شکایت از شرکت

شکایت از صرافی کریپتولند چگونه است؟

در گذشته فعالیت اصلی صرافی ها اغلب در حوزه خرید و فروش پول نقد رایج کشور های مختلف بود. امروزه با پیشرفت و گسترش ارتباطات و فناوری نوعی جدید از تبادل به وجود آمده که به آن ارز های دیجیتال می گویند.

در ایران نیز ارز های دیجیتال گسترش یافته و صرافی های دیجیتال به وجود آمده اند. صرافی های اینترنتی که اغلب در زمینه ارزهای دیجیتال خدمات رسانی می کنند، همواره مورد انتقاد کاربران قرار گرفته اند.

بازار ارز دیجیتال در حال حاظر به مکانی پر رمز و راز تبدیل شده است و تحت هیچ عنوان نمی توان پیش بینی دقیق و مشخصی از آینده آن ارائه کرد. کارشناسان بازار های مالی همواره تاکید می کنند که برای ورود به این بازار باید از دانش و اطلاعات کافی برخوردار بود.

همچنین با توجه به پیچیدگی های خاصی که این بازار دارد و خطراتی که ممکن است کاربران را موردد تهدید قرار دهد، بهتر است در وهله اول با میزان سرمایه اندک وارد این عرصه شد.

با توجه به بررسی های صورت گرفته، بسیاری از این صرافی ها مجوز رسمی برای انجام کسب و کار خود ندارند و به صورت غیر قانونی در حال فعالیت هستند. البته صرافی هایی که بدون مجوز در زمینه ارز دیجیتال فعالیت می کنند، در سریع ترین زمان ممکن توسط مراجع ذی ربط شناسایی و جلوی سرویس دهی آن ها گرفته می شود.

در حال حاضر تعداد صرافی های حوزه ارز دیجیتال به طرز چشمگیری افزایش یافته است و دلیل عمده آن هم جنبه مالی و اقتصادی می باشد. در واقع سود کلانی که این صرافی ها از راه خرید و فروش انواع ارز های دیجیتال به دست می آورند، منجر شده است تا بسیاری از افراد اقدام به تاسیس صرافی اینترنتی کنند.

با توجه به این که صدور مجوز برای صرافی های ارز های دیحیتال کمی زمانبر است و طی مراحل مختلفی صورت می گیرد، اغلب افراد تصمیم به راه اندازی صرافی بدون مجوز قانونی می کنند و طبیعتا عواقب جبران ناپذیری برای آن ها در پی خواهد داشت.

در طی چند سال اخیر تعداد زیادی از صرافی های اینترنتی به دلیل انجام تخلفات گسترده توسط پلیس فتا شناسایی و سپس مسدود شدند. یقینا صرافی هایی که مجوز رسمی و قانونی ندارند، در بلند مدت نمی توانند فعالیت های خود را ادامه دهند و حتی منجر به ضرر و زیان رساندن به کاربران مختلف می شوند.

در صورتی که قصد فعالیت در حوزه ارز های دیجیتال را دارید، بهتر است در صرافی های شناخته شده و مورد تایید مراجع ذی ربط ثبت نام کنید. به همین منظور با استعلام از مراکزی چون پلیس فتا به راحتی می توان به این موضوع پی برد که صرافی مزبور دارای مجوز قانونی و رسمی می باشد یا خیر.

یکی از صرافی های شناخته شده در داخل کشور که در چند وقت اخیر توجه ها را به خود جلب کرده و حجم بالایی از شکایات کاربران را به خود اختصاص داده است، صرافی کریپتولند می باشد.

افرادی که در زمینه ارز های دیجیتال فعالیت دارند، به خوبی با این صرافی آشنا هستند و جزو صرافی های اینترنتی معروف در ایران به شمار می رود اما به دلیل وقوع یک سری مسائل و تخلفات مالی و اقتصادی، در حال حاضر این صرافی مسدود شده است و دیگر امکان فعالیت در آن وجود ندارد.

ارز دیجیتال

معرفی صرافی کریپتولند

هم اکنون تعداد زیادی از صرافی های ایرانی در زمینه ارز دیجیتال فعالیت می کنند و تعداد آن ها هر ساله در حال افزایش است. در واقع محدودیت های صرافی های خارجی منجر به افزایش تعداد صرافی در داخل کشور شده است.

این مسئله باعث شده تا انتخاب یک صرافی معتبر با معیار های مناسب سخت تر شود و نتوان به هر صرافی در وهله اول اعتماد کرد. لازم به ذکر است که قانون ایران در حال حاظر خرید و فروش ارز های دیجیتال را به رسمیت نشناخته است و به همین جهت فعالیت در این حوزه همچنان با ابهامات فراوان همراه است.

طبق اظهار نظر پلیس فتا، خرید و فروش ارز دیجیتال جرم انگاری نشده است، ولی هنوز هم ورود به حوزه و بازار ارز های دیجیتال برای بانک ها، موسسات مالی و صرافی ها غیر مجاز است.

مجموعه کریپتولند در سال 1395 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. در آن زمان محدودیت های زیادی برای کاربران ایرانی در حوزه ارز های دیجیتال وجود داشت و تعداد صرافی ایرانی هم بسیار پایین بود. به همین جهت صرافی کریپتولند به منظور ارائه خدمات در زمینه خرید و فروش رمز ارز ها تاسیس شد.

البته فعالیت در حوزه رمز ارز ها نه تنها در کشورمان بلکه در سراسر دنیا با محدودیت های گوناگونی همراه است و همچنان کاربران به آسانی نمی توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند. به طور کلی بازار رمز ارز بسیار پر رسیک است و باید با علم و دانش کافی وارد این حوزه شد.

خرید و فروش انواع ارز های دیجیتال توسط صرافی کریپتولند صورت می گیرد و حداقل 200 رمز ارز در این صرافی وجود دارد. متنوع بودن ارز ها در صرافی کریپتولند موجب افزایش فعالیت تعداد کاربران شده است و تعداد بالایی از ارز ها را تحت پوشش قرار می دهد

یکی از مشکلات بسیاری از صرافی های ایرانی این است که تعداد مشخصی از ارز های دیجیتال را پشتیبانی می کنند و سایر رمز ارز های مهم و پرکاربرد را تحت پوشش قرار نمی دهند.

باتوجه به موارد مزبور، تعدادی زیادی از افراد علاقه مند در حوزه ارز دیجیتال به صرافی کریپتولند روی آورده اند و به بهترین شکل ممکن در حال ترید کردن (خرید و فروش) انواع رمز ارز می باشند.

امکانات صرافی کریپتولند

صرافی کریپتولند محیطی ساده و چشم نواز ایجاد کرده است تا کاربران بتوانند به راحتی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال کنند. در سایت کریپتولند، نرخ ارز دیجیتال به صورت لحظه ای وجود دارد و کاربران می توانند از قیمت آنی رمز ارز ها مطلع شوند.

احراز هویت یکی از معیار های اصلی سایت کریپتولند می باشد و تمام مشخصات و اطلاعات افراد به طور کامل ثبت می شود. کلیه صرافی های اینترنتی باید استعلام مشخصات و اطلاعات کاربران را به درستی انجام دهند، در غیر این صورت صرافی می تواند سوء استفاده های مختلفی را در این زمینه انجام دهد.

صرافی مزبور کارمزد بسیار پایینی دارد و باعث شده تا در بین سایر صرافی های ایرانی و حتی خارجی شهرت بیشتری داشته باشد. همچنین ویژگی که سبب شده تا این صرافی در بین مردم ایران نیز مشهور و محبوب شود، تبادل راحت رمز ارز ها با ریال یا سایر ارز ها می باشد. در واقع در این صرافی به راحتی می توان از طریق وجه رایج مملکت یعنی همان ریال اقدام به خرید رمز ارز کرد و در مقابل به همین طریق اقدام به فروش کرد.

یکی از مشکلات اغلب صرافی ها این است که امکان تبادل ریالی برای ارز دیجیتال وجود ندارد و تنها می توان از طریق دلار و یورو یا سایر ارز ها اقدام به معامله کرد.

پشتیبانی دائم و بیست و چهار ساعته یکی دیگر از امکانات سایت کریپتولند به شمار می رود. در صورتی که در هنگام خرید و فروش ارز دیجیتال با مشکل مواجه شدید یا در این زمینه نیاز به راهنمایی هایی دارید، می توانید با پشتیبان سایت در میان بگذارید. در واقع پاسخ دادن به سوالات کاربران توسط پشتیبان های سایت کریپتولند در اسرع وقت صورت می گیرد.

سایت کریپتولند ویژگی هایی دارد که شامل: کارمزد کم، سرعت بالا، قیمت های منصفانه خرید و فروش، پشتیبانی بیست و چهار ساعته و غیره می باشد. این ویژگی ها سبب شده تا این سایت در بین مردم ایران محبوبت خاصی دارا بوده و طرفداران زیادی داشته باشد.

شکایت از صرافی ارز دیجیتال

روش های شکایت از صرافی کریپتولند

با توجه به امکانات مناسبی که این صرافی دارد، اما ممکن است که به دلایل مختلف مورد انتقاد و شکایت عموم مردم قرار بگیرد.

البته در خصوص مسدود شدن صرافی کریپتولند در چند وقت اخیر، بسیاری از کاربران نسبت به آن بی اعتماد شده اند و به نوعی این صرافی سابقه فعالیت درخشان خود را از دست داده است.

به هر حال برای شکایت از صرافی کریپتولند روش های مختلفی وجود دارد که عموم مردم برای طرح شکایت از این مجموعه می توانند استفاده کنند. از جمله روش های شکایت از صرافی کریپتولند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شکایت از طریق کانون صرافان

یکی از روش های طرح شکایت از سایت کریپتولند، مراجعه به کانون صرفان می باشد. تمامی صرافی های مجاز و قانونی زیر نظر این کانون فعالیت می کنند و در صورت انجام هر نوع تخلفی مورد پیگیری قرار می گیرند.

کانون صرافان، یک کانون صنفی است که رسیدگی به شکایت های مختلف در ارتباط با امور صرافی را انجام می دهد.

اگر شخصی قصد شکایت از صرافی کریپتولند را داشته باشد، در وهله اول باید مدارک و اسناد کافی را برای اثبات ادعای خود در اختیار کانون صرافان قرار دهد. در کانون صرافان بخشی به نام کمیته داوری وجود دارد که رسیدگی به شکایات را انجام می دهند.

در واقع شکایت از صراف کریپتولند به این مرجع فرستاده می شود تا بررسی های لازم به عمل آید. این کمیته بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی نظر خود را درباره شکایت واصله اعلام می کند.

شکایت از طریق بانک مرکزی

روش دیگری برای شکایت از صرافی کریپتولند در نظر گرفته شده است و آن هم از طریق بانک مرکزی می باشد. با توجه به این که اخذ مجوز رسمی برای کلیه صرافان باید توسط بانک مرکزی صادر شود، طبیعتا برای اعلام شکایت از صرافی ها می توان به این مرجع مراجعه نمود.

بانک مرکزی سامانه ای را طراحی کرده است تا عموم مردم بتوانند تخلفات صرافی ها و همچنین طرح شکایت خود را از این طریق به ثبت برسانند. در صورتی که قصد شکایت از صرافی کریپتولند را دارید، می توانید به سامانه بانک مرکزی مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنید.

بخش های نظارت در بانک مرکزی به مرور زمان به شکایات واصله رسیدگی می کند و در نهایت نظر خود را اعلام می کند.

ارز دیجیتال

شکایت از طریق سیستم قضایی

در صورتی که سایت کریپتولند مرتکب تخلفی شده که جنبه قانونی پیدا کرده است، می توان از طریق سیستم قضایی این موضوع را پیگیری کرد.

شاکی این حق را دارد که در خصوص مسائلی مانند عدم واریز وجه در زمان مقرر و ضرر و زیان دیدن در این زمینه، شکایت خود را در مراجع قضایی به ثبت برساند.

چنانچه تخلف صورت گرفته از صرافی مزبور جنبه کیفری داشته باشد، شکایت مربوطه ابتدا در دادسرا صالح رسیدگی می شود و سپس برای صدور رای به دادگاه کیفری ارجاع داده می شود. رسیدگی به شکایات در مراجع قضایی مراحل خاص خود را دارد و شاکی برای اعلام نتیجه نهایی باید مدت زمان مشخصی را منتظر بماند.

اصولا طرح شکایت از صرافی ها در سیستم قضایی زمانی مطرح می شود که اختلافات میان طرفین از طریق مراجع فوق حل و فصل نشود و انجام تخلفات به صورت پیوسته ادامه داشته باشد.

طرح کلیه شکایات کیفری در مراجع قضایی از طریق شکوائیه صورت می گیرد و تا زمانی که شکوائیه به مرجع مربوطه تقدیم نشود، رسیدگی به شکایت صورت نمی گیرد. تنظیم شکوائیه باید مطابق تشریفات و شرایط قانونی صورت گیرد و در صورتی که به درستی تنظیم نشود، مرجع صالح ترتیب اثری به آن نخواهد داد. به همین جهت با توجه به اینکه ارائه شکوائیه مستلزم رعایت تشریفات قانونی است،

به شما پیشنهاد می کنیم تهیه و تنظیم آن را به سایت شکایت 24 واگذار نمائید.

مشاوره حقوقی برای شکایت از صرافی کریپتولند

در صورتی که تخلفی از سوی صرافی کریپتولند رخ داده است و بنا به دلایل دیگری قصد شکایت از این مجموعه را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس های متنوع سامانه شکایت 24 می باشد که می توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم.

سامانه شکایت 24 با بهره مندی از مشاوران و کارشناسان مجرب و متخصص در امور حقوقی و کیفری و ارائه خدماتی نظیر مشاوره های تخصصی حقوقی، می تواند شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماید. پس بهتر است قبل از هر اقدام حقوقی از خدمات این سامانه بهره مند شوید.

ارز دیجیتال

آیا در حال حاضر فعالیت صرافی کریپتولند متوقف شده است؟

بله، بعد از حواشی متعددی که برای صرافی کریپتولند به وجود آمد، فعلا تا اطلاع ثانونی امکان فعالیت برای این مجموعه وجود ندارد.

برای شکایت از صرافی کریپتولند از چه راه های قانونی می توان اقدام کرد؟

برای شکایت از صرافی کریپتولند می توان از طریق کانون صرافان، بانک مرکزی و سیستم قضایی اقدام کرد.

فعالیت رسمی صرافی کریپتولند از چه زمانی آغاز شد؟

فعالیت رسمی مجموعه کریپتولند در زمینه ارز های دیجتال از سال 1395 آغاز شد.

راه حل مناسب برای طرح شکایت از صرافی کریپتولند چیست؟

قاعدتا برای طرح هر گونه دعاوی اعم از حقوقی و کیفری، استفاده از وکیل می تواند کمک زیادی به شاکی کند. اما در مواقعی ممکن است دسترسی به وکیل به دلایل مختلف امکان پذیر نباشد که در این صورت راه حل مناسب برای طرح شکایت از صرافی کریپتولند، بهره مندی از مشاوره های تخصصی حقوقی سایت شکایت 24 است. ما در شکایت 24 با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ ای در حوزه شکایت از مجموعه های صرافی را در اختیار شما بگذاریم.

هزینه های لازم در خصوص شکایت از سایت کریپتولند چه مقدار است؟

به طور کلی شکایت از مجموعه کریپتولند مراحل مختلفی دارد که طبیعتا مستلزم هزینه های متغیری می باشد. ما در سایت شکایت 24 این امکان را برای شما فراهم کردیم تا با بهترین شرایط ممکن بتوانید شکایت خود را در این زمینه مطرح کنید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵ رای

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام از صرافی کریپتولند چرا فقط ۷میلیون واریز کردند من که بالای ۷۰میلیون داخلش ارز داشتم
    بگید چیکار کنیم آخه

  2. سلام وقت بخیر
    لطفا جهت ثبت شکایت از سایت کرپیتولند راهنمایی و نمونه شکایت میخواستم ،ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا