شکایت از اصناف

شکایت از چاپخانه و دفاتر خدمات طراحی و چاپ چگونه است؟

تخلفاتی که در حوزه نشر و عموما در چاپخانه‌های سطح شهر صورت می‌گیرد معمولاً با جرایم و حواشی نسبتا بالایی همراه هستند.

مجازات‌هایی همچون تعلیق از کار، حبس، جزای نقدی، لغو پروانه چاپخانه و موارد دیگر، از ضمانت اجراهایی هستند که در صورت تخلفات چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته به آنها اعمال خواهد شد.

معمولاً تخلفات و جرایم در حوزه صنعت چاپ و نشر  بسیار گسترده هستند و همواره به وقوع می‌پیوندد. از چاپ غیرمجاز بر روی محصولات بسته‌بندی در هر زمینه‌ای گرفته تا چاپ کتاب‌های غیر مجاز و صدها عنوان مجرمانه دیگر.

امروزه با رشد صنعت چاپ دیجیتال در جهان نوع تخلفات رنگ و بوی جدیدی به خود گرفته و بسیاری از مراجع، اعم از سازمان تعزیرات حکومتی و اتحادیه صنف چاپخانه‌داران، پر شده از تخلفات و شکایات متعددی که از این صنف پرسابقه انجام می‌شود.

کم‌فروشی یا گران‌فروشی در بسیاری از مقولات چاپی همچون کارت‌های عروسی، آگهی‌های ترحیم، چاپ نشریات، چاپ کتاب، چاپ بروشور و کاتالوگ و بسیاری از محصولات تولیدی در صنعت چاپ و نشر، حتی مراجع قضایی کشور را نیز در برخی موارد درگیر مطالبه خسارات وارده به برخی از مشتریان و مصرف کنندگان خدمات این صنف نموده است.

شکایت از چاپخانه
شکایت از چاپخانه

اما راه و روش برخورد با این چاپخانه‌داران متخلف و نحوه شکایت از آنها به چه صورت است؟ چگونه می‌شود زیانی را که توسط برخی از متخلفین صنعت چاپ در هنگام ارائه سفارشات به ما وارد شده است را جبران کرد؟ برای دریافت پاسخ این پرسش‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

الزامات قانونی و آیین نامه‌ای در خصوص فعالان حوزه چاپ

برای بررسی کاملتر و شناخت اصول و مصادیق موضوعات فوق بهتر است تا آیین‌نامه نظارت و تأسیس بر چاپخانه‌ها را کمی بررسی کنیم تا با مسئولیت ها و محدودیت‌ها چاپخانه‌ها بیشتر آشنا شویم.

لازم به توضیح است کلیه مراکزی که اقدام به چاپ در هر سطحی می‌نمایند موظف به رعایت این الزامات و قوانین هستند.

  • چاپخانه‌های چاپ افست، دیجیتال، لیتوگرافی و مراکز طراحی و چاپ بنر، صحافی و غیره، زیرمجموعه‌های چاپخانه‌ها به شمار می‌آیند. تمامی این مراکز بدون اخذ مجوز از وزارت ارشاد و اتحادیه چاپخانه‌داران حق هیچگونه فعالیتی را ندارند.

حتی اگر این مراکز به چاپ آثار قانونی و مجاز نیز بپردازند، به دلیل نداشتن مجوز با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

  • همه چاپخانه‌ها باید محل مشخصی برای چاپ و قراردادن دستگاه‌ها در اختیار داشته باشند. از آنجایی که در حال حاضر به نحوه فعالیت کلیه چاپخانه‌ها نظارت دقیق می‌گردد، هر چاپخانه باید دارای یک مکان معین غیرمسکونی باشد که موقعیت مکانی این محل قبلا به اطلاع واحد صنفی مربوطه رسیده باشد.
  • هر گونه تغییر در مکان دستگاه‌های چاپ و چاپخانه باید حتما با کسب مجوز و اطلاع مراجع ذی‌صلاح صورت پذیرد در غیر این صورت مصداق بارز تخلف صنفی روی داده است.
  • تمامی چاپخانه‌ها می‌بایست درخواست چاپ‌های کلی و عمده‌ای که دریافت می‌کنند را در دفتر مخصوصی به ثبت برسانند. در حقیقت باید اطلاعات کامل سفارش دهنده و آن چیزی که قرار به چاپ آن است را، ثبت نمایند.
  • هیچ چاپخانه‌ای حق تکثیر و چاپ کتب، نشریات و مواردی که فاقد مجوز هستند و یا به هر نحو عرفاً غیر قانونی محسوب می‌گردند را ندارند.

بنابراین تمام چاپخانه‌ها باید برای اقدام به چاپ هر یک از موارد مذکور، ابتدا مجوز چاپ شخص سفارش دهنده که قبلاً از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد صادر گردیده است را اخذ و بررسی نمایند.

  • چنانچه چاپ به صورت متوالی صورت پذیرد، چاپخانه‌ها موظفند، اقدام به عقد قرارداد به منزله توافق و سفارش چاپ نمایند.

برای مثال اگر شخصی به صورت هفتگی هزار بروشور چاپ می‌نماید، چاپخانه ملزم به ثبت این موارد در دفتر و عقد قرارداد با سفارش دهنده است.

  • حتی خرید و فروش و جابجایی دستگاه‌های چاپ و ابزارهای مربوط به آن نیز باید با مجوز تاسیس و یا قرارداد انتقال صورت پذیرد.

مجازات‌های صنفی در حوزه چاپ و تکثیر

با توجه به تنوع بسیار زیاد تخلفات در حوزه چاپ، مجازات‌هایی نیز برای متخلفان این حوزه در نظر گرفته شده است. یکی از موارد بسیار مهمی که هم مصداق تخلف چاپخانه است و هم موجب بروز اختلاف بین طرفین قرارداد خواهد شد، تغییر قیمت و کیفیت چاپ است.

تغییر در قیمت و یا ارائه دادن محصول یا کاری کم کیفیت، معمولاً اختلافاتی را بین طرفین قرارداد ایجاد خواهد کرد که تعیین میزان گران‌فروشی یا کم‌فروشی آن بر عهده کارشناس رسمی چاپ و چاپخانه است.

معمولا جبران خسارت خریدار شخص خریدار و درج آن در پرونده صنفی چاپخانه‌دار، به عنوان جریمه یا توبیخ برای متخلفان صورت می‌گیرد اما در صورت تکرار ممکن است توبیخ‌های جدی‌تری را نیز به همراه داشته باشد.

نحوه شکایت از چاپخانه

آیین‌نامه صنفی برای تکثیر و کپی آثار غیرمجاز نیز مجازات‌هایی همچون حبس بین شش ماه تا سه سال را برای متخلفان در نظر گرفته است و در صورتی که تخلفات چاپی خلاف شرع و یا احیانا امنیت عمومی کشور باشد، جرم محسوب شده و احکام سنگین‌تری نیز در انتظار مجرمان خواهد بود.

متاسفانه بسیاری از فعالان حوزه نشر و چاپ، خواسته یا ناخواسته مرتکب تخلفات و جرایم امنیتی و یا توهین و ترویج عقاید خاص می‌گردند که جرم آنها از حوزه اصناف خارج شده و در صلاحیت دادسراهای عمومی قرار می‌گیرد.

کمیسیون رسیدگی به تخلفات چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته

مستند به بند 16 ماده 2 قانون وظایف و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب سال 1365 مجلس شورای اسلامی و تبصره ذیل ماده 23 آیین‌نامه تأسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها و واحدهای وابسته به آن مصوب هیأت وزیران و همچنین بندهای 5 و 12 وظایف واحدهای استانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل رسیدگی به تخلفات چاپخانه‌ها و صنایع وابسته به تصویب رسیده است.

کمیسیون رسیدگی به تخلفات وظیفه خواهد داشت، در صورت اطلاع یا اعلام هرگونه تخلف از ناحیه چاپخانه‌ها و دفاتر خدمات طراحی و چاپ، نسبت به پیگیری سریع و تشکیل پرونده و تحقیق و بررسی و رسیدگی به تخلفات اعلام‌شده اقدام نموده و رای بر برائت یا وقوع تخلف را صادر نماید.

محل تشکیل کمیسیون رسیدگی به تخلفات چاپخانه‌ها، هر ماه یک بار در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز هر استان خواهد بود.

مجازات‌های اداری چاپخانه‌ها و دفاتر خدمات طراحی و چاپ

آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات چاپخانه‌ها، بر اساس ملاک‌های شدت و اهمیت تخلفات صورت گرفته، عوامل تاثیرگذار در وقوع تخلف، تعداد دفعات تکرار تخلف، سهل‌انگاری یا  سوء نیت متصدی چاپ و موارد مشابه دیگر این امکان را به کمیسیون رسیدگی به تخلفات چاپخانه‌ها داده است.

با توجه به اینها می‌توانند مجازات‌های اداری خاصی همچون توبیخ، تعلیق، ابطال مجوز چاپخانه یا محرومیت از چاپ برخی کتب و همچنین محرومیت از بهره‌مندی برخی تسهیلات را برای ناشران و چاپخانه‌های متخلف در نظر بگیرند.

البته چاپخانه‌ها می‌توانند که در موراد صدور آرا از طرف کمیسیون رسیدگی به تخلفات، حداکثر ظرف مدت 15 روز در هیات تجدیدنظر رسیدگی به همین تخلفات نسبت به آرای صادره اعتراض نمایند.

ثبت شکایت از چاپخانه‌ها در سامانه ثبت شکایات مردمی

هر چند امروزه یکی از راه‌های طرح شکایت از چاپخانه‌ها‌ که به سهولت در دسترس عموم مردم قرار دارد، شکایت از طریق سامانه‌های وابسته به سازمان حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور است

با این وجود همچنان بسیاری از متضررین تخلفات و جرایم صنف چاپ و نشر تمایل بیشتری دارند تا شخصا وارد عمل شده و در مقام عنوان شاکی خصوصی مستقل موضوع شکایت از صنف خاطی را پیگیری کنند.

البته حتی در این شرایط نیز، چندین راه  مقابل روی شما قرار دارد که قادر خواهید بود بسته به شرایط، هر کدام از این موارد را که تمایل بیشتری به آن دارید را انتخاب کرده و شکایت خود را تا حصول نتیجه از طریق همان مرجع پیگیری و به نتیجه برسانید.

جداً توصیه می‌شود از هیچ تخلفی به سادگی عبور نکنید. پیگیری هر تخلفی تا حصول نتیجه، قطعا اثرات مطلوبی در جامعه و اصناف مذکور خواهد گذاشت.

طرح شکایت از چاپخانه‌ها از طریق سازمان نظام صنفی کشور

در صورتی که هرگونه تخلفی از ناحیه چاپخانه‌ها مشاهده کردید، شما می‌توانید شخصا یا با استفاده از یک وکیل متخصص در امور صنفی به سازمان مذکور مراجعه نمایید و پس از ارائه مدارک و مستندات خود از تخلفات چاپخانه‌ متخلف به مرجع ثبت تخلفات اداره مربوطه، شکایت خود را از طریق دایره  پیگیری شکایات، تا حصول نتیجه مورد پیگیری جدی قرار دهید.

شایان ذکر است هم‌کنون پروسه طرح شکایت از طریق سایت‌ها و سامانه‌های الکترونیک این سازمان، ثبت و پیگیری خواهد شد و نیازی به حضور فیزیکی نیست.

از مدارک مهمی که می‌تواند دلیل خوبی برای طرح شکایت شما باشد و به عنوان مدرک در سازمان موصوف مورد رسیدگی قرار گیرد، فاکتور‌های خرید محصولات چاپی، قرارداد چاپ و نشر و همچنین فیش واریزی به حساب چاپخانه‌دار، یا شخصی است که در قرارداد مذکور، وجه قرارداد باید به حساب او واریز می گردیده، خواهد بود.

شکایت از چاپخانه و چگونگی

بازرسان ویژه اتحادیه چاپخانه‌‌داران ظرف مدت زمان حدود 10 روزگاری، از تاریخ ثبت شکایت شما، موضوع را توسط کارشناسان خود پیگیری می‌نمایند و موضوع را مورد کارشناسی دقیق قرار خواهند داد.

در صورتی که از ناحیه چاپخانه‌ تخلفی صورت گرفته باشد، میزان تخلف را معین و گزارش مربوطه را به اتحادیه و شاکی منعکس خواهد کرد.

در ادامه این اقدامات و بعد از اخطار به چاپخانه‌ و در صورت عدم اعتراض به تصمیم کارشناسان، چنانچه رای کارشناس بر انجام تخلف از ناحیه چاپخانه‌دار یا دفتر طراحی و چاپ باشد، فروشنده خدمات چاپی موظف خواهد بود که یا با رفع ایرادات کاری یا با عودت مبلغ مورد نظر به حساب مشتری، رضایت کامل او را به عنوان شاکی جلب کرده تا موضوع حل و فصل شود.

در غیر این صورت اتحادیه صنف چاپخانه‌داران موظف است مراتب را به مراجع بالاتر برای اتخاذ تصمیم نهایی منعکس نماید. شاکیان صنف چاپخانه‌ها توجه داشته باشند که پیگیری شکایت از طریق اصناف بسیار راحت‌تر و سریع‌تر بوده و قاعدتا زمان و وقت کمتری را از شاکی هدر خواهد داد.

شکایت از چاپخانه‌ها و دفاتر طراحی و چاپ از طریق سازمان تعزیرات حکومتی

در صورتی که طرح شکایت شما از چاپخانه‌ها و پیگیری پرونده در اتاق اصناف به نتیجه مطلوب نرسد و چاپخانه‌دار یا دفتر طراحی و چاپ‌ متخلف به حکم صادره از سوی اتحادیه تمکین نکند و در واقع آن را نپذیرد، پرونده شکایت پس از 10 روز کاری، به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.

رسیدگی به این پرونده‌ها معمولا حدود یک ماه زمان خواهد برد.

البته لازم به توضیح است که برآورد‌های زمانی که در بسیاری از مقاله ها اعلام می‌گردد شاید خیلی دقیق و یا کارشناسی شده نباشد و شاید پروسه رسیدگی در بسیاری از پرونده‌ها ماه‌ها زمان ببرد، ولی با عنایت به اعلام خود سازمان تعزیرات و بهره‌برداری از برخی نظرسنجی‌ها این زمان‌ها تخمین زده شده و اعلام می‌گردد.

نحوه رسیدگی به پرونده شکایت از چاپخانه‌دار و دفتر طراحی‌ متخلف در این سازمان به این شکل است که بعد از وصول شکایت، معاون شعبه ابتدا صلاحیت سازمانی خود را بررسی خواهد کرد و پس از تایید آن، ابتدا یک نسخه از گزارشات ارائه شده را به اداره نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات ارسال می‌نماید.

اداره نظارت و بازرسی نیز مکلف خواهد بود حداکثر ظرف مدت 15 روز،  نتیجه کارشناسی و نظریه نهایی خود را که از سوی بازرسان و کارشناسان آن اداره تنظیم گردیده، به شعبه مربوطه ارسال نماید.

حال چنانچه نظر آن سازمان، بر وقوع تخلف چاپخانه‌دار یا دفتر چاپ باشد، متهم پرونده برای دادن توضیحات لازم به سازمان تعزیرات حکومتی احضار خواهد شد و بعد از مراجعه و اخذ مدارک و مستندات لازم از او، حکم نهایی از سوی سازمان تعزیرات حکومتی در این خصوص صادر می‌گردد.

در صورتی که متصدی چاپخانه‌ متخلف به هر علتی در شعبه سازمان حاضر نگردد، حکم به صورت غیابی صادر خواهد شد.

در این شرایط متهم در ادامه روند رسیدگی، ظرف مهلت زمانی مشخص، قادر خواهد بود تقاضای واخواهی خود را به سازمان تعزیرات تسلیم نماید و شعبه نیز موظف است این درخواست را دریافت و مورد بررسی و رسیدگی مجدد قرار دهد.

اما به این نکته حتما توجه داشته باشید که اگر چاپخانه‌دار متخلف در جلسه دادگاه حاضر نشود، دیگر حق تجدیدنظرخواهی به رای صادره از سازمان تعزیرات را نخواهد داشت و نمی‌تواند خواستار بررسی مجدد پرونده گردد.

در این صورت پرونده پس از اتمام مهلت واخواهی به دایره اجرای احکام، برای اجرای نهایی حکم ارسال خواهد شد.

شکایت از چاپخانه‌ها و دفاتر خدمات طراحی از طریق مراجع قضایی کشور

هرچند مطابق قانون، سازمان تعزیرات حکومتی نهادی است، که وظیفه رسیدگی به تخلفات اصناف کشور را دارا است، ولی این سازمان را نمی‌توان یک مرجع قضایی به شمار آورد.

متضررین از وقوع تخلفات و جرایم صنفی در صورت وقوع خسارت، باید برای اقدام قضایی به موجب قانون مسئولیت مدنی، از طریق محاکم دادگستری نسبت به دادخواهی و طرح دعوا، اقدامات لازم را بعمل آورند.

برای انجام این مهم، متناسب با میزان خسارت وارده از سوی چاپخانه‌دار یا دفاتر خدمات چاپ به مشتری، ضمن اخذ تامین دلیل قضایی از سوی شوراهای حل اختلاف یا راسا از سوی دادگاه، با توجه به مبلغ خسارت وارده، باید نسبت به طرح شکایت در شورای حل اختلاف محل وقوع تخلف یا دادگاه عمومی حقوقی همان محل، دادخواست مطالبه خسارت ارائه کرد.

البته لازم به ذکر است که برخی تخلفات و جرایم این صنوف جنبه عمومی داشته و ممکن است با پیگیری شاکی خصوصی یا اعلام جرم از سوی دادستان در دادسراهای محل وقوع جرم، مورد پیگرد قضایی قرار گیرد.

مجازات گرانفروشی در قوانین تعزیرات حکومتی

بیشتر مردم و حتی اصناف معمولا با تخلفات صنفی و قوانین تعزیرات حکومتی آشنایی کامل را ندارند و در صورت برخورد با چنین تخلفاتی، گذشت و چشم پوشی کرده و از آن می‌گذرند.

البته همین اغماض و گذشت، متاسفانه موجب متجری شدن مجرمان و متخلفان و افزایش روزافزون تخلفات صنفی خواهد شد که صنف چاپ و دفاتر خدمات طراحی نیز از این مقوله مستثنی نیستند و حقوق بسیاری از مردم در این تخلفات ضایع خواهد شد.

اما قانونگذار تخلفات صنفی را که سبب تضرر افراد جامعه خواهد شد را در قوانین نظام صنفی کشور، تبیین و مورد بررسی دقیق قرار داده و برای آنها مجازات نیز در نظر گرفته است.

پس اگر شما هم تا کنون از چنین جرایم و تخلفاتی چشم پوشی کرده‌اید، بدانید که قانونگذار همیشه حامی مصرف‌کنندگان است و شما قادر خواهید بود با طرح شکایت از صنوف متخلف، حق پایمال شده خود و جامعه را اعاده نمایید.

چگونگی شکایت از چاپخانه
چگونگی شکایت از چاپخانه

در ادامه به متداول‌ترین تخلف اصناف یعنی گرانفروشی و مجازات‌های قانونی آن اشاره خواهیم کرد:

تعریف گرانفروشی:

“گران فروشی عبارت است از عرضه یا فروش کالا یا ارائه دادن خدمات به مبلغی بیشتر از نرخهای تعیین شده به وسیله مراجع قانونی و همچنین عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت گذاری و نهایتا انجام دادن هر نوع عملی که منجر به بالا رفتن قیمت کالا یا خدمت به زیان خریداران شود”.

مجازات‌های گرانفروشی برابر با قوانین نظام صنفی به شرح زیر است:

  • دفعه اول: جبران خسارت وارده به خریدار و جریمه نقدی معادل دو برابر مبلغ گرانفروشی.
  • دفعه دوم: جریمه نقدی به میزان چهار برابر مبلغ گرانفروشی.
  • دفعه سوم: جریمه نقدی به میزان شش برابر مبلغ گرانفروشی و نصب پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان تخلف صنفی به مدت 2 هفته.
  • دفعه چهارم: هشت برابر مبلغ گرانفروشی جریمه نقدی و نصب پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی، به مدت دو ماه.
  • دفعه پنجم و مراتب بعدی: به 10 برابر مبلغ گرانفروشی جریمه نقدی و پروانه کسب، به مدت 6 ماه تعلیق و محل کسب تعطیل خواهد شد.

نکات قابل توجه پیش از خرید از فروشگاه چاپ

اگر از فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین تقاضای طراحی یا چاپ محصولی داشتید به این نکات توجه کنید:

  • مسیرهای زیادی برای شکایت از فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی پیش روی شاکیان قرار دارد که از آن جمله می‌توان به طرح شکایت از طریق پلیس فتا و همچنین دادسراهای عمومی اشاره کرد.
  • همیشه فروشگاهی را برای خریدهای آنلاین و اینترنتی خود انتخاب کنید، که دارای نشان اعتماد الکترونیکی ایران باشد.
  • نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به سایت‌هایی آنلاین و اینترنتی که صلاحیت آنها از سوی این مرکز تایید شده اعطا می‌شود. این نشان، در واقع ضمانتی برای اطمینان خریداران اینترنتی به شمار می‌آید.
  • مسئول انجام تحقیقات جرایم اینترنتی کشور پلیس فتا است. ماهیت شکل گیری پلیس فتا، عملیاتی بوده و به صورت تخصصی نسبت به تأمین امنیت در تولید و تبادل اطلاعات در فضاهای مجازی و بستر اینترنت کشور فعالیت دارد و با هدف مقابله، پیش‌گیری و کشف جرایم اقدامات لازم را بعمل می‌آورد.
  • مراجع قضایی نیز معمولا برای انجام تحقیقات خود در جرایم اینترنی، از این یگان زیر مجموعه نیروی انتظامی، استفاده می‌کنند و مبادرت به ارجاع دستورات قضایی می‌‌نمایند.
  • شاکیان سایت‌های اینترنتی و  آنلاین طراحی و چاپ، که از طریق بستر اینترنت اقدام به خرید نموده و مال آنها ربوده شده یا قربانی کلاهبرداری شده‌اند، قادر خواهند بود از این طریق نیز شکایت خود را در خصوص تخلفات فروشگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و وب ‌سایت‌ها، مطرح کنند.

مدارک مورد نیاز برای طرح شکایت از چاپخانه‌ها

همانگونه که در ابتدای مطالب ذکر شد کلیه اسناد و مدارکی که دلالت بر تخلف صورت گرفته دارد از جمله قرارداد با چاپخانه‌دار یا دفتر طراحی، فاکتور رسمی و رسیدهای واریز وجه باید به همراه لایحه تنظیم شده و نوع دقیق خواسته پیوست پرونده گردد و به اتحادیه یا سازمان تعزیرات یا مرجع قضایی تسلیم شود.

همانگونه که قبلا نیز ذکر شد، در طرح شکایت یا هر ادعایی، شما باید تمامی مدارک و مستنداتی را که دلالت برحقانیتتان دارد، در صورت نیاز به مرجع مربوطه ارائه کنید و آنها را به همراه لایحه دفاعیه حتما ضمیمه پرونده‌ نمایید.

توجه داشته باشید که مطابق قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می‌توان استفاده کرد هر چند علم و آگاهی قضات و کارشناسان رسیدگی‌کننده نیز در بسیاری از پرونده ها بی‌تاثیر نخواهد بود.

مدت زمان طرح و پیگیری شکایت از چاپخانه‌ها

امروزه با توجه به اوضاع نامناسب اقتصادی در کشور، مکرراً شاهد طرح شکایت‌های متعدد از اصناف متخلف هستیم. حجم  بالایی از این شکایات معمولاً در سازمان تعزیرات و اتحادیه اصناف و دادگاه‌ها، همه روزه ثبت و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

لذا باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه دعوا، متناسب با موضوع شکایت به صورت دقیق قابل پیش‌بینی نخواهد بود و انجام کارشناسی‌های متعدد در این مراحل، زمان بر شدن آنها را نیز افزایش خواهد داد.

معمولا در مسائل حقوقی، حتی متبحرترین وکلای کشور با توجه به پیچیدگی‌های کار قضایی سعی می‌کنند از دادن زمان نهایی پایان کار، خودداری نمایند.

ولی مطمئناً کارشناسان و وکلای شاغل در حوزه شکایات صنفی، با تجربه‌ای که در پیگیری و انجام پرونده‌های مختلف در این خصوص کسب نموده‌اند، می‌توانند بهترین و سریع‌ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

استفاده از خدمات وکلا و مشاوران دادگستری در طرح شکایت از چاپخانه‌ها

مشاوران و وکلای دادگستری افراد با تجربه‌ای هستند که در زمینه مسائل حقوقی، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می‌توانند در رسیدگی به تمامی پرونده‌های حقوقی و کیفری، خصوصاً موضوعات اشاره شده، گره گشای موکل خود باشند.

دیدگاه و نگاه یک وکیل با تجربه به مسائل حقوقی و کیفری بسیار متفاوت است.

تنظیم دادخواست یا حتی شکواییه‌ای که شاید از نظر شما تمام جوانب احتیاطی در آن لحاظ شده باشد، بعد از مطالعه آن توسط یک وکیل یا مشاور حاذق در امور حقوقی یا کیفری، بعضاً ممکن است دستخوش تغییرات بنیادین گردد. بنابراین کسب مشاوره و یا تنظیم شکایت خود را حتما به یک وکیل متخصص واگذار نمایید.

شکایت

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه‌جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوط به قانون کار خواهد بود.

همچنین وکلای دادگستری قادرند در مورد کم و کیف و نحوه تنظیم دادخواست یا لایحه دفاعیه، متقاضیان را راهنمایی کنند و می‌توانند بررسی نمایند که آیا ادله و مدارک کافی برای دفاع از دعوی، از سوی شما ارائه شده است یا خیر؟

علاوه بر آن وکلای مجرب و متخصص قادرند نتیجه احتمالی دعوا شما را  تا حدی پیش‌بینی نمایند و در روند رسیدگی و تسریع آن، نقش موثر و مثبتی ایفا کنند.

ارائه خدمات تخصصی حقوقی توسط سامانه حقوقی شکایت 24

عمده مشکلات پیش آمده در مراجع حل اختلاف اصناف و دادگاه‌های عمومی و عدم موفقیت در طرح دعوا علیه چاپخانه‌ها و دفاتر خدمات طراحی و چاپ، کم‌توجهی به مقررات و اصول درست تنظیم دادخواست و شکایت است که در این زمینه یا هر مورد مشابه باید از تخصص افراد متخصص بهره گرفت.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی در هر زمینه‌ای نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تهیه و تنظیم دادخواست را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسایل مربوطه می‌تواند کمک شایان توجهی به طرفین دعوی نماید اما به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد که در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه افزایش خواهد داد.

چاپخانه

وکلا و کارشناسان مجرب در شکایت ۲۴

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات‌رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

لازم بذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکواییه، دادخواست، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و مانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم قراردادهای کاری، شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۳ رای

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا