شکایت از اصناف

شکایت از فروشنده فرش چگونه است؟

در کشورمان انواع مختلف گروه شغلی در حال فعالیت هستند که هرکدام در صنف خاصی قرار دارند. در واقع با توجه به گستردگی مشاغل و کسب و کارها، برای هریک از گروه‌های شغلی، صنف مخصوصی در نظر گرفته شده است.

از این حیث قوانینی که برای هر گروه شغلی به تصویب می‌رسد، در ارتباط با همان صنف است. بنابراین نمی‌توان مقررات مربوط به تمامی مشاغل را با یکدیگر مقایسه کرد.

حوزه فروشندگی فرش نیز از این قاعده مستثنی نیست و صنف جداگانه برای آن‌ها تعریف شده است. در واقع مقررات و ضوابط خاصی برای صنف فرش تعیین شده است که فروشندگان این حوزه باید برای فروش اجناس از این مقررات پیروی کنند.

تمامی مشاغل یک سری حساسیت‌هایی در هنگام خرید و فروش محصولات دارند که صنف فرش فروشی نیز به همین روال است.

خرید فرش

با توجه به این که فرش یکی از لوازم اساسی منزل می‌شود، از این حیث محدودیت‌های خاصی برای خرید یا فروش آن تعیین شده است.

کیفیت فرش‌های ایرانی در دنیا بی‌نظیر است و در واقع می‌توان با قاطعیت گفت که در این زمینه در رتبه اول جهانی قرار داریم.

صنعت فرش در ایران پیشینه چندین ساله دارد و قدمات آن به سالیان گذشته بر می‌گردد. می‌توان گفت که ایران یکی از بهترین تولید‌کننده محصولات فرش در جهان است که هرساله حجم قابل توجهی از این اجناس به خارج از کشور صادر می‌گردد.

فرش‌های تولیدی در ایران تا حدودی آمیخته با فرهنگ کشورمان است و کیفیت بی‌نظیر آن‌ها بی‌ربط با این موضوع نیست.

علاوه بر آن که ایران تولیدکننده برتر فرش در دنیا است، در زمینه صادرات فرش نیز در جایگاه مناسبی قرار دارد. نمی‌توان گفت که اقتصاد کشور وابسته به تولید و صادرات فرش است اما این قضیه در پیشرفت مسائل اقتصادی تاثیرگذار است.

تولید فرش به دو بخش کلی فرش ماشینی و فرش دستبافت تقسیم بندی می‌شود. در ارتباط با کیفیت این دو نوع فرش همواره بین مصرف‌کنندگان اختلاف نظر وجود دارد.

اختلاف سطح کیفی در بین این محصولات در حوزه فروشندگی فرش نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. با مقایسه کوتاه می‌توان به این موضوع پی برد که کیفیت فرش دستبافت قابل مقایسه با فرش ماشینی نیست.

بحث کیفیت فرش‌ها یکی از عوامل مهمی است که احتمال بروز اختلاف بین فروشنده فرش و مشتری وجود دارد. زمانی که یک مشتری به مراکز فروش فرش مراجعه می‌کند، در اغلب مواقع به کیفیت فرش توجه می‌کند.

در همین راستا فروشندگان فرش، باید محصولی را در اختیار مشتری قرار دهند که از کیفیت مناسب برخوردار بوده و مطابق انتظار آن‌ها باشد.

در غیر این صورت زمینه اختلاف بین فروشنده و مشتری ایجاد شده و ممکن است که موضوع طرح شکایت قانونی مطرح شود.

بروز تخلف در هر صنف شغلی وجود دارد و صرفا به حوزه فروشندگی فرش محدود نمی‌شود. در واقع نمی‌توان اینگونه بیان کرد که اغلب تخلفات کسب و کار صرفا به این صنف ختم می‌شود.

در طی چند سال اخیر شاهد تخلفات گسترده در حوزه فروشندگی فرش بوده‌ایم و فروشندگان از ترفندهای مختلف اقدام به فروش فرش های بی‌کیفیت به مشتریان می‌کنند.

زمینه تخلفات در این صنف بسیار متعدد است و به یک سری از موضوعات خاص محدود نمی‌شود. ارائه محصولات بی‌کیفیت تنها یک مورد از تخلفات آشکار فروشندگی فرش محسوب می‌شود.

این که فروشنده‌ای در این زمینه مرتکب تخلف بشود، باید از طریق مراجع ذی صلاح موضوع پیش آمده را مورد پیگیری قرار داد.

عدم شکایت از صنف‌های متخلف می‌تواند زمینه بروز تخلفات بعدی را ایجاد کند و در نهایت بی‌نظمی خاصی در جامعه شکل می‌گیرد.

با توجه به حساسیت بالایی که در حوزه فروش محصولات فرش وجود دارد، فروشندگان باید بدون مشکلی به مشتریان خدمات رسانی کنند.

وظیفه اصلی که یک فروشنده دارد، آن است که محصولات را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد؛ در غیر این صورت طرف مقابل می‌تواند اقدامات لازم جهت طرح شکایت را انجام دهد.

دلایل زیادی در مورد شکایت از فروشنده فرش وجود دارد که بارزترین آن ارائه جنس بی‌کیفیت و با قیمت بالاتر از نرخ مصوب می‌باشد.

البته ارائه جنس بی‌کیفیت و با قیمت بالا در همه گروه‌های شغلی رخ می‌دهد که همواره شاهد وقوع آن‌ها هستیم.

با توجه به افزایش سوء استفاده فروشندگان فرش، نظارت‌های بیشتری در این زمینه اعمال شده است و خوشبختانه میزان تخلفات در حوزه فروش فرش به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

دلیل دیگری که می‌تواند منجر به طرح شکایت از فروشندگان فرش شود، فروش این محصولات با قیمت بالاتر از نرخ مصوب می‌باشد.

فروش محصول با قیمتی بالاتر از آنچه از سوی مراجع ذی ربط به تصویب رسیده انجام شود، تخلف محسوب شده و مشتری می‌تواند از فروشنده متخلف شکایت کند.

گاهی اوقات ممکن است که شکایت از فروشندگان فرش به تخلفات حوزه فروش ارتباطی نداشته باشد و به جهت آن که فروشنده رفتار نامناسبی را با مشتریان داشته است، علیه او اقامه دعوا شود.

تخلفات صورت گرفته در این حوزه و رسیدگی به آن‌ها در مراجع مختلفی صورت می‌گیرد که اتحادیه فروشندگان فرش یکی از آن‌ها است.

طبیعتا مراجع قضایی در رسیدگی به شکایات از فروشنده فرش صلاحیت ندارند و مراجع دیگری در این زمینه واجد صلاحیت هستند.

البته اگر رفتاری از سوی فروشندگان انجام شود که جنبه حقوقی داشته یا مرتکب جرمی شوند، در این صورت رسیدگی به پرونده و شکایت شاکی در مراجع قضایی انجام می‌شود.

در صورتی که بنا به دلایل مختلفی قصد شکایت از صنف فرش فروشی را دارید، باید ابتدا شکایت خود را در مراجع ذی صلاح به ثبت برسانید.

بعد از ثبت شکایت، موضوع مطرح شده به واحد صنفی مربوطه برای رسیدگی ارجاع داده می‌شود. در نهایت بعد از بررسی در این زمینه، تصمیم نهایی اعمال خواهد شد.

در واقع در صورت اثبات تخلف رخ داده از سوی فروشنده، وی مطابق قانون مجازات خواهد شد. اگر تخلف صورت گرفته گسترده باشد، امکان پلمپ مرکز فروش وجود دارد.

در مورد مراحل شکایت از فروشنده فرش و فرآیندی که شاکی باید برای ثبت شکایت خود انجام دهد و همچنین سایر مسائل مرتبط در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فروشنده فرش

شکایت از فروشنده فرش

فروشندگی فرش یکی از صنف‌های شناخته شده در کشورمان است که فعالیت آن‌ها تحت شرایطی خاص انجام می‌شود. اتحادیه فروشندگان فرش تمام فعالان این حوزه را زیر نظر دارد و در صورت مشاهده تخلف آن‌ها یا شکایات مردمی در اسرع وقت به اینگونه مسائل رسیدگی می‌کند.

صنف فرش نیز مانند سایر مشاغل ممکن است که مورد اعتراض و حتی شکایات مردمی قرار بگیرند که برای رسیدگی به اینگونه شکایات، مراجع خاصی نیز تعریف شده است.

فروشندگانی که در زمینه فرش فعالیت می‌کنند، ممکن است که خود آن‌ها تولیدی نیز داشته باشند. در واقع علاوه بر کار تولید، به خرید و فروش محصولات فرش نیز می‌پردازند.

این موضوع سبب می‌شود تا اجناس فرش را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند. تمام مشتریان نیز به دنبال این هستند که جنس باکیفیت و در عین حال قیمت مناسب در اختیار داشته باشند.

فروشندگی فرش در عین حال که تقریبا کار سبکی محسوب می‌شود اما حساسیت و محدودیت‌های خاصی برای آن وجود دارد.

در واقع یک فروشنده باید به نیازهایی که مشتری دارد، توجه کند و بتواند بهترین محصول را در اختیار وی قرار دهد. حال اگر در این زمینه بی‌توجهی از طرف فروشنده به وجود آید، شرایط اختلاف بین طرفین و در نهایت طرح شکایت فراهم می‌گردد.

زمانی که مشتری برای خرید فرش به مراکز مربوطه مراجعه می‌کند، انتظار دارد که محصولی که برای فروش در اختیار وی قرار می‌گیرد، از همه لحاظ در بهترین شرایط ممکن قرار داشته باشد.

اگر بعد از خرید فرش، مصرف‌کننده از کیفیت فرش راضی نباشد و به نوعی از خرید خود پشیمان گردد، زمینه نارضایتی از فروشنده ایجاد می‌شود.

حال در این شرایط ممکن است که برخی از خریداران به جهت آن که محصولی که خریداری کرده اند، ناراضی باشند، شکایت خود را از فروشندگان متخلف به ثبت برسانند.

در قانون ایران هیچگونه منعی بابت شکایت از عامه مردم وجود ندارد و این حق تمامی شهروندان کشور است که اگر حق و حقق آن‌ها تحت هر شرایطی تضییع شد، موجبات طرح شکایت را فراهم کنند.

شکایت از فروشنده فرش سبب می‌شود تا سایر فروشندگان نیز در اعمال رفتارهای خود عملکرد مناسبی نیز داشته باشند و زمینه بروز تخلفات به مراتب کمتر شود.

در همین راستا شکایت مشتری از فروشنده جزو حقوق شهروندی محسوب می‌شود و طرف مقابل نمی‌تواند در این زمینه اعتراضی داشته باشد.

البته قانونگذار هیچ کسی را ملزم به اقامه دعوا نکرده است و این مسئله به اراده و اختیار طرفین بستگی دارد. بنابراین فردی که از فروشنده فرش شکایت می‌کند، با اختیار خود چنین امری را انجام داده است و در واقع شخصی او را مجبور به اقامه دعوا نکرده است.

البته برای ثبت شکایت خود باید دلایل موجه و قانونی داشته باشید. چنانچه برای ادعای خود نتوانید مدرک و دایل موجهی را ارائه کنید، طرف مقابل می‌تواند برای دفاع از حقوق خود مجددا علیه شما طرح دعوا نماید.

اگر توانستید تخلف فروشنده را اثبات کنید، مراجع رسیدگی‌کننده در نهایت به نفع شما رای صادر خواهد کرد؛ در غیر این صورت شکایت مطرح شده علیه فروشنده فرش می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برایتان داشته باشد.

دلایلی که برای شکایت از صنف فرش مطرح می‌شود، باید مستدل و مستند به قانون باشد تا مرجع ذی صلاح بتواند اشخاص خاطی را مجازات کند.

فروشنده‌ای که فرش باکیفیت و دستبافت به مردم می‌دهد و همچنین قیمت محصولات خود را بیشتر از نرخ مصوب نمی‌فروشند، شایسته نیست علیه آن شکایت شود.

با توجه به امکانات و خدماتی که فروشندگان فرش در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند اما گاهی اوقات خریداران از میزان کیفیت و نحوه سرویس‌دهی برخی از فروشندگان رضایت کافی ندارند و همین امر سبب می‌شود تا مورد انتقاد و شکایات مردمی قرار بگیرند.

البته شکایات مطرح شده از فروشندگان فرش بیشتر در زمینه کیفیت محصولات خریداری شده و زمان ارسال کالا می‌باشد و این مراکز همواره در تلاش است تا بتواند مشکلات به وجود آمده را برطرف کند.

وقوع تخلف حتی جزئی می‌تواند شرایط شکایت از فروشنده فرش را فراهم کند و در هر صورت فروشنده متخلف باید در این زمینه به مراجع قانونی پاسخگو باشد.

شکایت از فروشندگان فرش مانند شکایت از اصناف دیگر یکسری مراحل دارد که شاکی باید تمامی فرآیند قانونی را تا زمان طرح شکایت بدون مشکل خاصی انجام دهد.

فروشنده فرش که محصول سفارش داده شده را با تاخیر در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد، نباید این انتظار را داشته باشد که مشتری از او شکایت نکند.

تاخیر در ارسال محصولات فرش نیز می‌تواند مصداق بارز تخلف صنفی محسوب می‌شود و در این صورت خریدار برای رسیدگی به تخلف رخ داده، شکایت خود را در مراجع ذی صلاح مطرح می‌کند.

ثبت شکایات از صنف فروش فرش از زمانی که شاکی مراحل ابتدایی را انجام می‌دهد و تا زمان تصمیم نهایی و صدور رای ممکن است که مدت زمان نسبتا طولانی به همراه داشته باشد.

فرش ایرانی

علل اصلی شکایت از فروشنده فرش

برای شکایت از فروشنده فرش باید یکسری دلایل قانونی وجود داشته باشد. در واقع مشتری یا مصرف‌کننده بتواند علیه فروشندگان محصولات فرش شکایت خود را مطرح کند، باید دلایل منطقی و موجهی داشته باشد.

بروز یک سری رفتارها از طرف صنف فرش فروشی سبب می‌شود تا موجی از اعتراضات علیه آن‌ها طرح شود. تا زمانی که تخلفی از این صنف بروز نکند، شکایت از آن‌ها معنا و مفهوم خاصی ندارد.

برای اقامه دعوا از فروشنده باید دلیل و مدرک مشخصی وجود داشته باشد تا شاکی بتواند ادعای خود را به صورت قانونی به ثبت برساند.

به طور کلی صنف فروش فرش، محصولات متنوعی را در اختیار افراد قرار می‌دهد و خریداران در هنگام خرید با حجم انبوهی از فرش‌های باکیفیت ایرانی مواجه می‌شوند.

سطح رضایت عموم مردم از این گروه شغلی بسیار مناسب است و کمتر کسی را می‌توان یافت که از ارائه خدمات آن‌ها رضایت کافی نداشته باشد.

البته این موضوع تنها مختص به صنف فرش نیست و سایر مراکز نیز با مشکلاتی نظیر عدم رضایت خریداران از کیفیت اجناس خریداری شده و خدمات و امکانات مجموعه مواجه شده‌اند.

دلایلی که می‌تواند سبب شکایت از فروشندگان فرش شود، گسترده هستند که در این بخش قصد داریم به عمده‌ترین آن بپردازیم.

موارد زیر می‌تواند موجب بروز نارضایتی مردم از مجموعه‌های فروش فرش شود که در صورت تداوم این مشکلات منجر به شکایت نیز می‌شود. مواردی که منجر به شکایت از فروشنده فرش می‌شود، عبارتند از:

  • عدم ارائه کیفیت محصولات در سطح مورد انتظار. باتوجه به سابقه و قدمت چندین ساله بسیاری از مراکز فروش فرش، تقریبا همه خریداران انتظار دارند که محصول خریداری شده از سطح کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد. در مواردی مشاهده شده است که این مراکز محصول بی‌کیفیتی را در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است و زمینه بروز شکایت را فراهم آورده است.
  • تفاوت میان فرش سفارش داده شده با محصول تحویل گرفته شده. درواقع خریدار اقدام به تهیه یک نوع محصول می‌کند اما در زمان تحویل جنس دیگری به او تحویل داده می‌شود. مثلا شخصی فرش دستبافت را سفارش داده است اما در زمان تحویل، فرش ماشینی به او داده می‌شود. البته این گونه موارد توسط فروشندگان فرش به دفعات زیاد رخ داده است و ممکن است در اثر اشتباه سهوی چنین مشکلی را برای خریداران به وجود آورد.
  • عدم تحویل به موقع محصول سفارش داده شده. یکی دیگر از دلایل رایج شکایت از فروشندگان فرش، بحث عدم تحویل به موقع محصول است. در مواقعی مشاهده شده است که فرش سفارش داده تا زمانی که به دست مصرف کننده برسد، چند ماه به طول انجامیده است.
  • رفتار نامناسب فروشنده فرش. گاهی اوقات مشاهده شده است که فروشندگان فرش رفتار نامناسبی را با خریداران دارد و همین موضوع می‌تواند موجبات شکایت را ایجاد کند.
  • افزایش ناگهانی قیمت محصولات فرش
  • عدم عودت محصول خریداری شده. صنف فرش قوانین مشخصی برای پس گرفتن محصولات خریداری شده دارد و چنانچه خریداری چنین مقرراتی را رعایت نکند، با مشکل مواجه خواهد شد. اما مشکل اصلی اینجاست که فروشنده تحت هیچ عنوان محصول سفارش داده شده را عودت نمی‌دهد و زمینه شکایت را فراهم می‌کند.

مراجع صالح به رسیدگی شکایت از فروشنده فرش

اگر قصد شکایت از فروشنده فرش را دارید، قبل از هر چیز باید بدانید که شکایت خود را باید در چه مرجعی مطرح کنید. برای هر صنفی، یک سری از مراجع رسیدگی صالح به رسیدگی به تخلفات آنها هستند که برای صنف فرش فروشی نیز مراجع معینی تعریف شده است.

در واقع دانستن مرجع صالح به رسیدگی شکایت از فروشندگان فرش از آن جهت اهمیت دارد که شاکی ثبت شکایت خود را در کدام سازمان یا ارگان انجام دهد.

بنابراین شاکی می‌تواند شکایت از فروشنده فرش را در یکی از مراکز زیر انجام دهد:

اتحادیه صنف فروشندگان فرش

کلیه مراکز فروش فرش، زیر نظر مرجعی تحت عنوان اتحادیه فروشندگان فرش فعالیت می‌کنند. یکی از مراجعی که صلاحیت رسیدگی به شکایت از فروشندگان متخلف در این حوزه را دارد، اتحادیه فروشندگان فرش است.

مشتریانی که از مراکز فروش فرش بنا به هر دلیلی رضایت ندارند، می‌توانند شکایت خود را در این اتحادیه ثبت کنند. بعد از ثبت شکایت، مراکز ذی ربط در اتحادیه اقدامات لازم را جهت رسیدگی به شکایت طرح شده انجام می‌دهند.

در هر صورت، شاکی باید به صورت حضوری به این مرجع مراجعه کرده و در نهایت با رعایت موازین خاص، شکایت را به ثبت برساند.

لازم به ذکر است که مشتری برای شکایت از فروشنده فرش باید مراحلی را در این اتحادیه انجام دهد تا در نهایت به تقاضای او رسیدگی شود. بنابراین رسیدگی به شکایت از فروشنده فرش، پروسه نسبتا طولانی دارد که شاکی باید به درستی آن را انجام دهد.

با صدور تصمیم نهایی از این مرجع، در نهایت فروشنده متخلف جریمه می‌شود و حتی توقیف فعالیت کاری تا مدتی نیز وجود دارد.

البته این اتحادیه زمانی می‌تواند فروشندگان فرش را جریمه کند که ادعاهای مطرح شده به صورت قانونی برای آن‌ها ثابت شود.

استفاده از فرش ایرانی

سازمان حمایت از مصرف‌کننده

روش دیگر شکایت از فروشندگان فرش، مراجعه به سازمان حمایت از مصرف کننده است که طرح شکایت از طریق این مرجع مراحل خاص خود را دارد.

سازمان حمایت از مصرف‌کننده همان طور که از نام آن پیدا است، به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان در زمینه تهیه اجناس و محصولات مختلف ساماندهی شده است.

درواقع رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان در خصوص خرید و فروش اجناس مختلف از در صلاحیت این سازمان می‌باشد. فرد شاکی باید به سازمان مزبور مراجعه کرده و شکایت خود را به ثبت برساند.

البته رسیدگی به این گونه شکایات در سازمان حمایت از مصرف‌کننده کمی زمان‌بر است و پروسه مشخصی را طی می‌کند.

البته این سازمان برای پیگیری شکایات مردمی از فروشندگان فرش سامانه‌ای را طراحی کرده است تا افراد به راحتی بتوانند شکایت خود را ثبت کنند.

متقاضیان و شاکیان ضمن مراجعه به سازمان استان مربوط شکایات، انتقادات و درخواست‌های خود را طرح و پیگیری نمایند. البته شاکیان برای اعلام نظر قطعی از سوی سازمان مربوطه می‌بایست مدت زمانی را منتظر بمانند تا نتیجه نهایی وصول شود.

ثبت شکایت از فروشندگان فرش به صورت آنلاین

برای برخی از افراد ممکن است که شرایط ثبت شکایت به صورت حضوری فراهم نباشد، در این صورت می‌توانند اعتراضات و شکایات خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانند.

در واقع اگر شاکی نتواند به مراجع صالح حضورا مراجعه کند، به معنای عدم امکان ثبت شکایت قانونی توسط آن‌ها وجود ندارد.

اتحادیه صنف فروشندگان فرش اقدام به طراحی سامانه‌ای در سایت مرکزی نموده است تا اگر فردی قصد شکایت داشته باشد، بتواند آن را به صورت آنلاین ثبت کند.

در صورتی که شخصی به دلایل مختلف قصد شکایت از فروشندگان فرش یا اعلام تخلفات در این زمینه را داشته باشد، می‌تواند از طریق سامانه طراحی شده توسط اتحادیه، موضوع پیش آمده را پیگیری کند.

تخلفاتی که در سامانه مربوط به فروشندگان فرش ثبت می‌شوند، از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند و در اسرع وقت به شکایات مطرح شده رسیدگی به عمل می‌آید.

واحدهای نظارتی مختلفی برای سامانه مزبور در نظر گرفته شده تا رسیدگی به این گونه شکایات به بهترین شکل ممکن انجام شود.

در واقع زمانی که فردی شکایت خود را در این سامانه ثبت می‌کند، تیم نظارتی ابتدا موضوع مطرح شده را بررسی می‌کنند و سپس به واحد مربوطه فرستاده می‌شود تا تصمیمات لازم در این زمینه اخذ شود.

همچنین واحد تحقیقاتی خاصی برای شکایات مردمی ثبت شده در سامانه اتحادیه فروشندگان فرش در نظر گرفته شده است تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

خوشبختانه نحوه عملکرد این سامانه برای عموم مردم رضایت بخش بوده است و بسیاری از شکایات مطرح شده علیه مراکز متخلف فروش فرش در بهترین حالت ممکن مورد رسیدگی قرار گرفته است.

سامانه طراحی شده توسط اتحادیه فروشندگان فرش، به طور شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته آماده دریافت و ثبت شکایات مردمی است و هم ‌وطنان می‌توانند از نقاط مختلف کشور، مشکلات را خود را به ثبت رسانده و شکایات خود را در این زمینه مطرح کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

فرش فروش

شکایت از فروشنده فرش به دلیل گران فروشی

همانطور که گفته شد، یکی از دلایلی که سبب شکایت از فروشندگان فرش می‌شود، گرانفروشی است. بحث گران فروشی در تمام اصناف کاری رخ می‌دهد و صرفا در مورد فروشندگان محصولات فرش مرتبط نیست.

در هر حال اگر به مرکز خرید فرش مراجعه کردید و بعدا متوجه شدید که فروشنده محصول مورد نظر را بالاتر از نرخ مصوب به شما فروخته است، سریعا باید این موضوع را از طریق مراجع ذی ربط پیگیری کنید.

شکایت از اصناف مختلف به دلیل گران فروشی در کشورمان تقریبا به رویه ثابتی تبدیل شده است که این موضوعات در مرجع صالح مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

هیچکدام از مراکز فروش فرش به لحاظ قانونی حق ندارند که محصولات خود را بالاتر از نرخ مصوب به فروش برسانند. چنین امری تخلف محسوب شده و امکان پیگیری و شکایت از طرف مشتریان وجود دارد.

مرجعی که به صورت تخصصی به تخلفات گرانفروشی رسیدگی می‌کند، سازمان تعزیرات حکومتی است. وظیفه اصلی این سازمان، رسیدگی به تخلفات حوزه گرانفروشی اصناف مختلف است و شاکایان باید شکایت خود را در این مرجع مطرح کنند.

به منظور شکایت واصله به سازمان تعزیرات مبنی بر گران فروشی مرکز خرید محصولات فرش، در وهله اول تیم تحقیقاتی را به محل ارسال می‌کند تا مراحل شکایت انجام شود.

در صورتی که تخلف صورت گرفته توسط تعزیرات محرز گردد، رسیدگی به شکایت در مرحله رسیدگی قرار گرفته و در نهایت تصمیم نهایی اتخاذ می‌گردد.

شکایت از فروشنده فرش به دلیل گران فروشی به شکل تخصصی در سازمان تعزیرات مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت متخلفان جریمه خواهند شد.

البته شاکی می‌تواند گران فروشی اشخاص متخلف را مستقیما با اتحادیه صنف فروشندگان فرش در میان بگذارد و سپس برای بررسی بیشتر، پرونده به سازمان تعزیرات ارجاع داده می‌شود.

شکایت از فروشنده فرش به دلیل کلاهبرداری

شاید برایتان جالب باشد، اما در سالیان اخیر، تعدادی از فروشندگان فرش که با ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از مردم کرده‌اند، کم نبوده است.

در واقع ترفند اصلی افراد سودجو این است که در وهله اول اقدام به تاسیس یک یا چند فروشگاه می‌کنند. تاسیس مراکز فروش فرش برای گمراهی مشتریان است.

مشتریان با مراجعه به فروشگاه و مشاهده فرش‌های متنوع و باکیفیت، یقینا فریب این اشخاص را می‌خورند و در نهایت اقدام به سفارش چند تخته فرش می‌کنند.

سپس بعد از گذشت چند روز برای تحویل محصولات سفارشی خود به فروشگاه مزبور مراجعه کرده و متوجه می‌شوند که فروشگاهی در آنجا وجود ندارد.

در هرصورت چنین رفتارهایی از سوی فروشندگان مصداق بارز کلاهبرداری است و مالبخاتگان در این زمینه می‌توانند اقدام به شکایت کنند.

با توجه به این که کلاهبرداری در قانون ایران به هرشکلی جرم محسوب می‌شود، شکایت از فروشندگان فرش از طریق مراجع قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در واقع مشتریان در این زمینه نمی‌توانند برای ثبت شکایت به اتحادیه فروشندگان فرش مراجعه کنند بلکه باید شکایتشان را در مراجع قضایی به ثبت برسانند.

رویه رسیدگی و ثبت شکایت در مراجع قضایی در مقایسه با مراجع دیگر متفاوت است و شاکی باید برای شکایت علیه فروشندگان فرش که کلاهبرداری کرده‌اند، مراحلی که از پیش تعیین شده است را طی کند.

ثبت شکایت از فروشنده فرش به دلیل کلاهبرداری ابتدا در دادسرا و سپس در محاکم کیفری انجام می‌شود. بنابراین شاکیان باید برای طرح دعوا علیه کلاهبرداران در وهله اول به دادسرا مراجعه کنند.

در دادسرا تحقیقات مقدماتی جرم انجام شده و سپس پرونده به دادگاه کیفری صالح ارجاع داده می‌شود. در نهایت هم دادگاه حکم مربوط به کلاهبرداری فروشندگان محصولات فرش را صادر می‌کند.

مغازه فرش فروشی

برای شکایت از فروشنده فرش چگونه شکایت نامه تنظیم کنیم؟

بروز اختلاف و طرح شکایت بین فروشندگان فرش و مشتریان یک امر بدیهی است و در بسیاری از حوزه‌های کاری این امر به وقوع می‌پیوندد.

ثبت شکایات و رسیدگی به اعتراضات مردمی در مورد نحوه عملکرد این مراکز توسط اتحادیه صنف فروشندگان فرش رسیدگی می‌شود.

در هر صورت چنانچه قصد شکایت علیه فروشنده فرش را دارید، باید در وهله اول بتوانید شکایت نامه مرتبط با مشکلی که برایتان ایجاد شده است، تنظیم کنید.

در صورتی که تنظیم شکایت نامه به درستی انجام نشده باشد، توسط اتحادیه رسیدگی نخواهد شد.

ارائه شکایت نامه به اتحادیه در واقع اولین و مهم‌ترین قدم در شکایت از فروشندگان فرش است. بنابراین اگر تمایل دارید که شکایت شما در اسرع وقت و بدون وجود مشکل خاصی مورد بررسی قرار گیرد، باید بتوانید شکوائیه با رعایت اصول قانونی تهیه نمایید.

تنظیم شکوائیه اصولا توسط وکلا و کارشناسان حقوقی صورت می‌گیرد که تنظیم آن را باید برعهده اشخاص متخصص در حوزه حقوق کار قرار دهید.

به همین سبب تهیه و تنظیم شکوائیه مرتبط با موضوع شکایت از فروشنده فرش را می‌توانید در اختیار سامانه شکایت 24 قرار دهید.

مشاور حقوقی برای شکایت از فروشندگان فرش

امکان بروز رفتارهای غیر قانونی و انجام تخلفات از جانب صنف فروشندگان فرش وجود دارد و مطابق قانون این حق برای مشتریان وجود دارد تا در این خصوص رسیدگی به شکایات خود را از طریق مراجع صالح درخواست کنند.

به همین جهت اگر قصد شکایت از این مراکز را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس‌های متنوع سامانه شکایت 24 است.

در این صورت می‌توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار شما قرار دهیم. طرح شکایت از قروشنده فرش به دلیل انجام تخلفات، نیازمند رعایت یکسری شرایط قانونی است که بدون بهره گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

ما در این سامانه با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از مجموعه‌های فروش محصولات فرش را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماییم.

استفاده از خدمات سایت شکایت 24 می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح شکایت علیه فروشندگان متخلف در این حوزه به شمار رود.

شکایت 24 آماده خدمت رسانی در ارائه انواع خدمات حقوقی نظیر تنظیم شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه و مشاوره‌های تخصصی می‌باشد.

قبل از هر اقدام حقوقی بهتر است از مشاوره‌های تخصصی این سایت که توسط وکلا و کارشناسان مجرب و متخصص انجام می‌شود، استفاده کنید و از راهنمایی‌های مشاوران متخصص در این زمینه بهره مند شوید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

انواع فرش

بهره‌مندی از مشاوره حقوقی سامانه شکایت 24

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات حقوقی دست یافت، مشاوره حقوقی است. در واقع از طریق مشاوره حقوقی می‌توان به موضوعات و مسائلی که در مورد آن دچار مشکل شده‌اید، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

بین مشاوره حقوقی و اطلاعات حقوقی معمولا مرز مشخصی وجود ندارد اما یقینا برخورداری از مسائل این چنینی بدون بهره‌مندی از متخصصین حقوقی عملا غیر ممکن است.

گفتنی است که از روش‌های دیگری که می‌توان به اطلاعات حقوقی دست پیدا کرد، مراجعه به وکیل دادگستری است.

این که در زمینه‌های حقوقی به وکیل یا کارشناس حقوقی مراجعه شود، بستگی به نظر افراد دارد و نمی‌توان طرفین را ملزم کرد که الزاما برای طرح دعوا از وکیل استفاده کنند.

برای دریافت مشاوره حقوقی در وهله اول جستجو ساده در سایت انجام دهید و با مجموعه‌ها و سامانه‌های حقوقی گوناگونی آشنا خواهید شد.

اگر تمایل دارید که با وکلا و متخصین حقوقی در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24 یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما خواهد بود.

گاهی اوقات دیده شده است که اشخاص مختلفی از مجموعه‌ای مشاوره حقوقی دریافت کرده‌اند اما از شرایط کاری و نحوه عملکرد آن‌ها رضایت کافی نداشته‌اند.

با توجه به این که طی چند سال اخیر تعداد مجموعه‌هایی که با هدف سوء استفاده از موکلین اقدام به اخذ مبالغ بالا به عنوان حق‌المشاوره می‌کرده‌اند و در قبال آن هیچگونه خدماتی را ارائه نداده‌اند، زیاد شده است، باید برای دریافت مشاوره حقوقی به مجموعه‌ای مراجعه کنید که دارای سابقه چندین ساله در این زمینه باشد.

مشاوره‌های حقوقی شکایت 24 به صورت آنلاین، تلفنی و در بستر فضای مجازی نیز انجام می شود که برای افراد مزیت‌های فراوانی دارد.

یکی از این مزیت‌ها برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی است. از طریق مشاوره حقوقی این سامانه می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه اقامه دعاوی حقوقی و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از مشاوره حقوقی این سامانه، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد مسائل مختلف کسب کرد.

با توجه به این طرح دعاوی حقوقی از طریق مراجع قانونی، کمی زمانبر و نیازمند رعایت یکسری موارد قانونی است و اصول دادرسی مشخص دارد، که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

در صورتی که قصد دارید از فروشنده فرش شکایت کنید اما با نحوه و مراحل طرح شکایت در این زمینه آشنا نیستید، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

چرا شکایت 24 را انتخاب کنیم؟

سامانه شکایت 24 با بهره مندی از وکلا، کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

همچنین این سامانه علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی و نحوه قرارداد نویسی نیز خدمات رسانی نیز می‌کند.

در هر صورت چنانچه به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و قصد تنظیم شکایت حقوقی در مراجع قضایی و به تبع آن تنظیم دادخواست، شکوائیه و سایر اوراق قضایی را دارید، قبل از هر اقدام حقوقی به سایت شکایت 24 مراجعه کنید و خدمات و امکانات آن بهره مند شوید.

باتوجه به این که شکایت 24 سابقه چندین ساله در زمینه ارائه خدمات حقوقی دارد و بهترین و مجرب‌ترین حقوقدانان کشور در این مجموعه فعالیت می‌کنند، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب افراد مختلف برای بهره مندی از امکانات و خدمات حقوقی باشد.

در ارتباط با نحوه شکایت از صنف فروشندگان فرش و مراحل آن، توضیحاتی ارائه شد اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

‫2 دیدگاه ها

  1. لطفا در صورت امکان جلوی این سوع استفادهای مهد فرش را کسی یا مرجعی بگیره ،مردم وقت شکایت و دادگاه و پاسگاه رفتن رو ندارن ،و فرستی شده برای جاهایی مثل مهد فرش که با تبلیغات دروغ مردم گرفتار را بیشتر گرفتار میکنن ،،من نمیدانم این مجموعه صاحب ندارد ؟این همه نظرات منفی را نمیخواند ؟

  2. دوماه پیش بصورت نقدی از مهد فرش ،یک تخته فرش خریدم فروشنده قول یک هفته را داد ولی گفت طبق فاکتور ۱۵ روز را در نظر بگیرم ،،الان ۲ ماه گذشته وهنوز از فرش من خبری نیست ،،،اگر من قسطی میخریدم و دو ماه بعد پول میدادم چند درصد اضافه میکردن ؟من موقع تحویل فرش همون درصد را طلب میکنم چون چند ماهه پولم دست انهاست ،،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا