شکایت از اصناف

شکایت از بنگاه املاک چگونه است؟

بنگاه املاک جزو مشاغل شناخته شده در کشورمان محسوب می‌شود. بنگاه املاک که به عنوان مشاور املاک نیز شناخته می‌شود، به امور مربوط به خرید و فروش یا اجاره ملک می‌پردازد. در واقع اگر قصد خرید یا اجاره ملکی را دارید، می‌توانید به بنگاه املاک مراجعه نمایید.

شاید تصور برخی افراد این‌گونه باشد که بنگاه‌داران املاک، صرفا ملکی را معامله کرده و با قول‌نامه آن درآمدزایی می‌کنند.

در واقع عموم جامعه تصور می‌کنند که شغل مشاور املاک، کار بسیاری ساده‌ای است که در عین حال درآمد بالایی دارد. اما باید به این موضوع اشاره کرد که مسئولیت و وظایف این شغل، کمتر از دفاتر اسناد رسمی نیست.

در مواقعی ممکن است که بنگاه‌دار به دلیل خطا در کار خود، مقصر شناخته شود و حتی طرف اصلی دعوا قرار گیرد.

حساسیت این موضوع از آنجا نمود پیدا می‌کند که بحث معامله ملک مطرح است. قانون‌گذار توجه خاصی به معاملات اموال غیر منقول دارد و همین قضیه سبب شده است تا وظایف سنگینی برعهده بنگاه‌های املاک قرار داشته باشد.

نحوه شکایت از بنگاه املاک

در صورتی که تخلف صورت گرفته از جانب مشاورین املاک که در زمینه معامله ملک فعالیت می‌کنند، عمدی یا سهوی باشد، این امکان وجود دارد که علیه آن‌ها طرح شکایت قانونی شود.

گاهی اوقات، خریدار یا فروشنده با بنگاه دار توافق می‌کنند که قول‌نامه ملک را به گونه‌ای تنظیم کند که معامله انجام شده در نهایت به نفع آن‌ها باشد.

شکایات از بنگاه املاک می‌تواند زمینه حقوقی یا کیفری داشته باشد. در هرصورت اگر این گروه شغلی، تخلفی را انجام دهد، باید اقدامات قانونی در این زمینه از سوی ذی‌نفع صورت گیرد.

در خصوص شکایت از بنگاه املاک، ممکن است که برخی افراد اطلاعات چندان زیادی نداشته باشند که در این صورت برای آگاهی کامل از این موضوع قصد داریم به روش‌های متداول شکایت و نحوه پیگیری شکایت از مشاوران املاک بپردازیم.

درباره شکایت از بنگاه املاک

مشاوران املاک به طور کلی به امور مرتبط با قراردادهای ملکی می‌پردازند. در واقع رهن و اجاره و خرید و فروش املاک اعم از مسکونی و تجاری، توسط بنگا‌ه‌های املاک انجام می‌شود. امروزه فعالیت این مشاغل به صورت گسترده در سطح کشور انجام می‌شود و روزانه شاهد افزایش تعداد بنگاه ملکی هستیم.

علاوه بر بحث معامله ملک تجاری و مسکونی، مشاورین املاک در حوزه مشارکت در ساخت و ساز نیز فعالیت می‌کنند.

از وظایف و حیطه کاری صنف املاک می‌توان به حساسیت بالای امور و فعالیت آن‌ها پی برد. بنگاه ملکی توسط مشاوران املاک اداره می‌شود و افرادی که به شکل گسترده در همه زمینه‌های حوزه ملک فعالیت می‌کنند، دارای تخصص و علم کافی می‌باشند.

تاسیس بنگاه‌های املاک، نیاز به کسب مجوز از سوی اتحادیه مربوطه دارد. مراکزی که بدون مجوز به امور معاملات ملکی می‌پردازند، فعالیت کاری آن‌ها غیرقانونی محسوب می‌شود و بنابراین می‌توان گفت که معامله انجام شده اعتباری ندارد.

در خصوص فعالیت مشاوران املاک، ضوابط خاصی تعیین شده است و باید در این زمینه، فعالیت نمایند؛ در غیر این صورت تخلفی که از سوی بنگاه‌های املاک انجام می‌شود، قابل پیگیری است.

تعدد پرونده‌های شکایت از بنگاه املاک

در طی چند سال اخیر، پرونده‌های زیادی در ارتباط با شکایت از بنگاه‌داران املاک مطرح شده است. در اغلب مواقع شاهد تخلفاتی از جانب بنگاه‌داران بوده‌ایم که بدون پروانه کسب به امور معاملات ملکی می‌پردازند یا در ارتباط با بحث تنظیم قولنامه، تخلفاتی را انجام داده‌اند.

در صورتی که تخلف صورت گرفته از مشاوران املاک ثابت شود، شکایت از آن‌ها موضوعیت پیدا کرده و بسته به نوع تخلف مربوطه، در مراجع صالح بررسی‌های لازم انجام می‌شود. در واقع با استفاده از روش‌های خاص، امکان پیگیری شکایت از بنگاه املاک وجود دارد.

نحوه شکایت از بنگاه‌های ملکی و مراجعی که به اینگونه شکایات رسیدگی می‌کنند، بسته به تخلف انجام شده ممکن است که متفاوت باشد.

در واقع روش شکایت از مشاوران املاک می‌تواند به صورت، تلفنی، از طریق اتحادیه مربوطه و به شیوه قضایی باشد. بنابراین می‌توان گفت که مراجع رسیدگی به شکایت از بنگاه املاک، اتحادیه مشاوران املاک یا مراجع قضایی است.

برای شکایت صنف املاک می‌توان به صورت حضوری به اتحادیه مراجعه کرد و یا از طریق شکواییه در مراجع قضایی انجام داد.

در صورتی که تخلف انجام شده از بنگاه‌های املاک، جنبه حقوقی یا کیفری داشته باشد، امکان پیگیری آن از طریق مرجع قضایی وجود دارد، در غیر این صورت باید مشکل به وجود آمده را با اتحادیه در میان گذاشت.

لازم به ذکر است که شاکی برای آن که بتواند از مشاورین املاک طرح شکایت کند، باید دلایل و مستندات قانونی داشته باشد. در غیر این صورت، امکان پیگیری و رسیدگی به شکایت وجود ندارد.

روش‌های متداول شکایت از بنگاه املاک

افرادی که در حوزه معاملات ملکی قصد انجام کار و فعالیت حرفه‌ای را دارند، باید از مهارت ویژه و اطلاعات لازم برخوردار باشند. با توجه به این که خرید و فروش ملک، از جهات مختلف بسیار حائز اهمیت است، اشخاصی باید در این زمینه فعالیت کنند که سر رشته‌ای از اطلاعات ملکی داسته باشند.

به همین سبب، مشاوران املاک، در صورت اخذ مجوز مربوطه این امکان را دارند که طبق ضوابط تعیین شده به امور قراردادهای ملکی بپردازند.

گستردگی فعالیت بنگاه‌های ملکی، سبب شده است که اگر فروشنده و خریدار در مورد ملک تجاری و یا مسکونی با هم به توافق رسیده باشند، برای تنظیم قول‌نامه و مواردی از این قبیل، باید به دفاتر املاک مراجعه کنند.

زمانی که ملکی معامله می‌شود، طرفین باید کد رهگیری دریافت کنند که این موضوع می‌تواند زمینه ساز اختلاف و شکایت از مشاوران املاک باشد.

چگونگی شکایت از بنگاه املاک

در هرصورت، اگر از سوی دفاتر مشاوران ملکی، تخلفی صورت گیرد که مرتبط با حیطه کاری آن‌ها باشد، طرفین به لحاظ قانونی این حق را دارند که در خصوص این موضوع برای ثبت شکایت اقدام کنند.

ممکن است این سوالات مطرح شود که برای شکایت از بنگاه املاک، چه روش‌هایی وجود دارد؟ در واقع شاکی از چه راه‌هایی می‌تواند از مشاورین املاک اقدام به شکایت کند؟

دانستن مرجع صالح به رسیدگی شکایت از بنگاه املاک از آن جهت اهمیت دارد که شاکی ثبت شکایت خود را در کدام مراجع قانونی انجام دهد. برای پاسخ به این سوالات که روش‌های متداول شکایت از بنگاه‌داران املاک چگونه است، می‌توان از طریق زیر اقدام نمود:

شکایت تلفنی از بنگاه املاک

یکی از متداول‌ترین روش‌ها برای طرح شکایت از بنگا‌ه‌های املاک، شکایت تلفنی است. در واقع برای این که بتوانید شکایت خود را به صورت تلفنی به ثبت برسانید، باید با شماره تلفن 7334 تماس حاصل فرمایید. بعد از شماره‌گیری، بخش مربوط به شماره دفتر املاک را انتخاب نموده و به صورت تلفنی، موضوع شکایت خود را مطرح می‌کنید.

زمانی که شما با شماره مزبور تماس می‌گیرید، به واحد مرتبط با املاک وصل می‌شوید و باید موضوع شکایت به همراه تخلفات صورت گرفته و همچنین ادله‌ای که در این زمینه دارید را مطرح کنید.

در واقع شماره تلفن 7334 مربوط به اتحادیه مشاوران املاک است و شکایت مطرح‌شده توسط شاکی، به واحد مربوطه ارجاع داده می‌شود.

با ثبت شکایت شما، فرآیند انجام تحقیقات از سر گرفته می‌شود. در واقع برای این که تخلف صورت گرفته طبق ادعای شاکی ثابت شود، ابتدا تیم تحقیقاتی به محل (بنگاه املاک) فرستاده می‌شود تا موضوع مطرح شده را مورد بررسی قرار دهند. تحقیقات ممکن است که چند روزی طول بکشد.

در صورت احراز تخلف، تصمیم نهایی توسط اتحادیه انجام می‌شود. در صورتی شکایت مربوطه، در صلاحیت اتحادیه باشد، رسیدگی به آن در همین مرجع صورت می‌گیرد. اما اگر تخلف جنبه حقوقی یا کیفری دارد، به مراجع قضایی فرستاده می‌شود.

شکایت حضوری از بنگاه املاک

روش دومی که برای شکایت از بنگاه املاک در نظر گرفته می‌شود، مراجعه حضوری به اتحادیه املاک است.

برای هر صنفی، یک‌سری از مراجع صالح به رسیدگی به تخلفات آن‌ها هستند که برای صنف املاک نیز مراجع مشخصی تعریف شده است. یکی از مراجعی که صلاحیت رسیدگی به شکایت از بنگاه ملکی را دارد، اتحادیه مشاوران املاک است. کلیه بنگاه‌های املاک، زیر نظر این اتحادیه فعالیت می‌کنند.

خریدار یا فروشنده ملک که از بنگاه ملکی بنا به هر دلیلی رضایت نداشته باشد، می‌توانند شکایت خود را در این اتحادیه ثبت کنند. بعد از ثبت شکایت، واحد ذی‌ربط در اتحادیه اقدامات لازم را جهت رسیدگی به شکایت طرح شده انجام می‌دهند.

در هرصورت، شاکی باید به صورت حضوری به اتحادیه مشاوران املاک مراجعه کند و در نهایت با رعایت موازین خاص، شکایت را به ثبت برساند. لازم به ذکر است که برای شکایت از این بنگاه‌ها باید مراحلی در اتحادیه توسط شاکی انجام شود تا در نهایت به تقاضای او رسیدگی شود.

رسیدگی به شکایت حضوری از بنگاه املاک، پروسه نسبتا طولانی دارد که شاکی باید به درستی آن را انجام دهد. در واقع با توجه به طولانی بودن روند شکایت، متقاضیان باید مدت زمانی را تا اتخاذ تصمیم نهایی از اتحادیه مربوطه در انتظار باشند.

با صدور تصمیم نهایی از این مرجع، در نهایت دفاتر متخلف جریمه می‌شوند و حتی امکان توقیف فعالیت کاری تا مدت معین نیز وجود دارد.

شکایت از بنگاه املاک از طریق مراجع قضایی

روش دیگری که شاکی می‌تواند از بنگاه املاک شکایت کند، ثبت شکایت در مراجع قضایی است. تخلفاتی که اصناف ملکی انجام می‌دهند، گاهی اوقات زمینه مجرمانه یا حقوقی دارد که در این صورت مراجع قضایی صلاحیت رسیدگی خواهند داشت.

زمانی که شکایت در اتحادیه املاک به ثبت می‌رسد، در صورتی که بنگاه ملکی جرم یا تخلفی در مورد معامله ملک انجام داده باشند که از جنبه کیفری و یا حقوقی قابل پیگیری باشد، مرجع قضایی با توجه به نوع تخلف در این زمینه واجد صلاحیت خواهد بود.

لازم به ذکر است که اگر عمل غیرقانونی مشاوران املاک، زمینه قضایی نداشته باشد، پرونده به دادگاه یا دادسرا فرستاده نمی‌شود و رسیدگی به آن در اتحادیه توسط واحدهای تحقیقاتی مربوطه صورت می‌گیرد.

اگر شکایت جنبه حقوقی داشته باشد، شاکی باید در وهله اول اقدام به تنظیم دادخواست نماید. بعد از تنظیم دادخواست با طرفیت از بنگاه املاک، باید در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت شود. در صورت انجام مراحل ثبت شکایت، پرونده برحسب نوع تخلف به دادگاه صالح ارجاع داده می‌شود.

چنان‌چه شکایت از مشاور املاک، زمینه کیفری داشته باشد، انجام مراحل شکایت از طریق شکواییه صورت می‌گیرد. شکواییه مربوطه بعد از ثبت در دفاتر الکترونیک قضایی، برای انجام تحقیقات محلی به دادسرا ارسال می‌گردد.

روند رسیدگی شکایت از بنگاه املاک از طریق مرجع قضایی، مانند سایر دعاوی حقوقی یا کیفری است و شاکی باید مراحل دادرسی را به‌طور کامل انجام دهد تا فرآیند بررسی شکایت مطروحه انجام شود.

درباره شکایت از بنگاه املاک

شکایت از بنگاه املاک از طریق سازمان تعزیرات

شکایت از بنگاه املاک از طریق سازمان تعزیرات قابل پیگیری است. این سازمان یک نهاد تخصصی برای رسیدگی به تخلفات و جرائم مرتبط با امور اقتصادی است. برخی از تخلفات مربوط به مشاوران املاک را می‌توان از طریق تعزیرات مورد پیگیری قرار داد.

با توجه به این که میزان حق‌الزحمه مشاور املاک یا همان کمیسیون معاملات ملکی، تعرفه مشخص و ثابت دارد، هیچ کدام از بنگاه‌های ملکی نمی‌توانند مبلغی را بالاتر از میزان مصوب شده از شهروندان دریافت کنند.

این موضوع می‌تواند تا حدی به بحث گران‌فروشی نیز ارتباط داشته باشد و در نهایت چنین تخلفی قابل پیگیری در سازمات تعزیرات خواهد بود.

گفتنی است که اغلب شکایات مطرح شده از مشاوران املاک در اتحادیه و مرجع قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و در کمتر حالتی شاهد آن هستیم که بررسی شکایات در این حوزه در سازمان تعزیرات انجام شود.

سازمان تعزیرات به تخلفات اصنافی که در حوزه فروشندگی فعالیت می‌کنند، رسیدگی کرده و در مواردی نادر تعزیرات در خصوص تخلفات دفاتر مشاور املاک ورود پیدا می‌کند.

نحوه شکایت از بنگاه املاک

در قسمت قبل، به بررسی این موضوع پرداختیم که شکایت از بنگاه املاک با چه روش‌هایی انجام می‌شود. همچنین اشاره کردیم که طرح شکایت علیه مشاور املاک به صورت تلفنی، مراجعه حضوری به اتحادیه املاک، پیگیری شکایت از طریق مرجع قضایی و سازمان تعزیرات انجام می‌شود.

در ارتباط با شکایت از طریق اتحادیه، می‌توانید با شماره تلفن 7334 ارتباط برقرا کنید و موضوع شکایت خود را به صورت غیر حضوری ثبت کنید. رسیدگی به شکایت شما ممکن است هفته‌ها و ماه‌ها طول بکشد. تیم تحقیقاتی مستقر در اتحادیه به نوبت به شکایات رسیدگی می‌کند و نتیجه نهایی از طریق پیامک به متقاضیان اعلام می‌شود.

این روش برای افرادی مناسب است که در طول روز وقت کافی برای مراجعه به اتحادیه را ندارند و با ثبت شکایت به شکل تلفنی، روند بررسی به شکایت به صورت غیر حضوری صورت می‌گیرد. در واقع متقاضیان اطلاعات و مستندات کافی را در اختیار واحد تحقیقاتی اتحادیه قرار می‌دهند و آنها در اسرع وقت اقدامات لازم را جهت بررسی شکایت صورت می‌گیرد.

موضوع مهمی که در خصوص نحوه شکایت از بنگاه املاک مطرح می‌شود، این است که روش شکایت از طریق اتحادیه مشاوران املاک، به طور معمول در مواردی صورت می‌گیرد که تخلفات بنگاه‌داران ملکی، در حوزه مرتبط با حرفه شغلی آن‌ها رخ دهد.

در واقع اگر بنگاه‌دار اقدام به دریافت کمیسیون قبل از اعلام تعرفه مشخص شده کند یا حق‌الزحمه معامله ملک را بیشتر از تعرفه قانونی از طرفین اخذ کند یا این که کد رهگیری مربوط به اجاره نامه را ارائه نکرده و یا در زمان تنظیم مبایعه‌نامه، هویت طرفین را محرز نکرده باشد، می‌توان به دلیل تخلفات مزبور از دفاتر مشاور املاک شکایت کرد.

تخلفات حوزه بنگاه ملکی ممکن است که فراتر از حیطه کاری آن‌ها باشد و به عبارتی مشاوران املاک، رفتاری را انجام داده باشند که وصف کیفری و مجرمانه داشته باشد.

ثبت شکایت از بنگاه املاک

با توجه به این که بنگاه‌داران ملکی، امور مربوط به معاملات املاک را انجام می‌دهند، اما می‌توانند تخلفاتی را در این حوزه انجام دهند که طبق قانون، جرم محسوب شود.

رفتارهای مجرمانه که ممکن است توسط بنگاه املاک صورت گیرد، شامل جرائمی مانند خیانت در امانت یا کلاهبرداری است. چنین شکایاتی به جای ثبت در اتحادیه در مراجع قضایی کیفری رسیدگی می‌شود.

نحوه شکایت از بنگاه املاک در سازمان تعزیرات، بدین گونه است که شاکی به شعب مختلف تعزیرات مراجعه کرده و شکایت خود را به شکل حضوری ثبت می‌کند. در زمان ثبت شکایت، باید مدارک کافی برای اثبات شکایت به واحد مربوطه تقدیم شود.

همچنین برای شکایت از مشاوران املاک می‌توان با سامانه‌های 124 و 135 تعزیرات در ارتباط بود. شاکی از این طریق شکایت خود را اعلام کرده و مرجع ذی‌صلاح برای پیگیری شکایت اقدام می‌نماید.

تنظیم شکایت از بنگاه املاک

تخلفاتی که از صنف مشاوران املاک رخ می دهد، ممکن است در مورد حیطه شغلی آنها یا جدای از بحث امور معاملات ملکی باشد.

در واقع تخلف از طرف یک بنگاه املاک می‌تواند به موضوعات خرید و فروش یا اجاره ملک و همچنین تنظیم مبایعه‌نامه ملک باشد یا این که زمینه کیفری مانند کلاهبرداری یا خیانت در امانت باشد.

در صورتی که قصد شکایت از بنگاه املاک را دارید، باید بتوانید تنطیم شکایت را طبق اصول و ضوابط تعیین شده انجام دهید. اگر شکایت شما در این زمینه، جنبه حقوقی داشته باشد، ثبت شکایت از طریق دادخواست و در صورت کیفری بودن موضوع شکایت از طریق شکواییه صورت می‌گیرد.

در هرصورت بهتر است که تنظیم شکایت از بنگاه املاک را بر عهده وکیل دادگستری یا مشاوره حقوقی قرار دهید. بر همین اساس، می‌توانید از خدمات سامانه شکایت 24 استفاده کنید.

انتخاب مشاور حقوقی برای شکایت از بنگاه املاک

شکایت از طریق اتحادیه مشاوران املاک و مراجع قضایی و همچنین در مواردی با مراجعه به سازمان تعزیرات، جزو راه‌های طرح دعوا علیه بنگاه املاک به شمار می‌رود. در واقع اگر تخلفی از بنگاه دار ملکی رخ دهد، می‌توانید با پیگیری‌های قانونی از وی شکایت کنید.

تخلفاتی که از سوی بنگاه‌های ملکی رخ می‌دهند، به مواردی مانند تنظیم قولنامه ملک، خرید و فروش و همچنین بحث اجاره ملک ارتباط دارند.

همچنین از تخلفات دیگر این صنف می‌توان به بحث دریافت کمیسیون بیشتر از تعرفه قانونی اشاره کرد. رسیدگی به شکایت از مشاوران املاک در وهله اول توسط اتحادیه مربوطه انجام می‌شود و در صورتی که شکایت با موضوعات حقوقی یا کیفری در ارتباط باشد، مرجع قضایی صلاحیت رسیدگی دارد.

به همین جهت، اگر قصد شکایت از مشاوران املاک متخلف را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس‌های متنوع سامانه شکایت 24 است.

در این صورت می‌توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار شما قرار دهیم. طرح شکایت از بنگاه ملکی، نیازمند رعایت یکسری شرایط قانونی است که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

ما در این سامانه با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از بنگاه ملکی را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماییم.

استفاده از خدمات سایت شکایت 24 می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح شکایت در این زمینه به شمار رود. این سامانه، آماده خدمت‌رسانی در ارائه انواع خدمات حقوقی نظیر تنظیم شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه و مشاوره‌های تخصصی می‌باشد.

قبل از هر اقدام حقوقی بهتر است از مشاوره‌های تخصصی این سایت که توسط وکلا و کارشناسان مجرب و متخصص انجام می‌شود، استفاده کنید و از راهنمایی‌های مشاوران متخصص در این زمینه بهره‌مند شوید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

شکایت از بنگاه املاک چگونه است

چرا باید شکایت 24 را انتخاب کنیم؟

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات حقوقی دست یافت، مشاوره حقوقی است. در واقع از طریق مشاوره حقوقی می‌توان به موضوعات و مسائلی که در مورد آن دچار مشکل شده‌اید، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

اگر تمایل دارید که با وکلا و متخصین حقوقی در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24 یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما بوده و استفاده از خدمات این سامانه می‌تواند مزایا فراوانی داشته باشد.

یکی از این مزیت‌های بهره‌مندی از مشاوره حقوقی سامانه شکایت 24، برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی است. از طریق مشاوره حقوقی این سامانه می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه اقامه دعاوی حقوقی و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از مشاوره حقوقی این سامانه، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد مسائل مختلف کسب کرد.

در صورتی که قصد دارید از بنگاه املاک شکایت کنید اما در این زمینه با نحوه و مراحل شکایت آشنا نیستند، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

‫10 دیدگاه ها

  1. فساد در اتحادیه چیست
    واقعیت بسیار درد ناک در مورد اتحادیه مشاورین املاک وقتی نتیجه انتخابات اتحادیه که با غذا و پول باشد و افراد سالم در این رقابت هیچ وقت ثبت نام نمی کنند و اگر هم ثبت نام کنند چون بحث تبلغاتی و حتی اطلاع رسانی بهسایر اعضا و عدم شناخت و معرفی برابر وجود دارد ، در نهایت کسانی صاحب منصب میشوند که هزینه میلیاردی کرده اند و یا اسپانسرها و دست های پشت پرده دارند مثل اسماعیلی معروف که در مقابل این هزینه هزار را و کارغیر قانونی و یا در پوشش قانونی و رانت میخواهند ، رئیس اتحادیه که با غذا و اسپانسر میلیاردی رای بیاورد و هیئت مدیر که هر کدام تبلغات میلیاردی کرده اند( غذا مرغ ،کباب وانواع تالار ،رستوران و مسجد ، حسینیه و…) نتیجه چنین اتفاقی معلوم است، که منشا ء عدم مدریریت در بازاراملاک و ساماندهکی مسکن و افزایش گرانی مسکن و عدم برخورد با تخلافاتی از کلاهبرداری بزرگ تا کوچک ملکی تا مثل املاک بدون جواز کسب و یا املاکی که داری جواز کسب ولی همه نوع تخلف دارند مثل بحث عدم ثبت کدرهگیری و ثبت قرارداد در سامانه و یا بحث گران فروش و یا بحث عدم به رسیدگی شکایت مردم و شناخت مشکلات و پیگیری راهکارها بروز و عدم برخورد قاطع با تخلفات و یا عدم حمایت واجرای بخش نامه مثل ممنوعیت معامله فروش با اتباع ومصوبه دولتی و حمایتی و عدم کنترل بازار مسکن خلاصه این بازار بی حساب و کتاب و قانون میشود که گاهی همین افراد منتخب در اتحادیه از شخص اول تا هیئت مدیر و کارمندان و کار چاق کنان درب در اتحادیه خیلی راحت هر گونه زد بند مالی رو انجام می دهند و اتحادیه را منبع درآمد میلیاردی انتخاباتی خود میدانند و حتی بسیاری مشاورهای فرار از تخلفات مثل چراغ خاموش و بدون جواز کسب ها و تا اموزش شگردهای کلاهبرداری توسط این افراد اموزش داده میشود و حتی حق ماهانه و حق اموزش از کلاهبرداران و هزینه پنهان کردن و حل کردن متخلفان را نیز میگیرند و حتی گاهی این موارد و گزارشات که خط اول دفاع از امنیت معاملات کشور است رو نادیده و پاک و امحا میکنند و یابه کلاهبرداران خودشاناطلاع میدهند ، اگر میخواهید کاری بکنید در حوزه مدیریت صحیح بازار مسکن و گرانی و امنیت معاملات و با تخلفات برخورد کنید ، اول از دفتر املاک رئیس اتحادیه و هیئت مدیر و کارمندان و دوستان این افراد شروع کنید که چگونه قرارداد تنظیم میکند ( معامله 8 میلیاردی را در برگه امتحانی با مهر و عضویتهای جعلی )و چگونه کمیسیون میگیرند( کمیسیون میلیاردی بدون قابلیت پیگیری) و ایا نظارتی رو این افراد با قدرت بزرگ است ؟؟؟ در تمام بحث شکایت ملکی اولین مراجعه مردم به دادگاه حقوقی و وکلا نیست بلکه به اتحادیه مشاوریناملاک و بخش بازرسی و شکایت است که گاهی با برگذاری یک صورت جلسه زد بندی حق مردم راضایع میکنند و اصلا به دادگاه هم این موضوعات نمی کشد( در صورت اجحاف حق مردم شکایت از رئیس اتحادیه و هیئت مدیره و کارمندان و…به اتاق اصناف شهرها و وزارت صمت و دادگاه و…)
    من یک مشاوراملاک هستم Mوظیفه من اطلاع رسانی ازوضعیت موجود بازار مسکن است امیدوار افراد که به فکر آینده مردم و کشور ایران هستند این مشکلات را پیگیری وبا رهکارهایی رفع کنند.

  2. برای محاسبه کمیسیون قانونی هر شهر ، نرم افزار 123 را از فروشگاه بازار دانلود کنید، نرخنامه شهر مشهد را انتخاب کنید ، مبلغ ودیعه و اجاره وارد کنید (حداقل کمیسیون اجاره هر طرف 7 روز اجاره است و برای فروش حداکثر دو میلیون تومان است) کمیسیون بیشتر تخلف گران فروشی و جریمه 10 برابر و یا عدم تنظیم قرار داد کدرهگیری دار و نوشتن دست نویس تخلف است ، از طریق سایت تعزیرات طرح شکایت کنید مخصوص در منطقه مرفه مثل هاشمیه کوثر وکیل اباد و اطراق شهر گلشهر که کمیسیون زیاد 10 میلیونی و صد میلیون و بیشتر طرح شکایت و گرفتن پولتون

    1. سلام مهندس ظفریاری میگوید وضعیت فعلی و آینده بازار مسکن در سال 1403 چگونه است ؟با رکود و کاهش فروش در هر بازاری ممکن است یک کاهش موقت ایجاد شود ولی مشکلات در آینده بیشتر میشود، همان طور که موج گرانی جهشی است و افزایش تقاضا میشود ، کاهش و رکود قیمتی نیز موج کاهش تقاضا میشود؟ نه مردم مسکن و خانه لازم دارند و تولید کنند مواد و مصالح و کارگران ونیروهای کار و سرمایه گذاران نیاز به سود و درآمد ثابت دارند و هرگونه رکود و زیان بازده سرمایه باعث افزایش قیمت های عجیب در اینده میشود و این جهش افزایش و کاهشی در بازار و این نوع اقتصادی که هر لحظه ثبات ندارد، فقط موجب خروج سرمایه گذاران و مشکلات در بخش تولید مسکن میشود، در نتیجه امسال نه ولی برای سال آینده موج افزایش اجاره بها با حداقل 50 درصد تا 200 درصد افزایش را در بازار اجاره بها مشاهد خواهیم کرد، چرا فعلا بازار اجاره هنوز تقاضا وجود دارد و هروز هم در حال افزایش است، البته مردم شهر های دیگر توان اجاره خانه در مراکز شهر ها رو ندارند و در حاشیه شهر ها رانده و ساکن شده اند، اولین شهر در ایران هم مشهد است ،برای نمونه که مراکز شهر مال خارجی ها که در آمدهای دلاری دارند شده است و مردم خود مشهد در اطراف شهر های توان پرداخت اجاره و حتی خرید ملک رو رو هم ندارند، برای شهر های تهران و سایر کلان شهرها هم این اتفاق می افتد ،حتی در بافت روستای باید مردم بروند با حقوق 8 تا 15 میلیونی که سالانه 10 تا 20 درصد افزایش دارد درحالی که تورم در ایران سالنه 40 تا 100 درصد در خدمات و خوراک و لوازم خانه و ماشین است ،در نهایت تا زمانی که سرمایه کلان ایرانیان و حتی خارجیان ساکن ایران وارد بازار تولید مسکن انبوه و تفکیک زمین انبوه نشود و مدیریت کلانی انجام نشود در مورد قیمت گذاری فروش و تولید و هدایت سرمایه مالی و شفافیت مالکیتها املاک همین داستان کمبود مسکن و عدم پاسخ به تقاضا وجو دارد و اولین پیامد افزایش قیمت خرید مسکن و پیامدهادوم ان گرانی و جهش اجاره بها است ،حالا این برای موارد مسکونی برای بحث تجاری هم افزایش هزینه و کاهش ارزش ریال موجب کاهش سرمایه های در گردش مغازه و عدم فروش مناسب و افزایش اجاربها مغازه و مالیات ارزش افزوه عجیب همه جانبه در نهایت عدم صرفه اقتصادی مغازه و تولیدی میشود و همین طور این تورم و کاهش ارزش ریال 40 تا 100 درصدی در بازار و اقتصاد باعث نابودی اقتصادی و عدم صرفه اقتصادی میشود و زندگی در ایران رو برای 98درصد مردم که در آمدهای ریالی دارند ، زندگی برایشان جهنم و سخت میشود، چون دیگر توان خرید ندارند حتی نیازهای اولیه خود را مثل خوراک و مسکن ،ولی اون چند درصد قشری که در آمدهای دلاری دارند مثل مشاغل خاص و خارجی ها ایران برایشان بهشت زندگی است چون هروز محصولات برای انها ارزانتر و در امدهای و توان خریدشان چند برابر میشود و راحت می توانند و موجب تغییرات مهمی در اینده ایران شوند با قدرت اقتصادی و تولید نسل های جدید شوند فعلا جنگ اقتصادی در دنیا اولین جنگ بزرگ بین تمام کشورها دنیا است که در سکوت کامل انجام میشود.1402.6.28

    2. سلام بعد از پلمپ دفتر املاک رئیس اتحادیه املاک مشهد به علت گران فروش کمیسون بیشتر از نرخنامه که خودش امضا ء کرده !!!و عدم ثبت کدرهگیری و عدم صدور فاکتور و… توسط تعزیزات مثل اینکه خود رئیس اتحادیه رفته و پلمپ با دست خودش باز کرده و یک فیلم الکی رفته از مدارک و قرار دادش هولوگرام درست کرده است که بگوی و بی گناه است!!!تا حالا ما فکر میکردیم پلمپ باید مامور اماکن باید خودش بازکن نه افراد غیر مرتبط اینکه املاک به اون بزرگی و اون همه میز مشاور خرید و فروش و گاو صندوق به اون بزرگی بعد چند برگ قرار هولوگرام وجود دارد ،حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ قرار داد هولوگرای میاوردی نشون یا حداقل حسابتو در سامانه معاملات املاک که کد کدرهگیری ثبت را نشون میدادی !!! ۹۹ درصد قرارداد دست نویس بوده است و برای گران فروشی همه خود حساب مالی و تماس با مشتری مشخص کنند است ،دفتر به اون موقعیت تجاری و به اون بزرگی اجاره بالای چنده میلیون 15 تا۴۰میلیون اجاره است و هزینه مشاور و مالیات و… است بعد میای کمیسیون اجاره نامه هر طرف تا سقف ۱۶۰۰ میگیری و کمیسیون فروش هم ۲ دهم درصد میگیری آقایان زنگ بزنند چند مشتری بیاد بعد معلوم میشود مبلغ قانونی بوده یا چند ده برابر قانون!!!! اون افرادی که مشتری هاش بودن
      طرف خودش رئیس اتحادیه مشاورین املاک خودش همون تابلو ی نرخنامه ۱۴۰۲و کمیسیون و قوانین صنفی را برای تمام املاک در مشهد با امضاء خودش در نرخنامه تایید امضاء میکند بعد خودش رعایت نمیکید هم کد رهگیری ثبت نمیکند و قرار دست نویس مینویسه کمیسیون غیر قانونی میگیره و فاکتور هم نمی دهد و حتی سقف قیمت اجاربها خانه در هر محلهرا طبق نرم افزار رعایت نمی کندحالا مردم عادی برای شکایت در مورد گران فرشی کمیسیون بیشتر ویا عدم کدرهگیری قرارداددستنویس و یا عدم صدور فاکتور و عدم رعایت مصوبه و نرم افزار اجاه بها از مشاورین املاک کجا باید بروند یا شکایت از رئیس اتحادیه و هئیت مدیرش و افراد کله کنده ؟ خواستی می توانی بری اتحادیه املاک که ماست مالی کنند شکایت رو و یا باید در سایت تعزیرات و.. اقدام کنند و برای افراد کله کند .(بعد میکند چرا مشهد اینها بنگاه بدون جواز کسب دارد)m2

  3. سلام خسته نباشید.دوتا خونه اهواز رهن گرفتیم هر کدام ۷۵ملیون رهن کاملشه.قول نامه نوشتیم الان بنگاه دار میگه کمسیون قولنامه هر کدام ۲ ملیونه یعنی ۴ ملیون فقط واسه کمسیون پرداخت کنم.میشه بفرمایید چجوری محاسبه میشه و اگه تخلفی صورت گرفته کجا بریم شکایت کنیم

  4. بنده مهندس مهدی ظفریاری نژاد طی سالها تحقیقات ، بررسی میدانی و نظار ت از دفاتر مشاورین املاک ، بهترین راه شناخت مشاورین املاک مجاز استعلام برخط و آنلاین مجوز و همان لحظه است قبل از تنظیم هر گونه قراردادی ، از طریق زیر است با عکس ها توجه کنید و دقت کنید (( نکته مهم و سوال بسیاری از مردم عادی و… که از بنده میشود ، آیا میشود به املاک دارای جواز کسب اعتماد کامل کرد و پول مدارک و مبلغ بیانه و حتی وکالت کاری و تمام مدارک سند و قیمت و کلید و… را داد انچه تجربه کاری بنده است انچه واقعیت اصلی یک دفتر املاک را مشخص میکند امروز متن قرار دادهای نگارش شده قبلی اون دفتر است و حالا مجوز داشتن و غیر مجوز فقط در حد 20 تا 30 درصد قابل فرق اعتماد است و باید این راهم گفت گاهی بعضی دفتر بدون مجوز هستند ولی در صداقت و درستی و دانش زیادی در متن قرار داد هستند بسیار مورد اعتماد هستند و به علت برخی مشکلات توان دریافت مجوز را ندارند (( و حتی گاهی دفاتر بشیار شیک که مجوز دارد ولی با متن قرار دادهای عجیب است!! و حتی ظاهر و مدارک زیاد ولی با شگردهای زیاد )) ولی معمولا چون دسترسی به این موارد برای مردم عادی امکان پذیر نیست و دانش کافی ان را هم ندارند پس باید سعی در رعایت نکات حقوقی وفنی در انجام هر قرارداد داشت تا با اعتمادی بی جا و بی حد خود را گرفتار نکنید ،سو استفاده مالی و کلاهبرداری ملکی و…نکنند که این موارد مهم رو هم بنده بیان کردم ولی در زمان قرارداد حتما یه همراه افراد خبر بروید و یا حداقل بایک تماس مشورت کنید بسیار تاثیر گذار خواهد بود ))

    شناسایی املاک مجاز چگونه است؟؟
    استعلام بار کد QR نصب شده در پشت شیشه و درب مغازه استعلام بابارکد خوان از بیرون مغازه
    شناسایی املاک دارای مجوز ازطریق استعلام برچسبQR

    استعلام شماره صنفی درج شده کارت شناسایی مشاورین املاک دارد
    شناسایی املاک بدون جواز ازطریق کارت شناسایی مخصوص مدیران مشاورین املاک

    استعلام و اسکن بارکد جواز کسب از طریق بارکد خوان گوشی (نرم افزار بارکد خوان)
    استعلام جواز کسب از طریق بارکد

    یک استعلام شمار صنفی جواز کسب در سایت ایران اصناف (iranianasnaf)
    استعلام جواز املاک استعلامجواز کسب ازسایت ایران اصناف

    دوم استعلام کدملی در سایت ایران اصناف پیدا کردن شماره صنفی و بعداستعلام جواز کسب (iranianasnaf)
    استعلام جواز کسب باکدملی

    سوم استعلام تلفنی شماره عضویت از طریق اتحادیه و نرم افزار هر اتحادیه
    استعلام املاک مجوز دار تلفنی

    چهارم استعلام با مراجعه حضوری شماره عضویت نام و نام خانوادگی و شماره از اتحادیه
    با مراجعه حضوری به ادرس اتحادیه املاک

    استعلام قرارداد ثبت کدرهگیری تنظیم شده در سامانه کدرهگیری معاملات املاک و استعلام شماره صنفی بالای متن قرار داد
    استعلام کدرهگیری قولنامه و جواز کسب املاک
    در نهایت بعد از استعلام آنلاین تمام موارد مثل مثل نام و نام خانوادگی ، کدملی ، ادرس نام املاک ، چهره صاحب جواز مشاور املاک که خود فرد همان جا فعالیت وجود است دارد ویا نه و…..وضعیت اعتبار جوار کسب که آیا اعتبار دارد یا فاقد اعتباراست و یا ابطالی است وضعیت ادرس جواز کسب و کد پستیی که در همان مکان است و یا تغییر مکان دارد و.. . و خلاصه اگر هر نوع دستکاری و یا تغییر و مشکلی مشاهد کردید از انجا خارج شوید و به اتحادیه املاک مربوط اطلاع دهید
    سایر روشها استعلام و شناسایی املاک مجاز و غیر مجاز و معتبر و شناسایی متن قرار داد مخصوص بحث قرارداهای کلان و انحصار قراردادی هم وجود دارد که در اینده به صورت خلاصه بیان می کنم.
    امیدوار مطالب مفید باشد مهندس مهدی ظفریاری نژاد 09154924213
    ((مشاور املاک سعادت))
    انتخاب مشاور املاک مورد اعتماد با تخصص بروز و تجربه درخشان ، کلید موفقیت هر معامله و قرارداد میباشد.
    تنظیم کلیه قراردادهای ملکی در شهر مشهد مقدس از قولنامه ها، مبایعه نامه با کدرهگیری و اجاره نامه با کدرهگیری در سامانه ثبت معاملات املاک کشوری به صورت کامپیوتری ،هولوگرام با رعایت نکات بروزحقوقی و فنی و شرایط خاص و بندهای وکیلی هر معامله و… و مشخصات دقیق مثل ( کدپستی ملک ،کد نوسازی ملک و پلاک ثبتی و حتی ابعاد و حدود مشخص و…) +عزیزان نحوه درست و اصولی تنظیم قرار داد ملکی را با ما تجربه کنید+ مدیریت ظفریاری:09154924213

  5. سلام
    مالک مغازه اجاره ما خود مشاور املاکی میباشد
    دو قولنامه تنظیم کرده ، برای ارایه به دارایی قولنامه ایکه مبلغ ودیعه و مبلغ کرایه کم ذکر شده را کفته به
    دارایی نشان دهید. به چه نحوی میتوان جلوی آنرا گرفت . آیا از طریق اتحادیه و یا از طریق دارایی .

  6. سلام.بنده در یه مشاوره املاکی یه واحد پیش فروش قبل از جواز واسم تنظیم کردن یه چک ۸۰۰ میلیونی به عنوان پیش پرداخت دادم به فروشنده بعد فهمیدم پیش فروش بدون سند رسمی جرم و غیر قانونی در املاک می‌باشد به املاک گفتم چک منو بدین فسخ کنید که باهاش دعوام شد بهم قولنامه رو هم ندادن منم چون فرصت جلو بستن چک رو نداشتم و مرکب دستم نبودحساب چک رو خالی کردم که فروشنده نتونه چک رو برداره از اتحادیه شکایت کردم املاک فوق محکوم شد و مبلغ کمیسیون منو پس داد.تا قبل از اینکه رای اتحادیه صادر بشه با فروشنده رفتیم یه املاک دیگه که بین ما قضاوت کنه و مشکل و حل کنه اونجا از بنده ۲۰ملیون به صورت کارت در املاک کشیدم که به عنوان خسارت تا اطلاع رای اتحادیه مشخص بشه و چک منو فروشنده پس داد و قولنامه رو فسخ کردیم حالا که اتحادیه رای رو به نفع من صادر کرد ولی اون مشاور املاک ۲۰ملیون منو که بابت فسخ قرار داد به امانت نزدش بود رو پس نمی‌ده حالا به نظرتون میتونم از طریق اتحادیه از املاکی که ۲۰ملیون نزدش هست شکایت و پولم رو پس بگیرم

  7. آشنایی با انواع تخلفاتی صنفی مشاور املاک که تمام موارد زیر به صورت بررسی های تخصصی و کاربردی و عملی در حوزه میباشد.
    مهندس مهدی ظفریاری میگوید:

    دوستان عزیز تمام مطالب زیر حاصل پایش و بررسی و همفکری با بیشتر از 3000هزار بازدید ازدفاتر املاک در طی چندیندر مشهد مقدس میباشد ، که به جرئت می توان مشاورین املاک این شهر را به عنوان بهترین مشاورین املاک در کشور می نام برد .
    معمولا مسئول نظارت بر مشاورین املاک بر عهده اتحادیه املاک هر شهر مربوطه است و بعدا سایر مراجعه رسیدگی .
    ولی تخلفاتی که قابل رسیدگی در اتحادیه املاک کدام موارد است.( البته باید مدارک وعدله و مستندات کاملی داشته باشید)
    طرح شکایت از مشاورین املاک و انوع تخلفات مربوطه :

    1- گران فروشی ( گرفته کمیسیون بیشتر از نرخنامه همان شهر تخلف است )( نکته : البته باید اشاره کرد که نرخنامه مذکور معمولا قدیمی است ومعمولا همکاران نرخنامه عرف جامعه که معمولا برای فروش نیم درصد تا 1 درصد است و برای اجاره از 7 روز تا 15 روز را دریافت میکنند تا بتوانند جوابگوی هزینه زندگی باشند، که معمولا از نظر شخصی بنده این دریافتی باتوافق و رضایت قابل قبول است )*** اخطار ماده28 صنفی
    2- عدم تحریر قرار داد پرینتی با کدرهگیری و ثبت در سامانه ( عدم تحریر قولنامه و اجاره نامه با کدرهگیری و هولوگرم + تنظیم قولنامه دست نویس تخلف صفنی محسوب میشود )( نکته:البته گاهی به علت مشکلاتی اینترنتی و سیستمی و حتی عدم توانای متصدی و یا درخواست خود طرفین معامله قرارداد دست نویسی با عنوان پیش قرار داد تنظیم میشود که درصورت درخواست هر کدام از طرفین قرار داد جهت تحریر سیستمی، مشاور املاک موظف است قرار داد مذکور را بدون کاستیدرسیستم تنظیم وآن را به امضاء و تاید طرفین قرارداد برساند ) *** اخطار ماده 28 صنفی
    3-عدم احزارمدارک مالکیت ( عدم احزار مدارک مالکیت و طبق با ملک موجود مثل سند ، قولنامه، بنچاق و… مالک ملک و موجر و سایر موارد مثل وکالت نامه ، کواهی انحثار وراثت و…. و عدم بایگانی کپی مدارک مالکیتی و به تایید رساندن مدارک)*** اخطار ماده28 صنفی
    4-عدم احزار هویت طرفین قرار داد و( عدم احزار مدارک شناسایی طرفین قرار داد اعم از کارت ملی و شناسنامه و کارت اتباع و پاسپورت و.. و عدم بایگانی کپی مدارک و به تایید رساند مدارک)*** اخطارماده 28 صنفی
    5- عدم تحویل نخسه هر طرف قرار داد و مدارک هویتی و شناسایی افراد وچک ومدارک مالکیتی و.. ( مشاور املاک موظف است بعد از انجام قرار داد یک نخسه از قولنامه و اجارنامه به طرفین قرار داد مالک و فروشنده و خریدار ، موجر و مستاجر تحویل دهد ورسید تحویل نیز دریافت کند )*** اخطار ماده28
    6-عدم برگشت مبلغ بیعانه با هرعنوانی ( در مثال مقدار پولی که طی رسید بنگاه در ابتدا و قبل از تنظیم قرار داد پرداخته میشود تا ملک براشون نگهداری کند و به مشتری دیگر نشان ندهد در اصطلاح بیانه اولیه است که اصل این کار تخلف است مخصوص امروزه که بسیاری از کلاهبرداری درفضای مجازی و حتی حضوری از این طریق است )***اخطار ماده28 صنفی
    7-عدم رعایت دستور العمل های ابلاغی( مثل شیوه نامه و دستورات ابلاغی و…) اخطار ماده 28 صنفی
    8-. دفتر املاک فاقد پروانه کسب معتبر یعنی هیچ مجوز قانونی ندارد ( بسیاری از مشکلات و کلاهبرداری مردم در چنین دفاتری اتفاق انجام میشود چون هیچ مشخصه مورد اطمینانی ندارد، نام املاک و شماره تلفن و حتی عضویت و اسم افراد می توان جعلی و غیر واقعی باشد در نهایت در زمان بروز مشکل پیگیری سخت و حتی غیر ممکن است )***اخطار ماده 27 صنفی
    9- دفتر املاک داری جواز کسب است ولی تغییر مکان دارد از آدرسی جواز کسب برای آن صادر شده است ***اخطارماده 28
    10-دفتر املاک و جواز کسب که اعتبارش تمام شده و تغییر مکان ( در بیشتر دفاتر املاک بدون مجوز از کپی جواز های ابطال شده جهت فریب مشتریان و ظاهر قانونی نشان دان دفتر استفاده میکنند که فقط با استعلام جواز کسب می توان متوجه موضوع شده ) ***اخطار ماده 27
    11-دفتر املاک که جواز کسب اعتبار ندارد و منقضی شده است ودر هان مکان قبلی نیز خودشان فعالیت دارند ***اخطار ماده28
    12- دفتر املاک و عدم نصب برچسب شناساییQR جواز کسب( با اسکن این بارکد می توان به راحتی وضعیت اعتبار مجوز دفتر املاک را مشاهد کرد )اخطار ماده 28
    13- دفتر املاک وعدم نصب برگه اطلاعیه مثل مصوبه 20 درصد تظیم بازار اجاره املاک مسکونی اخطار ماده 28 صنفی
    14- دفتر املاک و عدم نصب اصل جواز کسب در مغازه در دید عموم ( حتی نصب کپی جواز کسب به هر بهانه ای تخلف است، مثلا برای عدم ضمانت اشنایان و یا مغازم امنیت ندارد و…) اخطار ماده 28 صنفی
    دفتر املاک وعدم نصب نرخنامه در معرض دید عموم ( استفاده از نرخنامه قدیمی و دستکاری شده و یا پنهان کرده جهت فریب مردم )اخطار ماده 28 صنفی
    15- دفتر املاک وعدم حضور خود متصدی املاک که جواز کسب برای او صادر شده ( با اولا و بار دوم و بار سوم) ( بحث فروش جواز کسب)اخطار ماده 28 صنفی
    16- دفتر املاک و بحث بررسی قرار داد ها :عدم مطابقت امضاء متصدی املاک در متن قرار داد ،تنظیم شده با نمونه امضاء مشابه متصدی املاک در تابلو نرخنامه متصدی ( یعنی خود متصدی قرار داد تایید نکرده است)اخطار ماده 28 صنفی
    17-دفتر املاک و تحویل قرار تمام و کامل شده ، بدون گرفتن امضاء و اثرانگشت طرفین معامله ( امروز دفاتر املاک وجود دارند که هیچ تعهدی ودقتی در تنظیم قرار داد ندارند و حتی با سایتهای خاص و تلفنی و پیک موتوری و پست قرار داد تنظیم میکنند و میفرستند تا حتی خود طرف امضاء کنند!! که معمولا چنین قرار داد های باعث شروع بسیاری از کلاهبرداری و مشکلات میباشد وبحث قرار داد هاس صوری و غیر واقعی ) اخطار ماده 28صنفی
    18-دفتراملاک حق تنظیم قرار دادای خلاف قوانین رو ندارد، مثلا نوشتن اینکه 3 طبقه مجاز و یا 3 طبقه غیر مجاز ساخته شود و یا فروش حق هوایی ملک و… اخطار ماده 28 صنفی
    19-دفتر املاک و تحویل قرار تکمیل شده به طرفین قرار داد، بدون ثبت مهر و امضاء مشاور املاک روی هر 3 نخسه قرارداد باید وجود داشته باشد ( که قابلیت پیگیری ندارد و در زمان بروز مشکل خود بزرگترین مشکل است معمولا شیوه دفاتر املاک بدون مجوز جهت کلاهبرداری و سو استفاده مالی است)تخلف ماده28
    20- دفتر املاک و عدم استفاده از مهر با عضویت معتبر خود متصدی در دفتراملاک ( استفاده از مهرهای بدون عضویت و یا با عضویت دیگران ویا جعلی و… جهت فرار و کتمان از مسئولیت حقوقی تنظیم قرار داد معمولا برای قرارداد های مشکل دار و… )28
    21- دفتر املاک و مباشران بدون کارت شناسایی اتحادیه مربوطه حق بازید از ملک و مراجعه به منازل رو ندارند( مردم باید دقت کننده در ابتدای شروع بازدید از ملک و خانه از مشاواملاک و حتی مباشر و مشاور و شاگرد و..قبل از ورود به منازل کارت شناسایی مخصوص اتحادیه املاک را درخواست کنند)اخطار ماده 28
    22-دفتر املاک و عدم رعایت شوئنات اسلام برای کارکنان در پوشش و گفتار و عملکرد مردان و خانم و برای خانم ها ممنوعیت بازدید از ملک با مشتری به صورت دو نفر ( مسائل اخلاقی دربازدید رعایت شود نکته: اعتبار املاک مهم ترین سرمایه اوست ) اخطار ماده28
    23- دفتر املاک تداخل صنفی املاک مجاز با سایر مشاغل و… ( تداخل با مصالح فروشی ،بیمه و…)اخطار ماده 28
    24- تداخل صنفی سایر مشاغل مثل کافی نت ها و بقال نگهبانی، نمایشگاه خودرو سمساری و استفاده از عنوان املاک و یا انجام قرار داد های معاملات املاک در چنین مشاغلی( امروز کافی نت ها و تبلیغات تنظیم قرار با کدرهگیری و یا حتی بحث خرید و فروش کدرهگیری و یا سو استفاده از کدرهگیری دفاتر املاک بدون اطلاع انهاو..) اخطار ماده27 صنفی و اخطارماده 28 صنفی
    25- دفتراملاک و عدم تحویل فاکتور رسید وجه و مبالغ و یا رسید و فاکتور کمیسیون به طرفین قرار داد و یا استفاده از کارتخوان های با عنوان های شغلی دیگر در دفاتر املاک جهت دریافت مبالغ کمیسیون و… و یا استفاده از شماره کارت و روش های دیگر اخطار ماده28
    26- دفتر املاک و گرفتن ثمن و مبلغ قرض الحسنه معامله در حساب شخص مشاور املاک تخلف است، باید مبادله مبالغ بین طرفین معامله باشد ( مشاور املاک جهت شفایت مالی از انجام مبالعه مالی مشتریان خود داری کنند)اخطار ماده 28
    27-دفتر املاک و تبیلغات وسیع دفاتر املاک در فضای مجازی اینترنت و اس ام اس انبوه و.. و یا به صورت فیزیکی تراکت و نصب بنر و… با قیمت های زیر نرخنامه اتحادیه املاک شهر مربوطه ( حتی گاهی با عنوان تنظیم قرار داد اجاره و فروش با قیمت رایگان !!!)تخلف صنفی است. اخطار ماده 28
    28- دفاتر املاک حق تنظیم قرار داد خرید و فروش ملک مغازه زمین کشاورزی و… را با مهاجران واتباع خارجی سایر کشورها ندارند و حتی به نحوه که سلطه اقتصادی داشته باشند رو ندارند و حتی برای املاک که سند دارد و یا مدارکش ردیف قولنامه میباشد تخلف صنفی است( امروز مشاور املاک به علت منافع شخصی با انجام خرید و فروش املاک با اتباع خارجی باعث افزایش قیمت املاک و بسیاری از مشکلات شده اند ) اخطار ماده 28 صنفی
    29-دفتر املاک و استفاده از سایر واحدهای پولی به غیر از ریال و تومان و بحث معاوضه ملک سایر روشهای مبادله مالی پول شوی محسوب میشود و تخلف است، استفاده از دلار و یورو و.. یا سکه و طلا و یا جواهرت گران قیمت و یا اجناس عتیقه و یا ارزهای مجازی بیت پوین و… ( نکته:گاهی بعضی دفاتر املاک پول اجاره و قرض الحسنه رو به صورت نزول و ربا خودشان تبدیل میکنند و در پایان قرار داد از مستاجر بی خبردریافت میکنند!!) اخطار ماده 28 صنفی
    30-دفتر املاک و مشاور املاک حق ارائه اطلاعات شخصی ، مسائل خانوادگی و خصوصی معاملات مشتریان و حتی شماره تلفن و آدرس محل سکونت افراد مراجعه کنند، اعم از مشتری و صاحب خانه ندارد ، مگر به افراد درجه یک معامله و مراجع قضایی و اتحادیه املاک و بازرسان دربحث شکایت و… اخطارماده 28

    31-دفتر املاک و عدم رعایت عنوان املاک( اسامی خارجی و ائمه ممنوع است و استفاده از تبلغات عجیب و خارج از عرف و استفاده از عنوان های مثل( کارگزاری املاک ، دپارتمان املاک،هلدینگ املاک ، املاکvip، گروه های ساختمان وفروش، دفاترپیش فروش برند و مجتمع ها، دفارت فروش و وام و..، مشارکت درساخت، گروه مهندسی و املاک ، بنگاه سرمایه گذاری اقتصادی، مشارکت های سرمایه گذاری کلان اقتصادی، دفاتر که از یک و کلمه تنها و یا یک علامت خاص اقتصادی استفاده میکنند) در نهایت همه موارد فوق فقط دفتر املاک است و یک قرار داد تنظیم میکنند با یک اعتبار . اخطار ماده 28
    32-دفتر املاک مجوز دار و همکاری با دفاتر غیر مجاز و بدون جواز کسب به هر نحوه تنظیم قرار داد با عضویت خود برای چنین دفاتری تخلف میباشد و یا ارائه یک کپی از جواز کسب با عنوان شعبه دوم و سوم نیز تخلف میباشد. اخطار ماده 28 برای دفتر مجوز دار و اخطار ماده 27 برای دفاتر و شعبه ها بدون جواز
    33-مشاوراملاک درصورت اقاله قرارداد و فسخ قرار داد و یا عدم اجرا و یا موقوف مانده آن مشاور املاک موظف مراتب رو در صورت جلسه توضیح داده و به امضاء طرفین و.. برساند و نگهداری نمایید( متاسفانه بسیاری از همکاران متن قرار داد فوق را یا خط خطی میکنند و یا محل امضاء و یا سریال قرار داد رو برش و امحا میکنند و یا درکل تمام متن قرار داد نابود میکنند، که این کار اشتباه بزرگی است، یاید قرار که اقاله شده نگهداری شود با همان امضاء و سریال و فقط صورت جلسه اقاله و یا فسخ و… آن پیوسته آن شود با امضاء طرفین ) .اخطار ماده 28
    34- تراشیدن و پاک نمودن و مدرک سازی و سند سازی و دستکاری در متن قرار داد و اسناد به هر نحوه ی توسط مشاور املاک ممنوع است و ارائه مهر قدیمی دفتر املاک و دسته قولنامه قدیمی و یا ارائه مدارک مالکیتی افراد قولنامه قدیمی جهت سوء استفاده دیگران ممنوع است.اخطار ماده 28
    35- مشاور املاک در صورتی که در موضوع معامله و قرارداد ذینفع است و یا اقوام درجه اول و دوم ایشان در قرارداد ذینفع است ، موضوع را در متن قرار داد مکتب و به طرف مقابل نیز اطلاع رسانی کند( مثل همسر و فرزند ، مادر و پدر و خواهر و برادر و… مخصوص در بحث معملات خرید و فروش املاک و دست گردانی املاک ). اخطار ماده28
    36-مشاور املاک باید متن قرارداد را به برای طرفین بخواند و به اطلاع و تفهیم طرفین قرار داد برساند و برای افراد که زبانشان فرق میکند و یا ناشنوا و نابینان و سایر مشکلات و … نیز توسط افراد مورد معتمدایشان تفهیم کند .اخطار ماده 28
    37-مشاور املاک موظف است یک نخسه اصلی قرارداد که دراختیار خود را نیز کامل تکمیل کند از 3 نخسه قرارداد با امضاء و اثرانگشت و مهراملاک درهمان زمان تا در صورت بروز مشکل و درخواست هر طرف قرار داد و یا درخواست مراجع قضایی و اتحادیه از نخسه سوم قرار داد رونوشتی ارائه بدهد، برابر اصل و تا 5 سال هم قرار داد رانگهداری کند، درصورت که جواز کسب خود را ابطال کرد، باید قراردادهای مذکوررا نزد ،یک مشاوراملاک دیگر در همان نزدیکی قرارداد و این موضوع را نیز در به اتحادیه املاک نیز اعلام کند و در پرونده عضویت نیز ثبت کند.( متاسفانه همکاران هستند که نخسه اصلی خود را یا امضاء و مهر و… نمیکنند!!! و بایگانی درست و منظمی هم ندارند)اخطار ماده28

    38-برای املاک و خانه های که صاحبانش فوت کرده و…انحثاری وراثتی حتمی گواهی انحثار وراثت و گواهی مالیات بر ارث و حضور همگی وراث و یا وکیل با وکالت نامه رسمی و سایر مدارک که باید طبق قانون گرفته شود رعایت شود.اخطار ماده 28
    39- مشاور املاک بعد از اتمام اعتبار جواز کسب و نرخنامه و یا با درخواست ابطال آن باید اصل جواز کسب و نرخنامه خود را به اتحادیه ارائه بدهد و در پرنده نیز ثبت شود ( در صورت سو استفاده ازان در دفاتر دیگر باید پاسخگو باشد)

    40- وضعیت موجود دفتر املاک در بازرسی ها و بازدیها مردم باید با عنوان و شماره عضویت مهر مطابق با شماره عضویت و مشخصات جواز کسب و حضور متصدی و مباشر باشد. اخطار ماده 28
    41- دفتر املاک و قیمت های نامتعارف ار عرفه منطقه رهن واجاره و فروش .اخطار ماده 28
    42-دفاتر املاک و استفاده از کارشناسان فنی و حقوقی در قرارداد های خاص مثل مشارکت و پیش فروش و..
    دفاتر املاک باید امکانات لازم برای ارائه خدمات رو داشته باشند ، محل مغازه داری فضای بسته و مورد تایید اداره امکان باشد، داری درب مقاوم و دوربین و دزد گیر ،گاوصندوق، جهت بایگانی مدارک و اسناد ، داری کپسول اطفاء حریق و جعبه کمک اولیه ،دارای روشویی جهت شستن دست باشد ، داری امکانات سرمایشی و گرمایش دارای میز اداری و صندلی کافی حداقل 5 عدد و امکانات تنظیم قرار داد با کدرهگیری و سیستمی و پرینتی را داشته باشد مثل کامپیوتر ویا لب تاب ، چابگر و فتوکپی و دسترسی به اینترنت ،دارای کارتخوان با نام و شغل املاک و ثبت شده در سامانه مالیات و در نهایت سایر امکانات پذیرای سرد و گرم .اخطار ماده 28 صنفی

    43- مشاور املاک و کارکنان وابسته باید از مبالغه واغراق و ارایه اطلاعات نادرست و پنهان کردن وضعیت موجود حقایق مربوط به قرار داد از مالکیت واقعی و قیمت عرفه ، متراژ واقعی و امکانات و بدهی ومشکلات و… خوداری کند.ماده 28 صنفی
    برای مثلا خانم صاحب خانه 60 متری که خودش نیز در آن ساکن میباشد، به دفتر املاک محله خود که بالای 15 سال سابقه دارد مراجعه میکند، جهت فروش ملک و تعیین قیمت آن بعد از بازید ملک توسط مشاوراملاک ، قیمت مشاور املاک برای خانه 60 متری خانم صاحب قیمت 355 میلیون را عنوان میکند و خانم مالک بدون تحقیق از سایر مشاورین و با اعتماد بی جا به نظرهمین دفتر املاک قیمت را قبول میکند ، درنهایت مشاور املاک قیمت و مورد فروش رو دردفتر فروش یاداشت میکند ، بعد از چند روز خریدار واقعی آقای جهت خرید ملک به همین دفتر املاک مراجعه میکند، در نهایت مشاور املاک مشتری برای بازدید ملک به همین منزل میبرد و بعد از بازد ید عنوان میکند فرد ساکن درمنزل مستاجر است (همین خانم صاحب ملک)! و قیمت ملک و خانه 60 متری هم 480 میلیون میباشد و مالک آن هم آقای فلانی هم دست مشاور املاک میباشد ، درنهایت ملک فوق را با قیمت 480 میلیون طی قولنامه آقای خریدار واقعی میفروشند و مشاوراملاک به دروغ و با پنهان کاری مالک ملک رو همین هم دست خوش معرفی و قرار داد با همین فرد تنظیم میکند ومبالغ 480 میلیون میگیرید و درنهایت به مالک اصلی خانم مالک تماس میگیرد و اعلام مکند که آقای فلانی هم دست مشاوراملاک مشتری و خریدار ملک شما است به دفتر املاک مراجعه کنید و بعد با همان قیمت 355 میلیون ملک با همین هم دستش معامله میکند ( اگر تخفیفی ازمالک اصلی خانم نگیرد ) در نهایت با شیوه ناجوانمردانه و این پنهان کاری واقعیت موجود که مالک چه فردی است و یا قیمت واقعی ملک چقدراست ، درمیان 125 میلیون تومان را بدون هیچ سرمایه این مشاوراملاک و هم دستش بدست می آورند و در نهایت مقصر این اتفاقات در ابتدا فرد خریداراست که بدون روئیت قولنامه مالکیت به همراه ردیف ان و یا سند مالکیت و استعلام و تحقیق از ملک و با عجله و بدون تنظیم قرار داد و قولنامه با کدرهگیری و سیستمی که تاریخ و ساعتش قابل دستکاری توستط مشاور املاک نیست ، دراین بین 125ملیون تومان زیان کرده است، و مالک اصلی اون خانم هم به علت عدم تحقیق و اعتمادی بیجا و عجله در معامله و عدم تنظیم قرار داد با کدرهگیری که ساعت وتاریخ آن قابل دستکاری نیست 125 میلیون زیان کرده است،( انتخاب مشاوراملاک مورداعتماد و متخصص درابتدا معاملات بسیار مهم است)

    خلاصه بیشترین وظیفه اتحادیه املاک بررسی و شناسایی واحد املاک از نظر داری مجوز و بدون مجوز است
    در مورد بحث افزایش کاذب قیمت متاسفانه تا جای که بنده اطلاع دارم مرجعه قیمت گذاری دقیق جهت نظارت قیمت وجود ندارد (ولی درصورت که شما ملکی روا با قیمت خارج از عرفه و ممیزی خریداری کرده ایده و می توانید از املاک و طرف مربوط شکایت کنید و با تنظیم در اصطلاح قیمت نامه ملک و یا ضریب بالا و ضریب پایین مبلغ اختلاف قیمت از مالک و مشاور املاک دریافت کنید (مثل فردی خانه رو که قیمت 100 م بوده به قیمت200 م به شما با همدستی املاک فروخته شما می توانید از اتحادیه و مراجع قانونی درخواست کارشناسی کنید و معمولا تمام کارشناسان جهت تعیین قیمت به املاک محله داری مجوز مراجع کرده و گزارش تهیه می کنند ومیانگین قیمت رو برای شما مشخص می کنند وباتوجه به این که قیمت دو برابر ارزش واقعی ملک است ملک اضافه باید برگشت داده شود و درج درپرونده املاک نیز میشود.
    در موارد خاص می توانید به مراجع بالاتر مثل اطلاعات تماس گرفته و گزارش کنید.
    امیدوارم مطالب مفید باشد

    قولنامه با کد رهگیری الزامی و تضمین امنیت معامله و سرمایه شماست
    اگر کسی میگوید قولنامه با کد رهگیری الزامل نیست ایشان از قوانین صنفی مشاورین املاک آگاهی کافی ندارد و یا تا به حال از ایشان به خاطر ((عدم ثبت قرار داد سیستمی قولنامه با کد رهگیری ))در اتحادیه املاک شکایت نشده است.

    املاک سعادت مشهد
    آشنایی با الزام دریافت کد رهگیری در زمان عقد قرار داد (خرید ،فروش) و (اجارنامه)
    همانطور که می دانید در گذشته معاملات و قراردادهای ملکی به صورت دست نویس و پیش بنگاه ها و مشاوران املاک انجام می شد اما به دلیل اینکه دولت بتواند از لحاظ سطح قیمت ها و میزان معاملات آمارهای دقیقی از بازار مسکن بدست بیاورد در سال 1387 بخشنامه ای صادر کرد. که از سال 87 به بعد قراردادهای دست نویس دیگر فاقد اعتبار شد و قانون مشاوران املاک را از تنظیم قراردادهای دست نویس منع کرد.
    (( مشاورین املا ک مجاز که عضو اتحادیه املاک می باشند . باید کلیه قراردادها را در سایت ثبت معاملات واملاک کشور ثبت و بعد پرینت متن قرارداد راه به همراه کد رهگیری و هولوگرام مخصوص که به امضای طرفین قرار داد و دوشاهد رسید همراه با مهر و امضا متصدی مشاور املاک به طرفین ارائه دهد و گرنه تخلف صنفی شناخته میشوند معمولا مشتری می توانند به اتحادیه املاک شهر مربوط مراجعه کنند و شکایتی تنظیم کند در رابطه با موضوع عدم تحریر قرارداد سیستمی بعد اتحادیه املاک و کمیسیون بازرسی شکایت مشتری را سریعا پیگیری می کند در کوتاه ترین زمان ممکن ، در 2 حالت 1- اگر مشاور املاک داری مجوز باشد قرار داد را پرینتی تنظیم میکند و.. و رضایت مشتری حاصل و در صورت که املاک فاقد مجوز باشد اخطار ماده 27 در رابطه با پلمپ املاک غیر مجاز دریافت می کند.))

    دریافت قولنامه با کد رهگیری چه مزیتی دارد؟
    1-قابلیت استعلام قولنامه شما از تمام کشور ( با کد ملی و کد رهگیری)
    2-تضمین امنیت معامله شما ( عدم امکان دستکاری در متن قرار داد و…)
    3-تنظیم و ثبت کامل متن قرار داد با توجه به اجباری بودن پر کردن ایتم های
    الف-مشخصات دقیق آدرس ملک مثل شهر، منطقه ثبتی ، بخش ثبتی ، پلاک اصلی ، پلاک فرعی ، کد پستی ملک ، ب-مشخصات دقیق طرفین قرار داد و… پ- درج قیمت و نحوه پرداخت توسط خریدار در چند مرحله و با تاریخ دقیق و درج شماره چک و…ت-درج تاریج ثبت قرار داد تاریخ تحویل و تاریخ تنظیم سند ملکث-اخذ 15 امضاء و اثر انگشت به جای 3 امضاء و اثر انگشت ،الزام حضور دو شاهد
    4- بهترین وآسان ترین راه شناخت مشاورین املاک مجاز

    از طریق سایت ثبت معاملات واملاک کشور به آدرس http://www.iranamlaak.ir منو استعلام 1-کد رهگیری و کد ملی
    2- از طریق ارسال کدملی # کد رهگیری به سامانه 110203001

    ***مهم(( طبق قانون و بند5 نرخنامه رعایت موارد زیر جهت ثبت و تنظیم ، اعتبار قرار داد های قولنامه و اجاره نامه با کد رهگیری الزامی است .))

    1- حضور طرفین قرار داد در دفتر املاک ( فروشنده و خریدار ، موجر و مستاجر) جهت امضاء و اثر انگشت الزامی است.
    2- ارائه اصل مدارک هویتی طرفین (کارت ملی و شناسنامه) به همراه کپی الزامی است.
    3- ارائه اصل مدارک مالکیتی(سند و قولنامه خرید ملک ) کپی جهت بایگانی مدارک الزامی است.
    4_تایید کدپستی ملک (اداره پست منطقه) و بازدید از مالک ( مترکشی برای فروش ) الزامی است.
    هزینه طبق نرخنامه میباشد
    5- الزام حضور دو شاهد (هر طرف قرار داد یک نفر شاهد به همرا ه مدارک شناسایی)
    6-در صورت درخواست مشاوراملاک برگه کارشناسی ملک فنی و حقوقی (مبالغ بالا)
    7- پر کردن فرم پیش نویس قرار داد با کد رهگیری در زمان حضور در دفتر املاک
    *حتما جهت دریافت کد رهگیری به املاک دارای مجوز و تخصص و دانش کافی در مورد تنظیم و ثبت قرار داد های مراجعه کنید ( مدت زمان تنظیم 1 ال 2 ساعت است)
    و قبل از تایید نهایی حتما پیش نویس کامپیوتری قرار داد رو یک با کامل مطالعه کنید .
    سعی کنید این نکات بنویسید ودر تمام معاملات یک بار این نکات را چک کنید.
    مشاور املاک سعادت
    مهندس مهدی ظفریاری 1401/7/25
    09154924213

    1. سلام بنده یه مغازه اجاره کردم بعد چندروز رفتم به املاکی گفتم که این مغازه بدرد من نمیخوره یعنی اون شغلی که مخام راه بندازم از دید خارج هست مغازه جای پرت هست به املاکی گفتم این مغازه رو نمیخوام ازم 20میلیون پول گرفتن رسید دادن الان بعد 30 روز کش مکش کردن با املاکی که معامله انجام نشده به اتمامم نرسیده رفتم پولمو پس بگیرم که 17میلیون بهم پس داد 3میلیون گفت کمیسیون دوطرف میشه ازانورم از مالک مغازه 1800 میلیون پول کمیسیون گرفته چطور میشه ازاملاکی شکایت کردکه این کمیسیون نامتعارف که معامله ای انجام نشده بابتش پول گرفته ممنون میشم راهنماییم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا