شکایت از اصناف

شکایت از دکه روزنامه فروشی چگونه است؟

ممکن است شما یا اطرافیانتان برای خرید روزنامه یا مجله به دکه روزنامه فروشی‌ها مراجعه کرده باشید و تا حدودی با حطیه کاری آن‌ها آشنا هستید.

برخی افراد این مراکز را با سوپر‌مارکت‌ها اشتباه می‌گیرند اما در حالت کلی وظایفی که هرکدام برعهده دارند، با یکدیگر متفاوت است.

خرید از دکه روزنامه فروشی

دکه روزنامه فروشی در کنار فروش روزنامه و مجلات مختلف، محصولات مختلفی که ممکن است عموم مردم در طول روز به آن احتیاج داشته باشند، را عرضه می‌کنند.

این مراکز همانطور که از نام آن‌ها پیدا است، به صورت تخصصی در زمینه فروش روزنامه فعالیت می‌کنند. در واقع در کشورمان به جز دکه روزنامه فروشی نمی‌توان مراکزی را یافت که در این زمینه خدمات رسانی انجام دهند.

در واقع می‌توان اینگونه بیان کرده که اگر شخصی قصد خرید روزنامه داشته باشد، باید به دکه فروش این محصولات مراجعه کند؛ در غیر این صورت نمی‌توان به روزنامه و مجله دسترسی داشت.

این دکه‌ها تمامی مجلات و روزنامه‌های روز کشورمان را به فروش می‌رسانند که در واقع از نشریات معتبر ایرانی به صورت مستقیم و یا در مواقعی نیز به شکل غیر مستقیم انواع مختلف روزنامه را دریافت می‌کنند.

بسیاری از افراد به مطالعه روزنامه علاقه شدیدی دارند و تمامی اخبار روز ایران را از این طریق پیگیری می‌کنند. روزنامه همانطور که از اصطلاحش پیدا است، اتفاقات و وقایع روز کشور را تشریح می‌کند.

البته اگر بگوییم که روزنامه و نشریات و مجلات مانند سابق کارایی داشته باشند تا حد زیادی اغراق کرده‌ایم؛ زیرا این محصولات مانند سالیان اخیر در بین عموم جامعه کارایی چندان زیادی ندارند.

البته نشریات معتبر همچنان در این زمینه فعالیت می‌کنند و اخبار و اطلاعات روز کشور را در قالب روزنامه ارائه می‌کنند.

در هر حال دلایل زیادی منجر شده است تا مردم کشورمان کمتر تمایل به مطالعه روزنامه داشته باشند. البته این موضوع صرفا به کشور ما ارتباطی ندارد و در تمامی کشورهای دنیا نیز شاهد چنین مسائلی هستیم.

یکی از عواملی که سبب شد محبوبیت روزنامه در کشورمان کمتر شود، ظهور و گسترش شبکه‌های مجازی است. تا چند سال گذشته کمتر کسی از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اطلاعات زیادی داشت اما در حال حاضر می‌توان گفت که محبوبیتی که در این حوزه در بین مردم دنیا به وجود آمده کم نظیر است.

در قدیم مردم تمامی اخبار و حوادثی که در جامعه رخ می‌داد را از طریق روزنامه پیگیری می‌کردند؛ زیرا به مانند الان تکنولوژی چندان پیشرفت زیادی نکرده است.

اما گذر زمان تقریبا باعث شد تا یک سری اتفاقات و وقایع در سراسر دنیا رخ دهد و حوزه تکنولوژی را تحت تاثیر نیز قرار داد.

در هر حال امروزه اخبار و حوادث دنیا از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود و روزنامه دیگر کارایی زیادی در بین افراد جامعه ندارد. به مروز زمان با ایجاد شبکه‌های اجتماعی جدید و نوپا در سراسر دنیا، مردم به این حوزه گرایش پیدا کردند و روزنامه و مطالعه آن فراموش شد.

گفتنی است که این موضوع در کشورمان تقریبا به یک دهه اخیر باز می‌گردد و در آن دوران مردم همچنان در حال استفاده از روزنانه بوده‌اند.

گرایش افراد به سمت فضای مجازی در چند سال اخیر تشدید شد و با توجه به امکانات و جذابیت‌های آن تقریبا تمامی اشخاص از سنین مختلف را به سمت خود سوق داد.

تمامی این موضوعات و عوامل سبب شد که دکه روزنامه فروشی در کنار وظیفه اصلی خود، به فروش و عرضه سایر محصولات بپردازند.

کار اصلی این مراکز، ارائه روزنانه و نشریات معتبر است و وقایع مزبور در جهت ارائه سایر خدمات به عموم مردم تاثیر گذار می‌باشد.

با توجه به این که استفاده از روزنامه در جامعه ما مانند سابق نیست و آنطور که انتظار می‌رود، کارایی ندارد اما باز هم دکه‌های زیادی در سراسر کشور هستند که اقدام به فروش روزنامه می‌کنند.

دکه روزنامه فروشی ممکن است در حطیه کاری خود مرتکب تخلفاتی نیز شوند که با مشتریان به دلایل مختلف دچار اختلاف گردند.

وظیفه اصلی این مراکز فروش روزنامه است و با توجه به این که کار آن‌ها ساده به نظر می‌رسد اما می‌توان شاهد بروز تخلفاتی در این حوزه باشیم.

تخلفات در هر صنفی می‌تواند موجبات اختلاف بین طرفین و در نهایت طرح شکایت را ایجاد کند. در واقع قانون این اختیار را به شهروندان داده است که اگر تخلفی را از صنف فروشندگی و سایر مشاغل مشاهده کردند، اقدام به شکایت کرده و آن را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

لازم به ذکر است که در بین مراکز و اصنافی که مورد شکایات عموم مردم قرار گرفته‌اند، تقریبا نامی از دکه روزنامه فروشی دیده نمی‌شود اما باز هم امکان تخلف و مشکلات فراوان در این حوزه هستیم.

در واقع تخلف و انجام امور غیر قانونی از طرف هرمجموعه کاری وجود دارد و این دکه‌ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

شکایت از دکه روزنامه فروشی می‌تواند به دلیل گران فروشی باشد. در واقع یکی از یکی دلایل شایع شکایت از این گروه شغلی، فروش روزنامه با قیمت‌های گزاف است.

گران فروشی در هرمجموعه‌ای وجود دارد و این مسئله در ارتباط با دکه‌های روزنامه فروشی نیز صادق است. این مراکز روزنامه و سایر اجناس دیگر را باید با تعرفه تعیین شده به فروش برسانند.

اگر دکه‌ای اقدام به فروش روزنامه بیشتر از تعرفه مصوب نماید، مصداق بارز گران فروشی است و باید چنین تخلفی از طرف مراجع ذی‌صلاح پیگیری شود.

در صورتی که مشاهده کرید دکه روزنامه فروشی اقدام به گران فروشی می‌کند، باید این قضیه را به اطلاع مرجع ذی ربط برسانید.

مرجع صالح در این زمینه سازمان تعزیرات است که به گران فروشی اصناف مختلف رسیدگی می‌کند. بنابراین می‌توانید شکایت از دکه روزنامه فروشی را در سازمان تعزیرات مطرح کنید.

برای آشنایی با نحوه و مراحل شکایت از دکه روزنامه فروشی و سایر موضوعات مرتبط در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دکه روزنامه فروشی در شهر

آیا می‌توان از دکه روزنامه فروشی شکایت کرد؟

موضوع شکایت و طرح دعوا جزو حقوق شهروندی و قانونی هر فردی محسوب می‌شود. در قانون ایران هیچ گونه منعی برای شکایت و اقامه دعوا وجود ندارد و اگر فردی بنا به دلایل مختلف، حقوق او مورد تضییع قرار گرفت، می‌تواند در این زمینه اقدامات لازم زا انجام دهد.

با توجه به این که امکان تخلف از طرف تمامی گروه‌های شغلی وجود دارد، دکه روزنامه فروشی نیز می‌تواند کارهای غیر قانونی نیز انجام دهند.

زمانی عموم مردم می‌توانند از یک مجموعه یا ارگان خاصی شکایت کنند که در این زمینه مدارک و مستندات کافی داشته باشند. شکایت بدون ارائه ادله قانونی معنا و مفهوم خاصی ندارد و مراجع رسیدگی‌کننده نیز هیچ گونه ترتیب اثری به شکایت شاکی نمی‌دهند.

حال این موضوع در ارتباط با شکایت از دکه روزنامه فروشی نیز صدق می‌کند و اگر قصد دارید از این مراکز شکایت کنید، باید دلایل کافی ارائه دهید.

در هر صورت زمانی می‌توان از این مراکز شکایت نمود که مرتکب تخلفی شده باشند یا کاری را انجام دهند که برخلاف مقررات قانونی باشد.

دکه‌ای که روزنامه و مجلات را با قیمت بالا به مردم می‌دهد یا تخلف دیگری را در این حوزه انجام می‌دهد، باید از آن شکایت نمود.

شکایت از دکه روزنامه فروشی سبب می‌شود تا سایر مشاغل نیز نتوانند تخافات دیگری را انجام دهند و در این صورت زمینه بروز تخلف در جامعه به خودی خود کاهش می‌یابد.

مشتری که برای خرید روزنامه به دکه فروشی مراجعه می‌کند، اگر متوجه تخلف گران فروشی شود، باید در اسرع وقت آن را با مراجع ذی‌ربط در میان بگذارد.

تخلف گران فروشی اگر از سوی مراجعی مانند تعزیرات محرز گردد، مجازات سنگینی برای فروشندگن اعمال می‌شود و در نهایت امکان توقیف کسب و کار مربوطه وجود دارد.

شاکی این حق را دارد تا با ارائه مستندات کافی به مرجع ذی‌صلاح از دکه متخلف روزنامه فروشی شکایت کند و در نهایت با بررسی‌های انجام شده اشخاص خاطی جریمه خواهند شد.

در واقع این که شهروندی تخلفات فروشندگی را به مراجع مربوطه گزارش می‌دهد، وظیفه شهروندی خود را ادا کرده است و این موضوعات سبب می‌شود تا زمینه ایجاد تخلفات گسترده در جامعه به طرز قابل توجهی کاهش یابد.

همچنین اگر دکه‌ای اقدام به فروش روزنامه‌های قدیمی به جای روزنامه جدید بنماید، مرتکب تخلف غیر قانونی شده و باید علیه آن شکایت شود.

همچنین اگر فروشنده روزنامه به شما توهین کرد یا رفتاری را انجام داد که برخلاف حقوق شهروندی باشد، باز هم امکان شکایت برای شما وجود دارد.

علاوه بر این که وقوع جرم از طرف دکه روزنامه فروشی می‌تواند در شرایطی نیز بدون اعلام شکایت از سوی شاکی از جانب مراحع قضایی مستقیما مورد رسیدگی قرار گیرد.

تخلفات بارز دکه روزنامه فروشی و شکایت از آن‌ها

تخلف و اموری که برخلاف قانون باشد، در هر گوه شغلی رخ می‌دهد و صرفا به دکه روزنامه فروشی ارتباط ندارد. تخلفاتی که فروشندگان این حوزه انجام می‌دهند، گسترده است و از این حیث شاکی به راحتی می‌تواند علیه آن‌ها اقامه دعوا کند.

تفاوتی بین نوع تخلف انجام شده توسط دکه روزنامه فروشی وجود ندارد و در هرصورت با بروز جزئی‌ترین تخلف نیز باید اقدامات لازم جهت طرح شکایت را انجام داد.

همانطور که گفته شد، شاکی برای شکایت از دکه باید دلایل موجه و منطقی به مراجع رسیدگی‌کننده ارائه دهد. عدم ارائه ادله کافی می‌تواند به تبرئه شدن فروشنده منتهی شود و شکایت فرد شاکی به نتیجه نمی‌رسد.

معیار ثابتی برای دلایل شکایت از فروشندگان روزنامه وجود ندارد و گستردگی آن‌ها سبب می‌شود تا شهروندان بتوانند طرح شکایتشان را در این زمینه مطرح کنند.

دانستن دلایلی که منجر به شکایت از دکه روزنامه فروشی شود، می‌تواند برای شاکیان بسیار حائز اهمیت باشد و از این طریق به راحتی می‌توانند شکایت خود را به صورت قانونی مطرح کنند.

شهروندی که از سطح کیفیت خدمات ارائه شده توسط این مراکز رضایت کافی ندارد و یا به هردلیلی قصد دارد از آن‌ها شکایت کند، باید دلایل موجه و قانونی داشته باشد.

این که شاکی نتواند در این زمینه به دلایل قانونی در زمان طرح شکایت استناد کند، میتواند منجر به بروز مشکلات فراوان برای وی شود.

موارد زیر می‌تواند موجب بروز نارضایتی شهروندان از خدمات فروشندگان روزنامه شود که در صورت تداوم این مشکلات منجر به شکایت نیز می‌شود.

بنابراین تخلفات بارز دکه‌های روزنامه فروشی که می‌تواند منجر به شکایت شوند، عبارتند از:

  • عدم ارائه خدمات مطلوب به مشتریان
  • فروش روزنامه با قیمت بالاتر از نرخ مصوب به مشتریان
  • اخذ مبالغ بالا از مشتریان در قبال سایر خدمات
  • گران فروشی روزنامه به صورت علنی در سطح شهر
  • رفتار نامناسب فروشنده با مشتری
  • توهین و فحاشی فروشنده به مشتریان
  • ارائه روزنامه‌های قدیمی به جای روزنامه تاریخ جدید

مواد مزبور تنها بخشی از دلایل اصلی شکایت از دکه روزنامه فروشی به شمار می‌رود. در واقع هرکدام از دلایل فوق می‌تواند در نهایت به این موضوع منتهی شود که مردم از این مراکز شکایت کنند.

با توجه به این که شاکی برای اثبات ادعادی خود باید دلایل و مستندات کافی در اختیار مرجع رسیدگی‌کننده قرار دهد، دلایل فوق می‌تواند مدرک کافی برای اثبات تخلف از طرف دکه ها نیز باشد.

می‌توان گفت که دلایل ذکر شده نوعی تخلف از سوی دکه‌های روزنامه فروشی محسوب می‌شود و عموم مردم می‌توانند به استناد آن شکایت خود را در مراجع قانونی طرح کنند.

در واقع اگر دکه‌های فروش روزنامه چنین تخلفاتی را انجام دهند، شهروندان باید برای دستیابی به حقوق عامه خود از آن‌ها شکایت کنند.

برخی از مردم با مشاهده چنین مواردی علیه مراکز مزبور طرح دعوا نمی‌کنند و این موضوع سبب می‌شود تا تخلفات بعدی نیز از سوی آن‌ها رخ دهد.

در مواقعی نیز فروشندگان روزنامه رفتارهایی را انجام می‌دهند که مصداق بارز جرم هستند و در این صورت شاکی باید این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری کند.

روزنامه خواندن

شکایت از دکه روزنامه فروشی به دلیل ارائه روزنامه قدیمی به جای روزنامه تاریخ جدید

از جمله تخلفاتی که به طور معمول از جانب دکه‌های روزنامه فروشی رخ می‌دهد، ارائه روزنامه قدیمی به جای روزنامه تاریخ جدید است.

در واقع دکه روزنامه فروشی باید برای مشتریان مشخص نماید که کدام یک از روزنامه‌ها جدید هستند و کدام قدیمی. در این صورت مشتری به انتخاب خود هر کدام از روزنامه‌ها را انتخاب می‌کند.

حال برخی از فروشندگان ممکن است در این زمینه اقدام به سوء استفاده از خریداران کنند و به جای فروش روزنامه جدید، روزنامه قدیمی را در اختیار آن‌ها قرار دهند.

این کارها تخلف بارز و رفتار غیر قانونی محسوب شده و مشتری در صورت تمایل می‌تواند از فروشنده خاطی شکایت کند.

گفتنی است که تخلف صورت گرفته حتما نباید مربوط به گرانفروشی باشد و رفتار مزبور نیز از فروشندگان روزنامه می‌تواند موجبات شکایت را فراهم کند.

بنابراین مشتری بعد از خرید اگر متوجه شود که روزنامه تاریخ قدیمی به او فروخته شده است، می‌تواند مستقیما در این زمینه از فروشنده شکایت کند.

البته مشتری در این شرایط بهتر است که قبل از شکایت این موضوع را با فروشنده در میان گذاشته و در صورت مواقفت طرفین روزنامه قدیمی عودت داده شود و روزنامه جدید به مشتری ارائه شود.

گفتنی است در اینگونه تخلفات ممکن است که فروشنده تقصیری نداشته باشد و اشتباها روزنامه قدیمی را به خریدار فروخته باشد.

اما در هر حال اگر این موضوع را با فروشنده روزنامه مطرح کردید و او تحت هیچ شرایطی مسئولیت این کار را برعهده نگیرد، باید اقدامات لازم جهت طرح شکایت قانونی را فراهم کنید.

افرادی که تمایل به مطالعه روزنامه دارند، هنگام خرید این محصول همواره به دنبال روزنامه با تاریخ جدید هستند تا بتوانند اخبار روز کشور و دنیا را پیگیری کنند.

از این حیث فروشندگان معمولا روزنامه‌هایی که تاریخ آن‌ها مدت طولانی گذشته باشد را به مشتری نمی‌فروشند و همیشه روزنامه و مجلاتی که تاریخ روز هستند را به مشتری می‌دهند.

لازم به ذکر است که شاکی باید این موضوع را نزد مرجع رسیدگی‌کننده به اثبات برساند که فروشنده اقدام به فروش روزنامه‌های تاریخ قدیم می‌کند و علاوه بر آین با ترفندهای مختلف خریداران را ترقیب برای خرید اینگونه روزنامه‌ها می‌کند.

در صورت اثبات تخلف مزبور، فروشنده خاطی جریمه می‌شود و اگر این تخلف مجددا ادامه داشته باشد، امکان پلمپ دکه و توقیف فروشندگی روزنامه برای مدت مشخصی نیز وجود دارد.

خرید از دکه روزنامه فروشی

اگر فروشنده دکه روزنامه به ما توهین کرد، می‌توانیم از او شکایت کنیم؟

این امکان وجود دارد که خریدار با مراجعه به دکه روزنامه فروشی با فروشنده دچار اختلاف شود و در نهایت مشاجره لفظی بین آن‌ها صورت گیرد.

در این بین نیز ممکن است که فروشنده به مشتری توهین و فحاشی کند. حال فروشنده می‌تواند به دلیل فحاشی فروشنده از او شکایت کند.

در واقع چنین رفتاری از طرف فروشنده دکه روزنامه جنبه مجرمانه دارد و شاکی می‌تواند علیه او طرح شکایت کیفری کند.

توهین و فحاشی در قانون ایران جرم محسوب می‌شود و اشخاصی که چنین عملی را انجام می‌دهند، مطابق قانون مجرم شناخته شده و در نهایت مجازات می‌شوند.

تخلفاتی که از صنف فروشندگان روزنامه می شود، ممکن است که ارتباطی با حیطه کاری آن‌ها نداشته باشد و مصداق بارز جرم محسوب شود.

در این شرایط شکایت از فروشنده توهین‌کننده حق قانونی مشتری است و مراجع ذی‌صلاح به شکایت او در زمان مناسب رسیدگی می‌کنند.

در هرصورت اگر فروشنده روزنامه به شما توهین کرد، می‌توانید از طریق مراجع قضایی اقدام به ثبت شکایت نمایید.

رسیدگی به اینگونه دعاوی به جهت آن که جنبه کیفری دارند، در مراجع قضایی کیفری رسیدگی می‌شود. در واقع تخلف رخ داده ارتباطی با مسائلی مانند گران فروشی ندارند و از این حیث مراجعی چون سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‌کننده واجد صلاحیت برای رسیدگی به شکایت شاکی نیستند.

بنابراین برای شکایت در این زمینه ابتدا باید به دادسرا مراجعه کنید. دادسرا در وهله اول تحقیقات مقدماتی جرم را انجام می‌دهد و در صورتی که ثابت شود، فروشنده به خریدار توهین کرده است، پرونده برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم به دادگاه کیفری صالح ارجاع داده می‌شود.

اثبات این موضوع تا حد زیادی به ادعاهای ارائه شده طرفین بستگی دارد. در واقع اگر بتوانید مدارکی را در اختیار دادسرا قرار دهید که نشان‌دهنده توهین فروشنده به شما است، وقوع جرم برای دادسرا اثبات می‌گردد.

در نهایت با صدور حکم توسط دادگاه، فروشنده مجازات خواهد شد و شما به حق قانونی خود خواهید رسید.

شکایت از دکه روزنامه فروشی از طریق اتحادیه صنف روزنامه فروشان

اگر قصد شکایت از دکه روزنامه فروشی را دارید، قبل از هر چیز باید بدانید که شکایت خود را باید در چه مرجعی مطرح کنید. برای هر صنفی، یک سری از مراجع رسیدگی صالح به رسیدگی به تخلفات آن‌ها هستند که برای صنف روزنامه فروشی نیز مراجع معینی تعریف شده است.

در واقع دانستن مرجع صالح به رسیدگی شکایت از دکه روزنامه فروشی از آن جهت اهمیت دارد که شاکی ثبت شکایت خود را در کدام سازمان یا ارگان انجام دهد.

کلیه مراکز فروش روزنامه، زیر نظر مرجعی تحت عنوان اتحادیه صنف امور روزنامه فروشان فعالیت می‌کنند. یکی از مراجعی که صلاحیت رسیدگی به شکایت از دکه‌های متخلف روزنامه فروشی در این حوزه را دارد، اتحادیه روزنامه فروشان است.

مشتریانی که از این مراکز بنا به هر دلیلی رضایت ندارند، می‌توانند شکایت خود را در این اتحادیه ثبت کنند. بعد از ثبت شکایت، مراکز ذی ربط در اتحادیه اقدامات لازم را جهت رسیدگی به شکایت طرح شده انجام می‌دهند.

در هر صورت، شاکی باید به صورت حضوری به این مرجع مراجعه کرده و در نهایت با رعایت موازین خاص، شکایت را به ثبت برساند.

لازم به ذکر است که مشتری برای شکایت از این مراکز باید مراحلی را در این اتحادیه انجام دهد تا در نهایت به تقاضای او رسیدگی شود. بنابراین رسیدگی به شکایت از دکه روزنامه فروشی، پروسه نسبتا طولانی دارد که شاکی باید به درستی آن را انجام دهد.

در واقع با توجه به طولانی بودن روند شکایت، متقاضیان باید مدت زمانی را تا اتخاذ تصمیم نهایی از اتحادیه صنف روزنامه فروشان در انتظار باشند.

با صدور تصمیم نهایی از این مرجع، در نهایت دفاتر متخلف جریمه می‌شوند و حتی امکان توقیف فعالیت کاری تا مدت معین نیز وجود دارد. البته این اتحادیه زمانی می‌تواند فروشندگان روزنامه را جریمه کند که ادعاهای مطرح شده به صورت قانونی بر علیه آن‌ها ثابت شود.

مجلات و نشریات

ارجاع شکایات از دکه روزنامه فروشی به سازمان تعزیرات

مرجع دیگری که می‌توان شکایات علیه دکه روزنامه فروشی را در آن مطرح نمود، سازمان تعزیرات حکومتی است. این که شکایت شما از فروشندگان روزنامه در چه مراجعی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، تا حدودی به نوع موضوع شکایت بستگی دارد.

از دلایلی که سبب شکایت از دکه روزنامه فروشی می‌شود، گرانفروشی است. بحث گران فروشی در تمام اصناف کاری رخ می‌دهد و صرفا به این حوزه محدود نمی‌شود.

در هر حال اگر با مراجعه به دکه روزنامه فروشی متوجه شدید که روزنامه و سایر محصولات با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به شما ارائه می‌شود، سریعا باید این موضوع را از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری کنید.

شکایت از اصناف مختلف به دلیل گران فروشی در کشورمان تقریبا به رویه ثابتی تبدیل شده است که این موضوعات در مرجع صالح مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

هیچکدام از دکه‌های روزنامه فروشی به لحاظ قانونی حق ندارند که تعرفه خدمات خود را بالاتر از نرخ مصوب در اختیار شهروندان قرار دهند. چنین امری تخلف محسوب شده و امکان پیگیری و شکایت از طرف شهروندان وجود دارد.

مرجعی که به صورت تخصصی به تخلفات گران فروشی رسیدگی می‌کند، سازمان تعزیرات حکومتی است. وظیفه اصلی این سازمان، رسیدگی به تخلفات حوزه گران فروشی اصناف مختلف است و شاکایان باید شکایت خود را در این مرجع مطرح کنند.

برخلاف تصور اغلب افراد، تعزیرات یک سازمان غیر قضایی محسوب می‌شود که زیر نظر دولت فعالیت خود را انجام می‌دهد. این سازمان صلاحیت رسیدگی به شکایت مربوط به گران فروشی اصناف از جمله دکه روزنامه فروشی را برعهده دارد.

در صورتی که خریداران روزنامه احساس کردند که دکه اقدام به فروش روزنامه بالاتر از قیمت واقعی خود می‌کند، می‌توانند از طریق سازمان تعزیرات شکایت خود را مطرح کنند.

البته تخلف اعلام شده از سوی مردم ابتدا مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس نظارت‌های لازم به عمل می‌آید. به طور کلی اعلام نظر نهایی درمورد شکایت مطرح شده از سوی سازمان تعزیرات معمولا با تاخیر صورت می‌گیرد و دلیل آن هم بررسی‌های دقیق و لازم در این حوزه است.

به منظور شکایت واصله به سازمان تعزیرات مبنی بر گران فروشی دکه های روزنامه فروشی، در وهله اول تیم تحقیقاتی را به محل ارسال می‌کند تا مراحل شکایت انجام شود.

ابتدا باید تخلف صورت گرفته در سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده اعلام شود و بعد از تشکیل پرونده، شکایت مربوطه به سازمان تعزیرات ارجاع داده می‌شود.

در صورتی که تخلف صورت گرفته توسط تعزیرات محرز گردد، رسیدگی به شکایت در مرحله رسیدگی قرار گرفته و در نهایت تصمیم نهایی اتخاذ می‌گردد.

شکایت از دکه روزنامه فروشی به دلیل گران فروشی به شکل تخصصی در سازمان تعزیرات مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت متخلفان جریمه خواهند شد.

شکایت از دکه روزنامه فروشی از طریق سازمان حمایت از مصرف‌کننده

روش دیگر شکایت از فروشندگان روزنامه، مراجعه به سازمان حمایت از مصرف‌کننده است که طرح شکایت از طریق این مرجع مراحل خاص خود را دارد.

سازمان حمایت از مصرف‌کننده همانطور که از نام آن پیدا است، به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان در زمینه تهیه اجناس و محصولات مختلف ساماندهی شده است.

در واقع رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان در خصوص خرید و فروش اجناس مختلف از در صلاحیت این سازمان می‌باشد.

فرد شاکی باید به سازمان مزبور مراجعه کرده و شکایت خود را به ثبت برساند. البته رسیدگی به این گونه شکایات در سازمان حمایت از مصرف‌کننده کمی زمان بر است و پروسه مشخصی را طی می‌کند.

البته این سازمان برای پیگیری شکایات مردمی از دکه روزنامه فروشی سامان‌ه‌های را طراحی کرده است تا افراد به راحتی بتوانند شکایت خود را ثبت کنند.

متقاضیان و شاکیان ضمن مراجعه به سازمان استان مربوط شکایات، انتقادات و درخواست‌های خود را طرح و پیگیری نمایند. البته شاکیان برای اعلام نظر قطعی از سوی سازمان مربوطه می‌بایست مدت زمانی را منتظر بمانند تا نتیجه نهایی وصول شود.

صنف دکه روزنامه فروشی

ثبت شکایت از دکه روزنامه فروشی در سامانه 124

سامانه 124 به منظور رسیدگی به تخلفات گرانفروشی اصناف مختلف طراحی شده است. بنابراین اگر قصد دارید از فروشندگان و مشاغلی که اقدام به گرانفروشی می‌کنند، با سامانه مزبور در ارتباط باشید.

برای برخی از افراد ممکن است که شرایط ثبت شکایت به صورت حضوری به مراجعی چون سازمان تعزیرات فراهم نباشد، در این صورت می‌توانند اعتراضات و شکایات خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانند.

در واقع اگر شاکی نتواند به مراجع صالح حضورا مراجعه کند، به معنای عدم امکان ثبت شکایت قانونی توسط آن‌ها وجود ندارد.

مراجع ذی صلاح اقدام به طراحی سامانه‌ 124 نموده‌اند تا اگر فردی قصد شکایت از دکه روزنامه فروشی به دلیل گران فروشی را داشته باشد، بتواند آن را به صورت آنلاین ثبت کند.

در صورتی که شخصی به دلایل مختلف قصد شکایت از فروشندگان روزنامه یا اعلام تخلفات در این زمینه را داشته باشد، می‌تواند از طریق سامانه مزبور موضوع پیش آمده را پیگیری کند.

تخلفاتی که در سامانه 124 برای فروشندگان روزنامه ثبت می‌شوند، از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند و در اسرع وقت به شکایات مطرح شده رسیدگی به عمل می‌آید.

درواقع زمانی که فردی شکایت خود را در این سامانه ثبت می کند، تیم نظارتی ابتدا موضوع مطرح شده را بررسی می کنند و سپس به واحد مربوطه فرستاده می شود تا تصمیمات لازم در این زمینه اخذ شود.

همچنین واحد تحقیقاتی برای شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 124 در نظر گرفته شده است تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

انجام عمل تحقیقاتی برای شکایات مردمی از دکه های روزنامه فروشی لازم و ضروری است، زیرا در وهله باید این موضوع ثابت شود که تخلفی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر.

اگر توسط واحد‌های تحقیقاتی وقوع تخلف به اثبات برسد، پرونده برای شکایت طرح شده تشکیل می‌شود و سپس به مراجع صالح ارسال می‌شود.

شکایات و گزارشات ثبت شده در سامانه برحسب موضوعی که دارند، به چند دسته تقسیم بندی می‌شوند و سپس توسط واحدهای مربوطه مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

برای رسیدگی به این گونه شکایات نمی‌توان مدت زمان مشخص و ثابتی را در نظر گرفت و بسته به نوع گزارش می تواند متغیر باشد.

پروسه زمانی بررسی هر پرونده به نوع آن بستگی دارد. برخی پرونده‌ها باید فورا مورد رسیدگی قرار گیرند و رسیدگی به سایر پرونده‌ها مستلزم مدت زمان طولانی است. بنابراین همه این موضوعات به نوع شکایت بستگی دارد و ممکن است متفاوت باشد.

لازم به ذکر است که اطلاع رسانی های لازم درمورد شکایت ثبت شده در سامانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و همچنین امکان پیگیری شکایت مستقیما توسط شاکی وجود دارد.

سامانه 124 به صورت دائم فعال است و شهروندان می‌توانند شکایت خود را در ساعات مختلف ثبت کنند و هیچ محدودیتی بابت ثبت شکایت در این زمینه وجود ندارد.

خوشبختانه نحوه عملکرد این سامانه برای مردم رضایت بخش بوده است و بسیاری از شکایات مطرح شده علیه دکه‌های متخلف روزنامه فروشی نتایج موثر داشته است.

این سامانه به طور شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته آماده دریافت شکایات در زمینه گرانفروشی روزنامه توسط دکه‌های سطح شهر و غیره است و هم ‌وطنان می‌توانند از نقاط مختلف کشور با شماره تلفن 124 تماس گرفته و شکایات خود را در این زمینه مطرح کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

تنظیم شکایت‌نامه جهت شکایت از دکه روزنامه فروشی

اختلاف و طرح شکایت بین فروشندگان روزنامه و خریداران یک امر بدیهی است و در بسیاری از حوزه‌های کاری این امر به وقوع می‌پیوندد.

ثبت شکایات و رسیدگی به اعتراضات مردمی در مورد نحوه عملکرد این مراکز توسط مراجع صالحی چون سازمان تعزیرات رسیدگی می‌شود.

در هر صورت چنانچه قصد شکایت علیه دکه روزنامه فروشی را دارید، باید در وهله اول بتوانید شکایت نامه مرتبط با مشکلی که برایتان ایجاد شده است، تنظیم کنید.

در صورتی که تنظیم شکایت‌نامه بدون در نظر گرفتن اصول و مقررات مربوطه انجام شده باشد، توسط مراجع ذی صلاح رسیدگی نخواهد شد.

ارائه شکایت نامه به مرجع رسیدگی‌کننده در واقع اولین و مهم‌ترین قدم در شکایت از فروشندگان روزنامه است. بنابراین اگر تمایل دارید که شکایت شما در اسرع وقت و بدون وجود مشکل خاصی مورد بررسی قرار گیرد، باید بتوانید شکوائیه با رعایت اصول قانونی تهیه نمایید.

تنظیم شکوائیه اصولا توسط وکلا و کارشناسان حقوقی صورت می‌گیرد که تنظیم آن را باید برعهده اشخاص متخصص در حوزه حقوق کار قرار دهید.

به همین سبب تهیه و تنظیم شکوائیه مرتبط با موضوع شکایت از دکه روزنامه فروشی را می‌توانید در اختیار سامانه شکایت 24 قرار دهید.

ارائه مشاور حقوقی برای شکایت از دکه روزنامه فروشی توسط وکلای متخصص

امکان بروز رفتارهای غیر قانونی و انجام تخلفات از جانب صنف فروشندگان روزنامه وجود دارد و مطابق قانون این حق برای مشتریان وجود دارد تا در این خصوص رسیدگی به شکایات خود را از طریق مراجع صالح درخواست کنند.

به همین جهت اگر قصد شکایت از این مراکز را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس‌های متنوع سامانه شکایت 24 است.

در این صورت می‌توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار شما قرار دهیم. طرح شکایت از دکه فروشی روزنامه به دلیل انجام تخلفات، نیازمند رعایت یک سری شرایط قانونی است که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

ما در این سامانه با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از مجموعه‌های فروش روزنامه را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماییم.

استفاده از خدمات سایت شکایت 24 می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح شکایت علیه فروشندگان متخلف در این حوزه به شمار رود.

شکایت 24 آماده خدمت رسانی در ارائه انواع خدمات حقوقی نظیر تنظیم شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه و مشاوره‌های تخصصی می‌باشد.

قبل از هر اقدام حقوقی بهتر است از مشاوره‌های تخصصی این سایت که توسط وکلا و کارشناسان مجرب و متخصص انجام می‌شود، استفاده کنید و از راهنمایی‌های مشاوران متخصص در این زمینه بهره مند شوید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

دکه

بهره‌مندی از مشاوره حقوقی سامانه شکایت 24

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات حقوقی دست یافت، مشاوره حقوقی است. در واقع از طریق مشاوره حقوقی می‌توان به موضوعات و مسائلی که در مورد آن دچار مشکل شده‌اید، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

بین مشاوره حقوقی و اطلاعات حقوقی معمولا مرز مشخصی وجود ندارد اما یقینا برخورداری از مسائل این چنینی بدون بهره‌مندی از متخصصین حقوقی عملا غیر ممکن است.

گفتنی است که از روش‌های دیگری که می‌توان به اطلاعات حقوقی دست پیدا کرد، مراجعه به وکیل دادگستری است.

این که در زمینه‌های حقوقی به وکیل یا کارشناس حقوقی مراجعه شود، بستگی به نظر افراد دارد و نمی‌توان طرفین را ملزم کرد که الزاما برای طرح دعوا از وکیل استفاده کنند.

برای دریافت مشاوره حقوقی در وهله اول جستجو ساده در سایت انجام دهید و با مجموعه‌ها و سامانه‌های حقوقی گوناگونی آشنا خواهید شد.

اگر تمایل دارید که با وکلا و متخصین حقوقی در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24 یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما خواهد بود.

گاهی اوقات دیده شده است که اشخاص مختلفی از مجموعه‌ای مشاوره حقوقی دریافت کرده‌اند اما از شرایط کاری و نحوه عملکرد آن‌ها رضایت کافی نداشته‌اند.

با توجه به این که طی چند سال اخیر تعداد مجموعه‌هایی که با هدف سوء استفاده از موکلین اقدام به اخذ مبالغ بالا به عنوان حق‌المشاوره می‌کرده‌اند و در قبال آن هیچ گونه خدماتی را ارائه نداده‌اند، زیاد شده است، باید برای دریافت مشاوره حقوقی به مجموعه‌ای مراجعه کنید که دارای سابقه چندین ساله در این زمینه باشد.

مشاوره‌های حقوقی شکایت 24 به صورت آنلاین، تلفنی و در بستر فضای مجازی نیز انجام می شود که برای افراد مزیت‌های فراوانی دارد.

یکی از این مزیت‌ها برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی است. از طریق مشاوره حقوقی این سامانه می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه اقامه دعاوی حقوقی و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از مشاوره حقوقی این سامانه، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد مسائل مختلف کسب کرد.

با توجه به این طرح دعاوی حقوقی از طریق مراجع قانونی، کمی زمانبر و نیازمند رعایت یک سری موارد قانونی است و اصول دادرسی مشخص دارد، که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

در صورتی که قصد دارید از دکه روزنامه فروشی شکایت کنید اما با نحوه و مراحل طرح شکایت در این زمینه آشنا نیستید، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

چرا شکایت 24 را انتخاب کنیم؟

سامانه شکایت 24 با بهره مندی از وکلا، کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

همچنین این سامانه علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی و نحوه قرارداد نویسی نیز خدمات‌رسانی نیز می‌کند.

در هر صورت چنانچه به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و قصد تنظیم شکایت حقوقی در مراجع قضایی و به تبع آن تنظیم دادخواست، شکوائیه و سایر اوراق قضایی را دارید، قبل از هر اقدام حقوقی به سایت شکایت 24 مراجعه کنید و خدمات و امکانات آن بهره‌مند شوید.

باتوجه به این که شکایت 24 سابقه چندین ساله در زمینه ارائه خدمات حقوقی دارد و بهترین و مجرب‌ترین حقوقدانان کشور در این مجموعه فعالیت می‌کنند، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب افراد مختلف برای بهره مندی از امکانات و خدمات حقوقی باشد.

در ارتباط با نحوه شکایت از دکه روزنامه فروشی و مراحل آن، توضیحاتی ارائه شد اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام ، بنده از مبل فروش قصدشکایت دارم لطفا راهنمایی کنید، ضمنا اتحادیه میگه به ما مربوط نیست برید حل اختلاف شکایت کنید

  2. سلام، کاش گزینه ای برای سرچ نام صنفی که میخواییم شکایت کنیم داشت.. اینجا فقط نام تعداد معدودی صنف هست و گزینه سرچ برای محل موردنظر هم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا