شکایت از اشخاص

شکایت از ساخت و ساز همسایه چگونه است؟

گسترش زندگی آپارتمان نشینی باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است و در طی چند سال اخیر به وفور شاهد بروز اختلاف بین همسایگان یک مجتمع یا ساختمان‌های اطراف بوده‌ایم.

همسایه‌ای که بنا به دلایل مختلف ایجاد مزاحمت می‌نماید، می‌بایست از طریق مراجع ذی صلاح مشکل به وجود آمده را حل و فصل نمود.

یکی از روش‌هایی که می‌تواند سبب مزاحمت و آزردگی خاطر ساکنین یک ساختمان و حتی افرادی که در یک محل مشخصی زندگی می‌کنند، بحث ساخت و ساز است.

امروزه در بسیاری از مناطق شهر شاهد ساخت و سازهای اماکن مسکونی و یا تجاری هستیم که البته اینگونه ساخت و سازها با اخذ مجوز از مراجع قانونی انجام می‌شوند.

این که افرادی بدون کسب مجوز رسمی اقدام به ساخت و ساز می‌نمایند، تحت پیگیری قضایی قرار گرفته و مطابق قانون با آن‌ها رفتار خواهد شد.

همچنین بخوانید

طبیعتا ساخت و ساز ساختمان در یک محله می‌تواند برای ساکنین به شیوه‌های مختلف مزاحمت ایجاد کند و سرو صداهایی که به وجود می‌آید، برای مردم خوشایند نیست.

حال فرض کنید که ساخت و ساز در مجاور یکی از ساختمان‌ها انجام شود که در این صورت ساختمان مربوطه نسبت به سایر آپارتمان‌ها بیشتر در معرض سرو صدا و مواردی از این قبیل هستند.

ساخت و ساز باید در ساعت مشخصی شروع و پایان یابد و فعالیت کار ساختمانی در خارج از ساعات تعیین شده موجبات برهم زدن آرامش ساکنین آن محل را به وجود می‌آورد.

البته این موضوع چندان در بین سازندگان ساختمان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و به طور معمول ساخت و ساز در ساعات غیر قانونی نیز انجام شده و در نهایت موجب نارضایتی شهروندان نیز می‌شود.

شکایت از ساخت و ساز همسایه زمانی مطرح می‌شود که ملک در حال ساخت برای ساختمان مجاور سرو صدا ایجاد کرده و حتی سد معبر نیز کند. در هر صورت قانون این حق را به شهروندان داده است تا بتوانند تخلفات ساخت و ساز همسایه را از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری کنند.

از آن جهت که ساخت و ساز پروسه‌ای نسبتا طولانی است و حداقل یک الی دو سال زمان می‌برد که یک ساختمان ساخته شود و به نوعی مراحل ساخت آن به طور کامل انجام شود، باید مقررات وضع شده در زمان ساخت سازه از سوی سازندگان اعمال گردد.

در بررسی شکایات در این زمینه می‌توان به این موضوع پی برد که ایجاد سرو صدا بیشترین عامل شکایت از ساخت و ساز همسایه به شمار می‌رود و عوامل دیگری نیز مانند نقض حقوق شهروندی، پرتاب اشیا در ارتفاع بالایی از ساختمان در این زمینه دخیل هستند.

در ارتباط با این موضوع که اگر قصد شکایت از ساختمان مجاور که در حال ساخت و ساز است را داشته باشیم چگونه می‌توان اقدام نمود؟ در واقع نحوه شکایت از ساخت و ساز همسایه چگونه است؟ برای یافتن پاسخ این سوالات و اطلاعات دیگر در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مزاحمت ساخت و ساز همسایه

درباره شکایت از ساخت و ساز همسایه

روند ساخت و ساز طبیعتا بدون مشکل انجام نمی‌شود و همراه با سر و صدا فراوان برای ساختمان‌های مجاور است. ساختمان مجاور و یا همسایه‌ای که در حال ساخت می‌باشد، باید در وهله اول به این مسئله توجه کند که موجبات سلب آرامش سایر افراد را فراهم ننماید.

این که سازه‌ای بدون رعایت اصول و ضوابط تعیین شده ساخته شود، می‌تواند منجر به نقض حقوق شهروندی شود. منظور از حقوق شهروندی در این زمینه آن است که روند ساخت و ساز در ساعاتی غیر مجاز انجام شود و راحتی سایر همسایگان نیز از بین می‌رود.

هیچ یک از همسایگان از این که ساختمانی در مجاور آن‌ها در حال ساخت است، به جهت ایجاد سرو صدا و مزاحمت‌هایی از این قبیل، رضایت کافی ندارد اما چاره‌ای جز این که برای مدت مشخص در انتظار باشند تا فرآیند ساخت ساز به اتمام برسد.

همسایه‌ای که در زمان ساخت و ساز توجهی به مقررات وضع شده نمی‌کند، در نهایت باعث می‌شود تا علیه آن شکایت شود.

در صورتی که ساختمان مجاور در حال ساخت باشد و تخلفاتی را انجام دهد، در وهله اول بهتر است که به او تذکر داده شود تا از انجام تخلف صورت گرفته خودداری نماید.

در صورتی که حتی با اخطاری که به او داده شده است، همچنان به رفتار غیر قانونی در زمان ساخت ادامه دهد، نهایتا باید این موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری نمود.

اصولا شکایات از ساخت و ساز همسایه در مراجع قضایی رسیدگی نمی‌شود؛ مگر آن که شکایت مطرح شده زمینه حقوقی داشته باشد تا موجبات طرح شکایت در مراجع قضایی ذی صلاح از سر گرفته شود.

ساختمانی که در یک کوچه یا خیابان در حال ساخت است، می‌تواند به تمامی املاک آن محل به طریقی آسیب وارد کند اما بیشترین آسیب به ساختمان مجاور می‌تواند وارد گردد.

در واقع می‌توان اینگونه بیان کرد که ساختمان‌های مجاور از ساخت و ساز همسایه، بیشترین آسیب را می‌بینند و اگر در این خصوص تخلفی را مشاهده کردند، می‌بایست اقدامات لازم جهت پیگیری موضوع را انجام ندهند.

بسیاری از موارد مرتبط با ساخت و ساز را می‌توان نقض حقوق همسایگان دانست که همسایه می‌تواند نسبت به مشکل ایجاد شکایت کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

سازندگان ساختمان اگر می‌خواهند که مراحل مربوط به ساخت بدون مشکل خاصی انجام شود، باید از مقررات تدوین شده پیروی کرده و آن را سرلوحه کار خود قرار دهند.

بسیاری از همسایگان نسبت به این موضوع شکایت دارند که عملیات ساخت و ساز در ساعات غیر مشخص و بدون رعایت اصول وضع شده انجام می‌شود و این قضیه آسایش و آن‌ها را از بین می‌برد.

در هر صورت این امکان برای شهروندان وجود دارد که مزاحمت‌های ساخت و ساز را به سامانه 1888 و سامانه 137 اطلاع دهند.

شکایات ابتدا توسط واحد مربوطه مورد ارزیابی قرار گرفته و تحقیقات لازم صورت گرفته و پس از آن اقدامات قانونی انجام خواهد گرفت.

حقوق قانونی همسایگان در ساخت و ساز

موضوع مهمی که در بحث ساخت و ساز از اهمیت بالایی برخوردار است، رعایت حقوق همسایگان است. متاسفانه برخی از سازندگان به حقوق ساکنین محله در زمان ساخت سازه توجه نمی‌کنند و صرفا در این زمینه به منافع شخصی خود توجه دارند.

در واقع می‌توان گفت که در حین ساخت و ساز باید به گونه‌ای عمل نمود که حتی الامکان آسایش عموم مردم از بین نرود اما در اغلب مواقع شاهد آن هستیم که ساخت یک ساختمان با ایجاد مشکلات فراوان انجام شده و همسایگان نسبت به نحوه ساخته شدن سازه ناراضی هستند.

نادیده گرفتن حقوق همسایگان در ساخت و ساز یقینا زمینه نارضایتی افراد را به وجود آورده و حتی در این زمینه ممکن است که فرد شاکی اقدام به شکایت از سازندگان و عوامل دخیل در ساختن سازه نمایند.

آن چیزی که باید در زمان ساخت و ساز به آن توجه کرد، بحث ارزیابی مکانی برای جلوگیری از بروز حوادث مختلف است.

ممکن است که زمینی برای ساخت آماده نباشد و یا از استانداردهای کافی در این زمینه برخوردار نبوده و عملیات ساخت در آن انجام شود. طبیعتا این موضوع می‌تواند برای سایر همسایگان بسیار خطرناک باشد و حتی منجر به آسیب زدن جدی به سازه مجاور گردد.

حقوقث قانونی همسایگان در ساخت و ساز در قوانینی مانند مقررات ملی ساختمان و ابلاغیه‌های صادره از طرف وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفته است.

از جمله مهم‌ترین حقوق همسایگان در این زمینه می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • رفتارهایی که از طرف ساختمان مجاور در زمان ساخت منجر به آلودگی صوتی شود، غیر قانونی محسوب می‌شود. در هر حالتی ساخت و ساز برای ساختمان‌های مجاور ایجاد سرو صدا می‌نماید اما سازندگان باید به کارگران خود دستور دهند که روند ساخت را به نحوی انجام دهند که حتی الامکان آلودگی صوتی برای همسایگان به وجود نیاید.
  • سازندگان چنین حقی را ندارند که محل عبور همسایگان را متخل کنند و به جهت عملیات مربوط به ساخت، برای رفت و آمد ساکنین محل مشکل ایجاد کنند. برای عبور مصالح ساختمان خصوصا مصالح سنگین بهتر است از جرثقیل و سایر وسایل نقلیه مناسب در این زمینه استفاده کنند.
  • ساعت کاری ساخت و ساز باید به گونه‌ای باشد که در زمان استراحت مردم اختلال ایجاد نکند. به طور مثال در بین ساعات دو تا چهار عصر که معمولا زمان استراحت است، نباید کارهای ساخت و سازی که سرو صدا دارند نیز انجام شود. روند ساخت و ساز باید حداکثر تا 9 شب به پایان رسد. استاندارد صدا از ساعت هفت صبح تا ده شب، 55 دسی بل و از ساعت 10 شب تا هفت صبح 45 دسی بل است. بحث رعایت حقوق شهروندی در این زمینه چندان از طرف سازندگان اعمال نمی‌شود و در سطح شهر بسیاری از ساخت و سازها در زمان‌های غیر قانونی انجام می‌شود.
  • عبور وسایل نقلیه سنگین جهت حمل مصالح ساختمان در شب مجاز نیست و باید در طول روز در بازه زمانی بین 6 صبح تا 12 ظهر انجام شود.
  • ساخت و ساز در مکان هایی که مانع از استفاده سایر همسایگان از نور و منظر طبیعی شود، ممنوع است که این موضوع در حال حاضر در بین سازندگان تقریبا مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
  • ساخت و ساز باید به نحوی انجام شود که ایمنی ساختمان‌های مجاور را مختل ننماید. عملیات ساخت و ساز ساختمان مجاور باید طبق اصول و استانداردهای تعیین شده انجام شود؛ در غیر این صورت خطراتی را برای همسایه مجاور به وجود آورده و حتی در مواردی امکان تخریب ساختمان به دلیل عملیاتی مانند گودبرداری نادرست و غیره وجود دارد.
  • سازنده در جهت ایجاد ایمنی در اطراف ساختمان در حال ساخت مسئول است. در واقع او باید از علائم هشدار دهنده در اطراف ساختمان جهت اطلاع رسانی به ساکنین محله استفاده نماید.

سر و صدای ساخت و ساز

دلایل عمده شکایت از ساخت و ساز همسایه

مسئولیت پروژه های ساختمانی و ساخت و ساز آن‌ها، پیمانکاران و شرکت‌های معماری و یا سازنده شخصی هستند که در زمان ساخت باید از قوانین وضع شده پیروی نمایند.

قوانین شهرداری، مهندسی، ابلاغیه‌های وزارت مسکن و راه و شهرسازی و غیره، همگی باید در حین ساخت و ساز مورد بررسی قرار گیرند.

مواردی که عدم رعایت آن زمینه بروز مشکلاتی نیز می‌شود، بحث حقوق شهروندی و همسایگی است. در واقع ساختمان مجاور املاک بدون توجه و در نظر گرفتن اصول قانونی، ساخت و سازهای مربوطه را انجام می‌دهند.

ساخت و ساز همسایه و ساختمان مجاور در صورتی که مطابق قوانین و مقررات مربوطه انجام نگیرد، عواقب جبران ناپذیری برای سازنده و سایر افرادی که در این زمینه مقصر بوده‌اند، داشته باشد.

در هر صورت دلایل عمده شکایت از ساخت و ساز همسایه عبارتند از:

  • ساخت و ساز ساختمان مجاور در ساعات غیر قانونی (مانند این که ساخت و ساز در ساعت 12 شب انجام شود و آرامش مردم را از بین ببرد.)
  • حمل مصالح ساختمانی بدون استفاده از جرثقیل و سایل نقلیه سنگین
  • انجام عملیات ساخت بدون توجه به در خطر بودن ساختمان مجاور
  • وارد نمودن آسیب به ساختمان مجاور در حین ساخت و ساز
  • بی‌توجهی به تذکرات همسایگان در زمان انجام عملیات ساختمانی
  • پرتاب اشیاء سنگین از ارتفاع بالا در زمان ساخت و ساز
  • مختل کردن عبور همسایگان برای انجام فرآیند ساخت و ساز

موارد فوق تنها بخشی از دلایل شکایت از ساخت و ساز همسایه مجاور به شمار می‌روند. هر یک از دلایل مزبور می‌تواند موجبات طرح شکایت از ساخت و سازهای ساختمان‌های مجاور به شمار روند.

ثبت شکایت توسط اشخاص شاکی از ساخت و ساز همسایه می‌بایست همراه با دلایل موجه باشد که این دلایل کاملا برای طرح شکایت در این زمینه کارایی دارند.

نحوه شکایت از ساخت و ساز غیر اصولی ساختمان مجاور

ساختمان‌هایی که ساخته می‌شوند، باید قبل از آن مجوزهای لازم از نهادهایی مانند شهرداری گرفته شود.

کمیسیون ماده 100 به ساخت و سازهایی که به صورت غیر اصولی ساخته شده و برای ساخت و ساز مجوز قانونی نیز ندارند، رسیدگی می‌نماید.

سازه‌هایی که در آن‌ها اصول مهندسی و معماری رعایت نمی‌شوند و به طور کلی به روش غیر قانونی ساخته می‌شوند، از طریق شکایات همسایگان آن محل یا نظارت‌های میدانی مراجع ذی صلاح به آن‌ها در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

گاهی اوقات مشاهده شده است که همسایه‌ای از نحوه ساخت و ساز ساختمان مجاور به دلیل آن که دیوار مشترک بین آن‌ها تراشیده است، شکایت دارد که می‌تواند این موضوع را از طریق شهرداری منطقه پیگیری نماید.

همچنین ساخت و ساز غیر اصولی که مانع از دید نور و همچنین منظره ساختمان مقابل شود نیز به صورت غیر اصولی در حال ساخت است که همسایگان می‌توانند از سازنده ساختمان شکایت کنند.

ساخت و سازهای غیر اصولی می‌تواند سبب تراکم زیاد جمعیت در یک منطقه و شلوغی زیاد خیابان‌ها و مشکلات دیگر نیز شود.

در هر صورت شکایت از ساخت و ساز غیر اصولی ساختمان مجاور از طریق نهاد شهرداری قابل پیگیری خواهد بود. در صورت شکایت در این زمینه می‌توانید به شهرداری منطقه مراجعه کنید و مشکل به وجود آمده را اطلاع دهید تا تیم نظارت به محل اعزام شوند و تحقیقات لازم را انجام دهند.

لازم به ذکر است که امروزه تعداد ساخت و سازهای غیر مجاز در کشور سالانه در حال افزایش است و حتی ساختمان‌هایی که فرآیند ساخت و ساز آن به صورت کامل انجام شده است، به صورت غیر مجاز ساخته شده‌اند.

با توجه به این که مجوز ساخت و ساز توسط نهاد شهرداری صادر می‌شود، رسیدگی به تخلفات مربوطه نیز توسط این نهاد انجام می‌گیرد.

گفتنی است برای شکایت در زمینه ساخت و ساز غیر اصولی همسایه باید ابتدا دلایلی را در شکایت خود مطرح کنید که نشان از وقوع تخلف توسط سازنده ساختمان باشد که شهرداری برای رسیدگی به این موضوع، تیم تحقیقاتی مشخصی را به محل اعزام می‌کند تا ادعای شاکی در این زمینه اثبات شود.

ساختمان‌سازی

آیا امکان متوقف کردن عملیات ساخت و ساز همسایه در صورت آسیب زدن به ملک وجود دارد؟

ساخت و سازهایی که با اخذ جواز مربوطه انجام می‌شوند، ممکن است که در حین انجام عملیات ساختمانی منجر به آسیب زدن به ملک مجاور شوند. حال ممکن است این سوال مطرح شود که در صورت آسیب زدن ساخت و ساز همسایه به ملک می‌توان عملیات ساخت را متوقف نمود؟

ساخت و سازهایی که در مجاورت ساختمان‌های یک محل انجام می‌شوند، می‌تواند خساراتی را به آن‌ها وارد نماید.

از آن جهت که در اغلب مواقع دیوار مشترک بین دو یا چند ساختمان وجود دارد، ساخت و ساز همسایه می‌تواند باعث شود تا بخشی از ملک مجاور دچار آسیب‌هایی نیز شود.

حال اگر مالک ساختمان بخواهد از عملیات ساخت و ساز همسایه جلوگیری کند و یا فرآیند ساخت و ساز را تا زمان تعیین تکلیف نهایی جهت رفع مشکل به وجود آمده، متوقف سازد، می‌تواند دادخواست تامین دلیل، دادخواست رفع عیب و جبران خسارت وارده و صدور درخواست توقف موقت عملیات ساخت را تا زمان رفع مشکل تقدیم مرجع قضایی نماید.

ثبت شکایت از ساخت و ساز همسایه از طریق سامانه‌های 137 و 1888

در صورتی که قصد شکایت از ساخت و ساز همسایه و ملک مجاور خود را دارید، می‌توانید از طریق سامانه‌های 137 و 1888 اقدام کنید. در واقع مزاحمت‌های ساخت و ساز شهری از طریق سامانه‌های مزبور قابل پیگیری خواهد بود.

طبق قانون سازنده و مالک ساختمان در اجرای پروژه ساختمانی حق ندارند که برای همسایگان مزاحمت ایجاد کنند که در صورت ایجاد مشکل در این زمینه می‌توان اقدام به ثبت شکایت در سامانه 137 را نمود.

این سامانه به منظور رسیدگی به شکایات ساخت و سازهای شهری طراحی شده است. بنابراین اگر قصد شکایت در این زمینه را دارید، با سامانه مزبور در ارتباط باشید. برای برخی از افراد ممکن است که شرایط ثبت شکایت به صورت حضوری به مراجعی چون شهرداری فراهم نباشد، در این صورت می‌توانند اعتراضات و شکایات خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانند.

تخلفاتی که در سامانه 137 و 1888 در خصوص ساخت و ساز ثبت می‌شوند، از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند و در اسرع وقت به شکایات مطرح شده رسیدگی به عمل می‌آید.

در واقع زمانی که فردی شکایت خود را در این سامانه ثبت می‌کند، تیم نظارتی ابتدا موضوع مطرح شده را بررسی می‌کنند و سپس به واحد مربوطه فرستاده می‌شود تا تصمیمات لازم در این زمینه اخذ شود.

همچنین واحد تحقیقاتی برای شکایات مردمی ثبت شده در سامانه در نظر گرفته شده است تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

انجام عمل تحقیقاتی برای شکایات مردمی از ساخت و سازهای املاک مجاور که به صورت غیر قانونی انجام می‌شوند، لازم و ضروری است، زیرا در وهله باید این موضوع ثابت شود که تخلفی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر.

اگر توسط واحد‌های تحقیقاتی وقوع تخلف به اثبات برسد، پرونده برای شکایت طرح شده تشکیل می‌شود و سپس به مراجع صالح ارسال می‌شود.

پروسه زمانی بررسی هر پرونده به نوع آن بستگی دارد. برخی پرونده‌ها باید فورا مورد رسیدگی قرار گیرند و رسیدگی به سایر پرونده‌ها مستلزم مدت زمان طولانی است. بنابراین همه این موضوعات به نوع شکایت بستگی دارد و ممکن است متفاوت باشد.

لازم به ذکر است که اطلاع‌رسانی‌های لازم درمورد شکایت ثبت شده در سامانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و همچنین امکان پیگیری شکایت مستقیما توسط شاکی وجود دارد.

سامانه 137 به صورت دائم فعال است و شهروندان می‌توانند شکایت خود را در ساعات مختلف ثبت کنند و هیچ محدودیتی بابت ثبت شکایت در این زمینه وجود ندارد.

تخریب

مشاوره حقوقی برای شکایت از ساخت و ساز همسایه توسط شکایت 24

شکایت از ساخت و ساز ساختمان‌های مجاور مستلزم برخورداری از دانش و اطلاعات حقوقی است که اگر مراحل ثبت شکایت طبق اصول و تشریفات قانونی انجام نشود، نهادهایی مانند شهرداری ترتیب اثر خاصی به شکایت مطروحه نمی‌کنند.

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات حقوقی دست یافت، مشاوره حقوقی است. در واقع از طریق مشاوره حقوقی می‌توان به موضوعات و مسائلی که در مورد آن دچار مشکل شده‌اید، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

در ارتباط با موضوع شکایت از ساخت و ساز همسایه، ممکن است که شاکی قصد رجوع به وکیل دادگستری را داشته باشد. وجود وکیل در این زمینه می‌تواند برای شاکی مزایا فراوانی داشته باشد، اما به دلایل مختلف، شاید دسترسی به وکیل برای همه افراد در این زمینه فراهم نباشد.

بهترین گزینه برای آن که بتوانید از ساخت و ساز همسایه شکایت کنید، استفاده از خدمات حقوقی سامانه شکایت 24 است.

مشاوره‌های حقوقی این سامانه، به صورت آنلاین، تلفنی و در بستر فضای مجازی نیز انجام می‌شود که می‌تواند برای افراد مزیت‌های فراوانی داشته باشد.

در صورتی که قصد دارید از ساختمان مجاور خود که به صورت غیر قانونی ساخت و ساز می‌نماید، شکایت کنید اما با نحوه و مراحل طرح شکایت در این زمینه آشنا نیستید، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

بهره‌مندی از مشاوره حقوقی شکایت 24 چه مزایایی دارد؟

برای دریافت مشاوره حقوقی در مورد نحوه شکایت از ساخت و ساز همسایه، در وهله اول جستجو ساده در سایت انجام دهید و با مجموعه‌ها و سامانه‌های حقوقی گوناگونی آشنا خواهید شد.

اگر تمایل دارید که با وکلا و متخصین حقوقی در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24، یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما خواهد بود.

مشاوره‌های حقوقی شکایت 24، مزیت‌های فراوانی دارد که یکی از آن‌ها برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی است. از طریق مشاوره حقوقی این سامانه، می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه طرح شکایت از ساخت و ساز همسایه و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از مشاوره حقوقی شکایت 24، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد مسائل مختلف کسب کرد.

این سامانه، همواره شرایط و اوضاع مالی موکلین را در نظر دارد و با داشتن کمترین نرخ آماده خدمات رسانی در مورد مشاوره حقوقی تلفنی است.

خوشبختانه افرادی که از مشاوره حقوقی مجموعه ما استفاده کرده‌اند، از کیفیت و هرینه مشاوره رضایت کافی داشته‌اند و همین موضوع سبب شده است که بهترین خدمات و امکانات حقوقی را در اختیار موکلین قرار دهیم.

در مورد نحوه شکایت از ساخت و ساز ساختمان‌های مجاور و دلایل موثر در طرح شکایت از آن‌ها منجر شود، در متن مقاله توضیحاتی ارائه شد اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۶ رای

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام
    وقت بخیر
    من یه خونه ۲ و نیم طبقه قدیمی دارم
    که اخیرا بدون اطلاع شهرداری اون نیم طبقه رو تکمیل کردم
    یکی از همسایه ها از طریق ۱۸۸۸ رفته شکایت کرده
    ولی نمیدونم کدوم همسایه است
    شهرداری اطلاعاتی از شاکی به من نمیده
    از کجا میتونم پیگیری کنم که شاکی من کی بوده
    و این که ایا ملکم رو تخریب میکنن یا میرم ماده ۱۰۰؟

  2. بااینکه ۶۰برگ مستندات وتصاویر فرستادم که باساخت وساز غیراصولی مجاور،منزلم ترگ عمیق برداشته،دیوان عدالت اعتنایی نکرد..الان ۳سال است که برج ۳۴متری مجاورنمیتونه پایان کاربگیره وپرونده مرا هم مختومه کردند ودارم ازدفترارتباطات مردمی فوه قضا ییه پیگیری میکنم..

  3. صاحب خونه ی ما بعد از این که خونه رو به اجاره داده شروع کرده با ساخت و ساز غیر قانونی طبقه بالا برای ما خیلی مزاحمت ایجاد میکنه و اصلا به اعتراض ما توجه نمیکنه میگه خونه خودمه بگین من از کجا اقدام کنم

    1. سلام.زمین کنار آپارتمان ما درحال ساخت است و بدون هماهنگی با ما که واحد طبقه اخرهستیم ،داربست روی پشتبام ما زدن.آیا میتونم ازشون شکایت کنم؟

  4. شهرداری کلا دوماه زمان قانونی میده برای نخاله ساختمانی در خیابان یا کوچه واگر همسایه ای شکایت کنه صاحب ساخت وساز به دردسر میفته به علت مزاحمت نخاله ها و ممانعت ازحق همسایه(که این ماده قانون جریمه نقدی داره و درصورت تکرار نخاله باز بمونه درکوچه وباعث سدمعبر ومزاحمت اهالی بشه بعد اون دیگه حبس 2ساله میده دیگه شما ازساخت وساز و کارت میمونی اون طرف شاکی بیکار باشه و کینه ای به دردسر میندازتون

    1. خداروشکر همچین چیزی هست انقد که اشغال و اهن انداختن رو سره خونم هرچقدم میگم انگار کرن الهی خیر نبینت این کارگرا 🙏🏻 سیگار میکشن از بالا میندازن تو حیاط تیر اهن انداختن تمام سرامیکای سقفم شکسته…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا