شکایت از اصناف

شکایت از لوستر فروشی چگونه است؟

این روزها امکان دارد افراد زیادی از مغازه‌دارها و اصناف مختلف شکایت داشته باشند و این شکایات ممکن است به علت تخلفاتی باشد که این مغازه‌دارها انجام می‌دهند.

در حقیقت شاکی بودن مصرف‌کننده‌ها از مغازه‌دارها امری مربوط به امروز نیست بلکه در چیزی است که پیشینه تاریخی دارد. بیشتر شکایاتی که مردم علیه مصرف‌کننده‌ها دارند مربوط به گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و یا ارائه خدمات پس از فروش ضعیف است.

در قوانین کشور ما به حقوق مصرف‌کننده از زوایای مختلفی پرداخته شده و بسیار بر روی آن تاکید شده است. بنابراین مصرف کننده‌ها به موجب قانون از حقوقی برخوردار هستند که می‌توانند از آن استفاده کنند. آن‌ها با استناد به همین حقوق می‌توانند از لوسترفروشی که تخلف می‌کند شکایت طرح کنند.

ممکن است شما یا یکی از اطرافیان شما از کالا یا خدمات پس از فروش یک مغازه لوسترفروشی رضایت نداشته باشید و تصمیم داشته باشید که از آن شکایت کنید، اما اطلاعات کاملی درباره آنکه مراحل شکایت از لوسترفروشی چگونه است و یا مراجع صالح برای شکایت از لوسترفروشی کدام است، ندارید.

پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به این دو مورد بپردازیم. در پایان این مطلب شما به خوبی متوجه خواهید شد که چگونه باید از لوسترفروشی شکایت کنید.

شکایت از لوسترفروشی

اطلاعاتی درباره شکایت از لوسترفروشی

چیزی که باید در این زمینه بدانید این است که در نظام حقوقی کشور ما 3 قانون در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کننده وجود دارد. این 3 قانون عبارت‌اند از: قانون حمایت از مصرف‌کننده، قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و قانون نظام صنفی.

چیزی که در اجرایی شدن این قوانین تاثیر دارد آیین‌نامه اجرایی است که آیین‌نامه اجرایی حمایت از حقوق مصرف‌کننده با تاخیر زیادی به تصویب رسید.

تصویب این آیین‌نامه باعث شد تا ترتیب فعالیت انجمن‌های حمایت از مصرف‌کننده که از اصلی‌ترین حامیان حقوق مصرف کننده محسوب می‌شوند، مشخص شود.

تولیدکننده‌ای که یک کالایی را تولید می‌کند، باید از سلامت کالا اطمینان حاصل کند و کالای خود را با خدمات پس از فروش و یا ضمانت‌نامه به دست مصرف‌کننده برساند.

در تعریف ضمانت‌نامه باید بگوییم سندی است که تولیدکننده، عرضه‌کننده، واردکننده یا تعمیرکننده کالا، آن را به مشتری یا مصرف‌کننده کالا می‌دهند تا اگر ظرف مدت مشخص شده در سند کالا دچار عیب یا نقص فنی شد، مصرف‌کننده بتواند از خدماتی که سند آماده به صورت رایگان استفاده و یا خسارت دریافت کند.

فروشنده کالا باید در سند ضمانت‌نامه مدت و نوع ضمانت را مشخص کند. همچنین وی ملزم است که اطلاعاتی همچون نوع، کمیت، کیفیت، آگاهی‌های قبل از مصرف، تاریخ تولید و… را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد.

قوانین حمایتی از حقوق مصرف کننده

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که در نظام حقوقی ایران 3 قانون در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کننده به تصویب رسیده است. اما به غیر از 3 قانونی که بیان کردیم، برخی از قوانین دیگر وجود دارند که در آن‌ها نیز از حقوق مصرف‌کننده حمایت شده است.

مقررات مربوط به استاندارد یکی از قوانین حمایتی از مصرف‌کننده است که سیاست آن بر روی استاندارد بودن اجباری کالا است. یعنی یک کالا باید مطابق با استانداردها تولید شود در غیر این صورت ضبط خواهد شد.

قانون دیگری هم وجود دارد که به حمایت از مصرف‌کننده پرداخته که این قانون، قانون تعزیرات است. در قانون تعزیرات به تخلفاتی که ممکن است مغازه‌دارها یا تولیدکننده‌ها مرتکب شوند پرداخته مانند احتکار، گران‌فروشی و… که به تازگی هم مقرراتی درباره قاچاق کالا و ارز تصویب کرده است.

قانون تشدید مجازات کلاهبرداری و قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی هم از دیگر قوانینی است که در آن به حقوق مصرف‌کننده اشاره شده و مورد حمایت قرار گرفته است.

اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان بلور، چینی، لوستر

هر مغازه‌ای برای آنکه بتواند به صورت قانونی شروع به کار کند، باید مجوزهای مربوطه و پروانه کسب دریافت کند. پروانه کسب از سوی اتحادیه اصناف آن شغل داده می‌شود.

لوسترفروش‌ها نیز برای شروع و ادامه فعالیت خود نیاز به پروانه کسب دارند که این پروانه را باید از اتحادیه اصناف لوستر اخذ کنند. اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر در حال حاضر یکی از به روزترین و بزرگ‌ترین اتحادیه‌های صنفی است چرا که عضوهای فعالی دارد.

این اتحادیه در شهرهای مختلف ایران شعبه دارد و افراد متقاضی دریافت پروانه کسب می‌توانند به راحتی به صورت حضوری و یا به صورت آنلاین به پایگاه اینترنتی آن مراجعه کنند.

البته این اتحادیه صرفا به صدور پروانه کسب مشغول نیست و خدمات متنوع دیگری هم ارائه می‌دهد مانند برگزاری کمیسیون‌ها، صدور کارت مباشرت، عضویت و امکان واریزی حق عضویت، ارائه مجوز خدمات پس از فورش، امکان ثبت شکایات مردم از اصناف این اتحادیه و… .

اتحادیه صنف تهیه کنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر مرجعی قانونی است که به وسیله برگزاری کمیسیون‌های مختلف خود سعی می‌کند  مشکلات اعضای خود را در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان برطرف نماید.

به عبارت دیگر این اتحادیه رابطی است میان سازمان‌های دولتی و اعضای صنف به منظور حمایت کامل از اعضا و شناسایی آسیب‌ها و رفع آن‌ها، ارتقای سطح کیفیت، برگزاری نمایشگاه‌ها و برخورد با اعضای متخلف، اجرای امکانات رفاهی و آگاهی دادن به اعضا برای شناخت قوانین و مقررات جدید و…

شکایت از لوسترفروشی چگونه است

مراحل شکایت از لوسترفروشی

اگر شما یکی از کسانی هستید که از یک لوسترفروشی شکایت دارید و تصمیم دارید این شکایت خود را از مراحل قانون آن پیگیری نمایید اما اطلاعی از مراحل آن ندارید، توصیه می‌کنیم ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 ثبت شکایت از لوسترفروشی

چیزی که واضح است این است که مصرف‌کننده حقوقی دارد که اگر ضایع شود می‌تواند در مراجع صالح برای به دست آوردن آن شکایت کند.

حال سوالی که برای مصرف‌کننده‌ای که حق او ضایع شده و تصمیم دارد شکایت کند پیش می‌آید این است که مراجع صالح کدام است؟ اولین قدم برای شکایت کردن چیست؟

اولین قدم برای شکایت از لوسترفروشی این است که شکایت خود را ثبت کنید. برای ثبت شکایت بهتر است اول به انجمن حمایت از مصرف‌کننده مراجعه کرده و در آنجا شکایت خود را ثبت نمایید.

نکته‌ای که باید بدانید این است که این انجمن صرفا مخصوص اشخاص حقیقی نیست و اشخاص حقوقی مصرف‌کننده نیز می‌توانند شکایت خود را در آن ثبت کنند.

شکایتی که به این انجمن می‌شود ممکن است کتبی باشد یا شفاهی. این شکایت باید در نرم‌افزار مخصوص به ثبت رسد و تاریخ و شماره رهگیری آن به مصرف‌کننده شاکی داده شود تا شاکی از طریق آن بتواند شکایت خود را پیگیری کند. سپس مراحل رسیدگی به شکایت مصرف‌کننده شروع می‌شود.

لازم به ذکر است که آیین‌نامه این انجمن از سال 1390 به تصویب رسیده است.

 بررسی شکایت از لوسترفروشی

انجمن حمایت از مصرف‌کننده نهادی واسطه‌ای است به منظور حل کردن اختلافات موجود میان مصرف‌کننده با تولیدکننده و یا عرضه‌کننده.

تلاش این انجمن باید در جهت ایجاد سازش میان این دو باشد و خسارات مالی ایجاد شده از تخلف را برآورد کند و در نهایت ظرف 15 روز از تاریخی که شکایت را دریافت کرد، اقدام به حل و فصل آن نماید.

حال دو حالت به وجود می‌آید؛ یکی وقتی که دو طرف با هم سازش می‌کنند و دیگری وقتی است که به توافق نمی‌رسند.

در حالت اول یعنی زمانی که طرفین راضی می‌شوند در جلسه انجمن حاضر شده و با هم در مورد شکایت سازش کنند، مفاد سازش آن‌ها در صورت‌جلسه انجمن قید می‌شود و طرفین باید مطابق با مفاد سازش‌نامه عمل کنند.

در حالت دوم یعنی وقتی که طرفیت به سازش با هم نمی‌رسند، انجمن حمایت از مصرف‌کننده شکایت را به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع می‌دهد تا به اصل تخلف رسیدگی کند.

انجمن باید نتیجه بررسی و دلیل عدم سازش را در سه نسخه تهیه و تنظیم نموده و یه نسخه را در نرم‌افزار خود ثبت کند، نسخه دوم به به شاکی بدهد و نسخه سوم را برای اداره تعزیرات حکومتی ارسال کند.

ارجاع تخلف به مرجع صالح

از قدم پیشین می‌توان دریافت که انجمن حمایت از مصرف‌کننده به شکایت مصرف‌کننده رسیدگی می‌کند و اگر نتواند این شکایت را به سازش دو طرف منتهی کند، موضوع را به مرجع صالح بالاتر ارجاع می‌دهد تا اقدامات قانونی لازم برای رسیدگی به شکایت را انجام دهد.

معمولا این مرجع بالاتر همان اداره تعزیرات حکومتی است. سازمان تعزیرات حکومتی به تخلفاتی که در قانون حمایت از مصرف‌کننده و قانون نظام صنفی آمده است، مطابق با قانون حاکم بر تعزیرات رسیدگی می‌کند.

شعبه رسیدگی‌کننده وظیفه دارد اگر انجمن حمایت از مصرف‌کننده گزارش تخلف را به او ارجاع داده است، در زمان صدور دادنامه، کارمزد انجام خدمات را هم در آن قید نماید.

البته لازم به ذکر است که همه تخلفات و شکایت از لوسترفروشی به اداره تعزیرات نمی‌رود و اگر برخی از این تخلفات حسب مورد جرم محسوب شود، در دادگاه و مراجع قضایی صالح مطرح می‌گردد.

مراجع صالح برای شکایت از لوسترفروشی

  1. بازرسی اصناف و اتحادیه‌ها

در بخشی که اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان و فروشندگان بلور، چینی و لوستر را معرفی کردیم گفتیم که یکی از خدمات اصلی این اتحادیه ثبت شکایات است. بنابراین مردم می‌توانند شکایت خود از لوسترفروشی را در این اتحادیه ثبت نمایند.

برای ثبت شکایت خود در اتحادیه صنف لوسترفروشی می‌توانید هم به پایگاه اینترنتی این اتحادیه مراجعه کنید و هم اینکه به صورت حضوری به دفتر این اتحادیه در شهر محل سکونت خود مراجعه نمایید. این اتحادیه به هر مشکلی که با واحد صنفی ایجاد شده باشد رسیدگی می‌کند.

برای ثبت شکایت خود در این اتحادیه کافی است مستندات و مدارک ادعای خود که شامل فاکتور، رسید یا هر سند دیگری است را ارائه دهید.

این اتحادیه وظیفه دارد در مدت 10 روز از تاریخ دریافت شکایت، کارشناسی لازم در مورد شکایت را انجام دهد و اگر تخلف ادا شده از سوی واحد صنفی محرز شد، میزان تخلف و خسارت مصرف‌کننده را مشخص نماید.

حال اگر واحد صنفی مبلغ تخلف را پذیرفت و آن را به مشتری مسترد کرد و سعی کرد رضایت او را جلب کند، مشکل حل شده است.

اما اگر واحد صنفی مبلغ تخلف را نپذیرد و رضایت مشتری را هم جلب نکند، موضوع حسب مورد یا به اداره تعزیرات و یا به دادگاه فرستاده می‌شود تا رسیدگی به آن مجددا صورت بگیرد. ارجاع موضوع به این واحدها باعث می‌شود رسیدگی طولانی‌تر شود.

  1. انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

در فوق به صورت مفصل درباره نحوه ثبت شکایت و پیگیری آن در انجمن حمایت از مصرف‌کننده صحبت کردیم و شرح دادیم که شاکی چگونه می‌تواند شکایت خود را از طریق این مرجع پیگیری کند.

اگر برای شکایت از لوسترفروشی به دنبال وکیل یا کارشناس حقوقی متخصص هستید، می‌توانید به راحتی از طریق سایت شکایت 24 به بهترین وکلا و کارشناسان حقوقی متصل شوید.

  1. سامانه 124

از معروف‌ترین سامانه‌هایی که برای مصرف‌کنندگان طراحی شده تا بتوانند شکایات خود را در آن مطرح نمایند، سامانه 124 است. این سامانه از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اداره تعزیرات حکومتی هر استان راه‌اندازی شده است تا به صورت شبانه‌روزی مشکلات و شکایات مردم را دریافت و ثبت کند تا این دو سازمان در اولین فرصت به آن رسیدگی نمایند.

سامانه 124 یک سامانه تلفنی است و مردم می‌توانند خیلی راحت 124 را شماره‌گیری کرده و شکایت خود را از لوسترفروشی اعلام کنند. کارشناسان این سامانه شکایت را ثبت و نتیجه رسیدگی را به شاکی اعلام می‌کنند.

چگونگی شکایت از لوسترفروشی

خوب است بدانید که علاوه بر این سامانه، بازرسان دو اداره فوق، به صورت مرتب در حال بررسی و بازرسی کردن واحدهای صنفی هستند تا در صورت مشاهده تخلف، آن را گزارش دهند.

بیشترین شکایت از لوسترفروشی بابت تخلفاتی همچون گران‌فروشی و یا عدم درج قیمت و یا وجود نقص فنی و نپذیرفتن آن برای تعمیر است.

  1. تعزیرات حکومتی

شکایت از لوسترفروشی و تخلفی که این واحد صنفی مرتکب شده به چند روش ممکن است به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع داده شود.

اولین روش در ماده 72 قانون نظام صنفی آمده است. به موجب این ماده: «خریداران و مصرف‌کنندگان و همچنین بازرسان و ناظران موضوع ماده (۵۲) این قانون می‌توانند شکایت یا گزارش خود را درمورد تخلفات موضوع این قانون به اتحادیه‌های ذی‌ربط تسلیم، ارسال یا اعلام دارند.

اتحادیه‌ها موظفند حداکثر ظرف ده روز شکایت یا گزارش تخلف دریافتی را مورد بررسی قرار دهند و درصورت احراز عدم تخلف فرد صنفی و یا انصراف شاکی پرونده را مختومه نمایند و در صورت احراز تخلف و یا اعتراض شاکی، پرونده را در مرکز استان به سازمان تعزیرات حکومتی و در شهرستان‌ها به ادارات تابعه سازمان مذکور تسلیم نمایند.

سازمان تعزیرات حکومتی و ادارات تابعه در شهرستان‌ها مکلف‌اند حداکثر ظرف دو هفته در جلسه‌ای با دعوت از شاکی و مشتکی‌عنه به پرونده رسیدگی و طبق مفاد این قانون حکم مقتضی را صادر نمایند.»

نکاتی درباره شکایت از لوسترفروشی

نباید فکر کنید که دریافت شکایت از واحدهای صنفی متخلف و رسیدگی به آن در اداره تعزیرات منوط به وصول شکایت از سوی اتحادیه‌ها است. بلکه این اداره در شعبه بدوی خود به این تخلفات نیز رسیدگی می‌کند.

ماده 18 آیین‎‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی در این باره چنین می‌گوید: «شعب بدوی تعزیرات حکومتی در موارد ذیل شروع به رسیدگی می‌نمایند:

الف‌- گزارش مامورین سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت و توزیع کالا و خدمات.

ب‌- گزارش سازمان بازرسی کل کشور و سایر مراجع قضائی و دولتی و انتظامی.

ج‌- شکایت اشخاص حقیقی و حقوقی.

د (الحاقی ۱۳۷۳/۱۱/۹)- اعلام اطلاعات، اخبار، گزارش‎‎‌های مردمی و اشخاص.

تبصره- همزمان با شروع رسیدگی در شعب بدوی یک نسخه از گزارشات بند «ب» به سازمان نظارت و بازرسی ارجاع، سازمان اخیرالذکر حداکثر ظرف مدت ۱۵ روز نظرات کارشناسی خود را جهت ملاحظه در صدور رای به شعبه مربوطه تسلیم می‌نماید.»

در ماده 17 قانون مذکور نیز بیان شده است که: «کلیه ضابطین دستگاه قضائی و مامورین سازمان بازرسی و نظارت ضابط سازمان تعزیرات حکومتی می‌باشند و سازمان نسبت به اجرای دستورات مسوولین تعزیرات حکومتی اقدام می‌نماید.»

مردم برای مطرح کردن شکایت خود در سازمان تعزیرات حکومتی می‌توانند از روش‌های مختلفی اقدام کنند. به عنوان مثال سامانه 124 که در بالا درباره آن توضیح دادیم یکی از پل‌های ارتباطی مردم با سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

پل ارتباطی مردم با سازمان تعزیرات حکومتی نیز آدرس الکترونیکی به نشانی tazirat.gov.ir است که مردم می‌توانند شکایات خود را در این سایت ثبت کنند.

نحوه رسیدگی به شکایت از لوسترفروشی در سازمان تعزیرات حکومتی

اگر برای شما هم این سوال به وجود آمده است که سازمان تعزیرات چگونه به شکایات مردم از لوسترفروشی یا سایر واحدهای صنفی رسیدگی می‌کند؟ باید بگوییم که وکلا و کارشناسان متخصص سایت شکایت 24 به آن پاسخ داده‌اند.

در وهله اول سازمان تعزیرات شکایت از لوسترفروشی را طبق ماده 18 آیین نامه این سازمان و همچنین ماده 72 قانون نظام صنفی دریافت کرده و صلاحیت خود را درباره رسیدگی به آن می‌سنجد.

اگر سازمان تعزیرات خود را صالح برای رسیدگی به این شکایت تشخیص دهد رسیدگی به شکایت را آغاز خواهد کرد.

اگر در زمان رسیدگی به تخلف، کارشناس تشخیص داد که تخلف از سوی واحد صنفی یعنی لوستر فروش رخ داده است، او را به جلسه رسیدگی احضار می‌کند.

نحوه شکایت از لوسترفروشی

بعد از آنکه فرد متهم مراجعه نمود، اظهارات او شنیده شده و مدارک او برای دفاع از خود مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت رأی مقتضی صادر خواهد شد.

در صورتی که متهم در جلسه رسیدگی این سازمان حضور نیافت، شعبه رأی را بدون شنیدن اظهارات متهم و به صورت غیابی صادر خواهد کرد. البته متهم در چنین حالتی حق واخواهی نسبت به رأی را دارد و شعبه مجددا رسیدگی را آغاز می‌کند.

اگر متهم نسبت به رأی صادر شده درخواست واخواهی ندهد، رأی صادر شده پس از پایان مهلت واخواهی، قطعی شده و به اجرا در می‌آید.

این نکته را باید بدانید که زمانی که رای علیه متهم به صورت غیابی صادر می‌شود، متهم تنها حق واخواهی خواهد داشت و نمی‌تواند اقدام به درخواست تجدیدنظر کند.

ولی در صورتی که در جلسه دادرسی حاضر شود، پس از صدور رأی، این حق را خواهد داشت که نسبت به رای اعتراض کرده و درخواست تجدیدنظر بدهد.

ماده ۲۳ آیین‌نامه تعزیرات حکومتی نیز درباره تجدیدنظر می‌گوید: «اشخاص ذیل نیز حق تجدید نظرخواهی از کلیه آراء شعب بدوی را دارند:

الف‌) شاکی خصوصی پرونده در صورت برائت متهم.

ب‌) اعضاء کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات در استان و شهرستان مربوطه.

ج‌) روسای سازمان‌های تعزیرات حکومتی و بازرسی و نظارت.»

تنظیم شکایت از لوسترفروشی

تخلفاتی که از سوی لوسترفروشی‌ها رخ می‌دهد که باعث می‌شود مردم اقدام به شکایت از آن‌ها کنند، یا در زمینه شغلی آن‌هاست و یا رفتاری خارج از شغل آن‌هاست.

به عبارت بهتر ممکن است یک واحد صنفی مثل لوسترفروشی تخلفاتی همچون گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه ضمانت‌نامه، عدم اراده خدمات پس از فروش و… انجام دهد و یا آنکه تخلفی انجام دهد که مربوط به شغل او نیست مانند آن که توهین کند.

اگر شما می‌خواهید اقدام به شکایت از یک لوسترفروشی کنید، باید در اولین قدم یک شکایت نامه تنظیم کنید تا بتوانید به وسیله آن حق ضایع شده خود را دریافت کنید.

اگر شکایت شما زمینه حقوقی داشته باشد باید در قالب دادخواست و اگر جنبه کیفری دارد باید در قالب شکواییه تنظیم شود. مهارت تنظیم شکایت‌نامه چیزی نیست که همه داشته باشند و باید در زمان تنظیم آن نکاتی رعایت گردد که هرکسی ممکن است نداند.

برای این‌کار می‌توانید از سامانه شکایت 24 بخواهید که متناسب با موضوع شکایت شما، برایتان شکواییه تنظیم نماید.

نیاز به مشاوره حقوقی برای تنظیم شکایت از لوسترفروشی

برای آن‌که بتوانید به روش قانونی حق خود را از لوسترفروشی که آن را ضایع کرده است بگیرید، لازم است که اقدام به طرح شکایت از لوسترفروشی کنید.

شما ممکن است به عنوان کسی که تسلطی به قوانین ندارد ندانید که چگونه باید از یک واحد صنفی شکایت کنید و یا آنکه در کدام مرجع باید شکایت خود از واحد صنفی را ثبت کنید. لازمه این کار مشورت با کسی است که به قوانین تسلط دارد و می‌تواند یک شکواییه خوب تنظیم کند.

شما می‌توانید در سایت شکایت 24 به بهترین وکلا و کارشناسان حقوقی وصل شده و از آن‌ها مشاوره حقوقی دریافت کنید.

بنابراین این سامانه می‌تواند انتخاب خوبی برای زمانی باشد که نیاز به یک مشاوره حقوقی پیدا کردید. تنها کافی است وارد این سایت شده و از خدمات متنوع حقوقی که دارد بهره‌مند شوید.

یکی از خدماتی که سامانه شکایت 24 به شما عزیزان ارائه می‌دهد تنظیم شکواییه است. اگر شما نیاز به اخذ وکیل برای شکایت خود ندارید اما خود نیز اطلاعات و دانش کافی برای تنظیم شکواییه نداشته و ترجیح می‌دهید کسی این کار را انجام دهد که دانش و تجربه کافی داشته باشد، می‌توانید تنظیم شکایت‌نامه خود را به سایت شکایت 24 بسپارید.

همچنین این سایت به شما مشاوره حقوقی درباره نحوه اقدام برای شکایت و مراحل آن می‌دهد که می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید.

نکته مهم دیگری که درباره شکایت 24 باید بدانید این است که با وجود آن‌که شکایت 24 با دریافت هزینه برای شما شکواییه تنظیم می‌کند، ولی این هزینه بسیار مناسب و معقول است و در این سامانه هیچ خبری از حق‌الوکاله یا حق‌المشاوره‌های نجومی نیست.

درباره شکایت از لوسترفروشی

سوالات متداول

چگونه می‌توان از لوسترفروشی شکایت کرد؟

برای شکایت از لوسترفروشی باید با کمک شکایت 24 شکواییه‌ای تنظیم و سپس در قدم اول به انجمن حمایت از مصرف‌کننده مراجعه کرد.

آیا می‌توان از لوسترفروشی به دلیل گران‌فروشی شکایت کرد؟

یکی از دلایلی که می‌توان بابت آن از لوسترفروشی شکایت کرد، گران‌فروشی است.

دلایل دیگری هم برای شکایت وجود دارد که ممکن است در حیطه شغلی مانند عدم درج قیمت و یا عدم ارائه خدمات پس از فروش باشد و یا خارج از آن مانند کلاهبرداری، توهین و…

اگر رای در سازمان تعزیرات بر علیه واحد صنفی صادر شد حق تجدیدنظر دارد؟

اگر متهم در جلسه رسیدگی بدوی حضور داشته باشد می‌تواند پس از صدور رای اقدام به درخواست تجدیدنظر بکند.

ولی در صورتی که در جلسه رسیدگی حضور نداشته باشد، امکان تجدیدنظرخواهی نداشته و باید اقدام به واخواهی نماید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا