شکایت از اصناف

شکایت از آژانس مسافرتی چگونه است؟

راهنمای مطلب

در بسیاری از مواقع که اشخاص امکان آن را ندارند که به صورت کاملا شخصی به مسافرت بروند، و بخواهند برای یک مسافرت چند روزه با وسایل نقلیه عمومی از راه‌های هوایی و دریایی و یا زمینی اقدام نمایند، معمولا برای رزرو هتل و تهیه بلیط و سفارش آن در روز مورد نظر خود، به دفاتر خدمات مسافرتی یا همان آژانس‌ مسافرتی مراجعه می‌نمایند.

این موسسات یا آژانس‌های مسافرتی به عنوان یک واسطه، به نمایندگی از شخص مسافر، اقدام به رزرو هتل و سفارش بلیط می‌کنند و از این طریق شرایط لازم برای یک مسافرت سهل و آسان برای متقاضیان توسط دفاتر خدمات مسافرتی فراهم می‌گردد.

آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی، با دریافت مجوزهای لازم قادر خواهند بود فعالیت خود را به انجام برسانند و در این خصوص، با عنایت به قراردادهایی که با مسافران دارند، باید متعهد به رابطه قراردادی خود بوده و همچنین باید از مقررات و ضوابطی که نهادهای ذی‌ربط برای آن‌ها تعیین می‌کنند، تبعیت نموده و به هیچ عنوان تخطی ننمایند.

در صورتی که دفاتر خدمات مسافرتی در ارتباط با حرفه و کسب و کار خود، مرتکب تخلفات صنفی شوند، یا طبق قرارداد از مقررات آن سرپیچی نمایند و حتی مرتکب جرایم کیفری گردند، این امکان برای متضرر و خسارت دیده وجود خواهد داشت تا با مراجعه به مراجع صالح، محکومیت آن‌ها را تقاضا نمایند.

در این مقاله به موضوع شکایت از دفاتر و آژانس‌های خدمات مسافرتی و جرایم خاص آن‌ها، تخلفات متصور برای آژانس‌های مسافرتی، نحوه طرح شکایت موثر از آن‌ها و مرجع رسیدگی به شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی و مجازات‌های قانونی مقرر برای آژانس‌های خدمات مسافرتی می‌پردازیم.

مجوز فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی را چه نهادی در کشور صادر می‌کند؟

آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی در قالب موسسات و مجموعه‌هایی تاسیس گردیده‌اند که با کسب مجوزهای لازم از وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، در راستای فراهم نمودن مقدمات ضروری و لازم مسافرت افرادی که به آن‌ها مراجعه نموده‌اند، بر می‌آیند.

زمینه‌های کاری و اقدامات آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی، با عنایت به موارد متعدد آن ممکن است شامل موارد ذیل باشد:

  • فروش بلیط مسافرت، رزرو هتل محل اقامت، تنظیم برنامه‌های مسافرتی و ذخیره مکان.
  • دفاتر خدمات جهانگردی و سیاحتی که در زمینه تنظیم و انجام مسافرت‌های داخلی و خارجی، اخذ روادید، رزرو مکان و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی.
  • آژانس‌های خدمات زیارتی که در خصوص ثبت نام، تنظیم و انجام مسافرت‌های زیارتی به داخل و خارج از کشور، رزرو هتل محل اقامت و هر نوع خدمات زیارتی تهیه تورهای مسافرتی و تهیه هتل و اقامتگاه.

آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی برای انجام امور فوق، ضمن تنظیم قرارداد با متقاضیان و مراجعه کنندگان و در قبال دریافت مبالغی با توجه به نرخ‌نامه‌های قانونی، اقدام به انجام فعالیت‌های مذکور می‌نمایند.

کاملا طبیعی است که چنانچه آژانس‌های خدمات مسافرتی در مهلت زمان مورد نظر مراجعه کننده، به تعهدات قراردادی خود عمل نکنند و یا اینکه عذری در انجام آن داشته باشند، باید علاوه بر برگرداندن اصل مبلغ تعیین شده برای ارائه خدمات، نسبت به پرداخت کلیه خسارات قانونی طرف مقابل نیز اقدام نماید.

جرایم و تخلفات آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی

اولین گام در جهت انجام فعالیت دفاتر و آژانس‌های خدمات مسافرتی و برای اینکه اقدامات این موسسات در راستای فعالیت کاری خود، کاملا قانونی محسوب گردد، باید ضوابط قانونی آیین‌نامه‌های صنف کاری مربوط به فعالیت خود را رعایت کنند.

تخلفات مربوط به آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی، ممکن است در دو زمینه عدم رعایت مقررات انضباطی و همچنین قراردادی باشد که به شرح ذیل است:

  • تمدید نکردن مجدد مجوز فعالیت و پروانه دفاتر و آژانس‌های خدمات مسافرتی
  • تعطیل شدن آژانس مسافرتی بیش از سه ماه بدون علت و عذر موجه
  • ندادن تضمین لازم بابت حسن انجام کار و تعهدات به مراجع صدور مجوز به مبلغ 5 میلیون تومان توسط متقاضی صدور مجوز
  • تغییر محل آژانس مسافرتی بدون اخذ مجوز از مرجع صادر کننده
  • فعالیت آژانس و دفاتر مسافرتی در مسائل و موضوعاتی که مغایر با موضوع فعالیت آژانس بوده
  • قبول تعهد و ارائه خدمات جدید در هنگام تعلیق فعالیت آژانس و دفاتر خدماتی

تخلفات آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی که ممکن است توسط اشخاص مراجعه کننده باعث شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی گردد، شامل موارد ذیل خواهد بود:

  • عدم عودت وجوه و مبالغ قراردادی دریافت شده از مراجعه کننده و عدم پرداخت نمودن خسارت برابر با آیین‌نامه مربوطه
  • چنانچه آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی به تعهدات قراردادی خود در مهلت مقرر عمل نکنند و تخلف قراردادی، مستند به تقصیر آن‌ها باشد.
  • مطابقت نداشتن موضوع قرارداد منعقد شده با آژانس‌ها، با تعهدات قراردادی آژانس مسافرتی نسبت به خواسته و مطلوب متقاضی
  • دریافت وجوهی بیش از میزان مقرر قانونی بابت هزینه‌های سفر از متقاضی توسط آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی

امکانات آژانس مسافرتی

جرایم کیفری آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی

با عنایت به گسترش و افزایش فعالیت آژانس‌ها دفاتر خدمات مسافرتی و همچنین توسعه راه‌ها، برای انجام فعالیت این آژانس‌ها، قوانینی در خصوص با ساماندهی آن‌ها تنظیم گردیده که مطابق آن دستگاه‌های ذی‌ربط نظارت‌های لازم را بر نحوه  عملکرد آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی اعمال می‌نمایند.

از این رو آژانس‌ها و دفاتری وجود دارند که بدون اخذ پروانه فعالیت و داشتن هرگونه مجوز قانونی از وزارتخانه مطبوع، اقدام به تاسیس آژانس‎ و دفاتر خدمات مسافرتی کرده و به همین علت از مراجعه کنندگان، بی آن که تعهد و الزامی به انجام موضوع قرارداد خود داشته باشند، اقدام به دریافت مبالغ سنگینی می‌نمایند که از این جهت ممکن است تحت عناوین مجرمانه‌ای همچون کلاهبرداری، قابل تعقیب کیفری باشد و تعقیب آژانس مسافرتی را از دادسرای عمومی و انقلاب محل وقوع جرم به موجب شکواییه، درخواست نمود.

روش طرح شکایت از آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی از طریق خود وزارتخانه

چنانچه آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی به آیین نامه های مقرر توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و تعهدات قراردادی خود عمل ننماید و یا مرتکب تخلفات صنفی و اداری گردند، مطابق دستورالعمل تشکیل کمیسیون فنی نظارت بر خدمات آژانس‌های مسافرتی و گردشگری، نهادی به عنوان کمیته فنی نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر و آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان‌ها، با حضور نهادها و سازمان‌هایی از جمله:

  • معاون گردشگری اداره کل استان
  • یک نفر کارشناس حقوقی با معرفی اداره حقوقی استان
  • نماینده حراست با معرفی اداره حراست اداره کل استان
  • کارشناس مسئول امور دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری اداره کل استان به عنوان دبیر (با حق رای)،
  • یک نفر کارشناس معتمد در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به انتخاب مدیر استان
  • دو نفر نماینده مطلع و تام الاختیار تشکل صنفی مربوطه با معرفی تشکل صنفی؛

به عنوان نهاد صالح، به شکایت از آژانس‌ مسافرتی و همچنین سایر تخلفات دفاتر مذکور رسیدگی می‌نماید.

در صورتی که شکایات ارسال شده به کمیته فنی از آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی، همراه با دلایل مستدل و مستند مطرح شده باشد، کمیته فنی پس از بررسی نسبت به صدور رای لازم تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد و طرفین دعوا مکلف به اجرای رای در موعد تعیین شده خواهند بود.

همچنین در صورتی که تخلف آژانس یا دفتر خدمات مسافرتی، دارای اوصاف مجرمانه و وصف کیفری در قانون مجازات اسلامی باشد، پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی صالح ارسال خواهد شد.

مجازات‌های صنفی مربوط به تخلفات دفاتر خدمات مسافرتی

پس از وصول شکایت‌های مطرح شده از دفاتر خدمات مسافرتی و احراز تخلف این آژانس‌ها و دفاتر مورد نظر، ممکن است با توجه به نوع تخلف صورت گرفته، مجازات‌های ذیل در رای کمیته فنی صادر گردد:

  • تذکر کتبی به آژانس و دفاتر مسافرت هوایی
  • اخطار کتبی با تعیین مهلت مناسب حداکثر تا یک ماه برای رفع اشکال
  • تعلیق از یک ماه تا سه ماه توسط کمیته فنی
  • لغو پروانه توسط کمیته فنی

احکام صادر از سوی کمیته فنی استان‌ها، لازم الاجرا بوده و در صورت عدم اجرای رای از سوی دارنده مجوز، کمیته فنی می‌تواند نسبت به لغو مجوز فعالیت آژانس مسافرتی، اقدام نماید.

همچنین نیروی انتظامی و سایر مراجع قانونی ذیربط موظفند به درخواست مرجع صدور مجوز، از ادامه فعالیت آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی که متخلف شناخته شوند و به تعلیق فعالیت یا لغو پروانه محکوم شده‌اند جلوگیری نماید.

خرید بلیط از آژانس مسافرتی

شکایت از طریق سازمان بازرسی کل کشور

روش دیگری که مسافران یا شاکیان می‌توانند از آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی شکایت کنند، طرح شکایت از طریق سازمان بازرسی کل کشور است.

با توجه به این که روزانه شکایات زیادی به این سازمان ارجاع می‌شود، در خصوص با تخلفات صورت گرفته از آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی، شاکیان می‌بایست مدت زمانی را برای اعلام تصمیم نهایی منتظر بمانند.

ضمنا واحدی تحت عنوان نظارت بر شکایات مردمی در سازمان بازرسی کل کشور وجود دارد که رسیدگی به شکایت مربوط به آژانس‌های مسافرتی از این طریق صورت خواهد گرفت.

شکایت از طریق سازمان تعزیرات حکومتی

معمولا رسیدگی به شکایات مرتبط با گرانفروشی اجناس و خدمات در صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی است.

چنانچه آژانس و دفاتر خدمات مسافرتی تخلفاتی مبنی بر افزایش غیر قانونی نرخ خدمات و افزایش قیمت انجام داده باشند یا مثلا بلیط‌های پرواز یا نرخ رزرو هتل یا سایر خدمات خود را بالاتر از قیمت واقعی خود، به فروش برسانند، می‌توان از طریق سازمان تعزیرات حکومتی نیز شکایت مربوطه را مطرح نمود.

البته در این سازمان واحد نظارت و بازرسی تعزیرات، در مرحله اول اقدام به بررسی تخلف صورت گرفته کرده و اگر افزایش غیر قانونی نرخ‌ها از سوی آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی مورد تایید قرار گرفت، تشکیل پرونده در این زمینه انجام خواهد شد.

شکایت کیفری از آژانس‌های خدمات مسافرتی

معمولا طرح شکایت کیفری از آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی زمانی مطرح خواهد شد که رسیدگی در مراجع فوق به نتیجه نهایی نرسیده یا پس از صدور رای از سوی این مراجع، بررسی جنبه کیفری آن به مراجع کیفری محول شده باشد یا مراجع مربوطه شاکی را به طرح شکایت کیفری ارشاد نموده باشند.

بهترین و سریع‌ترین راه‌حل برای پیگیری جنبه کیفری جرم کلاهبرداری آژانس‌های مسافرتی، ثبت شکایت در دادسرا است که با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات قضایی و ثبت شکایت انجام خواهد شد.

این شکایت پس از سیر مراحل به دادسرای محل وقوع جرم ارجاع خواهد شد. برخی از شعبات دادسراها وظیفه پیگیری و تعقیب پرونده‌های قضایی مربوط به کلاهبرداری را بر عهده دارد.

بنابراین پس از ثبت نام در سامانه ثنا و ثبت شکایت در دفاتر خدمات قضایی و تشکیل پرونده، منتظر دریافت پیامک بمانید. پس از دریافت پیامک در واقع پرونده شما به دادسرای ارجاع شده است تا در آن دادسرا به صورت کاملا تخصصی روی شکایت شما کار شود.

در این مرحله از شکایت، ممکن است که بر اساس میزان حساسیت و اهمیت پرونده شما، رسیدگی به آن به پلیس آگاهی نیز ارجاع گردد.

مشتری آژانس مسافرتی

طرح و پیگیری شکایت در این زمینه چقدر زمان می‌برد؟

شکایت از آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی نیز فراروانی بالایی دارد و بسیار از شاکیان و مالباختگان از طریق کمیته  فنی نظارت بر تاسیس و فعالیت دفاتر و آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری شکایت خود را مطرح می‌نمایند.

معمولا طرح شکایت از طریق این نهاد سریعتر به نتیجه مطلوب خواهد رسید ولی پیگیری و طرح شکایت از طریق دادسرای وقوع جرم در زمینه کلاهبرداری به دلیل طرح موضوعات مختلف کلاهبرداری در مراجع قضایی کمی زمان‌بر خواهد بود و امکانات اینکه زمان مشخصی را بتوان برای تعیین تکلیف پرونده عنوان کرد وجود ندارد.

لذا باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت در مراجع قضایی به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان زمان دقیقی را بیان کرد و ممکن است متناسب با موضوع شکایت و دلایل ارائه شده متفاوت باشد.

ولی قطعا کارشناسان و وکلای شاغل در این حوزه، با تجربه ای که در پیگیری و انجام پرونده‌های مختلف جرایم رایانه ای و سایبری در پلیس فتا کسب نموده اند، می‌توانند بهترین و سریع ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

هزینه‌های طرح شکایت از آژانس‌های مسافرتی

طرح شکایت از طریق کمیته فنی رایگان است و هزینه چندانی ندارد. همچنین هزینه‌های طرح شکایت در دادسرا با موضوع کلاهبرداری یا عناوین دیگر نیز بسیار پایین است تا اشخاص بیشتری در جامعه و در طبقات مختلف قادر باشند از این امکانات استفاده نمایند و حق کسی ضایع نگردد.

البته زیاد نگران نباشید، در صورتی که هر هزینه‌ای اعم از هزینه‌های دادرسی و کارشناسی در طول مسیر رسیدگی به پرونده پرداخت نمایید، می‌توانید بعد از محکومیت متهم، به عنوان خسارات دادرسی از او مطالبه نمایید.

اما در مجموع هزینه‌های دادرسی از مرحله ثبت شکایت تا صدور رای و هزینه‌های مرحله اجرا و همچنین تعرفه‌های حق الوکاله وکیل در صورت نیاز به استفاده از خدمات وکیل و هزینه‌های کارشناسی و هزینه‌های ثبت شکواییه، هر ساله توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌گردد.

برای اطلاع از تعرفه خدمات قضایی در سال 1401 می‌توانید به قانون بودجه کشور مراجعه نمایید.

مزایای استفاده از خدمات وکیل دادگستری، برای طرح شکایت از آژانس‌های مسافرتی

اگر می‌خواهید طرح شکایت شما از تخلفات و جرایم آژانس‌ها و دفتر مسافرتی با سرعت بیشتری پیش برود و به نتیجه مطلوبی در انتهای فرآیند آن برسید و حقوق از دست رفته‌تان را به دست آورید، به شما توصیه می‌کنیم که با یک وکیل مجرب جرایم و تخلفات سازمانی حتما مشورت کنید.

اغلب بعضی از مسائل پیش می‌آید، که شاید از نظر شما عادی جلوه کند ولی برعکس، بسیار مهم هستند و می‌توانند در محکومیت این موسسات واقعا تاثیر گذار باشند. وکیل با تجربه و صادق می‌تواند شما را در خصوص موارد یاد شده، آگاه نماید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، چالش برانگیز،  وقت گیر و استرس زا به دادگاه یا مرجع مربوطه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به جرایم و تخلفات آژانس‌های مسافرتی خواهد بود.

همچنین وکلای دادگستری متخصص در این امور قادرند، در مورد کم و کیف جرم یا تخلف واقع شده و نحوه تنظیم شکایت‌نامه، در سامانه یا دادگاه شما را راهنمایی کنند و می‌تواند بررسی نمایند که آیا ادله و مدارک کافی برای اثبات شکایت، از سوی شما ارائه شده است یا خیر؟

علاوه بر آن وکلای مجرب و متخصص قادرند نتیجه احتمالی شکایت شما را  تا حدودی پیش‌بینی نمایند و در روند رسیدگی و تسریع آن، نقش موثر و مثبتی ایفا کنند.

سفر

ارائه خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه حقوقی شکایت 24

موارد بررسی شده جزء بسیار کوچکی از جرائم و تخلفات صورت گرفته در آژانس‌های مسافرتی است که البته به نوبه خود از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است تا حدی که در صورت عدم رسیدگی به موقع مراجع ذکر شده، تبعات جبران ناپذیری را در افکار عمومی جامعه ایجاد خواهد کرد.

عمده مشکلات پیش آمده در این حوزه، اغلب به کم‌توجهی  مسافران و متقاضیان، به حقوق قانونی خود بر می‌گردد و همین امر موجب شده که به راحتی جرائم و تخلفات مختلفی در این حوزه خدمات گردشگری رخ دهد.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی از آژانس‌ها و دفتر خدمات مسافرتی نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تمام فرآیند احقاق حق خود را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسایل مربوط به تخلفات دفاتر خدمات مسافرتی می‌تواند کمک شایان توجهی به شاکی پرونده نماید. اما اگر به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد، که در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه، افزایش خواهد داد.

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکواییه، دادخواست، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و مانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

مجوز فعالیت آژانس‌های خدمات مسافرتی را چه نهادی در کشور صادر می‌نماید؟

آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی در قالب یک موسسه یا یک مجموعه‌ تاسیس خواهند شد که باید مجوزهای لازم از وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور کسب نماید.

چه تخلفاتی برای دفاتر خدمات مسافرتی متصور است؟

تمدید نکردن مجدد مجوز فعالیت، تعطیل شدن آژانس مسافرتی بیش از سه ماه بدون علت و عذر موجه، ندادن تضمین لازم بابت حسن انجام کار، تغییر محل آژانس مسافرتی بدون اخذ مجوز، فعالیت آژانس در مسائل و موضوعاتی که مغایر با موضوع فعالیت آژانس بوده و قبول تعهد و ارائه خدمات جدید در هنگام تعلیق فعالیت آژانس و دفاتر خدماتی.

مجازات‌های صنفی مربوط به تخلفات دفاتر خدمات مسافرتی چیست؟

تذکر کتبی به آژانس و دفاتر مسافرت هوایی، اخطار کتبی با تعیین مهلت مناسب حداکثر تا یک ماه برای رفع اشکال، تعلیق از یک ماه تا سه ماه توسط کمیته فنی و لغو پروانه توسط کمیته فنی.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

‫57 دیدگاه ها

  1. از اژانس امیر سیر کریمان از زرند بلیط نگیرید کلاهبردارن لیط قطار رو خیای گرون به من انداخت

  2. سلام بیعانه دادم به شرکت مسافرتی با ما گشت نارون ولی متاسفانه نه بلیط و نه قراردادی به ما نداد ه است و وجه ما را برگشت نمی دهد

  3. سلام بنده درشرکت زیارتی نوریه برا کربلا ثبت نام کردم قرارشد با هزینه192000000ریال کلیه هزینه های سفر واقامت انحام پذیرد ولی متاسفانه در عمل با توجه به افزایش قیمت دلار شرکت مذکور 12000000ریال نیز ازما اخذکرد که انجام تعهدات برای شرکت کمتر از پول حایز اهمیت است بنابراین از نطر من این شرکت صلاحیت اعزام مسافر به عتبات عالیه ندارد

  4. آژانس ساحل سفيد پرواز اريا ، از پرسنل غير حرفه اى و غير اخلاقى در امور سفر و كاملا حرفه اى در زمينه كلاهبردارى تشكيل شده است، عمدا اطلاعات كاملا اشتباه ميدهند اكه يك روش كلاهبرداريشونو به اين صورت انجام ميدن، من فعلا ثبت شكايت كردم

  5. سلام دوستان نادیده ومسافرانی که میخواهند با تور به مسافرت بروندبخصوص ترکیه(استامبول ، آنکارا و …}
    – اگر آشنایی در خارح از کشور داریدبرای گرفتن هتل و هتل آپارتمان از سایت booking.com که قیمت هایش حداقل سی چهل در صد ارزانتر از آزانس های ایرانی است و بعضی از آنها برای رزرو کردن پیش پرداخت هم احتیاج ندارد و کنسل کردن رزرو نیز از ایرانی ها راحتر و کم زیان تر است هتل رزرو نمایید
    – با همه کاستی هایی که در مورد رزرو بلیط هواپیما از بعضی سایت ها بیان کردید فلای تودی ، سفرمارکت ، علی بابا ،الی گشت و …به مراتب ارزانتر از آزانس های دندان گرد و ناراضی تراش است که بعضا” با گرونگاگیری بلیط و.. و گرفتن تاییدیه از شما( فکر می کنند )با آن می توانند از شکایت شما ار آنان پیشگیری می نماید
    برای باصطلاح ترانسفر فرودگاهی به هتل و بالعکس که خودتان با قطعی کردن مبلغ و نه بر مبنای تاکسی متر خیلی ارزانتر میشود اقدام فرمایید
    متاسفانه آزانسی که حداقل چهار پنج بار کارهای ناشایتش را که در مورد ماهم تکرار نموده ومن از آنها حتما در مراجع مختلف شکایت خواهم کرد شماها هم حتما شکایت و پیگیری کنید که حتی دیده شده برای ادامه ندادن شکایت خسارت را برای جلوگیری از بدنام شدن اسمشان حاضر به پرداخت خسارت یا مابه التفاوت شده اند
    چون قصد پیگیری احجاف آزانس را دارم و در صورت عدم رسیدگی و حصول نتیجه با اسناد و مدارکی که تهیه کرده ام آنهارا با ذکر نام آزانس مشخصات کارمندی که با سفسطه و رل بازی کردن کران فروشی را انجام داده اند منشر می نمایم
    در آخر کارهارا خودتان انجام دهید چون به نفعتان خواهد بود

  6. سلام به همگی
    لطفا از فلای تودی خرید نکنید.
    هتل رزور کردم بعد از رفتن به هتل به من گفتن با این سایت و مبلغی که رزور کردین ما هتل نمیدیم و قبلا هم به سایت اعلام شده برای قطع همکاری ولی همچنان از ملت پول میگیرن

  7. آژانس فروهر گشت پارس تهران واقع در سعادت اباد به مدیریت سپیده صادقی یک شیاد و کلاهبردار است اصلا از این اژانس حتی به صورت انلاین خرید نکنید کلی شکایتی در میراث فرهنگی دارن و از هواپیمایی اسمان هم کلاهبردااری کردند زنگ بزنید از اسمان بپرسید

    1. سلام ما با شرکت پریان سیر به عتبات رفتیم اول از قطارش که اصلا به درد نمیخورد بعد یک خانواده رو هر کدومشون تو یک سالن ویک کوپه ثبت نام کرده بعدشم پول قطار و ازما گرفته با اتوبوس اوردمون ،نه مداح داشت کاروان ،خلاصه مدیریتش خیلی ضعیف بود

  8. آزانس مسافرتی علم سبز ، بدترین اژانس ، پول vip ‘ گرفتند و در حد مسافر خانه بین راهی هم ارائه خدمت ندادند

  9. به هیچ عنوان با آژانس جاوید گشت ستاره غرب کار نکنید، کلاهبردار هستن، مجوزشان باطل شده ۶۵۰۰ دلار از ما پول گرفتن و هیچ غلطی برلی ما نکردن
    آدرس میرداماد میدان مادر

  10. آژانس مسافرتى ساحل سفيد پرواز آريا ١٠ ساعت قبل پرواز اعلام كرد كه پروازتون كنسل شده و براى پرواز جايگزين بايد ٤ميليون اضافه پرداخت كنيد و با اينكه ما اين پول زور رو بهشون داديم پرواز جايگزين واسه ما پيدا نكردن در ضمن خود شركت هواپيمايي آتا ميگه ما از ١٠ روز قبل بهشون كنسلى رو اعلام كرديم، الانم به ميراث فرهنگى شكايت كرديم با شماره ٠٩٦٢٩ تماس بگيريد واسه شكايت مطمئن باشيد نتيجه مى گيريد.

    1. دقیقا با ما هم همین کار کردن خیلی اذیت کردنمون من دارم راهای قانونی رو انجام میدم برای شکایت علیه این آژانس کلاه بردار از ما ۱۰ میلیون اضافه تر گرفت ۶ نفرم بودیم شد ۶۰ تومن اضافه تر

  11. سلام وقت بخیر
    به هیچ وجه از آژانس رامین گشت ابرسام واقع در مطهری نبش میرعماد با مدیریت رامین کربلایی خانی و خانم خانی که معلوم نیست چیکارشه خرید نکنید. شارلاتانن پولو که گرفتن بعدش اخاذی میکنن شما هم که تور رو خریدید و وسط راهید مجبورید برای ارسال بلیط و وچر پول اضافه بدید….

  12. شرکت چارتر ۱۱۸
    بلیط برای ساعت چهار و چهل و پنج دقیقه ۵ مرداد ۱۴۰۲ فروخته
    قیمت پایه ۶ تومن بوده
    فروخته ۱۶ تومن
    الان توی فرودگاهم
    هواپیمایی ماهان میگه اصلا این پرواز وجود نداره

  13. شرکت طنین شهر طوس مشهد کلاهبردار هستند از من به شما نصیحت این آژانس اقدام نکنید خدا ازشون نگذره انشاءالله هرچی دادیم و گرفت حرومشون بشه

  14. از آژانس مسافرتی طاها گشت شکایت دارم در رابطه با قرارداد خرید تور فرانسه ، جهت ارائه شکایت به کجا مراجعه کنم .

  15. از آژانس ساحل سفید پرواز آریا شکایت دارم ، اول یه تور ۱۵ تومنی معرفی کرد بعد به بهانه بلیط هواپیما نفری ۱۰ تومن گرفت بعد میگه چون هتل اکونومی کانفرم نداده قیمت میره بالا و میشه ۲۴ تومن . میخوام انصراف بدم پولمو پس نمیده و میگه یا باید پول بیشتری بدی یا پولی بهت بر نمیگرده . چه کنم ؟

      1. اژانس هواپیمایی فروهرگشت پارس واقع در سعادت اباد تهران خیابان ۱۱. تمام کارمندان و مدیریتش بی حجاب هستن و اونجا بهم مشروبات الکلی تعارف میکنن و‌با مسافرین مرد رفتار خیلی زننده ای دارن من که برای تحویل مدارکم به اونجا رفتم خیلی جا خوردم خواهشا پیگیری کنید اوضاع این اژانس خیلی خرابه علاوه بر این سفری که من رفتم دیدم اصلا هتلی که درخواست داده بودم بمن ندادن بعدا فهمیدم اینها مشکل قانونی با ایرلاین اسمان داشتن و پول شرکت اسمان و خورده بودن لطفا پیگیری بشهه

  16. سلام.اگر از آژانس اینترنتی هتل رزرو کنیم و بعد کنسل کنیم و پولی را پس ندهند تخلف است؟آیا قابل پیگیری هست؟

  17. شرکت ساحل سفید پرواز اریا
    اول قیمت پایین تر میده بعد واریز بیعانه
    کلاهبرداری سروع میشه که باید انقد ببشتر بدید هتل عوض شده
    میخوام شکایت کنم

    1. سلام
      ما هم از شركت ساحل سفيد پرواز آريا شكايت داريم لطفا هماهنگ بشيم با هم از اين شركت شكايت كنيم

      1. سلام تور نهایت 14میلیونی استانبول رو توی بهمن ماه به ما 22 قیمت داد و چون بیعانه داده بودم نشد کنسل کنم

  18. سلام
    آژانس طلوع سفر یاد تور خرید کردم ک وقتی بلیط پرواز رفتمون کلاا کنسل شده بود از طرف ایرلاین اصلا بما اطلاع نداده بودن و پرواز صبح افتاده بود عصر ک ما خبر نداشتیم و اصلاا زقر بار اشتباهشون نرفتن
    همیشه سعی کنین از آژانس های بنام خرید کنید حتی اگ یکم گرون تر بدن تور رو حدافل زیر بار اشتباهشون میرن

  19. آژانس مسافرتی آریابان کیش به مدیریت آقای حمیدرضا زرگرانی در شهرک اکباتان بلوار اصلی فاز ۱ پلاک ۱۹ به اسم گرفتن ویزای شینگن از بیش از صد نفر کلاهبرداری کردند و همچنان میکنند و شریکشون آقای ایمان کشانچی با چندین میلیارد پول مردم بیچاره از کشور فرار کردند و ایشون نیز به گفته خودشون قصد همین کار و دارند بدون اینکه ذره ای به فکر مردم بی پناهی باشند که به ایشون و دروغ های بی پایان شون اعتماد کردند و خونه و زندگیشون رو و ثمره یک عمر دوندگیشون رو در اختیار این آقا گذاشتن واقعا جای تاسفه امیدوارم که حداقل ایشون به سزای جرائمش برسه شریکشون که به راحتی فرار کرد…

    1. آژانس مسافرتی آریابان کیش به مدیریت حمیدرضا زرگرانی واقع درشهرک اکباتان یک شیاد و کلاهبرداره ، نه از سفر خبری هست و نه از ویزا موقع …….قرارداد نوشتن حتما تاریخ اتمام قرارداد بنویسید

  20. سلام روز خوش جديدأ خدماتى كه آژانس على بابا ارائه ميديد واقعأ افتضاح هستش ما يه بليط استانبول به تهران گرفتيم تاريخ ١٤٠٢/١/١١ بليط ما پريميوم هستش شماره پرواز ما ٠٧٦٨ ايران اير ولى اين پرواز همش اكو نومى هستش ما بليط ها مون رو گرونتر خريديم اصلن چيزى به اسم پرميوم وجود مداره كه اين آژانس متاسفانه بابتش پول اضافه از مردم ميگيره
    متاسفانه با اين كارشون اعتماد ما رو نسبت به آژانس هاى ديگه ام كاملاً از بين ميبرن اين دومين بارى هست كه آژانس على بابا با ما اين كارو كرده
    من مجبورم اين بار به سازمان هواپيمايي كشورى و اتحاديه و انجمن صنفى شما شكايت مي كنم
    ما هم وطن هستيم ديگه سر هم كه نبايد كلاه بزاريم
    اگر مرجعى براى رسيدگى هست لطفأ جلوى اين كارها رو بگيره

    1. دقیقا برای یکی از بستگان ما هم پیش اومد که بلیت بیزینس استانبول از علی بابا خریدن اما رفتن اکونومی نشستن

  21. دالانو تحت اژانس همگام سفر مهر بود الان شده آژانس گشت پیمان روژان و دالانو تریپ در اینستا پیج محمود نجفی است بیخودی نوشته بود تور قطار قشم و هرمز و هنگام نه قطار داد که با اتوبوس خراب برد نه حرا برد نه هنگام برد و نه برگشتنی اتوبوس داد بلکه گفت خودتون با هواپیما برگردین پولش را هم فقط به اندازه ۴۰۰ هزار تومن داد وبرای اینکه از اسکله هم برنگرداند به بندر عباس شب گفت تنها راه برگشت هواپیما است در حالیکه فردا صبح اسکله باز بود. و موقع رفتن به قشم طی ۳۰ ساعتی که در اتوبوس بودیم حتا یک آب معدنی هم نداد آن هم اتوبوسی که آب کولرش روی ما میچکید . و اعتراض کردیم هم در اینستا دالانو تریپ بلاک کرد .

    1. ب خود سازمان مراجعه كنيد اين اژانس پرونده شكايتي زياد داره خصوصا بخاطر گران فروشي و ندادن خدمات

  22. از تورمس کلاهبردار اصلا خرید نکنید
    ما بلیط کیش ۱ هفته ای گرفتیم بعد زنگ زدن ۳۰۰ پول اضاف گرفتن
    باز یک روز مانده به سفر زنگ زدن گفتن ۳ تومن دیگه باید بدین تا سفر ۴ روزه بتونین برین
    وقتیم کنسل میکنی ۳ تومن پولتو میخورن
    خدا لعنتشون کنه

  23. از تور زیارتی کربلا از چادگان به نمایندگی حیدر بهمن زیاری و مدیریت آقای رحیمی در اصفهان اصلا خرید نکنید. مکان بسیار کثیف و آلوده بود وغذا هم بسیار کثیف و بد.

  24. آژانس مسافرتی حسین اشکذری مشهد خود این آقا فوق العاده آدم بی تربیتیه تعجب میکنم کسی نظارت نداره این آقا که زائر میبره کربلا اینقدر بی ادبه آدمارو از دین زده میکنن این چنین افراد

  25. با سلام چندین ماه از آژانس آقای حسین اشکذری مشهد پول میخوام به دلایل مختلف نمیده قرار بود باهاش برم کربلا نشد کنسل شد پول واریز کرده بودم حالا نمیده چیکار کنم

    1. سلام.این آژانس از من و چند نفر دیگر،
      پول گرفته به بهانه سفر کربلا و سفر رو انجام نداد و پول رو پس نمیده

  26. از دفتر مسافرتی سفر روشن با مدیریت آقای میلاد صولتی اصلا تور و سفر پیگیری نکنید. به دلیل مریضی یک هفته سفر مشهدم رو به تاخیر انداختم که با یه هزینه جریمه عجیبو غریب مواجه شدم. پیگیری کردم و ۳ ملیون دارن اضافه می گیرن که زیر بارش نمیرن.چرا تو مملکت ما هیچ مرجعی برای پیگیری تخلف نیست؟!

    1. سلام. برای عیددر مشهد از مجموعه هتل پاشا هتل به همراه پارکینگ رزرو کردیم اما متاسفانه وقتی رسیدیم دیدیم اصلا هتل جا نداره و برای ما دوتا اتاق جداگانه دادند وگفتند اصلا ما پارکینگ نداریم وبدلیل اینکه پارکینگ نداشتند ماشین صفر ما بیرون موند ومتاسفانه یکی اومده بود وبه ماشین مازده بود ودر ماشین داخل رفته خواهش میکنم به این اتفاقات رسیدگی کنید

  27. از شركت تاج گشت پرواز آسمان به هيچ وجه تور تهيه نكنيد واقعا كلاهبردار هستندموقع خريد يك قيمت به شما پيشنهاد مي كنند وقتي نصف پول را دريافت كردند به بهانه تاييد نشدن هتل، شما را مجبور به خريد همان تور به دو برابر قيمت و يا كنسل كردن بليط هواپيما و پرداخت هزينه كنسلي ميكنند

    1. دقیقا .. شركت تاج گشت پرواز آسمان توی خیابان سهروردی یه کلاهبردار واقعیه. همین بلا رو دقیقا سر ما هم آورده. به خودتون رحم کنید و نزدیک این شرکت نشین.

    2. سلام،متاسفانه الان پیام شما رو تو اینترنت دیدم،جالبه که بیش از یکسال از پیام شما گذشته و این شرکت داره با همین شگرد کلاهبرداری میکنه و هنوز هم جلوشو نگرفته اند،دیروز متاسفانه یه تور با مبلغی بالا برای استانبول باهاشون اوکی کردیم،امروز صبح دقیقا همین بازی ای که سر شما درآورده سر ما درآورده و مبالغی رو میخواد برای رزرو هتل که از مخ آدم سوت میکشه.کلاهبرداری واقعیه

  28. با سلام شکایت من از آژانس مسافرتی ستاره ونک است بشرح زیر.
    جهت مسافرت نوروزی به بالی اندونزی با این آژانس تماس و با خانم غفوری نامی صحبت کردم – شرایط نور را پذیرفتن ولی در مورد بلیط هواپیمائی قطر ایشان (البته از سوی آژانس ) برای مسافرت به بالی ( رفت و برگشت- ۲۳ مارس – ۳۱ مارس) قیمت بیزینس کلاس را ۲۰۳ میلیون تومان برای هر نفر اعلام کردند- در حالیکه از قطر ایر ویزی بهمان تاریخ بیزینس کلاس برای دو نفر از ۱۱۸ میلیون تومان ( تقریبی) تا ۲۰۲ میلیون تومان بر حسب کلاس زمان پرواز اعلام داشت که تصویر این قیمت ها را ارسال کردم وای بهانه های. بیربط ارائه دادند- بعبارت دیگر آژانس ستاره ونک برای هر بلیط بیزینس تقاضای ۹۹ میلیون تومان اضافه درخواست میکرد که خلاف قانون و مقررات جاری ج. ا. میباشد.مستدعیست در اسرع وقت باین امر رسیدگی فرمائید و از طریق ایمیل زیر یا تلفن ۰۹۱۲۱۱۵۵۷۷۷ به اینجانب پاسخ ارائه فرمائید.
    با سپاس
    دکتر فیروز فصیحی

  29. شرکت مسافرتی همسفر مشهد پول ۴میلیون و صد بابت کنسلی رو از هزینه رزرو من بابت کنسلی ضبت کرده و هیچ گونه جواب گو نیست آقای شیشه چی مسوول و حیدری همکار شون..🤨😔😟

  30. با سلام من از شرکت فلای تودی شکایت دارم. این شرکت برای تغییر یک آیتم اشتباه در بلیط که خطای انسانی بوده ما را مجبور به کنسل کردن کل بلیط کرد و حال می‌گوید ۴۸ ساعت دیگر مبلغ را عودت می‌دهد. در حالی که بلیط گران شده و ما مجبور هستیم جمعا ۴ میلیون تومان از دست بدهیم… اصلا شما چرا اجازه دادین این قانون بدون منطق در آژانس ها شکل بگیرد. چرا باید در روز روشن از ما پول بچاپند. هر آنچه از ما در جیب این شرکت رفته حرام است .
    من از این شرکت شکایت دارم و این قانون باید حذف شود…

    1. این قانون ایرلاین هست و درست هست هر کرکتری که اشتباه نوشته بشه اجازه تغیر نداره و باید بلیط کنسل بشه اگر شما از اژانس این بلیط و میخریدید و کارمند ازانس این اشتباهو میکرد مبلغ جریمه با کانتر و شخص صادر کننده بود

  31. آژانس آوای سفرمهرگیتی تو قم نیروگاه خیابان جوادالاعمه بامدیریت آقا شاه قلی فقط پول خوب میگیره خدمات نمیده تازه بیمه ام نمیکنه ؛ جلوی تخلف وفعالیت این آژانس هارو بگیرید تاحق مردم ضایع نشه ؛ ما که راضی نبودیم ازشون ؛ خدا نگذره ازشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا