شکایت از اصناف

شکایت از نانوایی چگونه است؟

با وجود اینکه در کشور ما قیمت کالاهای اساسی مکررا دستخوش تغییر قیمت قرار می‌گیرند و تا قبل از اینکه قیمت‌های مصوب جدید به برخی از اصناف مثل نانوایی‌ها اعلام گردند، خود اصناف راسا و با اقداماتی غیرمنتظره نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی همچون نان اقدام لازم را به عمل می‌آورند و معمولا

یا شکایتی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد یا مبادی ذی‌ربط همچون اصناف پیگیری جدی را با توجه به اوضاع تاسف بار اقتصادی کشور انجام نمی‌دهند.

مورد بارز آن در خصوص قیمت نان است که هنوز قیمت جدید نان اعلام نشده بسیاری از نانوایی‌های استان تهران و حتی سراسر کشور قیمت خود را بالا می‌برند که بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت مردم همیشه می‌توانند شکایت از آن‌ها را از طریق تماس با شماره ۱۲۴ گزارش یا در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.

البته نکته جالب توجه اینجاست که چرا همیشه مردم باید شکایت از گرانفروشی را گزارش نمایند، مگر سازمان‌ها و اصناف متولی امر مبارزه با گرانفروشی و نهادهای نظارتی همچون سازمان تعزیرات و بازرسان اصناف، وظیفه نظارت بر نرخ‌ها را ندارند ؟

آیا اگراین نظارت‌ها قوی باشد، کوچکترین صنفی به خود اجازه خواهد داد که نسبت به تخطی از ضوابط و مقررات مربوط اقدام نماید تا کار به اعلام گزارش مردمی از آن صنف نرسد!

در هفته‌های اخیر مجددا زمزمه‌های افزایش قیمت نان در برخی رسانه‌ها مطرح گردیده، اما مسئولان بخش‌های مختلف می‌گویند هنوز در این خصوص تصمیم جدی نگرفتند و افزایش قیمت نان پیش از اعلام نرخ مصوب جدید تخلف است و تا زمانی که مراجع ذیصلاح نرخ جدید نان را اعلام ننمایند، نرخ مصوبات قبلی ملاک عمل بازرسان اتحادیه صنف نانوایان است و با هر واحدی که تخطی کند، برخورد خواهد شد.

به گفته خود مسئولین امر همیشه نان در اولویت بازرسی‌ها قرار دارد و درحال حاضر بازرسان دائما به نانوایی‌های سطح کشور  مراجعه نموده و نانوایی‌های متخلف را به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی می‌نمایند.

در این مقاله قصد داریم وظایف نانوایی‌ها و راه‌های شکایت از نرخ‌ها و عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم از قیمت نان، کیفیت نان، بهداشت عمومی نانوایی، یا عملکرد کارگران نانوایی محله خود شکایت و اعتراضی دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

چه شرایطی باید در محل تولید و یا ساختمان یک نانوایی از لحاظ فنی و بهداشتی رعایت گردد؟

محیط تولید نان و ساختمان نانوایی‌ها در سراسر کشور باید به دور از هرگونه آلودگی و تاثیر ذرات گرد و غبار، بو و ساير مواد آلوده کننده محیطی باشد و از لحاظ ايجاد سروصدا، انتقال حشرات موزی و آلوده نمودن هوا مزاحمتی برای ساكنان و مجاوران ساختمان نانوایی فراهم نکند.

محل تولید نان در تمام کشور نبايد به طور مستقیم با مغازه‌ها و واحدهای تولیدی بیرونی که غیر تمیز و غیر بهداشتی هستند در تماس باشد و باید به جد از ورود و لانه گزينی حشرات، جوندگان، پرندگان حفاظت گردند.

تمامی درب‌ها و پنجره‌های یک نانوایی بايد قابل شستشو باشند و همچنین جنس تمام درب‌ها باید از مواد مقاوم و دارای سطوح صاف دارای رنگ روشن باشند. تمام درب‌ها و پنجره‌ها باید دارای توری مخصوص جلوگیری از ورود حشرات بوده و در مقابل ورود جوندگان یا پرندگان نیز مانع ایجاد نماید.

لبه پنجره‌های تمام نانوایی‌ها باید به گونه ای باشد تا از جمع شدن آب در زير پايه پنجره و همچنین تجمع مواد مختلف و آلودگی‌ها جلوگیری نماید و به راحتی بتوان آن را نظافت کرد.

كف نانوایی بايد کاملا صاف، بدون ترک و غیر لغزنده، قابل شستشو و دارای شیب كافی به سمت مسیر آبرو باشد تا از تجمع آب در سطح كف نانوایی جلوگیری شود. آبروها بايد از نظر كشش پساب وضعیت مناسبی داشته باشند و در برابر ورود حشرات موزی و جوندگان به خوبی محافظت گردد.

دیوارهای نانوایی‌ها نیز باید صاف و بدون ترک و کاملا قابل شستشو باشد ضمنا دیوارها باید مقاوم در برابر رطوبت و حشرات باشد.

در صورتی که هرگونه قصوری در شرایط فنی و ساختمانی یک نانوایی مشاهده شود یا محل آن به دلایل فوق موجب ایجاد مزاحمت برای همسایگان یا سایر اصناف باشد، امکان طرح شکایت از مدیر نانوایی ممکن خواهد بود.

نانوا

چه ویژگی‌هایی در فضای داخلی نانوایی در هنگام طبخ نان باید رعایت گردد؟

فضای محل تولید و طبخ نان بايد به گونه‌ای باشد كه چیدمان تجهیزات و تردد كارگران به سهولت و راحتی انجام پذیرد و فاصله لازم از ديوارها و درهای محل تولید و فاصله تجهیزات تولید از يکديگر به شکلی باشد تا علاوه بر ایجاد سهولت در انجام كار، در صورت نیاز دستگاه‌ها به تعمیر، عملیات آن به آسانی صورت پذیرد.

گردش مواد و فرآورده‌ها، رفت و آمد کارکنان و همچنین چیدمان تجهیزات نانوایی بايد به صورتی باشد که مانع انتقال آلودگی ثانویه گردد.

ضمنا محل تولید و پخت نان از محل عرضه آن باید کاملا جدا و مجزا باشد. چنانچه هر گونه قصوری در ویژگی‌های ذکر شده مشاهده شود امکان طرح شکایت از مدیر نانوایی ممکن خواهد بود.

انبارهای نگهداری موارد خوراکی در نانوایی نیاز به چه ویژگی‌هایی دارد؟

محل نگهداری آرد و ساير مواد اولیه و بسته‌بندی و محصول نهايی باید کاملا تفکیک شده و متناساب با ظرفیت تولید در نظر گرفته شود.

ضمنا درخصوص مواد بهبود دهنده، مخمر و غیره بايد با مطالب ذکر شده در لیست بسته‌بندی آن مطابقت داشته باشد. انبار آرد بايد کاملا تمیز، خنک، خشک، منظم، عاری از هرگونه حشرات، پرندگان و جوندگان، و ضايعات تولید و بسته بندی باشند.

برای چیدمان کالا در انبار بايد از قفسه‌بندی يا پالت از جنس پلیمری يا فلزی مناسب با پوشش ضد زنگ استفاده گردد و نحوه چیدن آن در انبار کاملا مرتب باشد.

مصرف آرد بايد به ترتیب تاريخ ورود به انبار صورت گرفته و حداكثر بیشتر از يک ماه آرد در انبار نگهداری نگردد. مدیران نانوایی‌ها باید دما و رطوبت انبار را تحت كنترل قرار دهند و به نحو مقتضی آن را مکرراً اندازه گیری و ثبت نمایند.

انبارها و محل‌های نگهداری و قرارگیری آردها و ساير مواد اولیه باید بصورت دوره‌ای نظافت گردند و توصیه می‌گردد با سیستم مکنده مانند جاروهای برقی و دستگاه‌های مکانیزه انجام شود.

اصول و ویژگی‌های بهداشت فردی کارکنان در یک نانوایی

در یک نانوایی كلیه كاركنان بايد كارت بهداشتی معتبر داشته باشند. درضمن گذراندن دوره‌های اصول بهداشت فردی برای تمام کارکنان نانوایی الزامی است و این كارت بهداشت باید دارای مدت اعتبار باشد. تمام كارگران نانوایی بايد دارای لباس مناسب و تمیز به رنگ روشن، و فاقد هرگونه جیب باشند.

تمام كارگران نانوایی باید قبل از ورود به محل فرآوری نان، حتما دست‌های خود را شسته و ضدعفونی نمایند. همچنین در محیط كار نباید از ساعت، انگشتر و هر وسیله زينتی ديگر استفاده کنند و تمام كاركنان، باید بهداشت و نظافت فردی خود را نیز به دقت رعایت نمایند.

هرگونه خوردن و آشامیدن و كشیدن سیگار در محل‌های فرآوری نان، محل‌های بسته‌بندی، حمل و نقل، نگهداری و عرضه ممنوع می باشد. البته در ایام اپیدمی بیماری کرونا دستورالعمل‌های خاص دیگری نیز برای رعایت اصول بهداشتی به تمام نانوایی‌ها ابلاغ گردیده است.

فروش نان

سایر موارد مهم مربوط به اصول بهداشتی و ایمنی نانوایی

  • آب مصرفی مورد استفاده در سیستم تولید، شستشوی تجهیزات و شرب بايد مطاب استاندارد آب آشامیدنی باشد.
  • لامپ‌ها بايد به طور مناسبی در برابر شکستگی حفاظت شده و دارای حفاظ و قاب مناسب و نشکن بوده و قابل نظافت باشند و میزان روشنايی آن با توجه به نوع عملیات تولید در حد مطلوب تامین گردد.
  • محل تولید، نگهداری مواد اولیه، محصول نهايی و سرويسهای بهداشتی و كارگری بايد مجهز به سیستم تهويه باشد.
  • روزانه زباله ها بايد به خارج از محل مورد نظر منتقل گردند.
  • مواد شیمیايی جهت شستشو و ضد عفونی بايد با قوانین ايمنی، بهداشت و محیط زيست مطابقت داشته ومورد تايید سازمان ها و مقامات ذي‌صلاح باشد.
  • كلیه وسايل و تجهیزات مورد استفاده در سیستم شستشو و ضدعفونی مثل شیلنگ، جارو،تی و غیره پس از خاتمه كار جمع آوری شده و در محل و شرايط مناسب نگهداری شوند.
  • جهت رفاه كارگران رختکن مجهز به كمد لباس در نظر گرفته شود.
  • دارای دستشويی و توالت و حمام بهداشتی باشد.
  • سرويس‌های بهداشتی بايد مجهز به شیر آب گرم و سرد پدالی يا بدون دخالت دست باشد.
  • كفش ها هنگام ورود و خروج از توالت حتما تعويض شوند.

میزان قیمت انواع نان در سال 1400

سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان همه ساله نرخ نان را مشخص و ابلاغ می‌نماید و کلیه نانوایی‌ها ملزم به رعایت این نرخ‌ها هستند. در حال حاضر ۲ نوع آرد در کلیه نانوایی‌ها توزیع می‌گردد:

  • آرد یارانه‌ای نوع ۱
  • آرد یارانه‌ای نوع ۲

برای نمونه قیمت یک قرص نان بربری با وزن ۶۰۰ گرم با آرد یارانه‌ای نوع یک، ۱۸۰۰ تومان و قیمت یک قرص بربری با آرد نوع دوم ۲۵۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین قیمت یک قرص نان سنگک 420 گرمی با آرد یارانه‌ای نوع یک 1400 تومان و با آرد نوع دو 2000 تومان قیمت گذاری شده است.

قیمت یک قرص نان تافتون سنتی با ۲۵۰ گرم وزن چانه ۹۰۰ تومان بوده و البته تافتون سنتی با آرد یارانه نوع ۲، ۱۲۰۰ تومان در خبازی‌ها فروخته می‌شود. همچنین نان تافتون گردان با وزن ۲۲۰ گرم چانه با آرد نوع ۱، ۷۰۰ تومان و با آرد نوع ۲، ۱۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

باید این نکته را نیز اضافه نمود که اگر واحدی کنجد در طبخ نان استفاده نماید می‌تواند هزار تومان به قیمت مصوب نان خود اضافه کند که البته این مورد تحمیلی نبوده و برای خریدار اختیاری است.

هیچ واحد خبازی اجازه عدول از نرخ‌های مصوب را نداشته و در صورت مشاهده بازرسان اتاق اصناف، وزارت صمت و سازمان تعزیرات موظف به برخورد با گرانفروش انجام شده هستند.

ضمنا در حال حاضر قیمت آرد یارانه‌ای نوع ۱، ۶۶۵ تومان قیمت گذاری شده و آرد یارانه‌ای نوع ۲ نیز ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد. لازم به ذکر است بخش صنفی- صنعتی آرد کیلویی ۲۷۰۰ تومان تخصیص داده می‌شود و در سال زراعی ۹۹-۱۴۰۰ گندم کیلویی ۵ هزار تومان از کشاورز خریداری گردیده است.

البته قیمت‌های اعلام شده شاید در برخی استان‌ها مغایر با استان دیگر باشد که بهتر از قبل از طرح شکایت بابت قیمت، قیمت نان استان خود را از اتحادیه نانوان استعلام نمایید.

نان باگت

بهترین روش شکایت از نانوایی‌ها کدام است؟

با توجه به اعلام سازمان تعزیرات حکومتی و قراردادن سامانه‌ای برای طرح شکایات مردمی از کیفیت و قیمت نان، عموم مردم می‌توانند با شماره گیری شماره 124 یا ارسال پیامک به سامانه پیامکی 30009651 نسبت به طرح شکایت خود در مرحله اول اقدام نمایند.

سامانه 190 نیز از سوی وزارت بهداشت برای شکایت از وضعیت بهداشت نانوایی‌ها در نظر گرفته شده است. معمولا اغلب شکایاتی که از نانوایی‌ها مطرح می‌گردد به علت کم‌فروش، گران فروشی و یا عدم رعایت بهداشت در محیط نانوایی است.

سایر عناوین همچون اخفاء محصول و امتناع از عرضه به موقع کالا، تقلب، فروش اجباری، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات و جرایم موضوع قانون تعزیرات حکومتی، اگر از سوی برخی نانوایی‌‌های سطح کشور صورت پذیرد، علاوه بر امکان شکایت در اتحادیه‌های این صنوف، قابل طرح و پیگیری از طریق سازمان تعزیرات حکومتی نیز خواهد بود.

اما معمولا این مسیرها بسیار زمان بر هستند. البته قانون‌گذار در این شرایط مراجعی را نیز برای طرح شکایت و مطالبه خسارت از نانوا در نظر گرفته است که در ادامه به نحوه شکایت از طریق این سامانه‌ها و نهادها اشاره خواهد شد:

ثبت شکایت از طریق سامانه ثبت شکایات مردمی

هر چند امروزه یکی از مراحل شکایت از فروشگاه‌ها و انواع کسب و کارها که به راحتی در دسترس عموم است، شکایت از طریق سامانه فعال و وابسته به سازمان حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می‌باشد، اما همچنان بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا خود شخصا وارد عمل شده و به عنوان شاکی خصوصی موضوع را پیگیری و به سر انجام برسانند.

در چنین شرایطی چندین مسیر پیش روی شاکیان قرار دارد که می‌توانند بسته به نوع شرایط، هرکدام از این موارد را انتخاب کرده و شکایت خود را از طریق همان مرجع پیگیری کنند. کسب مشاوره در این خصوص بسیار لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

طرح شکایت به صنف یا اتحادیه نانوایان

یکی از روش ها یا مراحل شکایت از نانوایی‌ها این است که شما قادر خواهید بود به اتحادیه صنف نانوایان مراجعه کرده و پس از ارائه مدارک و مستندات و دلایل لازم به این نهاد، شکایت خود را از طریق این مرجع اداری پیگیری نمایید.

همانگونه که ذکر شد، از جمله مدارکی که می‌تواند تصدیق و گواه برای شکایت شما باشد، اشاره به مواردی همچون سایز یا اندازه یا وزن نان تولید شده و کیفیت نان و فیش واریزی به حساب نانوایی و یا تقاضای درخواست کارشناس برای تامین دلایل است.

بازرسان و کارشناسان اداره مربوطه نیز ظرف مدت زمان 10 روز از تاریخ ثبت شکایت، موضوع را توسط کارشناسان مربوطه پیگیری نموده و چنانچه نانوایی مذکور متخلف شناخته شود، میزان تخلف را تعیین می‌نماید.

نانوایی متخلف مکلف خواهد بود با عودت مبلغ مورد نظر، رضایت شما را به عنوان شاکی جلب نماید تا مشکل حل و فصل گردد.

در غیر این صورت صنف مربوطه موظف است مراتب را به مراجع بالاتر ارجاع نماید. حتما به این موضوع توجه داشته باشید که پیگیری شکایت از طریق اصناف سریع تر و راحت‌تر بوده و زمان کمتری را از شما هدر خواهد داد.

شکایت از نانوا

طرح شکایت به سازمان تعزیرات حکومتی

در ادامه مراحل شکایت از نانوایی‌ها در صورتی که پرونده در اتاق اصناف به نتیجه مورد نظر شما نرسد، پرونده مورد نظر پس از 10 روز کاری، به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع خواهد شد و رسیدگی به پرونده‌ها در این سازمان معمولا چیزی حدود یک‌ماه زمان خواهد برد.

نحوه رسیدگی به پرونده شکایت از نانوایی‌ها در سازمان تعزیرات حکومتی نیز به این شکل خواهد بود که پس از دریافت شکایت توسط سازمان تعزیرات، مدیر یا معاونین شعبه ابتدا صلاحیت خود را در رسیدگی به پرونده واصله بررسی می‌نمایند و پس از آن که صلاحیت خود را احراز نمودند، در ابتدای شروع به رسیدگی، یک نسخه از گزارشات را به سازمان نظارت و بازرسی ارجاع می‌نمایند.

سازمان نظارت و بازرسی نیز حداکثر در مدت زمان 20 روز، نتیجه کارشناسی شده خود را به شعبه مربوطه ارسال می‌نمایند.

حال در صورتی که نظر این سازمان بر وقوع تخلف نانوایی بوده باشد، متهم یا متخلف برای توضیحات بیشتر احضار شده و بعد از مراجعه او و دریافت مدارک و مستندات لازم توسط وی، حکم نهایی از سازمان تعزیرات حکومتی صادر خواهد شد.

حال چنانچه متهم در شعبه مذکور حاضر نگردد، حکم نانوایی به صورت غیابی صادر خواهد شد و متهم در این شرایط می‌تواند تقاضای واخواهی خود را به شعبه اعلام کند و شعبه نیز موظف است این درخواست او را مورد بررسی قرار دهد.

اما دقت کنید که در صورتی که نانوای متخلف در جلسه شعبه مربوطه حاضر نگردد، حق تجدیدنظرخواهی خود را از دست خواهد داد و نمی‌تواند پس از اجرای حکم نهایی، خواستار تجدید نظر خواهی از رای صادره گردد.

در غیر این صورت نیز یعنی چنانچه متهم درخواست واخواهی ارائه نکند، پرونده به اجرای احکام ارجاع خواهد شد.

طرح شکایت به مراجع کیفری دادگستری

با توجه به عمومیت داشتن برخی تخلفات نانوایی‌ها و امکان تحدید بهداشت عمومی همه مردم، قانونگذار این امکان را فراهم نموده که به صورت مستقیم از نانوایی‌هایی که اصول بهداشتی را به دقت رعایت نمی‌نمایند یا در انجام فعالیت خود منجر به ایجاد مزاحمت‌های خاصی می‌شوند از طریق دادسراهای محل وقوع جرم موضوع را پیگیری و نسبت به نانوایی اعلام جرم کرد.

بربری

شکایت علیه نانوایی‌ها چقدر زمان می‌برد؟

با توجه به حجم زیاد اینگونه پرونده‌ها و از آن جایی که متاسفانه به علت اوضاع نامناسب اقتصادی کشور همه روزه شاهد بروز این اتفاقات در اغلب کسب وکارها همچون نانوایی‌ها هستیم، باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان زمان دقیقی را بیان کرد.

البته پیش گویی زمان در هر زمینه‌ای، در اغلب مواقع کاملا دقیق نیست ولی قطعا کارشناسان و وکلای شاغل در این حوزه، با تجربه‌ای که در پیگیری و انجام پرونده‌های مختلف کسب نموده‌اند، می‌توانند بهترین و سریع ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

هزینه‌های طرح شکایت از نانوایی

با توجه به اینکه برای ثبت شکایت علیه نانوایی، مراجع مختلفی صلاحیت رسیدگی دارند، هزینه دادرسی هم با توجه به نحوه شکایتی که به این مراجع ارجاع شده است تعیین می‌گردد.

البته هزینه شکایت در مراجع اداری تقریباً رایگان است و شاکی صرفا باید هزینه‌های کارشناسی را پرداخت کند ولی در سایر مراجع قضایی متناسب با نوع پرونده و مالی یا غیر مالی بودن دعوا، هزینه‌های دادرسی متناسب با آن دریافت خواهد شد.‌

اما در مجموع هزینه دادرسی از مرحله ثبت شکایت تا صدور رای و هزینه های مرحله اجرا و همچنین تعرفه های حق الوکاله وکیل در صورت اخذ وکیل، هر ساله توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌گردد.

برای اطلاع از تعرفه خدمات قضایی در سال 1400 می توانید به قانون بودجه کشور مراجعه نمایید.

برای شکایت از نانوایی چه مدارکی باید به همراه داشته باشم؟

همانگونه که قبلا نیز ذکر شد، برای طرح شکایت شما باید تمامی مدارک و مستنداتی را که از تخلفات یا جرایم نانوایی مذکور به همراه دارید، ارائه کنید و آن‌ها را به همراه شکواییه ضمیمه پرونده‌ نمایید.

توجه داشته باشید که بر اساس قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می‌توان استفاده نمود هر چند علم و آگاهی کارشناسان بررسی کننده نیز در پرونده های مذکور بی‌تاثیر نیست.

پخت نان

مزایای استفاده از خدمات وکلای دادگستری در طرح شکایت از نانوایی

به کرات اشاره کرده‌ایم هر موضوع حقوقی یا کیفری و همچنین مسایل مربوط به اختلافات مشتریان با اصناف یا اتحادیه‌ها، حتی اگر از دیدگاه برخی افراد موضوعات پیش پا افتاده‌ای باشد، ولی پیچیدگی‌های خاص خود را از منظر یک حقوقدان داراست که موضوع دعاوی صنفی نیز از آن مستثنی نخواهد بود و به دلیل قوانین و مقررات خاص در این حوزه، اشخاص عادی اطلاعات بسیار اندکی در مورد آن‌ها دارند.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلای دادگستری سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوط به حوزه اصناف خواهد بود.

همچنین وکلای دادگستری قادرند در مورد کم و کیف و نحوه تنظیم شکایت یا لایحه دفاعیه، شما را راهنمایی کنند و می‌تواند بررسی نمایند که آیا ادله و مدارک کافی برای دفاع از شکایت، از سوی شما ارائه شده است یا خیر؟ علاوه بر آن وکلای مجرب و متخصص قادرند نتیجه احتمالی دعوا شما را  تا حدودی پیش بینی نمایند و در روند رسیدگی و تسریع آن، نقش موثر و مثبتی ایفا کنند.

نحوه تنظیم شکایت و پشتیبانی در شکایت 24 به چه صورت خواهد بود؟

وکلای متخصص این سامانه حقوقی با تسلط بر قوانین مرتبط در حوزه اصناف و اتحادیه‌ها و کسب و کارهای آنلاین، تسلط بر بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و کلیه قوانین مربوط به حوزه کسب و کار و آشنایی با روند دادرسی شکایت در مراجع مربوطه، قادر هستند روند دادرسی پرونده شما را تسهیل نمایند.

البته در کنار دانش حقوقی کافی، دارا بودن تجربه موفق نیز نقش قابل توجهی در دفاع از حقوق خریدار و فروشنده در مراجع قانونی دارد. مطمئنا مطرح کردن هر دادخواست یا شکایتی در زمینه‌های مختلف، به فراخور خود مستلزم پرداخت هزینه‌هایی خواهد بود.

در پرونده ها مختلف دیده شده که شاکی پرونده بعد از پرداخت تمام هزینه‌ها، بدلیل نقص در مدارک یا عدم توجه به محتویات پرونده برای ارائه استدلال‌های قوی چه در مقام دفاع و چه در مقام مطالبه حق، دادخواستش با قرار رد مواجه و علاوه بر هدر رفت هزینه، زمان زیادی را نیز صرف فعالیتی بیهوده نموده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

‫79 دیدگاه ها

  1. سلام دراستان تهران_نسیمشهر _،۲۰ متری بهداشت_کوچه میخک۳ نانوایی بربری آزاد پز هر کس که نان میخرد در کارتخوان یک عدد هم پلاستیک حساب میکند و از هر نفر بابت پلاستیک پول میگیرد درحالی که اصلا تو مغازش پلاستیک ندارد.
    ویا هرکس ۲تا نان میخواهد یکیش را کنجدی میزند و ازش ۱۰۰ تومن بیشتر پول میگیرد و درحالی که به طرف نان کنجد نمیدهد ولی پولشو حساب میکند
    والا ما و همسایه ها تقریبی حساب کردیم ماهیانه ۲۰ ملیون تومان از مردم پول اضافع میگیرد و کیفیت نانش خیلی پایینه و آنقدر کوچیکه که اندازه ی کلوچه میپزه و ۵ هزار تومن حساب میکنه .
    آقا لطفا این کارتخوان هارو جمع کنید
    بخدا خیلی ازش سو استفاده میشه .
    و چون رسید نمیدهد خیلی خیلی از فرصت استفاده میکنند
    و مبلغ پایین هم از بانک پیامش نمیاد و هیچکس توجه نمیکند و به سادگی کلاهبرداری میکنند .
    آقا لطفا لطفا خواهشا جون پدرمادرتون رسیدگی کنید
    ۲۰ ملیون تومن مبلغ کمی برای یک کارگر خیلی خیلی زیاده لطفا این کارتخوان هارو جمع کنید

  2. سلام دراستان تهران_نسیمشهر _،۲۰ متری بهداشت_کوچه میخک۳ نانوایی بربری آزاد پز هر کس که نان میخرد در کارتخوان یک عدد هم پلاستیک حساب میکند و از هر نفر بابت پلاستیک پول میگیرد درحالی که اصلا تو مغازش پلاستیک ندارد.
    ویا هرکس ۲تا نان میخواهد یکیش را کنجدی میزند و ازش ۱۰۰ تومن بیشتر پول میگیرد و درحالی که به طرف نان کنجد نمیدهد ولی پولشو حساب میکند
    والا ما و همسایه ها تقریبی حساب کردیم ماهیانه ۲۰ ملیون تومان از مردم پول اضافع میگیرد و کیفیت نانش خیلی پایینه و آنقدر کوچیکه که اندازه ی کلوچه میپزه و ۵ هزار تومن حساب میکنه .
    آقا لطفا این کارتخوان هارو جمع کنید
    بخدا خیلی ازش سو استفاده میشه

  3. سلام نانوایی بربری گندم زار فردیس کرج بین هشتم و دهم شرقی ۱کیلو ارد رو قیمت ۳۲هزار تومان حساب کرده چطور ممکنه این قیمت؟؟

  4. میری از نانوایی متخلف شکایت میکنی نه کسی اهمیت میده نه بازرسی میاد . نونوایی اشکارا آرد رو میفروشه ساعت ۱۰ صبح میگه ندن ندارم . همشون دستشون تو یه کاسه است بازنده ففط مردم این کشورن

  5. سلام وخسته نباشید شهر سودجان ازروز چهار شنبه تا الان که شنبه هست چهار تا نانوایی ها دراین شهر بسته است هر چهار نانوایی می‌گویند آرد نداریم مردم این شهر از کجا وچگونه نان مصرفی روزانه خود را تهیه کنند کلا از اول تابستان که حالا شهریور هستیم همیشه این مشکل را داشته وداریم لطفا رسید گی کنید تشکر

  6. سلام. مطمئن هستم که کسی پیگیری نمی‌کند ولی بر حسب وظیفه شرعی و قانونی اعلام میکنم.
    اکثریت نانوایی‌ها به قانون و دستگاه های کارت خوان نانوایی تبعیت نکرده و عملاً هر کاری دلشان بخواهد انجام می‌دهند ونه کیفیت و نه وزن چونه ونه قیمت مصوب روی دستگاه را.
    نانوایی سنگکی ماشینی واقع در منطقه 22شهرداری تهران-شهرک راه آهن-بلوار گلها-بالاتر از میدان اتریش نان 3تومنی ساده را5تومن حساب می‌کند و خودش کارت می‌کشد وامروز یکشنبه 4/18بانانوایی درگیر شدم.
    من وظیفه دارم گزارش کنم واین دین بر گردن متولیان امر جهت پیگیری

    1. پیگیری نمیشود.در ایران وظیفه شوند را هیچ کس انجام نمی‌دهد.مسئولین پیام بدین راه کار بدم

  7. سلام
    نانوایی لواشی در توحید ۵۲ قم،پلاستیک را ۲ هزار تومن حساب کرده و به جاش ۵ تا نان برای دریافت سهمیه با کارت خان میکشه!
    ارد آزاد میفروشه و با کارتخوان خرید نان ثبت میکنه!
    زودتر از ساعت کاری تعطیل میکنه!
    وزن نونهاش خیلی کمه!
    هیچ کی هم نیست رسیدگی کنه

  8. باسلام
    شهرستان چالدران روستای میراباد
    درروستای ما مردم نان روغنی وجود ندارد وفقط نانوایی هس که به ۵نفر در یک خانواده فقط ۱۵عدد نان میدهند که اصلا کافی نیست ومردم مجبور میشون که نان ۵هزاری روبه ۳۰یا۴۰هزار تومان بخرندودرماه حداقل ۴روز تعطیل میکننمردم روزهای تعطیل چطور نان تهیه کنن والله جوری شده باید به مهمان یا کارگر بگوییم خودتان برای خودتان نان بیاورید ایا واقعا اردکم است یا نانوایی نان نمیدهد لطفا به مشکل روستای ما رسیدگی شود

  9. سلام. نانوایی امام حسین واقع در سرآسیاب ملارد، خ دانش غربی، خ امام حسین، سه نفر آنجا کار می‌کنند ک کارت هم می‌کشند . قیمت نان بربری ۱۸۰۰ تومان است. ولی یکنفر از فروشنده ها با مبلغ بیشتری کارت میکشد. امروز من سه تا بربری معمولی خریدم. وقتی داشتم خارج میشدم صدایم کرد و یک نصفه دیگر هم نان بهم داد. من فکر کردم چون شب جمعه هست این نصفه خیرات باشد ولی وقتی ب گوشی مراجعه کردم دیدم مبلغ ۷۲۰۰ تومان از بنده کسر شده. یعنی نان را ب قیمت ۲۱۰۰ حساب میکند. لطفا رسیدگی کنید.

    1. سلام نانوای لواش در قشلاق ملارد خ امام حسین هر ساعتی که دوست داره پخت میکنه بعد پخت میکنه ۱۵ تا بیشتر نان نمیده به مغازه دارها ۱۰۰ تا تا ۱۵۰ تا میده چه وضعیتی هست نظارت نمیشه مگه

  10. سلام
    حالا به شکایات ترتیب اثر میدید یا طبق معمول همش شعاره ???
    هر وقت در ساعت 11:۳۰ ظهر به نانوایی سنگکی واقع در شهرک مهندسی زراعی ابتدای بلوار آلاله مراجعه میکنم میگه نانش تمام شده وآرد نداریم …
    آخه سر ظهر که مردم نان میخواهند چطور ممکنه نانوایی آرد نداشته باشه تا نان طبخ کنه ???

  11. درگذشته شکایت ازنانوایی خیلی آسان بود،با این وضع و مقررات بایددرنانوایی هرچی دیدی ندیدبگیری بجای اینکه کاری کنن مردم به راحتی شکایت خودرامطرح کنن بابورکراسی وکاغذبازی عملادست وپای مردم رامیبندن ،هزینه وکیل،کارشناس یک زمانی یادم است بابک تلفن وحضورشخص شاکی به شکایت رسیدگی می شد

  12. نانوایی بربری کرج کمالشهر ظفر چهارده ممیز 1 بن‌بست اول غربی
    اولا خیلی بد اخلاقه دوما نژاد پرست نادان بدبخت با بقیه مثل سگ رفتار میکنه برای هرکی که هم زبونشه پارتی بازی میکنه میاره اول صف .
    دوما یکی نون ساده میخواد به زور بهش کنجدی میده .
    از همه اینا بگذریم ، میره دستشویی با دست نشسته دست میزاره تو خمیر ، میاد بیرون دست به زمین و در و دیوار میزنه و با همون دست کثیفش نون درست میکنه .

    واقعا چرا بی توجهی میکنید نسبت به اینها
    خواهشمند هستم که بر این موارد نظارت کنید

  13. نانوایی بربری شهرک غرب خیابان سپهر گلبرگ دوم تو اوج شلوغی صف و لحظات نزدیک افطار به هر مهاجر افغانی بالای 10 عدد نان میفروشد و یک تنور 45 عددی را فقط به 4 نفر میفروشد و خلق خدا و روزه دار اعم از پیرمرد و پیرزن همچنان در صف برای تنورهای بعدی و بعدی.متاسفانه این روند بعد از ماه مبارک رمضان همچنان ادامه داشته و وقتی هم کاملا منطقی و محترمانه اعتراض می کنیم شاخ و شونه میکشد و چاره ای جز درگیری فیزیکی نمی ماند.کدام مرجع به این موضوع رسیدگی خواهد کرد قبل از اینکه خدایی ناکرده اتفاق جنایی و درگیری پیش بیاید؟

  14. تو نانوایی محل ما هر کس از راه میرسه میره پشت تنور و نان رو از تنور بر میداره و به مشتری میده نه کارت بهداشتی داره نه هیچی از نظافت هم لازم نیست بگم به هر کس هم که دوست داره به بهانه کم بودن خمیر کم میده به هرکی هم دوست داره زیاد سرپرست نانوایی هم چون یه کارگر مفت گیرش میاد هر روز فقط میخنده

  15. با سلام و خسته نباشید نمیدونم مرکز بهداشت این پیام رو میبینه یا نه ادمین محترم سایت لطفا شما هم پاسخ گو باشید . نانوایی محل ما سنگکی یه شاتور داره که نون رو میپزه اعتیاد داره مواد هروئین و شیشه مصرف میکنه زمانی که شیشه میکشه تو حال خودش نیس و نمیدونه چیکار میکنه از شیشه چند تیکه ریز میندازه تو خمیر بعد فقط میخنده .ما چندین بار مریز شدیم . چرا از نانوایان یه عدم اعتیاد نمیگیرن چرا کسی که موادی مثل شیشه و هروئین مصرف میکنه باید نون دست مردم بده . لطفا رسیدگی کنید .نانوایی واقع در گیلان رشت دخانیات سنگکی

  16. باسلام و خسته نباشید من از نان تافتون اردبیل _شهرستان نیر کنار مسجد جامع خیلی خوشم اومدواقعا پختشون عالی بود باتشکر.

  17. سلام
    خیلی مضحکه است هیچ شکایتی ترتیب اثر دائمی نمیشود. نانوایی روستای قرنقو در شهرستان چالدران از اول عید ۱۴۰۲ تا ۱۳بدر ۳ روز تعطیل کرده روزانه ۶ الی ۷ کیسه آرد سهمیه ای داره اما فقط ۳یا ۴ کیسه پخت میکنه هم از وزن نان لواش میدزده هم تعطیلی های مکرر ودلخواه خودشون ما موندیم که از کجا نون تهیه کنیم هر روز هم به فرمانداری واتحادیه شکایت میکنیم اما کسانی در ادارات وفرمانداری هستند که در دزدی نانوایی ها منافع مشترک دارند و برای خودشان از مازاد آرد تخصیصی درصدمیگیرن و الا اگر چنین نباشه مگر میشود اینقدر نانوایی تخلف محرز وآشکار کنه و شکایت مردم بی اثر باشه.

  18. سلام نانوایی بربری در محله خلیج فارس شماره2 منطقه 18 سر کوچه جهانگیرخانی در خیابان فربت. شاطر پیرمرد خیلی بد اخلاقه. نون ساده بخوای عصبانی میشه میگه باید کنجدی ببرید. بعدشم هنوزم که هنوزه از بعضیا پول نقد میگیره و با همون دستش به مردم نون میده. خیلی کار کثیفیه

  19. سلام علیکم قیمت نان بربری معمولی سه هزار تومان است ولی نانوایی بربری تهران ابتدای خیابان جمالزاده شمالی کمی گنجد میزد و پنج هزار تومان حساب میکند و هنگامی که نان ساده میخواهی با بد اخلاقی میگود صبر کن تنور بعدی چون هر تنور فقط ۴یا۵ دانه معمولی میپزد و بقیه گنجدی است و این در بیشتر نانوایی ها مرسوم شده لطفا رسیدگی کنید در صورت رسیدگی نکردن شما باید شکایت بکجا ببریم و من الله التوفیق

  20. متاسفم
    یعنی یه سامانه جامع درست حسابی که بتونی راحت شکایتت رو درباره یه نانوایی بگی و بعد پیگیری بشه وجود نداره؟
    من رفتم نانوایی بهم گفت میشه بیشتر از کارتت پول بکشم بعد نقد بدمش من گفتم باشه
    بعد فاکتور رو که دیدم فهمیدم برای 3 تا دونه نونی که به من فروخته اندازه ۴۷ تا نون کارت کشیده و اینجوری سهمیه آردشونو میدزده
    اعصابم کاملا بهم ریخته که چرا بهش اجازه دادم
    کاش میشد یجایی گزارششو بدم که دفعه دیگه این کار رو نکنه حداقل

    1. سلام علیکم بنده خدا مجبور بوده بخدا چون یه عده نقدی میارن هرچقدرم بهشون میگی قبول نمیکنن اونم بیچاره از روی ناچاری به شما گفته و اجازه گرفته تا همچین کاری انجام بده

  21. واقعا متاسفم برای این وضع قانون!هیچ کدوم از کاراشون روی اصول نیست این قانون گذارا!!
    ی نهاد ساختن برای بهداشت،ی نهاد ساختن برای گرانفروشی،ی نهاد گذاشتن برای کوف یکی هم برای درد…پروسه ثبت شکایت هم تو هیچکدومشون کار ساده ای نیست!!شاطر نونوایی خیلی ساده و راحت تخلف میکنه،بعد میخوای ثبت شکایت کنی میبینی :
    ۱-اصلا توی قسمت ثبت شکایت،هیچ عنوانی برای ظلمی که بهت شده پیدا نمیکنی(اگه شاطر به اشنای خودش زودتر نون میده تو نمیتونی شکایت ثبت کنی چون گزینه ای تحت این عنوان نداره)
    ۲-یک رووز کامل باید صرف کنی و هزار مدرک باید بیاری که ثابت کنی این متخلفه!
    وای بر این مملکت و ایندش…

  22. ( هرکه بگندد نمکش میزنند،وای به روزی که بگندد نمک )
    قبلا نانوایی ها بازرس یا بازرسانی داشتند
    اما حالا نانوایی ناعادل از ۷ عدل آرد
    ۵ عدل آرد پخت کنند شاخ رستم رو می شکنند
    ( البته چون شاخ رستم در دست نیست چشم کور و کله تاس مردم خمیر مایه تمسخرشان کرده اند )
    چرا چون من مسئول بی کفایت ناکاربلد و ناراضی از حقوق بالای ۱۰ میلیون تومانی کفاف دل بخواه های زندگی ام را نمیدهد
    باید از یک جای تامین شود ، و چه جایی بهتر از زدن
    از حق و حقوق اولیه مردم ، مردمی عامی بیزبان …
    مردمی که دولتش هم ازون طرف بر سرش میزنند فلان قدر سالانه فلان کردیم و فلان خواهیم کرد و بودجه برای آردونان اولیه ترین شکم سیرکن ۹۰٪ اکثریت اقشار و قوت سفره اکثریت مردم

    قبلا تعطیلات نانوایی ها ۲ روز در هفته بود
    اما الان از ۷ روز ۲ روز تعطیل میکنند و …
    و …
    و…
    هزاران و های دیگری که کو گوش شنوا …

  23. سلام خسته نباشید ببخشید در شهرستان ورزقان(استان آذربایجان شرقی)نان لواشی ها که خودشان نان را جمع و تحویل مشتری میدن،میبینی مثلاً پول ۴۰تا لواشو گرفته(۱۵۰۰۰)ولی ۳۷یا۳۸یا حتی کمتر تحویل میدن.خواهشا رسیدگی کنید.

  24. همین امروز نان گرفتم پر نان مو دست بوده ….کجا باید گذارش بدم تعزیرات یا شبکه بهداشت ؟

  25. باسلام.چرا نانوایی محل ما نان کنجدی زیاد میپزه میگذاره بعد موقع پخت کار نمی کنه؟وقتی بگیمش میگه آرد تمام کردیم.نان کنجدی گرون .ما نمی خواهیم.چکارکنیم.یاخدا.

  26. سلام نانوایی در شیراز خیابان نارنج بعد از خیابان فرزانگان جنب تاکسی تلفنی نارنج بنام امیدوار ابنوی اول که نان زیاد پخت میکنه به جای فروختن به مشتری بسته بندی میکنه و گرونتر به سوپری هامیفروشه بعدم نونش اندازه یه کف دسته که تیکه تیکه میشه خواهشا رسیدگی کنین یکی دیگه هم داخل خود خیابان فرزانگان هست همیشه تعطیله

  27. برای شکایت از کیفیت نان و رفتار بد نانوا به کجا باید شکایت کرد؟ نانوایی لواش خیابان شهید قزوینی در اعتراض به کیفیت بد نان پاسخ میدهد همینه که هست نمیخوای نبر. قبل از انقلاب یادمه نانوا اجازه نداشت با مشتری بدرفتاری کند و به کوچکترین شکایت در کوتاهترین زمان حضوری رسیدگی میکردند. راجع به کوچک شدن نان از طریق سامانه شکایت کردم. کد رهگیری هم دادند ولی پاسخی نیامد که نیامد و پر رو شدن بیشتر نانوا نشان میدهد اصلاً تذکری هم داده نشده.
    نان که جزو اقلام مصرفی همه خانوارها بدون استثنا است باید با شدت و جدیت مراقبت شود که متاسفانه همین رو هم مسئولین بلد نیستند. مگر نانوایی، سوپرمارکت است که بگوید برو از جای دیگه بخر؟ مگر چقدر کار دارد که شکایت ها و حتی کنترل نامحسوس نانوایی ها انجام شود؟

    واقعاً بی لیاقتند مسئولینی که هر بار هم مصاحبه میکنند که داریم کنترل میکنیم و سامانه فلان برای شکایت تهیه شده و …

  28. نانوایی در اصفهان خیابان کشاورز کوچه ۱۱۷ کوچه فرعی نان سبوس‌دار هم می مزد ولی در هنگام فروش هر نان سبوس‌دار را ۴ نان حساب می کند. یعنی اگر شما ۱۰ نان بخرید ۴۰ نان کارت می کشد. هم قیمت را چهار برابر با مشتری حساب می کند و هم سهمیه آرد را ۴ برابر با دولت حساب می کند.. معلوم نیست آرد اضافه را چه می کند.

  29. سلام نانوایی محله ولنجک چسبیده به تره بار ولنجک دستگاه کارت خوان نان دارد ولی هر بار برای خرید رفتیم میگه نان سنگک ۳هزار تومانی و ۴هزارتومانی نداریم و نان سنگک کوچک ۳ هزارتومانی راکه یک روی آن کمی خشخاش ریخته به قیمت ۵هزارتومان به مشتری عرضه میکنن

  30. اکثر نانوایی های شهر رباط کریم تعطیل است. این چه وضعشه. این بود خدمت رسانی بهتر به مردم.

  31. محل ما تو نامجو میدان سپاه نونواهه خودش نرخ گذاری میکنه هر شب یک قیمتی میده 🤣🤣

    1. عزیزان من ،درگزارش بالافرمودند،باشماره
      ۱۲۴تماس بگیرید،نظر،پیشنهاد،انتقادازنانواییهارابیان بفرمایید

    2. با اهدا سلام وتبریک سال نو اینجانب رفتم نان بربری خریدم سه تا ساده طبق قیمت مصوبه ۵۴۰۰تومان میشه اما نانوا بادستگاه هوشمند ۵تا نان راحساب میکنه که بشه ۹تومان این جریان را کی باید بررسی کنه نان کنجدی ۲۸۰۰ تومانی رادو برابر۵۶۰۰ حساب می‌کنند به شاطر هم اعتراض کردیم میگه کی رعایت میکنه که ما رعایت کنیم این همه توی بوق و کرنا کردید دستگاه هوشمند این بود خیلی راحت با یک باج ۲۰۰ تومانی هر کاری که می‌خواهند میکنند،شما را بخدا قسم میدم یک بازرس چشم و دل سیر بفرستید که پولکی نباشد ،افسریه ۱۵ متری اول بین خ ۳۶و۳۷ نانوایی بربری

  32. سلام.
    نان بربری چونکه باید زیرش سبوس باشه بعد پخت کلی سبوس سوخته روی تنور جا میمونه که فکر میکنم نانوا موظف هست بعد از هر پخت تنور را از وجود سبوس های سوخته جارو کند اما نمی‌کنند .
    نانوایی در خیابان کرمان شمالی بنام برکت که بنده اعتراض کردم نسبت به جارو نکردن سبوس روی تنور ایشان با کمال پررویی و بی ادبی طلبکار من هم شد. اتحادیه محترم نانوایان لطفا تذکر لازم را به این واحد را بفرمایند.

  33. سلام . اینهمه شکایت ؟ فایده نداره ولی میگم.
    نانوایی در ملک آباد ( حافظیه ) کرج .جاده قزلحصار .گلستان 13 سر تقاطع ، دست راست نانوایی بربری . همسر نانوا چند ساعتی تنها کار میکنه . نان خمیر میده . نقدی 4000 و با کارت 3600 تومن . یعنی 2 تا نون رو یکی کرده ولی وزن رو کم میده . یا آرد نداره یا شوهرش رفته سرکار . خانمش هم حال پخت نداره . منطقه فقیر نشین هست . یک باشرف رسیدگی کنه . تشکر

  34. سلام نانوایی قرچک رجایی نهم هرساعتی دلش میخواد نون میپزه بعد از ظهر از ساعت ۵ تا۶ یا ۶ نیم لطفا رسیدگی کنید صبحام ک بستس هرموقع دلش بخواد نون میده دست مردم

  35. نانوایی تافتونی بلوار دریا سعادت آباد تهران جنب مدرسه تقاطع شهید فرحزادی، نان ۱۲۰۰ تومانی را بعد از ظهر ها به قیمت ۲۴۰۰ تومان می فروشد به بهانه اینکه نان شیری است و مشتری چاره جز خرید نان به دوبرابر قیمت قانونی ندارد. در برابر اعتراض مشتری هم پرخاش و بی ادبی می کنند.لطفا رسیدگی کنید. در

  36. سلام
    مثلا دستگاه هوشمند گذاشتین تو نونوایی ها؟؟؟
    نانوا خودش کارت رو میگیره و قیمت نون رو طبق خواسته‌ی خودش میزنه
    شکایت هم ثبت کردیم هیچ خبری نشد
    عزیزان اگه برای رسیدگی نیرو کم دارین چرا از بسیج کمک نمیگیرین؛نترسین پول نمیگیرن ازتون

  37. سلام من ساکن روستای تاتکندی شهرستان چالدران استان ارومیه هستم روستایی ما نانوایی نداردو۳۰۰نفرجمیعت داره وازروستایی‌ قرجویران که نانوایی داره برای ما۳۰بسته نان تهیه می‌کنه ومیاریم الان نانوایی به مانان نمیده میریم بخشداری میگه بروفرمانداری فرماندار میگه برو جهادکشاورزی هیچ کی پاسخگو نیست ساعت ۴صبح میریم شهرستان تابرای یک بسته نان نوبت بگیریم اینجا واقعن نون به سختی تهیه میکنیم مغازه دارها هم بسته ۳۵هزارمیفروشه پدرم که شورای روستاهست خیلی اذیت میشه هیچ کی پاسخگوی حرف های پدرم ودهیارنیست مسئولان عزیزاینجا لب مرز زندگی کردن واقعن سخت پیگیرباشیدلطفا .تشکر

    1. زهرا خواهر جوادی:
      سلام نانوایی تافتونی واقع در خ خاوران خ هاشم آباد پ 147 .
      شماره پروانه کسب 1964.
      خیلی مواقع بسته هست و هروقت باز هست بسیار شلوغ هست . به گفته خودشون نصف آرد رو آزاد میفروشن .
      در ضمن دستگاه کارت خوان ندارد .
      و قیمت نان کمی بالا تر از قیمت مصوب هست

  38. در شهر جدید پرند در شهرستان رباط کریم، کیفیت و کمیت نان و هم چنین وزن و چانه نان و نیز بهداشت محیط و بهداشت نانواها و تمیزی آنها فراموش شده است.متاسفانه نانواها موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند.و وزن نان را هم کم کرده اند.

  39. با سلام.از شهرستان قوچان. روستای رهورد.متاسفانه یک نانوایی بیشتر تو روستای رهورد نیست یک شیفت پخت میشه اونم شیفت شب و همونم بشدت پختش افتضاحه، کیفیت نان صفر هست. طوری که شب نان تازه خریده شه دیگه صبح قابل خوردن نیست و نیرو هم کم داره و یه نفره هم پخت میکنه و چونه میگیره و هم مشتری ها رو راه میندازه! آقای مسئولین لطفاااااااا پیگیری کنید لطفا

  40. شکایت به اداره تعزیرات حکومتی واداره بهداشت استان اصفهان :لطفا صحت این موضوع رسیدگی شود با بازدید از این نانوایی بعنوان یک فرد ناشناس و برای رضای خدا یک بار به وظیفه خودتان عمل کنید وبرای مردم کاری را انجام دهید اگر واقعا احساس مسئولیت می کنید یک نانوایی بنام گندمک واقع در کوچه شهید غلامعلیان خیابان سجاد اصفهان ارد دولتی می گیرد وفقط برای افراد خاص نان می پزد آشنایان دوستان وافراد که به این نانوایی پول وغذای مفتی جداگانه نان میدهند هر تعدادی نان که می خواهند
    به انها میدهد یانان جداگانه وبی نوبت کنار می گذارد.ولی وقتی افراد عادی مراجعه می کنند یا به آنها نان نمی دهد یا توهین بی احترامی وکاری می کند که آن شخص دفعه بعد به آن نانوایی مراجعه نکند حتی بعضی وقتها کمتر از پولی که گرفته به فرد نان میدهد ووقتی فردی درخواست می کند که نان مرا کم داده ای توهین وبی احترامی می کند وعملا کاری می کند که دیگر به آن نانوایی مراجعه نکند چرا یک نفر مسئول نیست که برود تحقیق کند از این نانوایی که ارد دولتی می گیرد وچنین با مردم بد رفتاری می کند وطلبکار مردم است.

  41. شکایت ازیک نانوایی که ارد دولتی می گیرد وفقط به افراد خاص نان میدهد وبرای افراد بخصوص نان می پزد شخصی بنام حاج حسین که با باج دادن غذا و آوردن غذا برای این نانوایی وشخصی بنام سعید در این نانوایی نان بی نوبت و هرچقدر که نان می خواهد از این نانوایی هر روز می گیرد وبرای مردم عادی که نان می خواهد یا به آنها توهین وبی احترامی می شود یا نان را پرت می کنند وطوری با مردم عادی برخورد می شود که برای بار دوم به این نانوایی مراجعه نکند . نام این نانوایی گندمک بدون مشخصات وکد نانوایی بر روی درب واقع در خیابان سجاد کوچه شهید غلامعلیان می باشد که اصلا مشخصاتش را سیاه کرده تا شناسایی نشود . اهالی محله از دست این نانوایی به ستوه آمده ونمی دانند به چه کسی شکایت کننداز مسئولین محترم بازرسی کل کشور وتعزیرات حکومتی استدعا آریم با بررسی صحت وسلم این موضوع وتحقیق در این زمینه موضوع بررسی ودر صورت صحت با این نانوایی متخلف برخورد وبه اشد مجازات محکوم شود چرا به این نانوایی متخلف وبی حرمت که به مردم توهین وبی احترامی نی کنید آرد دولتی میدهید ؟

    1. شکایت از نانوایی گندمک واقع در کوچه شهید غلامعلیان بخاطر شخصی پزی وپول گرفتن ورشوه ونان دادن به اشخاص خاص وبدرفتاری با سایر مردم عادی وتاکنون محلی وتوهین وبی احترامی شخصی بنام سعید در این نانوایی کار می کند که نان را پرت بی احترامی بی حرمتی وتوهین میکند به مردم شخصی بنام حاج حسین هروز ۵۰ تا نان بدون نوبت می گیر اشخاصی هم هستند که برای انها این نانوایی نان جدا می گذارد ولی با مردم عادی بدرفتاری می کند تا دیگر نیایند از او نان بگیرند این نانوایی متخلف ارد دولتی می گیرد واصلا مسایل بهداشتی را رعایت نمی کند لطفا به این موضوع رسیدگی شود . جمعی از اهالی محله کوچه شهید غلامعلیان واقع در خیابان سجاد اصفهان

  42. بی صاحب ترین منطقه تو ایران مارلیک و ملارده ، چه جوری میشه که یک‌ نفر صاحب پنج تا نونوایی باشه!؟؟؟ اونم یه فرد خیلی معمولی ؟؟ واسه سه تا از نونوایی ها سهمیه آرد گرفته!! هر کی هم بخواد نونوایی دایر کنه یا باید با ایشون شریک بشه یا از فیلتر این آقا رد بشه، ده بار اومدن نونوایی و به دلیل وجود جوش شیرین و مواد غیر مجاز نونوایی رو پلمپ کردن ، فردای همون روز نونوایی باز بوده!! آقای علی اکبری همه ی موارد غیر قانونی بودن شغل رو داره ولی هیچ کسی نیست پیگیری کنه !!! یک آدم با پنج کلاس سواد و حساب میلیاردی و پنح تا نونوایی !! مملکت اسلامی

  43. شکایت از یکی از نانوایی های متخلف سطح استان اصفهان واقع در خیابان سجاد اصفهان کوچه شهید غلامعلیان بنام نانوایی گندمک این نانوایی آرد دولتی می گیرد ولی نان برای افراد خاص واشخاص خاص می پزد وهر چقدر این اشخاص خاص وافراد خاص نان می خوهند به انها بدون نوبت میدهد گویا این نانوایی آرد دولتی می گردویی فقط برای افراد خاص نان می پزد خواهش می کنیم اداره تعزیرات حکومتی اصفهان به این موضوع رسیدگی کند افراد عادی که مراجعه می کنن برای گرفتن نان یا به آنها نان داده نمی شود و اگر هم نان داده میشود اینقدر تعدادش محدود است که جوابگوی خانواده آنها نمی باشد یا اینقدر با انها بد رفتاری وتوهین وبی احترامی میشود و شخصی بنام سعید که نان به مردم میدهد نان را پرت می کند وبا بی احترامی وتوهین می گوید برو بیرون ودیگه نیا از ما نان بگیر در حالیکه با آشنایان وافراد خاص رفتاری خوب وهر چقدر نان می خواهند اول از همه برای انها گذاشته میشود ایا در مملکت جمهوری اسلامی انهم در شهر شهید پرور اصفهان بکه دولت عزیز آرد دولتی به نانوا میدهد باید با مشتریان بد رفتاری گرد ونان برای افراد خاص پخت ودر مقابل آن رانت غذا ویا پول اضافی دریافت کرد دیده شده است که افرادی که پول اضافی تو دست این فردی که نامش سعید است می گذارند به انها نان بیشتر میدهد یا اول تنور برای انها نان می گذار د یا دیده شده است که این فرد که نامش سعید است غذا از افرادی می گیرد به همین دلیل نان بیشتری به این افرادی که براش غذا می گذارند میدهد در حالیکه با مردم عادی بسیار بد رفتاری می کند از تخلفات دیگر این نانوایی نداشتن مشخصات مباشر ونام صاحب نانوایی است که روی انرا سیاه کرده است تا شناسایی نشود از دیگر تخلفات این نانوایی کثیف بودن وعدم رعایت بهداشت است که با جارویی که تنور را تمیز می کند کوچه را جارو میزند خواش می کنیم از اداره بهداشت اصفهان یک سری به این نانوایی متخلف بزنند واین نانوایی غیر بهداشتی را جریمه کنند . در این مملکت اسلامی که مردم در این شرایط سخت وبحرانی بهم باید کمک کنند. وخوش رفتارباشند چرا اجازه میدهیم یک نانوایی ظالم به مردم ظلم کند مگر این نانوایی برای فروش نان از مردم پول نمی گیرد مگر این نانوایی ارد دولتی نمی گید که چنین به مردم عزیز وشهید پرور ظلم می کند از مسئولین وزارت صمت واستانداری محترم تقاضا وتمام داریم که با این نانوایی متخلف برخورد واین نانوا به اشد مجازات جریمه شود وارد آن قطع وبه نواهایی داده شود که واقعا با مشتریان خوش رفتاری می کنند وشخصی پز نیستند . چراباید در مملکت جمهوری اسلامی یک نانوا به مردم زور بگوید . گاهی این نانوا حتی برای اینکه مشتریان عادی به این نانوایی مراجعه نکنند به انها نان کمتر از مقداری که پول داده اند میدهد ووقتی مشتری می گوید چرا کم به من نان میدهی که پولش را هم داده ام با برخورد تند وبی احترامی نانها را پرت می کند ومی گوید دیگه نیا از ما نان بگیر مگر وظیفه ما تکریم واحترام به ارباب رجوع نیست از دولت عزیز وزحمت وگرانقدر در خواست می کنم اجازه ندهید یک نانوا موجب بد بینی نظام شود با برخورد وادب کردن این نانوایی نشان دهید که مردم مسلمان زیر بار ظلم توفان‌ها نمی روند . وتو موظفی در این مملکت به هر مشتری محترمی نان بدهی وبا مشتریان خوش رفتاری کنی . در این کشوری که آرد به سختی تهیه نی شود تو نانوا نباید شخصی پزی کنی وبه هرکس که می خواهی نان بدهی وبا سایر مردم بدرفتاری کنی که موجب ببینی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود . تو نانوا وظیفه داری با همه مشتریان خوش رفتاری کنی اگر یکبار وبرای همیشه با این نانوا برخورد شود می فهمد که مملکت جمهوری اسلامی ایران حساب وکتاب دارد واین مملکت جای زور گویی وانت خواری نیست .ومن الله التوفیق

    1. شکایت جمعی از مردم واهالی محله واقع در خیابان سجاد کوچه شهید غلامعلیان از یک نانوایی متخلف در این کوچه بنام نان گندمک که شمار مباشر ورد نانوایی را سیاه کرده وارد دولتی می گیرد در حالیکه برای اشخاص خاصی نان می پزد که به این نانوایی رانت،غذا وپول میدهند بی نوبت برای این افراد نان میگذارد به اشخاص عادی یانان نمیدهد یا به تعدادمحدود نان میدهد انهم با بی احترامی نان را پرت میکد وتوهین می کند این نانوایی کاملا غیر بهداشتی بوده وبا جاروی کف کوچه را جارو میکند وبا همان جارو تنور و را هم جارو میزند . اهالی محل ومردم شهید پرور استان اصفهان از مسئولین محترم وتعزیرات وزارت صمت واستانداری تقاضا دارند با این نانوایی متخلف که هرساعتی می خواهد باز می کند وهر ساعتی می خواهد می‌بندد و شخصی مز است یعنی فقط برای افراد خاص نان می پزد ازدستگاه پوز آن می توانید پرینت بگیری وببینید افراد خاص هرروز تعداد زیادی از این نانوایی نان می گیرند وبه افراد عادی یا نان داده نمی شود ویا خیلی کم وبه تعداد محدود نان داده نمی شودبی احترامی توهین بی حرمتی چرا باید یک نانوا که ارد دولتی می گیرد به مردم ظلم کند وبرای اشخاص خاص نان بپزد.تقاضا واستدعاداریم اجازه ندهید این نانوایی متخلف ارد دولتی بگیرد وبه مردم ظلم کند.جمعی از اهالی محله کوچه شهید غلامعلین خیابان سجاد اصفهان

  44. شکایت ازیک نانوایی متخلف در شهر اصفهان واقع در کوچه شهید غلامعلیان در خیابان سجاد اصفهان این نانوایی با نام نان گندمک از که با استفاده از دستگاه نان می پزد با نهایت بی شرمی به مشتریان خاص فقط نان می دهد واز نان دادن به سایر مشتریان خود داری می کند وبرای افراد خاص بهر تعدادی که بخواهند نان میدهد ولی به مشتریان غریبه اصلا نان نمی دهد وتوهین وبی احترامی می کند شخصی که به نان میدهد نان را پرت می کند و حتی به مشتریان غریبه می گوید حق نداری دفعه بدی بیای از این مغازه نان بگیری.از تعزیرات حکومتی استان اصفهان تقاضا داریم با این نانوایی متخلف برخورد وضمن جریمه سهمیه ارد این نانوایی قطع شود تا دیگر به مردم عادی توهین وبی احترامی نکند خواهش می کنیم صبح زود یک روز بعنوان شخص ناشناس به این نانوایی مراجعه کنید تا متوجه شویدصحت این شکایت را نانوایی که فقط برای افراد خاص انهم هرتعدادی که نان می خواهند نان می پزد ودر ازای این نان از رانت وغذا و چیزهای دیگه آن افراد خاص استفاده می کند چرا در این مملکت یک نانوا کارشکنی می کند وموجب نارضایتی مردم میشود .وکسی با این فرد متخلف برخورد نمی کند مملکت شهید پرور افراد ی را نمی خواهد که مردم راناراضی کنند وبه وظیفه خودشون عمل نکنند خواش می کنیم با این نانوایی متخلف برخورد شود وبا شدید ترین مجازات و محکومیت وجریمه وقوع آرد به این نانوایی نشان داده شود که با مردم باید درست برخورد کنی وتکریم مشتری وارباب رجوع را داشته باشی .

    1. جدیدا نانوایی دستگاه که جدید اومده بهشون دادین رو بدون کاغذ رول استفاده میکنن و مشتری وقتی ۴۰ عدد لواش میخره داخل دستگاه ۴۵ عدد میزنه و صداشم درنمیارن دزدی تو روز روشن ادرس حسن اباد فشافویه شهرک صنعتی شمس آباد نانوایی لواشی توسعه لطفا رسیدگی کنید

  45. شکایت از یکی از نانوایی های استان اصفهان واقع در کوچه شهید غلامعلیان خیابان سجاد اصفهان بنام نانوایی گندمک این نانوایی با اینکه ارد دولتی می گیرد شخصی پزی است وفقط به افراد برای افراد خاص نان می پزد به آشنایانش هرچقدر نان می خواهند می دهد در حالیکه به سایر مردم تعداد محدودی نان میدهد شخصی که نان به من مردم میده توهین وبی احترامی می کند به مردم وحتی به انها نان کم میدهد تایگر به این نانوایی مراجعه نکنند فقط برای افراد خاص نان می پزد وبه هرکس وبه آن افراد خاص احترام می گذارد وان افراد خاص هرچقدر که نان بخواهند می گیرند وبه سایر مردم توهین بی احترامی می کند وبه تعداد محدود نان میدهد این نانوایی بسیار بسیار کثیف وغیر بهداشتی است و با جارویی که زمین کف کوچه را تمیز می کند داخل تنور فلزی را هم تمیز می کند لطفا رسیدگی و ارد دولتی این نانوایی قطع شدتا شخصی پزی نکند.این نانوایی گویا برای افراد خاص است که آشنایان آن می باشند ودر ازای نانی که می گیرند غذا وموارد دیگر به نانوامیدهند بعضا در دادن نان به مردم عادی کمتر از تعدادی که پول میدهند نان میدهد و حق مردم عادی را تضییع می کند و می خواهد مردم عادی برای بار دوم به این نانوایی مراجعه نکنن تا بصورت شخصی پزی برای آشنایان نان بپزد . آیا این رسم رفتار یک نانواست با مردم ،که شخصی که به مردم نان میدهد توهین وبی احترامی می کند به مردم وحتی نان را پرت میکند ولی با آشنایان ودوستان که رانت وبا میدهند هم تعداد زیادی نان میدهند هم نان را برایشان جمع می کند هم بی نوبت به انها نان میده خواش می کنیم به ایم موضوع رسیدگی واین نانوایی متخلف جریمه شود وبه اشد مجازات محکوم واردش قطع شود تا بفهمد مملکت حساب وکتاب دارد و نمی شود با مردم در این شرایط بدرفتاری کرد وتوهین وبی احترامی کرد.

  46. نانوایی باشماره عاملیت ۲۱۸ به نام شاه محمدی آدرس قم نیروگاه خیابان شهید خلیلی بین کوچه ۸ و۱۰ ؛ نان نامرغوب و کم فروشی و فروش نان دولتی به گاوداریها وفروش آرد دولتی به قنادی ها و برخورد تند و با دشنام دادن به مشتریها می‌گوید” برید شکایت کنید هیچ کاری نمی کنند مملکت تو هوا است شما آمدید نان خوب میخای؟” خواهشمندم رسیدگی کنید؟

  47. سلام دوستان هیشکی لطفا نایلون نخره چون هم کلی ضرر واسه بدن داره هم محیط هم که پولش و اینکه میتونید یه پارچه ببرید خیلی بهتره! یه نانوایی لواش در سرکانال فردیس کرج کوچه رضائیان هست که ارد شو میده تافتون میپزن باهاش میاره تو مغازه خودش با بسته بندی کلی گرون تر از نرخ دولتی میفروشه!!!و پارتی بازی میکنه تو نون داد و اینکه اخلاق بد و ناشایسته ای داره لطفا حتماا پیگیری بشه و برخورد بشه باهاش تا مردم دیگه بیشتر از این عصبانی نشدن!!!

  48. سلام نانوایی بربری محلمون بیشتر سهمیه ی آردش رو آزاد میفروشه به بقیه ی نونوایی ها خودش ساعت پنج و نیم بعدازظهر میبنده و میره تا غروب میشه میبنده در مغازه شو خاک توو سر . تهران خانی آباد نو خیابان لطیفی خیابان محرمی روبروی مسجد فاطمی نانوایی بربری

  49. با سلام خواهش میکنم اگر به نظرات ما اهمیت میدهید در شیفت عصر بیشتر دقت کنید در نانوایی های محمدیه کلا تعقیر میکند کیفیت نان من نمیدانم در رسانه ها میگویید کنترل کردیم اما یک هفته بعد تمام روز از نو روزی همان قبلی برای مردم خدا را در نظر داشته باشید

  50. سلام خسته نباشید چرا پول نایلون و با نان حساب میکنن من ۱۵ تا نان خواستم برام ۱۸ تا زده میگم چرا میگه جدید شده ۱۵۰۰ نایلون بهم داده کی پاسخگو میشه بابت این
    آدرس نانوایی عزیزی کرج ۴۵متری گلشهر کوکب شرقی
    اگه لطف کنید پیگیری کنید ممنون

    1. سلام خسته نباشید جدیدا نانوایی دستگاه که جدید اومده بهشون دادین رو بدون کاغذ رول استفاده میکنن و مشتری وقتی ۴۰ عدد لواش میخره داخل دستگاه ۴۵ عدد میزنه و صداشم درنمیارن دزدی تو روز روشن ادرس حسن اباد فشافویه شهرک صنعتی شمس آباد نانوایی لواشی توسعه لطفا رسیدگی کنید

  51. اصول بهداشتی که رعایت نمیشه،گران فروشی وکم فروشی هم میکنند،ارد هم که به مشتری نمیدن،برخوردشون که هیچ از یه داعشی بدترن،پس چطوری با چه قوانینی میتونن نانوایی بزنن؟چرا اصلا نانوایی باز میکنن؟هیچ نظارت و بررسی و شکایتی نیست ،شماره شکایت هم که فقط برای بهداشت نه مسایل دیگه،اونم ساعت ها طول می‌کشه تا جواب بدن شایدم اصلا جواب ندم و بلاخره خسته میشی و پیگیری نمیکنی،بعدکه مجبوری هر روز نان بخری و برخوردها تکرار میشن و دعوایی پیش بیاد و به دادگاه کشیده بشه میگن رضایت بده یا این چه مسئله ای که شکایت کردی،تا وقتی مردم عین وحوش رفتار کنن و هیچ قوانین و آدابی رو رعایت نکنن ما دشمن خودمونیم نه کشورهای دیگه

  52. با سلام.نانوایی واقع در فاز ۴ کوروش خیابان شهید عباسپور جنب مسجد علی بن ابیطالب اهواز اصلا عدالت را در نوبت دهی مردم رعایت نمیکنه و دوستان و آشنایان که از راه میرسن رو بدون نوبت رد میکنه و رفتار بسیار ناشایس و زننده ای با مردم به خصوص خانم ها دارد. خواهش میکنم رسیدگی جدی بفرمایید. واقعا رسیدگی کنید. با تشکر. سعید از اهواز

  53. سلام نانوایی خیابان شهید رجایی نزدیک چهارراه چهارم پشت سپاه شهرستان قوچان در خراسان رضوی تخلف میکنه به یکی 50 تا نان میده بدون صف و نون کم میاره به مردم میگه نون نیست با اعصاب ملت بازی میکنه وقتی اعتراض میکنیم کلی به مردم فحش و بد و بیراه میگه هیچکس نیست تو این مملکت رسیدگی کنه

  54. با سلام نانوایی سنگکی در ورامین خ شهید زواره با مدیریت آقای سعادت اصلا نوبت را رعایت نمیکندلطفا پیگیری نمایید.

    1. چرا مسئولین مرتبط با نانوایی ها جلوی این همه بی قانونی و هتک حرمت به مشتریان رو نمیگیرند . الآن یک مورد همه گیر در نانوایی ها باب شده است و آن اینکه ارائه نان با آپشن کنجد ، این مشکل چگونه باید حل شود ، هم باعث گرانفروشی خاموش شده و هم اینکه مشتری از راه نرسیده بدون توجه به مشتریان در صف از دور و با صدای بلند به شاطر نانوا اشاره میکند و نان آپشن دار و خارج نوبت خود را میگیرد. مسئولین امر اگر توانایی رصد مجرمین این امر را ندارند از مردم دلسوز و همیشه در صحنه استفاده کنند

  55. نون واسمون میپزه به صورت آدامس با قویترین پلاستیک میشه بربری وحدت کرج پریسای شرقی

  56. نانوایی فانزی گل گندم در فیروزکوه خیابان پاسداران کیفیت نون تستش افتضاحه. نونی که همون لحظه از دستگاه اومده بیرون رو آنقدر سفته نمیشه خورد

  57. سلام اینجانب روح اله سهرابی ازشهرستان امل..خداپدرومادردکترریئسی رابیامرزه که شمشیرحضرت ولی عصر(ع)رادردست گرفته وعدالت رابه نفع احسندپیش خواهدبرد ..ماجوانان سربازرهبری ودکتررییسی هستیم ..وحمایت میکنیم..تمام نانواییها اردرانان میپزن وبه خوردمرغ واردک .وگوسفندمیکنند ..درروستاها باکمی جمعییت الکی پخت میکنن وبه خوردحیوانات اهلی میکنند.لطفا سهمیه ایناراکم کنید یاپیگیرشوید
    باتشکر

    1. آیا میشود که شکایت سگ هار را پیش خر جفتک انداز برد ؟؟ مسعول نانوایی مانند سگ هاریست که به علت انواع فشارهای حکومتی دست به لاشیبازی یازیده! اگر کسی شکایتی از سگ کند باجفتک پرانی های جناب خر طرف خاهد بود . تلفن و شکایات مردمی مناسب جوامع بشیریست نه باغ وحش و حیوانات جنگلی !!

  58. باید نانوایان متخلف که بقصد عمد تعطیل و پخت نمی کنند را پلمپ کنند
    همین نانواها قبلأ چقدر سهمیه می گرفتند و پخت می کردند اگر میانگن مصرفشان را دراورید می فهمید که الان حتی یک چهارم اردی که می گرفتند و می پختند را تحویل نمی گیرند این یعنی تقلب داشتند می کردند ولی الان چون تقلب نمی توانند بکنند امتناع از پخت نان می کنند تا مردم را ناراضی کنند و مدعی هستند هزینه دارند قبول نکنید همین نانواها یارانه ملت را الان ثابت میشود که بلعیده اند و باید عودت شود
    والا باید به مقدار قبل که ارد می گرفتند برای پخت و مدعی بودند پخت کرده امد تکلیف و وظیفه دارند به همان مقدار بپذند اگر مدعی هستند نمی توانند بپذند ان حجم را باید تمام اردهایی که مازاد گرفته اند عودت دهند مشخصأ تخلفشان محرز است چون مدعی هستند امکان پخت ان همه ارد را ندارند درکل دارند اخلال می کنند برخور باید بشود

    1. سلام،. من در رباط کریم زندگی میکنم چرا هیچ قانونی برای نانوایان درست اجرا نمیشه، چرا همه نان لواش ها باید روز تعطیلشون جمعه باشه مگه مردم روز جمعه نون نمیخورن، بعد تایم مشخصی هم ندارن خیلیهاشون آردها رو میفروشن و زود تعطیل میکنن و عصرها هم باز نمیکنند، نمونش نانوایی کاوسی با مدیریت ذولفقاری در الارد یا نانوایی خیابان رجایی، خ گلها ، و…. لطفا به فکر این مردم باشید نفرین مردم شامل حالتون نشه، با تشکر

    2. نرخ درست حسابی ب نانوا بدهند نانوا تخلف نکند 20درصد هزینه نانوا ارد هست مابقی هزینه ها بر میگرده به حقوق کرایه مغازه فیش های آب برق گاز خمیر مایه که توسه سالی که دولت واس نانوا نرخ نداده چند برابر شده پس نانوا از کجا این هزینه هارو تامین کنه در مورد چیزی که نمی‌دونید نظر ندید لطفا

      1. دروغ نگو نانو ایی 30درصد دولت سود میدد پول اب و برق وگازم ماهی سیصدم نمیاد دستگاهم اومده کارگرم نمی‌خواهید برجی سافی 70تا80میلیونم گیرتون میاد دونسته دستگاه کارتخانم گذاشتند قربون نگذاشتنشون پول میدیدمردوم کارت میکشیدچندتا کارت ازاین اون میگیرید روزانه کارت میکشید نون خشکه نون قندی نون شیرمال میارید می‌فروشید به مردم کارت میکشید بعد آردها 40مخرید500تا600مفروشیدبازارازاد بسکیم نون خوب میپزیداین دولت ما اشتباه میکند این همه هزینه آرد آزاد کن ببین نانوا کی مون خوبم میبینی

      2. اون نانوای بی همه چیز غلت میکند با هفت جدوآباد خودش مسئولیت قبول میکند و بعد به جای نان پختن آردشو میفروشه و کودکان وانسانهای ضعیف گرسنه میمانند و صد البته مسئول شرافتمتددولتی در این باره و موارد مشابه وجود ندارد از بزرگ تا کوچک خوانخوار مردم بدبخت هستند مرگ و ننگ بر همه آنها امروز نتونستم تماس بگیرم برای شکایت جواب ندادن

        1. امروز بخاطره نداشتن کارت و پول مورد ضرب و شطم دو نانوا کم سن و سال که ۱۷ و ۱۵ سال داشتن قرار گرفتم،و از ناحیه کمر و سر که با مشت به سرم کوبیده شد قرار گرفتم،اما نه پول شکایت و دارم نه کمر نه پا برای دوندگی،واقعا مردمان قوچان بلا نسبت برخی وحشی و بی فرهنگ هستند و باید حصاری دوره این شهر کوچک کشید تا از آن خارج نشوند 😔😔😔😥😥😥

    3. همشون ارد میفروشن بخاطر اینه شکایت و جنگ اگه ارد نفروشن مگه ملت بیکاره شکایت کنه همش از سره ارده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا