شکایت از اصناف

شکایت از تالار پذیرایی چگونه است؟ در 1401

تالارهای پذیرایی همانطور که از نام آن پیدا است، اماکن عمومی برای برگزاری مراسم و جشن‌های مختلف هستند. در سراسر کشورمان تعداد زیادی از تالارهای پذیرایی مشغول فعالیت هستند که هر کدام براساس مقررات و ضوابط خاصی نیز اقدام به برگزاری انواع مراسم می‌کنند.

البته مراسم‌هایی که مربوط به عروسی و یا جشن تولد هستند در این اماکن برگزار می‌گردند. در واقع تالار پذیرایی هر ساله میزبان بسیاری از مجالس عروسی است که از این حیث معتبر بودن یک تالار به عوامل مختلفی بستگی دارد.

با توجه به تعداد بالای تالار پذیرایی در کشورمان اما شاید تمام این مراکز از سطح کیفی مطلوبی برخوردار نباشند. در واقع انتظاراتی که مردم از تالار پذیرایی دارند، بسیار زیاد است و باید خدمات و امکاناتی که در اختیار افراد قرار می‌دهند، بسیار گسترده باشد.

تالار پذیرایی چیست؟

می‌توان این گونه بیان کرد که تالار پذیرایی محلی برای برگزاری انواع مراسم و میهمانی‌های رسمی است. هر ساله تعداد زیادی مجالس عروسی در این مراکز برگزار می‌شود و در واقع می‌توان گفت از جهات مختلف بسیار حائز اهمیت هستند.

تالارهای پذیرایی معمولا بسیار بزرگ هستند و در ابعاد وسیعی طراحی می‌شوند. مراسم‌هایی که برگزاری آن‌ها با تعداد بالا انجام می‌شود، در اینگونه تالارها صورت می‌گیرد و باید وسعت و اندازه آن‌ها به حدی باشد که گنجایش تعداد بالایی از میهمانان را داشته باشد.

سبک معماری و طراحی نمای تالارهای پذیرایی بسیار خاص است و از این رو مراسم‌های رسمی در آن برگزار می‌شود. در واقع نماهای داخلی و خارجی تالارها بسیار زیبا و جذاب هستند و نظر میهمانان را به خود جلب می‌کند.

البته تالار پذیرایی بر اساس نوع مراسم‌ و مهمانی مختلف طراحی می‌شوند و نمی‌توان تمامی مجالس را در این مکان‌ها برگزار نمود.

مجلل و لوکس بودن اغلب تالارها سبب شده است که بسیاری از مجالس و میهمانی‌های رسمی و بزرگ در آن‌ها برگزار شود. البته طبیعتا هزینه برگزار کردن انواع مراسم‌ها در این اماکن به مراتب بیشتر است و افرادی که قصد دارند مجالس خود را در تالار برگزار کنند، باید به این موضوع واقف باشند.

در شهرهای بزرگ نظیر تهران تعداد تالارهای پذیرایی بسیار گسترده هستند و تقریبا در تمامی نقاط مختلف شهر وجود دارند. برای آن که بتوان مراسمی را در این مراکز برگزار نمود، باید از قبل با متولیان آن‌ها هماهنگ کرد و به نوعی اقدامات لازم جهت رزرو کردن مکان را انجام داد.

تالار پذیرایی بر حسب نوع و سبک طراحی آن می‌تواند سرپوشیده یا سر باز باشد. به تالارهایی که مسقف نیستند، اصطلاحا تالار باغ گفته می‌شود و میهامانان در یک مکان رو باز قرار می‌گیرند.

باغ تالار برای مجالس عروسی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بین عروس و دامادها از محبوبیت خاصی برخوردار است. نحوه خدمات‌دهی هرکدام از تالارها با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان در این زمینه تمامی این مراکز را با هم مقایسه نمود.

برخی از تالارها در طی چند سال اخیر تخلفات زیادی را انجام داده اند و همین موضوع سبب شده است تا زمینه اختلاف بین طرفین به وجود آید.

برگزاری مراسم در تالارهای پذیرایی مستلزم رعایت یک سری تشریفات خاص است و از این رو بروز تخلف جزئی نیز می‌تواند مشکلاتی را در این زمینه به وجود آورد.

این که متولیان برگزاری مراسم با افراد مختلف دچار اختلاف و مشکل می‌شوند به عوامل مختلفی بستگی دارد. در واقع می‌توان گفت که در این زمینه متولیان با اهمال در اجرای وظایف خود زمینه بروز اختلاف را ایجاد می‌کنند.

افرادی که برای برگزاری مراسم به اینگونه مراکز مراجعه می‌کنند، انتظار دارند که مالکین آن مراسم را به بهترین شکل ممکن برگزار کنند و اگر برخلاف آنچه انتظار می‌رود، مراسم انجام شود، یقینا طرف مقابل اقدامات لازم جهت طرح دعوا و شکایت را انجام می‌دهد.

وظیفه اصلی تالارهای پذیرایی این است که برگزاری میهمانی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند و اگر در این زمینه کوتاهی کنند، طرف مقابل این حق را دارد تا از متولیان آن شکایت کند.

در واقع اگر مسئولان برگزاری مراسم عملکرد مناسبی در این زمینه داشته باشند و بتوانند مطابق انتظار وظایفشان را انجام دهند، در این صورت دیگر مشکلی بین طرفین به وجود نخواهد آمد.

شکایت از تالار پذیرایی زمانی مطرح می‌شود که متولیان برگزاری مراسم نسبت به تعهدات خود پایبند نباشند و نسبت به موضوعاتی که بین طرفین توافق شده است، کوتاهی کنند.

زمانی که قصد همکاری با تالارها برای برگزاری مراسم را داشته باشید، در وهله اول قراردادی با شما منعقد می‌شود. بستن قرارداد جزو رویه ثابت برای شروع هرهمکاری است و صرفا به موضوعات کاری ارتباط ندارد.

در متن قرارداد با تالار پذیرایی تمامی وظایف و مسئولیت ها و همچنین خدماتی که این مجموعه قرار است در موعد میهمانی در اختیارتان قرار دهد، ذکر می‌شود.

بنابراین مسئولان تالار موظف هستند تا مفاد متن قرارداد را به درستی اجرا کنند؛ در غیر این صورت به راحتی می‌توانید از آن‌ها شکایت کنید.

عدم رعایت مسئولیت‌های مذکور در قرارداد از طرف تالار پذیرایی تخلف محسوب شده و این امکان برای شما فراهم است تا از مجموعه‌های متخلف شکایت کنید.

شکایت از این مراکز به جهت احقاق حقوق قانونی افراد است و از لحاظ قانونی منعی در این زمینه وجود ندارد. اما در هر صورت برای طرح شکایت خود باید مدارک و مستندات کافی داشته باشید تا بتوانید ادعای خود را ثابت کنید.

گاهی اوقات تخلفان صورت گرفته از تالارها سهوی می‌باشد و مسئولان آن عمدی در کار نداشته اند. در این شرایط بهتر است که قبل از شکایت به صورت مسالمت آمیز اختلافتان را با مجموعه برطرف کنید.

در وقع اختلافات در این زمینه در اغلب مواقع با گفتگو ساده حل می‌شود و نیازی به طرح شکایت نیست. اما اگر بنا به هر دلیلی مشکل شما با این مراکز به روش عادی حل و فصل نشد، در نهایت چاره‌ای جز شکایت از آن‌ها ندارید.

تخلفات صورت گرفته از طرف تالار پذیرایی در طی چند سال اخیر کم نبوده است و بر همین اساس آمار شکایات از این مراکز به میزان قابل توجهی وجود دارد.

در مورد نحوه شکایت از تالارهای پذیرایی و مراجع قانونی که به اینگونه شکایات رسیدگی می‌کنند، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

تالار عروسی

مراسم‌هایی که در تالار پذیرایی برگزار می‌شوند

نحوه برگزاری مراسم و مجالس مختلف در مقایسه با قدیم بسیار متفاوت است. در سالیان گذشته هرگونه مراسمی چه رسمی و عادی در منازل و حیاط خانه‌ها برگزار می‌شد.

اما در حال حاضر خانواده‌ها جز به برگزاری میهمانی در مجموعه‌هایی چون تالار پذیرایی رضایت نمی‌دهند. عوامل مختلفی سبب شده است تا شرایط و نحوه برگزاری مجالس تفاوت داشته باشد که طبیعتا برگزار نمودن اینگونه میهمانی‌ها به لحاظ مسائل اقتصادی شرایط را دشوار نموده است.

مجالس رسمی قاعدتا در مکان هایی که متناسب با عرف باشد، برگزار می‌شود که تالارهای پذیرایی معمولا برای عروسی، مراسم عقد و غیره انتخاب می‌شود.

حتی در چند سال اخیر باب شده است که جشن تولد نیز در این مکان‌ها برگزار می‌گردد و صرفا به مهمانی رسمی محدود نمی‌شود.

خانواده‌هایی از شرایط اقتصادی و مالی مناسبی نیز برخوردار هستند نیز مراسم‌های ختم را نیز در تالار برگزار می‌کنند. حال برگزاری مراسم در این مجموعه‌ها عاری از هرگونه مشکل نیست و شاهد بروز اختلافاتی بین طرفین قرارداد نیز هستیم.

تخلفات بارز تالارهای پذیرایی و شکایت از آن‌ها

تعداد تالارهایی که در حیطه وظایف و امور خود مرتکب تخلف شده باشند، کم نیستند و هر ساله این روند در حال افزایش است.

مکان‌هایی که سابقه چندین ساله در زمینه برگزاری انواع مراسم دارند و به نوعی در این حوزه کاملا شناخته شده‌اند، امکان بروز تخلف و مشکلی از سوی آن‌ها بسیار کم است.

در واقع شهرت و معروفیت تالارها به واسطه عدم بروز تخلف از سوی آن‌ها است و افرادی که مجالس خود را در آن‌ها برگزار می‌کنند، از شرایط کیفی و خدماتی که ارائه می‌دهند، بسیار رضایت دارند.

حال در این بین مراکزی هستند که برگزاری مراسم را به درستی و مطابق مقررات قانونی انجام نمی‌دهند و در این زمینه رفتارهای غیر قانونی انجام می‌دهند.

در عین حال تعداد زیادی از تالارهای پذیرایی در ایران به بهترین شکل ممکن به عموم مردم خدمات رسانی می‌کنند و میزان رضایت از آن‌ها در سطح قابل قبولی وجود دارد. اما در عین حال دلایلی می‌تواند منجر به شکایت از این مراکز شود که به چند مورد از رایج‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

عدم رعایت نکات بهداشتی

یکی از دلایلی که می‌تواند سبب شکایت از تالارهای پذیرایی شود، عدم رعایت نکات بهداشتی است. وجود مکانی تمیز و بدون هرگونه آلودگی می‌تواند در سطح کیفیت آن مجموعه بسیار تاثیرگذار باشد.

در واقع اگر شما بخواهید مراسم خود را در مکانی برگزار کنید، یقینا جایی را انتخاب می‌کنید که بسیار تمیز و شیک بوده و تمامی نکات بهداشتی در آن به درستی رعایت شده باشد.

بنابراین رعایت تمامی موارد بهداشتی می‌تواند از اصول اساسی برگزاری انواع مراسم و میهمانی توسط تالارهای پذیرایی باشد.

در واقع رعایت نکات بهداشتی جز اصول اساسی هر مجموعه‌ای محسوب می‌شود که باید در بهترین شرایط ممکن اقدام به برگزاری مراسم نمایند.

متاسفانه برخی از تالارها در محیطی غیر بهداشتی به عموم مردم خدمات رسانی می‌کنند که در صورت مشاهده چنین مواردی باید مراتب را به مراجع قانونی گزارش کرد.

چنانچه تالارها امکانات و خدمات به مردم ارائه دهند که اصول بهداشتی در آن رعایت نشده باشد، باید برای تخلفات صورت گرفته طرح شکایت کرد و از راه‌های قانونی وارد شد.

در واقع تالارها باید پذیرایی از مهمانان را بدون وجود مشکل جزئی در مورد مسائل بهداشتی انجام دهند، در غیر این صورت ممکن است موجبات شکایت علیه آن‌ها از طرف مقابل فراهم شود.

مشتریان در صورت مشاهده تخلف در مورد رعایت نکردن نکات بهداشتی و تخلف دیگر در این حوزه می‌توانند شکایت خود را ثبت کنند تا مراجع ذی صلاح اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

جایگاه عروس و داماد در تالار

عدم رعایت قوانین مرتبط با کنسل کردن سفارشات

دلیل دیگری که می‌تواند موجبات طرح شکایت از تالار پذیرایی را فراهم کند، بحث عدم رعایت قوانین مربوط به کنسل کردن سفارشات است.

معمولا افراد برای این که بتوانند مجلس و میهمانی خود را در تالار برگزار کنند، از چندین روز قبل اقدام به ثبت سفارش می‌کنند. حال ممکن است که به دلایل مختلف اشخاص قصد داشته باشند تا سفارش خود را لغو کنند.

در این شرایط تالار باید قوانین مربوط به کنسل کردن سفارش را به درستی اعمال کند. عدم توجه به این موضوعات می‌تواند منجر به اختلاف بین طرفین و حتی طرح شکایت قانونی نیز شود.

همچنین کنسل کردن ممکن است از طرف تالار صورت گیرد. در این شرایط لغو سفارش ثبت شده از طرف تالار می‌تواند ضرر و زیان فراوانی را برای طرف مقابل ایجاد کند.

چنانچه تالار مسئولیت جبران خسارت را برعهده نگیرد، می‌توانید از آن شکایت کنید. با توجه به این که خسارات وارده به جهت عدم رعایت مقررات از جانب تالار است، در صورتی که مجموعه خود را در این زمینه مسئول نداد، باید از آن شکایت کرد.

اخذ مبالغ بیشتر از نرخ مصوب

تالار پذیرایی موظف است که برای برگزاری مراسم، هزینه‌ای برابر آن چه از سوی مراجع ذی صلاح مصوب شده است را از متقاضیان دریافت کنند.

حال برخی از مراکز ممکن است که هزینه‌هایی بیشتر از نرخ مصوب اخذ کنند که در این صورت باید علیه آن‌ها شکایت نمود. دریافت هزینه بیشتر در این زمینه از سوی تالار تخلف محسوب شده و می‌توان بابت تخلف صورت گرفته اقدام به طرح شکایت نمود.

دریافت مبالغ بیشتر از نرخ مصوب می‌تواند جز عوامل شایع در شکایت از تالارهای پذیرایی باشد. در صورتی که متوجه این اتفاق شدید، می‌بایست شکایت خود را ثبت کنید تا مراجع ذی صلاح در اسرع وقت نسبت به شکایت شما رسیدگی کنند.

برخورد نامناسب مسئولان تالار با میهمانان

برخورد نامناسب مسئولان مربوطه با میهمانان می‌تواند از دیگر دلایل طرح شکایت از تالار پذیرایی باشد. در واقع هر مسئولی در هر بخش تالار دارای یک سری وظایف قانونی است که باید به درستی آن‌ها را اجرا کند.

چنانچه افراد ذی ربط در تالار برخورد ناشایستی با میهمانان داشته باشند، به راحتی می‌توان علیه آن‌ها طرح شکایت کرد.

چرا باید از تالار پذیرایی شکایت کرد؟

تالارهای پذیرایی که مرتکب تخلف شوند یا اموری را انجام دهند که برخلاف مقررات عامه باشد، باید علیه آن‌ها طرح شکایت کرد. مجموعه‌هایی که به تعهدات خود پایبند هستند و برگزاری مجالس را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند، امکان شکایت از آن‌ها وجود ندارد.

ممکن است که برای برگزار نمودن مراسمی به تالار پذیرایی مراجعه کرده باشید، اگر این اماکن قوانین و مقررات مربوطه را نقض کنند و موارد رزرو و پذیرایی را رعایت نکنند، بهتر است موضوع به وجود آمده را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنید و در نهایت اقدام به شکایت کنید.

شکایت از تالارهای پذیرایی زمانی مطرح می‌شود که در حیطه کاری خود وظایف محول شده را به درستی انجام ندهند که در این صورت می‌توان از طریق مراجع ذی صلاح موضوع مطرح شده را مورد پیگیری قرار داد.

امکان وقوع تخلف و انجام کارهای غیر قانونی از سوی هرمجموعه‌ای وجود دارد و نمی‌توان این مسئله را انکار کرد. اما گاهی اوقات این مراکز از روی عمد مرتکب تخلفاتی می‌شوند که در این صورت باید علیه آن‌ها طرح شکایت کرد.

این روزها شکایت از مراکز برگزارکننده مجالس و مراسم های مختلف به دلایل مختلف افزایش یافته است و مشتریان رضایت کافی از خدمات این مراکز ندارند.

عدم ارائه خدمات و امکانات باکیفیت و مورد انتظار افراد یکی از موارد شایع شکایت از تالارها است که مشتریان می‌توانند اعتراضات خود را در این زمینه اعلام کنند.

وظیفه اصلی تالارها این است که از میهمانان بهترین پذیرایی را داشته باشند و همچنین نکات بهداشتی و اصول لازم در تهیه پذیرایی را رعایت کند.

در واقع تالار پذیرایی که امکانات و خدمات مطلوبی به مشتریان ارائه می‌دهد و همه افراد از نحوه سرویس‌دهی آن رضایت کافی دارند، تحت هیچ شرایطی نمی‌توان از آن طرح شکایت کرد.

اما در مقابل اماکنی که مقررات مربوط به صنف خود را رعایت نمی‌کنند، همواره مورد انتقادات مشتریان قرار می‌گیرند و در نهایت سبب می‌شود تا اعتماد شغلی خود را از دست بدهند.

شکایت از تالارهای پذیرایی در کشور ما به امری رایج و طبیعی تبدیل شده است و به دلایل مختلف مشتریان از این مراکز ناراضی هستند.

در حال حاضر تالارهای زیادی در کشور هستند که به درستی وظایف خود را انجام می‌دهند و مشکل خاصی از این حیث به وجود نمی‌آید. اما عواملی منجر به ثبت شکایت علیه این مراکز می‌شود و یقینا باید در برابر این گونه اعتراضات پاسخگو باشند.

تالار عروسی در شب

قوانین مربوط به کنسل کردن قرارداد با تالار پذیرایی

برای هر صنف و گروه شغلی، قوانین خاصی وضع شده است که تالارهای پذیرایی نیز از این قضیه مستثنی نیست. کنسل کردن قرارداد با تالارهای پذیرایی نیز شرایط مخصوص به خود را دارد و طرفین باید نسبت به آن آگاه باشند.

در واقع اگر سفارش ثبت شده و یا قراردادی که با تالار منعقد شده است، به هر دلیلی کنسل شود، باید خسارت از سوی یکی از طرفین پرداخت شود.

در صورتی که لغو سفارش از طرف تالار انجام شود، مسئولیت جبران ضرر و زیان وارده بر عهده همان مجموعه است اما اگر کنسل کردن قرارداد از طرف طرف مقابل باشد، در این صورت مجموعه تالار پذیرایی می‌تواند مطالبه جبران خسارت نماید.

آگاهی از قوانین مرتبط با کنسل کردن قرارداد با تالار پذیرایی می‌تواند برای طرف دیگر قرارداد از اهمیت بالایی برخوردار باشد. تمامی مقررات در این زمینه از طرف اتحادیه تالارهای پذیرایی اتخاذ می‌شود و این مراکز موظف به اجرای قوانین مربوطه هستند.

در هر حال اگر متولی برگزاری مراسم قرارداد را کنسل کند، باید مطابق قانون وجه معینی را به عنوان خسارت به میهمان پرداخت کنند.

قانون مرتبط با استرداد وجه توسط تالارها به شرح زیر است:

  • تا 45 روز مانده به موعد قرار داد 5% از حداقل منوی قرار داد کسر می‌گردد.
  • تا 30 روز مانده به موعد قرار داد 15% از حداقل منوی قرارداد کسر می‌گردد.
  • تا 15 روز مانده به موعد قرار داد 20%از حداقل منوی قرارداد از متولی کسر می‌گردد.
  • کمتر از 10 روز مانده به موعد قرار داد 30% از حداقل منو قرارداد کسر می‌گردد.

تجربه ثابت کرده است که این مراکز معمولا قوانین وضع شده را دور می‌زنند و با توجه به این که میهمانان آگاهی کافی در این زمینه ندارند، به راحتی می‌توانند از آن‌ها سوء استفاده کنند.

همچنین تالارها زیر بار پرداخت و استرداد وجه خسارت نمی‌روند و حتی استرداد مبلغ را کمتر از میزان قانونی انجام می‌دهند. در صورتی که تالار استرداد وجه را مطابق قانون مزبور ندهد، مهمان می‌تواند از مجموعه خاطی شکایت به عمل آورد.

شکایت از تالار پذیرایی به استناد قرارداد منعقده

زمانی که اشخاصی برای برگزار کردن یک مراسم با تالار پذیرایی قراردادی منعقد می‌کنند، تمامی شرایط و اوضاع برگزاری مراسم را در ضمن قرارداد ذکر می‌کنند.

در واقع قرارداد به خوبی نشان‌دهنده وظایف و مسئولیت‌هایی است که متولی تالار در هنگام برگزاری مراسم برعهده دارد.

با توجه به این که قراردادی در این زمینه بین طرفین بسته شده است، مسئولان تالار نمی‌توانند در انجام وظایف خود کوتاهی کنند.

در متن قرارداد به خدمات و امکاناتی که تالار در روز برگزاری مراسم در اختیار میهمانان قرار می‌دهد و همچنین رعایت اصول یک سری از موارد اشاره می‌شود.

می‌توان اینگونه بیان کرد که در متن قرارداد کلیه موضوعاتی که طرفین به توافق رسیده‌اند، ذکر می‌شود و اجرای آن طبیعتا برعهده کارکنان و متولی تالار است.

برگزاری یک میهمانی در کمال آرامش و بدون مشکل خاصی مورد انتظار میهمانان است و این مورد برای بسیاری از تالارهای پذیرایی اهمیت دارد.

مکان‌هایی که در این حوزه دچار تخلف می‌شوند یا اموری را انجام می‌دهند که باب میل میهمانان نیست، زمینه نارضایتی طرف دیگر قرارداد را فراهم می‌کند.

بنا به دلایلی اگر قصد شکایت از تالار پذیرایی را دارید، می‌توانید به قراردادی که فی ما بین شما بسته شده است، استناد کنید.

گاهی اوقات ممکن است که در مورد یک سری مسائل که بین طرفین توافق شده است، در روز برگزاری مراسم از طرف مسئولان تالار اجرا نمی‌شود. در واقع تالار اموری را انجام می‌دهد که برخلاف موارد ذکر شده در قرارداد است.

فرض کنید به طور مثال برای برگزاری مجلس عروسی به تالار سفارش شده است که باید مواد غذایی که از پیش تعیین شده است، برای میهمانان قرار داده شود. حال تالار توجهی به این امر نمی‌کند و سفارشی دیگر از غذا را در اختیار میهمان قرار می‌دهد.

در چنین شرایطی میهمان برای آن که بتواند به حق و حقوق خود برسد، راهی جزء شکایت ندارد. در واقع وقوع رفتارهای مزبور از طرف تالار تخلف محسوب شده و در نهایت به دلیل تخلف در این زمینه علیه آن‌ها شکایت می‌شود.

با توجه به این که بین طرفین، قرارداد وجود دارد، شاکی به راحتی می‌تواند ادعای خود را به اثبات برساند و به استناد مفاد قرارداد می‌تواند تخلف و عدم اجرای وظایف قانونی از جانب تالار را ثابت کند.

شکایت از تالار پذیرایی به استناد قرارداد منعقده تحت شرایطی صورت می‌گیرد و شاکی باید برای ثبت شکایت خود مراحلی را انجام دهد.

پذیرایی از مهمانان

شکایت از تالار پذیرایی بدون داشتن قرارداد کتبی

گاهی اوقات برای برگزاری مراسم توسط تالار پذیرایی قراردادی بین طرفین منعقد نمی‌شود یا قرارداد منعقده به صورت شفاهی است.

در چنین شرایطی اگر قصد شکایت داشته باشید، با توجه به این که قراردادی در این زمینه ندارید، کار شما برای طرح شکایت کمی دشوار می‌شود اما این موضوع به معنای عدم امکان طرح دعوا قانونی نیست.

در مواردی که قرارداد بین تالار و میهمان بسته شده باشد، شرایط برای اقامه دعوا و به اثبات رساندن ادعا کاملا متفاوت است. اما در حالتی که بین طرفین قرارداد کتبی وجود ندارد، شاکی باید برای شکایت خود از روش‌های دیگری استفاده کند.

قرارداد همان مدرک و مستندی است که شاکی می‌تواند برای طرح شکایت از آن در مراجع قانونی استفاده کند.

حال تصور کنید که قراردادی بین طرفین منعقد نشده باشد و شاکی قصد داشته باشد از تالار پذیرایی شکایت کند. در این صورت که قراردادی وجود ندارد، از چه راه‌هایی می‌توان علیه تالار و متولی آن اقامه دعوا کند؟ با توجه به این که قراردادی بین تالار و میهمان به امضاء نرسیده است، شاکی چگونه می‌تواند شکایت خود را مطرح نماید؟

با وجود قرارداد کتبی، شاکی به راحتی می‌تواند از مسئولان تالار شکایت کند؛ زیرا قرارداد کتبی نوعی سند و مدرک قانونی برای ارائه شکایت در این زمینه است.

در این زمینه اغلب تصور می‌شود که بدون داشتن قرارداد نمی‌توان از مجموعه برگزاری مراسم شکایت کرد و در صورت شکایت نیز مراجع قانونی به درخواست افراد رسیدگی نمی‌کند.

برای آن که بتوان بدون قرارداد از تالار پذیرایی شکایت کرد، روش‌های مختلفی وجود دارد. این روش‌ها عبارتند از:

ارائه اسناد و مستندات قانونی

یکی از روش‌هایی که بدون داشتن قرارداد نیز می‌توان علیه تالار پذیرایی شکایت کرد، ارائه اسناد و مدارک قانونی مانند مشاهده دوربین‌ها است.

مشاهده دوربین‌های مجالس به خوبی می‌تواند ادعای شاکی را ثابت کند. تالارها به انواع دوربین‌های مدار بسته مجهز هستند و تمامی حوادث و اتفاقات مراسم را ضبط می‌کنند.

در صورت تخلف از سوی مسئولان تالار و مجموعه توسط دوربین‌ها ضبط شده و شاکی می توان به استناد آن افدام به طرح شکایت کند.

اگر متولی تالار و یا سایر مسئولان وجود تخلف را انکار کنند، مدارک و اسنادی مانند ثبت دوربین‌ها می‌تواند اثبات‌کننده این موضوع باشد. در واقع شاکی با ارائه اسناد و مدارک مزبور حتی در صورت نداشتن قرارداد نیز می‌تواند از تالار شکایت کرده و ادعای خود را به اثبات برساند.

شهادت شهود

مورد دیگری که در طرح شکایت از تالار پذیرایی بدون داشتن قرارداد کاربرد دارد، شهادت شهود است. در واقع اگر شاکی، شاهدانی در زمان برگزاری مراسم داشته باشد که وقوع تخلف را عینا دیده باشند، در این صورت می‌توان به استناد آن اقدام به شکایت کرد.

در شرایطی که شاکی قرارداد کتبی نداشته باشد و همچنن از ارائه مدارک و اسناد لازم مانند دوربین‌های تالار معذور باشد، تنها راه حلی که او می‌تواند از آن برای شکایت از مجموعه تالار پذیرایی استفاده نماید، شهادت شهود است.

اقرار مسئولان تالار

راه حل بعدی که شاید در مورد طرح شکایت علیه تالار پذیرایی تنها راه حل محسوب می‌شود، اقرار مسئولان تالار است. با توجه به این که بین طرفین قراردادی بسته نشده باشد، اثبات وقوع تخلف و عدم اجرای وظیفه قانونی از طرف مسئولان برگزاری مراسم با مشکل مواجه می‌شود.

اگر شاکی مدارک قانونی در این زمینه نداشته و شاهدانی نیز وجود نداشته باشد، تنها اقرار مسئولان تالار می‌تواند ادعای شاکی را ثابت کند.

فرض کنید متولی تالار در ابتدا منکر هرگونه انجام تخلفی در زمان برگزاری مراسم می‌شود. اما بعد از گذشت مدت زمانی شخصا به به انجام تخلفی اقرار می‌کند و در نهایت وقوع تخلف و نقض قوانین مربوط محرز می‌گردد.

شرایط فسخ قرارداد با تالار پذیرایی

در صورتی که قصد دارید قراردادی که با تالار پذیرایی منعقد کرده‌اید، را فسخ نمایید، باید یک سری شرایط قانونی در این زمینه وجود داشته باشد.

فسخ قراردادها در علم حقوق شرایطی دارند که مقررات آن در مورد قرارداد با تالار پذیرایی نیز صادق است.

در وهله اول طرف قرارداد باید قصد انحلال قرارداد با مجموعه تالار پذیرایی را داشته باشد. همچنین فرد متقاضی فسخ قرارداد باید در این زمینه رضایت داشته باشد.

در واقع شرط دیگری که برای فسخ قرارداد با تالار پذیرایی مطرح می‌شود، رضایت طرف قرارداد است. اگر در این زمینه اجبار به فسخ قرارداد شده باشد، اثر حقوقی نداشته و در واقع فسخ قرارداد صورت نگرفته است.

كسی كه می‌خواهد قرارداد با تالار پذیرایی را فسخ كند، باید اهلیت فسخ قرارداد با تالار پذیرایی را داشته باشد و از نظر عقل و سن مشكلی نداشته باشد.

تمامی شرایط مزبور باید در مورد فسخ قرارداد با تالار پذیرایی وجود داشته باشد؛ در غیر این صورت امکان فسخ قرارداد وجود ندارد.

ورودی تالار

برای شکایت از تالار پذیرایی باید به کجا مراجعه کرد؟

مهم‌ترین مسئله در مورد طرح شکایت از تالار پذیرایی، مراجع ذی صلاح در این زمینه است. در واقع اگر قصد دارید از این مراکز شکایت کنید، باید مطلع باشید که باید به کجا مراجعه کنید.

برای شکایت از تالار پذیرایی می‌توان به صورت حضوری و غیر حضوری اقدام نمود. این که به شکل حضورا یا غیر حضوری شکایتتان را به ثبت برسانید، به اختیار و اراده شاکی بستگی دارد.

برای شکایت حضوری از مراکز مزبور باید به اتحادیه تالارهای پذیرایی مراجعه کنید. در واقع با مراجعه به اتحادیه مشکل پیش آمده را با کارکنان آن مطرح کرده و در نهایت اقدام به طرح شکایت می‌کنید.

با ثبت شکایت در زمان بسیار کوتاهی به شکایات آن ها رسیدگی شده و با تالار متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اگر بنا به دلایل مختلفی زمان کافی برای مراجعه حضوری به اتحادیه را ندارید، می‌توانید شکایتی که از تالار پذیرایی دارید را به صورت آنلاین ثبت کنید.

در واقع این اتحادیه سامانه‌هایی را طراحی کرده‌اند تا عموم مردم بتوانند تخلفات صورت گرفته از مراکز برگزاری مراسم و مجالس را گزارش دهند. به راحتی می‌توانید از طریق وبسایت اتحادیه شکایت خود را ثبت نمایند تا در کمترین زمان ممکن به مورد شکایت شما رسیدگی گردد.

تنظیم شکایت‌نامه برای شکایت از تالارهای پذیرایی

بروز اختلاف و حتی درگیری بین متولیان تالارهای پذیرایی و میهمانان یک امر بدیهی است و در بسیاری از حوزه‌های کاری این امر به وقوع می‌پیوندد.

ثبت شکایات و رسیدگی به اعتراضات مردمی در مورد نحوه عملکرد این مراکز توسط اتحادیه تالارهای پذیرایی رسیدگی می‌شود.

در هر صورت چنانچه قصد شکایت علیه تالارهای پذیرایی را دارید، باید در وهله اول بتوانید شکایت نامه مرتبط با مشکلی که برایتان ایجاد شده است، تنظیم کنید.

در صورتی که تنظیم شکایت‌نامه به درستی انجام نشده باشد، توسط اتحادیه رسیدگی نخواهد شد.

ارائه شکایت‌نامه به اتحادیه در واقع اولین و مهم‌ترین قدم در شکایت از تالار پذیرایی است. بنابراین اگر تمایل دارید که شکایت شما در اسرع وقت و بدون وجود مشکل خاصی مورد بررسی قرار گیرد، باید بتوانید شکوائیه با رعایت اصول قانونی تهیه نمایید.

تنظیم شکوائیه اصولا توسط وکلا و کارشناسان حقوقی صورت می‌گیرد که تنظیم آن را باید برعهده اشخاص متخصص در حوزه حقوق کار قرار دهید.

به همین سبب تهیه و تنظیم شکواییه مرتبط با موضوع شکایت از تالارهای پذیرایی را می‌توانید در اختیار سامانه شکایت 24 قرار دهید.

انتخاب مشاور حقوقی برای شکایت از تالار پذیرایی

امکان بروز رفتارهای غیر قانونی و انجام تخلفات از جانب تالارهای پذیرایی وجود دارد و مطابق قانون این حق برای مشتریان وجود دارد تا در این خصوص رسیدگی به شکایات خود را از طریق مراجع صالح درخواست کنند.

به همین جهت اگر قصد شکایت از تالارهای متخلف را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس‌های متنوع سامانه شکایت 24 است.

در این صورت می‌توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار شما قرار دهیم. طرح شکایت از تالار به دلیل انجام تخلفات، نیازمند رعایت یک سری شرایط قانونی است که بدون بهره گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

ما در این سامانه با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از مجموعه‌های برگزاری مراسم و مجالس رسمی را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماییم.

استفاده از خدمات سایت شکایت 24 می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح شکایت علیه تالارها به شمار رود. شکایت 24 آماده خدمت رسانی در ارائه انواع خدمات حقوقی نظیر تنظیم شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه و مشاوره‌های تخصصی می‌باشد.

قبل از هر اقدام حقوقی بهتر است از مشاوره‌های تخصصی این سایت که توسط وکلا و کارشناسان مجرب و متخصص انجام می‌شود، استفاده کنید و از راهنمایی‌های مشاوران متخصص در این زمینه بهره‌مند شوید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

دکور تالار

بهره‌مندی از مشاوره حقوقی سامانه شکایت 24

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات حقوقی دست یافت، مشاوره حقوقی است. در واقع از طریق مشاوره حقوقی می‌توان به موضوعات و مسائلی که در مورد آن دچار مشکل شده‌اید، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

بین مشاوره حقوقی و اطلاعات حقوقی معمولا مرز مشخصی وجود ندارد اما یقینا برخورداری از مسائل این چنینی بدون بهره‌مندی از متخصصین حقوقی عملا غیر ممکن است.

گفتنی است که از روش‌های دیگری که می‌توان به اطلاعات حقوقی دست پیدا کرد، مراجعه به وکیل دادگستری است.

این که در زمینه‌های حقوقی به وکیل یا کارشناس حقوقی مراجعه شود، بستگی به نظر افراد دارد و نمی‌توان طرفین را ملزم کرد که الزاما برای طرح دعوا از وکیل استفاده کنند.

برای دریافت مشاوره حقوقی در وهله اول جستجو ساده در سایت انجام دهید و با مجموعه‌ها و سامانه‌های حقوقی گوناگونی آشنا خواهید شد.

اگر تمایل دارید که با وکلا و متخصین حقوقی در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24 یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما خواهد بود.

گاهی اوقات دیده شده است که اشخاص مختلفی از مجموعه‌ای مشاوره حقوقی دریافت کرده‌اند اما از شرایط کاری و نحوه عملکرد آن‌ها رضایت کافی نداشته‌اند.

با توجه به این که طی چند سال اخیر تعداد مجموعه‌هایی که با هدف سوء استفاده از موکلین اقدام به اخذ مبالغ بالا به عنوان حق‌المشاوره می‌کرده‌اند و در قبال آن هیچ گونه خدماتی را ارائه نداده‌اند، زیاد شده است، باید برای دریافت مشاوره حقوقی به مجموعه‌ای مراجعه کنید که دارای سابقه چندین ساله در این زمینه باشد.

مشاوره‌های حقوقی شکایت 24 به صورت آنلاین، تلفنی و در بستر فضای مجازی نیز انجام می شود که برای افراد مزیت‌های فراوانی دارد.

یکی از این مزیت‌ها برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی است. از طریق مشاوره حقوقی این سامانه می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه اقامه دعاوی حقوقی و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از مشاوره حقوقی این سامانه، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد مسائل مختلف کسب کرد.

با توجه به این طرح دعاوی حقوقی از طریق مراجع قانونی، کمی زمانبر و نیازمند رعایت یک سری موارد قانونی است و اصول دادرسی مشخص دارد، که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

در صورتی که قصد دارید از تالار پذیرایی شکایت کنید و قراردادی بین شما منعقد نشده است، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

چرا شکایت 24 را انتخاب کنیم؟

سامانه شکایت 24 با بهره مندی از وکلا، کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

همچنین این سامانه علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی و نحوه قرارداد نویسی نیز خدمات رسانی نیز می‌کند.

در هر صورت چنانچه به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و قصد تنظیم شکایت حقوقی در مراجع قضایی و به تبع آن تنظیم دادخواست، شکوائیه و سایر اوراق قضایی را دارید، قبل از هر اقدام حقوقی به سایت شکایت 24 مراجعه کنید و خدمات و امکانات آن بهره مند شوید.

باتوجه به این که شکایت 24 سابقه چندین ساله در زمینه ارائه خدمات حقوقی دارد و بهترین و مجرب‌ترین حقوقدانان کشور در این مجموعه فعالیت می‌کنند، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب افراد مختلف برای بهره مندی از امکانات و خدمات حقوقی باشد.

در ارتباط با نحوه شکایت از تالارهای پذیرایی و مراحل آن، توضیحاتی ارائه شد اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا