شکایت از سایت اینترنتی

شکایت از کلاهبرداری اینترنتی نی نی سایت چگونه است؟

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد نی نی سایت را بشناسید و گاهی از آن استفاده کرده باشید یا حتی جز کاربران آن باشید. همانطور که میدانید این سایت بیشتر برای تبادل نظر و اطلاعات در رابطه با مسائل و مشکلات مختلف و البته معمولا روزمره استفاده می شود.

بسیاری از کاربران با نام های کاربری مختلف از این سایت استفاده می کنند و مشکلات و مسائل و همچنین سوال هایی را که در طول روز برای آن ها پیش می آید را در آن یادداشت می کنند.

پس از آن کاربران دیگر که از قبل در آن سایت عضویت داشته و یا به تازگی عضو آن می‌شوند، پاسخ سوال وی یا نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با مسئله وی بیان می کنند و در سایت بارگذاری می کنند تا آن کاربر و همچنین کاربران دیگر آن را مطالعه کرده و بهره ببرند.

کلاهبرداری اینترنتی یکی از مسائلی است که شاید شما هم با آن مواجه شده باشید. این نوع از کلاهبرداری در طی چند وقت اخیر بسیار شایع شده و با روزافزونی استفاده مردم از اینترنت و فضاهای مجازی از طریق آن، جز شایع‌ترین جرایم اینترنتی به شمار می رود و بسیاری از کاربران به خاطر همین موضوع از خریدهای اینترنتی مهم یا در حالت کلی خرید اینترنتی اجتناب می‌ کنند.

برای مثال می توان به هزاران کلاهبرداری اینترنتی اشاره کرد که افراد سودجو، پس از این که مبلغی را از افراد به ازای کالایی دریافت می کنند، آن کالا را به آن ها اعطا نمی کند و با عدم پاسخگویی یا بلاک کردن آن ها، از آن ها کلاهبرداری می ‌کنند و وجه دریافتی را به آن ها پس نمی دهند.

به همین منظور، پلیس فتا و دیگر مراجع رسیدگی ‌کننده، همواره در تلاشند تا به کاربران و در حالت کلی مردم اخطار دهند که هنگامی که می خواهند از سایت و فروشگاه اینترنتی چیزی را خریداری کنند، حتما به نماد اعتماد آن توجه کرده و از دارا بودن مجوز توسط فروشگاه، اطمینان کامل حاصل نمایند و پس از آن وجه مربوطه را واریز کنند.

 البته لازم به ذکر است که باید نکات دیگری را هم رعایت کنند. برای مثال شایان توجه است که بیشتر فروشگاه های اینترنتی که معتبر و دارای نماد اعتماد و مجوزهای لازم هستند، دارای درگاه پرداخت می باشند. به همین منظور اگر یک سایتی داره درگاه پرداخت نباشد، بهتر است که نسبت به اعتبار آن اطمینان بیشتری پیدا کنید.

همچنین در حالت کلی، هیچ فروشگاه اینترنتی نباید از شما اطلاعات کارت بانکی تان را به طور کامل بپرسد یا از شما درخواست کند که آن را از طریق ایمیل برای آن ها ارسال نمایید و اگر کسی چنین اطلاعاتی را از شما خواست و یا شما را تهدید به افشای اطلاعات تان کرد، می توانید آن را به پلیس یا پلیس فتا گزارش کنید و پیگیری کنید تا فرد خاطی و کلاهبردار به سزای اعمالش برسد.

نی نی سایت

کلاهبرداری اینترنتی نی نی سایت

بسیاری از افراد در نی نی سایت، که بیان کردیم در رابطه با مسائل مختلفی تجربیات خود را به اشتراک می گذارند و از دیگران سوال می پرسند، همچنین در رابطه با مسائل مربوط به کلاهبرداری های اینترنتی نیز صحبت کرده اند و بیاناتی و اعلام کرده اند.

برای مثال بسیاری از کاربران در رابطه با فروشگاه های اینترنتی موجود در اینستاگرام سوالات خود را پرسیده اند و بسیاری از آنها بیان کردند که توسط افراد سودجو از آن ها کلاهبرداری شده است و از دیگران نیز راه چاره خواسته اند.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا روش هایی را که می توانیم از طریق آن ها کلاهبرداری های اینترنتی را پیگیری کنید و از کلاهبرداران شکایت کنید بیان کنیم.

به همین منظور، می توان شکایت ۲۴ را به مثابه پلتفرمی برای پاسخ به سوالات مربوط به چگونگی شکایت از کلاهبرداری های اینترنتی که در نی نی سایت مطرح شده است در نظر بگیریم.

شکایت از کلاهبرداران اینترنتی چگونه ممکن است؟

شما می توانید با مراجعه به سایت پلیس فتا و قسمتی که برای ثبت شکایات در نظر گرفته شده است، شکایات خود را در زمینه جرایم اینترنتی ثبت کنید و پس از آن منتظر پیگیری از سوی پلیس فتا باشید.

همچنین می ‌توانید به دادگاه های صالح برای رسیدگی مراجعه کنید و با ارائه دادخواست مربوط به کلاهبرداری، شکایت خود را ثبت کنید و پس از آن، مدارک مربوطه را به دادگاه ارائه داده تا پس از اینکه وقوع کلاهبرداری و جرم مورد ادعا توسط دادگاه محرز شد، خوانده به دادگاه بیاید و به دیگر مراحل شکایت نیز رسیدگی شود تا در نهایت حقوق شاکی احقاق شده و در چارچوب قانونی حقوق از دست رفته خود را بازیابد.

کلاهبرداری اینترنتی در اینستاگرام

همانطور که بیان شد بسیاری از افراد، از کلاهبرداری های اینترنتی که از آن ها انجام شده است در نی نی سایت نوشته ‌اند و تجربیات خود را گفته اند و حتی پرسیده اند که در این مواقع چه کارهایی را باید انجام دهیم.

برای مثال بیان شده است که اگر یک فروشگاه اینترنتی پس از اینکه وجه مربوط به کالا پرداخت شد جواب مان را نداد چه کاری باید انجام دهیم؟ یا حتی اگر بدون اینکه کالا ارسال شود فروشنده مشتری را بلاک کند چه اقدامی باید انجام دهند؟

در ابتدا لازم است که نسبت به کلاهبرداری اطمینان کافی را حاصل نمایید و به این صورت نباشد که مثلا از یک فروشگاه اینترنتی پر مخاطب خرید کرده و بلافاصله انتظار داشته باشید که کالای خریداری شده توسط شما برای شما ارسال شود و وقتی همان روز یا روز بعد آن را پیگیری می کنید انتظار داشته باشید که به سرعت پاسخ شما داده شود، چرا که بسیاری از فروشگاه های اینترنتی اینستاگرام دارای حجم زیادی پیام هستند و به همین منظور نمی ‌توانند در همان دقایق یا ساعات اولیه پاسخ شما را بدهند و مشکل شما را پیگیری کنند.

پس از اینکه از عدم پاسخگویی یا کلاهبرداری فروشگاه اینترنتی مطمئن شدید، باید مدارکی را برای شکایت علیه فروشگاه مربوطه در دست  داشته باشید. آن شامل رسید واریز یا اسکرین شات از عدم پاسخگویی یا بلاک شدن توسط فروشگاه مربوطه و غیره می باشد.

بعد از آن نیز  با توجه به بیانات گفته شده در همین مطلب به سایت پلیس فتا مراجعه کنید و مدارک را ارسال کنید تا مورد بررسی قرار گیرند.

نی نی سایت

استفاده از وکیل برای ثبت شکایت علیه کلاهبرداری های اینترنتی

همانطور که می دانید، ما نمی‌توانیم به دلیل محدودیت زمان و منابع، تمامی علوم را شخصا فرا بگیریم و از آن ها استفاده کنیم و در هیچ کدام از کارهای خود، نیاز به گرفتن کمک یا مشاوره از افراد متخصص نداشته باشیم.

به همین منظور در مسائل مختلفی از کمک افراد مختلف و متخصصان حوزه مربوطه استفاده می کنیم تا به نحو احسن موضوع مورد نظر را به پایان برسانیم و اگر حقی از ما سلب شده یا در نظر گرفته نشده است، آن را محقق کنیم.

در مسائل حقوقی نیز همین احساس نیاز در اکثر مواقع وجود دارد و در حالت کلی هر فردی نیاز دارد تا هنگامی که حقی از خودش سلب می‌شود یا در نظر گرفته نمی‌شود، از یک فرد متخصص یا حقوقدان برای جبران هر چه بهتر حقوق خود مشورت بگیرد و در چارچوب قانونی، حقوق خود را به دست آورد.

به همین منظور بهتر است که در هنگام وقوع جرایمی مانند کلاهبرداری اینترنتی، از کمک یک وکیل و حقوقدان آگاه به جرایم اینترنتی و مواد قانونی مربوط به آن استفاده شود.

شکایت ۲۴ بهترین پلتفرم برای استفاده از وکیل برای ثبت شکایات است. چرا که بسیاری از وکلا در هر کجای ایران و در حوزه‌ های تخصصی مختلفی در حال فعالیت در این پلتفرم هستند و به راحتی در کمترین زمان پاسخ شما را می ‌دهند و به شما کمک می کنند که برای ثبت شکایت خود، بهترین روش ها را پیش بگیرید و در کمترین زمان حقوق از دست رفته خود را باز یابید.

شکایت ۲۴ برای ثبت شکایت از کلاهبرداران اینترنتی

شما می ‌توانید با استفاده از سایت شکایت ۲۴، در ۲۴ ساعت روز و در کمترین زمان، وکیل مد نظر خود را در حوزه مشخص و در موقعیت مکانی نزدیک به محل سکونت خود انتخاب کنید و پس از آن از تمامی اطلاعات خط و مراحل مربوط به شکایت و همچنین محل صالح برای رسیدگی به شکایت و محلی که باید شکایت خود را ثبت کنید اطلاع پیدا کنید و به راحتی شکایت خود را ثبت کنید و دیگر نگران تلف شدن وقت و هزینه خود با مراجعه به دفاتر حقوقی و دفتر وکالت های مختلف، نباشید و هر زمانی که بخواهید با وکیل انتخابی خود در ارتباط قرار گیرید و همچنین از پرداخت هزینه های گزاف برای دریافت مشاوره از سوی وکیل، مصون بمانید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا