شکایت از اصناف

شکایت از پارکینگ چگونه است؟ پارکینگ عمومی و خصوصی

به منظور شکایت از پارکینگ می‌توان از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد. در این زمینه بحث شکایت از پارکینگ‌های عمومی واقع در سطح شهر و همچنین پارکینگ‌هایی که در منازل مسکونی وجود دارند، مطرح می شود.

تقریبا همه ما با پارکینگ آشنایی داریم و به مکانی‌هایی گفته می‌شود که وسایل نقلیه در آن جا به اصطلاح عمل پارک را انجام می‌دهند.

حتی با این قضیه مواجه شده‌اید که برای خرید به یک مرکز خرید یا صرف غذا به رستوران مراجعه کرده باشید و قصد دارید که خودرو خود را در نزدیک‌ترین مکان قرار دهید.

به طور معمول، مراکز تجاری برای رفاه حال شهروندان مکان‌های مجزایی را تحت عنوان پارکینگ ایجاد کردند تا افراد بتوانند خودروهای خود را در آن جا بدون مشکل خاصی قرار دهند.

در این شرایط با مراجعه به مراکز تجاری می‌توانید ماشینتان را در جای مناسبی قرار دهید و از این بابت نباید نگرانی خاصی داشته باشید. مشکلات مربوط به پارکینگ در کشورمان همواره وجود دارد و معمولا رانندگان به سختی می‌توانند جای مناسبی را برای پارک کردن پیدا کنند.

همچنین اگر به مراکز معتبر و شناخته مراجعه کنید که معمولا رفت و آمد زیادی در آن می‌شود، به احتمال زیاد در مورد موضوع پارکینگ با مشکل مواجه می‌شوید.

استفاده از پارکینگ در زندگی شهری

پارکینگ‌ها قوانین مخصوص به خود را دارند و خودروهایی که در آن جا قرار می‌گیرند، باید مقررات مربوطه را رعایت کنند. در واقع مشکلاتی که در مورد بحث پارکینگ مطرح می‌شود، متعدد هستند و صرفا در ارتباط با یک موضوع خاصی نیز محدود نمی‌شوند.

برای پارکینگ‌ها مالکین خصوصی و حتی دولتی وجود دارد و از این حیث این اماکن تحت شرایط خاصی اداره می‌شوند.

اغلب افراد اینگونه تصور می‌کنند که پارکینگ مکانی است که مالکی برای آن تعریف نشده است و در واقع صاحب مشخصی ندارند.

اما برخلاف تصور افراد باید گفت که پارکینگ جزو مکان‌های مهم و حساس در کشور محسوب می‌شوند و اداره کردن آن‌ها تحت ضوابط خاصی صورت می‌گیرد.

البته مدیریت این اماکن اغلب در اختیار مراجع دولتی قرار دارد و گاهی اوقات نیز به بخش خصوصی واگذار می‌شود. در واقع می‌توان گفت که افراد عادی معمولا مالکیت پارکینگ را برعهده ندارند و در اغلب مواقع ارگان‌های دولتی مالک آن‌ها محسوب می‌شوند.

با توجه به حساسیت بالای مکان‌هایی نظیر پارکینگ علی‌الاصول نمی‌توان مدیریت آن‌ها را برعهده اشخاص عادی قرار داد.

مالکیت پارکینگ‌ها می‌تواند برای اشخاص حقیقی یا حقوقی باشد و هیچگونه محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. البته که اغلب این مراکز تحت مدیریت اشخاص حقوقی قرار دارند.

در مورد شکایت از پارکینگ‌های عمومی، عوامل مختلفی در این زمینه دخیل هستند. در واقع دلایلی که می‌تواند منجر به طرح شکایت از این مراکز شوند، گوناگون هستند و باید اینگونه اختلافات از طریق مراجع ذی‌صلاح مورد بررسی قرار گیرد.

شکایات از پارکینگ می‌تواند از اختلافات جزئی شروع شود و در نهایت طرفین برای احقاق حقوق قانونی خود اقدام به طرح دعوا می‌نماید.

تقریبا برای اغلب پارکینگ‌های عمومی، تعداد مشخصی نگهبان تعبیه شده است که مسئولیت رسیدگی به این مراکز دارند.

قاعدتا برای این که بتوانید خودرو خود را در پارکینگ قرار دهید، باید هزینه‌هایی را در قبال آن پرداخت کنید. منشا اصلی اختلافات و شکایت در این زمینه به مسائل مالی ارتباط دارد.

در واقع راننده خودرو ممکن است که در مورد هزینه پرداخت پارکینگ با مسئولان آن دچار اختلاف شود و در نهایت شکایت علیه یکدیگر مطرح می‌شود.

در طی سالیان اخیر شاهد تخلفات گسترده در این حوزه بوده‌ایم و میزان شکایاتی که از این مراکز شده است، بسیار قابل توجه است.

این مراکز تعرفه مشخصی برای هزینه‌های پارکینگ دارند و نباید از شهروندان بیشتر از نرخ مصوب دریافت کنند. این موضوع در سطح شهرهای بزرگ بسیار شایع است و پارکینگ‌ها از مردم هزینه‌های بالایی را در این زمینه اخذ می‌کنند.

دریافت مبالغ بیشتر از تعرفه تعیین شده از سوی پارکینگ‌های عمومی، تخلف محسوب شده و شهروندان می‌توانند چنین تخلفاتی را از سوی مراجع ذی‌صلاح پیگیری کرده یا شخصا اقدام به شکایت کنند.

شکایات به دلیل تخلفات پارکینگ حق قانونی شهروندان است و به راحتی می‌توانند علیه آن‌ها طرح دعوا کنند. چنانچه فردی تخلفی را از سوی مراکز مشاهده کرد، می‌تواند آن را از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار دهد.

پارکینگ‌هایی که در سطح شهر واقع هستند، وظایفی را در قبال شهروندان برعهده دارند و اگر در این زمینه کوتاهی انجام دهند، موجبات شکایت را فراهم می‌کنند.

صرف مسائل مالی نمی‌تواند دلیلی برای شکایت از پارکینگ محسوب شود و حتی عدم اجرای وظایف و اموری که به این مراکز محول شده است، می‌تواند منجر به طرح دعوا علیه آن‌ها شود.

در بررسی پارکینگ‌های اماکن مسکونی نیز شرایط خاصی وجود دارد و ممکن است که اهالی ساختمان در این زمینه با یکدیگر دچار اختلاف شوند.

در مورد پارکینگ آپارتمان قاعده و قانون مشخصی وجود ندارد و بیشتر بر اساس مسائل عرفی تعیین م‌ شود. بنابراین بهتر است که افراد ساکن در یک ساختمان مشکلات مربوط به محل پارک خودروها را به صورت مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

گاهی اوقات مشاهده شده است که فردی بخش‌های مختلف پارکینگ را برای خود تصاحب کرده است اما فرد دیگر در همان آپارتمان جای مشخصی برای قرار دادن خودروی خود را ندارد.

در این صورت اگر طرفین نتوانند اختلاف پیش آمده را از طریق سازش حل و فصل کنند، در نهایت باید شکایت از طریق مراجع قانونی را مطرح کنند.

در هر حال موضوع شکایت از پارکینگ از جهات مختلف حائز اهمیت است و اگر افراد قصد شکایت داشته باشند، باید از فرآیند و مراحل قانونی آن و همچنین مراجع صلاحیت دار در این زمینه آشنا باشند.

به همین منظور برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه شکایت از پارکینگ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

پارکینگ عمومی

آشنایی با طرح شکایت از پارکینگ

تعداد پارکینگ‌های عمومی در سطح کشور بسیار زیاد هستند که سالانه تعداد آن‌ها در حال افزایش است. برخی از سازمان‌ها که نفوذ بالایی در مراجع ذی‌ربط مانند شهرداری دارند، مکان‌های عمومی را تبدیل به پارکینگ می‌کنند.

علی‌القاعده تبدیل مکان‌هایی که برای رفاه حال عموم مردم ایجاد شده است، تخلف محسوب می‌شود اما با توجه به قدرت و نفوذ بالایی که مالکین آن دارند، امکان برخورد با این افراد وجود ندارد.

ایجاد پارکینگ در سطح شهر به موجب اهداف مختلفی صورت می‌گیرد که طبیعتا هدف اصلی آن کسب درآمدزایی است. با توجه به درآمد هنگفتی که این مراکز دارند، سایر اشخاص را ترقیب به ایجاد چنین مکان‌هایی می‌کند و از این جهت همواره شاهد افزایش تعداد پارکینگ هستیم.

پارکینگ‌هایی که در سطح شهر هستند، ممکن است مرتکب یک سری رفتارهایی شوند که در نهایت تخلف محسوب شوند. در واقع تخلفات پارکینگ می‌تواند منجر به شکایت از آن‌ها شود.

شکایت از اماکن عمومی که اعمال غیر قانونی انجام می‌دهند، جز حق عامه و شهروندی محسوب می‌شود و در این زمینه محدودیت خاصی اعمال نشده است.

در واقع این که فردی تخلفات مراکز مختلف را گزارش دهند، به نوعی وظیفه شهروندی را انجام داده است و این قضیه می‌تواند از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کند.

در واقع هیچ ارگانی نمی‌تواند اشخاصی را به دلیل شکایت از پارکینگ توبیخ کند و حتی برایشان جریمه‌هایی صادر کند. باید شرایطی را فراهم کنند تا متولیان و مسئولان پارکینگ در صورت کوچک‌ترین تخلفی با مجازات روبه‌رو شوند.

قرار گرفتن خودروها در پارکینگ مستلزم رعایت یکسری تشریفات خاص است و از این رو بروز تخلف جزئی نیز می‌تواند مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورد.

این که مسئولان پارکینگ با افراد مختلف دچار اختلاف و مشکل می‌شوند به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع می‌توان گفت که در این زمینه مسئولان ذی ربط با اهمال در اجرای وظایف خود زمینه بروز اختلاف را ایجاد می‌کنند.

وظیفه اصلی متولیان و مسئولان پارکینگ این است که مدیریت و اداره پارکینگ را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و اگر در این زمینه کوتاهی کنند، طرف مقابل این حق را دارد تا از آن‌ها آن شکایت کند.

گاهی اوقات بخشی‌هایی از پارکینگ به صورت انحصاری در اختیار افراد مختلف قرار می‌گیرند که اینگونه مسائل به واسطه هزینه مبالغ مشخصی صورت گرفته است.

برخی اشخاص اقدام به پرداخت هزینه‌های بالا به مسئولان پارکینگ می‌کنند و برای همیشه یا موقت بخش‌هایی از پارکینگ در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

اینگونه رفتارها از طرف پارکینگ‌ها تخلف محسوب شده و باید اقدامات لازم از طرف مراجع ذی ربط در این زمینه نیز انجام شود.

در ارتباط با مدیریت بخش‌های مختلف پارکینگ، مقرراتی وجود دارد که باید در زمان پارک نمودن خودروها و مسائل دیگر اعمال شود.

دلیل دیگری که می‌تواند منجر به شکایت از پارکینگ شود، عدم توجه و اجرای ضوابط و مقررات مربوط است. در واقع مسئولان پارکینگ باید قوانینی که در این حوزه وضع شده است را به درستی و بدون مشکل خاصی انجام دهند.

عدم رعایت مسئولیت‌های مذکور در قرارداد از طرف متولیان پارکینگ تخلف محسوب شده و این امکان برای شما فراهم است تا از مجموعه‌های متخلف شکایت کنید.

گاهی اوقات ممکن است که خودرویی که در پارکینگ قرار داده‌اید، به دلیل مختلف آسیب ببیند که در این صورت در وهله اول باید بتوانید مقصر اصلی حادثه را پیدا کنید.

در این شرایط اگر مسئول پارکینگ پاسخگو نباشد و در این زمینه با شما نیز همکاری نکند، می‌توانید از وی نیز شکایت کنید.

وظایفی که نگهبان پارکینگ دارد این است که به موارد امنیتی خودروهای پارک شده توجه داشته باشند و اگر در این بین خودرویی آسیب ببیند، باید تا حدودی پاسخگو باشد.

اگر اختلافات در این زمینه در اغلب مواقع با گفتگو ساده حل می‌شود و نیازی به طرح شکایت نیست. اما اگر بنا به هر دلیلی مشکل شما با این مراکز به روش عادی حل و فصل نشد، در نهایت چاره‌ای جزء شکایت از آن‌ها ندارید.

در مواقعی نیز ممکن است که شکایت از پارکینگ به دلیل تخلف خودرو دیگر در آن مکان صورت گرفته است و در واقع به صورت مستقیم از پارکینگ شکایت نشده است.

در این شرایط می‌توانید در زمان تنظیم شکایت علاوه بر خودرو مقصر به مشخصات پارکینگی که در آن حادثه رخ داده است نیز اشاره کنید.

ارائه خدمات توسط پارکینگ‌های عمومی

پارکینگ‌های عمومی برخلاف عنوانی که برای آن‌ها اطلاق می‌شود، در قبال ارائه خدمات مختلف از شهروندان مبالغی را دریافت می‌کنند.

در اصل این مراکز نباید در ازای ارائه خدمات، هزینه‌هایی را دریافت کنند. اما پارکینگ‌ها در حال حاqر به محلی برای کسب درآمد تبدیل شده‌اند و به راحتی می‌توان از آن‌ها درآمدزایی کرد.

به همین سبب تعداد پارکینگ در کشورمان سالانه در حال افزایش است و برای برخی اشخاص دارای منبع درآمد مناسبی است.

خدماتی که پارکینگ در اختیار مردم قرار می‌دهند، عمده‌ترین آن به قرار دادن وسایل نقلیه مربوط می‌شود. در واقع می‌توان گفت که اصلی‌ترین امکاناتی که برای پارکینگ‌های عمومی در نظر گرفته می‌شود، جای‌گیری خودروهای عموم مردم است.

بسیاری از پارکینگ‌های سطح شهر برای ارگان و سازمان‌های خاصی هستند که معمولا در مکان‌هایی تعبیه می‌شوند که مراکز تجاری وجود دارند.

این مراکز با توجه به خدماتی که ارائه می‌دهند، اما می‌توانند زمینه مشکلات زیادی را ایجاد کنند. در واقع شهروندان در مورد خدماتی که این مراکز ارائه می‌دهند، رضایت کافی ندارند و همین موضوع سبب می‌شود تا موجی از شکایات علیه آن‌ها ایجاد شود.

طبق بررسی‌های انجام شده، شهروندان به دلیل تخلفات گسترده‌ای که پارکینگ‌های عمومی انجام می‌دهند، سطح رضایتی مطلوبی از خدمات آن‌ها ندارند و در نهایت اقدام به شکایت از این مراکز می‌کنند.

البته تخلفاتی که مراکز مزبور انجام می‌دهند، گاهی اوقات سهوی است و مسئولان پارکینگ در این زمینه هیچ گونه عمدی ندارند.

در واقع مسائل مربوط به پارکینگ‌های عمومی جز مشکلات شهری نیز محسوب می‌شوند و در واقع حقوق عامه مردم را خدشه دار می‌کند.

در عین حال که استفاده از پارکینگ‌های شهری در اغلب مواقع با پرداخت هزینه همراه هستند، باید امکانات رفاهی مناسبی در این زمینه در اختیار مردم قرار گیرد.

بنابراین بروز هرگونه تخلف از طرف پارکینگ شهری مساوی است با طرح شکایت عامه مردم که شکایات در این حوزه از طریق مراجع مختلفی قابلیت رسیدگی دارد.

پارک کردن خودرو

علل عمده شکایت از پارکینگ

عواملی که می‌تواند منجر به شکایت از پارکینگ شوند، متعدد هستند و نمی‌توان برای آن‌ها معیار ثابتی را در نظر گرفت. در واقع نارضایتی‌های عموم مردم از سطح خدمات پارکینگ‌ها می‌تواند در نهایت به شکایت از این مراکز منتهی شود.

تعداد پارکینگ‌هایی که در حیطه وظایف و امور خود مرتکب تخلف شده باشند، کم نیستند و هر ساله این روند در حال افزایش است.

البته پارکینگ‌هایی در سطح شهر هستند که سابقه چندین ساله در این حوزه دارند و مردم رضایت کافی از خدمات آن‌ها دارند.

حال در این بین مراکزی هستند که مدیریت مربوط به پارک کردن ماشین را به درستی و مطابق مقررات قانونی انجام نمی‌دهند و در این زمینه رفتارهای غیر قانونی انجام می‌دهند.

موارد زیر می‌تواند موجب بروز نارضایتی شهروندان از خدمات پارکینگ‌ها شود که در صورت تداوم این مشکلات منجر به شکایت نیز می‌شود.

بنابراین علل عمده شکایت از پارکینگ عبارتند از:

  • عدم ارائه خدمات مربوطه در سطح ایده آل و مطلوب
  • اخذ مبالغ بالا از شهروندان
  • دریافت هزینه‌های بالا از عموم مردم برای خدمات پارکینگ بیشتر از تعرفه مصوب
  • برخورد نامناسب مسئولان پارکینگ با مردم
  • آسیب رساندن نگهبان پارکینگ به خودروهای شخصی افراد
  • عدم توجه به حقوق عامه مردم
  • توهین به رانندگان خودروها

مواد مزبور تنها بخشی از دلایل اصلی شکایت از پارکینگ به شمار می‌رود. در واقع هرکدام از دلایل فوق می‌تواند در نهایت به این موضوه منتهی شود که مردم از این مراکز شکایت کنند.

با توجه به این که شاکی برای اثبات ادعادی خود باید دلایل و مستندات کافی در اختیار مرجع رسیدگی‌کننده قرار دهد، دلایل فوق می‌تواند مدرک کافی برای اثبات تخلف از طرف پارکینگ‌ها نیز باشد.

می‌توان گفت که دلایل ذکر شده نوعی تخلف از سوی پارکینگ‌های عمومی محسوب می‌شود و عموم مردم می‌توانند به استناد آن شکایت خود را در مراجع قانونی طرح کنند.

در واقع اگر پارکینگ‌ها چنین تخلفاتی را انجام دهند، شهروندان باید برای دستیابی به حقوق عامه خود از آن‌ها شکایت کنند.

برخی از مردم با مشاهده چنین مواردی علیه مراکز مزبور طرح دعوا نمی‌کنند و این موضوع سبب می‌شود تا تخلفات بعدی نیز از سوی آن‌ها رخ دهد.

در مواقعی نیز مسئولان پارکینگ رفتارهایی را انجام می‌دهند که مصداق بارز جرم هستند و در این صورت شاکی باید این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری کند.

شکایت از پارکینگ به دلیل دریافت مبالغ هنگفت به بهانه حق تعرفه

همانطور که گفته شد، پارکینگ‌ها با هدف کسب درآمد برای یک سری از ارگان‌ها و سازمان‌های خاص ایجاد شده‌اند و در این زمینه از مردم مبالغی را دریافت می‌کنند.

این مراکز در قبال خدماتی که در اختیار شهروندان قرار می‌دهند، از آن‌ها پول دریافت می‌کنند. در واقع اخذ پول از طرف پارکینگ برای خدماتی که به انواع وسایل نقلیه داده می‌شود، تخلف محسوب نمی‌گردد.

زمانی چنین رفتارهایی از سوی پارکینگ‌ها عملی غیر قانونی محسوب می‌شود که اقدام به اخذ مبالغ هنگفت به بهانه حق تعرفه کنند.

اغلب این مراکز توسط شهرداری مدیریت می‌شود و تعرفه پارکینگ نیز از سوی این سازمان تعیین می‌شود. تعیین تعرفه پارکینگ براساس عوامل مختلفی صورت می‌گیرد، اما پارکینگ‌های سطح شهر نباید بیشتر از نرخ مصوب قانونی مالیات به عنوان حق عرفه دریافت کنند.

مبالغی که از شهروندان در این زمینه دریافت می‌شود، معمولا برحسب تعداد ساعتی است که خودرو شخصی در پارکینگ قرار گرفته است.

طبیعتا هرچه تعداد ساعت حضور خودرو در پارکینگ بیشتر باشد، مبلغ دریافتی از رانندگان بیشتر خواهد بود. البته ملاک دریاف حق تعرفه برخی از پارکینگ‌ها متفاوت است و براساس تعداد روز محاسبه می‌شود.

در واقع اگر خودروی شما به اندازه مثلا یک ساعت در پارکینگ قرار داده شده باشد، تعرفه یک روز کامل از شما اخذ خواهد شد.

دریافت حق تعرفه هنگفت جز دلیل اصلی شکایت از پارکینگ‌ها به شمار می‌رود و این موضوع باعث می‌شود تا اعتماد مردم نسبت به این مراکز بسیار کم شود.

گفتنی است که تمامی پارکینگ‌های فعال در کشور بدون انجام کوچک‌ترین تخلف، وظایف خود را انجام می‌دهند و رضایت شهروندان از آن‌ها در سطح قابل قبولی قرار دارد.

زمانی که پارکینگ مطابق تعرفه قانونی از مردم مبالغی را دریافت کند، یقینا برای طرفین مشکلی به وجود نمی‌آید و قاعدتا موضوعات مربوط به طرح شکایت و دعوا مطرح نمی‌شود.

فضای پارکینگ

بیشترین حوزه ثبت شکایت از پارکینگ‌های متخلف

طبق آمارهای منتشر شده، بیشترین شکایات ثبت شده از پارکینگ‌های متخلف مربوط به اخذ مبالغ بیشتر از نرخ مصوب است.

در واقع عمده شکایات شهروندان این است که پارکینگ‌ها سطح ارائه خدماتشان را کاهش و در مقابل هزینه حق تعرفه پارک خودروها را افزایش داده‌اند.

میزان شکایت از پارکینگ‌های شهری در هر استان متفاوت است و معمولا بیشترین شکایات ثبت شده از استان‌های پرجمعیت کشور می‌باشد.

در همین راستا بیشترین تخلفات نیز در استان تهران رخ داده است که البته پارکینگ‌های متخلف در پایتخت زیر ذره بین مراجع قانونی قرار دارند.

در واقع در زمینه خدمات، بیشترین شکایات در زمینه پارکینگ‌های شهری است. در واقع پارکینگ‌های عمومی سطح شهر در صدر شکایات مردمی قرار دارند و این موضوع نشان از افزایش سطح نظارت بر روی این مراکز است.

عدم جلوگیری از تخلفات در این زمینه می‌تواند موجبات مشکلات بعدی را فراهم آورد و باید مراجع نظارتی سطح نظارتشان را بالا ببرند.

در صورت شکایت شاکی از این مراکز ابتدا ابلاغیه‌ای برای آن‌ها صادر می‌شود که از انجام چنین تخلفاتی خودداری کنند. در صورت تکرار آن مراجعی چون سازمان تعزیرات اقدام به پلمپ پارکینگ‌های متخلف می‌نماید.

شکایت از پارکینگ‌های ‌شهری به دلیل گران فروشی

از دلایلی که سبب شکایت از پارکینگ‌های شهری می‌شود، گران فروشی است. بحث گران فروشی در تمام اصناف کاری رخ می‌دهد و صرفا به پارکینگ‌ها محدود نمی‌شود.

در هر حال اگر با مراجعه به پارکینگ شهری متوجه شدید که مسئولان آن خدمات مورد نظر را بالاتر از نرخ مصوب به شما ارائه کردند، سریعا باید این موضوع را از طریق مراجع ذی ربط پیگیری کنید.

شکایت از اصناف مختلف به دلیل گران فروشی در کشورمان تقریبا به رویه ثابتی تبدیل شده است که این موضوعات در مرجع صالح مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

هیچ کدام از پارکینگ شهری به لحاظ قانونی حق ندارند که تعرفه خدمات خود را بالاتر از نرخ مصوب در اختیار شهروندان قرار دهند. چنین امری تخلف محسوب شده و امکان پیگیری و شکایت از طرف شهروندان وجود دارد.

مرجعی که به صورت تخصصی به تخلفات گران فروشی رسیدگی می‌کند، سازمان تعزیرات حکومتی است. وظیفه اصلی این سازمان، رسیدگی به تخلفات حوزه گرانفروشی اصناف مختلف است و شاکایان باید شکایت خود را در این مرجع مطرح کنند.

به منظور شکایت واصله به سازمان تعزیرات مبنی بر گران فروشی پارکینگ‌های شهری، در وهله اول تیم تحقیقاتی را به محل ارسال می‌کند تا مراحل شکایت انجام شود.

در صورتی که تخلف صورت گرفته توسط تعزیرات محرز گردد، رسیدگی به شکایت در مرحله رسیدگی قرار گرفته و در نهایت تصمیم نهایی اتخاذ می‌گردد.

شکایت از پارکینگ به دلیل گران فروشی به شکل تخصصی در سازمان تعزیرات مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت متخلفان جریمه خواهند شد.

در حال حاضر پارکینگ های شهری به صورت مسقف و غیر مسقف در کشورمان هستند که هرکدام تعرفه‌های مشخصی دارند. اما در هر صورت نباید در این زمینه اعمالی را انجام دهند که به دلیل گران فروشی علیه آن‌ها شکایت شود.

برخی از پارکینگ‌های شهری ترفندهای مختلفی را برای آن که بتوانند از مردم مبالغ بیشتری را دریافت کنند، به کار می‌گیرند.

در واقع پارکینگ‌های متخلف مبنای دریافت حق تعرفه را نوع و مدل خودرو در نظر می‌گیرند. بنابراین اگر خودرو با مدل بالا قصد استفاده از پارکینگ را داشته باشد، مسئول مربوطه پول بیشتری را از مالکین خودرو اخذ می‌کنند.

برخی از دارندگان پارکینگ به نوع و مدل خودرو شهروندان نگاه می‌کنند و نسبت به این موضوع از آن‌ها مبالغ را دریافت می‌کنند. هر چه مدل خودرو بالاتر باشد، پول بیشتری از مالکان خودرو‌ها اخذ می‌شود؛ برخی‌ها نیز در پارکینگ‌های خود به صورت ماهیانه و یا هفتگی اشتراک گذاری می‌کنند که انجام این اقدام غیرقانونی و مبنایی برای گران فروشی است.

جای پارک

ثبت شکایت اینترنتی از پارکینگ‌های شهری

ممکن است این سوال در ذهن شما مطرح شود که امکان ثبت شکایت اینترنتی از پارکینگ‌های ‌شهری وجود دارد؟ در واقع امکان ثبت شکایت از پارکینگ به صورت آنلاین وجود دارد؟

برای برخی از افراد ممکن است که شرایط ثبت شکایت از پارکینگ برای مراجعه حضوری به مراجع ذی صلاح فراهم نباشد، در این صورت می‌توانند اعتراضات و شکایات خود را به صورت اینترنتی به ثبت برسانند.

در واقع اگر شاکی نتواند به مراجع صالح حضورا مراجعه کند، به معنای عدم امکان ثبت شکایت قانونی توسط آن‌ها وجود ندارد.

سازمان‌های صلاحیتدار اقدام به طراحی سامانه‌ای نموده‌اند تا اگر فردی قصد شکایت داشته باشد، بتواند آن را به صورت آنلاین ثبت کند.

در صورتی که شخصی به دلایل مختلف قصد شکایت از پارکینگ یا اعلام تخلفات در این زمینه را داشته باشد، می‌تواند از طریق سامانه طراحی شده موضوع پیش آمده را پیگیری کند.

برای شکایت از پارکینگ شهری باید به کدام مرجع مراجعه نمود؟

اگر قصد شکایت از پارکینگ شهری را دارید، قبل از هر چیز باید بدانید که شکایت خود را باید در چه مرجعی مطرح کنید. برای هر صنفی، یک سری از مراجع رسیدگی صالح به رسیدگی به تخلفات آن‌ها هستند که برای پارکینگ‌های عمومی نیز مراجع معینی تعریف شده است.

در ارتباط با مرجع صلاح در مورد شکایت از پارکینگ به نوع موضوع شکایت توسط شاکی بستگی دارد. در واقع اگر شاکی به دلیل تخلف گران فروشی قصد داشته باشد از این مرکز شکایت کند، باید به سازمان تعزیرات حکومتی مراجعه نماید.

همچنین شهروندان می‌توانند تخلفات ناشی از گران فروشی پارکینگ‌های شهری را از طریق سامانه 124 پیگیری کنند. این سامانه برای ثبت گزارشات و شکایات مربوط به تخلفات گران فروشی طراحی شده است.

همچنین می‌توانید تخلفات دیگر پارکینگ را مستقیما از طریق شهرداری مورد پیگیری قرار دهید. با توجه به این که اغلب پارکینگ‌های سطح شهر متعلق به شهرداری هستند، به همین منظور شکایات مردمی از این مراکز نیز قابل رسیدگی در شهرداری خواهد بود.

بنابراین مراجعی چون شهرداری، سازمان تعزیرات حکومتی و همچنین سامانه 124 برای رسیدگی به شکایت از پارکینگ شهری اختصاص یافته‌اند که افراد مختلف می‌توانند شکایات خود را در این مراجع مطرح کنند.

تنظیم شکایت‌نامه برای شکایت از پارکینگ

اختلاف بین متصدیان پارکینگ و شهروندان یک امر بدیهی است و ممکن است که شهروندی به دلایل مختلف با پارکینگ دچار مشکلاتی شود.

ثبت شکایات و رسیدگی به اعتراضات مردمی در مورد نحوه عملکرد پارکینگ‌های شهری توسط مراجع ذی صلاح مانند سازمان تعزیرات و شهرداری رسیدگی می‌شود.

در هر صورت چنانچه قصد شکایت علیه پارکینگ شهری را دارید، باید در وهله اول بتوانید شکایت نامه مرتبط با مشکلی که برایتان ایجاد شده است، تنظیم کنید.

ارائه شکایت نامه به مراجع صالح در واقع اولین و مهم‌ترین قدم در شکایت از پارکینگ است. بنابراین اگر تمایل دارید که شکایت شما در اسرع وقت و بدون وجود مشکل خاصی مورد بررسی قرار گیرد، باید بتوانید شکوائیه با رعایت اصول قانونی تهیه نمایید.

تنظیم شکوائیه اصولا توسط وکلا و کارشناسان حقوقی صورت می‌گیرد که تنظیم آن را باید برعهده اشخاص متخصص در حوزه حقوق کار قرار دهید.

به همین سبب تهیه و تنظیم شکوائیه مرتبط با موضوع شکایت از پارکینگ را می‌توانید در اختیار سامانه شکایت 24 قرار دهید.

مشاور حقوقی برای شکایت از پارکینگ

امکان بروز رفتارهای غیر قانونی و انجام تخلفات از جانب پارکینگ‌های عمومی واقع در سطح شهر وجود دارد و مطابق قانون این حق برای مشتریان وجود دارد تا در این خصوص رسیدگی به شکایات خود را از طریق مراجع صالح درخواست کنند.

به همین جهت اگر قصد شکایت از این مراکز را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس‌های متنوع سامانه شکایت 24 است.

در این صورت می‌توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار شما قرار دهیم. طرح شکایت از پارکینگ به دلیل انجام تخلفات، نیازمند رعایت یکسری شرایط قانونی است که بدون بهره گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

ما در این سامانه با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از این مراکز را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماییم.

استفاده از خدمات سایت شکایت 24 می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح شکایت علیه پارکینگ‌های متخلف در این حوزه به شمار رود.

شکایت 24 آماده خدمت رسانی در ارائه انواع خدمات حقوقی نظیر تنظیم شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه و مشاوره‌های تخصصی می‌باشد.

قبل از هر اقدام حقوقی بهتر است از مشاوره‌های تخصصی این سایت که توسط وکلا و کارشناسان مجرب و متخصص انجام می‌شود، استفاده کنید و از راهنمایی‌های مشاوران متخصص در این زمینه بهره مند شوید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

پارکینگ اختصاصی

بهره‌مندی از مشاوره حقوقی سامانه شکایت 24

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات حقوقی دست یافت، مشاوره حقوقی است. در واقع از طریق مشاوره حقوقی می‌توان به موضوعات و مسائلی که در مورد آن دچار مشکل شده‌اید، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

بین مشاوره حقوقی و اطلاعات حقوقی معمولا مرز مشخصی وجود ندارد اما یقینا برخورداری از مسائل این چنینی بدون بهره‌مندی از متخصصین حقوقی عملا غیر ممکن است.

گفتنی است که از روش‌های دیگری که می‌توان به اطلاعات حقوقی دست پیدا کرد، مراجعه به وکیل دادگستری است.

این که در زمینه‌های حقوقی به وکیل یا کارشناس حقوقی مراجعه شود، بستگی به نظر افراد دارد و نمی‌توان طرفین را ملزم کرد که الزاما برای طرح دعوا از وکیل استفاده کنند.

اگر تمایل دارید که با وکلا و متخصین حقوقی در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24 یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما خواهد بود.

گاهی اوقات دیده شده است که اشخاص مختلفی از مجموعه‌ای مشاوره حقوقی دریافت کرده‌اند اما از شرایط کاری و نحوه عملکرد آن‌ها رضایت کافی نداشته‌اند.

با توجه به این که طی چند سال اخیر تعداد مجموعه‌هایی که با هدف سوء استفاده از موکلین اقدام به اخذ مبالغ بالا به عنوان حق‌المشاوره می‌کرده‌اند و در قبال آن هیچگونه خدماتی را ارائه نداده‌اند، زیاد شده است، باید برای دریافت مشاوره حقوقی به مجموعه‌ای مراجعه کنید که دارای سابقه چندین ساله در این زمینه باشد.

مشاوره‌های حقوقی شکایت 24 به صورت آنلاین، تلفنی و در بستر فضای مجازی نیز انجام می شود که برای افراد مزیت‌های فراوانی دارد.

یکی از این مزیت‌ها برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی است. از طریق مشاوره حقوقی این سامانه می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه اقامه دعاوی حقوقی و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از مشاوره حقوقی این سامانه، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد مسائل مختلف کسب کرد.

با توجه به این طرح دعاوی حقوقی از طریق مراجع قانونی، کمی زمان‌بر و نیازمند رعایت یک سری موارد قانونی است و اصول دادرسی مشخص دارد، که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

در صورتی که قصد دارید از پارکینگ شهری شکایت کنید اما با نحوه و مراحل طرح شکایت در این زمینه آشنا نیستید، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

چرا شکایت 24 را انتخاب کنیم؟

سامانه شکایت 24 با بهره مندی از وکلا، کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

همچنین این سامانه علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی و نحوه قراردادنویسی نیز خدمات رسانی نیز می‌کند.

در هر صورت چنانچه به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و قصد تنظیم شکایت حقوقی در مراجع قضایی و به تبع آن تنظیم دادخواست، شکوائیه و سایر اوراق قضایی را دارید، قبل از هر اقدام حقوقی به سایت شکایت 24 مراجعه کنید و خدمات و امکانات آن بهره‌مند شوید.

باتوجه به این که شکایت 24 سابقه چندین ساله در زمینه ارائه خدمات حقوقی دارد و بهترین و مجرب‌ترین حقوقدانان کشور در این مجموعه فعالیت می‌کنند، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب افراد مختلف برای بهره‌مندی از امکانات و خدمات حقوقی باشد.

در ارتباط با نحوه شکایت از پارکینگ و مراجعی که در این زمینه صلاحیت دارند، توضیحاتی ارائه شد اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۱۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا