پیرامون شکایت

شکایت غیر حضوری چگونه قابل انجام است؟

نهادهای قضایی کشور و در راس آن قوه قضاییه سالانه با شش میلیون پرونده قضایی در داداگاه ها، دادسراها، شوراهای حل اختلاف، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری و غیره مواجه است که باید به همه آن ها در کمترین زمان ممکن رسیدگی نماید.

سال هاست که سیستم قضایی کشور و مسئولین امر نهادهای مختلف که همه روزه در گیر شکایت های مردمی بوده اند مانند سازمان تعزبرات حکومتی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، پلیس فتا و غیره به دنبال تسهیل طرح شکایت و غیر حضوری نمودن آن هستند تا به صف های طویل و آزار دهنده که کرامت هر انسان و شهروند ایرانی را زیر سوال می برد پایان دهند و راهی را برای طرح بی درد سر و بی دغدغه شکایت عموم مردم پیدا کنند تا با رویکرد عدم حضور شهروندان در دادگاه ها و راه روهای پر پیچ وخم ادارات و وزارت خانه ها، حداق آرامش نسبی را در طرح شکایت، برای عموم مردم فراهم آورند.

همانگونه که ذکر شد هر سال حدود شش میلیون، پرونده حقوقی و کیفری در سیستم قضایی کشور به ثبت می رسد و درباره آن مطمئنا تصمیم گیری قضایی نیز خواهد شد، پرونده هایی که دو طرف دعوا دارد و حداقل 12 میلیون نفر از هموطنان را درگیر خود می کند، یعنی تقریبا از هر شش شهروندی که در خیابان می بینید، یک نفر پرونده ای باز در محاکم کل کشور دارد.

آمارهایی که نشان می دهد ایرانی ها دست به شکایتشان بسیار خوب است و متاسفانه وقتی پای منافع شخصی به میان می آید، از هیچکس نخواهند گذشت.

مطمئنا کسی را در محاکم قضایی نمی توان یافت که از تاخیر در صدور رای پرونده خود رضایت داشته باشد. همه ما بابت تاخیر در صدور احکام پرونده های قضایی اعتراض داریم.

همچنین بخوانید

البته کمی هم با یکدیدگر رو راست باشیم، مقصران اصلی تاخیر در رسیدگی به پرونده های قضایی خودمان هستیم که بعضا با طرح شکایت های واقعا بی اهمیت و غیر موجه در خیلی از موارد، فضای دادرسی کشور را این حد شلوغ و تنش زا و به هم ریخته نموده ایم.

در صورتی که شما نیز از مخاطبین محترم شکایت 24 هستید و به دنبال طرح شکایت در ادارات یا محاکم کشور می باشید، و هیچ اطلاعی از روند غیر حضوری شدن فرایند رسیدگی به شکایت یا دادرسی الکترونیک ندارید، می توانند با دنبال نمودن این مقاله با نحوه و چگونگی طرح شکایت در ادارات یا وزارت خانه ها یا برخی مراجع قضایی و دفاع در مقابل دعوای مطرح شده، آشنایی لازم را کسب نموده و دعوا یا دفاع قابل قبولی را در این خصوص مطرح نمایید.

رسیدگی غیر حضوری

غیر حضوری شدن دعاوی زوجین در دادگاه های فرسایشی خانواده

دعاوی زن و شوهری یکی از پر تراکم ترین دعاوی در پرونده های قضایی برای وکلای دادگستری است.

اختلافاتی که به دعواهای خانوادگی مشهور هستند و معمولا پیچیدگی های خاص خود را محاکم خانواده دارند. از ثبت واقعه طلاق تا استرداد جهیزیه، استرداد طفل، حضانت، ملاقات فرزند، حکم مهریه، نفقه، نحله و غیره.

تا مدتی قبل درباره تمام این پرونده ها و شکایات مجبور بودیم پرونده های مربوط به این دعاوی را در دادگاه های پر پیچ و خم خانواده و با پروسه بسیار زمان بر و طبیعتا با صرف هزینه های بسیار بالا، طی نماییم.

دفاتر خدمات الکترونیکی قوه قضاییه از سال های گذشته و بسیاری از وکلای دادگستری از ابتدای سال 99 کلیه شکایات مربوط به دعاوی خانواده را  به صورت کاملا غیرحضوری و بدون حضور موکل یا خواهان و خوانده در محاکم خانواده به سر انجام می رسانند.

حتی اگر معلومات حقوقی شما کفاف تنظیم یک دادخواست یا شکایت در زمینه دعاوی خانوادگی را نمی دهد، شما قادر خواهید بود به آسانی با ثبت درخواست در سایت شکایت 24 و پرداخت هزینه های مربوطه به آن، تا حد ممکن در وقت و انرژی خود صرفه جویی کرده و مسیر قضایی پرونده خود را به صورت غیر حضوری به وکلای متبحر وبا تجربه خانواده بسپارید.

غیر حضوری شدن کلیه دعاوی در شوراهای حل اختلاف

شوراهای حل اختلاف از مراجع قضایی تحت نظارت وزارت دادگستری هستند که به بسیاری از پرونده های حقوقی با سقف مالی کم و یا دعاوی غیر مالی مشخص شده در قانون رسیدگی می نمایند.

ثبت دادخواست و شروع رسیدگی در شوراهای حل اختلاف دارای پیچیدگی های خاص خود است ولی سختی کار اقامه دعوی در دادگاه ها را ندارد و از سادگی و سهولت بیشتری برخوردار می باشد.

علت این امر هم جلوگیری از زمان بر شدن روند رسیدگی به اختلافات است.

هدف دیگر تشکیل شوراهای حل اختلاف، برقراری صلح و سازش بین اشخاص است که در این راستا، شورای حل اختلاف نیز نسبت به صدور حکم قضایی اقدام می کنند.

مراحل شکایت در شورای حل اختلاف، کاملا منحصر به فرد بوده و اصحاب دعوا باید مراحل خاصی را طی نمایند تا به رای یا نظر قطعی دادگاه برسند.

هزینه دادرسی در این مرجع هم تابع قوانین خاصی است و شوراها تا سقف خاصی از دعاوی مالی و برخی دعاوی غیرمالی صالح به رسیدگی هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهد شد.

گستردگی شکایت های ارجاع شده از مراجع قضایی به شورا ها هر چند اندکی از حجم کاری دادگاه ها را کم کرده، ولی به حدی این دعاوی زیاد است که تا سالیان گذشته درب هر شورای حل اختلاف مملو  از جمعیت بود.

خوشبختانه با آغاز به کار سامانه ثنا و ثبت دعاوی شوراها در این سامانه و غیر حضوری شدن فرآیند تشکیل پرونده و مراحل ابلاغ و اخطاریه، هم اکنون اغلب شورا های حل اختلاف سطح کشور خالی از جمعیت بوده و طرفین دعوا با ثبت شکایات خود از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا با سپردن امر دادرسی به وکلای دادگستری، صرفا در زمان جلسه رسیدگی در شوراها حاضر می شوند.

البته اگر امر دعوا به وکیل سپرده شود دیگر نیازی هم به حضور موکلین در هیچ یک از مراحل رسیدگی نیست.

برخی از صلاحیت های شوراهای حل اختلاف به شرح زیر است:

  • دعاوی مالی مربوط به اموال منقول تا نصاب بیست میلیون تومان
  • تمام دعاوی مربوط به تخلیه عین مستاجره به جز دعاوی مربوط به سرقفلی و حق کسب و پیشه
  • دعاوی تعدیل اجاره بها در صورتی که در رابطه استیجاری اختلافی وجود نداشته باشد
  • صدور گواهی حصر وراثت، مهر و موم ترکه، تحریر ترکه، رفع آن
  • ادعای اعسار از پرداخت محکوم به، در صورتی که شورا نسبت به اصل دعوی رسیدگی کرده باشد
  • دعاوی خانواده راجع به مهریه، جهیزیه و نفقه تا نصاب مقرر در بند الف
  • تامین دلیل
  • جرائم تعزیری که صرفا مستوجب مجازات جزای نقدی درجه هشت باشد

تنظیم شکایت

غیر حضوری شدن طرح شکایت از ادارات دولتی یا وزارت خانه ها  با استفاده از سامانه 136

اگر از نحوه خدمات یک اداره، وزارتخانه یا ارگان دولتی به سطوح آمده و نارضایتی داشتید، بدترین انتخاب برای شما طرح موضوع شکایت پیش مدیران و مسئولان آن اداره است.

مطمئن باشید در عالم همکاری هیچ گاه به اعتراضات و شکایات شما ترتیب اثر جدی داده نخواهد شد.

سازمان بازرسی کل کشور برای رفع این موضوع و رسیدگی کامل به شکایات ارباب رجوع، سامانه غیر حضوری و تلفنی راه اندازی نموده، که عموم مردم قادرند خیلی آسان و بی دردسر شکایت های خود را در هر زمینه ای از کلیه نهاد های دولتی و کارکنان آن ها مطرح کنند.

به شما توصیه می کنیم در هنگام ثبت شکایت در سامانه 136 سازمان بازرسی کل کشور، به وظایف و تکالیف اجتماعی هم به عنوان یک شهروند توجه نموده و حتی اگر در آن ذی نفع هم نبودید، مسئولیت اجتماعی شما ایجاب می نماید در صورت وقوع فساد و وجود جرم در دستگاه های دولتی و از بین بردن در محیط زیست و منابع طبیعی توسط این دستگاه ها واکنش نشان داده و حتما اعتراضات خود را به صورت غیر حضوری در سامانه 136 ثبت نمایید.

مسئولین سازمان بازرسی کل کشور این قول مساعد را داده اند که در کمترین زمان ممکن به این اعتراضات رسیدگی نموده و معترض را نیز در جریان و سیر مراحل شکایت خود قرار خواهند داد.

طرح شکایات غیر حضوری در سامانه پلیس فضای مجازی کشور

طرح شکایت به پلیس فتا کار چندان پیچیده ای نیست و راه های بسیار آسانی برای آن درنظر گرفته شده و عموم مردم می توانند با کسب مشاوره از یک وکیل متخصص و در موضوعات مختلفی که در صلاحیت رسیدگی و تعقیب این نهاد انتظامی است، نسبت به طرح شکایت خود به صورت کاملا غیر حضوری اقدام نمایند.

سالیان سال است که با پیشرفت و افزایش روز افزون شبکه های اجتماعی و فعالیت در فضاهای مجازی، شاهد آن هستیم که به همان میزان نیز جرائم و تخلف در این فضاها افزایش روز افزونی داشته به نحوی که متاسفانه همه روزه تخلفات و جرایم جدیدی در حال شکل گیری در این فضاهاست.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نهادی را در زیر مجموعه خود تحت عنوان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات، که به اختصار آن را پلیس فتا می نامند، تشکیل داده و این نهاد را مامور رسیدگی به جرایم و تخلفات در حوزه فضای مجازی کشور کرده است.

در ادامه به برخی صلاحیت های پلیس فتا اشاره می گردد:

  • دسترسی غیر مجاز به اطلاعات
  • هک نمودن حسابهای بانکی و برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی اشخاص
  • جعل رایانه‌ای، شنود غیرمجاز، تخریب و اخلال در داده‌ها و سامانه‌های رایانه‌ای و مخابراتی
  • جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی، سرقت و کلاهبرداری
  • هتک حیثیت و نشر اکاذیب
  • استفاده غیر قانونی از پهنای باند بین المللی برای برقراری ارتباطات مخابراتی
  • تولید و آموزش بدافزار‌ها یا نرم افزارهای ارتکاب جرایم سایبری و گذر واژه و اطلاعات کاربران و… از جمله موضوعاتی است که در صلاحیت پیگیری پلیس فتا قرار گرفته است.

لازم به توضیح است به دلیل ماهیت این جرایم و دلایل دیجیتالی آن، بر طبق قانون نهاد تخصص نیروی انتظامی  یا همان پلیس فتا، صلاحیت رسیدگی به کلیه جرایم واقع شده در این حوزه در بخش‌های امنیتی و سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور را داراست و کلیه جرایم احصاء شده به استناد قانون جرایم رایانه‌ای مجلس شورای اسلامی و قوانین مرتبط با حوزه تولید و تبادل اطلاعات توسط این نهاد انجام می شود.

وکلای دادگستری در شکایت 24 قادرند در مورد کم و کیف جرم واقع شده و نحوه تنظیم شکایت نامه، شما را راهنمایی کنند و می تواند بررسی نمایند که آیا ادله و مدارک کافی برای اثبات شکایت، از سوی شما ارائه شده است یا خیر؟

علاوه بر آن وکلای مجرب و متخصص قادرند نتیجه احتمالی شکایت شما را  تا حدودی پیش بینی نمایند و در روند رسیدگی و تسریع آن، نقش موثر و مثبتی ایفا کنند.

پس اگر شما هم قربانی کلاه برداران در فضای مجازی شده اید و می خواهید با یک وکیل درجه یک مشاوره داشته باشید، می توانید از طریق راه ارتباطی ما در شکایت 24، با مشاورین و وکلای متخصص در این زمینه ارتباط برقرار نمایید تا سریع ترین راه کار غیر حضوری شکایت به شما ارائه گردد.

شکایت آنلاین

طرح شکایات غیر حضوری در دیوان عدالت اداری

دیوان عدالت اداری مرجع رسیدگی به شکایت های مربوط به وزارتخانه ها، سازمان ها و ادارات دولتی است که در اجرای تکلیف مقرر شده در ماده ۲۳ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت، درگاه رسمی ثبت دادخواست غیرحضوری و الکترونیکی دیوان عدالت با نام سامانه ساجد به صورت رسمی افتتاح شد.

با افتتاح این درگاه خدمات الکترونیک دیوان عدالت اداری، ثبت دادخواست‌های بدوی و تجدیدنظر در این مرجع قضایی و از طریق اینترنت و بدون حضور فیزیکی برای شکات و دستگاه‌ های اجرایی طرف شکایت امکان‌ پذیر گردیده است

سامانه ساجد، سامانه ثبت و پیگیری درخواست های ارباب رجوع در دیوان عدالت اداری است. همکنون موارد ذیل در سامانه ساجد انجام می شود:

  • ثبت دادخواست های بدوی و تجدیدنظر
  • ثبت و پیگیری درخواست اعمال ماده ۷۹ (درخواست بررسی مجدد توسط رییس دیوان) و درخواست ماده ۸۹ (درخواست بررسی تعارض آرای شعب) از قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری
  • پیگیری ماده ۸۰ (درخواست ابطال مصوبات)
  • ارسال پاسخ اخطار رفع نقص، لوایح و نامه ها به بخش های مختلف در دیوان عدالت اداری

دستگاه‌های اجرایی هم که در مقام پاسخگویی و تجدیدنظرخواهی هستند از این پس نیاز به مراجعه حضوری به دیوان عدالت اداری یا دفاتر خدمات الکترونیک ندارند و می‌توانند دادخواست‌های تجدیدنظر را از اداره خود بدهند و این باعث می‌شود کار با سرعت و دقت بیشتری طی گردد.

شکاتی که مایل به ثبت دادخواست بصورت غیرحضوری هستند، می بایست قبل از ورود به سامانه دیوان عدالت اداری (ساجد)، از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سامانه ثنا ثبت نام نمایند که به نوعی احراز هویت قضایی است و از طریق همان شماره می‌توانند در سامانه ساجد ثبت نام کنند که مراحل بعد از ثبت‌نام نیز از طریق پیامک یا ابلاغ الکترونیک به درخواست کنندگان ارائه می‌شود.

از آن جایی که ثبت نام در سامانه ثنا و ساجد و دسترسی به اطلاعات کامل و جامع آن دارای پیچیدگی خاص خود است و ممکن است بی اطلاعی به برخی مسائل دشواری هایی را در بدو امر برای شما ایجاد کند، حتما قبل از هر گونه اقدام، با مشاوران حقوقی در این رابطه مشورت نمایید.

وکلا و مشاوران شکایت 24 آماده اند در هر زمان ممکن در تمامی مسائل مرتبط حقوقی شما را راهنمایی کرده و گره گشای مشکلات شما باشند.

طرح شکایت در سامانه غیر حضوری سازمان تعزیرات حکومتی

تعزیرات حکومتی به عنوان یک مرجع  کاملا اختصاصی در رسیدگی به تخلفات صنفی، اقتصادی و بهداشتی در مفهوم عام است.

همچنین بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق، بخش اعظمی از مبارزه با قاچاق کالا و ارز پس از کشف توسط دستگاه های کاشف، جهت رسیدگی به این سازمان محول شد که این امر نیز تاکنون ادامه دارد.

عموم فعالیت های سازمان تعزیرات نیز به صورت کاملا غیر حضوری دنبال می گردد و عموم هموطنان برای ثبت شکایت در سازمان تعزیرات می توانید از دو طریق اقدام کنید:

  1. شماره گیری تلفن 135 و ثبت شکایت یا گزارش مردمی به صورت تلفنی
  2. ثبت شکایت یا گزارش مردمی در سایت خود سازمان تعزیرات

برای ثبت شکایت های غیر حضوری وخصوصی به  قسمت ثبت شکوائیه سازمان تعزیرات مراجعه نموده و با وارد کردن اطلاعات، شکایت خود را به ثبت برسانید.

همچنین برای پیگیری شکایت خود نیز قادر خواهید بود، قسمت پیگیری شکوائیه را انتخاب کرده و با ثبت شماره پیگیری خود ادامه کار خود را طبق روال پیگیری کنید.

عموم مردم  قادر خواهند بود برای اعلام گزارش مردمی و غیر حضوری خود در سازمان تعزیرات حکومتی، بخش ثبت گزارش مردمی را انتخاب کرده و مجددا با افزودن اطلاعات خود مانند مرحله قبل شکایت خود را ثبت و پیگیری نمایید.

هزینه های طرح شکایت غیر حضوری چگونه و بر چه مبنایی محاسبه می گردد؟

طرح شکایت در سامانه های اداری مانند سامانه سازمان تعزیرات، پلیس فتا، سامانه های 136 و 195 و غیره معمولا کاملا رایگان است.

برای طرح هر دعوای حقوقی یا کیفری در مراجع دادگستری، شورا های حل اختلاف و دیوان عدالت متناسب با مالی یا غیر مالی بودن دعوا، می بایست مبلغی به حساب دادگستری موسوم به هزینه دادرسی واریز گردد که در موارد مختلف متفاوت است.

همانگونه که ذکر شد این هزینه ها متناسب با موضوع دعوا و از طریق دفاتر خدمات قضایی بدون حضور در مرجع قضایی محاسبه و دریافت خواهد شد و اگر جریان پرونده شما از طریق وکیل دادگستری دنبال می گردد، هزینه دادرسی پرونده شما نیز توسط درگاه شخصی وکلا که قوه قضاییه به آن ها اختصاص داده است پرداخت می گردد.

غیر حضوری شدن فرآیند دادرسی از جمله ارائه دادخواست و پرداخت هزینه های دادرسی و فرایند ارجاع پرونده ها به دادگاه های صالح، حجم زیادی از فعالیت کارکنان دستگاه قضایی کشور را کاهش داده است.

در مجموع هزینه دادرسی از مرحله ثبت شکایت تا صدور رای و هزینه های مرحله اجرا و همچنین تعرفه های حق الوکاله وکیل در صورت اخذ وکیل، هزینه های کارشناسی و هزینه های ثبت شکواییه هر ساله توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام می گردد.

برای اطلاع از تعرفه خدمات قضایی در سال 1400 می توانید به قانون بودجه کشور مراجعه نمایید.

شکایت آنلاین

در فرآیند غیرحضوری شدن شکایات چقدر فرصت برای طرح دعوا یا شکایت وجود خواهد داشت وطرح آن چقدر زمان بر خواهد بود؟

غیر حضوری شدن فرایند دادرسی تاثیر خاصی بر مواعد و مهلت های طرح دعوا در محاکم نداشته و با توجه به موضوع دعاوی اعم از کیفری یا حقوقی بودن آن، یا شکایت از وزارتخانه ها ادارات دولتی، باید شکایت خود را در موعد مقرر در سامانه های اشاره شده در این مقاله ثبت نمایید.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی نیز با توجه به مواعد دعاوی معمولا مراجعه کنندگاه را راهنمایی خواهند کرد.

البته ارجاع پرونده به وکلای دادگستری که در طرح دعاوی بسیار کارکشته شده اند، این مزیت را برای شما خواهد داشت که شکایت و دعوای شما را در موعد معین خود مطرح نمایند و از تبعات احتمالی طرح خارج از موعد جلوگیری می شود

همچنین از آن جایی که متاسفانه همه روزه شاهد طرح شکایت های مختلف در سامانه های مختلف شکایات هستیم و همه آن ها نیز در فرآیندی کاملا غیرحضوری به مراجع ذی ربط ارسال می گردد، باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست و در روند رسیدگی پرونده متناسب با موضوع آن و انجام کارشناسی های متعدد، احتمال زمان بر شدن آن را افزایش خواهد داد.

بنابراین نمی‌توان زمان مشخصی را بیان کرد. هرچند پیش گویی زمان در پرونده ها در هر زمینه ای، در اغلب مواقع کاملا دقیق نیست. ولی مطمئنا کارشناسان و وکلای شاغل در این حوزه، با تجربه ای که در پیگیری و انجام پرونده های مختلف کسب نموده اند، می توانند بهترین و سریع ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

فرآیند غیر حضوری شدن شکایات چه تاثیری در ارائه مدارک و دلایل در طرح شکایت گذاشته است؟

برای طرح شکایت در سامانه های غیر حضوری، شما باید تمامی مدارک و مستنداتی را که در اختیار دارید را به متصدی دفاتر خدمات قضایی برای اسکن و ضمیمه کردن به دادخواست یا شکایت الکترونیک خود ارائه کنید و اگر طرح دعوای شما از طریق وکیل دادگستری دنبال می گردد، وکیل دلایل استنادی را برای پیوست کردن به پرونده الکترونیک، از شما مطالبه خواهد کرد.

غیر حضوری شدن فرایند دادرسی و الکترونیکی شدن آن تاثیری بر دلایل و مدارک شما در اثبات حقانیت نخواهد داشت و صرفا در ابتدای امر به صورت الکترونیکی و با تقدیم لایحه به مرجع قضایی ارسال می گردد و در ادامه اصول اسناد و سایر دلایل از جمله شاهد و … باید در دادگاه حاضر گردند.

در خصوص شکایت در سایر سامانه ها در بدو امر نیازی به ارسال مدارک نیست. ولی در ادامه روند رسیدگی به شکایت شما، کارشناسان اصول اسناد ومدارک را قطعا از شما مطالبه خواهند کرد.

توجه داشته باشید که بر اساس قانون ، برای اثبات هر دعوایی از اسناد، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می توان استفاده کرد هر چند علم و آگاهی قضات نیز در بسیاری از پرونده ها بی تاثیر نیست.

البته انجام یک مشاوره خوب و متناسب با مسیر شکایت پیش بینی شده، می تواند استفاده از ادله و راهکار منطقی تری را برای شما مشخص نماید.

شکایت غیر حضوری

آیا در فرآیند غیر حضوری شدن شکایت در دادگاه ها، به استفاده از خدمات وکیل نیاز است؟

مشاوران و وکلای دادگستری افرادی هستند که در زمینه مسائل حقوقی، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می توانند در رسیدگی به هر پرونده ای، گره گشای موکل خود باشند.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلای شکایت 24 در فرآیند اقامه دعوا و شکایت : صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل خود پروسه شکایت خواهد بود.

اگر می خواهید طرح شکایت شما در فرایند غیر حضوری اغلب شکایات، به نتیجه مطلوبی برسد و حقوق از دست رفته تان را به دست آورید، به شما توصیه می کنیم که با یک وکیل مجرب در این حوزه حتما مشورت کنید.

اغلب بعضی از مسائل پیش می آید که شاید از نظر شما عادی جلوه کند ولی برعکس، بسیار مهم هستند و می توانند در روند پرونده تاثیر گذار باشند. وکیل با تجربه و صادق می تواند شما را در خصوص موارد یاد شده، آگاه نماید.

همچنین وکلای دادکستری قادرند در مورد کم و کیف موضوع پرونده شما و نحوه تنظیم دادخواست یا شکواییه یا لوایح تقدیمی به مراجع قضایی، شما را راهنمایی کنند و می توانند بررسی نمایند که آیا ادله و مدارک کافی برای اثبات دعوا، از سوی شما ارائه شده است یا خیر؟

علاوه بر آن وکلای مجرب و متخصص قادرند نتیجه احتمالی شکایت شما را  تا حدودی پیش بینی نمایند و در روند رسیدگی و تسریع آن، نقش موثر و مثبتی ایفا کنند. پس اگر شما هم قصد مطالبه حقوق قانونی خود را دارید و می خواهید با یک وکیل درجه یک مشاوره داشته باشید، می توانید از طریق راه ارتباطی ما در شکایت 24، با مشاورین و وکلای متخصص در این زمینه ارتباط برقرار نمایید.

نحوه تنظیم شکایت و پشتیبانی به چه صورت است؟

مطمئنا مطرح کردن هر شکایتی در زمینه های حقوقی یا کیفری یا اداری، به فراخور خود مستلزم پرداخت هزینه هایی شامل هزینه دادرسی و ثبت شکایت، هزینه های کارشناسی و غیره خواهد بود.

در پرونده ها مختلف دیده شده که شاکی یا خواهان پرونده بعد از پرداخت تمام هزینه ها و ثبت شکواییه، به دلیل نقص در مدارک یا عدم توجه به محتویات پرونده برای ارائه استدلال های قوی چه در مقام دفاع و چه در مقام مطالبه حق، شکایتش با قرار رد مواجه و علاوه بر هدر رفت هزینه، زمان زیادی را نیز صرف فعالیتی بیهوده نموده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا