شکایت از شرکت

شکایت از شرکت علی بابا چگونه است؟

علی بابا امروزه یکی از شناخته شده ترین استارتاپ ها در حوزه گردشگری بوده که با ارائه مجموعه کاملی از خدمات سفر به روش آنلاین توانسته است به معتبرین ترین سامانه خرید اینترنتی تبدیل شود و همچنین علاوه بر ارائه خدمات از طریق وب سایت، طراحی اپلیکیشن علی بابا نیز از جمله خدماتی بوده که برای دسترسی آسان تر کاربران تهیه گردیده و قابلیت استفاده امکانات را بر روی گوشی های همراه فراهم آورده است و قابلیت این را دارد که خدمات مربوط به سفر را به صورت یک جا در اختیار کاربران قرار دهد:

خدمات آنلاین علی بابا

  • فروش بلیط هواپیما داخلی و خارجی
  • فروش بلیط قطار
  • فروش بلیط اتوبوس
  • رزرو هتل های داخلی و خارجی
  • تورهای داخلی و خارجی
  • امکان استرداد بلیط هواپیما
  • امکان استرداد بلیط قطار

موارد قابل شکایت

علی بابا امروزه توانسته ارائه خدمات سفر را چه به صورت حضوری یا آنلاین برای مسافرین فراهم آورد اما ممکن است گاهی اوقات مسافرین نسبت به ارائه خدمات رضایت نداشته و برای جبران ضرر و زیان وارده خواستار پیگیری شکایت خود باشند که در این صورت ابتدا می توانند طرح شکایت خود را با در میان گذاشتن موضوع شکایت با پشتیبانی علی بابا مطرح کنند موضوعاتی از جمله

شکایات مربوط به پروازهای داخلی و خارجی

  • عدم پرداخت وجه در صورت کنسل کردن بلیط
  • عدم تطابق قیمت های بلیط با نرخ مصوب
  • لغو برنامه حرکت
  • صدور بلیت دست نویس و عدم صدور بلیط مکانیزه
  • عدم تطابق نوع اتوبوس ثبت شده در بلیط با واقعیت و غیره.
  • طرق شکایت از آژانس هواپیمایی علی بابا نسبت به استرداد وجه بلیط

شکایت از آژانس هواپیمایی علی بابا

ثبت شکایت از طریق وب سایت سامانه خدمات هواپیمایی کشور

در صورتی که از طریق پشتیبانی سایت علی بابا که موظف به پیگیری شکایت های مطروحه نسبت به ارائه خدمات سفر در اسرع وقت بوده و باید اقدامات لازم را به عمل آورند چنانچه در صورت مطرح کردن شکایت خود پاسخ مناسبی دریافت نکردید می توانید نسبت به ثبت شکایت خود از طریق سامانه ثبت شکایت سازمان هواپیمایی کشوری شکایت خود را پیگیری کنید.

از آن جایی که طبق قوانین استرداد بلیط داخلی و خارجی زمانی که شخصی اقدام به استرداد بلیط خود کرده به اقتضای زمان استرداد باید هزینه ای را به عنوان جریمه بپردازد و سپس پس از کسر هزینه جریمه مابقی مبلغ به صورت آنلاین به حساب شخص واریز خواهد شد اما شرایط کنونی وضعیت کرونا و تعلیق موقت برخی از پروازها موجب گردید که سازمان هواپیمایی کشوری دستورالعمل جدیدی را تحت عنوان استرداد وجه بلیط پروازهای داخلی و خارجی بدون کسر جریمه به شرکت ها و آژانس های هواپیمایی ابلاغ کند و آن ها را ملزم به استرداد وجه بلیط بدون اعمال جریمه به مسافرانی که تقاضای ابطال بلیط را دارند، نماید.

اما چنانچه نسبت به آژانس هواپیمایی علی بابا که خدمات خود را به صورت حضوری و یا آنلاین انجام داده نسبت به درخواست ابطال بلیط خود بر خلاف بخشنامه مذکور مواجه شدید می توانید از طریق طرح شکایت خود به وب سایت https:/www.cao.ir/web/suggestions/passenger-rights نسبت به اعلام گزارش خود در این رابطه اقدام کنید.

ثبت شکایت راجع به استرداد وجه بلیط قطار

قوانین استرداد بلیط قطار و میزان جریمه کنسلی از سمت راه آهن اعلام می گردد و می توان از طریق وب سایت علی بابا و یا اپلیکیشن اقدام نمود اما چنانچه یک ساعت مانده به حرکت قطار تصمیم به استرداد بلیط خود گرفته اید این کار به صورت آنلاین غیر ممکن بوده و تنها با مراجعه حضوری به باجه های استرداد آژانس ها در راه آهن می توان نسبت به استرداد اقدام نمود.

موارد قابل شکایت

  • عدم استرداد وجه بلیط
  • لغو برنامه حرکت قطار
  • عدم توقف در مسیر
  • تاخیر حرکت قطار
  • استرداد آنلاین وجه بلیط قطار

چنانچه پس از ثبت درخواست خود نسبت به استرداد وجه بلیط اقدام نمودید حداکثر ظرف 72 ساعت باید وجه مذکور به حساب شما پرداخت شود در غیر این صورت می توان به طرق ذیل خواستار پیگیری درخواست خود شوید:

بازپرداخت وجه بلیط از طریق وب سایت یا اپلیکیشن علی بابا

  • ثبت درخواست در سامانه رجا
  • تماس با سامانه صدای مسافر راه آهن به شماره تماس 0215149

راهنمای ثبت شکایت در مورد سفر با اتوبوس

سامانه ثبت شکایت 141 که علی بابا برای ثبت شکایت مسافرانی که در مورد سفر با اتوبوس شکایت داشته در نظر گرفته است و شما می توانید طرح شکایت خود را با مسئولین مطرح کنید.

موارد قابل شکایت

  • عدم تطابق نوع اتوبوس ثبت شده در بلیط با واقعیت
  • عدم درج نام شرکت مسافربری روی اتوبوس
  • عدم رعایت خط سیر مطابق مبدا و مقصد
  • صدور بلیت دست نویس و عدم صورت بلیط مکانیزه
  • عدم استرداد وجه بلیط و غیره

ثبت شکایت از طریق وب سایت رسمی اتحادیه کسب و کار اینترنتی

از آن جایی که آژانس های هواپیمایی امروزه بیشتر حیطه فعالیت و ارائه خدمات خود را در قالب فضای مجازی و به صورت اینترنتی به مسافران عرضه کرده اند هرچند این امر در عمل تسهیل در تهیه بلیط و خدمات مرتبط با سفر را به صورت یک جا فراهم آورده اما باید مراقب جرایم های اینترنتی در این زمینه بود.

برای جلوگیری از این قبیل مشکلات قبل از اینکه اقدام به خرید بلیط کنید نسبت به اینکه سایت یا اپلیکیشنی که از آن تصمیم به خرید اینترنتی گرفته اند مجوز از اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی را دارد یا نه اطمینان حاصل کنید.

موارد قابل شکایت

  • تحویل بلیط نامعتبر
  • تحویل بلیط ناخوانا و مخدوش
  • عدم تحویل بلیط و اجزای آن

نسبت به اعلام شکایت خود از کسب و کارهای مجازی و یا استارتاپ ها می توانید از طریق مراجعه به وب سایت مذکور و ایجاد حساب کاربری در قسمت ثبت و پیگیری مشکلات شکایت خود را مطرح و خواستار پیگیری شکایت خود باشید.

شکایت از آژانس مسافرتی علی بابا

طرح شکایت از طریق وب سایت پلیس فتا

شکایت خود را می توانید از طریق وب سایت پلیس فتا پیگیری نمایید و با ثبت شکایت خود در ثبت گزارش مردمی می توانید نسبت به گزارش تخلف مرتبط با سایت اینترنتی علی بابا اقدام کرده و پلیس فتا را در جریان تخلف سایت با ارائه مدارک در جهت اثبات ادعای خود قرار داده و خواهان رسیدگی نسبت به درخواست خود باشید.

شکایت از طریق مسیر قضایی

از آن جایی که شخص به صورت آنلاین نسبت به خرید بلیط اقدام کرده و مبلغی را واریز می کند ممکن است پول از حساب کسر شود ولی بلیط نمایش داده نشود علاوه بر طرح شکایت خود از طریق سایت اینترنتی مذکور، می توانید با ارائه ادله کافی شکوائیه خود در دادسرای جرایم رایانه ای که مسئولیت رسیدگی به جرائم در حوزه تخلفات اینترنتی را دارد مطرح کنید.

شاید بتوان در رابطه با موضوعاتی که با حقوق مسافر ارتباط داشته و به او حق شکایت را بابت تضییع شدن حقش به او می دهد اگر جنبه کیفری داشته و بتوان موضوع را در قالب عناوین مجرمانه قرارداد می توان از طریق شکایت در دادسرا نسبت به آن اقدام نمود.

در غیر این صورت موضوع واجد جنبه حقوقی بوده و از طریق طرح شکایت خود به دفتر خدمات الکترونیک قضایی به طرفیت آژانس هواپیمایی می توان خواستار رسیدگی شکایت خود از دادگاه حقوقی شد.

یکی از موضوعاتی که غالبا ممکن است افراد را وادار به شکایت از آژانس های هواپیمایی نماید.

عدم بازپرداخت وجه بلیط های کنسلی می باشد که این روزها هم به شدت به دلیل شرایط کرونا به مساله مهمی تبدیل شده است و ممکن است مسافران زیادی نسبت به ابطال بلیط خود اقدام نماید و خواهان استرداد وجه بلیط خود باشند و از طریق پیگیری های حضوری به دفتر آژانس ها و پشتیبانی آنلاین به نتیجه ای نرسند می توانند از طریق قضایی دادخواست خود را تحت عنوان مطالبه ضرر و زیان مطرح و خواستار رسیدگی شکایت خود از طریق مراجع صالح شوند.

شکایت از آزانس هواپیمایی علی بابا

آیا برای تنظیم شکایت در رابطه با اعمال تخلفات آژانس های هواپیمایی که به ارائه خدمات سفر به صورت آنلاین پرداخته به استفاده از خدمات وکیل داریم؟

امروزه پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات شرایطی را به وجود آورده که افراد به راحتی بتوانند به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به وب سایتی که به ارائه خدمات مورد نیاز او پرداخته مراجعه کرده و با توجه به نیاز خود نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

یکی از خدماتی که امروزه به صورت آنلاین گسترش یافته خرید و فروش اینترنتی بوده که به ارائه خدمات به افراد به صورت یک جا می پردازد و موجب گردیده افراد بدون مراجعه حضوری به راحتی بتوانند به صورت آنلاین نسبت به خرید کالای مورد نیاز خود بپردازند.

خدمات آنلاین ارائه شده آژانس های هواپیمایی هم یکی از این مواردی بوده که افراد را از مراجعه حضوری به آژانس های هواپیمایی معاف کرده و شرایطی را به وجود آورده که افراد به راحتی بتوانند با مراجعه به وب سایت آن و یا اپلیکیشن طراحی شده که به ارائه آنلاین خدمات آژانس هواپیمایی مربوطه پرداخته،

به راحتی نسبت به خرید بلیط استرداد آن و سایر خدماتی که به ارائه خدمات سفری برای افراد پرداخته بپردازد اما همان طور که ارائه خدمات آنلاین مزیت های زیادی را برای افراد داشته اما گاهی اوقات ممکن است موجب به وجود آمدن ضرر و زیانی برای افراد گشته و موجب گردد در ازای پرداخت مال پرداختی خدماتی به شخص ارائه نگردد که در این حالت شخص خواستار جبران خسارتی که به او وارد شده از وب سایت مذکور می گردد.

چنانچه نسبت به جبران خسارت وارده اقدامی صورت نگیرد فرد با متوسل شدن به راه کارهای دیگری که در راستای پاسخگویی به شکایت او نسبت به جرائم اینترنتی توسط قانون گذار پیش بینی شده می تواند اقدام نماید و از مرجع صالح رسیدگی به جرایم اینترنتی خواستار پیگیری شکایت خود شود.

ثبت شکایت منوط به مراحل و تشریفاتی و ارائه ادله ای کافی جهت اثبات ادعای شخص متضرر می باشد که در صورت عدم رعایت آن ممکن است شکایت فوق به نتیجه نرسیده و خسارت وارده به شخص غیر قابل جبران گردد به دلیل پیچیدگی های دادرسی جرایم رایانه ای نیاز به داشتن وکیل جرایم سایبری که اطلاعات کافی و تخصص و تبحر لازم را در این زمینه داشته، می تواند به پیشبرد پرونده و کسب نتیجه مطلوب برای شما کمک شایانی نماید.

نحوه تنظیم شکایت و پشتیبانی به چه صورت است؟

سایت شکایت 24 با در اختیار داشتن وکلای زبده و مشاورین حقوقی در حیطه مسائل حقوقی، کیفری، جرایم سایبری دعاوی ثبتی و غیره این امکان را فراهم آورده است تا در کوتاه ترین زمان ممکن و در هر ساعتی از شبانه روز با مطرح کردن سوالات حقوقی خود چه به صورت آنلاین یا تلفنی از ارائه خدمات حقوقی بهره مند شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

‫13 دیدگاه ها

  1. متاسفانه این سایت به پشتوانه اعتبار کاذبی که کسب کرده و نظارت ضعیف نهادهای ذیربط بر عملکردش و اطمینان از بی نتیجه بودن فرایند شکایات اقدام به تخلفات عدیده میکند! من پکیج سفر کیش خریداری کردم و با توجه به کهولت سن مسافران تنها معیار انتخابم ساعت پرواز رفت و برگشت بود ! با توجه به استعلامی که بر اساس شماره پرواز از فرودگاه گرفتم و اعلام عدم تاخیر و تغییر پرواز، ساعت 14 به فرودگاه رفتیم و متوجه شدیم که تغییرساعت پروازهای اعلام شده از 3-4 روز قبل به فرودگاه اعلام شده و ساعت اصلی پرواز به جای 15:15 ، 19:45 هست !!!!ولی علی بابا نه تنها اطلاع رسانی نکرده بود باکه خودشون هم هیچ اطلاعی نداشتن و با توجه به تغییر ساعت پرواز و قوانین ترانسپورت عملا خدمات بعدی هم لغو می شد . بلافاصله با پشتیبانی تماس گرفتم در خواست کنسلی / پرواز جایگزین و ترانسفر دادم که نتها پاسخشون این هست که ما کاری جز تشکیل پرونده و ارجاع به واحد پیگیری نمیتونیم انجام بدیم و حتی به دروغ به من اعلام کردن که پرونده تشکیل شده ولی هیچ کد رهگیری ندادن و شب مجددا پیگیر شدم ! خلاصه مسافر من با احتساب تاخیر پرواز و زمان بازگشت و …. عملا 2-3 روز از 5 روز سفر رو از دست دادن و تنها پاسخی که تا الان گرفتم ” متاسفیم در اسرع وقت پیگیری میشه! و در قرارداد گفتیم به ما چه ! بوده!!!!!

  2. از علی بابا بلیط رفت و برگشت به چابهار گرفتم اونم حدود ۵۰ روز قبل از تاریخ حرکت.رفت با ایران ایر برگشت با ماهان.حالا ایران ایر بلیط رفت رو کنسل کرده.بلیطیم نیست که جایگزین کنیم.تکلیف ما چیه؟بلیط برگشتم اگه بخوایم کنسل کنیم ۳۰درصد جریممون میکنن.یعنی چی خب؟مشکل از ماست؟که هم برناممون رو بهم ریختن هم باید خسارت بدیم

  3. سلام من هتل رزرو کردم روز سوم آذرماه و پول رو کامل پرداخت کردم بعد از گذشت۱۷ روز یعنی بیستم آذرماه تماس گرفتند که هتل رزرو رو قبول نکرده دو روز قبل مسافرت و‌من واقعا این موضوع رو از طریق اداره میراث فرهنگی و سایت جامع هتل داران پیگیری میکنم

  4. سلام لطفا وقتي نميدونين داخل هتل چي ميگذره الكي تبليغ نكنين من بخاطر اعتبار سايت شما هتل رزرو كردم مشهد رفتم اونجا با تبليغي ك شما زدين زمين تا اسمون فرق داره چرا الكي مردمو تيغ ميزنين پذيرش بسيار خانم بي ادب ك احترام مسافر نگه نميداره اتاق بشدت بد وسايلي ك نوشتين هست هيچكدوم نبود ب اميد صحبت شما هيچي با خودم نبردم
    اين كارتون درست نيست دزدي تو روز روشنه اينجوري اعتماد همه رو از دست ميدين و متاسفانه بايد بگم مشترياتون از دست ميدين
    لقمه حروم خوردن نداره
    دوستان ب هييچ وجه ب تبليغي ك سايت علي بابا ميكنه اعتماد نكنين چون تبليغ با واقعيت زمين تا اسمون فرق داره
    و اينم بگم مسيرتون ب مشهد خورد تحت هيچ شرايطي هتل جاويد نريد خيلي افتضاح و رفتار پرسنل بد بود با اينكه ما ولي نعمتيم ما نبوديم شما بايد مگس ميپروندين تو هتل 😏

  5. با سلام من تور کامل از علی بابا گرفتم ولی متاسفانه از خدمات ترانسفر و لیدر با این که هزینش رو کرفته بودن خودداری کردن و هیچ پاسخ قانع کننده ای نمیدن

  6. علی بابا و چهل دزد بغداد واقعاً برازنده سایتشان است اس ام اس آمد پرواز شما کنسل شده ولی پرواز ۴۳۰۲ از فرودگاه مهرآباد انجام گردید جواب پشتیبانی فقط متاسفم

  7. سلام من به آژانس مسافرتی ارتابان همدان برای سفر مراجعه کردم و پیش پرداخت رو واریز کردم، اما این آژانس قراردادت رو بهت نمی‌ده و پیش خودش نگه میداره، به خاطر اینکه هر موقع خواست سفرت رو بتونه کنسل کنه، یا جالبه جا کنه، من مرخصی گرفتم اما متاسفانه این آژانس برنامه من رو کنسل کرد. ای کاش جایی بود و میشد شکایت کرد

  8. سلام من دوروز پیش یه بلیط قطار از سایت علی بابا خرید کردم از قزوین به مقصد زنجان قطار ریل ترابر سبا پول بلیط از حساب من کسر شد ولی بلیط برام ثبت نشده من باید چیکار کنم

  9. باسلام
    بنده چندین بارباسایت علی بابابلیط تهیه کردم و۲باربلیط برگشت من روکنسل کردن که هر۲بارهم پول بلیط برگشت رامجددازمن گرفتن.حالامن میخاستم بدونم که وقتی یکی تورمیگیره وکل هزینه رفت وبرگشت راپرداخت میکنه وبرنامه ریزی میکنه چرابعدچندروزاونم توکشورغریب به آدم پیام میدن پروازبرگشتتون کنسل شده وباید مابتفاوت هزینه راپرداخت کنیدتابلیط واسه شماثبت بشه.اخه خداروخوش میادکه چندروززودتربرمونگردونیدبعدبه جای خسارت دوباره ازآدم پول بلیط میخاید.به خداداریدبی انصافی میکنیدبه خداکارتون غیرقانونی وخلاف اسلامه به خدامسافرتاواسمون زهرمارکردین.من که حلالتون نمیکنم وبه خدامیسپارمتون

  10. سلام
    بشدت از اپراتوری به نام آقای شائی یا شاکی دقیق نمیدونم معترضم.من مشتری دائم علی بابا هستم و انتظار همکاری داشتم.

    1. باسلام من بلیط اتوبوسی که مسیررشت مشهدبودکه ترمینال به من بلیط ندادن اتوبوس وی ای پی خریده بودم معمولی سپارم کردن واتوبوس درمییرگلستان خراب شدومسافرا آواره شدن ودراخرباوسیله دیگر بقیه مسیرراپیمودم من شکایت دارم و درخواست رسیدگی

  11. با سلام
    سایت علی بابا متاسفانه با سابقه ای که دارد نسبت به سایت های دیگر در بعضی از دو یا سه برابر گران تر است . پشتیبانی ضعیفی دارد . کارشناسان آن موارد اسرداد ، کنسلی و غیره را به دقت به خریدران می گویند . سایت خیلی ضعیفی دارد .مثلا اگر کسی در هنگام خرید بلیط قطار اشباه تایپ کند یا کامپیوتر پرینت بگیرد دیگر اصلاح نمی شود و شما باید حتما کنسل کنید که باز این خود دو مشکل است یک: از حساب شما کسر می گردد . دوم: شما نمی توانید در آن قطار از کد ملی که استفاده شده استفاده کنید. و این ضعف خیلی بزرگی است
    از مدیران آن خواهش میکنم با این همه تبلیغات کمی برای پیشبرد این سامانه کوشش و دقت کنند .
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا