شکایت از شرکت

شکایت از شرکت نرم افزاری چگونه است؟

همزمان با رشد روزافزون تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی در دنیا و تجارت سخت‌افزارهای و نرم‌افزارها مرتبط با آی‌تی، شاهد افزایش جرایم مختلفی نظیر تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی، جعل رایانه‌ای، سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه و غیره هستیم که موضوع رسیدگی به این جرایم و کاهش اختلافات صنفی ناشی از آن، همیشه به نگرانی اصلی مردم مبدل گردیده است.

بر همین اساس، علاوه بر تاسیس دادسرای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای توسط قوه قضائیه کشور، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز مطابق قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزار تشکیل گردید که شورایی انتظامی، به عنوان بازوی اجرایی و تعزیراتی سازمان، تکلیف رسیدگی به شکایات اشخاص حقوقی و حقیقی در زمینه تخلفات حرفه‌ای، انضباطی و انتظامی اعضا را بر عهده خواهد داشت.

این روزها بازارهای مختلف کامپیوتر و تجهیزات رایانه‌ای مرتبط با آن پر شده از افراد سودجویی که با حیله ها و ترفندهای مختلف، خریداران ناآشنا و مبتدی به بازار رایانه را در دام خود گرفتار و خسارات جبران ناپذیری را به آن‌ها وارد می‌آورند.

در موارد متعددی این کلاهبرداری‌ها بر اثر عدم نظارت کافی بر اصناف یا عدم شکایت نکردن متضررین به وجود می‌آید و در جامعه گسترش می‌یابد.

در چند سال گذشته اتحادیه صنف فناوران رایانه تلاش کرده تا با نظارت‌های قوی خود جلوی این سودجویی‌ها را تا حد ممکن بگیرد اما هستند عده قابل توجهی از فروشندگان، که روزانه تخلفاتی متعددی را انجام داده و مشتریان را متحمل زیآن‌های مالی فراوانی می‌کنند.

برای این افراد سودجو، هوش و ذکاوت و تمول مالی مشتریان بسیار حائز اهمیت است، یعنی هر چه مشتری در زمان خرید باهوش‌تر باشد، آسیب مالی کمتری متوجه او خواهد شد، و بر عکس اگر در زمان دریافت خدمات یا خرید نرم افزار مشتری از ذکاوت کمتری برخودار باشد و وسع مالی بیشتری داشته باشد، ضرر بیشتری متوجه اوست.

اما راه و روش برخورد با این فروشندگان و نحوه شکایت از آن‌ها به چه صورت است؟ چگونه می‌شود زیانی را که توسط برخی از متخلفین صنف رایانه در هنگام خرید نرم افزار به ما وارد شده است را جبران کرد؟

نرم افزار کامپیوتر

سامانه شکایت از متخلفان صنف رایانه

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای رسیدگی به امور مشتریان و نظارت بهتر بر عملکرد اعضای صنوف خود، سامانه ای اینترنتی را برای شکایت از متخلفان صنفی و فروشگاه های تحت نظارتش راه اندازی کرده است.

  • برای طرح شکایت از متخلفان بازارهای رایانه‌ای کشور و در اولویت آن شهر تهران نخست لازم است که وارد این سامانه اتحادیه صنف فناوران تهران شوید.
  • بعد از ورود به این سامانه، صفحه کارتابلی برای شما نمایش داده خواهد شد که در سمت راست آن، منوی کاربری قرار گرفته است.
  • شما باید برای ثبت شکایت خود، در منوی کاربری گزینه «آغاز فرآیند جدید» را انتخاب نمایید تا صفحه نمایان گردد. و در ادامه روی آیکن «رسیدگی به شکایات» کلیک نموده و سپس دکمه شروع کار را انتخاب نمایید.
  • در فرم شکایتی که برای هر متقاضی باز می‌گردد، مشخصات خواسته شده باید به صورت دقیق و کامل وارد شده و تصاویر مورد نیاز را متقاضیان باید آپلود نمایند.
  • در ادامه برای ورود به مرحله بعد گزینه «ذخیره و ادامه» شما را به مرحله بعد، هدایت خواهد کرد.
  • بعد از ورود به مرحله بعد  اطلاعات فایل هایی که قبلا آپلود نموده‌اید، برای متقاضی نمایان شده تا آن را مطالعه و تایید نماید.
  • در نهایت در این قسمت کارشناسی که شکایت شما را دریافت خواهد کرد مشخص شده و پس از کلیک روی گزینه «ارسال»، کار ثبت شکایت به پایان خود خواهد رسید.
  • پس از ثبت شکایت، با ورود مجدد به سامانه و کلیک بر روی گزینه «پیگیری شکایت» متقاضی یا شاکی می تواند از وضعیت شکایت خود اطلاعات لازم را کسب نماید.

همچنین مطابق با قانون حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان کشور، هنگامی که مصرف کننده‌ای، کالایی همچون نرم‌افزار رایانه‌ای را خریداری می‌کند، چنانچه مشکلی در آن جنس وجود داشته باشد، می‌تواند به مرجع صالح رسیدگی کننده به شکایت از اصناف مراجعه نموده و از شرکت یا مغازه‌دار متخلف شکایت خود را مطرح نماید.

ثبت شکایت در سامانه ثبت شکایات مردمی سازمان حقوق مصرف کنندگان

هر چند امروزه یکی از راه‌های طرح شکایت از یک مغازه دار فروشنده نرم‌ افزار کامپیوتر که به راحتی در دسترس عموم است، شکایت از طریق سامانه‌های وابسته به سازمان حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور است، اما همچنان بیشتر خسارت دیدگان از تخلفات صنوف تمایل دارند تا خودشان مستقیم و شخصا وارد عمل شوند و تحت عنوان شاکی خصوصی موضوع شکایت از صنف خاطی را پیگیری کنند.

در این حالت نیز چندین راه  پیش روی شما است که قادر خواهید بود بسته به شرایط، هرکدام از این موارد را که دوست دارید انتخاب کرده و شکایت خود را تا حصول نتیجه از طریق همان مرجع پیگیری و به نتیجه برسانید.

سیستم نرم افزاری

شکایت از شرکت‌های نرم افزاری از طریق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

یکی از راه ها یا مراحل شکایت از فروشندگان نرم‌افزار این است که شما قادرخواهید بود شخصا یا با استفاده از یک وکیل دادگستری به سازمان مذکور مراجعه کرده و پس از ارائه مدارک و مستندات لازم به مرجع ثبت تخلفات اداره مربوط، شکایت خود را از طریق دایره پیگیری شکایات، پیگیری نمایید.

البته همانگونه که ذکر شد هم اکنون پروسه طرح شکایت از طریق سامانه‌های الکترونیک این سازمان ثبت و پیگیری خواهد شد.

از مدارکی که می‌تواند دلیلی برای طرح شکایت شما باشد و به عنوان مدرک در مرجع مربوطه مورد رسیدگی قرار گیرد، رسید یا فاکتور خرید یا قرارداد و همچنین فیش واریزی به حساب مغازه‌دار، یا فردی است که در قرارداد مذکور وجه قرارداد باید به حساب او واریز می گردیده، خواهد بود.

بازرسی ویژه صنف رایانه در تهران نیز ظرف مدت زمان حدود 10 روز، از تاریخ ثبت شکایت شما، موضوع را توسط کارشناسان خود پیگیری نموده و مطابقت جنس با قرارداد و نوع عملکرد قطعه را مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورتی که فروشنده متخلف شناخته شود، میزان تخلف را تعیین و گزارش مربوطه را به اتحادیه و شاکی منعکس خواهد کرد.

در ادامه این پروسه و پس از اخطار به فروشنده لوازم رایآن‌های و عدم اعتراض به تصمیم کارشناسان، در صورتی که رای کارشناس بر انجام تخلف از ناحیه فروشنده باشد، فروشنده مکلف خواهد بود یا با رفع ایرادات کاری یا با عودت مبلغ مورد نظر به حساب مشتری، رضایت خریدار را به عنوان شاکی جلب کند تا مشکل حل و فصل گردد.

در غیر این صورت صنف مربوطه موظف است مراتب را به مراجع بالاتر جهت اتخاذ تصمیم نهایی منعکس کند.

توجه داشته باشید که پیگیری شکایت این چنینی از طریق اصناف بسیار راحت‌تر و سریع‌تر بوده و زمان کمتری را از شاکی هدر خواهد داد.

شکایت از شرکت‌های نرم افزاری از طریق سازمان تعزیرات حکومتی

اگر طرح شکایت شما از فروشنده نرم افزار رایانه‌ای و پیگیری پرونده در اتاق اصناف به نتیجه نرسد و فروشنده به حکم صادره از سوی صنف خود تمکین نکند، پرونده مربوطه پس از 10 روز کاری، به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد و رسیدگی به این نوع پرونده‌ها در سازمان تعزیرات حدود یک ماه زمان خواهد برد.

البته برآورد زمان شاید کاملا دقیق یا کارشناسی شده نباشد و بعضا پیش آمده که فرایند رسیدگی ماه‌ها به طول انجامیده است ولی با عنایت به اعلام خود سازمان تعزیرات و برخی نظر سنجی‌ها این زمان‌ها اعلام شده است.

روش رسیدگی به پرونده شکایت فروشنده نرم افزار رایانه‌ای در سازمان تعزیرات حکومتی نیز به این شکل است که بعد از وصول شکایت توسط این سازمان، مدیر یا معاونین شعبه ابتدا صلاحیت سازمانی خود را در رسیدگی به پرونده واصله بررسی نموده و بعد از آن که صلاحیت خود را تایید نمودند، در ابتدا یک نسخه از گزارشات ارائه شده را به سازمان نظارت و بازرسی ارسال خواهند کرد.

سازمان نظارت و بازرسی نیز حداکثر ظرف مدت زمان 15 روز، نظریه و نتیجه کارشناسی شده خود را به شعبه مربوطه ارسال خواهد کرد.

حال اگر نظر این سازمان، بر وقوع تخلف فروشنده نرم‌افزار باشد، متهم پرونده برای ارائه توضیحات بیشتر به سازمان تعزیرات حکومتی احضار خواهد شد و بعد از مراجعه او و کسب مستندات و مدارک لازم توسط او، حکم نهایی از سوی این مرجع صادر می‌گردد.

اگر متهم به هر دلیل در شعبه حاضر نشود، حکم به صورت غیابی صادر شده و متهم در ادامه رسیدگی ظرف مهلتی مشخص قادر است تقاضای واخواهی خود را به سازمان تعزیرات ارائه نموده و شعبه نیز مکلف است این درخواست را دریافت و مورد بررسی و رسیدگی قرار دهد.

اما حتما دقت کنید که اگر فروشنده نرم‌افزار متخلف در جلسه دادگاه حاضر نشود، دیگر حق تجدیدنظرخواهی به رای صادره را نداشته و قادر نیست پس از اجرای حکم نهایی، خواستار تجدیدنظرخواهی و یا بررسی مجدد پرونده شود.

در غیر این صورت نیز یعنی اگر فروشنده نرم‌افزار درخواست واخواهی خود را ارائه ننماید، پرونده پس از اتمام مهلت واخواهی به دایره اجرای احکام تعزیرات برای اجرای حکم ارجاع می‌گردد.

از آن جایی که طرح و اثبات هر درخواست یا شکایتی در مسایل و موضوعات مختلف، دارای شرایط و پیچیدگی‌های خاص خود است و بعضا ممکن است بی‌اطلاعی به بسیاری از مسائل موجب معطل ماندن و حصول نتیجه مطلوب نگردد یا احتیاج باشد علاوه بر طرح شکایت در سازمان های صنفی به صورت موازی نیز پیگیری‌های لازم از ناحیه مراجع قضایی هم انجام شود، حتما قبل از هرگونه اقدام، با یک وکیل متخصص در امور صنفی، مشورت کنید.

کاربران نرم افزاری

شکایت از شرکت‌های نرم‌افزاری از طریق دادگاه‌های حقوقی کشور

با اینکه قانونا سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات اتحادیه‌های صنفی را دارد، ولی این سازمان را نباید یک مرجع قضایی تام محسوب کرد و اشخاص برای اقدام قضایی در صورت ارتکاب تخلفات از سوی شرکت‌های نرم افزاری یا هر صنفی برابر با قانون مسئولیت مدنی و در صورت وقوع خسارت، قادر خواهند بود از طریق محاکم دادگستری نیز نسبت به پیگیری دادخواست یا طرح دعوای خود اقدامات لازم را به عمل آورند.

برای این امر با توجه به میزان خسارت وارده از سوی فروشنده نرم افزار به مشتری و اخذ تامین دلیل قضایی از سوی شوراهای حل اختلاف، با توجه به مبلغ خسارت وارده در این خصوص، باید نسبت به طرح شکایت در شورای محل وقوع تخلف یا دادگاه عمومی حقوقی همان محل، دادخواست مطالبه خسارت ارائه داد.

مجازات برخی تخلفات صنفی در قوانین تعزیرات حکومتی

اغلب مردم و حتی اصناف با تخلفات صنفی و قوانین تعزیرات حکومتی آشنایی کافی و لازم را ندارند و حتی گاهی اوقات در صورت برخورد با چنین تخلفاتی، چشم‌پوشی نموده و از آن می گذرند و همین گذشت و اغماض باعث متجری شدن متخلفان و افزایش تخلفات صنفی در زمینه‌های دیگر خواهد شد که شرکت‌های نرم افزاری نیز از این مقوله مستثنی نیستند و حق بسیاری از اشخاص در این تخلفات ضایع خواهد شد.

اما قانونگذار تمام تخلفات صنفی را که سبب متضرر شدن افراد جامعه می‌گردد را در قوانین نظام صنفی کشور، پیش‌بینی و مورد بررسی قرار داده است و برای آن‌ها نیز مجازات در نظر گرفته است.

بنابراین اگر شما نیز تا کنون از چنین مواردی چشم پوشی کرده‌اید، باید بگوییم که قانونگذار در این موارد حامی شما است و شما قادر خواهید بود با طرح شکایت حق پایمال شده خود را اعاده نمایید.

در ادامه برخی مجازات ها و تخلفات صنفی در تعزیرات حکومتی، بر اساس قانون نظام صنفی کشور مصوب 24/12/82 به شرح زیر می‌باشد:

امنیت نرم افزار

گران فروشی

گران فروشی عبارت است از فروش یا عرضه کالا یا ارائه خدمات به قیمتی بیشتر از نرخ‌های مشخص شده، به وسیله مراجع قانونی ذی‌ربط و عدم اجرای ضوابط و مقررات قیمت گذاری و نهایتا انجام دادن هر نوع عملی که منجر به بالا رفتن قیمت کالا یا خدمت به زیان خریداران گردد.

مجازات‌های گران فروشی برابر با قوانین نظام صنفی به شرح زیر می باشد:

  • مرتبه اول: جبران خسارت وارده به خریدار و جریمه نقدی معادل دو برابر مبلغ گران‌ فروشی.
  • مرتبه دوم: جریمه نقدی معادل چهار برابر مبلغ گران فروشی.
  • مرتبه سوم: شش برابرمبلغ گران فروشی جریمه نقدی و همینطور نصب پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان تخلف صنفی به مدت۲ هفته.
  • مرتبه چهارم: هشت برابرمبلغ گران فروشی جریمه نقدی و نصب پارچه یا تابلو بر سر در محل کسب به عنوان متخلف صنفی، به مدت دو ماه.
  • مرتبه پنجم و مراتب بعدی: به 10برابر مبلغ گران فروشی جریمه نقدی و پروانه کسب، به مدت ۶ماه تعلیق و محل کسب تعطیل می‌گردد.

اگر از فروشگاه‌های اینترنتی اقدام به خرید نرم افزارهای رایانه‌ای نموده‌اید به این توضیحات توجه نمایید:

مسیرهای متنوعی برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی پیش روی شاکیان قرار گرفته که از آن جمله می توان به طرح شکایت از طریق مراجع قضایی و طرح شکایت از طریق نیروی انتظامی اشاره کرد.

همیشه توصیه کرده‌ایم فروشگاهی را برای خریدهای آنلاین خود انتخاب کنید که دارای نشان اعتماد الکترونیکی است.

نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به سایت‌هایی که صلاحیت آن‌ها توسط این مرکز تایید گردیده اعطاء می‌شود. این نشان، در واقع ضمانتی برای اطمینان خریداران به حساب می‌آید.

متولی تحقیق و پیگیری جرایم اینترنتی کشور پلیس فتا است. از آن جایی ماهیت شکل گیری پلیس فتا، عملیاتی است، یعنی به صورت تخصصی نسبت به تامین امنیت تولید و تبادل اطلاعات در فضاهای مجازی و بستر اینترنت کشور و با هدف مقابله با جرایم، پیشگیری و کشف جرم اقدامات لازم را به عمل می‌آورد، مراجع قضایی نیز معمولا برای انجام تحقیقات خود در جرایم اینترنتی، از طریق این یگان زیر مجموعه نیروی انتظامی، مبادرت به ارجاع دستورات قضایی می‌کنند.

شاکیان شرکت‌های نرم افزاری که از طریق بستر اینترنت اقدام به خرید نموده و مال آن‌ها ربوده شده می‌توانید از این طریق نیز، شکایت خود را در خصوص تخلفات و جرایم فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و وب ‌سایت‌ها و غیره مطرح نماید.

از مسائل بسیار مهم جهان کسب و کار، اشراف به قوانین و دستورالعمل های مشاغل آنلاین و اینترنتی است.

به عبارت بهتر برای رسیدن به درک درست استفاده از کسب و کارهای اینترنتی نیاز به آشنایی به قوانین آن دارد تا از بروز مشکلات متعدد بعدی جلوگیری گردد.

مدارک مورد نیاز برای طرح شکایت از شرکت‌های نرم افزاری

همانگونه که در ابتدای مطالب ذکر شد کلیه اسناد و مدارکی که دلالت بر تخلف صورت گرفته دارد از جمله قرارداد، رسید، فاکتور و رسیدهای واریز وجه باید به همراه لایحه تنظیم شده و نوع دقیق خواسته پیوست پرونده گردد.

همانگونه که قبلا نیز ذکر شد، در طرح شکایت یا هر ادعایی، شما باید تمامی مدارک و مستنداتی را که دلالت برحقانیتتان دارد، در صورت نیاز به دادگاه یا سازمان تعزیرات یا صنف مربوطه ارائه کنید و آن‌ها را به همراه لایحه دفاعیه حتما ضمیمه پرونده‌ نمایید.

توجه داشته باشید که بر اساس قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می توان استفاده کرد هر چند علم و آگاهی قضات نیز در بسیاری از پرونده‌ها بی‌تاثیر نیست.

البته انجام یک مشاوره خوب و متناسب با مسیر شکایت پیش‌بینی شده، می تواند استفاده از ادله و راهکار منطقی‌تری را برای شما مشخص نماید

شکایت از شرکت نرم افزاری

طرح و پیگیری شکایت از اصناف چقدر زمان می‌برد؟

از آن جایی که با توجه به اوضاع نامطلوب اقتصادی در جامعه همه روزه شاهد طرح شکایت‌های مختلف از اصناف خصوصا فروشندگان تجهیزات نرم‌افزاری متخلف هستیم، حجم  زیادی از این شکایات در سازمان تعزیرات و اتحادیه اصناف و دادگاه‌ها، همه روزه ثبت و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

لذا باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه متناسب با موضوع شکایت به صورت دقیق قابل پیش‌بینی نیست و انجام کارشناسی‌های متعدد در این مراحل، زمان بر شدن آن‌ها را نیز افزایش خواهد داد.

در مسائل حقوقی و قضایی نیز متبحر ترین وکلای کشور با توجه به پیچیدگی های کار قضایی سعی می کنند از دادن زمان نهایی پایان کار، خودداری نمایند.

ولی مطمئنا کارشناسان و وکلای شاغل در حوزه شکایات صنفی، با تجربه‌ای که در پیگیری و انجام پرونده‌های مختلف در این خصوص کسب نموده‌اند، می‌توانند بهترین و سریع‌ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

مزایای استفاده از خدمات وکلای و مشاوران دادگستری در طرح شکایت از شرکت‌های نرم افزاری

مشاوران و وکلای دادگستری افراد با تجربه‌ای هستند که در زمینه مسائل حقوقی، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می‌توانند در رسیدگی به تمامی پرونده‌های حقوقی و کیفری، خصوصا موضوعات اشاره شده، گره‌گشای موکل خود باشند.

دیدگاه و نگاه یک وکیل با تجربه به مسائل حقوقی و کیفری بسیار متفاوت است. تنظیم دادخواست یا حتی شکواییه‌ای که شاید از نظر شما تمام جوانب احتیاطی در آن لحاظ شده باشد، بعد از مطالعه آن توسط یک وکیل یا مشاور حاذق در امور حقوقی یا کیفری، بعضا ممکن است دستخوش تغییرات بنیادین گردد.

بنابراین کسب مشاوره و یا تنظیم شکایت خود را حتما به یک وکیل متخصص واگذار نمایید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه‌جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت‌گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوط به قانون کار خواهد بود.

خرید نرم افزار

ارائه خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه حقوقی شکایت 24

عمده مشکلات پیش آمده در مراجع حل اختلاف اصناف و دادگاه‌های عمومی و عدم موفقیت در طرح دعوا علیه فروشندگاه تجهیزات نرم‌افزاری، کم‌توجهی به مقررات و اصول درست تنظیم دادخواست و شکایت است که در این زمینه یا هر مورد مشابه باید از تخصص افراد متخصص بهره گرفت.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی در هر زمینه‌ای نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تهیه و تنظیم دادخواست را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسائل مربوطه می‌تواند کمک شایان توجهی به طرفین دعوی نماید اما به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد که در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه افزایش خواهد داد.

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه، اظهارنامه و همانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم قراردادهای کاری، شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا