرعت در جابجایی کالا و امنیت نسبی در حفظ محموله مشتریان، به کارآمدترین روش ارسال بسته های کوچک تبدیل شده اند.

شهروندان شهرهای پرترافیک در سراسر دنیا همیشه با مشکل شلوغی و آلودگی هوا رو به‌ رو هستند و برخی کسب و کارهای اینترنتی برای پشت سر گذاشتن این مشکلات، با ارائه راه کارهای هوشمندانه در زمینه حمل‌ و نقل و جا به جایی کالا و خدمات، در سال‌های اخیر توانسته‌اند بخشی از معضلات مربوط به این حوزه پر مخاطب را کم کنند و تا حدودی نیازها عموم را نیز با راه اندازی سامانه های پیک موتوی اینترنتی تامین نمایند.

کسب‌ و کارهایی که جابجایی وسایل و ملزومات روزانه بسیاری از شهروندان، یکی از فعالیت‌های روزمره آن‌هاست، افرادی هستند که باید با دقت تمام اسناد و مدارکی را به سرعت از قسمتی از شهر به قسمتی دیگر ارسال نمایند.

سرویس اسنپ باکس، از جمله کسب و کارهای نوپا در این زمینه است که در سال های گذشته خیل عظیمی از نقل و انتقالات محموله های محدود شهروندان در سطح شهر از طریق راکبان موتورسیکلت این شرکت انجام شده است ولی متاسفانه به دلیل فراگیر شدن هرکسب و کار نوپا و عدم نظارت مستمر بر انجام وظایف متصدیان امر، معمولا مشکلات عدیده ای برای متقاضیان و استفاده کنندگان از این نوع کسب و کارها به مرور زمان ایجاد می شود و نهایتا منجر به شکایت و پیگیری های قضایی یا اداری خواهد شد که شرکت اینترنی و آنلاین اسنپ باکس نیز در سالیان اخیر از آن مستثنی نبوده است.

همچنین بخوانید

با توجه به مزایای متنوع استفاده از این سیستم حمل و نقل از جمله حق انتخاب به مشتریان و صرفه‌جویی در زمان و انرژی و دسترسی در تمام ساعت های شبانه روز به اسنپ باکس ها، همه روزه به تعداد متقاضیان و استفاده‌کنندگان از خدمات این شرکت ها اضافه می گردد.

هرچند با توجه به مواردی که عنوان شد و جا افتادن فرهنگ جا به جایی های اینترنتی و افزایش استفاده از خدمات آنلاین، تبعا معضلاتی نیز در  انجام این‌گونه از امکانات، پیش روی مخاطبان و مشتریان خواهد بود و استفاده خدمات اسنپ باکس نیز همانند خریدهای آنلاین از سایر فروشگاه‌ها، حتما دردسرهای خاص خودش را خواهد داشت.

اسنپ باکس

عمده جرایم ارتکابی توسط سرویس اسنپ باکس

این جرایم غالبا شامل موارد زیر می باشند:

عدم تحویل کالا توسط سرویس اسنپ باکس

یکی از شکایت های مردم و کاربران از اسنپ باکس این است که کالایی را که فرد به صورت اینترنتی و آنلاین خریداری کرده، یا به صورت مستقیم به پیک موتوری این سرویس تحویل داده است، به هیچ عنوان در مقصد نهایی تحویل نشده است.

ایجاد نقص در محموله تحویلی توسط سرویس اسنپ باکس

معمولا سروس اسنپ باکس، ابعاد مشخصی را برای انتقال محموله در سامانه خود مشخص کرده و متقاضیان با رعایت آن شرایط امکان استفاده از سرویس مورد نظر را دریافت می نمایند.

گاهی ممکن است پس از تحویل کالا مورد نظر به راننده پیک اسنپ باکس به صورت کاملا صحیح و سالم، در زمان تحویل دادن کالا به مشتری، نقصی در کالا ایجاد شده باشد. این مشکلات شرایطی را ایجاد خواهد کرد که بتوان از سرویس مربوطه شکایت نمود

تاخیر در تحویل کالا

یکی از بارزترین مسائلی که با شیوع کرونا با آن مواجه شدیم این بود که بسیاری از پیک های موتوری به دلیل بیماری کرونا تحویل کالا را به تأخیر می انداختند و یا بدون هیچ دلیل قانع کننده ای از انجام وظیفه انتقال محوله که همان رساندن به موقع کالا به دست مشتری است شانه خالی می نمایند.

از آن جایی که عمدتا وصف امانت داری یکی از اوصاف مهم این شرکت ها محسوب می گردد، تاخیر یا عدم تحویل کالا می تواند با ظهور شرایطی، عناوین مجرمانه کیفری را نیز برای متصدیان امر حمل به همراه داشته باشد.

از آن جایی که کاربران موتورسوار اسنپ‌ باکس همه روزه سفرهای زیادی در درون شهر انجام می‌دهند و بخش زیادی از این سفرها به رساندن سفارشات بسیاری از کسب و کارهای آنلاین اختصاص دارد.

در قوانین خود این شرکت نیز مقرراتی برای بالا بردن کیفیت سرویس دهی پیش بینی گردیده است که تخلف از آن ها می تواند منجر به مجازات های داخلی برای راکبان گردد. تعدادی از این تخلفات شامل:

  • سفارش‌ها را مقابل در واحد به دست مشتری نرسانند.
  • پروتکل‌های بهداشتی را به‌دقت رعایت نکنند
  • درخواست دریافت هزینه اضافه کنند
  • سفارش‌ها را به‌موقع به دست گیرنده نرسانید
  • ظاهری آراسته و مرتب نداشته باشید

اسنپ باکس

چگونه از سرویس اسنپ باکس شکایت نماییم؟

مسیرهای مختلفی برای طرح شکایت از کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی همچون اسنپ باکس پیش روی شاکیان قرار دارد که از آن جمله می توان به طرح شکایت از مسیر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و همچنین طرح شکایت از طریق مراجع قضایی اشاره کرد.

در همین ابتدا توصیه می کنیم، کسب و کاری را برای انجام فعالیت های آنلاین خود انتخاب نمایید که دارای نشان اعتماد الکترونیکی باشد. لازم به توضیح است که نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به سایت‌هایی که صلاحیت آنها توسط این مرکز تایید می شود اعطاء می گردد. این نشان، درحقیقت ضمانتی برای اطمینان کاربران محسوب می گردد.

از طریق درگاه یکپارچه این سازمان، ارتباط بین سازمان‌های مرتبط با کسب و کارهای اینترنتی در تمام وزارتخانه ها و اصناف برقرار و از موازی کاری در سازمان‌ها جلوگیری به عمل می آید.

به این ترتیب، درگاه یکپارچه رسیدگی به شکایات کسب و کارهای اینترنتی، تمامی شکایات مرتبط با کسب و کارهای دارای نماد اعتماد (شکایات واحدهای صنفی و غیر صنفی) را ثبت می‌کند و بعد از ثبت، ارتباط بین سازمان‌های سایر وزارتخانه ها و اصناف در این سامانه ایجاد می‌شود. با هماهنگی با این بخش‌ها، شکایات ثبت شده در این درگاه به سازمان‌های مربوطه ارجاع می‌شود.

مثلا اگر موردی مربوط به اتحادیه کسب و کارهای مجازی باشد به این اتحادیه ارجاع خواهد شد. البته موارد زیادی از شکایات است که مرتبط با سازمان‌ های دیگر است که با برقراری ارتباط بین سازمان‌ها از طریق سامانه به آن بخش‌ ها ارجاع می‌شود تا از موازی کاری جلوگیری گردد.

از مزیت های این سامانه یک پارچه این است که شاکیان از سردرگمی نجات پیدا می‌کنند، چرا که آن ها در واقع نمی‌دانند، باید شکایت خود را به کدام سازمان ارسال کرده و پیگیری کنند.

شاکیان از خدمات سرویس اسنپ باکس با ثبت شکایت در این سامانه یکپارچه، دیگر نیازی ندارند برای پیگیری شکایات خود به سازمان‌ های مختلف مراجعه کنند و از طریق همین سامانه نتیجه به آن ها اعلام خواهد شد.

هر چند در صورت وقوع جرم یا وقوع خسارت به مشتریان اسنپ باکس، متضررین می توانند طرح شکایت یا طرح دعوای خود را از طریق مراجع قضایی کشور اعم از دادسراهای وقوع جرم یا دادگاه های حقوقی هم پیگیری نمایند.

از مسائل بسیار مهم جهان کسب و کار، اشراف به قوانین و دستورالعمل های مشاغل آنلاین و اینترنتی است. به عبارت بهتر برای رسیدن به درک درست استفاده از کسب و کارهای اینترنتی نیاز به آشنایی به قوانین آن دارد تا از بروز مشکلات متعدد بعدی جلوگیری گردد.

چند نکته ضروری درخصوص نحوه شکایت از کسب و کارهای مجازی

توصیه ما این است که برای شکایت از اسنپ باکس در صورت ورود خسارت سنگین به کالای شما، در ابتدای امر طرح دعوای حقوقی را دنبال نمایید.

جهت پیگیری این موضوع در ابتدا نیاز به اخذ گزارش فوریت های پلیسی 110 و در نهایت ارجاع مورد خسارت به کارشناس رسمی دادگستری است و خوانده در این دعوا، شرکت اسنپ و راننده خسارت زننده به کالای شما خواهد بود. ضمنا شما می‌توانید از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز تخلفات انجام شده از ناحیه اسنپ باکس را پیگیری کنید.

موضوعاتی مانند کم فروشی، تخریب کالا، عدم صدور فاکتور، مفقود شدن کالا و سایر جرایم موضوع قانون تعزیرات حکومتی، در صورتی که از سوی کسب و کارهای اینترنتی صورت پذیرد، علاوه بر امکان شکایت در اتحادیه های این صنوف، قابل طرح و پیگیری از طریق سازمان تعزیرات حکومتی نیز هستند. اما معمولا این مسیرها بسیار زمانبر می باشد.

اسنپ باکس

بهترین روش شکایت از کسب و کارهای اینترنتی کدام است؟

همانگونه که اشاره شد، ثبت شکایت از سرویس اینترنتی اسنپ باکس، از مسیرهای شکایت کیفری، دادگاه های حقوقی و یا سامانه تخصصی نماد اعتماد الکترونیکی امکان‌پذیر است.

هر کدام از روش‌های شکایت از سرویس اسنپ باکس، شرایط و مزایای خاص خود را دارند. همانگونه که مشاهده می گردد، روش های طرح شکایت از تخلفات این سرویس های اینترنتی کمی گسترده، دارای پیچیدگی و طی این مراحل کمی زمانبر است و مطمئنا نیاز به کسب مشاوره و در صورت نیاز همراهی یک وکیل مجرب دادگستری، جهت کسب نتیجه دلخواه، همیشه احساس می شود.

فرد زیان‌دیده می‌توان با توجه به اوضاع و احوال خاص خود و با دریافت مشاوره حقوقی از یکی از این روش‌ها استفاده کند.

شکایت علیه سرویس اسنپ باکس چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به حجم  زیاد این گونه پرونده‌ها و از آن جایی که متاسفانه همه روزه شاهد بروز این اتفاقات در کسب و کارهای آنلاین و اینترنی هستیم، باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و نمی‌توان زمان دقیقی را بیان کرد.

البته پیشگویی زمان در پرونده های حقوقی و کیفری در هر زمینه ای، در اغلب مواقع کاملا دقیق نیست ولی قطعا کارشناسان و وکلای شاغل در این حوزه، با تجربه ای که در پیگیری و انجام پرونده های مختلف کسب و کارهای اینترنتی کسب نموده اند، می توانند بهترین و سریع ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

هزینه های طرح شکایت

با توجه به اینکه برای ثبت شکایت علیه فروشگاه های آنلاین مراجع مختلفی صلاحیت رسیدگی دارند، هزینه دادرسی هم  با توجه به نحوه شکایتی که به این مرجع ارجاع شده است تعیین میگردد، که البته در مسائل کیفری هزینه بالایی نیست.

در مجموع هزینه دادرسی از مرحله ثبت شکایت تا صدور رای و هزینه های مرحله اجرا و همچنین تعرفه های حق الوکاله وکیل در صورت اخذ وکیل، اعم از هزینه های کارشناسی و هزینه های ثبت شکواییه، هر ساله توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام می گردد.

برای اطلاع از تعرفه خدمات قضایی در سال 1400 می توانید به قانون بودجه کشور مراجعه نمایید. لازم به ذکر است طرح شکایت از سرویس اسنپ باکس در مراجع اداری سازمان صنعت معدن و تجارت بدون دریافت هزینه از سوی این سازمان انجام خواهد شد.

برای شکایت از سرویس اسنپ باکس چه مدارکی باید به همراه داشته باشم؟

همانگونه که قبلا نیز اشاره شد، برای طرح شکایت، شما باید تمامی مدارک و مستنداتی را که دلالت بر تخلفات صورت گرفته دارد به مرجع مربوطه ارائه نمایید و حتما آن ها را ضمیمه پرونده‌تان کنید.

مدارکی همچون رسید تحویل کالای سالم و گزارش فوریت های پلیسی 110 و نهایتا گزارش کارشناس رسمی در خصوص معوب شدن کالا می تواند دلایل مناسبی جهت پیروزی در دعوا باشد.

حتما به این مورد نیز توجه داشته باشید که بر اساس ماده ۱۶۰ قانون مجازات اسلامی، برای اثبات این اعمال می توان از سایر ادله اثبات شکایت از جمله اقرار، شهادت، قسامه و سوگند نیز استفاده نمود، هرچند علم واطلاع قضات نیز می تواند بسیار راه گشا باشد.

البته انجام یک مشاوره خوب می تواند متناسب با مسیر طرح شکایت پیش بینی شده، استفاده از مستندات و دلایل منطقی تری را برای شما مشخص نماید.

اسنپ باکس

آیا برای تنظیم شکایت در این مورد نیاز به استفاده از خدمات وکیل داریم؟

اگر می خواهید طرح شکایت شما از کسب و کارهای اینترنتی با سرعت بیشتری پیش برود و به نتیجه مطلوبی برسید و حقوق از دست رفته تان را به دست آورید، به شما توصیه می کنیم که با یک وکیل مجرب کسب و کارهای اینترنتی حتما مشورت کنید.

اغلب بعضی از مسائل پیش می آید که شاید از نظر شما عادی جلوه کند ولی برعکس، بسیار مهم هستند و می توانند در به دام انداختن کلاهبرداران، واقعا تاثیر گذار باشند. وکیل با تجربه و صادق می تواند شما را در خصوص موارد یاد شده، آگاه نماید.

همچنین وکلای دادکستری قادرند در مورد کم و کیف جرم واقع شده و نحوه تنظیم شکایت نامه، شما را راهنمایی کنند و می تواند بررسی نمایند که آیا ادله و مدارک کافی برای اثبات شکایت، از سوی شما ارائه شده است یا خیر؟ علاوه بر آن وکلای مجرب و متخصص قادرند نتیجه احتمالی شکایت شما را  تا حدودی پیش بینی نمایند و در روند رسیدگی و تسریع آن، نقش موثر و مثبتی ایفا کنند.

پس اگر اسنپ باکس یا هر کسب و کاری در فضای مجازی باعث ورود خسارت به شما شده است و می خواهید با یک وکیل درجه یک مشاوره داشته باشید، می توانید از طریق راه ارتباطی ما در شکایت 24، با مشاورین و وکلای متخصص در این زمینه ارتباط برقرار نمایید.

نحوه تنظیم شکایت و پشتیبانی به چه صورت است؟

مطرح کردن هر شکایتی در زمینه های حقوقی یا کیفری، با توجه به موضوع آن، مستلزم پرداخت هزینه هایی خواهد بود.

در تجربه های وکلای متعدد در پرونده ها مختلف دیده شده که شاکی یا خواهان پرونده، بعد از پرداخت تمام هزینه ها و ثبت شکواییه، به دلیل نقص در مدارک یا عدم توجه به محتویات پرونده برای ارائه استدلال های قوی، شکایتش با قرار رد یا منع تعقیب مواجه گردیده و در مقابل نیز فردی که از او شکایت شده یا خوانده دعاوی حقوقی قرار گرفته، بدون اطلاع از حقوق دفاعی خود در مقام متهم یا خوانده، نتوانسته به موقع از اتهامات انتصابی دفاع نماید و علاوه بر هدر رفت هزینه، زمان زیادی را نیز صرف فعالیتی بیهوده نموده است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۷ رای

‫11 دیدگاه ها

  1. اسنپ باکس دزد حروم خور، با ماشین ۶۱ مرسوله رفتم، طرح گذاشته ۵۵ تا ۲ میلیون پاداش. بعد ۲ ملیونو نریختن! تازه این ۲ تومنو بدن جبران کرایه‌های کمه اسنپ باکس با خودرو میشه! حتما شکابت و پیگیری میکنم، شماهاهم که حقتونو خورده شکایت کنید، بالاخره وقتی زیاد بشه مجبورن پیگیری کنن. یا حق.

  2. اسنپ باکس عملاً دزد به تمام معنا تند تند واسه خودش جریمه میکنه هیچ کس هم پاسخگو نیست واقعا دزد معلوم نیست کی جوابگو هست خاک بر سر مسعولین

  3. سلام ، پیک اسنپ وسایل ما شامل مانیتور ، هارد و… به ارزش ۱۲ میلیون دزدید و رفت موبایل اش هم خاموش کرده ، اسنپ هم نه جوابگو هست نه نظارتی داره ، اصلا به اسنپ اعتماد نکنین

  4. باسلام واقعا تاسف آوره من تا حالا چندین بار نقره داغ شدم مثلا سفر از طرف مشتری بار کنسل شده و نمیشد با وانت بارگیری بشه بعد اسنپ جریمه و حق کمیسون رو به حساب من زده تا الان چندین مرتبه این اتفاق افتاده پشتیبانی هم زنگ میزنی فقط یکطرفه به نفع خود اسنپ کار میکنن یعنی نظارتی بر عملکرد این پلتفرم اسنپ واقعا نیست که دارن راننده بدبخت رو از پشت سر میبرن ب داد راننده های زحمت کش برسید اگر کسی واقعا میخواد کمکی کنه من با مدرک و دلیل اینجا پیام گذاشتم ممنون

  5. یک میلیون و دویست از ما بخاطر اینکه سر و صداشو قطع کنم اضافی پرداخت کردم الان هیچ کس پاسخگو نیست

    1. سلام منم رانندم یه بار خیلی جزئی تو اسباب کشی شکسته و یه ادم گدا صفت به پست ما خورده ۵۰۰ بش دادم ولی میخواد پول یه خونه از ما بگیره تا یه زنگ بزنه به اسنپ حساب مارو باز کنه

  6. سلام شکایت من پیگیری کنید با اسنپ باکس غذا سفارش دادم بی راه ریخته زمین ،میخام زود تر مشخص بشه این مسئولیت ک ب گردن میگیره؟؟؟؟

  7. اصلا پشتیبانیش کاری نمیکنه به ظاهر میگه بسته رو بیمه میکنیم کار من رو ریخته زمین نصفش رو برام اورده میگه مفقودی به ما ربطی نداره پس به کی ربط داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. سلام واقعا پشتیبانی اسنپ انقدربی توجه بی تفاوت وبی دقت عمل میکنن که انگارنه انگارکه بی چاره موتورسوارتوسرما توبارون
    داره زحمت میکشه واسه یه لغمه نون حلال
    اونمقه کرایه هاروکم میکنن مشتری جذب کنن الکی
    طرح تشویقی میزارن اونم اصلن نمیدن زنگم میزنی پشتی بانی ۱۰۰۰تابهونه چرتوپرت میارن برات که فقط بهت چیزی نرسه اسلن پرسنل اسنپ واستخدام کردن که فقط به نفع خودشون کارکنن یموقه ام کارگرایه بدبخت شک نکنن
    که دارن ازشون هر سواستفاده یی واسه منافع های
    خودشونوشرکتشون میکنن ایبی نداره خدا اون بالاس منکه حلالشون نمیکنم حق منوخیلی خوردن سپردمشون به
    خدااونام روزاشونومیبینن اخه ادم حق کارگرومیخوره

  9. سلام، گاهی اوقات پرسنل اسنپ مشخصا اسنپ‌باکس کاملا بی توجه به درخواست رانندگان هستند و بی‌تفاوت از اینکه راننده موتور توی سرما داره زوزه میکشه… مستاق بارز سوار از پیاده خبر نداره در این موضوع به وضوح آشکار است… آیا چنین مسائل پیش پا افتاده‌ای در جهان غرب اتفاق میوفتد..‌!!!؟ قطعا خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا