شکایت از اصناف

شکایت از قنادی – شیرینی فروشی چگونه است؟

تقریبا همه ما تا حدودی با وظایف و کار قنادی آشنا هستیم که این مراکز در زمینه ارائه خدمات انواع شیرینی فعالیت می‌کنند.

اصطلاح قنادی برای این مراکز کمی قدیمی‌تر است و امروزه از آن‌ها به عنوان شیرینی فروشی یاد می‌شود. در هر صورت قنادی جزو مراکز حساس و مهم در کشورمان محسوب می‌شود و از این حیث نظارت‌های قابل توجهی بر نحوه عملکرد آن‌ها وجود دارد.

خرید از قنادی و شیرینی‌ فروشی‌ها

شیرینی فروشی‌ها از آن جهت در زمره مشاغل حساس محسوب می‌شوند که با توجه به حیطه کاری و خدماتی که ارائه می‌دهند، تا حدی سلامت و جان مردم در گرو آن است.

در طی سالیان اخیر برخی افراد بوده‌اند که با مصرف شیرینی فاسد، دچار بیماری شده و سلامت آن‌ها به خطر افتاده است. نوع موادی که در تهیه شیرینی به کار می‌رود، بسیار حائز اهمیت است و در سطح کیفی این محصولات تاثیر به سزایی دارد.

در واقع اختلافی که بین مراکز شیرینی فروشی دیده می‌شود، به جهت اختلاف سطح کیفیت خدماتی است که ارائه می‌دهند.

این که یک شیرینی فروشی در سطح شهر به شهرت و معروفیت خاصی می‌رسد، دلایل مختلفی دارد اما عمده‌ترین آن به سطح رضایت مشریان و کیفیت بالای محصولات مرتبط است.

حال اگر یک قنادی اقدام به فروش محصول بی‌کیفیت و بدون رعایت اصول بهداشتی نماید، یقینا علاوه بر این که مشتریان دیگر برای خرید شیرینی به آن مراجعه نمی‌کنند، ممکن است که شکایاتی نیز علیه آن به ثبت برسد.

طرز تهیه شیرینی در بهبود کیفیت خدمات مجموعه و همچنین رضایت خریداران تاثیرگذار است. مجموعه‌هایی که شیرینیجات بی‌کیفیتی را به فروش می‌رسانند، نباید این انتظار را داشته باشند تا مصرف‌کنندگان از سطح کیفیت آن‌ها راضی باشند.

در هر حال قنادی وظایف مختلفی در قبال مشتریان دارند و اصلی‌ترین آن ارائه شیرینی باکیفیت و با رعایت اصول بهداشتی است. علاوه بر موضوع کیفیت، رعایت اصول بهداشتی برای مشتریانی که به این مراکز مراجعه می‌کنند، اهمیت دارد.

زمانی که خریداری برای خرید شیرینی به قنادی مراجعه می‌کند، انتظار دارد که کیفیت محصول و رعایت اصول بهداشتی در آن رعایت شده باشد.

اگر به قنادی مراجعه کنید که فضای آن کثیف باشد و همچنین در تهیه شیرینی از نکات و اصول بهداشتی استفاده نشده باشد، یقینا علاوه بر این که دیگر به چنین فروشگاهی مراجعه نخواهید کرد، موجبات شکایت را علیه آن‌ها فراهم می‌کنید.

اگر مجموعه شیرینی فروشی به درستی وظایفی که دارد را انجام دهد، طبیعتا مشکلی بین مشتری و مجموعه به وجود نمی‌آید. اما زمینه اختلاف و بروز مشکل با قنادی‌ها از زمانی آغاز می‌شود که این مراکز در انجام اموری که به آن‌ها محول شده است، اهمال کنند.

شاید به دفعات زیاد با موضوع شکایت از قنادی یا شیرینی فروشی‌ها مواجه شده باشید که در این شرایط عوامل مختلفی دخیل هستند.

در واقع می‌توان گفت که در راس اینگونه شکایات، تخلفات صورت گرفته از طرف قنادی منجر به طرح شکایات مردمی نیز می‌شود.

این که مشتری با شیرینی فروشی دچار اختلاف می‌شود، به دلایل کوتاهی در اجرای وظایف از طرف مجموعه قنادی است. اختلافات جزئی می‌تواند در نهایت به این موضوع ختم شود که شهروندان از شیرینی فروشی‌ها شکایت کنند.

قنادی که شیرینی بی‌کیفیت به مردم می‌دهد یا در تهیه شیرینی نکات و اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کند، باید علیه آن شکایاتی تنظیم شود.

در واقع اگر فردی چنین تخلفاتی را از سوی قنادی‌ها مشاهده کرد، باید از طریق مراجع ذی‌صلاح مشکل ایجاد شده را گزارش کند.

اگر به سادگی از تخلفات این مراکز بگذریم و عموم مردم نیز تخلفات آن‌ها را گزارش دهند یا علیه آن‌ها شکایت نکنند، یقینا موجبات مشکلات بعدی فراهم می‌شود.

در واقع تخلف و انجام امور غیر قانونی از طرف هرمجموعه کاری وجود دارد و قنادی‌ها نیز از این قضیه مستثنی نیستند.

تخلفات در هر صنفی می‌تواند موجبات اختلاف بین طرفین و در نهایت طرح شکایت را ایجاد کند. در واقع قانون این اختیار را به شهروندان داده است که اگر تخلفی را از صنف فروشندگی و سایر مشاغل مشاهده کردند، اقدام به شکایت کرده و آن را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.

شاید برایتان جالب باشد اما آمار شکایت از شیرینی فروشی‌ها در طی چند سال اخیر افزایش محسوسی داشته است که نشان از بروز تخلف و رفتارهای غیر قانونی در این مراکز هستیم.

شکایت از قنادی‌ها به دلیل تخلفاتی که انجام داده‌اند، سبب می شود تا سایر فروشندگان شیرینی در این زمینه تخلفی را انجام ندهند و اینگونه رفتارها در کاهش بروز تخلفات موثر است.

یکی از تخلفات بارزی که ممکن است قنادی ها انجام دهند، فروش شیرینی با قیمت‌های بالا است. البته این موضوع صرفا به صنف شیرینی فروشی ارتباطی ندارد و تقریبا در تمامی مشاغل شاهد آن هستیم.

علی‌الاصول با توجه به اوضاع و شرایط اقصتادی و همچنین افزایش نرخ تورم در جامعه، زمینه سوء استفاده بسیاری از فروشندگان شده است و حتی برخی از قنادی‌ها اقدام به فروش شیرینی با قیمت بالاتر از آنچه مصوب شده است، کرده‌اند.

شکایت از قنادی به دلیل گران فروشی قابلیت رسیدگی در مراجع ذی‌صلاح را دارد. مرجع ذی‌صلاح در این زمینه، سازمان تعزیرات است.

سازمان مزبور به شکایات مردمی در زمینه گران فروشی اصناف مختلف از جمله شیرینی فروشی نیز می‌پردازد و متخلفان یقینا با جریمه‌های سنگینی از طرف این مراکز مواجه خواهند شد.

شکایت از شیرینی فروشی به موضوع گران فروشی محدود نمی‌شود و مشتریان حتی می‌توانند به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی در تهیه و فروش شیرینی از این مراکز شکایت قانونی کنند.

با توجه به این که شکایت از قنادی و شیرینی فروشی فرآیند و مراحل مختلفی دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

خرید از قنادی

امکان شکایت از قنادی از طرف مشتریان

موضوع شکایت و طرح دعوا جزو حقوق شهروندی و قانونی هر فردی محسوب می‌شود. در قانون ایران هیچگونه منعی برای شکایت و اقامه دعوا وجود ندارد و اگر فردی بنا به دلایل مختلف، حقوق او مورد تضییع قرار گرفت، می‌تواند در این زمینه اقدامات لازم زا انجام دهد.

با توجه به این که امکان تخلف از طرف تمامی گروه‌های شغلی وجود دارد، قنادی و فروشندگان شیرینی نیز می‌توانند کارهای غیر قانونی نیز انجام دهند.

زمانی عموم مردم می‌توانند از یک مجموعه یا ارگان خاصی شکایت کنند که در این زمینه مدارک و مستندات کافی داشته باشند. شکایت بدون ارائه ادله قانونی معنا و مفهوم خاصی ندارد و مراجع رسیدگی‌کننده نیز هیچ گونه ترتیب اثری به شکایت شاکی نمی‌دهند.

حال این موضوع در ارتباط با شکایت از شیرینی فروشی نیز صدق می‌کند و اگر قصد دارید از این مراکز شکایت کنید، باید دلایل کافی ارائه دهید. در هر صورت زمانی می‌توان از این مراکز شکایت نمود که مرتکب تخلفی شده باشند یا کاری را انجام دهند که برخلاف مقررات قانونی باشد.

قنادی که انواع شیرینیجات را با قیمت بالا به مردم می‌دهد یا تخلف دیگری را در این حوزه انجام می‌دهد، باید از آن شکایت نمود.

شکایت از شیرینی فروشی سبب می‌شود تا سایر مشاغل نیز نتوانند تخلفات دیگری را انجام دهند و در این صورت زمینه بروز تخلف در جامعه به خودی خود کاهش می‌یابد.

مشتری که برای خرید شیرینی به قنادی مراجعه می‌کند، اگر متوجه تخلف گران فروشی شود، باید در اسرع وقت آن را با مراجع ذی‌ربط در میان بگذارد.

تخلف گران فروشی اگر از سوی مراجعی مانند تعزیرات محرز گردد، مجازات سنگینی برای فروشندگان اعمال می‌شود و در نهایت امکان توقیف کسب و کار مربوطه وجود دارد.

شاکی این حق را دارد تا با ارائه مستندات کافی به مرجع ذی‌صلاح از قنادی متخلف شکایت کند و در نهایت با بررسی‌های انجام شده اشخاص خاطی جریمه خواهند شد.

در واقع این که شهروندی تخلفات فروشندگی را به مراجع مربوطه گزارش می‌دهد، وظیفه شهروندی خود را ادا کرده است و این موضوعات سبب می‌شود تا زمینه ایجاد تخلفات گسترده در جامعه به طرز قابل توجهی کاهش یابد.

همچنین اگر قنادی اقدام به فروش شیرینی بی‌کیفیت بنماید، مرتکب تخلف غیر قانونی شده و باید علیه آن شکایت شود.

به منظور شکایت از این مراکز بهتر است که ابتدا تخلف صورت گرفته را به اطلاع مراجع صالح برسانید تا تحقیقات لازم در این حوزه انجام شود.

همچنین اگر فروشنده شیرینی به شما توهین کرد یا رفتاری را انجام داد که برخلاف حقوق شهروندی باشد، باز هم امکان شکایت برای شما وجود دارد.

علاوه بر این که وقوع جرم از طرف قنادی می‌تواند در شرایطی نیز بدون اعلام شکایت از سوی شاکی از جانب مراحع قضایی مستقیما مورد رسیدگی قرار گیرد.

عوامل موثر در شکایت از شیرینی فروشی

تخلفات که اصناف مختلف انجام می‌دهند، باید تحت هر شرایطی مورد بررسی قرار گیرند. حال این بررسی‌ها می‌تواند مستقیما از طرف مراجع صالح انجام شود یا به دلیل گزارشات واصله از طرف شهروندان صورت گیرد.

تفاوتی بین نوع تخلف انجام شده توسط شیرینی فروشی وجود ندارد و در هر صورت با بروز جزئی‌ترین تخلف نیز باید اقدامات لازم جهت طرح شکایت را انجام داد.

همانطور که گفته شد، شاکی برای شکایت از قنادی باید دلایل موجه و منطقی به مراجع رسیدگی‌کننده ارائه دهد. عدم ارائه ادله کافی می‌تواند به تبرئه شدن فروشنده منتهی شود و شکایت فرد شاکی به نتیجه نمی‌رسد.

معیار ثابتی برای دلایل شکایت از قنادی و شیرینی فروشی‌ها وجود ندارد و گستردگی آن‌ها سبب می‌شود تا شهروندان بتوانند طرح شکایتشان را در این زمینه مطرح کنند.

دانستن دلایلی که منجر به شکایت از این مراکز شود، برای شاکیان بسیار حائز اهمیت است و از این طریق به راحتی می‌توانند شکایت خود را به صورت قانونی مطرح کنند.

شهروندی که از سطح کیفیت خدمات ارائه شده توسط این مراکز رضایت کافی ندارد و یا به هر دلیلی قصد دارد از آن‌ها شکایت کند، باید دلایل موجه و قانونی داشته باشد.

این که شاکی نتواند در این زمینه به دلایل قانونی در زمان طرح شکایت استناد کند، می‌تواند منجر به بروز مشکلات فراوان برای وی شود.

موارد زیر می‌تواند موجب بروز نارضایتی شهروندان از خدمات صنف فروشندگی شیرینی شود که در صورت تداوم این مشکلات منجر به شکایت نیز می‌شود.

بنابراین تخلفات بارز قنادی که می‌تواند منجر به شکایت شوند، عبارتند از:

  • ارائه شیرینی بی‌کیفیت
  • فروش انواع شیرینی با قیمت‌های بالا
  • عدم رعایت نکات بهداشتی در تهیه شیرینی و فروش آن‌ها به مشتریان
  • گران فروشی
  • اخذ مبالغ بالا از مشتریان در قبال ارائه خدمات مرتبط با شیرینی فروشی
  • برخورد نامناسب فروشنده قنادی با خریداران
  • توهین فحاشی فروشنده به مشتری
  • عدم مسئولیت‌پذیری شیرینی فروشی در قبال تخلف انجام شده

مواد مزبور تنها بخشی از دلایل اصلی شکایت از قنادی به شمار می‌رود. در واقع هرکدام از دلایل فوق می‌تواند در نهایت به این موضوع منتهی شود که مردم از این مراکز شکایت کنند.

با توجه به این که شاکی برای اثبات ادعادی خود باید دلایل و مستندات کافی در اختیار مرجع رسیدگی‌کننده قرار دهد، دلایل فوق می‌تواند مدرک کافی برای اثبات تخلف از طرف شیرینی فروشی نیز باشد.

می‌توان گفت که دلایل ذکر شده نوعی تخلف از سوی قنادی ها محسوب می‌شود و عموم مردم می‌توانند به استناد آن شکایت خود را در مراجع قانونی طرح کنند.

در واقع اگر مراکز فروش شیرینی چنین تخلفاتی را انجام دهند، شهروندان باید برای دستیابی به حقوق عامه خود از آن‌ها شکایت کنند.

برخی از مردم با مشاهده چنین مواردی علیه مراکز مزبور طرح دعوا نمی‌کنند و این موضوع سبب می‌شود تا تخلفات بعدی نیز از سوی آن‌ها رخ دهد.

در مواقعی نیز قنادی‌ها رفتارهایی را انجام می‌دهند که مصداق بارز جرم هستند و در این صورت شاکی باید این موضوع را از طریق مراجع قضایی پیگیری کند.

مراجع صالح به رسیدگی شکایت از قنادی

زمانی که فروشنده اقدام به تخلف می‌کند و شما قصد دارید از او شکایت کنید، باید شکایت خود را در مراجع صالح مطرح کنید. در واقع مهم‌ترین بخشی در اقامه تمامی دعاوی مراجعه به مراجع رسیدگی‌کننده ذی‌صلاح است.

اگر شکایتی را علیه فروشنده متخلف در مرجعی که مطرح کنید که صلاحیت رسیدگی را نداشته باشد، در این صورت درخواست شما رد شده و امکان بررسی شکایتتان وجود ندارد.

برای هر صنفی، یک سری از مراجع رسیدگی صالح به رسیدگی به تخلفات آن‌ها هستند که برای صنف شیرینی فروشی نیز مراجع معینی تعریف شده است.

در واقع دانستن مرجع صالح به رسیدگی شکایت از قنادی از آن جهت اهمیت دارد که شاکی ثبت شکایت خود را در کدام سازمان یا ارگان انجام دهد.

همچنین مراجع صالح به رسیدگی شکایت از این مراکز براساس نوع موضوع شکایت تقسیم‌بندی می‌شوند. بنابراین هر موضوع شکایتی را نمی‌توان در یک مرجع خاص مورد بررسی قرار داد.

در هرصورت برای شکایت از صنف قنادی مراجع مختلفی در قانون تعریف شده است که شاکی می‌تواند از جهات مختلف در این زمینه طرح شکایت کند.

اگر به هر دلیلی با فروشنده شیرینی مشکل پیدا کردید، بهتر است قبل از طرح شکایت به صورت مسالمت آمیز اختلاف بین خود را حل و فصل کنید.

در صورتی که اختلاف از این طریق قابل برطرف شدن نباشد، در نهایت باید از طریق مراجع قانونی به اقامه دعوا بپردازید.

مراجعی که می‌توان شکایت از قنادی را در آن مطرح نمود، به شرح زیر است:

تخلفات قنادی

اتحادیه صنف قنادان

یکی از مراجعی که صلاحیت رسیدگی به شکایت قنادی و شیرینی فروشی را دارند، اتحادیه صنف قنادان است. این امکان برای شاکی وجود دارد تا تخلف صورت گرفته از جانب مراکز شیرینی فروشی را در این اتحادیه مطرح کنند.

شکایت از شیرینی فروشی به صورت مستقیم مطرح می‌شود و این اتحادیه با در نظر اقدامات قانونی اقدام به بررسی شکایت می‌نماید.

کلیه مراکز فروش شیرینی، زیر نظر مرجعی تحت عنوان اتحادیه صنف امور قنادان فعالیت می‌کنند. در واقع این اتحادیه با دقت فراوان تمامی امور و فعالیت‌هایی که مراکز فروش انجام می‌دهند را بررسی نموده و تخلف جزئی از آن‌ها می‌تواند موجبات شکایت را فراهم آورد.

مشتریانی که از این مراکز بنا به هر دلیلی رضایت ندارند، می‌توانند شکایت خود را در این اتحادیه ثبت کنند. بعد از ثبت شکایت، مراکز ذی‌ربط در اتحادیه اقدامات لازم را جهت رسیدگی به شکایت طرح شده انجام می‌دهند.

در هر صورت، شاکی باید به صورت حضوری به این مرجع مراجعه کرده و در نهایت با رعایت موازین خاص، شکایت را به ثبت برساند.

لازم به ذکر است که مشتری برای شکایت از قنادی باید مراحلی را در این اتحادیه انجام دهد تا در نهایت به تقاضای او رسیدگی شود. بنابراین رسیدگی به شکایت از شیرینی فروشی یا قنادی، پروسه نسبتا طولانی دارد که شاکی باید به درستی آن را انجام دهد.

در واقع با توجه به طولانی بودن روند شکایت، متقاضیان باید مدت زمانی را تا اتخاذ تصمیم نهایی از اتحادیه صنف شیرینی فروشان در انتظار باشند.

با صدور تصمیم نهایی از این مرجع، در نهایت فروشندگان متخلف جریمه می‌شوند و حتی امکان توقیف فعالیت کاری تا مدت معین نیز وجود دارد. البته این اتحادیه زمانی می‌تواند مراکز قنادی را جریمه کند که ادعاهای مطرح شده به صورت قانونی بر علیه آن‌ها ثابت شود.

سازمان حمایت از مصرف‌کننده

مرجع صالح دیگری که برای شکایت از قنادی وجود دارد و شاکی قانونا می‌تواند تخلفات آن‌ها را گزارش دهد، سازمان حمایت از مصرف‌کننده است.

سازمان حمایت از مصرف‌کننده در جهت رسیدگی به شکایات مطرح شده، اقدامات لازم را جهت اثبات تخلف از طرف مراکز عرضه شیرینی انجام می‌دهد.

سازمان حمایت از مصرف‌کننده همان طور که از نام آن پیدا است، به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان در زمینه تهیه اجناس و محصولات مختلف ساماندهی شده است.

درواقع رسیدگی به شکایات مصرف‌کنندگان در خصوص تخلفات صورت گرفته از صنف قنادی از در صلاحیت این سازمان می‌باشد.

فرد شاکی باید به سازمان مزبور مراجعه کرده و شکایت خود را به ثبت برساند. البته رسیدگی به این گونه شکایات در سازمان حمایت از مصرف‌کننده کمی زمانبر است و پروسه مشخصی را طی می‌کند.

البته این سازمان برای پیگیری شکایات مردمی و رفاه حال شهروندان از قنادی سامان‌ه‌های را طراحی کرده است تا افراد به راحتی بتوانند شکایت خود را ثبت کنند.

متقاضیان و شاکیان ضمن مراجعه به سازمان استان مربوط شکایات، انتقادات و درخواست‌های خود را طرح و پیگیری نمایند. البته شاکیان برای اعلام نظر قطعی از سوی سازمان مربوطه می‌بایست مدت زمانی را منتظر بمانند تا نتیجه نهایی وصول شود.

اگر شاکی بتواند ثابت کند که قنادی اقدام به فروش شیرینی بی‌کیفیت می‌نماید یا تخلفات دیگری را انجام می‌دهد، سازمان حمایت از مصرف‌کننده برخورد جدی را با فروشندگان متخلف انجام می‌دهد.

شکایت از شیرینی فروشی از طریق سازمان مزبور می‌تواند تبعات مختلفی برای مراکز فروش متخلف داشته باشد و این امکان وجود دارد تا فعالیت قنادی متخلف برای مدت طولانی به حالت تعلیق درآید.

در این سازمان بخش‌های خاصی برای رسیدگی به شکایات مردمی از اصناف مختلف قرار داده شده است تا شهروندان به راحتی بتوانند شکایاتشان را از این طریق اعلام کنند.

سازمان تعزیرات

مرجع دیگری که می‌توان شکایات علیه مراکز عرضه و فروش شیرینی را در آن مطرح نمود، سازمان تعزیرات حکومتی است. این که شکایت شما از قنادی متخلف در چه مراجعی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، تا حدودی به نوع موضوع شکایت بستگی دارد.

از دلایلی که سبب شکایت از قنادی می‌شود، گران فروشی است. بحث گران فروشی در تمام اصناف کاری رخ می‌دهد و صرفا به این حوزه محدود نمی‌شود.

در هر حال اگر با مراجعه به شیرینی فروشی متوجه شدید که شیرینی و سایر محصولات با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به شما ارائه می‌شود، سریعا باید این موضوع را از طریق مراجع ذی‌ربط پیگیری کنید.

شکایت از اصناف مختلف به دلیل گران فروشی در کشورمان تقریبا به رویه ثابتی تبدیل شده است که این موضوعات در مرجع صالح مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

هیچکدام از قنادی‌ها به لحاظ قانونی حق ندارند که تعرفه خدمات خود را بالاتر از نرخ مصوب در اختیار شهروندان قرار دهند. چنین امری تخلف محسوب شده و امکان پیگیری و شکایت از طرف شهروندان وجود دارد.

مرجعی که به صورت تخصصی به تخلفات گران فروشی رسیدگی می‌کند، سازمان تعزیرات حکومتی است. وظیفه اصلی این سازمان، رسیدگی به تخلفات حوزه گران فروشی اصناف مختلف است و شاکایان باید شکایت خود را در این مرجع مطرح کنند.

برخلاف تصور اغلب افراد، تعزیرات یک سازمان غیر قضایی محسوب می‌شود که زیر نظر دولت فعالیت خود را انجام می‌دهد.

این سازمان صلاحیت رسیدگی به شکایت مربوط به گران فروشی اصناف مختلف از جمله قنادی را برعهده دارد.

در صورتی که مشتریان در زمان خرید شیرینی احساس کردند که قنادی اقدام به فروش شیرینی بالاتر از قیمت واقعی خود می‌کند، می‌توانند از طریق سازمان تعزیرات شکایت خود را مطرح کنند.

البته تخلف اعلام شده از سوی مردم ابتدا مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس نظارت‌های لازم به عمل می‌آید. به طور کلی اعلام نظر نهایی درمورد شکایت مطرح شده از سوی سازمان تعزیرات معمولا با تاخیر صورت می‌گیرد و دلیل آن هم بررسی‌های دقیق و لازم در این حوزه است.

به منظور شکایت واصله به سازمان تعزیرات مبنی بر گران فروشی مراکز فروش شیرینی، در وهله اول تیم تحقیقاتی را به محل ارسال می‌کند تا مراحل شکایت انجام شود.

ابتدا باید تخلف صورت گرفته در سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده اعلام شود و بعد از تشکیل پرونده، شکایت مربوطه به سازمان تعزیرات ارجاع داده می‌شود.

در صورتی که تخلف صورت گرفته توسط تعزیرات محرز گردد، رسیدگی به شکایت در مرحله رسیدگی قرار گرفته و در نهایت تصمیم نهایی اتخاذ می‌گردد.

کیک قنادی

سامانه 124

سامانه 124 به منظور رسیدگی به تخلفات گران فروشی اصناف مختلف طراحی شده است. بنابراین اگر قصد دارید از فروشندگان و مشاغلی که اقدام به گران فروشی می‌کنند، با سامانه مزبور در ارتباط باشید.

برای برخی از افراد ممکن است که شرایط ثبت شکایت به صورت حضوری به مراجعی چون سازمان تعزیرات فراهم نباشد، در این صورت می‌توانند اعتراضات و شکایات خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانند.

در واقع اگر شاکی نتواند به مراجع صالح حضورا مراجعه کند، به معنای عدم امکان ثبت شکایت قانونی توسط آن‌ها وجود ندارد.

مراجع ذی صلاح اقدام به طراحی سامانه‌ 124 نموده‌اند تا اگر فردی قصد شکایت از قنادی‌ها به دلیل گران فروشی را داشته باشد، بتواند آن را به صورت آنلاین ثبت کند.

در صورتی که شخصی به دلایل مختلف قصد شکایت از فروشندگان شیرینی یا اعلام تخلفات در این زمینه را داشته باشد، می‌تواند از طریق سامانه مزبور موضوع پیش آمده را پیگیری کند.

تخلفاتی که در سامانه 124 برای مراکز فروش شیرینی ثبت می‌شوند، از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند و در اسرع وقت به شکایات مطرح شده رسیدگی به عمل می‌آید.

درواقع زمانی که فردی شکایت خود را در این سامانه ثبت می کند، تیم نظارتی ابتدا موضوع مطرح شده را بررسی می کنند و سپس به واحد مربوطه فرستاده می شود تا تصمیمات لازم در این زمینه اخذ شود.

همچنین واحد تحقیقاتی برای شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 124 در نظر گرفته شده است تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

انجام عمل تحقیقاتی برای شکایات مردمی از شیرینی فروشی‌ها لازم و ضروری است، زیرا در وهله باید این موضوع ثابت شود که تخلفی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر.

اگر توسط واحد‌های تحقیقاتی وقوع تخلف به اثبات برسد، پرونده برای شکایت طرح شده تشکیل می‌شود و سپس به مراجع صالح ارسال می‌شود.

شکایات و گزارشات ثبت شده در سامانه برحسب موضوعی که دارند، به چند دسته تقسیم بندی می‌شوند و سپس توسط واحدهای مربوطه مورد پیگیری قرار می‌گیرند.

برای رسیدگی به این گونه شکایات نمی‌توان مدت زمان مشخص و ثابتی را در نظر گرفت و بسته به نوع گزارش می تواند متغیر باشد.

پروسه زمانی بررسی هر پرونده به نوع آن بستگی دارد. برخی پرونده‌ها باید فورا مورد رسیدگی قرار گیرند و رسیدگی به سایر پرونده‌ها مستلزم مدت زمان طولانی است. بنابراین همه این موضوعات به نوع شکایت بستگی دارد و ممکن است متفاوت باشد.

لازم به ذکر است که اطلاع رسانی های لازم درمورد شکایت ثبت شده در سامانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و همچنین امکان پیگیری شکایت مستقیما توسط شاکی وجود دارد.

سامانه 124 به صورت دائم فعال است و شهروندان می‌توانند شکایت خود را در ساعات مختلف ثبت کنند و هیچ محدودیتی بابت ثبت شکایت در این زمینه وجود ندارد.

خوشبختانه نحوه عملکرد این سامانه برای مردم رضایت بخش بوده است و بسیاری از شکایات مطرح شده علیه فروشندگان متخلف در حوزه فروش شیرینی نتایج موثر داشته است.

این سامانه به طور شبانه‌روزی و در تمام ایام هفته آماده دریافت شکایات در زمینه گران فروشی مراکز عرضه‌کننده شیرینی است و هم ‌وطنان می‌توانند از نقاط مختلف کشور با شماره تلفن 124 تماس گرفته و شکایات خود را در این زمینه مطرح کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

فرآیند مربوط به شکایت از قنادی

برای شکایت از قنادی به این موضوع باید واقف باشید که مراحل مختلفی را می‌بایست طی کنید. در واقع مراحل شکایت از شیرینی فروشی فرآیند خاصی دارد که شاکی باید تا آخرین مرحله، تمامی اقدامات لازم را به درستی انجام دهد.

اگر فرآیند رسیدگی به شکایت طبق اصول و مقررات خاص آن انجام نشود، شاکی نمی‌تواند به نتیجه دلخواه خود در پرونده مطروحه برسد.

علاوه بر این مرجع رسیدگی‌کننده به شکایاتی که بدون انجام مراحل قانونی به ثبت رسیده‌اند، ترتیب اثر نخواهد داد.

بسیاری از افراد ممکن است که با مراحل شکایت از اصناف مختلف آشنایی نداشته باشند که در این صورت قبل از ثبت شکایت باید در این زمینه آگاهی خود را افزایش دهند.

صرف ثبت و دریافت شکایت جزو مراحل اصلی مربوط به شکایت از قنادی نیست و باید فرآیند دیگر آن مانند بررسی توسط مرجع مربوطه و احراز تخلف صورت گرفته انجام شود.

شاکی برای شکایت از شیرینی فروشی متخلف باید مراحل زیر را انجام دهد:

مرحله اول: دریافت و ثبت شکایت

قاعدتا تا زمانی که شاکی اقدام به ثبت شکایت نکند یا تخلفی گزارش نشود، امکان شکایت از هیچ صنفی وجود ندارد.

در صورتی که شهروندان به دلیل تخلف صورت گرفته اقدام به شکایت نمایند یا مرجع ذی‌صلاح راسا تخلف رخ داده را مشاهده کند، پروسه مربوط به شکایت از قنادی از سر گرفته می‌شود.

در واقع مرحله نخست شکایت از قنادی، دریافت و ثبت شکایت است. ثبت شکایت از طرف مشتریان انجام گرفته و دریافت آن از طریق مراجع صالح انجام می‌شود.

این امکان برای شهروندان وجود دارد تا در صورت مشاهده تخلفاتی مانند ارائه شیرینی بی‌کیفیت یا عدم رعایت اصول بهداشتی در تهیه شیرینی و موارد دیگر، مراتب را به اطلاع مراجع ذی صلاح برسانند.

مصرف کننده دارای یک سری حق و حقوق قانونی است و اگر حق آن به دلایل مختلف پایمال شود، باید از طریق مراجع قانونی اقدام به شکایت کند.

اگر شهروندی در مورد عرضه و ارائه خدمات از طرف شیرینی فروشی شکایتی داشته باشد، در وهله اول باید به سازمان حمایت از مصرف‌کننده مراجعه کند.

در واقع اگر به دلیل تخلفاتی که قنادان در حوزه تولید شیرینی انجام می‌دهند، قصد شکایت داشته باشید، مرجعی که باید شکایت آن را در آن به ثبت برسانید، سازمان حمایت از مصرف‌کننده است.

البته تخلفات این حوزه را می‌توانید از طریق اتحادیه صنف قنادان استان خود نیز پیگیری کنید و در هرصورت مراجع صالح به شکایات واصله ترتیب اثر داده و در اسرع وقت اقدامات لازم جهت بررسی آن را نیز انجام می‌دهند.

ویترین قنادی

مرحله دوم: بررسی شکایت

در وهله اول باید مشخص شود که قصد دارید به چه دلیلی از شیرینی فروش متخلف شکایت کنید. با مشخص شدن نوع موضوع شکایت می‌توانید به مرجع صالح در این زمینه مراجعه کنید.

اگر به دلیل گران فروشی از قنادی شکایت شده باشد، بررسی آن در سازمان تعزیرات صورت می‌گیرد. شاکی می‌تواند با مراجعه مستقیم به این سازمان و نامه نگاری کتبی یا با ثبت گزارش تخلف در سامانه 124، شکایت را جهت بررسی به مرجع مربوطه ارسال نماید.

در هرصورت زمانی که شکایتتان به ثبت رسید، نوبت به مرحله بررسی شکایت می‌رسد. مرجع صالح بعد از دریافت شکایت اقدام به بررسی آن با جزئیات کامل می‌کند.

بررسی شکایاتی که از صنف قنادی می‌شود، تقریبا زمانبر است و ممکن است که تا چندین ماه طول بکشد. در واقع مرجع رسیدگی‌کننده باید تمامی فرآیند و مراحل مربوط به بررسی شکایت واصله را انجام دهد تا بتواند تکلیف تخلف صورت گرفته را تعیین نماید.

زمانی که شاکی ادعای انجام تخلفی را از فروشنده مطرح می‌کند، مرجع رسیدگی‌کننده نمی‌تواند به صرف گفته او اقدام به صدور رای کند.

بنابراین در این مرحله، تیم تحقیقاتی به مرکزی که از آن شکایت شده است، مراجعه کرده و با بررسی تحقیقات خود، نتیجه را اعلام وصول می‌کنند.

مرحله سوم: ارجاع تخلف به مراجع ذی‌صلاح

بعد از ثبت و دریافت و شکایت و بررسی آن توسط کارشناسان مربوطه، تخلف صورت گرفته به واحد اجرائی مرجع ذی‌صلاح ارجاع داده می‌شود.

ارجاع تخلف به مرجع ذی ربط به معنای احراز تخلفات صورت گرفته از طرف فروشنده است و باید تصمیم نهایی نیز اتخاذ شود.

در این مرحله که تقریبا مرحله پایانی شکایت از قنادی است، رای نهایی در مورد تخلفی که این مراکز انجام داده اند، صادر می‌شود و مرتکبین مطابق قانون مجازات خواهند شد.

تنظیم شکایت نامه جهت شکایت از شیرینی فروشی متخلف

اختلاف و طرح شکایت بین فروشندگان شیرینی و خریداران یک امر بدیهی است و در بسیاری از حوزه‌های کاری این امر به وقوع می‌پیوندد.

ثبت شکایات و رسیدگی به اعتراضات مردمی در مورد نحوه عملکرد این مراکز توسط مراجع صالحی چون سازمان تعزیرات رسیدگی می‌شود.

در هر صورت چنانچه قصد شکایت علیه قنادی را دارید، باید در وهله اول بتوانید شکایت نامه مرتبط با مشکلی که برایتان ایجاد شده است، تنظیم کنید.

در صورتی که تنظیم شکایت نامه بدون در نظر گرفتن اصول و مقررات مربوطه انجام شده باشد، توسط مراجع ذی صلاح رسیدگی نخواهد شد.

ارائه شکایت نامه به مرجع رسیدگی‌کننده در واقع اولین و مهم‌ترین قدم در شکایت از قنادی است. بنابراین اگر تمایل دارید که شکایت شما در اسرع وقت و بدون وجود مشکل خاصی مورد بررسی قرار گیرد، باید بتوانید شکوائیه با رعایت اصول قانونی تهیه نمایید.

تنظیم شکوائیه اصولا توسط وکلا و کارشناسان حقوقی صورت می‌گیرد که تنظیم آن را باید برعهده اشخاص متخصص این حوزه قرار دهید.

به همین سبب تهیه و تنظیم شکوائیه مرتبط با موضوع شکایت از شیرینی فروشی را می‌توانید در اختیار سامانه شکایت 24 قرار دهید.

ارائه مشاور حقوقی برای شکایت از قنادی توسط وکلای متخصص

امکان بروز رفتارهای غیر قانونی و انجام تخلفات از جانب صنف فروشندگان شیرینی وجود دارد و مطابق قانون این حق برای مشتریان وجود دارد تا در این خصوص رسیدگی به شکایات خود را از طریق مراجع صالح درخواست کنند.

به همین جهت اگر قصد شکایت از این مراکز را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس‌های متنوع سامانه شکایت 24 است.

در این صورت می‌توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار شما قرار دهیم. طرح شکایت از شیرینی فروشی به دلیل انجام تخلفات، نیازمند رعایت یک سری شرایط قانونی است که بدون بهره گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

ما در این سامانه با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از مجموعه‌های فروش شیرینی را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماییم.

استفاده از خدمات سایت شکایت 24 می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح شکایت علیه فروشندگان متخلف در این حوزه به شمار رود.

شکایت 24 آماده خدمت رسانی در ارائه انواع خدمات حقوقی نظیر تنظیم شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه و مشاوره‌های تخصصی می‌باشد.

قبل از هر اقدام حقوقی بهتر است از مشاوره‌های تخصصی این سایت که توسط وکلا و کارشناسان مجرب و متخصص انجام می‌شود، استفاده کنید و از راهنمایی‌های مشاوران متخصص در این زمینه بهره‌مند شوید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

دونات

بهره‌مندی از مشاوره حقوقی سامانه شکایت 24

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات حقوقی دست یافت، مشاوره حقوقی است. در واقع از طریق مشاوره حقوقی می‌توان به موضوعات و مسائلی که در مورد آن دچار مشکل شده‌اید، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

بین مشاوره حقوقی و اطلاعات حقوقی معمولا مرز مشخصی وجود ندارد اما یقینا برخورداری از مسائل این چنینی بدون بهره‌مندی از متخصصین حقوقی عملا غیر ممکن است.

گفتنی است که از روش‌های دیگری که می‌توان به اطلاعات حقوقی دست پیدا کرد، مراجعه به وکیل دادگستری است.

این که در زمینه‌های حقوقی به وکیل یا کارشناس حقوقی مراجعه شود، بستگی به نظر افراد دارد و نمی‌توان طرفین را ملزم کرد که الزاما برای طرح دعوا از وکیل استفاده کنند.

برای دریافت مشاوره حقوقی در وهله اول جستجو ساده در سایت انجام دهید و با مجموعه‌ها و سامانه‌های حقوقی گوناگونی آشنا خواهید شد.

اگر تمایل دارید که با وکلا و متخصین حقوقی در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24 یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما خواهد بود.

گاهی اوقات دیده شده است که اشخاص مختلفی از مجموعه‌ای مشاوره حقوقی دریافت کرده‌اند اما از شرایط کاری و نحوه عملکرد آن‌ها رضایت کافی نداشته‌اند.

با توجه به این که طی چند سال اخیر تعداد مجموعه‌هایی که با هدف سوء استفاده از موکلین اقدام به اخذ مبالغ بالا به عنوان حق‌المشاوره می‌کرده‌اند و در قبال آن هیچ گونه خدماتی را ارائه نداده‌اند، زیاد شده است، باید برای دریافت مشاوره حقوقی به مجموعه‌ای مراجعه کنید که دارای سابقه چندین ساله در این زمینه باشد.

مشاوره‌های حقوقی شکایت 24 به صورت آنلاین، تلفنی و در بستر فضای مجازی نیز انجام می شود که برای افراد مزیت‌های فراوانی دارد.

یکی از این مزیت‌ها برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی است. از طریق مشاوره حقوقی این سامانه می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه اقامه دعاوی حقوقی و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از مشاوره حقوقی این سامانه، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد مسائل مختلف کسب کرد.

با توجه به این طرح دعاوی حقوقی از طریق مراجع قانونی، کمی زمانبر و نیازمند رعایت یک سری موارد قانونی است و اصول دادرسی مشخص دارد، که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

در صورتی که قصد دارید از قنادی متخلف شکایت کنید اما با نحوه و مراحل طرح شکایت در این زمینه آشنا نیستید، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

چرا شکایت 24 را انتخاب کنیم؟

سامانه شکایت 24 با بهره مندی از وکلا، کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

همچنین این سامانه علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی و نحوه قرارداد نویسی نیز خدمات رسانی نیز می‌کند.

در هر صورت چنانچه به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و قصد تنظیم شکایت حقوقی در مراجع قضایی و به تبع آن تنظیم دادخواست، شکوائیه و سایر اوراق قضایی را دارید، قبل از هر اقدام حقوقی به سایت شکایت 24 مراجعه کنید و خدمات و امکانات آن بهره مند شوید.

باتوجه به این که شکایت 24 سابقه چندین ساله در زمینه ارائه خدمات حقوقی دارد و بهترین و مجرب‌ترین حقوقدانان کشور در این مجموعه فعالیت می‌کنند، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب افراد مختلف برای بهره مندی از امکانات و خدمات حقوقی باشد.

در ارتباط با نحوه شکایت از صنف شیرینی فروشی و مراحل آن، توضیحاتی ارائه شد اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

‫10 دیدگاه ها

  1. شیرینی بسته بندی شده که روی جعبه تاریخ تولید و نام تولید کننده درج نشده اصلا نخرید .

  2. شیرینی مونده بو می دهد وسپس تغییر رنگ و بافت و در نهایت کرم میگذارد من از شیرینی فروشی جشنواره شیرینی خریدم پر از کرم بود . مسئولین بهداشت چکار میکنین فقط حقوق نجومی می‌گیرید و پاداش !!!!

  3. وزارت بهداشت و اتحادیه قنادی ها باید روی شیرینی فروشی‌ها نظارت داشته باشن .روی جعبه شیرینی باید تاریخ تولید و مصرف و نام تولید کنند درج شده باشد .

  4. وزارت بهداشت هیچ نظارتی بر مواد غذای ندارد. از شیرینی فروشی جشنواره شیرینی خریدم پر از کرم بود .

  5. یه فامیلی داشتیم که تو شیرینی فروشی کار میکرد.میگفت هیچوقت شیرینی که به رنگ قهوه ای یا تیره ست نخرید.شیرینی های کهنه رو میریزن دستکاه و میکس میکنن ازش یه شیرینی دیگه درست میکنن میدن مردم.پس چی،اون همه شیرینی کهنه رو خودشون میخورن؟اون فامیلمون میکفت حتی واسه تولد بچه تون خودتون کیک درست کنید.دیده بود شیرینی که پراز پروانه بوده اومدن از قنادی ببرن کارگاه یه شیرینی دیگه ازش درست کنن.شیرینی که شکل سیگاره.فقط شیرینی رنگ روشن و زرد رنگ بخرید.

    1. از خرید شیرینی بسته بندی شده در مغازه بدون تاریخ تولید و نام تولید کننده جدا خوداری کنید

    2. قنادی نیشکر در چهارراه عبدالمطلب قیمت زولبیا و بامیه رو250هزار تومان بابت ا کیلو میفروشند

  6. امشب،شب یلدا رفتیم از قنادی الماس غرب واقع در باغ فیض تهران خرید کردیم.نه تنها سواستفاده میکنند بلکه بسیار هم حق به جانب هستند.زورشون میاد قیمت هارو بگن،درصورتیکه باید قیمت هارو زده باشند.
    ازشون شیرینی گردویی و کشمشی خریدم همه رو به قیمت گردویی حساب کرد ،درضمن قیمت هارو هم نمیزنه که مردم نفهمند،تازه فاکتور خرید هم ندادن که بهانه دست کسی ندن،احتمالا قبلاً هم دزدی هاشون گزارش شده،دیگه خبره هستند .

  7. دزدان از خدا بیخبر که یک کیلو آرد و خامه که ۲۰ تومان بیشتر نمیشه را تبدیل به ۷ برابر میکنند و به ملت غالب میکنند

  8. سلام امروز غروب بتاریخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ به شیرینی فروشی نارگیل در خیابان شهران ، نبش خ یکم مراجعه کردم و متاسفانه یک خانم بدون ماسک که بامیه پس آورد و گفت ماشین بردم و خوشمون نیامد را ازش قبول کردن و جعبه مرجوعی را رو بقیه بامیه ها خالی کردند. بسیار غیر بهداشتی . اعتراض کردم پاسخگو نبودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا