شکایت از ادارات / سازمان ها

شکایت از دانشگاه آزاد اسلامی چگونه است؟

دانشگاه دوره جدیدی از تحصیل برای بسیاری از دانشجویان محسوب می شود که در این دوران تجارب بسیاری را کسب می کنند.

دانشگاه نهادی برای آموزش عالی می باشد که دانشجویان با اهداف مختلفی وارد این دوره تحصیلی می شوند. شرایط تحصیل در هر دانشگاهی با توجه به قوانین و مقررات آن متفاوت است و نمی توان ضابطه مشخصی را در این زمینه در نظر گرفت.

در حال حاضر حجم بالایی از دانشجویان در دانشگاه های سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند که از این حیث باید شرایط رفاهی و تحصیلی برای آن ها به بهترین شکل ممکن فراهم شود.

سطح علمی دانشگاه های ایرانی در سطح قابل قبولی قرار دارد و با بسیاری از دانشگاه های تراز اول دنیا در حال رقابت می باشند.

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مراکز شناخته شده علمی در کشور می باشد که به صورت تخصصی به تربیت دانشجو می پردازد.

با توجه به بررسی های صورت گرفته بیش از 30 درصد از دانشجویان سراسر کشور در این دانشگاه در حال تحصیل می باشند که از این جهت آمار قابل قبولی برای دانشگاه آزاد محسوب می شود.

شکایت از مراکز علمی کشور از جمله دانشگاه آزاد یک امر بدیهی و اجتناب ناپذیر است و هر دانشجو این اختیار را دارد تا در صورت وجود دلایل منظقی و قانع کننده از دانشگاه محل تحصیل خود شکایت کند.

در واقع عوامل مختلفی منجر به بروز شکایت از دانشگاه آزاد می شود و این مرجع باید پاسخگو اعتراضات و شکایت مطرح شده از سوی دانشجویان باشد.

لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد سامانه ای را طراحی کرده است تا دانشجویان بتوانند انتقادات و اعتراضات خود را در حوزه آموزشی و غیره به ثبت برسانند.

در طی چند سال گذشته میزان شکایت از دانشگاه آزاد اسلامی به طرز چشمگیری افزایش یافته است و به نوعی نحوه عملکرد این مرکز آموزشی مورد انتقاد قرار گرفته است.

هر دانشجویی با ورود به دانشگاه این انتظار را دارد تا از امکانات و شرایط مناسب آموزشی و رفاهی برخوردار شود و این موارد جز وظایف اصلی دانشگاه ها به شمار می رود.

به طور کلی سیستم آموزشی ایران همواره با چالش های زیادی همراه بوده و نبود زیر ساخت های کافی در این زمینه موجب بروز مشکلات عدیده ای نیز شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی مانند سایر ارگان ها و سازمان ها از یک سری وظایف قانونی برخوردار است و چنانچه وظایف محول شده را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، قطعا مورد هجمه و انتقادات مردمی قرار نمی گیرد.

عدم ارائه امکانات آموزشی یکی از موارد شکایات از دانشگاه آزاد در چند سال اخیر بوده است و انتقادات بسیاری به نحوه عملکرد آن شده است.

البته شکایت از دانشگاه آزاد اسلامی تنها به این موارد محدود نمی شود، بلکه موارد دیگری مانند افزایش شهریه نیز در ارتباط با بروز نارضایتی های دانشجویان دخیل بوده اند.

دانشگاه آزاد

معرفی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی یک مرکز آموزشی غیر دولتی در ایران می باشد که در حوزه دانشگاهی فعالیت های خود را انجام می دهد.

این دانشگاه یکی از بزرگ‌ ترین مراکز آموزشی و پژوهشی در ایران است و در رتبه بندی های جهانی از این حیث در جایگاه پنجم قرار دارد. دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۶۱ تاسیس شد و به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نمود.

دانشگاه آزاد امروزه در بسیاری از شهر‌های ایران دارای مراکز مختلفی می باشد و هر ساله در حال افزایش تعداد شعبه های خود در سراسر کشور است. اولین واحد دانشگاه آزاد در تهران تحت عنوان تهران مرکزی بود و سپس واحد دیگر آن در شهر تبریز تاسیس شد.

واحد های این دانشگاه به لحاظ رنکینگ بین المللی در جایگاه قابل قبولی قرار دارند و حتی با تعدادی از دانشگاه های اروپایی به لحاظ علمی در حال رقابت هستند.

دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال اخیر موفقیت های بسیاری در حوزه آموزشی و پژوهشی کسب کرده است و از این جهت رتبه علمی آن هر ساله تا حدود زیادی افزایش می یابد. سالانه حجم بالایی از دانشجویان از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند و در مقاطع تحصیلی بالاتر نیز ادامه تحصیل می دهند.

دانشگاه آزاد در تمام مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد و تقریبا در تمام رشته های دانشگاهی آماده خدمات رسانی به دانشجویان سراسر کشور است.

هیئت موسس و هیئت امناء جز بخش های اصلی و مهم دانشگاه آزاد محسوب می شود که تصمیم گیری های لازم در حوزه آموزشی و غیره از سوی آن ها اتخاذ می شود. عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در مورد این دانشگاه هیئت امناء می باشد که از اعضای مختلفی تشکیل شده است.

هیات امناء تشکیل شده از: سه نفر از اعضای هیات مؤسس که حتما یک ‌نفر از آن‌ها باید روحانی باشد، رئیس دانشگاه، وزیر بهداشت و وزیر علوم، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ‌ها و سه نفر از اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه‌ ها در مرتبه دانشیاری یا بالاتر که هیچ‌گونه سمت مدیریتی و حکومتی غیر از تدریس و پژوهش نداشته باشند.

مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی برعهده ریاست عالیه آن می باشد که معمولا هر چند سال یکبار عوض می شود. ریاست عالیه دانشگاه توسط هیئت امناء برگزیده می شود.

دانشگاه آزاد اسلامی همانند دیگر موسسات آموزشی در ایران زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت می‌کند. نوع مدرک اعطایی به فارغ ‌التحصیلان این دانشگاه به صورت مستقل و از طرف دانشگاه آزاد اسلامی اعطا می شود.

مدارک اعطایی به فارغ التحصیلان کاملا معتبر می باشد و حتی مورد پذیرش بسیاری از دانشگاه های مطرح دنیا است.

لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد اسلامی در اتحادیه دانشگاه‌ های جهان اسلام به صورت رسمی عضویت دارد. این دانشگاه هر ساله پذیرای تعداد زیادی از دانشجویان خارج از کشور می باشد که شرایط آموزشی و رفاهی مناسبی در اختیار آن ها قرار می گیرد.

دانشگاه آزاد

دلایل شکایت از دانشگاه آزاد اسلامی

دانشگاه آزاد اسلامی مانند سایر مراکز آموزش عالی مورد انتقاد و شکایت مردمی قرار می گیرد و این امری اجتناب ناپذیر است.

در واقع یک سری عوامل می تواند منجر به شکایت از دانشگاه آزاد می شود و دانشجویان می توانند شکایات خود را از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری کنند. موارد و دلایل شکایت از این دانشگاه بسیار زیاد هستند که تنها به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

عمده این شکایات به نحوه عملکرد و ارائه خدمات آموزشی و رفاهی مربوط می شود که از جمله دلایل شکایات از دانشگاه آزاد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم ارائه خدمات رفاهی و آموزشی در سطح مطلوب

یکی از دلایل شکایت از دانشگاه آزاد به نحوه خدمات رسانی در حوزه رفاهی و آموزشی ارتباط دارد. برخی از واحد های این دانشگاه امکانات مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار نمی دهند و همین مسئله سبب می شود تا زمینه بروز انتقادات و شکایات ایجاد شود.

هر واحد دانشگاهی این وظیفه را دارد تا در حد امکانات و شرایط موجود، خدمات مطلوبی را به دانشجویان ارائه دهد.

با توجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی از امکانات مناسبی برخوردار است، انتظار می رود که سطح خدمات آموزشی و رفاهی را در تمام واحد های دانشگاهی سراسر کشور به صورت یکسان لحاظ کند.

در واقع در حال حاظر اغلب واحد های این دانشگاه از امکانات مناسبی برخوردار هستند اما شرایط برخی از آن ها در سطح قابل قبولی قرار ندارد.

افزایش ناگهانی شهریه دانشجویی

همانطور که گفته شد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آموزشی غیر دولتی محسوب می شود، به این معنا که در قبال ارائه خدمات آموزشی از دانشجویان مبالغ مشخصی به عنوان شهریه در هر ترم تحصیلی دریافت می کنند.

شهریه های دانشگاهی در هر رشته و مقطع تحصیلی با هم متفاوت است و قابل قیاس با یکدیگر نیستند.

افزایش تعرفه شهریه های دانشجویی جر برنامه های هر ساله این دانشگاه به شمار می رود که این میزان افزایش از سوی هئیت امناء تصویب می شود. اما گاهی اوقات برخی از واحد های دانشگاه آزاد با قصد سوء استفاده از دانشجویان، تعرفه شهریه های دانشگاهی را افزایش می دهند و اقدام به اخذ مبالغ بالا از آن ها می کنند.

در این صورت واحد مربوطه مرتکب تخلف و کار غیر قانونی شده است که دانشجویان می بایست این موضوع را از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری کنند.

هیچ کدام از واحد های دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ قانونی حق افزایش شهریه بیشتر از میزان تصویب شده را ندارد که اگر به دلایل مختلفی از دانشجویان مبالغ بالاتری را اخذ کنند، امکان شکایت از آن ها وجود دارد.

برخورد نامناسب مسئولان دانشگاه با دانشجویان

برخورد نامناسب مسئولان مربوطه با دانشجویان می تواند از دیگر دلایل طرح شکایت از دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

در واقع هر مسئولی در هر واحد دانشگاهی دارای یک سری وظایف قانونی است که باید به درستی آن ها را اجرا کند. زمانی که دانشجو در زمینه  آموزشی با مشکل مواجه می شود، مسئول مربوطه باید در جهت رفع مشکل پیش آمده راهنمایی های لازم را ارائه دهد.

چنانچه مسئولان ذی ربط برخورد ناشایستی با دانشجویان داشته باشند، به راحتی می توان علیه آن طرح شکایت کرد.

دانشگاه آزاد

مراجع صالح به رسیدگی شکایت از دانشگاه آزاد اسلامی

شکایت از دانشگاه آزاد به دلیل انجام تخلفات صورت گرفته مراحل قانونی خاصی دارد که مراجع ذی صلاح به شکایات و اعتراضات مطرح شده رسیدگی می کنند.

در صورتی که قصد شکایت از دانشگاه آزاد اسلامی را دارید، در وهله اول بهتر است مشکل به وجود آمده را مستقیما با واحد مربوطه در میان بگذارید.

گاهی اوقات اختلافات پیش آمده بسیار جزئی هستند و از طریق مراجعه به واحد دانشگاهی حل و فصل می شوند. در این صورت نیازی به شکایت قانونی نیز نمی باشد.

این دانشگاه سامانه ای را به همین منظور در نظر گرفته است تا دانشجویان هر گونه انتقاد یا اعتراضی در این زمینه دارند، مطرح کنند. رسیدگی به شکایات مطرح شده توسط واحد های نظارتی در اسرع وقت صورت می گیرد و نتیجه آن به شاکی اطلاع رسانی می شود.

در صورتی که اختلافات مطرح شده از این طریق برطرف نشد، باید از روش های قانونی استفاده کرد.

در حال حاضر شکایت از دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سازمان مرکزی انجام می شود. تمامی فعالیت ها و امور واحد های دانشگاه آزاد در سراسر کشور تحت نظر سازمان مرکزی صورت می گیرد.

سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی صلاحیت رسیدگی به شکایت دانشجویان را برعهده دارد که اگر قصد شکایت از واحد دانشگاهی خود را دارید، می توانید از طریق مرجع مزبور مورد پیگیری قرار دهید.

برای طرح شکایت از دانشگاه آزاد می بایست به سازمان مرکزی به صورت حضوری مراجعه کرد یا از طریق سامانه طراحی شده اقدام کرد. عموما سازمان مرکزی به شکایات مطرح شده در همه زمینه های آموزشی رسیدگی می کند و در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه را به دانشجویان و یا افراد شاکی اعلام می کند.

دانشگاه آزاد

برای طرح شکایت از دانشگاه آزاد اسلامی می توان از طریق دیوان عدالت اداری اقدام کرد؟

شکایت از ارگان ها و سازمان های دولتی در صلاحیت دیوان عدالت اداری است. با توجه به این که دانشگاه آزاد اسلامی یک ارگان غیر دولتی به شمار می رود، شکایت از آن در دیوان عدالت اداری رسیدگی نمی شود.

پس در صورتی که قصد شکایت از این دانشگاه را دارید، نمی توانید از طریق مرجع مزبور اقدام کنید.

رای وحدت رویه هیات عمومی دیوان عدالت اداری با موضوع مرجع صالح به رسیدگی اختلافات کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه به شرح زیر می باشد:

اولا: تعارض در آراء محرز است.

ثانیا: با توجه به این که مطابق مصوبه سیصد و پنجاه و هفتمین جلسه مورخ 31/5/1374 شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع الحاق یک بند به بند ح ماده 12 اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، اعضای هیات علمی و کارکنان اداری دانشگاه مذکور مشمول قانون کار شناخته نشده اند و از طرفی به موجب بند ح ماده 12 اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصویب مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی و کارکنان اداری دانشگاه و تعرفه حقوق و دستمزد و مزایا به عهده هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی محول شده است و به موجب بند 6 سومین صورت جلسه کمیسیون دایمی هیأت امنای دانشگاه مصوب آذر ماه 1392، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی صرفا تابع آیین نامه های خاص اداری استخدامی مصوب هیأت امناء اعلام شده است و در ماده 188 قانون کار، اشخاص مشمول مقررات خاص استخدامی مشمول قانون کار شناخته نشده اند، بنابراین رأی شماره 1980 شعبه 20 دیوان عدالت اداری که بر رد شکایت شاکی صادر شده است و قانون کار را بر روابط کارکنان دانشگاه آزاد با دانشگاه حاکم ندانسته است و آراء هیات های موضوع ماده 157 قانون کار مبنی بر عدم صلاحیت آن ها در رسیدگی به اختلافات کارکنان دانشگاه آزاد با دانشگاه را تایید کرده است، صحیح و موافق مقررات تشخیص می شود. این رای به استناد بند 2 ماده 12 و ماده 89 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392 برای شعب دیوان عدالت اداری و سایر مراجع اداری مربوط در موارد مشابه لازم الاتباع است.

دانشگاه آزاد اسلامی

مشاوره حقوقی برای شکایت از دانشگاه آزاد اسلامی

اگر از دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل انجام تخلفات و عدم رعایت یکسری وظایف قانونی شکایت دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس های متنوع سامانه شکایت 24 می باشد.

در این صورت می توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار شما قرار دهیم. طرح شکایت از دانشگاه آزاد به دلیل انجام تخلفات، نیازمند رعایت یک سری شرایط قانونی است که بدون بهره گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می کند.

ما در شکایت 24 با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ ای در حوزه شکایت از دانشگاه آزاد اسلامی را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نمائیم.

در صورتی که قصد شکایت از این دانشگاه را دارید، بهتر است قبل از هر اقدام حقوقی از خدمات این سامانه بهره مند شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان حقوقی سایت شکایت 24 در ارتباط باشید.

دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

دانشگاه آزاد اسلامی به صورت رسمی در سال 1361 تاسیس شد و فعالیت خود را به عنوان مرکز آموزش عالی آغاز کرد.

برای شکایت از دانشگاه آزاد اسلامی باید به کجا مراجعه کرد؟

برای شکایت می بایست به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واقع در تهران مراجعه کرد.

آیا شکایت از دانشگاه آزاد در صلاحیت دیوان عدالت اداری است؟

خیر، شکایت از دانشگاه آزاد اسلامی در صلاحیت دیوان عدالت اداری نیست، زیرا دانشگاه آزاد یک ارگان دولتی محسوب نمی شود.

اگر واحدی از دانشگاه آزاد اسلامی اقدام به افزایش نامتعارف شهریه دانشجویی کرد، امکان طرح شکایت از آن وجود دارد؟

بله، افزایش نامتعارف شریه توسط هر واحد دانشحویی تخلف محسوب شده و باید از آن شکایت کرد.

اگر شخصی از سوی کارمند دانشگاه آزاد مورد توهین قرار گرفت، می تواند از وی شکایت کیفری کند؟

توهین در قانون ایران جرم محسوب شده و مرتکب به میزان مجازات تعیین شده محکوم می شود. اگر این رفتار حتی در محیط دانشگاه از سوی کارمندی رخ دهد و به شخصی توهین یا فحاشی کند، می توان از او طرح شکایت کیفری کرد که در مراجع قضایی صالح به آن رسیدگی می شود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

‫16 دیدگاه ها

  1. سلام ۹۵ در آزمون ارشد دانشگاه آزاد ندیریت خدنات بهداشتی درمانی پذیرفته شده در ۹۷ شروع به تحصیل تیر ۴۰۱ دفاع نهرماه تسویه ولی هنوز مدرک فارغ التحصیلی نمی دهند میگن دانشگاه مجکوز نداشته تکلیف ضررهای بنده و شهریه های پرداختی چی میشه کسی هست راهنماییم کند ممنون

  2. سلام من سال۹۲ دانشجویی دانشگاه ازاد بودم الان بعد ده سال هنوز مدرک من ندادن میگن مشکل داره مشکلشم حل نمیکنن درصورتی که من کارشناسی هم در دانشگاه دیگر گرفتم برا گرفتن مدرک اونجا حتما باید مدرک کاردانی من باشه ولی دانشگاه اول من هیچ اقدامی نمیکنن من باید چکار کنم الان چجور میتونم شکایت کنم

  3. سلام دانشگاه ازاد بر چه مینایی پیش دفاع متمرکز برگزار میکنه و دانشجویان را بخاطر شهریه چند ترم‌عقب میندازه..از کدام مرجع می توانیم شکایت کنیم؟ سازمان مرکزی که خودشون هستند

  4. دانشگاه ازاد علوم پزشکی استاد به دانشجوی ارشد صبح زود تماس گرفته و تهدید و فحاشی کرده،،،،
    این دانشگاه نه تنها جوابگوی مشکلات دانشجوهای تحصیلات تکمیلی هست بلکه به هرطریقی دانشجورو اذیت میکنن

  5. سلام بنده دانشجوی ارشد حسابرسی خمین هستم این دانشگاه جهت خدمات رفاهی به ما خوابگاه دادن که در دوره کرونا تمام وسایل شخصی ما رو حتی چمدان پلاستیکی و آهنی با لوازم داخلش و پتو و بالش رو برای خودشون تصرف کردن و درضمن من دوسال برای دفاع آماده هستم حتی بارگذاری اطلاعات هم کردم اما زمان دفاع برای من تعیین نمیکنن و هر دفعه که حضوری میرم با رفتار گستاخانه پرسنل اموزشی مواجه میشم و به قولی میشه گفت دست خالی برمیگردم لطفا اگه میشه رسیدگی کنین

  6. فرزند من در دانشگاه آزاد اسلامی شعبه شهرری تحصیل میکند. ایشان چپ دست هستند و متاسفانه در کلاس های این دانشگاه هیچ صندلی مخصوص چپ دستها وجود ندارد و این امر باعث میشود که هنگام یادداشت برداری دچار کمر درد و عوارض دیگر ناشی از فشار به ستون فقراتش شود. لطفا مسئولین دستور بررسی و اقدام بدهند تا در هر کلاس چند تا صندلی مخصوص چپ دستها هم قرار بدهند

  7. سلام لطفاً به دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان رودبار استان گیلان هم رسیدگی کنید به دلیل تخلفات بسیار زیاد گرفتن شهریه بسیار. زیادو کمک کردن مراقب ب دانشجوهای دوست فامیل در حین امتحان بد رفتاری با دانشجوهای دیگر بد رفتاری پرسنل دانشگاه با دانشجو و بد رفتاری انتشارات دانشگاه با دانشجو هنگام گرفتن جزوه… حظورنداشتن روحانی در دانشگاه …فراهم نبودن ایاب و ذهاب برای رفت آمد …همراه آوردن گوشی بعضی دانشجوها دوست فامیل پرسنل دانشگاه موقع امتحانات

  8. با عرض سلام دانشجویان کارشناسی رشته تربیت بدنی دانشگاه شال استان قزوین بوده ایم نزدیک به ۶۵ تن هستیم برج ۴/ ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شدیم نزدیک به ۷ ماه است برای گرفتن مدرک موقت اقدام کردیم .ولی تا به امروز جوابی نگرفتیم گفتن برای گرفتن مدرک به دانشگاه آزاد باراجین قزوین مراجعه کنید ولی جوابی نگرفتیم قسمت بازرسی .قسمت پیگیری شکایات .بازرسی کل استان قزوین.قسمت فارغ التحصیلان دانشگاه آزادشال.آزاد باراجین قزوین .سازمان مرکزی تهران .پیگیری کردیم جوابی نداده اند.کجا باید بریم .وقتی بین دو دانشگاه آزاد مشکلی وجود داره چرا دانشجویان ضرر کنند.متاسفانه کسی پیگیر کار ما نیست. خواهشمنداست در صورت صلاحدید پیگیری ورسیدگی شود.

  9. سلام متاسفانه دریک عمل بدونه تدبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان بروجن اقدام به دریافت 2برابری تصویب شده شهریه از دانشجویان کرده که باعث ناراحتی شدید دانشجویان شده لطفا رسیدگی شود ویا راه ارتباطی با مسئول اصلی بفرمایید

  10. سلام. تمام فرمایشات دوستمون همچنان امروز بود و خانم مراقبی که با حمله و تجسس جیب و کیف دانشجویان ارامش و آسایش همه رو صلب کرد و باعث اضطراب تمام دانشجویان در سالن ورزشی ب شدند و مورد توهین قرار گرفتیم و این خانم نا محترم وقتی تمام لوازم جیب من رو چک کردند و بعد امتحان رفتم باهاشون صحبت کنم من رو هل دادن… واقعا متاسفم برای دانشگاه ازاد شهر قدس. هزینه آتلیه میدیم میز شکسته در اختیارمونه امتحاناتمون اینجوری یک ساعت با تاخیر بوده توی سرما موندیم بعد از امتحان از حال رفتم و حراست های اقا کمک کردن از سوله خارج شدم انقدر اون خانم که کارمند اداری ساختمان ولایتن اذیت کردن… جالبه که روز 24دی هم مراقب اومد کاپشنم رو گرفت گفت اجازه نداری با کاپشن امتحان بدی…. بااین وضع سرما

  11. با سلام
    دانشجوی دانشگاه شهرقدس هستم در تاریخ ۲۳/۱۰/۱۴۰۱ امتحان در سالن ورزشی امام اصلی داشتم ، بیرون که خیلی سرد بود و دستامون هم بخ زده بود، داخل سالن امتحانات فوق العاده سرد بود طوری که یخ دستم باز نشده بود و همانند یک بچه کلاس ابتدایی روی برگه جوابها را مینوشتم ، از شدت سرما سوالاتی که میدونستم و مسلط به ان بودم را نمیتوانستم به خاطر بیاورم ، من از این امتحان نمره کامل را میتونستم بگیرم اما به دلیل مدیریت ضعیف و مسئولین برگزاری امتحانات من نمیتوانم نمره کامل دریاافت کنم با وجود تلاش زیادی که کردم حتی نمیتونستم فکر کنم از شدت سرما !!
    واقعا اگر دانشگاهی آزادی با گرفتن هزینه های هنگ نمیتونه رفاه دانشجو را برقرار کنه اونم حداقل ترین امکان که گرمایش و سرمایش محیط است درش بسته بشه بهتره ،
    ضمن ابنکه حتی در سالن‌ورزشی بلندگو روی دیوار تعبیه نشده و یکی از مسیولین با بلندگوی میوه فروشی موارد و نکات قبل از امتحان را اعلام میکرد که باعث بسی تاسف و گریه بود.

  12. لطفا به دانشگاه آزاد رباط کریم هم رسیدگی کنید دانشجویانی که وسیله ندارند از نظر رفت و آمد در عذاب هستند این همه هزینه کردید دانشگاه به اون خوبی ساختید به خاطر نداشتن سرویس رفت و آمد خرابش کردید همچنین تعداد واحد‌های ارائه شده در هر ترم ومخصوصا ترم تابستان محدود هست و باعث عقب ماندن دانشجویان میشود

  13. سلام و عرض ادب ، کاش در مطلب فوق درباره شکایت پرسنل و اساتید دانشگاه از دانشگاه هم مطلبی ارائه کرده بودید و اینکه مدتی پیش مجلس پیگیر جوابگو کردن دانشگاه آزاد در دیوان عدالت شده بود به یک جاهایی هم رسیده بود ، داستان باز هم منتفی شد !؟؟؟؟

  14. معاونت پزشکی دانشگاه آزاد با سلام لطفا در مورد انتصاب رییس دانشکده پزشکی اردبیل که یک خانم فوق لیسانس و آشنایی به واحد‌های دانشجو پزشکی ندارد و دانشکده به هم ریخته و همه اساتید متخصص اعتراض دارند و چطور یک فوق تخصص با خانم بیسواد که ریس دانشکده شده هماهنگی داشته باشند خواهشمندیم یک متخصص پزشک معرفی کنید تا از این بیشتر به هم نخورد

  15. با عرض سلام و خسته نباشید
    من دانشجوی دامپزشکی هستم که در اسفند ماه ۱۴۰۰ امتحان درمانگاهی دادم و متاسفانه در این امتحان به خاطر اینکه سرفصل تدریس و رفرنس امتحان به خاطر نظام جدید شدن این رشته، تغییر کرده بود بنابراین چندین سوال اشتباه خارج از رفرنس در این امتحان پیدا شد که هربار اعتراض کردیم هیچ وقت بدون گفتن دلیلی اعتراض ما رد شد، در صورتی که سازمان سنجش مرکزی دانشگاه آزاد و مدیر گروه کل دامپزشکی که متولیان امتحان می باشند هیچکدام مسئولیت بررسی اعتراضات سوالات اشتباه را بر گردن نمیگیرند و هر کدام دیگری را مسئول اعلام میکند، ما الان متوجه نیستیم که پس کدام سازمان اعتراضات ما را بررسی می کنند و با چه دلایلی رد می‌کنند. لطفاً ما را راهنمایی فرمایید که چگونه ما میتوانیم حق خودمان را کاملاً برحق است و از نظر چندین استاد معتبر نیز تایید شده است از این دانشگاه بگیریم؟

    1. هیچی از خود دانشگاه به خود دانشگاه شکایت میکنی اونام پروندتو میخورن یه آبم روش، دیوان عدالت اداری هم به آزاد رسیدگی نمیکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا