شکایت از اصناف

شکایت از موبایل فروشی چگونه است؟

شکایت از موبایل فروشی به عنوان یکی از اصنافی در کشورمان هستند که به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد.

در صورتی که خریداران از موبایل خریداری شده ناراضی باشند، ممکن است که از موبایل فروشان شکایت کنند. از جهاتی صنف فروشندگی موبایل در زمره مشاغل حساس و مهم به شمار می‌رود که تخلف از فروشنده می‌تواند موجبات طرح دعوا علیه آن‌ها را فراهم کند.

امکان بروز تخلف در تمامی اصناف کاری وجود دارد و صرفا به صنف موبایل فروشی محدود نمی‌شود. طبق بررسی‌های انجام شده، اغلب تخلفات اصناف کاری به بحث گران فروشی ارتباط دارد و این امکان هست که فروشنده موبایل محصولات خود را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به فروش برساند.

علاوه بر گران فروشی، تخلف دیگر از طرف موبایل فروشان شامل فروش گوشی معیوب و حتی دست دوم به جای فروش موبایل اصل است.

برخی از فروشندگان با هدف سوء استفاده از مشتریان، موبایل دست دوم و به اطلاح کارکرده را به جای موبایل نو و آکبند می‌فروشند و در قبال آن هزینه بیشتری را دریافت می‌کنند.

البته فروش محصولات کارکرده بجای محصولات نو در اغلب مشاغل امری طبیعی است که البته مراجع ذی‌ربط با چنین تخلفاتی با جدیت برخورد می‌کنند.

با راه اندازی طرح رجیستری موبایل، این مورد جز وظایف فروشندگان موبایل است که در زمان فروش محصول، گوشی خریداری شده را ابتدا رجیستری کرده و سپس آن را به مشتری تحویل دهند.

فروش گوشی بدون انجام مراحل رجیستری تخلف محسوب شده و خریدار در این زمینه دچار مشکلاتی نیز خواهد شد.

در برخی از شکایات ثبت شده شاهد این هستیم که خریدار از فروشنده به دلیل عدم رجیستری موبایل شکایت کرده است. در خصوص رسیدگی به تخلفات صنف موبایل فروشی، مراجع مختلفی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

سازمان تعزیرات حکومتی به شکایات گران فروشی حوزه موبایل مانند سایر مشاغل رسیدگی می‌کند. همچنین اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی به شکایات علیه فروشندگان گوشی رسیدگی به عمل می‌آورد.

علاوه بر این مراجع، سازمان حمایت از مصرف کننده نیز به جهت حمایت کردن از حقوق مصرف کنندگان در زمان خرید موبایل، به درخواست آن‌ها و همچنین طرح دعاوی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

نوسانات قیمت ارز تاثیر قابل توجهی در نرخ گوشی گذاشته است و همین مسئله زمینه سوء استفاده فروشندگان را فراهم کرده است.

بخشی از تخلفات فروشندگان این صنف تا حدودی به افزایش یا کاهش نرخ ارز داشته است که در صورت مشاهده اینگونه تخلفات باید از طریق مراجع قانونی مانند سازمان تعزیرات اقدام به پیگیری نمود.

برای آشنایی با شکایت از فروشندگان موبایل و همچنین نحوه مراحل قانونی طرح دعوا، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فروشگاه موبایل

دلایل شکایت از موبایل فروشی

در ارتباط با شکایت از موبایل فروشی، در وهله اول باید دلایل اصلی شکایت در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد. در واقع باید مشخص شود که چرا خریداران از فروشندگان موبایل شکایت می‌کنند.

فروشنده‌ای که در حیطه کاری خود مرتکب تخلف شود، طبیعتا مورد شکایت از طرف مشتریان قرار می‌گیرد.

شخصی که در زمینه فروش موبایل فعالیت می‌کند، باید محصولات خود را به نحوی به فروش برساند که مشتریان از کیفیت و نحوه خدمات دهی آن راضی باشند.

شکایت از فروشنده موبایل در اغلب مواقع به بحث تخلفات صنف گوشی ارتباط دارد و اگر فروشنده رفتاری را انجام دهد که زمینه حقوقی یا کیفری داشته باشد، می‌توان شکایت را در مرجع قضایی صالح مطرح نمود.

شکایت حقوقی از موبایل فروش زمانی است که فروشنده گوشی کارکرد را در عوض گوشی نو می‌فروشد و در چنین شرایطی مشتری می‌تواند حتی با ثبت دادخواست در دادگاه یا شورای حل اختلاف از فروشنده مطالبه خسارت نماید.

همچنین در صورت وقوع جرایمی مانند توهین و یا حتی ضرب و شتم بین طرفین اختلاف به وجود می‌آید و امکان طرح شکایت کیفری از طرف خریدار وجود دارد.

در زمانی که مشتری اقدام به خرید موبایل می‌کند، در صورت وجود نقص در محصول خریداری شده، خریدار می‌تواند از فروشنده شکایت کند.

وجود نقص در لوازم جانبی موبایل باعث شکایت از فروشنده می‌شود. در صورت شکستگی و خرابی موبایل نیز خریدار این امکان را دارد تا بتواند از فروشنده شکایت کند.

در هر حال گران فروشی جز دلایل اصلی شکایت از موبایل فروشی به شمار می‌رود. فروشنده حق ندارد که موبایل و محصولات جانبی آن را با قیمت‌هایی بالاتر از آن چه مصوب گردیده است، عرضه کند.

به طور کلی می‌توان موارد زیر را به عنوان دلایل اصلی شکایت از مولایل فروشان به شمار آورد:

  • تخلفات گران فروشی
  • فروش موبایل با قیمت بالا
  • عرضه محصولات جانبی موبایل بدون در نظر گرفتن قیمت مصوب
  • فروش موبایل معیوب
  • فروش موبایل دست دوم به جای موبایل نو
  • عرضه موبایل تقلبی به جای نسخه اصلی آن
  • عدم انتقال مالکیت گوشی توسط فروشنده

موارد فوق به عنوان بخشی از دلایل موثر در شکایت از صنف موبایل فروشی محسوب می‌شود. در بررسی شکایات از صنف موبایل فروشی، گران فروشی و فروش گوشی دست دوم به جای نو در صدر دلایل اصلی شکایت از فروشندگان موبایل محسوب می‌شود.

شخصی که در زمینه فروش موبایل مرتکب تخلفاتی می‌شود، باید از طریق مراجع قانونی اقدام به طرح دعوا نماید.

تخلفات گران فروشی موبایل با پیگیری‌های لازم از طریق دستگاه تعزیرات حکومتی، قابل رسیدگی خواهد بود. سایر تخلفات صنف موبایل فروشی از طریق اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی قابل پیگیری خواهد بود.

شاکی جهت شکایت از موبابل فروش باید دلایل منطقی و قانونی داشته باشد تا به درخواست او رسیدگی شود. در واقع بدون ارائه بدون دلایل کافی نمی‌توان در این زمینه به ثبت شکایت اقدام کرد. شاکی باید به مواردی مانند فروش گوشی معیوب یا گران فروشی اشاره کند.

در واقع می‌توان گفت که دلایل شکایت از موبایل فروش باید با حیطه کاری فروشندگی موبایل مرتبط باشد. اما بحث گران فروشی در تمامی مشاغل و اصناف کاری وجود دارد و انحصارا برای این گروه شغلی تعیین نگردیده است.

خرید موبایل

شکایت از فروشنده به دلیل فروش موبایل کارکرده به جای نو

در قسمت قبل به دلایل شکایت از موبایل فروشی اشاره کردیم که یک فروشنده از طریق ترفندهای مختلف، موبایل دست دوم را به جای نو به فروش می‌رساند.

از آن جهت که اغلب خریداران از چنین ترفندهایی مطلع نمی‌شوند، موبایل فروشی‌ها با هدف سوء استفاده از مردم محصولات کارکرده را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

فروش گوشی دست دوم به جای گوشی اصل، تخلف محسوب شده و خریدار طبق قانون برای حمایت از حقوق خود می‌تواند از فروشنده موبایل شکایت کند.

بر روی موبایل، علائمی وجود دارد که نشان از اصل بودن محصول است که سودجویان با بهره‌مندی از روش‌های مختلف، چنین علائمی را از روی موبایل حذف کرده و آن‌ها را با قیمت‌های گزاف عرضه می‌کنند.

برای آن که در زمان خرید موبایل دچار اینگونه مشکلات نشوید، بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که معتبر بوده و در زمینه فروش انواع موبایل با برندهای مختلف سابقه چندین ساله دارند.

متاسفانه در طی سالیان اخیر دیده شده است که حتی مراکز فروش موبایل که بسیار معتبر نیز هستند، دست به انجام چنین کارهایی می‌کنند.

گفتنی است که بحث تحریم‌ها و محدودیت در واردات موبایل، باعث بروز چنین مشکلاتی شده است و زمینه سوء استفاده برای افراد سودجو را فراهم آورده است.

در هر حال یکی از عوامل اصلی در جهت شکایت از فروشنده موبایل، فروش موبایل با برندهای گوناگون که برای مدتی کار کرده‌اند، به دست مصرف کنندگان می‌رسند.

رسیدگی به شکایات در این زمینه با مراجعه به سازمان حمایت از مصرف کننده انجام می‌شود. برای ثبت شکایت نیازی به مراجعه حضوری به سازمان نیست و می‌توان از طریق سامانه‌های طراحی شده به صورت آنلاین ثبت شکایت کند.

لازم به ذکر است که تشخیص موبایل دست دوم از موبایل آکبند چندان دشوار به نظر نمی‌رسد و با بررسی ظاهر آن می‌توان به این موضوع برد. البته امروزه روش‌های جدیدی برای جا زدن گوشی کارکرده به جای گوشی نو وجود دارد که فروشندگان از این راه منافع بسیاری را کسب می‌کنند.

شکایت از موبایل فروشی به دلیل وجود خرابی در گوشی

فروش موبایل دست دوم به جای موبایل نو تنها یک مورد از دلایل شکایت از صنف موبایل فروشی محسوب می‌شود. دلیل دیگری که می‌تواند منجر به شکایت در این زمینه گردد، بحث وجود خرابی در گوشی و فروش آن به مشتری است.

گاهی اوقات مشتری در زمان خرید موبایل متوجه خرابی در آن نمی‌شود و موقع استفاده از آن، متوجه وجود نواقص در موبایل می‌شود.

در چنین مواقعی نمی‌توان گفت که فروشنده از خراب بودن موبایل بی اطلاع بوده است و حتما با قصد و نیت قبلی که گوشی دچار خرابی شده است، آن را می‌فروشد.

در صورتی که موبایل خراب باشد حتی گوشی‌های نو، فروشنده باید از فروش آن اجتناب کند و آن را جزو محصولات فروشی خود در نظر نگیرد.

البته در حال حاضر فروش موبایل در مقایسه با گذشته دچار تغییراتی شده است و موبایل به صورت پلمپ در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

نارضایتی مشتریان از خرید موبایل و محصولات جانبی آن، باعث شده است تا مراجع مربوطه نظارت‌های خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهند و در این زمینه کمتر شاهد بروز تخلف هستیم.

خرابی گوشی مانند شکستگی صفحه موبایل، عدم کارایی بلندگو و پخش صدا موبایل، کار نکردن دوربین گوشی و غیره است.

وجود چنین نواقصی در گوشی‌های دست دوم امری طبیعی است اما در این زمینه آنچه که اهمیت دارد، بحث فروش موبایل با وجود چنین نواقصی بدون اطلاع به خریدار است.

در واقع فروشنده از خرابی گوشی مطلع است اما این موارد را به اطلاع مشتری نمی‌رساند. خریدار محصولی را خریدار کرده است که در آن نقص وجود دارد و با چنین شرایطی آن هم با قیمت بالا فروخته است.

بنابراین این وظیفه فروشنده است که وجود خرابی در موبایل و محصولات جانبی آن را در زمان خریدار به مشتری اطلاع دهد تا خریدار بر اساس شرایط و اوضاع موجود، اقدام به خرید محصول نماید.

فروش موبایل تقلبی و شکایت از فروشنده موبایل

تخلفات صنف موبایل فروشی به ارائه گوشی دست دوم و فروش موبایل در صورت وجود خرابی، محدود نمی‌شود. بلکه فروش موبایل تقلبی نیز از دیگر تخلفات این صنف به شمار می‌رود.

فروشنده‌ای که به جای فروش نسخه اصل موبایل نسخه تقلبی آن را می‌فروشد، بعد از فروش گسترده محصولات به این روال طبیعتا فروشنده به دام مراجع قانونی خواهد افتاد.

تشخیص نسخه اصل و تقلبی موبایل برای آن دسته از افرادی که تخصص کافی در زمینه موبایل ندارند، امری بسیار دشواری است و شاید تا مدت‌ها بعد از خرید موبایل و استفاده از آن متوجه تقلبی بودن موبایل خریداری شده نشود.

در هر صورت فروش موبایل به صورت تقلبی از هر نوع و برندی که باشد، تخلف صنفی به شمار می‌رود و باید اقدامات لازم جهت طرح دعوا از طریق مراجع قانونی انجام گیرد.

گفتنی است که در حال حاضر به دلیل وجود تحریم‌های بین المللی علیه کشورمان امکان وارد نمودن نسخه اصلی تولید موبایل توسط همان کشور وجود ندارد.

به طور مثال، نسخه‌های گوشی آیفون به صورت مستقیم از داخل آمریکا به ایران وارد نمی‌شود و کشورهای همسایه نظیر امارات به داخل ایران وارد می‌شود. اما این موضوع کاملا با بحث فروش موبایل تقلبی به جای نسخه اصلی آن تفاوت دارد و قابل قیاس با هم نیستند.

ویترین موبایل فروشی

شکایت از موبایل فروشان به دلیل گران فروشی

در بررسی شکایات مردمی از موبایل فروشان، گران فروشی جزو یکی از دلایل اصلی شکایت از این صنف محسوب می‌شود. با توجه به این که اغلب موبایل‌های موجود در بازار وارداتی هستند، با نرخ ارز محاسبه شده و طبیعتا نوساناتی را در این زمینه شاهد هستیم.

در واقع یکی از دلایلی که باعث شده است در حوزه موبایل فروشی شاهد گران فروشی از سوی فروشندگان باشیم، نوسانات نرخ ارز می‌باشد. قیمت انواع موبایل در مقایسه با سالیان گذشته رشد چشمگیری داشته است و این موضوع برای گوشی‌هایی با مدل بالاتر نیز به چشم می‌خورد.

در هر صورت برای گوشی‌های وارداتی و حتی گوشی‌های تولید داخل، نرخ مصوب تعیین شده است و فروشندگان حق فروش این محصولات را بالاتر از نرخ مصوب ندارند.

فروش موبایل با قیمت بالا تخلف بارز گران فروشی است که مشتریان می‌توانند تخلف در این حوزه را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

مرجع قانونی برای رسیدگی به تخلفات اصناف مختلف در زمینه گران فروشی، سازمان تعزیرات حکومتی است. این سازمان تقریبا به تمامی تخلفات گران فروشی در اصناف مختلف رسیدگی به عمل می‌آورد مگر آن رسیدگی به یک مرجع خاص در صلاحیت آن نباشد.

بازار موبایل مانند بسیاری از بازارها طی چند سال اخیر ثبات کافی نداشته است و مدام در حال تغییر قیمت می‌باشد.

این گونه مسائل تاثیر به سزایی در خصوص گران فروشی صنف موبایل فروشی داشته است و تا حدودی وقوع تخلفات در این حوزه را می‌توان به نوسانات قیمت ارز با توجه به وارداتی بودن اغلب گوشی‌های موجود در بازار اشاره کرد.

بحث گران فروشی علاوه بر موبایل شامل محصولات جانبی آن نیز است و فروش محصولات جانبی با نرخ بالاتر از آنچه تعیین شده می‌تواند مصداق گران فروشی محسوب شود.

لازم به ذکر است که وجود شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه سبب شده تا زمینه سوء استفاده سودجویان در فروش موبایل افزایش پیدا کند و در این زمینه درآمد کلانی را کسب کنند. مشتریان طبق قانون می‌توانند تخلفات گران فروشی را از طریق تعزیرات پیگیری کنند تا فروشندگان متخلف مجازات شوند.

انجام پیگیری‌های قانونی در این زمینه باعث می‌شود تا دیگر شاهد چنین تخلفاتی در صنف موبایل فروشی نباشیم و فروشنده‌ای به خود اجازه ندهد که محصولات خود را بالاتر از نرخ قانونی آن به فروش برساند.

روش‌های شکایت از موبایل فروشی

حال که با دلایل شکایت از موبایل فروشان آشنا شدیم، باید این موضوع صراحتا مشخص شود که برای شکایت باید از چه طریقی اقدام نمود؟ در واقع شاکی برای شکایت از فروشندگان موبایل باید به چه ارگآن‌هایی مراجعه کند؟ در واقع چه مراجعی صلاحیت رسیدگی به صنف موبایل فروشی را دارد؟

برای پاسخ به این سوالات باید گفت که مرجع صلاحیت دار برای رسیدگی به شکایات موبایل فروشان به موضوع شکایت بستگی دارد.

بر حسب موضوع شکایت، مراجع صالح به رسیدگی شکایات در این حوزه تقسیم بندی می‌شوند. اغلب تخلفات این صنف به بحث گران فروشی و ارائه محصولات بی‌کیفیت به مشتریان ارتباط دارد.

برای شکایت از موبایل فروشی، مراجع مختلفی در قانون تعیین شده‌اند که در هر صورت از طریق روش‌های زیر می‌توان اقدام به طرح دعوا نمود:

اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی

یکی از روش‌های مرسوم برای شکایت از فروشندگان موبایل، اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی است.

این اتحادیه به شکایات ثبت شده از موبایل فروشان رسیدگی می‌کند. گفتنی است که این اتحادیه صرفا به شکایات از حوزه موبایل فروشی رسیدگی نمی‌کند بلکه تخلفات صنف دستگاه‌های مخابراتی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

مشتریانی که بنا به دلایل مختلف از هر کدام از مراکز فروش موبایل که رضایت کافی نداشته باشند، می‌توانند از طریق اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی اقدام به شکایت کنند.

با ثبت شکایات در این زمینه، واحد مربوطه در اتحادیه اقدامات لازم جهت رسیدگی و پیگیری موضوع را انجام می‌دهد.

از زمان ثبت شکایت تا اعلام نتیجه نهایی رسیدگی به تخلفات مربوطه، پروسه نسبتا طولانی دارد و ممکن است انجام بررسی‌های لازم تا چندین ماه به طول بیانجامد.

بنابراین افراد شاکی نباید این انتظار را داشته باشند تا ظرف مدت چند روز به درخواست آن‌ها رسیدگی و در نهایت نتیجه مورد نظر اعلام شود.

فروشنده موبایل

سازمان تعزیرات حکومتی

در خصوص تخلف گران فروشی موبایل فروشان یکی از مراجع صلاحیت دار در این زمینه، سازمان تعزیرات حکومتی است.

در صورتی که هر کدام از فروشندگان موبایل که مرتکب گران فروشی شوند، باید از طریق تعزیرات پیگیری‌های لازم صورت گیرد. مشتریان می‌توانند تخلفات این چنینی را به اطلاع تعزیرات برسانند تا بررسی‌های لازم انجام شود.

در خصوص ثبت شکایت نیازی به مراجعه حضوری به سازمان نیست بلکه می‌توان از طریق سامانه 135 گران فروشی موبایل فروشان را گزارش کرد. با ثبت شکایت در سامانه، تیم تحقیقاتی مجزایی بررسی‌های لازم در این زمینه را انجام می‌دهند.

مرجع قضایی

در صورتی می‌توان از موبایل فروشان از طریق مراجع قضایی شکایت کرد که شخص خاطی تخلفی را انجام دهد که زمینه حقوقی یا کیفری داشته باشد.

گاهی اوقات ممکن است که مشتری و فروشنده در خصوص محصول خریداری شده با هم مشاجره لفظی پیدا کنند و در نهایت فروشنده به طرف مقابل توهین کند.

همچنین ادامه پیدا کردن گفتگوها می‌تواند منجر به این شود که فروشنده، خریدار را مورد ضرب و شتم قرار دهد.

از آن جهت که توهین و ضرب و شتم طبق قانون جرم محسوب می‌شوند، رسیدگی به شکایات آن‌ها در صلاحیت مراجع قضایی کیفری خواهد بود. شاکی برای طرح دعوا ابتدا به تنظیم شکواییه اقدام نموده و سپس آن را در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به ثبت می‌رساند.

در مواقعی نیز فروشنده موبایل معیوب و کارکرده به مشتری داده و در قبال آن هزینه بالایی را دریافت کرده است. در این صورت شاکی با ثبت دادخواست در دادگاه حقوقی درخواست استرداد ثمن معامله را دارد.

برای شکایت از موبایل فروشی چگونه شکایت‌نامه تنظیم کنیم؟

در صورتی که قصد شکایت علیه موبایل فروشی را دارید، باید در وهله اول بتوانید شکایت‌نامه مرتبط با مشکلی که برایتان ایجاد شده است، تنظیم کنید. در صورتی که تنظیم شکایت نامه به درستی انجام نشده باشد، توسط مراجع ذی صلاح رسیدگی نخواهد شد.

ثبت و ارائه شکایت‌نامه در واقع اولین و مهم‌ترین قدم در شکایت از فروشندگان موبایل است. بنابراین اگر تمایل دارید که شکایت شما در اسرع وقت و بدون وجود مشکل خاصی مورد بررسی قرار گیرد، باید بتوانید شکوائیه با رعایت اصول قانونی تهیه نمایید.

تنظیم شکوائیه اصولا توسط وکلا و کارشناسان حقوقی صورت می‌گیرد که تنظیم آن را باید برعهده اشخاص متخصص در حوزه حقوق کار قرار دهید. به همین سبب تهیه و تنظیم شکوائیه مرتبط با اصناف مختلف را می‌توانید در اختیار سامانه شکایت 24 قرار دهید.

وکیل شکایت از موبایل فروشی

مشاور حقوقی برای شکایت از فروشندگان موبایل

امکان بروز رفتارهای غیر قانونی و انجام تخلفات از جانب صنف فروشندگان موبایل وجود دارد و مطابق قانون این حق برای مشتریان وجود دارد تا در این خصوص رسیدگی به شکایات خود را از طریق مراجع صالح درخواست کنند. به همین جهت اگر قصد شکایت از این مراکز را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس‌های متنوع سامانه شکایت 24 است.

در این صورت می‌توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

طرح شکایت از فروشنده موبایل به دلیل انجام تخلفات، نیازمند رعایت یک سری شرایط قانونی است که بدون بهره گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

ما در این سامانه با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از اصناف مختلف را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماییم.

استفاده از خدمات سایت شکایت 24 می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح شکایت علیه فروشندگان متخلف در این حوزه به شمار رود. شکایت 24 آماده خدمت رسانی در ارائه انواع خدمات حقوقی نظیر تنظیم شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه و مشاوره‌های تخصصی می‌باشد.

قبل از هر اقدام حقوقی بهتر است از مشاوره‌های تخصصی این سایت که توسط وکلا و کارشناسان مجرب و متخصص انجام می‌شود، استفاده کنید و از راهنمایی‌های مشاوران متخصص در این زمینه بهره مند شوید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

بهره‌مندی از مشاوره حقوقی سامانه شکایت 24

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات حقوقی دست یافت، مشاوره حقوقی است. در واقع از طریق مشاوره حقوقی می‌توان به موضوعات و مسائلی که در مورد آن دچار مشکل شده‌اید، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

گفتنی است که از روش‌های دیگری که می‌توان به اطلاعات حقوقی دست پیدا کرد، مراجعه به وکیل دادگستری است.

این که در زمینه‌های حقوقی به وکیل یا کارشناس حقوقی مراجعه شود، بستگی به نظر افراد دارد و نمی‌توان طرفین را ملزم کرد که الزاما برای طرح دعوا از وکیل استفاده کنند.

اگر تمایل دارید که با وکلا و متخصین حقوقی در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24 یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما خواهد بود.

مشاوره‌های حقوقی شکایت 24 به صورت آنلاین، تلفنی و در بستر فضای مجازی نیز انجام می‌شود که برای افراد مزیت‌های فراوانی دارد.

یکی از این مزیت‌ها برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی است. از طریق مشاوره حقوقی این سامانه می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه اقامه دعاوی حقوقی و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از مشاوره حقوقی این سامانه، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد مسائل مختلف کسب کرد.

با توجه به این طرح دعاوی حقوقی از طریق مراجع قانونی، کمی زمان‌بر و نیازمند رعایت یک سری موارد قانونی است و اصول دادرسی مشخص دارد، که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

در صورتی که قصد دارید از فروشنده موبایل شکایت کنید اما با نحوه و مراحل طرح شکایت در این زمینه آشنا نیستید، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

‫25 دیدگاه ها

  1. من گوشی ریلمی۱۱رو۱۰۵۰۰ خریدم اومدم توسایتها دیدم ۸تومان دارم میسوزم از پاساژ علاءالدین نماینده شیائومی خریدم

  2. سلام من گوشي آيفون سيزده پرومكس كاركرده خريدم با باطرى ٩٣ درصد بهد از گذشت يك ماه و نيم باطرى گوشيم شد ٨٨ درصد و گوشي رو به قيمت ٨٤ ميليون بهم فروختن ك بعد از پرسوجو ديدم قيمتش اصلا اين نيست و خيلي بالا بهم فروختن و جواب تلفنمم ديگه نميدن

  3. سلام من گوشی نوکیا لمسی خریدم بعدش رفتم کربلا نمیدونستم مشکلات زیادی داره باطری خود به خود خالی میشه هنگ میکنه اگر میشه لطفا خواهشمندم رسیدگی کنید من برای کار میخواستم ای گوشی رو والا هم چیزش خرابه

  4. سلام من گوشی نوت 12 شیائومی رو 6 تیر به قیمت 9/700 از نمایندگی شیائومی خریدم ، قیمت کالا رو تو دیجی کالا و بقیه جاها چک کردم 8 تومن تا 8/300 بود دزدی از این بیشتر؟

    1. سلام من از پاساژ علاالدین مغازه پلاک ۲۲۲
      گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو بود خریدم قیمتش گفت ۸ ملیون کارت کشید تمام
      گفت ۱۰۰ هزار تومن پول ریجستری میشه گفتم باشه
      کارت منو گرفت که ۱۰۰ هزار بشکه رفت ۸ ملیون ۵۰۰ هزار دیگم کشید
      یعنی گوشی ۸ ملیون ۱۶ ملیون ۵۰۰ هزار تومان بمن فروخت
      وقتی هم گفتم چرا آقا از کارتم کشیدی
      ۳ چهار نفری میخواستن کتک بزنم مردم نداشتن
      زن زدم ۱۱۰ اومد باهاشون رفیق بود
      اینم دوزدی به روز روشن کسی هم نیست که میرسه اینا
      پلاک ۲۲۲ فروشگاه توکلیان
      بخدا بقرآن راست میگم
      به ایمیل من پیام بدید
      باهم مسئول گرامی بریم اونجا ببینید راست میگم یا نه

  5. سلام ساکن قزوینم من یه گوشی شیائمی خریدم گارانتی داشت ۳ بار گوشی خود،به خود خراب شده بردمش شرکت گارانتی تحویل دادم هر با ۱ ماه طول کشیده تا تعمیرش کنن آنقدر طولش دادن تا گارانتی تموم شده الانم برای بار ۴ خراب شده وکلا گوشی نابود کردن هر بار میارم میبینم خرابه دوباره میبرمش میفرستم برای شرکت گارانتی تهران جان عزیزتون راهنمایی کنید من کجا برم چیکار کنم نزدیک ۹ تومن پول گوشی دادم الان همون باید ۱۶ تومن بخرم

  6. من گوشی َایمیل خریدم ۹ تومن الان شده ۱۶ تومن از وقتی خریدم ۳ بار بردمش شرکت گارانتی تعمیر کرده هر بارم یه ماه طول کشیده تا تعمیر بشه حالا بازم برای بار ۴ خراب شده آنقدر طولش دادن که داره گارانتی تموم میشه جان عزیزتون راهنمایی کنید من باید چیکار کنم کجا شکایت کنم

  7. سلام و درود من دیروز جمعه تاریخ 2/4/1402از فروشگاه دیاکو مبایل گوشی خریدم سامسونگ آ۵۴ گفتش 14500000چند لحظه بعد گفت شماره شناسایی بده که ثبت کنم منم شماره شناسایی دادم 15350000تومان از کارتم پول گرفت باهاش دعوام شد از من ۸۵۰هزار تومان پول ازاف گرفت به گارد دم پاساژ گفتم که اینطور شده گفتش باید بری اتحادیه شکایت کنی من موندم کجا برم

    1. منم همچین اتفاقی افتاد. گوشی خریدم ۹ تومن. تو فاکتور هم ۹ تومن زد. ولی موقع کارت کشیدن ۱۱ تومن کشید. بعدش بهم میگه برو شکایت کنن. اینقدر مملکت بی در و پیکر هست که به این راحتی زیادتر از چیزی که گفتن میکشن و نمیتونی کاری کنی. البته من زنگ زدم ۱۱۰ و مامور اومد در محل و نوشت جریان رو. فردا میبرم اتحادیه ببینم نتیجه میده یا نه

  8. سلام من گوشی دادم تعمیر شارژ نمیشد خلاصه گفت عیب یابی کردم فلت بردتون باید عوض بشه عوض کرده ۳۷۰ تومن گرفته که همه میگن ۲۰۰میشده بعد اومدم شبکه خطام هی میپرن سه بار بهش دادم باز و هنوز همونه ..باز میگه بیارش از متخصص پرسیدم گفت احتمالا به برد آسیب رسونده الان باید شکایت کنم دیگه چون زده گوشیرو ترکونده گرون دادنش بدرک گوشیو نابود کرده ..چیکارش کنم؟

  9. کلاهبرداری زیاد شده. (بلوار فرحزادی، موبایل مستر پلاس) یه گلس خواستم رو گوشیم بیندازم یه روکش پلاستیکی که بزرگتر از صفحه گوشی بود انداخته. ۲۸۵هزار تومن هم گرفت. دائم هم پرز میگیره و لکه میشه. رفتارشون هم بعد از گرفتن پول کلا تغییر کرده. تو یه اتاق ۱۲ متری پنج تا پیشخوان گذاشته، هم موبایل میفروشه هم نرم افزار و هم تعمیر سخت افزار، صدا به صدا نمیرسه. شکایت کردن هم کار وقت گیریه، خود مسئولین باید رسیدگی کنن.که اینکارو نمیکنن.

  10. یک گوشی خریداری شده ۲۹ اسفند آقای فروشنده همون لحظه تست نکردن کلید کم و زیاد ان را اومدیم خونه دیدیم کلید کم ان کار نمیکنه بلافاصله بعد تعطیلات رفتیم گفتن باید بفرستیم گارانتی الان گارانتی میگه شامل گارانتی نمیشه و جالبه این گوشی اصلا کار نکرده که هیچ کدوم زیر بارش نمیرن الان باید چیکار کنم برم اصناف شکایت کنم؟؟

    1. سلام
      من گوشی ‌‌‌a12 داشتم سالم بود فقط بلندگوی تماس کار نمی کرد، بردم نمایندگی، بعد دو هفته تماس گرفتن با طلبکاری گفتن بردش داغونه، چی کار کردین با گوشی؟ من که مثل چشمام از گوشی مراقبت می کردم، زیر بار نرفتم. بالاخره راضی شدن گوشی رو عوض کنن، گفتن لوازم جانبی شو بیارین، من لوازم جانبی اصل سامسونگ رو دودستی تقدیمشون کردم، در عوض جعبه گوشی جدید رو باز کردم دیدم نه شارژر داره نه هندفری، میگن گوشی های جدید نداره، خوب چرا نداره؟ مثل این که لباس بخری دکمه نداشته باشه! الان باید به کجا شکایت ببرم؟ حس می کنم ازم دزدی شده، آخه خدا کجای زندگیشونه؟
      اگر پیشنهادی دارین لطفا بهم بگین، دوست دارم کاری در این زمینه کرده باشم.

  11. از فروشگاه اینترنتی آی موبایل خریدنکنید.دوماهه پول دادم.هربارم موفق به صحبت میشم باکماب پرویی میگن امروزمیفرستیم.خدالعنتش کنه اون آقای حسینی و خانم زرگری رو

    1. سلام اقای حسنی شما توانستی موبایلت را بگیری را پولت را پس دادن من هم گرفتار اینها شده ام اگر راهکاری داری به من هم اطلاع بدهید

  12. برچسب قیمت رو از روش جدا می‌کنند. توی دوهفته اول اسفند ماه نرخ ارز رفت بالای 58 هزار گوشی 17 تومنی رو 27 میلیون دارند می‌فروشند الان ک ارز اومده پایین به 42 هزار یه هزاری قیمت نیومده پایین.

  13. گوشی قدیمی که سالم و درحال کارکردن بودگذاشتم نزدمبایل فروشی ویک گوشی جدیدخریدم حالا بعداز یکسال و نیم تماس گرفته بیا گوشیت را ببررفتم گوشی ام را بگیرم میبینم گوشی که چه عرض کنم جنازه گوشی را بهم داده مموری هشت گیگ را برداشته هرچی خواسته از رو مبایل برداشته یک لاشه گوشی داده که حتی روشن هم نمیشه آخه مردم داد به کدام خدا ببرند از اینهمه بی قانونی وهرج ومرج نباید یک مرجع نظارت روی سر اینا باشه خدا نگذره از این چنین بنده های بی خدایی….

  14. کاملا اغراق آمیز و یک طرفه صحبت شده

    سلام
    داداش انگار دل خونی از موبایل فروشها داری
    این مطالب با سختگیری زیادی داخل سایت گفتی و از طرفی صرفا در مورد کوبیدن موبایل فروش صحبت کردی و اغراق زیادی انجام شده

    در مورد ضرب و شتم باید توضیح بدید که درصورتی هم که فرد مقابل یا همان مشتری هرگونه ضرب و شتم و توهين انجام دهد هم مطابق قانون با وی برخورد می‌شود

    در باب جنس معیوب و خراب جهت اطلاعت جنس پلمپ در صورتی که راه اندازی شود و تحویل مشتری شود در صورتی که هر گونه مشکلی داشته باشد به عهده شرکت گارانتی کننده می باشد

    در مورد گران فروشی در حال حاضر تمامی گوشی های موجود بازار با قیمت حک شده تحویل ما موبایل فروش ها میشه و نیازی به گران فروشی نیست
    موفق باشید

    1. سلام وقتتون بخیر. من امروز رفتم پاساژ بزرگمهر موبایل خریدم. سامسونگ a53 رام 8 و ظرفیت 128. به من فروخته 12 میلیون و 500 هزار تومن. 850 هزار تومن هم لوازم جانبی فروخته. بعد که اومدم خونه چندجا قیمت گرفتم قیمتش 11 و 300 بوده. یعنی گوشی موبایل رو یک میلیون و دویست گرونتر فروخته. اگه قیمت حک شده چطور یک و 200 گرونتر فروخته؟

      1. سلام یه گوشی نو گرفتم کارتن گوشی با خود گوشی متفاوت بوده…مالکیت رو زدن به نامم و استعلام همتا هم زده قانونیه ..ولی فروشنده و شرکت وارد کننده میگه صبر کنید کارت اصلی پیدا بشه تا الان ۱۷ ماه گذشته و یک ماه دیگه گارانتیش تمومه…الان باید برم تعزیرات شکایت کنم یا صبر کنم؟؟؟

      2. من دیروز یه گوشی شیائومی redmi A1+ خریدم از ط همکف علاالدین که نمایندگی اصلی شیائومیه به قیمت ۴ و ششصد. بعد که اومدم خونه توی ترب همونو از ۳و ششصد داشت تا ۴ و دویست ،😱 آدم واقعا نمیدونه اینا به خدا اعتقاد دارند یا نه. چرا انقد راحت از اعتماد آدم سو استفاده میکنن! چرا هیچ نظارتی روشن نیست ؟

        1. سلام آقا علاالدین همشون دزدن من یه گوشی, A04s128گرفتم 4800اوردم بیرون دیدم 32رو داده بهم بردمم قبول نکرد همون گوشی رو الان 64رو میدن 3200

          1. لعنت به علاالدین که یه مسلمون پیدا نمیشه درش تخته کنه .هر چی کلاهبردار تو علاالدین جمع شدن .

    2. سلام شاید شما اینطوری باشید درست شب چله یک گوشی ردمی نوت 12پرو5g رم 12 گرفتم از من 15 ملیون گرفت حالا که قیمت هارو دیدم اختلاف چند میلیون تومانی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا