شکایت از اشخاص

شکایت از لوازم خانگی فروش چگونه است؟

اصولا بی‌عدالتی در حق مصرف کننده خصوصا لوازم خانگی، از ناآگاهی از پروسه تولید کالا و ترکیبات آن‌ها آغاز شده و تا عوارض ناشی از مصرف کالاهای زیان‌بار و حتی قیمت غیر منطقی و ضعف خدمات پس از فروش را در بر می‌گیرد.

کم نیستند اشخاصی که به دلیل یکی از این موارد از کالایی که استفاده ‌کرده‌اند، متضرر شده‌ یا آسیب دیده‌اند و به هر حال از پولی که پرداخت کرده‌اند رضایت کافی را ندارند.

این در حالی است که رعایت حقوق مصرف‌کنندگان و چند و چون آن، از زوایای مختلف در قوانین کشور مورد بررسی و تاکید قرار گرفته است.

خرید، فروش و مصرف موضوعاتی هستند که همه روزه عموم مردم با آن سر و کار دارند. هدف از تجارت، کسب سود و منغعت بیشتر، و هدف از خرید، رفع نیاز روزمره است.

در بسیاری از این مناسبات به دلایل مختلفی همچون در بسته بودن بسیاری از کالاها، بی اطلاعی بسیاری از خریداران از قیمت نهایی و هزینه کالا و خدمات، معمولا طرف آسیب‌پذیر این رابطه، مشتری کالا است.

همچنین بخوانید

در کشورهایی مثل ایران که هیچ ثباتی در قیمت کالاها وجود ندارد، قبل از اقدام به خرید یک کالا، حتما انجام تحقیقاتی درباره کیفیت آن کالا و انجام تحقیق در خصوص قیمت و کسب اطلاع از خدمات پس از فروش آن لازم و ضروری است.

هر چند حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در ایران نیازمند تحولات بنیادی و توسعه روزافزون است، اما نهادهایی هم در کشور وجود دارند که اگر با آن‌ها و روش اقدامات و فعالیت آن‌ها آشنا باشیم، قادر خواهیم بود به راحتی حقوق از دست رفته خود را به‌عنوان یک مصرف کننده مطالبه و در نهایت به دست آوریم.

مطابق قانون حمایت از مصرف کننده، وقتی مصرف کننده جنسی را از مغازه‌داری می‌خرد، در صورت وجود هر مشکلی در آن کالا امکان مرجوع نمودن آن را دارد و در صورت عدم پذیرش فروشنده، خریدار می‌تواند به مرجع صالح رسیدگی کننده به این شکایات مراجعه کرده و از مغازه دار متخلف شکایت خود را مطرح نماید.

حالا در صورتی که شما نیز در دسته افرادی قرار دارید که می‌خواهید بیشتر با حقوق خود آشنا شوید یا شکایتی از یکی از فروشندگان لوازم خانگی مطرح نموده‌اید، در ادامه این مطالب با ما همراه شوید.

قوانین حمایتی از حقوق مصرف کنندگان لوازم خانگی

در آغاز مطالب باید مطلع باشید که سه قانون در کشور ما به تصویب رسیده که در آن قوانین حمایت‌های قابل توجهی برای مصرف‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

این سه قانون عبارت است از:

  • قانون حمایت از مصرف‌کننده،
  • قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو
  • قانون نظام صنفی.

از آن جا که کلیه این قوانین بدون آیین‌نامه اجرایی، صرفا در حد حرف باقی می‌ماند مدتی قبل بالاخره بعد از تاخیری نسبتا طولانی، آیین‌نامه قانون حمایت از مصرف‌کننده به تصویب رسید.

با تصویب این آیین‌نامه، نحوه فعالیت انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده که اصلی‌ترین متولی حفظ و تامین حقوق مصرف‌کنندگان کالا و خدمات به‌شمار می‌روند، مشخص شد.

لازم است این مطلب را نیز بدانید که وقتی کارخانه‌ای کالایی را تولید می‌کند، برای حصول اطمینان مصرف‌کننده از سلامت آن کالا، تا مدت مشخصی کالای تولیدی خود را تحت خدمات پس از فروش، ضمانت‌نامه و خدماتی از این دست قرار خواهد داد.

مطابق قانون، ضمانت‌نامه سندی است که واردکننده، عرضه‌کننده، تولیدکننده یا تعمیرکنندگان هر دستگاه فنی، امتیازی را به خریداران یا سفارش‌دهندگان کالا و خدمات می‌دهد تا اگر ظرف مدت مشخصی نقص یا عیب فنی در کالای فروخته شده یا خدماتی که انجام‌ شده مشاهده گردد، خریدار بتواند نسبت به رفع عیب یا عودت یا تعویض قطعه یا قطعات معیوب یا دستگاه بدون اخذ وجه و یا پرداخت خسارات وارده اقدام نماید.

این ضمانت‌نامه باید در بر دارنده نوع و مدت ضمانت از کالا باشد و همراه با فاکتور فروش که در آن قیمت کالا یا اجرت خدمات و تاریخ عرضه ثبت شده است، به مصرف‌کنندگان و خریداران ارائه شود.

همچنین فروشندگان مکلفند اطلاعات لازم در خصوص کالای فروخته شده شامل نوع، کمیت، کیفیت، آگاهی‌های مقدم بر مصرف، تاریخ تولید و انقضای مصرف را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

لوازم خانگی آشپزخانه

مراحل طرح شکایت از فروشندگان لوازم خانگی

در ایران قوانینی وجود دارد که از جنبه‌های متعددی به حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان می‌پردازد. در این خصوص می‌توان به مقررات مربوط به موسسه استاندارد اشاره کرد.

سیاست این موسسه، استاندارد اجباری تمام کالاهاست و چنانچه این استانداردهای اجباری رعایت نگردد، کالای مذکور ضبط خواهد شد.

همچنین در این موارد قانون تعزیرات نیز وجود دارد  که ناظر بر اعمالی مانند احتکار و گران‌فروشی است و اخیرا نیز در مقوله قاچاق کالا و ارز نیز وارد شده است.

از دیگر قوانین موجود در این حوزه می‌توان به قانون نظام صنفی اشاره نمود همچنین در قانون مجازات اسلامی هم قوانینی حمایتی از این دست نیز وجود دارد.

قانون تشدید مجازات کلاهبرداری و قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی که شورای رقابت نیز در نتیجه آن به وجود آمده است، تمهیدات مهمی در حمایت از مصرف‌کننده در نظر گرفته است.

مرحله اول: دریافت و ثبت شکایت در سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان

کلیه مصرف‌کنندگان لوازم خانگی دارای حقوقی هستند که در صورت ورود لطمه به آن می‌تواند شکایت خود را به مراجع صالح برده و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری نمایند.

حال فرض را بر این بگیرید که پس از خرید یک لوازم خانگی مثل یخچال مشلکی برای آن ایجادشده است و خریدار آن  به عنوان مصرف‌کننده کالا قصد طرح شکایت دارد. اولا در ابتدای امر باید بدانیم مرجع صالح برای رسیدگی به این شکایت کجاست؟

در صورتی که مصرف‌کننده کالا بخواهد با توجه به عیب یا نقصی که در کالا ایجاد شده، شکایتی را در مراجع مربوطه مطرح نماید، در مرحله اول باید به سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده مراجعه کند.

هم اشخاص حقوقی و هم اشخاص حقیقی قادر خواهند بود در سازمان حمایت از مصرف‌کننده شکایت نموده و حقوق خود را مطالبه نمایند.

آن‌ها می‌توانند در راستای استیفای حقوق مصرف‌کنندگان، شکایت خود در مورد تخلفات تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان کالا به سازمان ارسال یا اعلام کنند.

هر چند امروزه یکی از مراحل شکایت از اصناف که به راحتی در دسترس عموم مردم قرار گرفته است، شکایت از طریق سامانه‌های فعال و وابسته به سازمان حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان می‌باشد، اما همچنان بسیاری از شهروندان در صورت روئیت تخلفات صنفی تمایل دارند تا خود شخصا وارد عمل شده و به عنوان شاکی خصوصی موضوع را در صنف مربوطه یا مراجع قضایی پیگیری کنند.

در صورت وقوع تخلفات صنفی چندین مسیر مختلف پیش روی شما قرار دارد که قادر خواهید بود بسته به نوع تخلفات، هرکدام از این موارد را انتخاب کرده و شکایت خود را از طریق همان مرجع پیگیری و به نتیجه نهایی برسانید.

طرح شکایت از طریق سامانه فوق نیز یکی از مسیرهای مرتبط است که بازرسان سازمان مربوطه در اسرع وقت موضوع شکایت را پیگیری و به سرانجام خواهند رساند.

مرحله دوم: بررسی شکایت در سازمان حمایت

سازمان حمایت از مصرف‌کننده، در حقیقت نهادی واسطه برای حل اختلافات مصرف‌کننده با تولیدکننده و عرضه‌کننده است.

این سازمان باید تمام سعی خود را برای ایجاد صلح و سازش طرفین شکایت، راجع به خسارات مالی ناشی از ارتکاب تخلف به عمل آورده و ظرف 15مدت روز از تاریخ دریافت شکایت، نسبت به رفع اختلاف اقدام لازم را به عمل آورد.

اگر طرفین شکایت در سازمان حاضر به سازش شوند، مفاد سازش در جلسه همان سازمان صورت‌جلسه شده و طرفین مکلفند مطابق مفاد سازشنامه تنظیمی عمل نمایند.

اما در صورتی که توافقی حاصل نگردد، سازمان حمایت موظف است برای رسیدگی قانونی به اصل تخلفات صورت گرفته، ظرف پنج روز پرونده را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی استان مربوطه ارسال نماید.

در این شرایط، نتیجه بررسی و علت عدم توافق و سازش به سازمان تعزیرات ارسال می‌گردد.

خرید لوازم خانگی

شکایت به سازمان تعزیرات حکومتی

در ادامه مراحل شکایت از فروشندگان لوازم خانگی، در صورتی که پرونده در سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده به نتیجه مطلوب نرسد و فروشنده به نظر این سازمان تمکین ننماید، بعد از 10 روز کاری، پرونده شکایت به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده و رسیدگی به این شکایت در سازمان تعزیرات چیزی حدود دو هفته تا یک ماه به طول خواهد انجامید.

نحوه رسیدگی به پرونده شکایت از فروشندگان لوازم خانگی در سازمان تعزیرات حکومتی نیز به این شکل است که بعد از وصول شکایت توسط این سازمان، مدیران شعبه ابتدا صلاحیت خود را در رسیدگی به پرونده واصله بررسی نموده و بعد از آن که صلاحیت خود را تایید خواهد کرد و در بدو امر یک نسخه از گزارشات را به سازمان نظارت و بازرسی تعزیرات ارجاع می‌نمایند.

سازمان نظارت و بازرسی مکلف است حداکثر ظرف مدت زمان 15 روز نظر و نتیجه کارشناسی شده خود را به شعبه  مربوطه ارسال کند.

در صورتی که نظر این سازمان، بر وقوع تخلف فروشنده لوازم خانگی بوده باشد، متهم یا همان فروشنده برای ادای توضیحات بیشتر احضار خواهد شد و پس از مراجعه  او و دریافت مدارک و مستندات لازم توسط وی، حکم نهایی توسط سازمان تعزیرات حکومتی صادر می‌گردد.

حال در صورتی که متهم در شعبه رسیدگی کننده حاضر نشود، حکم به صورت غیابی صادر شده و متهم قادر خواهد بود نسبت به رای غیابی صادره تقاضای واخواهی خود را اعلام نماید و شعبه نیز مکلف است این درخواست او را مورد بررسی قرار داده و تاریخ برگزاری جلسه واخواهی را به طرفین اعلام کند

اما حتما به این موضوع دقت داشته باشید که اگر متهم در جلسه دادگاه شعبه مربوطه حاضر نگردد، حق تجدیدنظرخواهی از رای صادره را نداشته و دیگر نمی‌تواند پس از اجرای حکم نهایی، خواستار تجدیدنظرخواهی پرونده گردد.

در غیر این صورت نیز یعنی در صورتی که متهم درخواست واخواهی خود را به سازمان تعزیرات ارائه نکند، پرونده به اجرای احکام ارجاع خواهد شد.

طرح شکایت از مسیر دادگاه‌های حقوقی

هرچند برابر با قانون، سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی به تخلفات اتحادیه‌های صنفی همچون فروشنگان لوازم خانگی را عهده‌دار است، ولی سازمان تعزیرات را نباید یک مرجع قضایی تام به محسوب کرد و مردم یا متضررین برای اقدام قضایی در صورت ارتکاب تخلفات صنفی برابر با قانون مسئولیت مدنی و در صورت وقوع خسارت، قادرند از طریق محاکم دادگستری نیز نسبت به پیگری دادخواست یا طرح دعوای خود و نهایتا تعیین و مطالبه خسارت اقدامات لازم را به عمل آورند.

برای این امر با توجه به میزان خسارت وارده از سوی فروشنده کالا به مشتری و اخذ تامین دلیل قضایی از سوی شوراهای حل اختلاف، با توجه به مبلغ خسارت وارده در این خصوص، باید نسبت به طرح شکایت در شورای محل وقوع تخلف یا دادگاه عمومی حقوقی همان محل، دادخواست مطالبه خسارت ارائه داد.

همچنین در خصوص نحوه شکایت از مغازه‌دار لوازم خانگی لازم به توضیح است، در مواردی خاص که جنس فروخته شده موجب آسیب به بقیه کالاها شده باشد یا به طور کلی اقدامات سوپرمارکت غیر قانونی باشد، امکان پیگیری کیفری پرونده نیز برای شاکی تحت شرایطی وجود دارد.

البته توجه داشته باشید که برای شکایت از فروشگاه های اینترنتی همچون سایت دیجی‌ کالا روند پیگیری کمی متفاوت‌تر خواهد بود که در سایر مقالات به آن‌ها نیز اشاره کامل شده است.

مدارک مورد نیاز برای طرح شکایت از فروشنده لوازم خانگی

همانگونه که در ابتدای مطالب ذکر شد کلیه اسناد ومدارکی که دلالت بر تخلف صورت گرفته دارد از جمله قرارداد، رسید، فاکتور و رسیدهای واریز وجه، عکس و فیلم و اسامی شاهدین باید به همراه لایحه تنظیم شده و نوع دقیق خواسته پیوست پرونده گردد.

همانگونه که قبلا نیز ذکر شد، در طرح شکایت یا هر ادعایی، شما باید تمامی مدارک و مستنداتی را که دلالت برحقانیتتان دارد، در صورت نیاز به دادگاه یا سازمان تعزیرات یا صنف مربوطه ارائه کنید و آن‌ها را به همراه لایحه دفاعیه حتما ضمیمه پرونده‌ نمایید.

توجه داشته باشید که بر اساس قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می توان استفاده کرد هر چند علم و آگاهی قضات نیز در بسیاری از پرونده‌ها بی‌تاثیر نیست.

البته انجام یک مشاوره خوب و متناسب با مسیر شکایت پیش بینی شده، می تواند استفاده از ادله و راهکار منطقی تری را برای شما مشخص نماید.

طرح و پیگیری شکایت از اصناف چقدر زمان می‌برد؟

از آنجایی که با توجه به اوضاع نامطلوب اقتصادی در جامعه همه روزه شاهد طرح شکایت های مختلف از اصناف هستیم، حجم  زیادی از این شکایات در سازمان تعزیرات و اتحادیه اصناف و دادگاه‌ها، همه روزه ثبت و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

لذا باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه متناسب با موضوع شکایت به صورت دقیق قابل پیش بینی نیست و انجام کارشناسی‌های متعدد در این مراحل، زمان بر شدن آن‌ها را نیز افزایش خواهد داد.

در مسائل حقوقی و قضایی حتی متبحرترین وکلای کشور با توجه به پیچیدگی‌های کار قضایی سعی می‌کنند از دادن زمان نهایی پایان کار، خودداری نمایند.

ولی مطمئنا کارشناسان و وکلای شاغل در حوزه شکایات صنفی، با تجربه‌ای که در پیگیری و انجام پرونده های مختلف در این خصوص کسب نموده اند، می توانند بهترین و سریع ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

فروشگاه لوازم خانگی

مزایای استفاده از خدمات وکلای و مشاوران دادگستری در طرح شکایت از اصناف

مشاوران و وکلای دادگستری افراد با تجربه‌ای هستند که در زمینه مسائل حقوقی، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می توانند در رسیدگی به تمامی پرونده‌های حقوقی و کیفری، خصوصا موضوعات اشاره شده، گره گشای موکل خود باشند.

دیدگاه و نگاه یک وکیل با تجربه به مسائل حقوقی و کیفری بسیار متفاوت است. تنظیم دادخواست یا حتی شکواییه‌ای که شاید از نظر شما تمام جوانب احتیاطی در آن لحاظ شده باشد، بعد از مطالعه آن توسط یک وکیل یا مشاور حاذق در امور حقوقی یا کیفری، بعضا ممکن است دستخوش تغییرات بنیادین گردد. بنابراین کسب مشاوره و یا تنظیم شکایت خود را حتما به یک وکیل متخصص واگذار نمایید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوط به قانون کار خواهد بود.

ارائه خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه حقوقی شکایت 24

عمده مشکلات پیش آمده در مراجع حل اختلاف اصناف و دادگاه‌های عمومی و عدم موفقیت در طرح دعوا علیه صاحبان سوپرمارکت‌ها، کم‌توجهی به مقررات و اصول درست تنظیم دادخواست و شکایت است که در این زمینه یا هر مورد مشابه باید از تخصص افراد متخصص بهره گرفت.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی در هر زمینه‌ای نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تهیه و تنظیم دادخواست را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسایل مربوطه می‌تواند کمک شایان توجهی به طرفین دعوی نماید اما به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد که در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه افزایش خواهد داد.

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه، اظهارنامه و همانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم قراردادهای کاری، شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

‫46 دیدگاه ها

  1. باسلام مدیران وپرسنل سرای ایرانی به هیچ عنوان مشتری مداری بلد نیستند جنس اشتباه فرستاده رانه تعویض نه پس می گیرند باشرکت سازنده جنس هم همکاری نمی کنند که تعویض انجام شود.

  2. شکایت از شرکت دوو برای انجام ندادن تعهد.
    من در تاریخ جشنواره لباسشویی از دوو خریدم که قرار شد بعد از تحویل و نصب مبلغی رو بابت جشنواره بهم برگردونن
    ولی بعد از تحویل و نصب میگن جشنواره تمام شده و مبلغ رو نمیدن
    چرا باعث نارضایتی مردم میشین چرا قول میدین و عمل نمیکنین .
    دزدی تنها از دیوار مردم بالارفتن که نیست همین نوعی دزدیه.مسعولین دوو رسیدگی کنن

  3. سلام من در تاریخ۱۴ / ۸ ۱۴۰۲ جشنواره از دوو لباسشویی خریدم که قرار شدبعد از تحویل و نصب یک میلیون رو بهم برگردونن ولی بعد از نصب میگن تاریخ جشنواره تموم شده و پول رو بر نمگردونن در صورتی که تعخیر از شرکت بوده من این حرکت دوو رو یک کلاه برداری در روز روشن تصور می‌کنم

    امیدوارم مسئولین دوو جوابگو باشن

  4. من لباسشویی دوو در تاریخ جشنواره خریدام و قرار بود بعد از نصب یک میلیون مرجوع کنند تحویلش از طرف کارخانه یکم طول کشید بعد از نصب گفتن جشنواره تمام شده و هدیه رو ندادن من در زمان جشنواره خریدم و قرار گذاشتین و زمانم مشخص نکردین
    این بد عهدی دوو واقعا من رو ناراحت کرده

  5. درود بر مردم ایران.من 8ماه پیش از شهر لوازم خانگی تلویزیون آیوا 50اینچ گرفتم 23500000.گرون بودن یه طرف داستان هستش مهمتر اینکه تصویر تلوزیون من با اینکه QLED هستش کیفیت نداره .7ماه پیش 2بار حضوری رفتم نمایندگی شرکت گاندو سرویس قبول کردند تلویزیون مشکل برنامه داره و 6روز تا6ماه مشکل تصویر رو بر طرف میکنند وحال بعد از گذشت 8ماه مشکل رو حل نکردن هیچ ،میگند از دست ما کاری بر نمیاد.چرا مردم رو گول میزنید .تو این شرایط اقتصادی همه که پولدار نیستند که به شخمشون نباشه .من قسطی با هزار زحمت گرفتم حالا هیچکی جوابگو نیست.

  6. یخچال فریزر یخساران خریدم ک ب گفته فروشنده از بهترین متریال استفاده کردن و پشتیبانیه قوی داره
    فریزر رو اومدن نصب کردن display خراب بود ی دونه نو اوردن نصب کردن اونم کار نکرد روش، الان درجه فربزر مشخص نیستش درخواست مرجوعی دادیم بعد از ده روز میخوان مرجوع کنن و ی فریزر دیگه بفرستن میگن خودتون باید کارگر بگیرید و دیگه هرمشکلی داشته باشه ب ما ربطی نداره، اپراتور قسمت خدمات پس از فروش هم انقد گند اخلاقه ک نمیزاره حرف بزنی گوشیو برمیداره همین ک معرفی میکنی قطع میکنه تلفنو ، واقعا متاسفم واسه خودم ک تو همچین مملکتی دارم زندگی میکنم بعد از کلی دوندگی پول جمع میکنی واسه دل خوش کنی ی وسیله بخری آخرش میشه این …. هم پول میدی هم جون و اعصاب

  7. یخچال فریز هیمالیا از فروشگاه وزرا خرید نکنید که بیچاره میشد . دقیقا ۳۵ روزه یخچال خراب آوردن داخل منزل من هیچ کسی هم پیگیری نمیکنه

  8. شرکت و محصولات تز که همش تبلیغش رو در شبکه های مختلف می‌بینید افتضاحه پشتبیانیش و خدمات پس از فروشش و کلا تمام کارکنانش فیک هستن یک محصول گرفتم به غلط کردم انداختن ما رو اصلا خرید نکنید چون اگر مشکلی هم دستگاه داشته باشه پاسخگو هیچکس نیست که بدادتون برسه و پولتون رو ریختین سطل آشغال

  9. اصلا یخچال جنرال استیل نخرید، خدمات پس از فروش به هیچ عنوان ندارن و بیچاره میشین.

  10. سلام اصلا محصولات شرکت نیکسان رو نخرید اصلا خدمات ندارن، یخچال دو قلو رنزو مدل مورانو خریدم یه هفته بعدش یخچال ارور داد، بعد فریزر ارور داد و کلا خاموش شد و کار نکرد،در یخچال خود ب خود باز میشد،پشت یخچال دست می‌زدی برق داشت،شرکت زنگ زدم گفتم چرا باید یخچال یه هفته بعد خراب بشه ب من گفت خانم یخچال ایرانیه دیگه

    1. سلام
      از فروشگاه مرکزی امین حضور نبش کوچه ساعتچی پلاک۲ خرید نکنید قول ارسال لوازم را می دهد اما بموقع عمل نمی کنند
      فقط اول تمام پول کالا را دریافت می کنند.

  11. شهر لوازم خانگی یه کلاه بردار نماینده فروش به ما گفت یخچال فریزر سام صدا نداره خریدم خدا شاهده صدای هواپیما میده شب و روز نذاشته برامون شهر لوازم خانگی و نمایندگی سام اصلا جواب گو نیست دستمون هم به جایی بند نیست اونام میگن به ما ربطی نداره
    به شهر لوازم اعتماد نکنید یا حداقل به فروشنده هاشون هر چی اشغال دارن پیشنهاد میدن به ملت

  12. سلام‌من چند وقت پیش یه تلویزیون لایف خریدم.کیفیت افتضاح بود.پاسخگونبودن.بعدچندماه صفحه ش پرش،پیدا کرد.اصلااااااا جوابگو نیستن که نیستن.چطور از کالای ایرانی حمایت کنیم؟

  13. سلام سه ماه پیش ماشین ظرفشویی اینتر ناسیونال خریدم.که ارور میده وکار نمیکنه.متاسفانه خدمات پس از فروش هم بعد از سه ماه هیچ پاسخی نمیدن وامروز وفردا میکنن.

  14. سلام یخچال جنرال لوکسر خریدیم مشکلی داشت زنگ زدیم نماینده دوهفته هست سرکار گذاشته نمیان اخرش هم گفت نمیام مشکل من نیست

  15. سلام یخچال جنرال باکس در خریدیم از اول نصب شیر آبش کار نمی کرد لاستیک دورش هم درست نبود مسئول نصب با دستمال کاغذی فرو کرد لای لاستیک هاش هر چی هم این طرف آن طرف تماس گرفتیم کسی حتی برای بررسی نیامد تازه اونی که نصب کرده وقتی میگم شیر آبش کار نمی کنه میگه مگه یخچال خارجی خریدی … !!!

    1. تلوزیون سام خریدیم از اول مادر برد یا میان برد معیوب بود زنگ زدم گارانتی نیومد آخر خودم بردم تلوزیون از روز اول خودش خاموش روشن میشه روشن میکنیم کامل صفحه رنگ سبز قرمز آبی میاد باز باید دکمه خاموش روشن بزنیم تا تلوزیون درست شه گارانتی همون موقع زنگ زدیم نیومدن من تلوزیون بردم تلوزیون دست نزده تلوزیون همون مشکل دلره میگه گارانتی تموم شده آزاد برد بخر اولنش تلوزیون مارک ال جی دست دوم‌ قیمتش ۱۵تومن مگه چند تخته کم دارم برد این اشغال هزینه ملیونی کنم میگم آقا تو گارانتی ثبت شده مشکلش گفتم‌ برد معیوبه سند هست برگه هست برداشته آپدیت کرده داده دیدم حالیش نمیشه رفتم دوباره ۲۴ملیون تلوزیون مکسین خریدم ۶ماه پیش دوماه بعد استفاده تلوزیون روشن میکنم صفحه سایه می افته زنگ زدم گارانتی الان ۴ماه مسول نماینده تو شهرمون بنده خدا میگه مادر برد معیوب درخواست قطعه داده الان چهار ماه من دوتا تلوزیون معیوب دادم پول چجور به زن بچتون خرج میکنید نماینده مکسین میگه نمایندگی اصلی کارش همینه عمدی طول میدن گارانتی بگذره بعد بگن گارانتی ندارید من مسول نماینده یکسره پیگیر قطعه هستیم زنگ زدم مسول مکسین زنگ زده جلوم میکه آقا بنده خدا مادر برد معیوب در خواست قطعه دادم چرا قطعه نمی دین از کالای ایرانی حمایت چی کنیم خدایی من یکی پشت دستم داغ کردم من بخاطره گارانتی حمایت از کارگران ایرانی این آشغالا خریدم گاز پینکو صفحه ی خریدیم موقع روشن کردن دست آدم برق میگیره گارانتی نیومد هرچی ایرانی خریدیم همه معیوب هستن یخچال فریزر دو قلو سایبیساد آصل که بهم چسبیده هستن تازه وارد ایران شده بود الان ۳۰ سالمه یادمه ۱۲سالم بود ۱۳سالم خریدیم تا امروز یک بار مشکل بر نخورده کولر ال جی ۱۷ سال بالا پاین تر اسپلیت خریدیم فقط بعد ۱۶سال ۱۵سال امسال تابستون گاز کولر زدیم ماشالله بدون ایراد آقا چجوره لوازم خارجی اینقدر کیفیت دارن اصلا خراب نمیشن تاوزیون قبل این دوتا اشغال که خریدم تلوزیون سامسونگ ۵۰ اینچ خریدیم سال ۹۱ بود یادمه محافظ برق نزده بودیم نوسان برق شدید تلوزیون مثل اینه ساعت بود دوسال پیش تلوزیون مادرم برداشت گذاشت رو سکو که پشت تمیز کنه زلزله زد تلوزیون با پنل خورد به کنج اوپن گفتم ترکید بلند کردم دیدم پنل شکسته زدم برق دیدم همون تیکه تصویر ریز ریز تلوزیون داشت مثل ساعت کار می‌کرد بردم دادم درست کنن گفتن پنل نیست الان حاظرم یه تلوزیون مکسین ۵۰ اینچ یه تلوزیون سام ۵۰ اینچ بدم ۱۰ ملیون سر فقط یه نفر پنل سامسونگ اصل برام بیاره هموطنان عزیز از شرکت مکسین سام الکترونیک به هیچ وجه کالا نخرید بدون کفیت زنگ بزنید جواب نمی دن طلبکارند خب تو کشور جایی نیست شکایت کنی من الان نماینده اومده تایید کرد مادر برد معیوب شرکت قطعه نمیده من الان چهارماه تلوزیون ندیدم دوتا اشغال رو به روم افتاده بدون کارایی شرکت مکسین میگم قطعه کی میدین عمدی کشش میدن گارانتی تموم شه قطعه مجبورن بدن چون درخواست داده نماینده شهرم ولی تلوزیونم همش خاموشه برد می مونن آخرای گارانتی تحویل میدن تلوزیون اگه باز خرابی پیدا کرد بگن آقا گارانتی نداری که الان که گارانتی دارم نماینده درخواست داده آقا بزارید سونی ال جی سامسونگ وارد شن توروخدا مردم از اجبار این آشغالا می خرن سونی ۵۰ اینچ تو بانه ۳۰ تومنه بدون گارانتی مگه اینا گارانتی ها ما اعتبار دارن شرکت بوش من یخچال خریدم بانه نصف قیمت این آشغالا از این دفعه بانه خرید میکنم سام مکسین اسنوا نخرید آقا لباسشویی اسنوا که داداشم تابستون ۳تا کولر گرفت فکر گن نصب می‌کرد روشن نمیشدن مرگ مادرم مرگ عزیزام خستم آقا واسه هزار تومن داریم جون مبکنیم اصلا عقده شده یه بازی جام ملت ها آسیا قطر ببینم مرگ مادرم با گوشی فوتبال می بینم برید اسنوا مکسین سام الکترونیک بخرید دو ماه نشده خراب میشن گارانتی جوکه خودتون گرفتار پول تون تو شکم مفت خورا نریزید با سند حرف میزنم ریس بازرسی کل کشور بیان خونمون کالاها ایرانی شون ببینند اگه یدونه سالم بود حاظرم جریمه بی آبرو کردن شرکت ها نام برده بدم اگه حرفم حق بود بهم پولم پس بدن بزارن برم بانه سونی ال جی بوش بخرم

  16. سلام و عرض ادب ، خدمات گارانتی السا گاز اصلا بدرد نمیخوره ، پاسکاری میکنند ، اجاق السا نصب کردم ، مشکل داغ کردن کشو زیر گاز ، خاموش شدن شعله،ها و روشن نشدن با فندک گاز .

  17. سلام یخچال مدل دیپونت خریدم ده روز بیشتر کار نکرد موتورش سوخت حالا هر روز با نمایندگی جنگ وبحث ودعوا داریم شرکت میندازه گردن نمایندگی واونم میگه به شرکت زنگ بزن تو این گرما ده روز بدون یخچال سر کردیم

    1. سلام
      من یه اسپیکر خانگی خریدم قیمت با جای دیگه مقایسه کردم خیلی زیاد بود برا پس بردن بردم مواجه با هر نوع رفتار شدم از طرف فروشنده هیچ درگاه نظارتی برای اینجور آدما وجود ندارد یعنی در این کشور

  18. یک اجاق طرح فر آتشگر خریدم.6میلیون و 300 واسه طرخح فر دادم. بعد از سه روز استفاده شیشه صفحه ای گاز خود به خود خورد شد. با وجود گارانتی شرکتش میگه 1500 بدید بیام درستش کنم. تقصیر کف آشپزخانه است که سرامیک بوده . تقصیر قابلمه های جدیده که تخته !!! میگم انقدر پول دادم واسه طرح فر! اونم این طوری باید باشه ؟! میگه دیگه این پولا پول نیست… وقتی حمایت درستی از مصرف کننده وجود نداره تولید کننده راحت به من میگه برو هر جا دوست داری شکایت کن…

  19. سلام ، اجاق گاز بورنیک مدل آوا ، اصلا بدرد نمیخوره ! کشوهای زیر کابینت را بیرون میکشیم ، شعله،ها خاموش میشوند ! شرکت سازنده ، میگه که مشکل در این مدل کله قارچی عمومیت داره !، واینکه ولوم،ها بر اثر گرم شدن ، قفل میشوند . کلا استاندارد نیستند .

    1. سلام
      من ۵روز پیش یه فر گازی برقی توکار اخوان خریدم بعداز نصب شعله خاموش میشد ۴بار به شرکت بی صاحب اخوان زنگ زدم اومدن اما نتونستن درست کنن بعد میگن جنس ایرانی بخرید جنس ایرانی آشغال هستند ۴تومن بیشتر بدیم خارجی بخریم یه عمر راحت بشیم باید سردر شرکت اخوان‌رو گل بگیریم

  20. باسلام.بنده اجاق گاز وهود داتیس خریدم آشغال به تمام معناست به نظرمن ازاین مارک نخرین مثل من کلاه سرتون میره .هودش بعدازیکماه کارکردن حالا فقط چراغهاش روشن میشه وهیچ مکشی نداره.اجاق گازهم شعله بزرگش هرکارمی کنیم اصلا کارنمی کنه.بعضی وقتها خودبه خود فندکش تق تق صدا میده ،مجبوریم برقش راقطع کنیم.
    نمایندگیهاشونم اصلاکاربلدنیستن چندبارآوردیم ازسربازمی کنن.خواهشا مسئولین خدمات فروش داتیس رسیدگی فرمایند.باتشکر.

    1. محصولات ایرانی اشغاله بی کیفیت هستن فقط جیب مردم را خالی میکنن یخچال فریزر جنرال هاوس خریدم حیف از پول نصف شب قفسه داخل خرد شد هنوز یکسال نشده تمم طبقات ترک خورده خدمات پس از فروش هم نداره حیف از ال جی سامسونگ نا رفتن از ایران تمام افتابه سازان شدن تولیدکننده لوازم خانگی

  21. باسلام هود داتیس خریدم یک ماهه و اصلن رازی نیستم مکش هود در حد صفر یا به قول کارشناسش رو شماره شش که بگذارین و نصف کاغذ اچاهار رو ر وو بروی صافیش بگیرین تا فقط بتونه کاغذ رو بگیره که این تست هستش

  22. با سلام من يه يخچال سايد اسنوا خريدم كه بعد از سه روز ارور داد پيگيري كردم گفتن گريد c خريدي منم كه نااگاه و بي تجربه از خريد لوازم برقي بودم و مي خواستم از كالاي داخلي حمايت كنم برند اسنوا رو انتخاب كردم .رفتم شكايت كردم و بعدا متوجه شدم گريد c يعني استوك نمايشگاهي به من انداختن.دعاي و نفرين نميكنم ولي اين اوج نامردي و اوج … الان پيگير شكايتم هستم و خدا شاهده ارامش فكري رو ازم گرفتن .شغلم پيك موتوري هست و وقتي فكر ميكنم كه با چه مشقتي و زجري اين پول رو در اوردم و اينجوري سر خودشون كلاه گذاشتن و هيچ قانون حمايت از مصرف كننده نيست از زندگي كردن بيزار ميشم

  23. تلویزیون آیوا ۵۵ اینچ و به من فروختید ۱۹۶۰۰ الان با سند عکس قیمت دادم تو ایتا که اصلا جوابگو نیستید و فقط تبلیغات الکی میکنید و مردم و گول میزنید

  24. این چه مسخره بازیه کالای ۱۶ میلیونی رو به مردم دارید ۱۹ میلیون میفروشید نقدی و وقتی میگیم این قیمت هست بازار میگید برای ما اون مبلغ ها ملاک نیست
    همش دروغ دروغ سر مردم فقط کلاه میذارن

  25. یخچال ساید از اسنوا گرفتم دربهای یخچال رنگ خوب نگرفته صدای موتور آنقدر زیاده که نگو زنگ زدم شرکت چندبارمیگن همینه که هست مگر اینها کنترل کیفیت ندارن که نگاه کنن حالا خود نمایندگی اسنوا میگه این مدل یخچال داخل سرای ایرانی بوده استفاده شده پس فرستادن شرکت شرکت هم کارتون کرده برای ما این هم حمایت از کالای ایرانی اسنوا استوک فروشه

    1. سلام
      من الکترواستیل مدل۳۴خریدم،خدا شاهده به اندازه پیکان۴۸صداداره،نمایندگی هم میگه هیچ کاریش نمیشه کرد مال فنشه و تحریمیم

  26. سلام من یه یخچال فریزر دوقلوی امرسان خریدم فریزر خراب شده الان بیش از ۶ ماهه تقریبا هر ده روز یک بار میبرم تعمیرگاه هر بار یه قطعه عوض میکنن تا الان رله برد نمایشگر فن و پروانه و نهایتا موتورش عوض شده ولی بازهم کار نمیکنه تقریبا تمام قطعاتش عوض شدن متاسفانه شرکت امرسان زیر بار تعویض نمیره و داره وقت کشی میکنه تا گارانتی تموم بشه.

    1. شهر لوازم خانوادگی همگی کلاه بردارن
      جنس خریدم ۸۰ درصد پولشو دادم
      ۲ روز بعد اومدم پول کاملشو بدم میگن جنس گرون شده باید مابه التفاوت رو بدی

    2. سلام
      منم امرسان خریدم طی یک ماه استفاده خراب شد بوردش سوخته ۵ روزه هییییچ کاری نکردن. بازم در مورد شما تعمیر شد

  27. سلام در تاریخ ۱۴۰۱/۹/۲۰ نزدیک ۳۰ میلیون تومان از جمله فرش از سرای ایرانی اصفهان خرید کردم کمی چای روی فرش ریخت و با آب نرفته و لکه گرفت کارشناس سرا آقای غلامی آمدند منزل و با اسپری هم نرفت گفتند موضوع را به قم ارجاع می کنیم حال قم می گوید ما فرش را سالم تحویل دادیم و مسوولیت نداریم آیا این است مشتری مداری و مدیریت کاش سرای اصفهان استقلال داشت یا قم جواب سر بالا نمی دادند شماره خرید ۴۲۲۶۰۳ است لطفا ضمن برخورد با قصور کارشناسان جوابگوی قم تذکر دهید

  28. یکسال پیش یخچال فریزر دوقلو هیمالیا خریدیم همش خطا میده هر چی هم زنگ میزنیم نمی تونن درستش کنن فقط ما رو سرگرم کردن که از گارانتی خارج بشه اونوقت میگن حمایت از تولید داخلی…همش آشغالن لطفا نخرید این آشغالها رو

  29. با سلام
    من یک فر برقی رومیزی داتیس خرید کردم بعد از راه اندازی متوجه شدم که دمای بدنه فر به شدن بالا میره به شکلی که بدنه پایینی فر می تونه هر چی زیرش باشه رو ذوب کنه. با شرکت گارانتی تماس گرفتم کارشناس فرستان دستگاه باز کرد و عکس داد بهشون و تایید کرد که دستگاه قابل استفاده نیست اما علی رغم تایید کارشناس خودشون حاضر به همکاری نیستند و جواب تلفن های من رو نمیدن دقیقا شده قایم موشک بازی.

    مزخرف ترین شعار خرید کالای ایرانی من همیشه لوازم خانگی برند معتبر خارجی و بدون گارانتی خریداری می کردم ولی این یکی رو واقعا فریب خوردم

  30. سلام من یخچال دوقلوی سیلوان خریدم از همون روز اول نمایشگر روی درب خراب بود وسایل های داخل یخچال نبوددرب یخچال ضرب دیدگی داشت دوروزبعد نصب هم فریزرش خراب شد بردم نمایندگی گفت نشتی داشته گاز زد حالا هم نصف یخچال یخ نمیکنه هیچکس هم پیگیر نیس خواهشاً پیگیری کنید

  31. سلام سایت زیکوکالا ZIKO KALA اقدام به فروش کولر های گازی تقلبی و تغییر مارک و برند می نماید . میخواستم جلوی فروش این سایت گرفته شود . بنده یک مدل کولر گازی گری درخواست دادم ، ولی مارک یونیوا تحویل اینجانب شده ، که اینها نام برند یونیوا را پاک کرده و برند گری ره حک کرده اند . لطفا پیگیری نمائید. متشکرم
    لطفا در جایی که میشود که مردم این سایت رو بشناسند اقدام فرمائید ممنون میشوم چون سایت اونها چنین ایمیلی ندارند که مردم نظر بدهند .

  32. سلام
    سایت زیکوکالا ZIKO KALA
    اقدام به فروش کولر های گازی تقلبی و تغییر مارک و برند می نماید . میخواستم جلوی فروش این سایت گرفته شود .
    بنده یک مدل کولر گازی گری درخواست دادم ، ولی مارک یونیوا تحویل اینجانب شده ، که اینها نام برند یونیوا را پاک کرده و برند گری ره حک کرده اند . لطفا پیگیری نمائید. متشکرم

  33. اردیبهشت ماه 1401 از شرکت هیمالیا یک دستگاه یخچال و فریز دو قلو خریدم که اشتباه کردم
    کاش کمی پول بیشتر می دادم جنس خارجی مرغوب می خریدم.
    از اون روز تا الان یک قالب یخ از یخساز این یخچال استفاده نکردیم. هر روز هم با نصاب و تعمیر کار در حال جنگ هستیم که آقا بیا اینو درست کن. عمدا دارن لفت می دن که از گارانتی هم خارج بشه

  34. سلام ۶ ماهه ساید هیمالیا رو برامون نصب کردن یک ماه بعد از نصب ارور میداد چندین بار زنگ زدیم مشکل گفتیم همش توجیه می کنن خودشون نمی تونن عیب محصولی رو که تولید کردن پیدا کنن اونوقت هی شعار میدن جنس ایرانی بخرید…

    1. یخچال فریزر کمبی امگا هیمالیا گرفتیم هنوز دوسال نشده . یخجالش خرابه حدود ۱۵ روره زنگ زدیم بیان برای تعمیر هی امروز و فردا میکنن. آشغاله آشغال . یعنی ده سال شده جمع کنید جنس خارجی بخرید ولی ایرانی نخرید. نه پرسنل درست حسابی دارن .زنگ میزنم خدمات پس از فروش بی ادب و بی شخصیت . نه پاسخگوی درست حسابی. کلا هیچ نظارتی نیست . کلا نخرید نخرید مخرید جنس ایرانی نخرید .تمام

  35. سلام ۳ماه لباسشویی خریدیم موقع نصب.دیدن مخزن شکسته ۳ماهه صدتاشماره دادن میامک زدیم تماس گرفتیم عکس فرستادیم.فقط دارن پاس میدن.هیچکس گردن نمیگیره.فولادشهر.و نصاب آقای مشیری…

    1. من از شرکت مکسین یه تاوزیون ۸ماه پیش خریدم نمایندگی شرکت پرسنل بی ادب بی شخصیت حالا قیمتش ۱۸تومن به من دادن ۲۰ملیون تاوزیون مشکل تصویر داره ۸ماه زنگ میزنم تا خونه نمیان فقط گفتم‌ ۸ماه گارانتی رفت تلوزیون خاموشه برام پیامک دادن که تلوزیون ۱۸ماه دیگه گارانتی کردن گارانتی چیکار کنم وقتی نمیاین توروخدا لوازم ایرانی نخرید مونتاژ ایران نخرید اشغاله اشغال همه لوازم هاش از کولر یخچال همه چی ایرانی اشغال پولم کار کردم یخ زدم تو سرما خریدم سرطان بشه لقمه بره تو گلو زن بچه هاتون ملت گرفتار کردین من آلان باید چ شکری بخورم پولم توروخدا بدید من شکر خوردم برم تلوزیون قاچاق از بانه بگیرم تو بازار میگی ال جی سامسونگ میگن تعزیرات جریمه میکنه الان کولر ال جی ۱۵سال پیش خریدم بخدا امسال گاز زدم بابا سونی ال جی سامسونگ بزارید وارد شن مردم تو این تورم چیکار کنن ۵تا تلوزیون تو دوسال مرگ مادرم خریدم اسنوا مکسن دوو نکسار ایکس ویژن مرگ مادرم همشون اشغال یه خرابی داشتن با ضرر فروختم خستم کردین سگتونم شرکت مکسن بیا این تلوزیون ببر پولمو ده ملیون پس بده ده تومن دیگه ندین سگتونم گرفتارم بزم یکی از بانه ال جی بخرم سگتونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا