شکایت از اصناف

شکایت از تعاونی مسافربری چگونه است؟

استفاده از وسایل حمل و نقل برای جابجایی مسافران در نقاط مختلف شهر یک امر رایج است. قشرهای مختلف جامعه برای آن که بتوانند به نقاط گوناگون شهر سفر کنند، از اتوبوس‌های بین شهری استفاده می‌کنند.

استفاده از اتوبوس‌های بین شهری، بدون مشکل برای مسافران نبوده است و دردسرهایی را به وجود آورده است.

تعاونی مسافربری به دلایل مختلف می‌تواند از طرف مردم، مورد شکایت قرار گیرد. در حال حاضر، تعداد زیادی تعاونی مسافربری در سراسر کشور وجود دارند که وظیفه آن‌ها، حمل و نقل مسافر و همچنین انواع بار به نقاط مختلف می‌باشد.

به احتمال فراوان برای سفر زمینی به شهرهای مختلف کشور، با اتوبوس سفر کرده‌اید که در این صورت، باید از طریق تعاونی مسافربری اقدام کنید. چنانچه تعاونی مسافربری، رفتاری را انجام دهد که برخلاف مقررات قانونی باشد، می‌تواند زمینه اختلاف بین مسافران و تعاونی را ایجاد کند.

شکایت از تعاونی مسافربری می‌تواند به دلایلی مانند گرانی بلیط‌های اتوبوس به صورت نامتعارف، عدم خدمات‌دهی مناسب و مواردی از این قبیل باشد. در واقع هر عاملی که بتواند حقوق مسافران را پایمال کند، می‌تواند به شکایت از این مراکز منتهی شود.

همچنین بخوانید

در طی چند سال اخیر، شاهد ثبت شکایت از تعاونی مسافربری بوده‌ایم که مسافران از نحوه خدمات‌دهی این مراکز رضایت چندانی نداشتند.

آشنایی با نحوه شکایت از تعاونی مسافربری برای برخی افراد بسیار حائز اهمیت است و از آن جهت که ممکن است در این زمینه اطلاعات کافی برای طرح شکایت از تعاونی‌های مسافربری نداشته باشید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

درباره شکایت از تعاونی مسافربری

وظیفه اصلی تعاونی مسافربری در وهله اول، ایجاد شرایط مناسب در هنگام سفر برای حفظ سلامت مسافران است. در درجات بعدی، نحوه خدماتی‌دهی و برخورد پرسنل تعاونی و همچنین رانندگان اتوبوس در این زمینه بسیار مهم است.

با بررسی تخلفات ثبت شده در این زمینه، می‌توان به این موضوع پی برد که اغلب شکایات به بحث نارضایتی مسافران از کیفیت خدمات و امکانات اتوبوس اشاره کرد. برای مسافران این موضوع اهمیت دارد که اتوبوس از چه خدماتی برخوردار است تا در حین سفر دچار مشکل نشوند.

البته در حال حاضر، اتوبوس‌های برون شهری بر اساس نوع خدمات و قابلیت‌هایی که دارند، نرخ آن‌ها باهم متفاوت است. تعاونی مسافربری، سروی‌هایی با عنوان سرویس معمولی و سرویس ویژه که تحت عنوان vip شناخته می‌شود، به مردم خدمات می‌دهند.

طبیعتا کیفیت و خدمات سرویس ویژه، به مراتب بهتر است و مسافران باید برای بهره‌مندی از این نوع خدمات، هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

در هر صورت، ممکن است که مسافران تخلفاتی را از تعاونی مسافربری مشاهده کنند و قصد شکایت از این مراکز را داشته باشند، که باید اینگونه مسائل را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند. عدم پیگیری تخلفات صورت گرفته توسط تعاونی‌های برون شهری، می‌تواند زمینه بروز تخلفات بعدی را فراهم کند.

تمامی اتوبوس‌های برون شهری و تعاونی‌های مسافربری، باید طبق قانون، اقدام به جابجایی مسافر کنند و اگر در این زمینه، رفتار غیر قانونی را انجام دهند، امکان شکایت علیه آن‌ها وجود دارد.

گاهی اوقات مشاهده شده است که تعاونی‌های مسافربری، به حقوق مسافران توجهی نمی‌کنند و این قضیه می‌تواند زمینه اختلاف بین طرفین را به وجود آورد.

مسافربری اتوبوس

در واقع مسافران این حق را دارند که اگر از اتوبوس‌ها در حین سفر، تخلفی را مشاهده کردند، از طریق قانونی اقدام به شکایت کنند.

برای شکایت از تعاونی مسافربری، سامانه 141 تعیین شده است که به شکایات مردمی رسیدگی می‌کنند. در واقع اگر به هر دلیلی قصد شکایت از تعاونی مسافربری را دارید، می‌توانید از طریق این سامانه اقدام کنید.

علاوه بر بحث شکایت، در صورت مشاهده تخلف، این امکان فراهم است که در قسمت ثبت تخلفات، موضوع مربطه را گزارش کنید تا به واحدهای مربوطه برای رسیدگی ارجاع داده شود.

در مواقعی نیز شکایت از تعاونی مسافربری، جنبه قضایی پیدا می‌کند. در واقع مسئول تعاونی به مسافر توهین می‌کند یا او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. در این شرایط، مسافر می‌تواند از طریق مراجع قضایی، اقدامات قانونی طرح شکایت را انجام دهد.

بنابراین، سامانه مزبور برای رسیدگی به شکایات مرتبط با تعاونی مسافربری و تخلفاتی که از جانب اتوبوس‌های برون شهری، رخ می‌دهد، طراحی شده است.

روش شکایت از تعاونی مسافربری

ممکن است که مسافر در حین استفاده از اتوبوس با مشکلاتی مواجه شود یا از کیفیت خدمات آن‌ها ناراضی باشد، می‌تواند از طریق روش‌های مختلفی شکایت خود را مطرح نماید.

با توجه به این که اتوبوس‌های برون شهری، تحت نظر تعاونی‌های مسافربری فعالیت می‌کنند، تخلف از سوی آن‌ها می‌تواند منجر به شکایت از تعاونی‌ها شود.

شکایت از تعاونی مسافربری به دلیل عدم خدمات‌دهی اتوبوس، می‌تواند به مدل اتوبوس نیز ارتباط داشته باشد. شکایت در این زمینه، به نوع اتوبوس، نوع خلافی ثبت شده و سوابق تخلفات آن متفاوت است.

شکایت از تعاونی مسافربری، به اتوبوس‌های برون شهری ارتباط دارد و اتوبوس‌های درون شهری تحت نظر این مراکز فعالیت می‌کنند. در واقع نحوه شکایت از اتوبوس درون شهری، متفاوت از اتوبوس‌های برون شهری می‌باشد.

تفاوت در مسیر تردد اتوبوس‌های درون شهری، با اتوبوس‌های برون شهری متفاوت است و این موضوع باعث اختلاف بین نحوه شکایت در این زمینه شده است.

لازم به ذکر است که مسافران می‌توانند حتی به دلیل نقض مقررات راهنمایی و رانندگی توسط اتوبوس برون شهری نیز اقدام به شکایت کنند.

به طور کلی برای شکایت از تعاونی اتوبوسرانی، راه وجود دارد که مسافران می‌توانند شکایت خود را از طریق سامانه 141 پیگیری کنند.

همچنین برای اعلام شکایت در این زمینه، بهتر است که به تعاونی اتوبوسرانی همان شهر مراجعه کنند. البته امکان پیگیری شکایت از تعاونی مسافربری، از طریق سازمان بازرسی کل کشور نیز وجود دارد.

برای شکایت از اتوبوس‌هایی که مرتکب تخلف شده باشند، بهتر است قبل از ثبت شکایت، اینگونه مسائل با آن‌ها در میان گذاشته شود و به نوعی اختلافات پیش آمده به صورت مسالمت آمیز، حل و فصل شود. در غیر این صورت، شاکی باید از طریق دو روش مزبور، برای ثبت شکایت اقدام نماید.

مسافر

مسافر در چه صورتی حق شکایت از تعاونی مسافربری را دارد؟

طبیعتا هر موضوعی نمی‌تواند به شکایت از تعاونی مسافربری ختم شود. در واقع مسافران نمی‌توانند هر موضوعی که باب میل آن‌ها باشد، به تخلف از تعاونی‌ها ارتباط دارد و در نهایت برای ثبت شکایت اقدام کنند.

شکایت از تعاونی مسافربری، زمانی مطرح می‌شود که این مراکز، تخلفی را انجام داده یا حقوق مسافران را پایمال نموده باشند.

زمانی می‌توانید از تعاونی اتوبوسرانی شکایت کنید که در زمینه مدرک و مستند قانونی داشته باشد. اگر شکایت مطرح شده صحت نداشته باشد، مراجع قانونی به درخواست شما رسیدگی نمی‌کنند.

در واقع می‌توان گفت که تحت هر شرایطی، رسیدگی به شکایات مردمی از تعاونی ها انجام نمی‌شود و بدون ارائه دلیل قانونی نمی‌توان ثابت کرد که اتوبوس در حین سفر مرتکب تخلف شده است.

بنابراین، مسافران در صورتی حق شکایت از تعاونی مسافربری را دارند که تخلفی را در این زمینه مشاهده کنند یا حقوق آن‌ها به دلایل مختلف، تضییع گردد.

از این حیث، موضوعات مشخصی برای شکایت از تعاونی اتوبوسرانی برون شهری در نظر گرفته است که مسافران در هنگام ثبت شکایت، باید آن‌ها را انتخاب کنند. دلایل شکایت از تعاونی مسافربری متعدد هستند که در بخش بعدی به آن‌ها می‌پردازیم.

مهم‌ترین دلایل شکایت از تعاونی مسافربری

شرکت‌های تعاونی مسافربری، در عین حال که خدمات مختلفی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و میزان رضایت از این مجموعه در سطح قابل قبولی وجود دارد، اما این مراکز مانند هر مجموعه دیگری انتقاداتی به آن وارد شده و حتی منجر به طرح شکایت نیز می‌شود.

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، میزان شکایت از تعاونی مسافربری در چند سال اخیر، افزایش محسوسی داشته است و دلیل عمده بروز این گونه نارضایتی‌ها، عدم ارائه خدمات و امکانت در سطح ایده آل می‌باشد.

شکایت از تعاونی مسافربری، بخشی از آن به تخلفات تعاونی و بخش دیگر آن به اتوبوس‌های برون شهری ارتباط دارد.

بنابراین شکایت در این زمینه مطلقا به معنای شکایت از تعاونی نیست و می‌تواند به جهت آن که اتوبوس در حین سفر، تخلفی را انجام داده است، ثبت شکایت از سوی مسافر انجام شود.

موارد زیر می‌تواند موجب بروز نارضایتی مسافران از تعاونی‌های مسافربری شود که در صورت تداوم این مشکلات منجر به شکایت نیز می‌شود. موارد مهم در شکایت از این مراکز، بسیار زیاد هستند و تنها به دلایل اصلی آن اشاره می‌کنیم که عبارتند از:

افزایش قیمت بلیط اتوبوس به صورت غیر قانونی

یکی از دلایل مهم شکایت از تعاونی مسافربری، افزایش نرخ قیمت بلیط اتوبوس به صورت غیر قانونی است. نرخ اتوبوس برون شهری برای مبدا و مقصد معین، یکسان است و هیچ کدام از شرکت‌های اتوبوسرانی، حق افزایش بلیط اتوبوس به صورت غیر قانونی را ندارند.

این مراکز در صورتی می‌توانند تعرفه بلیط را بالا ببرند که مجوز آن از سوی مراجع ذی‌صلاح صادر شده باشد. در هر صورت اگر نرخ بلیط بین راهی از طرف شرکت‌های تعاونی اتوبوسرانی، بدون مجوز خاصی افزایش پیدا کند، مسافران این حق را دارند تا علیه آن‌ها شکایت کنند.

برخورد نامناسب کارکنان تعاونی مسافربری

دلیل دیگری که منجر به شکایت از تعاونی مسافربری می‌شود، رفتار نامناسب کارکنان آن‌ها است. در مواقعی ممکن است که مسافر برای خرید بلیط خود دچار مشکل است و به تعاونی مربوطه مراجعه می‌کند. در این صورت اگر کارکنان تعاونی با مسافر برخورد نامناسب داشته باشند، مسافر می‌تواند این مسئله را از طریق مرجع قانونی پیگیری نماید.

گاهی مشاجره لفظی بین مسافر و مسئول مربوطه در تعاونی، در نهایت به توهین و فحاشی ختم می‌شود. مسافری که مورد توهین قرار گرفته است، می‌تواند از فردی که به او توهین کرده است، شکایت نماید.

مسافربری در کرونا

ارائه بلیط اشتباهی با مقصد دیگر به مسافر

ارائه بلیط اشتباهی به مسافران، از دیگر مواردی است که سبب شکایت از تعاونی مسافربری می‌شود. برخی از این مراکز اقدام به فروش بلیط‌های اشتباهی با مقصد های مختلف می‌کنند که نقض آشکار حقوق مسافران محسوب می‌شود.

مثلا مسافری بلیط از مبدا تهران به مقصد شیراز تهیه کرده است که در زمان تحویل به او بلیط با مقصد دیگری داده می‌شود.

عدم پاسخگویی مسئولان شرکت‌های تعاونی

دلیل دیگری که حق شکایت برای مسافران را ایجاد می‌کند، عدم پاسخگویی مناسب کارکنان تعاونی است. کلیه پرسنل و کارکنان تعاونی مسافربری، وظیفه دارند تا به مشکلات مسافران در حیطه کاری خود رسیدگی کنند و پاسخگوی چنین مسائلی باشند.

متاسفانه برخی از این مراکز بعد از تهیه بلیط توسط مسافران هیچ گونه پشتیبانی و خدمات رسانی به آن‌ها نمی‌کنند و چنین مسائلی را جزو وظایف خود به شمار نمی‌آورند.

عدم استرداد وجه بلیط

باطل کردن بلیط در شرکت‌های مسافربری و استرادد مبلغ، شرایط و ضوابط خاص خود را دارد و کلیه مسافران باید نسبت به این موضوع واقف باشند.

اما اگر مسافری با رعایت شرایط قانونی، ابطال بلیط خود را درخواست کرد و تعاونی مربوطه چنین درخواستی را مورد پذیرش قرار نداد، می‌توان با توجه به نقض حقوق مسافر از آن طرح شکایت کرد.

سایر دلایل شکایت از تعاونی مسافربری

دلایلی که باعث می‌شود تا مسافران از تعاونی مسافربری شکایت کنند، تنها به موارد فوق محدود نمی‌شود. دلایل دیگری نیز در شکایت از این شرکت‌های مسافربری موثر هستند که به شرح زیر است:

  • بارگیری و تخلیه بار در حضور مسافرین در حین سفر
  • پیاده کردن مسافر در مقاصد تعیین نشده
  • تاخیر بیش از اندازه در آغاز سفر
  • تخلفات رانندگی
  • توقف بی‌مورد و تکراری در حین سفر
  • جابه‌جا کردن مسافر بر خلاف شماره صندلی بلیط
  • جا گذاشتن مسافر بین راه
  • جمع‌آوری بلیط از مسافران قبل از حرکت
  • سوار کردن مسافر بیش از ظرفیت
  • صدور بلیط دست‌نویس و عدم صورت بلیط مکانیزه
  • عدم تطابق نوع اتوبوس ثبت شده در بلیط با واقعیت
  • عدم تعهد نسبت به بار مسافر
  • عدم جایگزینی به جای وسایل مانده در راه
  • عدم درج نام شرکت مسافربری روی اتوبوس
  • عدم رعایت خط سیر مطابق مبدا و مقصد
  • عدم سلامت فنی خودرو
  • عدم صدور بلیط در مبدا سفر
  • عدم نصب مشخصات رانندگان و پلاک وسیله و شماره شرکت
  • مسافرگیری در اطراف پایانه‌های مسافربری
  • مسافرگیری غیرمجاز حین سفر
  • نقص فنی خودرو

مسافران می‌توانند در صورت وجود موارد فوق، اقدامات لازم جهت شکایت از تعاونی مسافربری را انجام دهند. در واقع می‌توانید از طریق سامانه 141، شکایت خود را با ذکر دلایل مزبور، ثبت کنید.

تعاونی مسافربری ایران

تجربیات دیگران درباره شکایت از تعاونی مسافربری

در طی سالیان گذشته بسیاری از شرکت‌های مسافربری، مرتکب تخلفات گوناگونی شده‌اند و حقوق مسافران را به روش‌های مختلف پایمال کردند.

به همین مناسبت در این بخش قصد داریم تا به تجربیات و انتقادات و شکایات مردم از تعاونی مسافربری بپردازیم تا با جزئیات آن آشنا شوید. تجربه مسافران از خرید بلیط تا طرح شکایت از این مراکز به شرح زیر می‌باشد:

یکی از کاربران فضای مجازی در صفحه شخصی خود چنین عنوان کرده بود: « از یک تعاونی مسافربری، بلیط با مقصد تهران خریداری کردم. اما در ترمینال متوجه شدم که بلیط اشتباهی به من داده شده و این موضوع را با شرکت مربوطه در میان گذاشتم اما جواب قانع کننده‌ای به بنده داده نشد. سپس تصمیم گرفتم تا از طریق مراجع قانونی شکایت خود را مطرح کنم که خوشبختانه در این زمینه به حق و حقوق خود رسیدم.»

همچنین شخص دیگری در این زمینه عنوان کرده بود: « زمانی که برای خرید بلیط اتوبوس به یک تعاونی مراجعه کردم، با قیمت‌های نامتعارف مواجه شدم که ناچارا اقدام به تهیه بلیط کردم. بعد از بررسی‌های انجام شده به این موضوع پی بردم که شرکت مزبور بلیط را چند برابر قیمت اصلی به من فروخته است که این موضوع را از طریق سامانه 141 پیگیری کردم و به نتیجه دلخواه خود رسیدم.»

یکی از مسافران درباره تجربه شکایت از تعاونی مسافربری این چنین عنوان کرده بود: « بلیط اتوبوس به مقصد تهران تهیه کرده بودم اما به دلایل مختلفی از سفر منصرف شدم و از تعاونی مربوطه درخواست ابطال بلیط کردم که تحت هیچ شرایط تقاضای مطرح شده را نپذیرفتند. به همین جهت برای بررسی موضوع شکایت خود را در سامانه 141 ثبت کردم که همچنان منتظر تصمیم نهایی توسط این مرجع می‌باشم.»

کاربری دیگر در ارتباط با خرید بلیط اتوبوس از شرکت‌های تعاونی اتوبوسرانی تجربه خود را اینگونه بیان کرده بود: « در ارتباط با خرید بلیط اتوبوس با مشکل مواجه شدم و با شرکتی که بلیط را از آن تهیه کرده بودم، مشکل را در میان گذاشتم اما هیچگونه پاسخی در این زمینه به من داده نشد. حتی یکی از کارکنان تعاونی علاوه بر بی‌احترامی، اعلام کرد که رفع این مشکل هیچگونه ارتباطی با مرکز ندارد و به نوعی از انجام وظایف خود امتناع کرد.»

ثبت شکایت از تعاونی مسافربری در سامانه 141

شهروندان می‌توانند در صورت شکایت از تعاونی مسافربری از طریق سامانه 141 اقدام کنند. این سامانه آماده پذیرش هرگونه شکایت، انتقاد و ثبت گزارش و تخلفات شرکت‌های اتوبوسرانی است.

شاکی برای ثبت شکایت در سامانه، باید مدارک و مستندات کافی به همراه داشته باشد تا فرآیند رسیدگی به شکایت انجام شود. در سامانه، قسمتی در نظر گرفته شده است که شاکی بتواند مستندات خود را در آنجا بارگذاری کند.

در واقع آسان‌ترین راه برای ثبت شکایت از تعاونی مسافربری، ارتباط گیری با سامانه 141 است. در واقع هرگونه شکایتی در این زمینه دارید یا قصد گزارش تخلفی را دارید، می‌توانید از طریق سامانه، اقدامات لازم جهت پیگیری شکایات انجام دهید.

این سامانه برای رسیدگی به شکایات و تخلفات مختلف طراحی شده است که یکی از آن‌ها، شکایت از تعاونی مسافربری است. سامانه 141 برای شهروندان، مزایا فراوانی دارد که بدون مشکل خاصی می‌توانند اعتراضات و شکایات خود را به صورت غیر حضوری به ثبت برسانند.

تخلفاتی که در ارتباط با اتوبوس‌های برون شهری در سامانه ثبت می‌شوند، از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند و در اسرع وقت به شکایات مطرح شده رسیدگی به عمل می‌آید.

درواقع زمانی که فردی شکایت خود را در این سامانه ثبت می‌کند، تیم نظارتی ابتدا موضوع مطرح شده را بررسی می‌کنند و سپس به واحد مربوطه فرستاده می‌شود تا تصمیمات لازم در این زمینه اخذ شود.

همچنین واحد تحقیقاتی برای شکایات مردمی در نظر گرفته شده است تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

انجام عمل تحقیقاتی برای شکایات مردمی از شرکت‌های اتوبوس رانی، لازم و ضروری است، زیرا در وهله باید این موضوع ثابت شود که تخلفی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر.

اگر توسط واحد‌های تحقیقاتی وقوع تخلف به اثبات برسد، پرونده برای شکایت طرح شده تشکیل شده و سپس به واحد مربوطه ارسال می‌شود.

شکایات و گزارشات ثبت شده در سامانه برحسب موضوعی که دارند، به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند و سپس توسط واحدهای مربوطه مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

برای رسیدگی به این گونه شکایات نمی‌توان مدت زمان مشخص و ثابتی را در نظر گرفت و بسته به نوع گزارش می‌تواند متغیر باشد.

سامانه 141 به صورت دائم فعال است و شهروندان می‌توانند شکایت خود را در ساعات مختلف ثبت کنند و هیچ محدودیتی بابت ثبت شکایت در این زمینه وجود ندارد.

بسیاری از شکایات مسافران از شرکت‌های اتوبوسرانی از طریق سامانه مورد رسیدگی قرار گرفته و شاکی در این زمینه به حقوق قانونی خود رسیده‌اند.

تعاونی

در مورد شکایت از تعاونی مسافربری به مشاوره حقوقی نیاز دارید؟

امکان بروز رفتارهای غیر قانونی و انجام تخلفات توسط تعاونی مسافربری وجود دارد و مطابق قانون، این حق برای مسافران وجود دارد تا در این خصوص رسیدگی به شکایات خود را از طریق مراجع صالح درخواست کنند.

در صورتی که در مورد شکایت از تعاونی مسافربری، نیاز به مشاوره حقوقی دارید، می‌توانید اقدام به اخذ وکیل نمایید یا با مشاوران حقوقی در ارتباط باشید.

بنابراین برای بهره‌مندی از اطلاعات و مشاوره حقوقی در مورد نحوه شکایت از شرکت‌های اتوبوسرانی، می‌توانید با سامانه شکایت 24 در ارتباط باشید.

شکایت 24 با داشتن تیمی از کارشناسان مجرب و آگاه، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از تعاونی مسافربری است و در تمامی مراحل ثبت شکایت متقاضیان را راهنمایی می‌کند.

استفاده از خدمات حقوقی این سامانه، برای متقاضیان دارای مزایا فراوانی است. یکی از مزایا اصلی استفاده از مشاوره حقوقی سامانه شکایت 24، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان اقدام به ثبت شکایت نمود.

خوشبختانه افرادی که از مشاوره حقوقی مجموعه ما استفاده کرده‌اند، از کیفیت و هرینه مشاوره رضایت کافی داشته‌اند و همین موضوع سبب شده است که بهترین خدمات و امکانات حقوقی را در اختیار موکلین قرار دهیم.

مشاوره‌های حقوقی این سامانه، به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین ارائه می‌شود که می‌تواند برای موکلین مزیت‌های فراوانی داشته باشد. به منظور دریافت مشاوره حقوقی در ارتباط با نحوه و مراحل شکایت از تعاونی مسافربری، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

چرا باید شکایت 24 را انتخاب کنیم؟

اگر تمایل دارید که با وکلا متخصص و مجرب در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24 یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما بوده و استفاده از خدمات این سامانه می‌تواند مزایا فراوانی داشته باشد.

با توجه به این طرح شکایت از تعاونی مسافربری از طریق مراجع قانونی، کمی زمان‌بر و نیازمند رعایت یک سری موارد قانونی است، یقینا بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب، عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

در صورتی که قصد دارید از تعاونی مسافربری به دلیل انجام تخلفات مختلف، شکایت کنید اما در این زمینه با نحوه و مراحل شکایت آشنا نیستند، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

‫35 دیدگاه ها

  1. سلام امروز۱۴۰۲/۱۲/۱
    چرا بلیط تهران به جهرم ۴۰۵ هزار تومنه
    جهرم به تهران ۴۹۰ هزار تومن؟؟
    همیشه همینجوره جهرم به تهران گرون تره.
    چــــــــــراااااا؟؟؟

  2. سلام.شرکت گیتی پیما یکی از سرویس هاش سمت تهران راننده دوست دختره جو گیرشو آورده تک اول تا صبح هم باهاش بگو بخند.
    آورده جای صاحب ماشین جا زده.
    آخه اینقدر دیگه بیخیال

  3. باسلام
    چرا ترمینال شهرستان ابهر تمامی شرکت های مسافر بری آنها هیچ بلیط و برنامه ریزی برای حال مسافران ندارند مشکلاتی که باعث آزار و اذیت مسافران شهرستان ابهر میشه اول اینکه تمامی اتوبوس های این پایانه مسافران خود را بغیر از ایستگاه ترمینال تکمیل کرده و بدون توجه به مسافرانی که در ترمینال حاظر هستن حرکت میکنن دوم اینکه در اکثر اوقات تمامی مسافرانی که در ترمینال منتظر اتوبوس هستن جا مانده و با سواری های شخصی و با حداکثر ترین کرایه خود را به مقصد میرسانند سوم هیچ یک از شرکت های مسافر بری جهت حال رفاه مردم بلیط توزیع نمیکنند که باعث بی برنامگی و هرج و مرج و افزایش تخلفات در جابجایی مسافران توسط راننده های اتوبوس میشود چهارم تعداد اتوبوس در سرویس دهی های این منطقه کم بوده که با تمام این همه مشکلات باعث فلج شدن و بازار سیاه جابجایی مسافران میشود پنجم راننده اتوبوس ها بیشتر از ظرفیت اقدام به سوار کردن مسافرین میکنند
    لطفا ذره ای کنترل و توجه لازم جهت رفاه حال مردم این شهرستان و کنترل و بازرسی کافی جهت محدود نمودن تخلفات و بی برنامگی های بیش از حد این پایانه باشید.
    تشکر

  4. با سلام
    تعاونی ۱۷ ترمینال غرب پیک صبا
    به سمت تبریز رفتیم نه فیلمی گزاشتن نه سرویس دادن نه آب خوردنی نه آب میوه ای بااتوبوس اسکانیا متاسفانه کرایه هارو بالا میبرید ولی امکانات هیچ کسی هم پاسخگو نیست

  5. تعاونی تهران شرق واقعا متاسفم برای مسئولان اون تعاونی ۱۸ساعت توراه بودیم رسیدیم جایی نداشتیم برای موندن خواستیم تو نماز خونه یکم استراحت کنیم که همونم بسته بود چی تواون نمازخونتون هست که رفاه و اسایش مسافر ازش پایینتر؟؟؟؟؟؟؟ازصب کله سحرتا حالا رو صندلی نشستیم دوباره هم باید ۱۸ساعت برگردیم

  6. سلام
    چرا قیمت بلیط مشهد شیراز از شنبه 25ام شهریور تا سه شنبه باید 130تومن اضافه بشه ؟
    واقعا کسی نیست این قیمت ها رو نظارت کنه؟

  7. با سلام
    ایام اربعین با توجه به ضرورت سرویس دهی مسافرین اربعین شاید قابل توجیه باشد که اتوبوس در مسیرها کم باشد اما همین کم هم وقتی به سایت‌های مختلف مراجعه می شد بصورت ظرفیت تکمیل نشان می‌داد که وقتی ترتیب صندلی‌ها را مشاهده می‌کردیم می‌دیدیم همه صندلی‌ها با جنسیت مرد رزرو شده که این نشانه عمدی بودن بستن و رزرو کامل ظرفیت از سوی شرکت‌ها میباشد . پس از عادی شدن وضعیت اربعین مشاهده می‌شود این روند ظرفیت تکمیل با وجود افزایش تعداد اتوبوس ادامه پیدا کرده که مسلما این روش توسط شرکت‌ها هم ایجاد رانت می‌کند . مگر می‌شود که وقتی با مثلا با شرکت پیک صبا تماس میگیری می‌گویند هنوز اتوبوس برای امروز یا فردا یا … گذاشته نشده . مگر نظارتی وجود ندارد مثلا مسیر تهران اصفهان یا تهران خوانسار یا تهران گلپایگان اتوبوس ها بصورت ظرفیت تکمیل در لحظه نمایش داده شود و حتی اپراتور این شرکت بگوید هنوز اتوبوس برای روزهای آتی در نظر گرفته نشده ولی یکدفعه و بصورت آنی اتوبوسی بصورت ظرفیت تکمیل نمایش داده شود .لطفا همین امشب به سایت‌های مسافربری مراجعه فرمایید تا بالعینه ببینید معمولا از ۵ تا ۶ تا اتوبوس فقط یک سرویس برای روز بعدیا روزهای بعد آنهم ظرفیت تکمیل نمایش داده شود .مگر نظارتی وجود ندارد

  8. من دوتا بلیط از ۷۲۴ ب مقصد تهران گرفتم و نیم ساعت بعدش کنسل کردم قرار بود ۷۲ ساعته هزینشو بزنن ولی الان هزینه بلیط ک برنگشته هیچ جواب تلفنم نمیدن
    کلا یه شماره داره زنگ میزنی میگ تماس های دریافتی کنسل شده
    الانم منتظرم پولم برگرده بلیط بگیرم

  9. سلام من کلا آدم سفری هستم ،و در ماه مسیرم تهران آمل تهران گرگان سالی یکبار شیراز هست خودم آملی هستم و از ترمینال فیروزی آمل شکایت دارم بخاطر مبالغ گرون ،اصلا صاحب دفترای مسافر بری یه آقایی هست به نام آقای شاهی که همکاری میکنه با راننده ها و میگن ماشین نیست ،۴ نفر سوار میکنند و دقیقا دو برابر قیمت هرینه میکنن ،اعتراضم کنی میگن نیا،ما با این مبلغ میریم
    زنگم بزنی بهت نمیگن مبلغ و اینارو ،میگن بیا ماشین تا ۸ شب هست آقای شاهی همه کارست و هیچ ترمینالی و ندیدم اینقد راحت ملت و بچاپن.و این اتفاق امسال تا امروز هر ۴ باری که رفتم اونجا هر ۴ بار این اتفاق افتاد و جالب که همه ی مسافرای دیگه هم همین مشکلو داشتند و ناراحت بودن ،ایشالا که کسی پیدا شه این لقمه حروم و از دهن آقای شاهی و نوچه هاش در بیاره ،آمین

  10. سلام
    بنده در تاریخ 1402/05/05 از تعاونی همسفر چابهار به همراه خانواده مسافر چابهار به مشهد بودم
    و بچه کوچک هم همراهم بود و همراه با چمدان هایمان یک آکاسیو ماهی هم بود که راننده 250هزار تومان پول بابت آکاسیو ازم گرفت و هی سر بچه کوچک هام غر می زد در حالی که خودش داشت داخل اتوبوس و در حین حرکت سیگار می کشید تا آخر کار به جر و بحث کشید ولی کار را به شکایت نکشیدم تا موقع پیاده شدن همدیگر را حلال کردیم

  11. ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ طبق گفته سازمانهای مربوطه از گرمترین روزهای سال و حتی رکورد دار در چند سال اخیر بود .
    ساعت ۱۳ از کرمانشاه به مقصد ترمینال بیهقی از تعاونی سیر و سفر بلیطی تهیه کردم ،( از سامانه ۷۲۴ ) داخل اتوبوس خیلی گرم بود .
    خیلی محترمانه از راننده سئوال کردم که امکان کم کردن درجه کولر نیست ؟
    ایشان که یه آقا حدودا ۴۰ ساله بودند از داخل آینه چتد لحظه به من نگاه کرد ( من صندلی ۶ ردیف دوم نشسته بودم ) و با لحن حق به جانبی گفت الان پلیس راه توقف می کنم تا بیان درستش کنن .
    بازم پرسیدم مگه پلیس راه تعمییرکار کولره که درستش کنه ؟ اگر وسیله نقلیه نقص فنی داره چرا مسافرگیری کردید ؟
    خلاصه کنم ایشان از عدم همراهی بقیه مسافران نهایت سو استفاده رو کرد و در برابر سئوال بنده حاظر به پذیرفتن حق مسافر از خدمات رفاهی که بابت هزینه کرده رو نبود .
    من سالهاست کوهنوردی می کنم و شرایط آب و هوای سرد و گرم بسیاری رو دیدم و تحمل کردم . از این رو تحمل شرایط اتوبوس مذکور برایم چندان سخت هم نبود ! اما چون حق داشتم از خدماتی که تعاونی ها در قبال مسافرین باید انجام دهند ، برخوردار شوم لب به اعتراض باز کردم که با رفتار بی ادبانه و غیر مسئولانه راننده مواجه شدم که حتی حاظر به عذرخواهی از این بابت نبود که مشکل قابل تحمل تر شود .
    شماره اتوبوس ۲۷۷ع۱۵ ایران۱۹

    بنده یوسف سورنی نیا ۰۹۱۸۱۳۰۸۳۶۴

    دلیل نوشتن این بود که در این کشور حق طلبی گناه محسوب شده و فرد حق طلب محکوم به تحمل شرایط است . بیشتر از رفتار بی ادبانه راننده عدم همراهی مسافرین باعث تاسف و ناراحتی بود .

  12. چن روز پیش درترمینال اتوبوسرانی لاهیجان تقریبا ساعت ۱۱شب بود چن مسافر اونجا بودند که یک قفس پرنده باهاشان بود راننده لاهیجان قزوین ساعت ۱۱شب گفت ده برابر کرایه میگیرم واصلا نمیبرم خودتان هم نمخواد بیایین این سه نفر دوتا خانم ویه آقا مسافر بودن که گفتن پول کرایه ما پس بده الان میگی نمیبرمتان قزوین ودر پاسخ کارکنان این ترمینال ورانندگان به سمت آنها حمله کردند وتمام دوربینهای مداربسته را خاموش کردن که مدرکی ازشان نباشه  وآنها را کتک زدند وفوش وتوهین کردن یکی از راننده اتوبوسها یه جوان کوتوله  قد کوتاه بی ناموس بود که اومد حمله ور شد وفحاشی کرد البته با یکی از همکاراش که اونم یه مرد جوان چاق ریش بلند لباس مشکی بی ناموس  بود که با چن نفر از کارکنان ترمینال همون شهر وکارکنان شهرداری توهین کردن بهشان  وکتکشان زدن  موقع که کتک کاری وحمله ور شدن به سمت آنها گفتن غریبن اینجا بایدنگین  پولم پس بدین وپرنده ها ی این مسافران  را فراری دادن  براشان گرفتیمشان این واقعا رسمش نیست این چه قانونیه دیگه  واقعا باید جوابگو باشن

  13. رانندگان مسافر بری مشهد به تهران به شماره پلاک 11ع۵۵۶ایران ۳۶
    توقف بی جا داشتن یه جا وایستادن
    تولد گرفتن شکایت کردیم گفتن به مسافرین مربوط نیس بخوایم تولد بگیرم یا عروسی
    یه جا نگه داشتن سوختگیری کردن در اصل که باید قبل مسافر زدن سوختگیری میکردن در شرایطی که سوخت دارع تموم میشه اینکار مجدد انجام بشه
    توقف مداوم داشتن وسایل مسافران رو بار نزدن تو صندوق گفتن صندوق تصادف کردن اسیب دیدع ولی وقتس پلیس دیدن دست و پاشونو گم کردن تمام وسایل اومد بود پیش مسافران
    به شدت بد دهن بیشعور بودن
    و راننده بخاطر تذکرات ما عقده جمع کردع بود بایکی از مسافران دعوا کردع توهین تهمت زد و گفت زنگ میزنه به پلیس نزد چون اگه میزد خودش به دردسر میوفتاد
    و موقع دعوا فحش های رکیک میداد و تهدید با سلاح سرد داشت من زنگ زدم پیگیری نکردن گفتم اینجا دیدگاهمو بزارم مردم اطلاع داشته باشن مدیون نباشم
    واقعا این پلاک و دیدین فقط فرار کنید ممکن زنده برسین یا مرده چون میزان صبر خوش برخوردی نوع برخورد با مسافرین زیر صفره
    یک راننده اقا بود یک کمک راننده خانوم کمک راننده ی خانوم مسئول دعوا بودو باعث تهدیدات و مدوام با گوشی ور میرفتن بهم دیه نشون میدادن و توجهشون تو طول مسیر به رانندگی به شدت پایین بود
    این اتفاق دقیقا دیروز افتاد و هیچگونه دلیل منطقی برای کاراشون رفتارشون نداشتن به شدت عصبی بد دهن بودن
    تهدید کردن مسافران
    تمسخر مسافران
    توقف بیجا
    باز نکردن صندوق برای گذاشت وسایل
    استفاده از سلاح سرد
    استفاده از موبایل
    گرفتن تولد هنگام مسافربری منتظر گذاشتن مسافران
    و تمام اطلاعت بالا
    این اطلاعات هارو تو تمامی دیدگاه میزارم شاید به مسافرین بعدی کمکی بکنه و برای این دسته از رانندگان و کمک راننده درس ادب بشه

  14. سلام ، بنده از تعاونی شکایت کردم بخاطر اینکه همیشه اتوبوس های که داره برای مسافربری نیست وکلا بلیط ندارن وسهنیه خط شهر رو الکی گرفتن شکایت کردم الان میگه مستندات بفرست وگرنه شکایت مختومه میشه واقعا بنظرتون سامانه 141اصلا کارای داره ، منظورش کدوم مستندات هست یعنی چی ارسال کنم اخه

  15. توی خوزستان همه بی اهمیت اند ، همین چند روز قبل اتوبوس اهواز به تهران، شرکت مسافربری ایران پیما تعاونی ۱
    تاریخ ۰۱/۰۳/۱۴۰۲
    ساعت ۱۷بعدظهر پلیس راه اندیمشک اهواز ماشین خراب شد نزدیک ۳ساعت اونجا مارو نگه داشتن اخر سری هم گفتن ماشین نیست تاکسی بگیرید بایید ترمینال برای پولتون برای فردا و پس فردا هم بلیت ها پره

  16. اتوبوس پایانه غرب به بندر انزلی راننده و شوفر راننده بر خلاف مقررات رانندگی در حین مسیر با مسافرین برخورد ناخوشایند لفظی کردن و مسافرین ماشین t.b.tعلی بابا را در اتوبان قزوین به رشت تهدید به پیاده کردن کردن
    و در طی مسیر بارگیری و تخلیه بار در حضور مسافرین در حین سفر کردند
    و همچنین تاخیر بیش از حد از اندازه از آغاز سفر داشتن
    و همچنین عدم سلامت فنی خوردرو داشتند و هیچگونه پی گیری نکردند

  17. اتوبوسهای قشم به شیراز و برعکس واقعا دزدن مینویسن اتوبوس وی آی پی و با کلک میگن اتوبوس خراب شده و مردم بیچاره که کلی پول دادن باید با اتوبوس معمولی راهی بشن اونم با دو ساعت تاخیر اتوبوسها اصلا کیفیت نداره و رفتار بلیط فروشا خیلی بده خلاصه همش کلک و دروغ مخصوصا آسیا سفر شیراز و گیتی پیما قشمر

  18. این چه وضعشه. من ۴تا ۶بار تو ساعت من چک میکنم که کی بلیطارو آزاد میکنن من بگیرم اونوقت هنوز باز نکرده میزنه تکمیل ظرفیت. یعنی تو این چن ثانیه بلیط یک هفته پر میشه؟چرا هیچکی نیست پاسخگو باشه.کی این بلیطارو میگیره.ملتو چی فرض کردید.ترمینال غرب که اصن مسافر نمیبره.بیهقی هم که رویال سفرش اینجوریه.من یه هفتست هروز هرساعتی چند بار نگاه میکنم.اونوقت الان تو چنو ثانیه زد تکمیل.ما خریم؟

  19. عمدتا شکایتها از شرکتهای اتوبوسرانی جنبه گزارش تخلف داره نه شکایت شخصی. تازه همین سامانه هم که باهاش تماس میگیری ارجاع میده به دفتر ترمینال که خوب اکثرا میدونیم رسیدگی نمیکنند

  20. در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۶تعاونی ۱۵ بلیط های تهران اندیمشک راخریداری کردن و مسافرین دسترسی به خرید بلیط رو ندارن هر موقع هم تماس میگیرم میگن برید از سایت خریداری کنید وقتی صندلی نیست چجوری خریداری کنیم لطفا پیگیری کنید من از ۷ اسفند مدان سایت رو چک میکردم آخرش هم بلیط نتونستیم تهیه کنیم😶

    1. دقیقا منم همینطور.زنگ زدم گفت هرروز چک کن.اخه وقتی الکی زدین ظرفیت پره چیکار میشه کرد.اینکارو میکنن که بریم حضوری تا بلیطو گرونتر بدن.کی تو اینجا وجدان داره تا اینا داشته باشن.هیچکی هم نیست رسیدگی کنه.اونوقت تلویزیونو روشن کنی همه چی گلو بلبله

    2. تعاونی۱۵ که سردسته تخلفات هست.متاسفانه مدیر عامل و اعضای هیات مدیره رابطه دوستی و بسیار نزدیکی با هم دارن.به همین علت کلیه تخلفاتشان لا پوشانی میشود.و وقتی یه مشکل اداری براشون پیش میاد یاد گرفتن برای همکارانشون پاپوش درست میکنن و جو رو شلوغ میکنن که اون تخلف که توسط خودشون صورت گرفته لا به لای این هم همه گم و لا پوشانی بشه.

    3. سلام وقت بخیر
      قطع به یقین این انتقاد خونده نمیشه مثل همه جای دیگه ولی من مینویسم که حداقل مدیون خودم نباشم.اپراتورهای تعاونی۱۵ ترمینال کاوه فوق العاده بی اعصاب و بد برخورد میکنن تعاونی ارث پدریشون نیست که بهشون رسیده باشه.هر چند ارث پدری هم باشه در قبال پولی ک دریافت میکنن باید خدمات مناسب بدن که اولیش برخورد خوب با مسافره..من بالای ۳۰ سال هست که هر هفته با اتوبوسهای تعاونی ۱۵ مسافرت کردم و هر سری با رفتار نامناسب اپراتورها داستان داشتم.ادعامونم میشه مهد فرهنگ و هنریم..متاسفم واقعا

  21. سلام در تاريخ ٢٦ بهمن از ترمينال بيهقى سيروسفر مقصد تهران به همدان ، تلفنى رزرو و هزينه رو كارت به كارت كردم بعد از يك ساعت بليط رو كنسل كردم ، حتى شماره كارت ازم گرفتن ولى تا امروز كه ٣٠ بهمن هست هنوز ٩٠ درصد هزينه رو واريز نكردن!!!!!!!!! با شماره ترمينال بيهقى واحد ٢١٠ هم تماس گرفتم مسئول مربوطه با لحن بى ادبانه و فكر مى كنه چاله ميدونه عربده كشى ميكنه كه بايد حضورى براى دريافت پولم حضورى مراجعه كنم در صورتيكه سايت ٧٢٤ بعد از كنسلى طى ٤٨ ساعت يا ٧٢ ساعت با كسر ١٠ درصد پول عودت داده ميشه

    1. متاسفانه نظارتی بر تعاونی های مسافربری نیست
      از 15 اسفند تلاش کردم که برای ایام نوروز بلیط رزرو کنم نشد،تماس گرفتم ترمینال شهید کلانتری گفتن باید اینترنتی بلیط بگیرید
      در صورتی که امروز هم حضوری رفتم و گفتن اتوبوسها رفتن دربستی برای راهیان نور و فقط روزی ی اتوبوس به سمت بروجرد میره.
      خیلی متاسفم که کسی نیست نظارت کنه🥺

  22. اگه تونستین ثبت کنید خبر بدین همه چیز رو تکمیل کردم هی میگه مبدا خالیه یا کد اشتباه فقط یه سامانه دهن پر کن همین
    هیچ کس فکر مردم نیست

  23. سلام. بلیط اتوبوس سیروسفر پایانه بیهقی حضوری کنسل کردم. شماره کارتم گرفتن که بعد استرداد بلیط ۹۰ درصد هزینه پس بدن. ولی تا الان هیچ مبلغی به کارتم واریز نکردن. در ضمن مسئول قسمت اطلاعات با لحن بسیار بی ادبانه و توهین آمیزی صحبت میکرد.

  24. با سلام
    بلیط اینترنتی ساری به مشهد گرفتیم از ترمینال دولت ساری ، تعاونی یک ، ساعت ۵، که تماس گرفتن ساعت حرکت رو ۸ گفتن ، ساعت ۹ اتوبوس حرکت کرد یعنی چهار ساعت تاخیر!!!!!!!!!!!!!!
    بعد vip بود اتوبوسی که فرستادن بخاریش کار نمیکرد و جاده هم برفی بود و سرد
    واقعااااا متاسفم واسه ترمینال

    1. مزخرف ترین ..بی اخلاق ترین..غیر انسانی ترین مجموعه موجود در کشور..که به جز پول هیچ چیزی برایشان مهم نیست ..اگر خدایی باشه امیدوارم تقاص این رفتارهای دور از انصافشون رو بگیرند

  25. باسلام
    سامانه 141 همه مشخصات شاکی رو ثبت میکنه بجز شماره موبایل اونم چون الزامیه شکایتت ثبت نمیشه
    لطفا پیگیری کنید

  26. سلام،
    وقت بخیر . در تاریخ هیجدهم مهرماه ساعت 7صبح از مبدا تهران ترمینال غرب به مقصد لاهیجان مسافر تعاونی شما برای اولین بار بودم . خیلی خوشحال شدم از اینکه فهمیدم اسم معروف تی. بی تی. با آن سابقه درخشان دوران جوانی ام را که یکی از معروفترین وبهترینها بود را یدک می کشد ولی چند نکته که خدمت شما خواهم گفت مرا از رویای مسافرت با تی.بی.تی سابق بیدار کرد
    اول اینکه اتوبوس به آن شیکی و تمیزی در بدو ورود شماره صندلی نداشت تا مسافرین در جای صحیح خود بشینند ووقتی به مسئول گفتم ، گفتند از همان ردیف اول تا ته اتوبوس اگر تعداد صندلی ها را بشماری پیدا می کنی .
    دوم اینکه راننده بعد از اقامت برای ناهار با راننده اتوبوس دیگر قرار گذاشتند که در پمپ بنزین بعد از رودبار همدیگر را ملاقات کنند .
    بعداز دیدار همدیگر در پمپ بنزین از قبل تعیین شده راننده اتوبوس از مسافرین لاهیجان و لنگرود خواستند که اتوبوس را ترک کرده و با اتوبوس ملاقاتی به مقاصد خود سفر را ادامه دهند یعنی بیمه و مانیفست مسافر و تعهد تعاونی و صدور بلیط همه کشک و بیانداز تو سطل آشغال و اینجا من تصمیم میگیرم .
    به ایشان یاد آور شدم که اینوسیله که شما کاپیتان آن هستید برای حمل مسافر است نه گوسفند و اینگونه تعویض و جابجائی هم برای مواقع اضطراری و ضروری است و لزومی برای تعویض اتوبوس و اذیت و آزار مسافرین نیست .
    متاسفانه چندین بار است که در این مسیر اتوبوس های تعاونی های مختلف خود سرانه و بدون دلیل موجه در بین راه تعهدوجوابگوئی خود را فراموش میکنند و این مورد دارد اپیدمی می شود و شخص شاکی و معترض را به چشم ناراضی و آشوبگر می بینند.
    مسافر شماره صندلی 12 ساعت 7صبح به مقصد لاهیجان.

  27. اتوبوس پایانه شرق در تاریخ ۱۴۰۱/۷/۱۹ از تهران به بابلسر ساعت ۸:۳۰ شماره صندلی را جا به جا کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا