شکایت از سایت اینترنتی

شکایت از برنامه اپ چگونه است؟

زندگی تمام مردم، با ورود اینترنت و بسیاری از اپلیکیشن‌های کامپیوتری، دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده است.

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که با شیوع بیماری کرونا در جهان، خصوصا در کشور ما رواج گسترده‌تری یافته، استفاده اغلب کاربران اینترنت، از برنامه‌‎های متنوع موبایل‌های اندروید و نرم‌افزارها‌ی انتقال پول، همچون برنامه آپ بوده که البته مشکلات مربوط به خود را نیز برای استفاده کنندگان به همراه داشته است.

در شرایط کنونی و حتی پس از پایان یافتن پاندمی کرونا، فروشگاه‌های آنلاین با در اختیار قرار دادن حجم قابل توجهی از مبادلات تجاری خود در سطح کشور، جایگاه بسیار مهمی در اقتصاد و زندگی روزمره اغلب مردم ایفا کردند، به شکلی که اختلال در شیوه کار این فروشگاه‌ها، گاهی باعث اختلال در زندگی جاری بسیاری از شهروندان و حتی اخلال در نظم عمومی جامعه نیز خواهد شد.

لذا کاملا طبیعی است که نحوه طرح شکایت از این نوع فروشگاه‌ها و برنامه‌‎های آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایل، حداقل در برخی از موارد، کمی متفاوت‌تر از فروشگاه‌های شکل گرفته در دنیای واقعی باشد.

با وجود پیشرفت پر سرعت و گسترده تکنولوژی در سال‌های اخیر، برای هر فعالیت الکترونیکی یک اپلیکیشن اندرویدی نیز راه‌اندازی شد. از ارائه خدماتی همچون خرید شارژ تلفن همراه و خرید حجم اینترنت موبایل گرفته، تا انتقال پول از یک حساب به حساب دیگر و خریدهای متعدد در فضای مجازی و بسیاری از موارد دیگر، سازندگان را بر آن داشت تا با طراحی برنامه‌های مختص تلفن همراه، امکان پرداخت آسان را توسط عموم مردم فراهم سازند.

همچنین بخوانید

قطعا داشتن تمام این برنامه‌ها و دانلود این اپلیکیشن‌ها برای انجام تمام این فعالیت‌ها، کار نسبتا مشکلی است و از آن جایی که هم حجم گوشی را خواهد گرفت و هم باعث کند شدن آن می‌گردد و مدیریت کردن تمام این اپلیکیشن‌ها نیز کار بسیار دشواری است، طراحان نرم‌افزار آپ، برای حل و فصل این مشکلات، راه حلی را ایجاد نمودند و توانستند تمام این اپلیکیشن‌ها را در یک برنامه بنام آپ جای دهند.

با این وجود، استفاده گسترده از خدمات اینترنتی ارائه شده در برنامه آپ، نتوانسته رضایت عموم را به خود جلب کند و بعضا با اعتراضات گسترده و طرح شکایت تعدادی کاربران از برنامه آپ مواجه گردیده است.

در این مقاله سعی خواهد شد به توضیح روش‌های طرح شکایت از برنامه آپ پرداخته و هر یک از این روش‌ها را مورد بررسی و تحلیل حقوقی قرار دهیم.

برنامه آپ چیست؟

برنامه آپ یکی از پرکاربردترین برنامه‌های پرداخت آنلاین در کشور است که به علت نحوه استفاده آسان و محیط گرافیکی نسبتا جذاب و تا حدی کاربردی، مورد توجه و علاقه کاربران زیادی در سطح کشور قرار گرفته است.

این برنامه علاوه بر امکانات پرداختی متعدد و متنوع، بعد از انجام هر تراکنش مالی، امتیازی را نیز به صورت ریالی به کیف پول استفاده کننده واریز خواهد کرد و امکان استفاده از این اعتبار را در خریدهای بعدی به کاربر خواهد داد.

برنامه پرداخت آپ، با هدف آسان‌نمودن عملیات بانکی راه‌اندازی شده است. کاربران با برنامه آپ به آسانی قادر خواهند بود که امور بانکی و مالی خود را انجام دهند، یا وجهی را کارت به کارت کنند، قبض‌های مصارف عمومی خود را پرداخت نمایند و برای سفرهای خود برنامه ریزی نموده و بلیط سفرهای خود را از آپ تهیه نمایند.

تمدید بیمه شخص ثالث و خرید بسته اینترنتی نیز از دیگر امکانات این برنامه است. استفاده از برنامه آپ، صرفا به صورت آنلاین امکان پذیر خواهد بود.

در مجموع می‌توان ویژگی‌های این برنامه را در موارد زیر خلاصه نمود:

  • انتقال وجه کارت به کارت و پشتیبانی از آن پرداخت
  • خرید شارژ تلفن همراه و بسته‌های اینترنتی
  • پرداخت قبوض مصارف عمومی آب، گاز، برق، تلفن و همچنین جرائم رانندگی و عوارض شهرداری
  • استعلام میان دوره‌ و پایان دوره‌ای قبوض خطوط دائمی همراه اول و پرداخت آن
  • امکان شارژ اعتبار اسنپ برای کاربران و دیگران
  • خرید بلیط هواپیما و قطار
  • پرداخت بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت بانکی و امکان شارژ کیف پول آپ
  • کمک به موسسات خیریه
  • خرید از هزاران فروشگاه مجهز به کارتخوان آپ، پرداخت هزینه دادرسی، پرداخت‌های بیمه ایران
  • خرید بیمه حوادث انفرادی و بیمه حوادث سفر، بیمه‌نامه شخص ثالث، آتش‌سوزی مسکونی،

اپلیکیشن آپ

عمده جرایم و تخلفات ارتکابی توسط برنامه آپ

همانگونه که ذکر شد، برنامه آپ از تجمیع انواع اپلیکیشن‌های ارائه دهنده بسیاری از خدمات متنوع تشکیل شده و ممکن است گاهی در صورت استفاده کاربران از اپلیکیشن‌های برنامه آپ، جرائم و تخلفاتی را به همراه داشته باشد و موجب خسارت یا ورود ضرر به کاربر گردد.

عمده جرایم و تخلفات صورت گرفته در برنامه آپ را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

  • عدم توانایی کاربر در استفاده از برنامه یا اپلیکیشن های موجود در برنامه آپ پس از کسر وجه از حساب او:

بیشترین شکایت مردم و کاربران از برنامه آپ، این است که خدماتی همچون بیمه یا خرید بلیط هواپیما و قطار را که شخص از طریق برنامه آپ خریداری نموده و وجه آن را نیز واریز نموده، نتوانسته دریافت کند.

البته این تخلفات در صورت وقوع سوء نیت از سوی کاربر عنوان کیفری نیز خواهد داشت ولی در غیر این صورت سامانه آپ مکلف به ایفای تعهدات اپلیکیشن‌های خود یا جبران خسارت زیان‌دیده خواهد بود.

  • عدم مطابقت خدمات درخواست شده از سامانه آپ با خدمات ارائه شده:

معمولا اپلیکیشن‌های برنامه آپ، نوع برنامه‌های خود را در سامانه به نمایش خواهند گذاشت که از لحاظ کیفیت و کمیت، حد مشخصی دارد.

خریدار خدمات، به امید دریافت برنامه‌ای با اوصاف ذکر شده، خدماتی را انتخاب و خریداری خواهد کرد و پول را از طریق درگاه مربوط به حساب برنامه آپ واریز می‌نماید. اما متاسفانه پس از دریافت و ارائه خدمات، مغایرت‌هایی زیادی به چشم می خورد.

در این حالت نیز در صورت عدم سوء نیت، برنامه آپ موظف به ایفای تعهد است.

  • عدم واریز مبلغ انتقال داده شده به حساب طرف دیگر یا نهادهای ارائه کننده خدمات عمومی

در صورتی که تراکنش‌های انجام شده موفق نباشد، برنامه آپ موظف است نسبت به پیگیری موضوع و عودت وجوه کسر شده از حساب کاربران اقدام نموده و در واقع بستر امنی را برای مشتریان خود فراهم آورد.

هرگونه سوء نیت و برداشت غیر قانونی از حساب کاربران تبعات سنگینی را برای اداره‌کنندگان برنامه مذکور به همراه خواهد داشت.

  • ورود غیر قانونی به حریم خصوصی اشخاص

همانگونه که ذکر شد برنامه آپ، حاوی لینک‌ها و برنامه‌های متعلق به اشخاص ثالث است به شکلی که کلیک کردن بر روی آن‌ها ممکن است منجر به جمع‌آوری اطلاعات شخصی بسیاری از افراد گردد.

البته به گفته خود اداره کنندگان این برنامه، آن‌ها هیچ مسئولیتی در مورد اطلاعاتی که با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارید نخواهد داشت، ولی در حقیقت اینگونه نیست و برنامه آپ ملزم به حمایت و حراست از حریم خصوصی کاربران خود هستند.

نصب برنامه آپ

چگونه از برنامه‌ آپ شکایت کنیم؟

شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی

ورود اینترنت به زندگی روزمره بشر، بر بسیاری از جوانب زندگی انسآن‌ها تاثیرگذار بوده است و آن را با تغییرات زیادی مواجه نموده است.

یکی از این تغییرات، امکان فروش خدمات در بستر اینترنت بوده که همانگونه ذکر شد با شیوع بیماری کرونا در تمامی جهان، از جمله کشور ما رواج بیشتری داشته است.

هنگامی که صحبت از شکایت از فروشگاه‌های آنلاین و اپلیکیشن‌های اینترنتی به میان می‌آید، به جرات باید گفت که اولین طریق طرح شکایت که به ذهن انسان خطور می‌نماید، سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و یا سامانه نماد اعتماد الکترونیکی enamad.ir بوده که به صورت کاملا تخصصی برای شکایت از فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی و برنامه‌های اندرویدی ایجاد شده است.

نکته‌ای که باید به آن توجه گردد، این است که برای آنکه بتوان از طریق سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی یا سامانه نماد اعتماد الکترونیکی، از یک برنامه اینترنتی شکایت کرد، لازم است که آن برنامه، دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد و یا  از اتحادیه، مجوز دریافت کرده باشد که خوشبختانه برنامه آپ از این ویژگی برخوردار است.

در صورتی که برنامه آپ، مرتکب هر یک از تخلفات اشاره شده در بخش قبل گردد‌، شیوه و مراحل طرح شکایت از برنامه آپ و یا هر فروشگاه اینترنتی دیگر، به این شکل خواهد بود، که باید در بدو امر به سامانه نماد اعتماد الکترونیکی به آدرس فوق مراجعه نموده و بعد از آن با استفاده از گزینه ورود به سامانه ثبت شکایات، برای طرح و ثبت شکایت از برنامه مذکور از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی اقدام لازم را به عمل آورد.

شکایت از طریق پلیس فتا

نکته‌ای که باید به آن اشاره شود این است که اگر شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی از طریق این روش انجام گردد، در مواردی همچون خودداری از ارائه خدمات، طولانی شدن مدت زمان ارائه خدمات و یا عدم پذیرش درخواست عودت وجه، مراتب از طریق میانجیگری و مصالحه مرتفع خواهد شد و در غیر این صورت، شاکی به طرح شکایت از طریق مراجع قضایی کشور ارشاد می‌گردد.

یکی دیگر از راه‌های طرح شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی، شکایت از طریق پلیس فتا است.

پلیس فتا به صورت کاملا تخصصی‌، تحقیقات مقدماتی جرایم برنامه‌های رایانه‌ای را با ارجاع آن به دادسرای جرایم رایانه‌ای کشور انجام داده و نتیجه تحقیقات را برای مرجع صالح ارسال خواهد کرد.

در طرح شکایت از برنامه آپ از طریق پلیس فتا، مراحل شکایت به این شکل بوده که شاکی با ورود به سامانه پلیس فتا و با کلیک بر روی آیکون ثبت گزارش مردمی، شرح شکایت اینترنتی خود از برنامه آپ را ثبت نموده و با دریافت کد رهگیری، پیگیری خواهد کرد.

البته این نکته قابل توجه است که روش طرح شکایت از برنامه آپ از طریق پلیس فتا اختصاص به مواردی داشته که عمل این برنامه، جرم بوده و دارای یک عنوان مجرمانه همچون کلاهبرداری اینترنتی باشد.

تبلیغات برنامه آپ

شکایت از طریق مرجع قضایی (دادسرای جرایم رایانه‌ای و دادگاه‌های حقوقی)

به جزء دو روش طرح شکایت از فروشگاه اینترنتی که در قسمت قبل به آن اشاره گردید، راه‌های دیگری هم برای ثبت شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی از سوی قانونگذار در نظر گرفته شده، که هر چند طرح شکایت از این مسیرها نسبت به روش‌های قبل، مراحل طولانی‌تری دارد، اما از آن جایی که امکان اخذ یک حکم قضایی را به دنبال دارد که از ضمانت اجرای قدرتمندی نیز برخوردار است، نسبت به دو روش قبل، از کارآمدی بیشتر برخوردار خواهد بود.

شیوه و مراحل شکایت از برنامه آپ از طریق مرجع قضایی، باید طبق مراحل ذیل دنبال گردد:

ابتدا شاکی باید با در دست داشتن مدارک و مستندات لازم از جرایم و تخلفات صورت گرفته، به یکی از دفاتر خدمات قضایی مراجعه نموده و شکایت خود را ثبت نماید، این شکایت نامه به دادسرای جرایم رایانه‌ای ارسال خواهد شد.

بعد از وصول شکایت از ناحیه دادسرا و ارجاع آن به شعبه دادیاری یا بازپرسی، شعبه دستورات لازم جهت تحقیقات مقدماتی را صادر کرده و پرونده برای پلیس فتا ارسال خواهد شد.

با اتمام تحقیقات مقدماتی، در صورتی که نظر دادسرا بر عدم وقوع هرگونه جرمی از سوی سامانه آپ باشد، قرار منع تعقیب را صادر کرده، ولی اگر نظر دادسرا بر وقوع جرم باشد، با صدور قرار جلب به دادرسی، پرونده را برای دادگاه کیفری دو استان ارسال خواهد کرد.

دادگاه کیفری بعد از احضار طرفین و تشکیل جلسه رسیدگی، مجددا به دلایل ارائه شده در پرونده رسیدگی کرده و چنانچه نظر بر وقوع جرم داشته باشد، رای بر محکومیت کیفری صادر خواهد کرد. این رای ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدیدنظر استان خواهد بود.

روش طرح شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی از طریق دادسرا، اختصاص به مواردی داشته که عمل فروشگاه اینترنتی، جرم باشد و دارای یک عنوان مجرمانه همچون کلاهبرداری اینترنتی یا سرقت اینترنتی گردد.

پس در مواردی که عمل فروشگاه اینترنتی، جرم نبوده، تنها ممکن است از طریق مراجعه به شورای حل اختلاف یا دادگاه حقوقی، برای طرح دعوای حقوقی اقدام نمود.

آدرس الکترونیک پلیس فتای استان‌ها: https://www.cyberpolice.ir/fata-offices

آیا امکان اعلام گزارش و پیگیری تخلفات از خود سامانه آپ نیز میسر خواهد بود؟

همانگونه که ذکر شد، تخلفاتی که در آن سوء نیتی نباشد قابل پیگیری کیفری از طریق دادسرای جرایم رایانه‌ای یا پلیس فتا نیست.

در سامانه آپ و سایر سایت‌های مشابه آن، بخشی به عنوان ارائه گزارشات و شکایات وجود دارد که به جز اقدام به گزارش دادن برخی تخلفات، کار چندانی از سوی شما ساخته نیست و مسئولان اینگونه سامانه‌های آنلاین، عملا پاسخ قانع کننده‌ای به شکایت کاربران نخواهند داد.

لذا در صورتی که از متضرران این برنامه‌ها و سایت‌های آنلاین هستید باید از مسیر قانونی اقدام به طرح شکایت نمایید. طرح شکایت کیفری یا حقوقی، روشی خواهد بود که حتما شما را به پول از دست رفته می‌رساند و ضرر شما را جبران خواهد کرد.

طرح شکایت علیه برنامه آپ، چقدر زمان می‌برد؟

با عنایت به حجم  زیاد پرونده‌های مربوط به شکایت از فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی که برنامه آپ نیز از آن مستثنی نخواهد بود، و از آن جایی که متاسفانه همه روزه شاهد بروز این اختلافات در کسب و کارهای اینترنی و آنلاین هستیم، باید اعلام نمود که تخمین زمان شروع و پایان طرح شکایت، از مسیرهای ذکر شده، قابل پیش بینی دقیق نیست و معمولا وکلا در این زمینه، زمان مشخصی را اعلام نمی‌کنند.

البته پیشگویی زمان در پرونده های حقوقی و کیفری در هر موضوعی، در اغلب مواقع نیز، خیلی دقیق از آب در نخواهد آمد.

ولی قطعا کارشناسان و وکلای شاغل در این حوزه، با تجربه‌ای که در پیگیری و انجام پرونده‌های مختلف جرایم رایانه‌ای کسب نموده‌اند، قادرند بهترین و سریع ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

لوگوی برنامه اپ

هزینه‌های طرح شکایت از برنامه آپ به چه میزان است؟

هزینه مطرح کردن شکایت کیفری از طریق دادسرای جرایم رایانه‌ای از برنامه آپ، مطابق تعرفه‌های قانونی اعمال خواهد شد که البته هزینه طرح شکایت کیفری هزینه چندان بالایی نیست.

طبق تعرفه خدمات قضایی، مبلغ ده هزار تومان بابت هزینه ثبت شکایت از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از شما دریافت خواهد شد و بسته به ضمایم شکواییه نیز مبلغی به آن افزوده می‌گردد.

هزینه طرح شکایت حقوقی نیز بسته به موضوع خواسته متفاوت خواهد بود و معمولا شما برای استرداد وجوه واریزی به حساب سایت مذکور، باید سه و نیم درصد ارزش خواسته را به هنگام ثبت دادخواست پرداخت کنید.

البته کلیه هزینه‌های مذکور در فرض محکومیت برنامه بازار،  قابل اخذ از محکوم‌علیه می‌باشد.

در مجموع هزینه‌های دادرسی از مرحله ثبت شکایت تا صدور رای و هزینه‌های مرحله اجرا و همچنین تعرفه‌های حق الوکاله وکیل در صورت نیاز شما به استفاده از خدمات وکیل دادگستری و هزینه‌هایی همچون کارشناسی و ثبت شکواییه، هر ساله توسط سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام می گردد.

برای اطلاع از تعرفه خدمات قضایی در سال 1401 می‌توانید به قانون بودجه کشور مراجعه نمایید.

برای شکایت از برنامه آپ چه مدارکی باید به همراه داشته باشم؟

همانگونه که قبلا نیز ذکر شده، برای طرح هر شکایتی اعم از کیفری، حقوقی و اداری، شما موظفید، مدارک و مستندات را که بیانگر تخلفات و جرایم صورت گرفته در برنامه رایانه‌ای است را به مرجع رسیدگی کننده ارائه کنید و حتما آن‌ها را به همراه شکایت خود به دفاتر خدمات قضایی ارائه کنید.

معمولا مدارک مورد نیاز برای طرح شکایت از سایت و برنامه آپ عبارتند از:

  • تامین دلیل از کارشناسان امر در خصوص عدم ارائه خدمات اشاره شده در سامانه
  • اسکرین‌شات از هزینه واریز شده به حساب برنامه آپ یا دریافت پرینت بانکی
  • گزارش پلیس فتا از تعرض صورت گرفته به حریم خصوص کاربر

علاوه بر موارد فوق، طبق قانون، برای اثبات هر دعوایی از شهادت، اقرار، سند، قسامه و سوگند می‌توان استفاده نمود، هر چند علم و آگاهی قاضی نیز در پرونده های مذکور بی تاثیر نیست.

مزایای استفاده از خدمات وکیل برای طرح شکایت از برنامه آپ

اگر می‌خواهید شکایت شما در دادسرای جرایم رایانه‌ای با سرعت بیشتری پیش برود و به نتیجه مطلوبی برسد و حقوق از دست رفته‌ خود را به دست آورید، حتما با یک وکیل مجرب جرایم رایانه‌ای مشورت کنید.

گاهی مسائل پیش می‌آید، که شاید از دید شما کاملا عادی جلوه کند ولی برعکس، از منظر و دیدگاه یک وکیل با تجربه، بسیار مهم هستند و ممکن است در محکومیت سامانه یا برنامه مذکور، تاثیرگذار باشند. یک وکیل با تجربه و صادق قادر است شما را در خصوص موارد یاد شده، به دقت راهنمایی نماید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از خدمات وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، رسیدن به نتیجه دلخواه در کمترین زمان ممکن، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به جرایم مذکور خواهد بود.

کاربران اپ

ارائه خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه حقوقی شکایت 24

مورد اشاره شده جزء بسیار کوچکی از جرائم صورت گرفته در برخی سامانه‌های آنلاین و خدمات رسان است که البته به نوبه خود از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار است، تا حدی که در صورت عدم رسیدگی به موقع مراجع قضایی و پلیس فتا، تبعات جبران ناپذیری را در افکار عمومی جامعه ایجاد خواهد کرد.

عمده مشکلات پیش آمده در این حوزه، اغلب به کم‌توجهی کاربران در استفاده از درگاه‌های امن بر می‌گردد و همین امر باعث خواهد شد که به راحتی جرائم مختلفی در حوزه فضای مجازی و زیرشاخه‌های آن رخ دهد.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تمام فرآیند احقاق حق خود را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسایل مربوط به جرایم رایانه‌ای، می‌تواند کمک شایان توجهی به شاکی پرونده نماید. اما اگر به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد، در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه، افزایش خواهد داد.

همچنین مطالعه محتواهای حقوقی تنظیم شده از سوی وکلا و کارشناسان مجرب حقوقی این سامانه، می‌تواند بسیاری از مشکلات حقوقی شما را مرتفع نماید.

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکواییه، دادخواست، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و مانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

چه جرایم یا تخلفاتی در سامانه آپ قابل وقوع است؟

عدم توانایی کاربر در استفاده از برنامه یا اپلیکیشن های موجود در برنامه آپ پس از کسر وجه از حساب او، عدم مطابقت خدمات درخواست شده از سامانه آپ با خدمات ارائه شده، عدم واریز مبلغ انتقال داده شده به حساب طرف دیگر یا نهادهای ارائه کننده خدمات عمومی، ورود غیر قانونی به حریم خصوصی اشخاص

آیا امکان طرح شکایت کیفری از برنامه آپ وجود دارد؟

بله، امکان طرح شکایت کیفری از سامانه آپ از طریق دادسرای جرایم رایانه‌ای و پلیس فتا ممکن است، که برای انجام این مهم با در دست داشتن شکایت تنظیم شده، باید به دفاتر خدمات قضایی یا سامانه پلیس فتا مراجعه و شکایت خود را به ثبت رساند.

آیا امکان اعلام شکایت و پیگیری موضوع در خود سامانه آپ نیز میسر است؟

در سامانه آپ و سایر سایت‌های مشابه آن، بخشی به عنوان ارائه گزارشات و شکایات وجود دارد که به جز اقدام به گزارش دادن برخی تخلفات، کار چندانی از سوی شما ساخته نیست و مسئولان اینگونه سامانه‌های آنلاین، عملا پاسخ قانع کننده‌ای به شکایت کاربران نخواهند داد.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۷ رای

‫6 دیدگاه ها

  1. ازنرم افزار آپ استغاده نکنید. از کارت بانکی من مبلغ یکمیلیون وپانصد هزارتومان بدون اجازه من برداشت شده وبه نام شخصی غیرحقیقی منتقل کرده بود همچنین از موجودی شارژ کیف پولم هم مبلغ پنجاه هزارتومان هم بالا
    کشیده بود. من از صفحات تخلف آن اسکرین شات گرفتم وبه پلیس فتا میخام ارایه بدم

  2. آپ کلاهبردار و شیلد هست… من دو تا بلیط پرواز از آپ خریدم و هر دو پرواز بدلیل بدی آب و هوا پرواز لغو شد بعداز ۱۴ روز بمن هیچ جواب ندادن و گفتن ایرلاین پول نداده و پولش رو خوردن‌..آپ را نصب نکنید که بعدا پشیمان خواهید….

  3. برنامه اپ . بسیار کلاهبرداره من یک بسته اینترنتی یک ماهه خریدم و پولش را هم پرداخت کردم و عملیات موفق امیز تایید شد بعد از دو ساعت پیام امد که بسته یک ماهه شما فعال نگردید یعنی من دو ساعت داشتم اینترنت ازاد پرداخت میکردم بعد دوباره پرداخت کردم بعد رفتم گردش حساب گرفتم دیدم پول خرید یک ماهه از حسابم دو بار کسر شده یعنی با یک پیامک از من دو تا کلاهبرداری کرد یکی دو ساعت اینترنت ازاد استفاده کردم دوم اینکه پول دو تا بسته اینترنت یک ماهه از حسابم کم شد واقعا از این اپ دیگه استفاده نمیکنم کلاهبردار حرفه ای هست

  4. سلام
    این برنامه در امسال دنیایی از شکایت و نفرین پشتش داشته
    به بهانه های واهی پول افراد رو از کیف پول کسر میکنن حالا برای چی خدا داند! بعد هزار بار زنگ زدن تنها کاری که میکنن شماره پیگیری میدن و نهایتا میگن همینه که هست
    مراقبشون باشید به جز برنامه های بانکی به هیچ وجه از برنامه اپ برای پرداخت قبض و خرید و انتقال وجه دیگه استفاده نکنید که براحتی پولتون رو بالا میکشن
    با این نرم افزار گردش مالی صدها میلیاردی برای خودشون درست کردند از پول مردم

    1. شما هر قبضی که با این برنامه آپ یا ۷۸۰ پرداخت میکنی رسما یه ماه بعد میشینه تو حساب مخابرات یا برق و گاز !!! که تا اون موقع هم یا قطع میشن یا باید دوباره بری پرداخت کنی
      برنامه اپ برای خودش گردش مالی درست کرده و پول ما رو برای خودش میدونه! فلان فلان شده ها

  5. به هیچ وجه از نرم افزار آپ استفاده نکنید
    پولتون رو بلوکه میکنن و علکی هربار ۵۰۰۰ تومن کارمزد کسر میکنند و هی تراکنش ناموفق میزنن و میگن باید یک هفته صبر کنی بعد زنگ بزنی! خلاصه خستت میکنن تا بیخیال شی
    از فروشگاه اسنپ خرید میکنی بعد اگه کنسل بشه برای برداشت پول خودت میگن برو نرم افزار آپ رو نصب کن!!! بعدم اونجا همشون خفت گیرن و با تراکنش ناموفق و عدم پاسخگویی پولت رو راحت بالا میکشن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا