شکایت از اشخاص

شکایت از آلودگی صوتی چگونه است؟

آلودگی مصادیق مختلفی دارد که یکی از شناخته شده‌ترین آن آلودگی صوتی است. زمانی که بحث آلودگی مطرح می‌شود، تصورات به سمت آلودگی شهری و گرد و غباری که در سطح شهر وجود دارد، می‌رود. ایجاد مزاحمت که مرتبط صوت یا صدا باشد، به عنوان آلودگی صوتی شناخته می‌شود.

همسایه‌ای که از طریق صدا آلودگی ایجاد می‌کند یا سرو صدای بیش از اندازه در آپارتمان می‌تواند منجر به آلودگی صوتی شود. همچنین از جمله بارزترین آلودگی صوتی می‌توان به بحث خودرو اشاره کرد.

در واقع خودرو عامل اصلی آلودگی صوتی به شمار می‌رود و شهروندان نسبت به این موضوع همواره معترض هستند.

در مورد آلودگی صوتی از طرف خودروها، قانون مجازات خاصی در این زمینه پیش بینی کرده است و اگر خودرویی به هر طریقی، آلودگی صوتی ایجاد کند، جریمه خواهد شد. بحث آلودگی از طریق صوت، مورد رضایت شهروندان جامعه نیست و طبیعتا موجب رنجش عموم مردم جامعه می‌شود.

ممکن است که برخی افراد به خاطر آلودگی صوتی، قصد شکایت داشته باشند، اما با شرایط و نحوه طرح شکایت آشنا نداشته باشند. به همین مناسبت در این مقاله قصد داریم به این موضوعات بپردازیم که آلودگی صوتی چیست و برای شکایت از آلودگی صوتی باید چگونه اقدام کرد.

همچنین آلودگی صوتی می‌تواند جنبه مجرمانه داشته باشد یا خیر، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آلودگی صوتی چیست؟

در طول زندگی، ممکن است که به دلایل مختلف در معرض صداهای غیر قابل تحمل نیز باشیم که سلامت جسم و روانمان را تحت تاثیر قرار دهد.

با این اوصاف برخی افراد آلودگی صوتی را جزو انواع آلودگی به شمار نمی‌آورند. آلودگی صوتی عامل اصلی در برهم زدن آرامش و آسایش عمومی است و منجر به ضرر و زیان و بروز خسارات فراوان می‌شود.

ممکن است که در منزل خود در حال استراحت باشید و به دلیل این که شخصی در خیابان و محل سکونت شما، آلودگی صوتی ایجاد کند و در این شرایط، یقینا آرامش شما مختل شده است.

با توجه به این که این نوع آلودگی می‌تواند در کار و استراحت افراد، خلل وارد کند و تمام شهروندان نسبت به این قضیه گلایه داشته باشند، می‌توانند از طریق مراجع قانونی برای شکایت اقدام کنند.

آلودگی صوتی که به عنوان صدا محیطی نیز شناخته می‌شود، صداهایی هستند که بر زندگی مردم تاثیر آزار دهنده و منفی داشته باشد.

منابع آلودگی صوتی به طور معمول سیستم‌های حمل و نقل و دستگاه‌های صنعتی هستند.

طبق بررسی‌های انجام شده، بوق خودرو از جمله مهم‌ترین آلودگی صوتی محسوب می‌شود که می‌تواند تاثیرات مخربی برای سلامت شهروندان جامعه داشته باشد.

در کشورهای مطرح و نوپا دنیا، برای کنترل و جلوگیری از آلودگی صوتی، دستگاه‌های خاصی در سراسر شهر قرار داده‌اند تا اگر فردی در این زمینه تخلفی انجام دهد، با او برخوردر قانونی خواهد شد.

آلودگی صوتی خودرو

درباره شکایت از آلودگی صوتی

در قانون در ارتباط با ایجاد آلودگی شهری، مجازاتی تعیین نشده است اما به جهت حساسیتی که آلودگی صوتی دارد، مرتکبین مطابق قانون مجازات می‌شوند.

حال که بحث شکایت از آلودگی صوتی مطرح است، آنچه که حائز اهمیت می‌باشد، بحث نحوه طرح شکایت از اشخاصی است که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند.

عوامل مختلفی سبب آلودگی صوتی می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به خودرو و ایجاد مزاحمت از همسایه اشاره کرد.

همسایه‌ای که از طریق روش‌های مختلف برای ساکنین آپارتمان، مزاحمت ایجاد می‌نماید، در واقع ممکن است که آلودگی صوتی ایجاد کرده و به نوعی آرامش سایر همسایگان را برهم می‌زند.

برای ثبت شکایت از آلودگی صوتی می‌توان از طریق سامانه 1540 اقدام نمود. این سامانه برای پیگیری شکایات و اعتراضاتی که در زمینه آلودگی صوتی مطرح می‌شود، ساماندهی شده است.

بعد از ثبت شکایت در سامانه، جهت بررسی به واحد مربوطه ارجاع داده شده و اقدامات لازم در این حوزه صورت می‌گیرد.

اگر فردی در محل زندگی شما، آلودگی صوتی ایجاد کرد، می‌توانید از طریق سامانه مزبور، اقدامات قانونی را در این زمینه انجام دهید. البته علاوه بر سامانه، این امکان برای شهروندان وجود دارد تا شکایت از آلودگی صوتی را از طریق کلانتری نیز پیگیری کنند.

در واقع نیروی انتظامی صلاحیت رسیدگی به شکایات مرتبط با آلودگی صوتی را دارد.

خودرویی که آلودگی صوتی را در سطح شهر به وجود می‌آورد، شماره پلاک او در صورت شکایت ضبط شده و در نهایت برای مدت چند روز خودرو توقیف می‌شود. علاوه بر این جریمه نقدی نیز در نظر گرفته می‌شود.

آیا آلودگی صوتی جرم است؟

یکی از سوالات مهمی که در مورد آلودگی صوتی مطرح می‌شود، آن است که این قضیه می‌تواند جنبه مجرمانه داشته باشد؟ در واقع آلودگی صوتی در قانون جرم محسوب می‌شود یا خیر؟

برای پاسخ به این سوالات می‌توان گفت که آلودگی صوتی، نوعی رفتار مجرمانه است و در قانون برای آن مجازات تعیین شده است. در واقع آلودگی صوتی، جرم است و کلیه اشخاصی که چنین رفتارهایی را انجام دهند، مجرم شناخته می‌شوند.

قانونگذار از آن جهت که این نوع آلودگی می‌تواند اثرات مخرب بر سلامت افراد داشته باشد و حتی در مواردی شاهد این مسئله بوده‌ایم که فردی به خاطر آلودگی صوتی، جان خود را از دست داده است، اینگونه رفتارها را جرم تلقی نموده است.

آلودگی از نوع صوتی با سایر آلودگی‌ها تفاوت دارد و در هر صورت طبق قانون، جنبه کیفری برای آن در نظر گرفته شده است. آلودگی صوتی در هر شرایطی، جرم تلقی می‌گردد و اشخاصی که اقدام به انجام آن‌ها می‌کنند، مجازات خواهند شد.

در این شرایط، سر و صدا به هر شکلی که باشد، جرم محسوب می‌شود و در صورتی که موجب آزار و اذیت دیگران شود، فرد خاطی جریمه می‌گردد.

تولیدکنندگان وسایل نقلیه، هنگام ساخت و تولید باید موارد استاندارد و حد مجاز آلودگی صوتی را رعایت کنند. بیشترین آلودگی صوتی از طریق خودرو به ویژه بوق ماشین حاصل می‌شود و باید تولید این قطعات به گونه‌ای انجام شود که برای راننده و همچنین سایر افراد مزاحمتی ایجاد ننماید.

آلودگی صوتی ساخت و ساز

شکایت از آلودگی صوتی خودرو

همانطور که گفته شد، یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در آلودگی صوتی، وسایل نقلیه است. خودروهای درون شهری می‌توانند از طریق راه‌های مختلف برای شهروندان آلودگی صوتی ایجاد کنند و در آسایش عمومی، خلل وارد نمایند.

در واقع شهروندان این حق را دارند تا به دلیل آلودگی صوتی از طرف خودرو، اقدام به طرح شکایت نمایند. با توجه به این که آلودگی صوتی خودرو، رفتاری مجرمانه است، شکایت در این زمینه مانند اقامه دعاوی کیفری است.

به بیان دیگر، شکایت از آلودگی صوتی که خودروها به وجود می‌آورند، در مراجع قضایی کیفری رسیدگی می‌شود.

البته ابتدا شکایات از طریق نیروی انتظامی یا کلانتری محل مورد پیگیری قرار می‌گیرد و بعد از تنظیم شکایت‌نامه، پرونده برای تعیین تکلیف نهایی به دادسرا ارسال می‌شود.

رانندگان خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند، باید نسبت به این موضوع واقف باشند که امکان طرح شکایت کیفری از آن‌ها وجود دارد و در نهایت مطابق قانون مجازات خواهند شد.

بنابراین رانندگان وسایل نقلیه باید تحت هر شرایطی حتی الامکان از انجام کارهایی که منجر به سر و صدا و ایجاد مزاحمت برای مردم می‌شود، خودداری کنند؛ در غیر این صورت، خودرو آن‌ها توقیف شده و جریمه نقدی نیز صادر می‌شود.

آلودگی صوتی ممنوع

مصادیق شکایت از آلودگی صوتی خودرو

عوامل موثر در شکایت از آلودگی صوتی خودرو متعدد است که در این صورت شاکی این اختیار را دارد تا اقدام به ثبت شکایت در مراجع قانونی نماید.

از جمله مصادیق شکایت از آلودگی صوتی خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بوق‌های شیپوری
  • نصب بلندگو در خودرو
  • ایجاد صدای نامتعارف از اگزوز خودرو
  • تولید هر نوع صدا نامتعارف و یا ناهنجار از وسایل نقلیه موتوری
  • نصب سیستم‌های صوتی قوی در خودرو

وانت بارهایی که با نصب بلندگو اقدام به فروش اقلام و محصولات مختلف کرده و از این طریق آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند، در صورت مشاهده پلیس، با آن‌ها تخلف قانونی می‌شود.

برخی از خودروها اقدام به نصب بلندگو کرده که در این شرایط، صدای بلند ضبط ماشین ممکن است که برای شهروندان ایجاد مزاحمت کند.

خودروهای فرسوده و قدیمی نیز ممکن است موجبات آلودگی صوتی را فراهم کنند و اگر این قضیه ثابت شود که باعث برهم زدن آسایش عمومی شده است، می‌توان از آن‌ها شکایت کرد.

مجازات  تعیین شده در قانون برای آلودگی صوتی

به موجب ماده 29 لایحه هوا پاک، ایجاد هرگونه آلودگی صوتی توسط منابع ثابت و متحرک ممنوع است و متخلف به پرداخت قبض جریمه خودرو یا جریمه نقدی از 10 میلیون تا 20 میلیون ریال محکوم می‌شود.

نیروی انتظامی مکلف است که راننده وسایل نقلیه موتوری را برای بار نخست، ملزم به جریمه نقدی معادل یک میلیون ریال، در صورت تکرار برای بار دوم به جریمه نقدی معادل سه میلیون ریال، محکوم می‌نماید.

خودروهایی که آلودگی صوتی به وجود می‌آورند، ماموران پلیس با آن‌ها برخوردر قانونی کرده و طبق قانون می‌تواند این خودروها را توقیف کند و جریمه نقدی به میزان مزبور صادر کند.

آلودگی صوتی شهری

روش‌های شکایت از آلودگی صوتی

حال که با آلودگی صوتی و مصادیق آن آشنا شدیم، در این بخش قصد داریم که با روش‌های طرح شکایت در این زمینه آشنا شویم. شاگی اگر قصد شکایت از آلودگی صوتی خودرو را داشته باشد، می‌تواند از طریق راه‌های زیر اقدام نماید:

ثبت شکایت از طریق پلیس 110

یکی از روش‌های شکایت از آلودگی صوتی، از طریق پلیس 110 است. شاکی باید به کلانتری محل مراجعه کند و با ارائه مدارک و مستندات کافی، شکایت خود را به ثبت برساند.

زمانی که شکایت در کلانتری ثبت می شود، تحقیقات لازم برای رسیدگی به موضوع طرح شکایت آغاز شده و باید در وهله اول این موضوع ثابت شود که خودرو مورد شکایت، آلودگی صوتی ایجاد نموده است یا خیر.

در صورت اثبات تخلف صورت گرفته، پرونده جهت تعیین تکلیف و تکمیل تحقیقات به دادسرا محل وقوع جرم ارجاع داده خواهد شد. در نهایت روال قانونی شکایت از طریق مرجع قضایی انجام می‌شود.

ثبت شکایت از طریق سامانه 1540

سامانه 1540، به منظور رسیدگی به شکایات آلودگی صوتی و رفع اینگونه مشکلات طراحی شده است. در واقع ثبت شکایت در این زمینه به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری شاکی در مرجع خاصی نیست.

در صورتی که بنا به دلایل مختلف، قصد ثبت شکایت به جهت آلودگی صوتی را دارید، می‌توانید با سامانه مزبور در ارتباط باشید. در صورتی که شهروندان، موارد مرتبط با آلودگی صوتی را مشاهده کردند، می‌توانند با سامانه 1540 تخلف صورت گرفته را گزارش دهند.

بعد از ثبت شکایت، مراجع ذی صلاح، برای پیگیری موضوع، اقدامات قانونی مورد نیاز را انجام می‌دهند و نتیجه نهایی از طریق پیامک به اطلاع شاکی می‌رسد.

چنانچه شاکی به هر دلیلی، نتواند به نتیجه دلخواه خود در ثبت شکایت در این زمینه برسد، می‌تواند به وسیله مرجع قضایی اقدام کند.

ثبت شکایت از طریق سازمان محیط زیست

از روش‌های دیگر ثبت شکایت به دلیل آلودگی صوتی ایجاد شده، مراجعه به سازمان محیط زیست است. این سازمان به صورت مستقیم شکایات مرتبط با آلودگی صوتی را تحت پیگیری قرار می‌دهد.

لازم به ذکر است که شکایات ثبت شده در سامانه 1540، مستقیما در سازمان محیط زیست پیگیری شده و پیگیری‌های قانونی در این حوزه صورت می‌گیرد.

شاکی می‌تواند علاوه بر ثبت شکایت در سامانه، به سازمان محیط زیست مراجعه کند و شکایت خود را به صورت حضوری ثبت نماید.

آلودگی صوتی جهانی

مشاوره حقوقی جهت شکایت از آلودگی صوتی

همانطور که گفته شد، برای شکایت از آلودگی صوتی می‌توان از طریق راه‌هایی مانند سامانه 1540، سازمان محیط زیست و پلیس 110، اقدام کرد. همچنین به این موضوع اشاره کردیم که این نوع آلودگی، جرم محسوب می‌شود و مرتکبین طبق قانون، مجازات خواهند شد.

استفاده از وکیل می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح چنین شکایتی به شمار رود اما به دلایل مختلف ممکن است دسترسی به وکیل مهیا نباشد یا هزینه‌های بالا حق الوکاله مانع از اخذ وکیل شود.

در چنین حالتی مناسب‌ترین پیشنهاد برای شما استفاده از خدمات مجموعه حقوقی شکایت 24 می‌باشد.

ما در این سامانه با داشتن تیمی از کارشناسان مجرب و آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از مسائل مرتبط با شکایت از آلودگی صوتی را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماییم.

استفاده از خدمات سایت شکایت 24 می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح شکایت در این حوزه به شمار رود.

مشاوره‌های شکایت 24 به صورت آنلاین و تلفنی نیز انجام می‌شود که می‌تواند مزیت‌های فراوانی برای شما داشته باشد. یکی از این مزیت‌ها، برخورداری از اطلاعات لازم در ارتباط با موضوع و مشکل ایجاد شده برایتان است.

از طریق مشاوره این سامانه می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه شکایت از خودروهایی که آلودگی صوتی ایجاد می کنند و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از خدمات این سامانه، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را کسب کرد.

قبل از هر اقدامی، بهتر است از مشاوره‌های تخصصی این سایت که توسط کارشناسان مجرب و متخصص انجام می‌شود، استفاده کنید و از راهنمایی‌های مشاوران متخصص در این زمینه بهره‌مند شوید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

بنابراین اگر در ارتباط با بحث شکایت از آلودگی صوتی اطلاعات کافی ندارید و نیاز به راهنمایی دارید، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

‫31 دیدگاه ها

  1. در کنار منزلمون یه واحد کارواش هست که متاسفانه با صدای پمپ ها و همچنین فشار آب اسایش رو از ما سلب کرده هست . میخواستم بدونم میتونیم از طریق قضایی اقدام نماییم.کارواش رو اجاره داده و خودش در بازار اصلی مغازه و کسب کار دیگری دارد .چند وقت پیش پشت دیوار منزل ما نوخاله و زباله کارواش هم ریخت وقتی اعتراض کردیم عنوان نمود پشت دیوار مال دولت هست و ماشین های در انتظار کارواش را هم می خواهم پشت همین دیوار ردیف پارک کنم و شما کاری نمی توانید بکنید. مادر پیر ما با ناراحتی قلبی و تنها بعد فوت پدر انجا زندگی می کن .لطفا راهنمایی بفرمایید .ضمنا کارواش و منزل مادر جنب جاده اصلی انزلی به استارا بوده و در روستای کپورچال واقع و دهدار و شورای روستا همکاری نمی کنند.

  2. جديدا مد شده اين موتوري هاي حرومزاده براي جلب توجه كه چهار نفر نگاهشون كنن ميان اگزوزشونو يجوري دستكاري مي كنن كه صداي انفجار ترقه ميده و از اين بي ناموسي كه از خودشون درميارن كلي ذوق زده ميشن و لذت ميبرن و پليس هم مثل ماست ايستاده و فقط نگاهشون ميكنه و هيچ عكس العملي نشون نميده و اينا هم علاوه بر خلافهاي متعددي از جمله عبور در پياده رو و رد شدن از چراغ قرمز و خلاف جهت رفتن اين گوه خوري رو هم به گوه خوريهاي قبليشون جديدا اضافه كردن. واقعا هيچ قاونوني تو اين جامعه حاكم نيست.

  3. سلام
    از همسایه هایی که شب ها میان و شروع میکنن کار ساختمانی کجا باید شکایت کرد و چطور اثبات من دانشجو هستم باید ساعت ۳ و نیم یا۴ صبح بیدارشم سر درس و امتحان و پروژه و بعدم برم دانشگاه همسایه ی ما ساعت ۹ شب میاد تازه شروع میکنه کار کردن تا ساعت ۱۲ و یک شب با این دریل های بزرگ کا دیوار ها زمین را میکن و ابزار اینطوری شروع به کار میکنه بهش تذکر دادیم گوش نمیده باید چیکار کنیم ؟ به کجا زنگ بزنیم؟

  4. درموردهمه چیز گفتین من همشو میشنوم ولی ازهمه بدتر تاامروز صدای به هم کوبیدن در ورودی طبقه بالا بوده که درما جوری میلرزه که من چندین بار ازترس از خواب پریدم پنجره ها میلرزن
    اماامروز که دقیقا صب بعدنمازصب خواستم بخوابم همسایه که یک زن وشوهر مسن وبیکارن وهمیشه توراهرو صداشون میاد شروع کردن به چیدن گلدونای زشتشون تو راهرو دقیقا پشت در ورودی ما بلند همدیگه روصدامیزدن من اونقدر مراعات میکنم که میگم شاید فک میکنن خونه نیستم آخرشم ساعت 6 رفتن روستاشون میخواستم بخوابم یه صدای وحشتناک وگوشخراشی که انگار باپتک توسرم میکوبیدن باعث گریه م شد فک کنم بایه دستگاهی زمین رومیکندن چون هم صداش وحشتناک بودهم همه خونه میلرزیددقیقا ساعت شش تا هشت و بیس دقیقه مدام صداش تو مغزم میکوبید الان ده دقه س صدای اون قطع شده صدای سروصدای بیل وکلنگ میاد واقعابعضیا لیاقتشون همونه که توروستابا مرغ وخروساشون بخوابن وپاشن شعورندارن لااقل بعدازساعت 8یا9 صب این کارا رو انجام بدن نمیگن شایدیه بدبختی مث من از درد تاصب خوابش نبره یا یه بچه کوچیک داشته باشن یاخدای نکرده مریض داشته باشن توخونه. چطوری میشه تااین حد بی ملاحظه باشن من ازبس همسرم گفته یه وقت چیزی نگی دیگه روم نمیشه برم تذکر بدم که یه کم مراعات کنین امااونا با بی شعوری وبی فرهنگی باعث میشن آدم دیوونه بشه من دوساعته دارم گریه میکنم. امامیدونم امکان نداره به طور همه گیر این فرهنگ سازی انجام بشه شانس ماهرخونه ای اجاره میکنیم بعدیک ماه تمام زمین خالی های اطرافشو 5 طبقه میسازن. لااقل یه قانون بزارن که صب ازساعت 6 شروع نکنن یاظهریک ساعت وقت ناهار تعطیل کنن تازه دقیقا یکسره تاوقتی هواتاریک میشه سروصدامیکنن و صدای خودشون وحرفای زشتی که ب هم نسبت میدن به کنار.خدایا به داد ما برس چقدر سخته که هیچ کاری از دستم برنمیاد

    1. من مشکلی مشابه مشکل شما دارم هم خونه قبلی هم این خونه که هستم به شدت همسایه در رو محکم می‌کوبید .ینی در حدی محکم که واقعا یهو فک میکنی بمب ترکیده…مشکل اینه ما هم کار و زندگی داریم وقت نداریم هرروز به یکی بگیم که چجور رفتار کنه..کسی دیگه باید تأدیب کنه که نکرده..از پله ها هم یجور رد میشن انگار روی اسب رم ‌کرده هستن..از اون ورم صدای وانتا..خلاصه از کجا بگم خواهر ..من خودم یه صدا گیر از اینا که واسه کارگرای ساختمونه خریدم😅اونم تاثیر نداشت🫠😅خواستم بگم تنها نیستی

    2. هم از نظر قانونی و هم از نظر شرعی، صدای بلندگو فقط صدای اذان مجاز است نه صدای دعا، قرآن، مداحی، سخنرانی، موزیک، تلویزیون، فروشندگی و غیره!

  5. الودگی صوتی زمین فوتبالی که شهرداری به وزارت ورزش واگذار کرده و پیمانکار دنبال کسب درامد میباشد و در محل مسکونی بازی لیگ برگذار میشود با الفاظ رکیک و سرو صدای زیاد تماشاگر و بازیکن مواجه هستیم را چگونه پیگیری کنیم ؟

  6. با عرض سلام و خسته نباشید، یک سوال دارم آنهم اینکه اگر فرد خاطی ، مدیر ساختمان باشد و یا خانواده بسیار شروری باشد و همسایه ها جرعت شهادت دادن در محل را نداشته باشند ، چکار میشه کرد ؟ آیا شکایت منتفی می‌باشد؟ ممنون میشم اگر جواب بدهید .

  7. سلام،من درشهرک چیتگرهستم،اینجاژنراتورچیلرهاروی زمین مستقرشده ومتاسفانه صدای یکنواخت وآزاردهنده ژنراتورهابصورت ۲۴ساعت شبانه روزتمام ساکنین روبمرزجنون رسانده،شرکت سازنده،مبنا هم علیرغم پیگیریهای متعدد،هنوزجزگفتاردرمانی!کارخاصی نکرده،مجبوریم شبهابرای خوابیدن ازگوشگیرهای اسفنجی استفاده کنیم که اینهم واقعاناراحت کننده شده،که بدلیل داشتن سالمنددرمنزل،ممکن است نیازبه کمک باشدومانشنویم،لطفابدادمابرسید.
    بلوارپژوهش،چیلرهای برج جی۴

  8. سلام. مدرسه علوی واقع در فلکه دوم صادقیه ابتدای بلوار فردوس کوچه زمانی پلاک ۱۱. با صدای بلندگوی ایجاد مزاحمت کرده. لطفا پیگیری کنید……نام مدیر. خانم کشاورز

    1. رسیدگی به پارک لاله فکوری اصلا انجام نمیشه چندین بارم تناس گرفتیم همایع ها با ۱۱۰ فایده ای نداشته ورزش ساعت۵/۵ یا۶ صبح یه آدم معیوبالحال با بلند گو داد میزنه و اهنگ میزاره لطفا یکی جلوشو بگیره . کجا باید شکایت کنیم چرا کسی جوابگو نیست

  9. سلام. در ۱۵۴۰ بیش از ۱۰ بار از مدرسه علوی ثبت شکایت کردم ولی بدون پیگیری میباشد! با شماره پیگیری‌های ۲۸۱۳۷۹…..۲۸۱۵۱۱…..۲۸۱۵۱۴ لطفا اینجا لااقل پیگیری نمایید با تشکر

  10. سلام بیشتر از ۱۰ بار در این سامانه‌ای صدای بلندگوی مدرسه که با صدای ناهنجار و بی موقع برای همسایگان ایجاد مزاحمت کرده ثبت شکایت کردم ولی متاسفانه کسی پاسخگو نیست. آدرس مدرسه :مدرسه علوی واقع در فلکه دوم صادقیه ابتدای بلوار فردوس کوچه زمانی پلاک ۱۱ که مدیر بسیار بی ادب مدرسه بنام خانم کشاورز با جواب خیلی بی ادبانه گفت هر غلطی میخواهی بکن. اینجا مدرسه است. عاجزانه درخواست دارم رسیدگی کنید.

  11. با سلام الودگی صوتی سرویس های مدرسه رو چگونه میشه پیگیری کرد از ۶ صبح با بوق زدن دانش اموز رو صدا میزنند تا بیاد سوار شه و مردم رو بیدار میکنند؟

  12. سلام
    واقعا باید اینهمه نبوغ و هوش قانون گذاران را ستود !!!

    چه کسی این قوانین را تایید میکند که رسما اثری ندارد؟

    کدام قسمت قوانین منع آلودگی صوتی ، هشدار دهنده است ؟
    کدام قسمت بازدارنده است ؟
    مفادی که ارقام جریمه ی آن از مدتهای دور ، بروزرسانی نشده اند چه اثری روی دوره گردهای بی سواد و بی شخصیت دارد ؟
    این صنف خود رائ با کدام قسمت قانون ، قرار است توبیخ شوند؟

    هیچ نهادی در این زمینه ، ذره ای احساس مسئولیت نکرد و شرایط ورود پی در پی این وانتها ، اعم از میوه و سبزی فروش ، لیمو فروش ، وسیله منزل فروش قسطی ،
    خدملت تعمیر وسایل ، نمک فروش ، خرما فروش ، و بدترین آنها ، یعنی صنف بی هویت ضایعاتی ریسه وار ، کوچه های بنبست محله بلوار ابوذر را مورد آزار و اذیت غیر قابل تحملی قرار میدهند و گوششان به هیچ حرفی بدهکار نیست خصوصا اینکه اکثر آنها یک متن دیوانه کننده را کپی کرده اند و به خودی خود باعث عکس العملهای نامتعارف ساکنین این محله میشوند ،. …

    تنها راه بازدارندگی این صنوف که دنباله رو شیوه ای هستند که یک یهودی ، آنرا پایه گذاری کرد و هرکس وارد این کار میشود عقلش ذایل میشود اینست که سامانه را به عموم اعلام کنند که شهروندان بتوانند مدرک ویدئویی از عمل مجرمانه راننده تهیه کنند و آنرا ارسال نمایند ، از این طریق جریمه های مرحله ای برایشان صادر گردد .،
    تضمین میکنم که ظرف چند روز اوری لز آنها نهواهد بود نمیتواند فکر کند فرزندانشان همانطور که به دیگران لطمه میزنند ، آسیب خواهند دید و بعید نیست از این ظلم و اجحاف عیانی که پدر ، برادر و همسر و آشنایانشان به آن مشغولند ، از طرف همکارانشان ، مردودی در تحصیلشان را سهم و عبرت بگیرند !!

    در پایان توصیه ای مفید و مهمتر به تمام دست اندرکاران این مقوله از آنکس که باید مجری قانون باشد ولی شرط میگذارند تا خود همین افراد مزاحم باید بدانند هم کوتاهی در انجام وظیفه که شهرداری بالاترین رتبه را دارد و هم آزار رساندن به یک فرد یا عامه مردم حق الناس است و کسی قادر به تصور تحمل سختی و حساب و کتاب آن نخواهد بود !!

    1. از این تالارهای گه مصب چطوری میشه شکایت کرد؟؟ ما ده تا فاکینگ کوچه اون و تریم بازم شبا صدای گه آواز و اکسترا مادر خرابش میاد باید بشینم بخونم از عصر قبر زده ها آی بلال شروع میکنن تا ساعت دوو
      ای گه تو عروسی و تالاراشون جنده ها

  13. آودگی صوتی ساخت و ساز را چگونه میشود پیگیری یا اثبات کرد.
    جابجایی قطعات فلزی مثل میلگرد و قالب بتون و میله های داربست که همگی صداهای گوش خراشی هستند.

  14. در مورد آلودگي صوتي كه در پاركهاي محلي به اسم ورزش انواع و اقسام صداها اعم از صداي سرخپوستها، جيغ شغالها، داد و ….. از خودشون توليد ميكنن و با صداي بلند موزيك مزاحم خانه هاي اطراف ميشن هم ميشه كاري كرد؟؟ من سه ماهه با ١١٠ تماس ميگيرم ولي اصلا حتي يكبار هم بابت بررسي كسي رو نفرستادن، چه برسه به اينكه پيگيري كنن.

    1. من هم دقیقا همین مشکل را دارم یک آدم معیوبالحال ساعت ۵/۳۰ یا ۶ صبح با بلند گو داد میزنه و آهنگ میزاره به اصطلاح ورزش میکنن ولی فقط مردم آزاری میکنن چندین بار تماس گرفتیم من و همسایه ها ۱۱۰ انگار نه انگار پارک لاله اول فکوری نمیدونم چرا رسیدگی نمیکنن مرتیکه فقط خودنمایی میکنه نه ورزش .

      1. بنده هم ساکن اون منطقه پارک لاله هستم. یک آدم روانی ساعت 5.30 صبح با بلند گو داد می زنه.رفتم بهش می گم ما خانواده داریم، رعایت کن، انگار نه انگار. می گه من دیجی این گروه هستم! به 110 چند دفعه تماس گرفتم اما بی فایده ست. بی فرهنگی و بی ملاحظه گی بیداد می کنه متاسفانه. هیچ مرجع رسیدگی هم نیست یا من پیدا نکردم

  15. در مورد نگهبان مجتمع مسکونی که با صوت زدن اعلام وجود میکند و تا ۵صبح در شهرک صوت به دیت هست هم توضیح بدید ۱۱۰ میگه باید شکایت کنی ما کاری نمیتونیم کنیم اما سکا اعلام کردید الودگی صوتی که مخل ارامش هست جرم هست

  16. مشهد تقاطع ادیب و اندیشه، مدرسه ی راهنمایی افشار
    هر روز ساعت 6.40 صبح شروع به حرف زدن با میکروفون با صدای بسیااااار بالا میکند و این روند تا 1 ساعت ادامه دارد
    ایشان برای کوچکترین تذکر در زنگ های تفریح نیز از این میکروفون استفاده کرده
    نمونه ای از سخنرانی عالیجنابان ناظم و مدیر مدرسه: آقای امینی احمق مگه با تو نیستم و …. در زنگ های تفریح
    و سخنرانی صبح که شامل از جلووووو نظام و صلوات فرستادن با صدای بسیاااااار بلند، همچنین خواندن اسامی تک تک دانش آموزان با صدای بلند و یک نفس بعنوان مثال : آقای افکاری کلاس 407 آقای ایمانی کلاس 408 و از این قبیل سخنان بیهوده که میتواند با استفاده از همان میکروفون در درجه ی صوتی پایین تر هم صدای خود را برسانند چه بسا که میتوانند به صورت معمولی بدون استفاده از میکروفون نیز سخنرانی کنند
    اما متاسفانه چندین سال است با وجود شکایت حضوری در مدرسه انها توجهی نمیکنند و موجبات نا آرامی برای سکنه را بوجود آورده

    1. درباره آلودگی صوتی مساجد صحبتی نکردید
      وقتی فردی فوت میکنه، یا چهلم و مراسمات عزاداری که یک سری افراد …. یک سره طبل میزنند و فردی که یک سره یک سوال رو میپرسه ….
      مخصوصا در روستا ها که بیشتر مرده پروری میکنن و باعث آزار و اذیت و به هم خوردن تمرکز میشند

  17. مدت چند سال چندین خودرو با الودگی صوتی بسار بالا ۹۰ دسیبل و صدای گوشخراش مانند صدای شلیک گلوله..و هنگام صبح دو خودروی سمساری سیار!! با بلندگو موجبات مزاحمت برای افراد این محله(منطقه یک،ابتدای شهرک البرز-شهرک نفت- خیابان یاران و کهنوجی و علیزاده) را فراهم اورده و توسط پلیس هیچگونه برخوردی صورت نگرفته!! لذا خواهان رسیدگی هستیم

    1. خسته نباشیدمیگم به برادران سختکوش نیروی انتظامی که بادیدن خودروهایی که صداهای وحشتناک ازاگزوزشون خارج میشه در ساعات مختلف شبانه روز واسشون دست تکون میدن خسته نباشیقهرمان خداقوت پهلون

  18. راجع به الودگی صوتی نوشتید و حرفی از صدای ناهنجار موتور نیست ، سرسام گرفتیم از صداهای بی وقفه موتور……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا