شکایت از اصناف

شکایت از هتل و مسافرخانه چگونه است؟

یکی از دغدغه‌ها و مسائل مهمی که ممکن است بارها برای بسیاری از مسافران پیش آمده باشد این است که پس از حضور در مهمانسرا، هتل یا مسافرخانه، از بسیاری از خدمات ارائه شده و نوع کیفیت و سایر موارد مربوط به آن‌ها ناراضی بوده و از خدمات مذکور شکایت داشته باشند و یا حادثه و اتفاقاتی پس از حضور مسافر در هتل یا مسافرخانه به وقوع بپیوندد که منجر به طرح شکایت حقوقی یا کیفری یا مراجعه مسافر به صنف مربوطه گردد.

پس از حضور در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، شاید برای شما نیز این سوال پیش آید که نهاد متولی هتلداران و افراد متصدی اماکن ارائه‌دهنده خدمات مسافری در مقابل مهمانان، چه نهادی است؟

در آیین‌نامه‌ای که تحت عنوان استاندارد کیفیت خدمات گردشگری از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تنظیم گردیده، شرح خدمات هتل‌ها و مسافرخانه‌ها، مشخصات و ضوابط بهداشتی، فنی، تجهیزاتی و درجه‌بندی هتل‌ها ذکر گردیده است.

البته تقریبا برای بیشتر اشخاص قواعد هتل‌ها  کمی گیج کننده‌ است. هتل‌ها و بسیاری از مسافرخانه‌ها، در عین حالی که می توانند محیطی امن باشند، در بعضی شرایط می‌توانند محیط بسیار خطرناکی نیز باشند.

جایی دور از خانه و کاشانه خود که به شدت بیگانه و غریبه به نظر می‌رسد و تلاش هتلداران نیز از همین نقطه آغاز می‌شود.

تمام تلاش هتلداران و مسافرپذیرها بر این است تا فضایی را برای شما آماده نمایند که حس و آرامش خانه شما را داشته باشد و در رسیدن به آن، دست به کارهای متفاوتی هم خواهند زد.

در کنار این نکات، مواردی نیز هستند که به برند و وجهه هتل‌ها آسیب خواهد زد و تبلیغات پرشمار آن‌ها را زیر سوال خواهد برد.

با این حال همواره، همه چیز بر وفق مراد نیست و گاهی اتفاقاتی در یک هتل یا مسافرخانه رخ می‌دهد که موجب رنجش مسافران شده و جرایمی اتفاق می‌افتد که می‌بایست در اسرع وقت مورد رسیدگی و پیگیری جدی و حتی طرح شکایت از هتلدار قرار گیرد.

با ما همراه باشید تا شما را با نحوه شکایت از هتل‌ها و مسافرخانه‌ها آشنا نماییم.

تاسیسات گردشگری از منظر آیین نامه سازمان گردشگری

آئین‌نامه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که در مقدمه به آن اشاره شد تمامی اماکن ذیل را تحت نظارت خود داشته که از آن‌ها به‌عنوان تاسیسات گردشگری نام برده می‌شود.

این تاسیسات شامل:

  • هتل‌ها، متل‌ها، مهمانپذیر‌ها و مسافرخانه‌ها
  • مراکز اقامتی خودپذیرایی شامل زائرسراها و خانه مسافرها، هتل‌آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مراکز سرگرمی و تفریحی گردشگری، مجتمع‌ها، اردوگاه‌ها و محوطه‌های گردشگری
  • مراکز گردشگری سلامت از قبیل مجتمع‌های آب‌درمانی و سلامت تندرستی و هتل بیمارستان‌ها، محیط‌ها و پارک‌های طبیعت‌گردی و گردشگری عشایری و روستایی، مراکز گردشگری دریایی و ساحلی
  • واحدهای پذیرایی و انواع غذاخوری‌های منفرد بین‌راهی
  • تأسیسات پذیرایی و اقامتی واقع در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی
  • واحدهای پذیرایی واقع در پایانه‌های مسافربری زمینی برون شهری، (ترمینال) پایانه فرودگاه‌ها، پایانه‌های ریلی و دریایی
  • واحدهای پذیرایی واقع در پایانه‌های مسافری مرزی کشور،
  • مناطق نمونه گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی، دهکده‌های سلامت
  • دفاتر یا شرکت‌های خدمات مسافرتی و جهانگردی

در آیین‌نامه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که به طریقه صدور پروانه و تعیین درجه و غیره برای تاسیسات گردشگری یا همان اماکن پذیرایی، قامتی و غیره اشاره گردیده است، به نحوه درست نظارت و رسیدگی به تخلفات این مراکز و مرجع رسیدگی به آن‌ها نیز اشاره کامل شده‌ است.

بر اساس ماده ۱۷ این آیین‌نامه، نظارت کامل و دقیق بر تاسیسات گردشگری برعهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار داده شده و در صورت بروز هرگونه تخلف از سوی متصدیان تاسیسات گردشگری، طبق این ماده عمل خواهد شد که ضمانت اجراهایی شامل تذکر کتبی با درج در سابقه واحد متخلف، اخطار کتبی به واحد مذکور با تعیین مهلت مناسب جهت رفع اشکال و نارسایی احتمالی، کاهش درجه و رتبه تاسیسات گردشگری متخلف، تعلیق نمودن مجوز بهره‌برداری تا رفع اشکالات و نارسایی‌ها (در خصوص تاسیسات پذیرایی حداکثر تا یک ماه) و در نهایت ضمانت اجرای لغو پروانه بهره‌برداری، از مواردی است که در صورت وقوع تخلفاتِ آیین‌نامه‌ای و احراز آن از سوی سازمان اعمال خواهد شد.

مطابق با تبصره‌های ماده ۱۷ این آیین‌نامه، در صورت وقوع  تخلفاتی همچون کم‌فروشی، گران‌فروشی، عدم ارائه خدمات مطلوب و وضعیت نامناسب بهداشتی، سازمان مذکور می‌تواند برابر بند (د) این ماده اقدام نموده همچنین سازمان قادر خواهد بود مدیر یا بهره‌بردار متخلف لغو مجوز شده را، به مدت دو سال از هر گونه تصدی مدیریت یا بهره‌برداری از تأسیسات گردشگری محروم نماید.

مسافرخانه

مرجع رسیدگی به تخلفات هتل‌ها و مسافرخانه‌ها و تاسیسات گردشگری

همانطور که در ابتدای این مقاله بیان شد، رسیدگی به تخلفات تأسیسات گردشگری همچون هتل‌ها و مسافرخانه‌ها برعهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محول شده است.

این تخلفات صرفا در حیطه وظایف متصدیان و مسئولان سازمان و معاونت‌های مربوطه است اما بر اساس ماده ۱۹ این آئین‌نامه، در صورتی که رسیدگی به تخلف واحد تاسیسات گردشگری از حیطه اختیارات وزارتخانه خارج باشد، باید سریعا موضوع به مراجع ذی‌صلاح قضایی کشور جهت اقدام قانونی اعلام و گزارش گردد.

یعنی برای مثال اگر تخلفی از سوی مدیران هتل‌ها یا مسافرخانه‌ها صورت گرفت که در حیطه وظایفش بود وزارت میراث فرهنگی به موضوع رسیدگی و مطابق با ضمانت‌ اجراهای عنوان شده به تخلف رسیدگی و رای صادر خواهد کرد.

این مراحل در هیات‌های بدوی رسیدگی به تخلفات و شوراهای حل اختلاف مستقر در سازمان گردشگری انجام خواهد شد.

اما در صورتی که تخلفات و جرایم صورت گرفته خارج از وظایف محول شده به وزارتخانه باشد باید تخلف یا احیانا جرم ارتکابی از سوی مدیر هتل یا مسافرخانه را به مراجع قضائی کشور گزارش کرد.

یکی از وظایف مهم و اصلی هتلداران و مدیران واحدهای اقامتی، نصب نرخ‌های خدمات ارایه‌شده یا امکاناتی است که برای مشتریان در نظر گرفته‌اند.

مطابق با ماده ۲۱ این آیین‌نامه، مدیران تاسیسات گردشگری مکلفند فهرست نرخ اغذیه، اتاق، آشامیدنی‌ها و سایر خدمات واحد اقامتی خود را در برگه‌ها و اندازه‌های استاندارد که سازمان معین می‌کند در محل مناسبی در معرض دید مسافران و مهمانان نصب کرده و متعهد به رعایت کامل آن باشند.

همچنین بر اساس تبصره این ماده، تاسیسات گردشگری مکلفند فهرست نرخ اغذیه، صورتحساب‌ها و سایر خدمات خود را روی نمونه‌هایی که به زبان فارسی و یکی از زبآن‌های خارجی تهیه گردیده است، به مشتریان خود ارائه دهند.

حال چنانچه مدیران و متصدیان هتل‌ها و مراکز اقامتی و سایر تاسیسات گردشگری از این امر خودداری نمایند، مطابق با تبصره ماده ۲۲ این آیین‌نامه سازمان مربوطه می‌تواند واحد اقامتی و تاسیسات گردشگری را به موجب ماده ۱۷ این آئین‌نامه که در بالا ذکر گردیده برابر با ضمانت اجراهایی که به آن اشاره شد جریمه نماید.

اما جدای از این آیین‌نامه هنگامی که یک فرد به‌عنوان مهمان وارد یک واحد اقامتی می‌شود بین او و واحد اقامتی، قراردادی تنظیم خواهد شد که طرفین قرارداد مطابق با آن قرارداد ملزم به رعایت برخی الزامات خواهند بود که تخلف از آن‌ها برای طرفین قرارداد مسئولیت ایجاد خواهد کرد.

به موجب ماده یک قانون مسئولیت مدنی هر کس بدون مجوز قانونی عمدا یا در نتیجه بی‌احتیاطی به جان یا سلامتی یا مال یا آزادی یا حیثیت یا شهرت تجارتی یا به هر حق دیگرکه به موجب قانون برای افراد ایجاد شده است، لطمه‌ای وارد کند که موجب ضرر مادی یا معنوی دیگری شود مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود است.

بنابراین طبق این ماده باید گفت در تأسیسات گردشگری نیز برای افراد مسئولیت تعیین گردیده چه برای فرد استفاده‌کننده از امکانات و چه طرف ارایه‌دهنده خدمات.

اما این نکته را باید مجدد ذکر کرد که اگر تخلفی از سوی واحد اقامتی ارایه‌دهنده خدمات صورت گرفت باید به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراجعه و تخلف مذکور را گزارش داد اما اگر تخلف صورت‌ گرفته خارج از حیطه مسئولیت متصدیان و امور مربوط به واحد اقامتی باشد باید طبق ماده یک قانون مسئولیت مدنی شخص را مسئول دانست و می‌توان علیه فرد یا افراد خاطی در محاکم قضائی شکایت مطالبه خسارت کرد.

بنابراین در خصوص عدم رعایت نظامات و کیفیت هتل‌ها و مسافرخانه‌ها تا حدی که موجب خسارت غیر قابل مسامحه نشده است می‌توانید به اتحادیه‌ها شکایت نمایید.

ولی اگر از سوی هتل یا مسافرخانه دچار خسارت مالی شده‌اید می‌توانید به محاکم حقوقی از جمله شوراهای حل اختلاف یا دادگاه‎های عمومی و حقوقی محل وقوع هتل مراجعه نمایید.

اگر جرایم کیفری از ناحیه هتل و هتلداران علیه شما صورت گرفته می‌توانید به دادسرای محل هتل شکایت کنید. البته لازم به تذکر است کلیه شکایات هم‌اکنون از طریق درگاه‌های خدمات الکترونیک قضایی انجام خواهد شد و نیازی به حضور در شعبات مراجع قضایی نیست.

اتاق هتل

تبعیت اماکن و هتل‌های دولتی و یا وابسته به برخی نهادها از آیین‌نامه‌های سازمان گردشگری

در پاسخ به این سوال که آیا همه اماکن اقامتی، اعم از غیردولتی و دولتی مشمول این آئین‌نامه قرار خواهند گرفت یا خیر؟ یا اینکه دولتی‌ها قوانین مختص خود را دارند؟ باید اذعان کرد که طبق ماده ۲۴ این آیین‌نامه کلیه تاسیسات گردشگری مربوط به سازمآن‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی و شهرداری‌ها نیز مشمول مفاد این آیین‌نامه قرار خواهند گرفت و مکلف به تبعیت از دستورالعمل‌های سازمان گردشگری خواهند بود.

البته سازمان‌های دولتی مشمول این آئین‌نامه ملزم به احراز آن دسته از شرایط مندرج در این آئین‌نامه که بر اساس دولتی بودن آن‌ها موضوعیت نخواهد داشت، نیستند.

مراحل طرح شکایت حقوقی یا کیفری از تخلفات و جرایم هتل‌ها و مسافرخانه‌ها

اولین قدم، برای طرح شکایت کیفری یا طرح دعوای حقوقی از هتلداران با هر عنوان اتهامی، مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و تنظیم یک دادخواست یا شکواییه دقیق متناسب با موضوع دهوا یا شکایت است.

در دادخواست باید مشخصات کامل خواهان و خوانده، عنوان دقیق خواسته درج و خواسته در صورت مالی بودن تقویم گردد. در شکواییه نیز باید مشخصات فرد شاکی، مشتکی عنه و موضوع شکایت به طور دقیق ذکر شود.

دفاتر خدمات قضایی، پس از بررسی و نبود نقص، دادخواست را به دادگاه محل وقوع هتل و شکواییه را به دادسرای محل وقوع جرم ارسال خواهند کرد. دادسرای صالح، برای رسیدگی به جرایم کیفری هتلداران، دادسراهای عمومی محل وقوع جرم است.

دادگاه عمومی حقوقی پس از بررسی دادخواست و در صورت نبود نقص در آن تاریخ رسیدگی را به خواهان و خوانده ابلاغ نموده و در زمان مقرر جلسه رسیدگی تشکیل و نهایتا رای دادگاه در موضوع خواسته صادر خواهد شد.

دادسرا، نیز بعد از بررسی شکواییه، و در صورت احراز وقوع جرم در نهایت با صدور کیفرخواست پرونده را برای صدور حکم نهایی به دادگاه کیفری صالح ارسال خواهد کرد.

در دادسرا، بازپرس ابتدا با صدور قرار تامین مناسب متهم و یا متهمین را ملزم به حضور در دادگاه خواهد کرد و بعد از آن که مستندات و ادله شاکی و توضیحات متهم توسط بازپرس یا دادیار مورد بررسی قرار گرفت، تحقیقات مقدماتی و ارجاع امر به کارشناسی در صورت نیاز انجام خواهد شد و بعد از انجام این مراحل دادسرا قرار خود را صادر می‌نماید.

اگر پس از انجام تحقیقات در دادسرا، مجرمیت متهم برای بازپرس به اثبات نرسد، قرار منع تعقیب، صادر شده و روند دادرسی، در این مرحله به پایان خود خواهد رسید. ولی چنانچه وقوع جرم و مجرمیت متهم، برای بازپرس احراز شود و همچنین، متهم به اعمال مجرمانه خود اقرار نماید.

در این حالت، دادسرا برای او قرار جلب به دادرسی صادر نموده، سپس قرار را همراه با کیفرخواست و پرونده به دادگاه ارسال می‌نماید، تا در دادگاه نیز مورد رسیدگی قرار گرفته حکم نهایی صادر گردد.

لازم به ذکر است متهم، باید در دادگاهی محاکمه شود که از لحاظ صلاحیت محلی، در حوزه قضایی محل وقوع جرم باشد و از لحاظ صلاحیت ذاتی نیز رسیدگی به این جرایم، در صلاحیت دادگاه کیفری دو خواهد بود.

بعد از ارسال پرونده به دادگاه، قاضی دادگاه نیز، جلسه دادرسی را در زمان مشخصی تشکیل داده و متهم و شاکی را ملزم به حضور در دادگاه می‌نمایند.

اظهارات مجدد طرفین شکایت اخذ شده و بعد از بررسی اظهارات آن‌ها و مدارک ارسال شده از ناحیه دادسرا مثل نظر کارشناسی و غیره، دادگاه حکم نهایی را صادر خواهد کرد.

البته قابل تجدید نظرخواهی نیز خواهد بود. اگر در این شرایط، مجرمیت متهم برای دادگاه احراز نگردد، دادگاه، حکم تبرئه متهم را صادر خواهد کرد. اما اگر مجرمیت متهم، نزد دادگاه ثابت شود، دادگاه او را محکوم به مجازات قانونی مقرر در مواد فانونی خواهد کرد.

پذیرش هتل

مدارک مورد نیاز برای طرح شکایت از هتل یا مسافرخانه

در طرح شکایت یا طرح دعوا از هتلداران باید کلیه اسناد ومدارکی که دلالت بر وقوع خسارت به مشتری دارد به دادگاه حقوقی و دلایلی که ثابت کننده جرم یا تخلف صورت گرفته است به مرجع کیفری ارائه گردد. تمام مدارک باید به همراه لایحه تنظیم شده و نوع دقیق خواسته پیوست پرونده گردد.

همانگونه که قبلا نیز ذکر شد، در طرح شکایت یا هر ادعایی، شما باید تمامی مدارک و مستنداتی را که دلالت بر حقانیتتان دارد، در صورت نیاز به دادسرا و دادگاه ارائه کنید و آن‌ها را به همراه لایحه دفاعیه حتما ضمیمه پرونده‌ نمایید.

توجه داشته باشید که بر اساس قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می توان استفاده کرد هر چند علم و آگاهی قضات در امور کیفری نیز در بسیاری از پرونده‌ها بی‌تاثیر نیست.

البته انجام یک مشاوره خوب و متناسب با مسیر شکایت پیش‌بینی شده، می تواند استفاده از ادله و راهکار منطقی تری را برای شما مشخص نماید

طرح و پیگیری شکایت در مسائل حقوقی و کیفری چقدر زمان می‌برد؟

با عنایت به اوضاع نامطلوب اقتصادی در کشور، مکررا شاهد طرح شکایت‌های مختلف در دادسراها و مراجع قضایی کشور در زمینه‌های حقوقی و کیفری هستیم و حجم بسیار بالایی از این دسته شکایات معمولا در دادسراها و دادگاه‌های حقوقی با عناوین متعدد از مسافرخانه‌ها و هتلداران همه روزه ثبت و در دستور کار مرجع قضایی برای انجام تحقیقات قرار می‌گیرد.

لذا باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه متناسب با موضوع شکایت به صورت دقیق قابل پیش‌بینی نیست و انجام تحقیقات و کارشناسی‌های متعدد در این مراحل، زمان بر شدن آن‌ها را نیز افزایش خواهد داد.

ولی مطمئنا کارشناسان و وکلای شاغل در حوزه شکایات کیفری و حقوقی و شکایات صنفی، با تجربه‌ای که در پیگیری و انجام پرونده‌های مختلف در این خصوص کسب نموده اند، می‌توانند بهترین و سریع ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

اقامت در هتل

مزایای استفاده از خدمات وکلا و مشاوران دادگستری در طرح شکایت از هتلداران

مشاوران و وکلای دادگستری افراد با تجربه‌ای هستند که در زمینه مسائل حقوقی، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می توانند در رسیدگی به تمامی پرونده‌های حقوقی و کیفری، خصوصا موضوعات اشاره شده، گره گشای موکل خود باشند.

دیدگاه و نگاه یک وکیل با تجربه به مسائل حقوقی و کیفری بسیار متفاوت است.

تنظیم دادخواست یا حتی شکواییه‌ای که شاید از نظر شما تمام جوانب احتیاطی در آن لحاظ شده باشد، بعد از مطالعه آن توسط یک وکیل یا مشاور حاذق در امور حقوقی یا کیفری، بعضا ممکن است دستخوش تغییرات بنیادین گردد. بنابراین کسب مشاوره و یا تنظیم شکایت خود را حتما به یک وکیل متخصص واگذار نمایید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوط به قانون کار خواهد بود.

ارائه خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه حقوقی شکایت 24

عمده مشکلات پیش آمده در مراجع قضایی کشور و عدم موفقیت در طرح دعوا یا پیگیری شکایت، معمولا کم‌توجهی به مقررات و اصول درست تنظیم دادخواست و شکایت است که در این زمینه یا هر مورد مشابه باید از تخصص افراد متخصص بهره گرفت.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی در هر زمینه‌ای نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تهیه و تنظیم دادخواست را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسایل مربوطه می‌تواند کمک شایان توجهی به طرفین دعوی نماید اما به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد که در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه افزایش خواهد داد.

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه، اظهارنامه و همانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم قراردادهای کاری، شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

‫36 دیدگاه ها

  1. هتل بهشت قشم ، البته بهتر بگید مسافرخونه
    بدترین و کثیف ترین هتل بود که تو زندگیم رفتم ، مسافرخونه بگید بهتره، درب اتاق ها قفل نمیشد ، لای در باز میموند ، دور تا دور حموم کپک بود، بوی نا شدید میومد، پسر من ناراحتی دوستی شد، پول منم پس ندادن ، من ۴ شب و ۵ روز رزو داشتم، ۱ شب موندم، فرداش رفتم، ولی پولم پس ندادن

  2. سلام.هتل مارال مشهد که اپارتمانی بخدا قسم طویله از اونجا بهتره:
    1:وجود سوسک های زیاد در اتاق
    ۲:عدم تهویه مناسب
    3:حمام و دستشویی معلوم نیست
    4:اسانسور ترسناک
    5:اتاق کثیف و موکت ها الوده و بوی بد از تخت و تشک🤮🤮
    چرا بهداشت نمیرسد؟مردن؟

  3. سلام چرا شکایت من از هتل فولتون رو تو بخش های دیدگاه نیاوردین این هتل هنگام خروج از مسافران به شکلهای مختلف اخاذی میکنه از ما هم نزدیک دومیلیون تومن بابت چرک شدن ملافه و حوله ها گرفتن تا مدارک رو تحویل بدن
    چون مسافرها اکثرا میخان به پرواز برسن چاره ای ندارن و پرداخت میکنن و وقتی برای شکایت و بازرسی ندارن
    واقعا دزدی در روز روشن انجام میشه وهیچ بازرس و مرجعی نیست که حتی عکس العملی نشون بده حداقل شما مطالب رو چاپ کنین

  4. سلام من نادرم از تبریز خواهشمندم وقتی به ارومیه رفتین زمستان هم اگر بود تو کوچه بخوابین ولی هتل نرین من چن هتل رفتم اونجا مخصوصا هتل لاله تو مرگز که اسم مسافرخونه هم براش زیاده کثیفترین وبی کیفیترین هتل هستش از من گفتن

  5. سلام… شهر توریستی رامسر افتضاح شده. یک شهر بی درو پیکر و خود قانون. اینکه مردم کنار خیابان و ماشین خوابی را ترجیح می دهند بر رفتن به هتل و ویلا دلیل دارد. برای نمونه از خدمات آبگرم معدنی برای کمک به سلامتی برایتان می نویسم. ما رفتیم آبگرمی به نام موزه. نزدیک مادرشاه. در رامسر . به مدیریت شخصی با نام مقدم. اصلا پیشنهاد نمی کنم . بسیار بسیار بد با مدیریت صفر‌!!! این آبگرم بسیار نا ایمن و غیر استاندارد است. وسط حوضچه یک گودال بزرگ به وسعت حدودی ۳۰ در ۶۰ است که اگر پای کسی داخلش برود قطعا آسیب جدی می بیند.کنارهاش سکوهای نامیزان و عیر متقارن است که در حال قدم زدن با آن برخورد می کنیم. هیج نقشه راهنمای داخلی به دیوارش نصب نشده که مشتری از این چاله ها آگاه شود. از لحاظ بهداشتی ایراد دارد چون فقط دو تا دوش دارد. که یکی خراب است. سطح زیر دوش ناهموار که آب کثیف شستشو و اب صابون و و و …در آنجا جمع می شه و وقتی می خوای خارج بشی پاها با دمپایی دوباره در آب کثیف راکد آلوده به قارچ و باکتری می شود. دستشویی خارج از مجموعه که برای استفاده باید دوباره لباس بپوشی بری دستشویی و برگردی دوباره داخل آب گرم.یا اینکه در همان آب گرم کارت را انجام دهی !!!!!! موضوع مهمتر که یک سشوار نداره که مشتری اخر سر موهایش را خشک کند. خانم ها با موی بلند خیس باید از آنجا خارج شوند. ما دو خانم بودیم با موهای بلند که همین دی ماه در هوای سرد رفتیم. بعد از بیرون آمدن دچار سردرد سینوزیتی شدید شدیم و دو تا مسکن خوردیم. مشتری هزینه می کنه میره اینجا که درمان بشه یا سلامتیش در خطر بیفته و بیمار بشه ؟ مشتری میره که به سلامت برسه یا اینکه در چاله چوله‌های این آبگرم بیفته و آسیب ببینه؟؟؟ به هر حال اینجا یک مجموعه بسیار ناایمن و غیر استاندارد و غیر بهداشتی است با مدیریتی که پاسخگو نیست، چون آخر که آقای مقدم مدیریت مجموعه را حضوری دیدیم و بهش گفتیم ایشان دفاع کردند و به انتقاد مشتری توجه نکرده بلکه توجیه کردند که ما سشوار گذاشتیم ولی دزدیدند در صورتی که تمام آب گرم‌ها و استخر ها مجهز به خشک کننده مو هستند.چرا به این وضعیت کسی رسیدگی نمی کنه ؟ چرا کلا رامسر اینقدر بی در و پیکر شده و خود قانونی حاکم هست ؟ چون برای پیدا کردن اسکان هم دچار دردسر عدیده شدیم که بماند. برای همین مسافر کنار خیابان و چادر را بهتر از اجاره محل اسکان میداند.

  6. سلام تنهاخواهشی که دارم ایا زاهدان اداره ای مسیولی کسی هست اصلا چرااینقدرمسافرخانه هاش بی قانون ودرپیکرند جرانظافت اصلا معنی داره یا بهداشتی اصلا هست مسافرخانه حیدریان مسافرخانه ای رویال ووو خدایش جای تاسف دارد برای اداره ات مسیول

  7. سلام من در هتل پاریز در محله بالای شهر جردن تهران اقامت داشتم بسیار کثیف و اصلا استانداردهای هتل سه ستاره را نداشت بعد در هتل دیاموند تهران بودم که متوجه شدم صاحب هر دو هتل و هتل گلشهر جردن همه یک شخص است در هتل دیاموند که فرشته تهران است فقط به خاطر موقعیت مکانی خوب مستقر شدیم بسیار افتضاح صبحانه زیر صفر رفتار کارکنان بسیار بد چون هر دو هتل کارکنان افغان هستند و اصلا آداب معاشرت خوبی ندارند و به خاطر ارزان بودن حقوق کارگران افغانی صاحب زرنگ هتل از آنها استفاده کرده وسایل من چا موند و افغانها با من رفار بسیار بد داشتند و من شکایت خواهم کرد

  8. هتل شهریار تبریز چند روز برای نمایشگاه مهمانانم روبردم اونجا،واقعا افتضاح بود،شخصی خودشو به عنوان مدیر اقامتی معرفی کرد و نه درست حسابی انگلیسی بلد بود نه ترکی استانبولی با لحن بسیار زشت با مهمانانم بر خورد کرد وسپس با چند تا خانم که کنارشان بود شروع به خنده و تمسخر مهمانم کرد،خیلی متاثر شدم با این وضع مدیریت هیچ وقت مهمانانم رو نمی برم اونجا حتی اگر مفت باشه.

  9. هتل رسپینا لاهیجان ساعت 11 شب بچه ما رفته تو حمام آب قطع کردن بدون اطلاع!!!! هتل پنج ستاره شبی پنج میلیون هفتصد از ما پول گرفتن واقعا متاسفم…

  10. من در مسافرخانه شکوفه های بهار بوشهر خیابان نادر کوچه پردیس ۳۰ با گزش ساس تختخوابی مواجه شدم ساس یک حشره بسیار خطر ناک است آیا قابل شکایت و پیگیری هس یا خیر؟ البته در اینجا هیچ کس حق شکایت در هیچ جایی را ندارد چون همیشه مصرف کننده مقصره

  11. هتل شهریار غذا کم می کشد بسیار کباب سوخته پرسنلش بد اخلاق اتاقاش کثیف هیچ کس هم رسیدگی نمی کنه شبی 7 ملیون پول گرفته از 3 نفر اصلا خدماتش خوب نیست انگار این شهر بی صاحب است

  12. سلام
    هتل چهار ستاره بین المللی عماد واقع در خیابان طبرسی مشهد مقدس افتضاح ترین هتل و کثیف ترین هتل و بی خدمات ترین هتل از لحاظ امکانات بود.کیفیت وسایل و تهویه اتاقها صفر بود…امکانات بهداشتی اتاق زیر صفر بود.بوی نامطبوع در کل راهروها پیچیده بود…..خلاصه گول ستاره های این هتل را نخورید

  13. هتل دیاکو ارومیه نظافت سرویس های بهداشتی و حمام حوله ها و ملحفه اصلا رعایت نمی شود .اگر می خواهید به آنجا مسافرت کنید حتما برید یک هتل دیگه یا با خودتان ملحفه و بالشت و حوله ببرید

  14. سلام ، من برای هتل ونوس پلاس نمک آبرود واقع در شهرک توریستی نمک آبرودچالوس در شهریور 1402 دو اتاق کانکت رزرو کرده بودم که به دلایلی مجبور به کنسل کردنش دو هفته قبل از عزیمتم شدم . علیرغم تائید کنسلی دو هفته قبل از عزیمت ، هتل به انحا مختلف از بازپس دادن پولم که بالغ بر بیست میلیون تومان بود سر باز زد . هر بار تلفنی تماس میگرفتم به دروغ وعده هایی میدادند ولی پول واریز نمیشد پس از مدتی تحقیق متوجه شدم با توجه به سود خواب پول کنسلی من و سایرمسافرین ،خود رئیس هتل حتی به بانک زنگ می زد و پرداخت را به تعویق می انداخت تا سود خواب پول داشته باشه ( علاوه بر کسر فرانشیز و … که به جیب هتل می رود ) لطفا کلاهبرداری این هتل را برملا کرده و دیگران را در جریان بگذارید . با سپاس

  15. بوم گردی بابا ابراهیم سمیرم ونک میخواستند به یه دختر 9ساله مسافر تجاوز کنند ترو خدا رسیدگی کنید اونجارو ببندید

  16. سلام
    اشغالترین هتل آپارتمان مشهد هتل سبلان تو امام رضا ۵ است….محیط بسیار کثیف…غذا اشغال تو غذاشون حشره پیدا میشه؛ برخورد کارکنان افتضاح….یک محیط بسیار مزخرفی است…‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهشاً سمت هتل سبلان مشهد نرید.

  17. با سلام
    هتل پارمیدا مشهد افتضاح ترین هتلی که تا به امروز دیدم، برخورد پرسنل بسیار غیر اخلاقی و به دور از ادب.
    تهویه نامناسب و عدم داشتن سیستم خنک کننده در اتاق ها
    هر روز میگفتن که درست میشه و در دست تعمیره اما بعدا متوجه شدیم که کلا از هفته پیش سیستم خنک کنندشون خراب بوده و به ما اطلاع ندادن
    وقتی برای تعویض هتل و کنسلی اقدام کردیم ۲ روز مارو معطل خودشون کردن و نهایتا هم نتونستیم تعویض کنیم
    خلاصه اگر میخواهید پولتان را دور بریزید و چیزی از زیارت و مسافرت نفهمید این هتل پیشنهاد میشود!!!

  18. با سلام خدا قوت
    من مهمان خارجی داشتم موقع که مهمانم داخل اتاق میشه میبینه یکی از پرسنل خدمات آقا دارن از نوشیدنی مهمان من استفاده میکنه بجای عذرخواهی با اخم به مهمان من نگاه میکنن و از خدمات هتل ناراضی بودن و مجبور شدیم مهمانمان را از هتل لاله تهران به سویت دربستی انتقال بدیم
    آیا مدیر هتل پشت میز نشستن را میدونن و نظارتی بر پرسنل خود ندارد
    اسم آقایی که با مهمان من بد رفتاری نمودن بهروز صداش میزدن

  19. سلام وقت همه دوستان بخیر
    من چند تجربه از هتل رضای شیروان داشتم خواستم در اختیارتون بذارم ، چون مطلقا این موارد نه بررسی میشه و نه اقدام . هتلی به نام هتل رضا با درجه سه ستاره در شیروان خراسان شمالی وجود داره که با عرض پوزش از نظر مدیریت امکانات بهداشت کارکنان ( البته کارکنی نداره ) و بسیاری از موارد روی طویله رو سفید کرده ، من چند شب در این طویله سر کردم لطفا شما به شعور و اعصابتون احترام بذارید و کنار خیابون یا توی ماشین بخوابید

    1. سلام،من به همراه خانواده یک شب در هتل دامون شهر کرد مجبور شدم بمونم،هزینه سوئیت کامل رو ازم گرفتن،وای خدا نمیدونید،یخچال سوخته بود و داخلش پراز کپک بود،دوش حمام شکسته بود،اینترنت که نوشته بود داره الکی بود،فقط ۴ تا آب معدنی کوچیک داشت که زمان رفتن پولش رو آزمون گرفتن،ملافه ها کثیف و زرد،گاز شکسته و عیر قابل استفاده داشت،اینا به کنار خانم مسئول پذیرش هتل یک فرد بی ادب که با تمسخر و توهین به آدم نگاه می‌کرد و جواب میداد،من دیگه اگه چادر بزنم حاضر نیستم ۱ ساعت حتی داخل این هتل ب م،زمان رفتن هم که گفتیم چرا اینجوری بود اون خان بهمون گفت همینم زیاد بود مگه دیشب ندیدید چقد مضطر بودید و بی جا،همینکه بهتون جا دادیم خداجون شکر کنید😔

  20. برای مراسم عروسی از 4 ماه قبل هتل امیران همدان (بعثت) را رزرو کردیم ولی دو ماه مانده به مراسم متوجه شدیم حجم غذاهاش خیلی کمتر از حد معمول است و باعث آبرو ریزی در مراسم میشود. برای فسخ قرارداد مراجعه کردیم ولی گفتند یک ریال از مبلغ را هم پس نمیدهند. ضمنا مشکلات دیگری هم مثل نداشتن پارکینگ و کم فروشی و کیفیت پذیرایی نامناسب و تعرفه های گران و … هم دارد که باید خودتون تحقیق کنید

  21. سلام
    هتل آریا مشهد
    این هتل یک هتل غیر اخلاقی ست
    از دختران خواهشمندم اگر قصد رفتن به این هتل رو دارن مراقبت جون خودشون باشند
    چون پرسنل بسیار هیز دارند
    مزاحم میشن
    تهدید میکنند
    و فحش میدن
    خیلیم پررو هستند
    تجربه ی تلخ ما از این هتل با یک مزاحمت شدید و زهرمار شدن چند روز از مسافرت مون همراه بود.اونم از طرف پرسنل هتل و چندین نفر دیگ که سر شاخه شون شخصی به اسم افشین و علی بود.
    خداروشکر خارج شدیم وگرنه شاید احتمال تجاوز هم بود. چرا که اینها کار غیر قانونی انجام دادن و شماره شخصی رو از مدارک برداشتند تا مزاحم بشن.۴شب اقامت داشتیم ولی ازونجا رفتیم اما بازم مزاحمت تلفنی داشتیم.ما مسافر خارج از کشور بودیم و میخواستند مخ بزنن که بتونن برن خارج..واقعا پرسنل هیز و غیر محترمی داشتند

  22. سلام ما ۵ شب در هتل اپارتمان ققنوس در مشهد اقامت داشتیم .افتضاح ترین هتلی بود که توی این سال ها به مشهد رفته بودیم هم غذاش داغون بود و
    بهداشت صفر
    وضعیت اتاق ها فاجعه فوق الغاده کثیف
    توالت زده بود رختخواب ها فقط کم بود کک و شپشش معلوم باشه
    هیچ وقت نرید ققنوس

  23. سلام من و خانواده امدیم دزفول هتل روناش امکانات داغون اتاق ما رو به خیابان بود ولی پنجره ها دو جداره نبودن انقدر صدای ماشین امد که تا صبح نخوابیدیم هتل در طبقه دوم بود هیچ کس نبود کمک کنه وسایل رو بالا ببریم داخل یخچال حتی ی اب معدنی هم نبود و شیرالات همش زنگ زده بودن خیلی داغون بود

    1. آشغال ترین هتل تبریز هتل ایران هستش به هیچ وجه نرید کثیف ترین و غیر بهداشتی ترینه

  24. سلام سه شب قبل در هتل فولتون قشم اقامت داشتیم..از شهرمان که که رزور انلاین را انجام دادیم متاسفانه عکس های هتل و نرخ هتل با چیزی که حضوری میدید خیلی متفاوت است.هزینه صبحانه را پرداخت کردیم صبحانه ای در کار نبود..به اسم هتل ساحلی است اما اصلا روبه ساحل نیست روبه باتلاق است…موقع خروج از هتل هم چهار برابر نرخ داخل سایت حساب کردند…برخورد بد و بسیار ضعیف مدیریت هتل و پرسنل…اصلا توصیه نمیکنم

  25. سلام.هتل فولتون قشم بسیار کلاه بردارن.ما آنلاین پول پرداخت کردیم اما موقع حساب کتاب و برای خروج از هتل چهار برابر نرخ حساب کردند و بعد کارت ملی را دادند…صبحانه نداشت آسانسور نداشت نیروی انسانی بسیار ضعیف برخورد بی ادبانه مدیر هتل …و متاسفم برای مدیریت این هتل

  26. هتل میزابان بابلسر که هتله پنج ستاره هست یک شب اقامت داشتم تهویه اتاق اصلا مناسب نبود‌ و خییلی گرم‌بود وقتی هم با پذیرشه هنل تماس گرفتیم گفتند کاریش نمیشه کرد وهمینی ک هست واقعا شبه بدی بود خیلی اذیت شدیم

  27. با سلام من برای ۳روز اقامتگاه شیرین برلین درجزیره کیش را رزرو کرده اما بدلیل کمبود امکانات وبرخوردنامناسب مسئول اقامتگاه مجبوربه کنسل کردن شدم وبرای کنسلی کل هزینه یک روز و۳۰درصد از هردوروز کم کردن وچون دوروز بعدرو کنسل کردیم گفتن باید همین الان تخلیه کنید یعنی نیم ساعت هم اجازه ندادن بگذره مادوروز کنسل کردیم ولی ایشون هم کل هزینه روز اول رو کم کردن وازدوروز بعد هم ۳۰درصد وبرای روز اول هم که کل هزینه رو گرفتن اجازه اقامت ندادن باتشکراگه راهنمایی کنید چیکاربایدبکنم بابت این هزینه هایی که ازما گرفتن بابت هیچ اقامتی دراونجا

  28. سلام
    هتل پارادایس تهران در حد هتل یک ستاره است نمیدانم این هتل چطور سه ستاره شده موکت کثیف کف وسایل بهداشتی نظیر دستشویی فرنگی معیوب برخورد پرسنل خارج از عرف هتلداری و تکریم ارباب رجوع در آن دیده نمیشه به نظر میاد سازمان میراث فرهنگی روی آن نظارت نداره

  29. با سلام و درود من به همراه همسرم یک شب در به اصطلاح هتل نگین برازجان اقامت داشتیم ساعت ۳ شب رسیدیم و ساعت ۲ بعداز ظهر خارج شدیم بابت دو ساعت دیرکرد ۷۰ درصد هزینه یک روز رو از ما گرفتن با اینکه کلا ۲۴ ساعت هم اونجا نبودیم اتاق مشخص بود بعد از خروج هر مسافر اصلا تمیز نمیشه و بعد از اینکه با رییس هتل درمیان گذاشتیم برخورد بسیار بدی داشتن حتی یک سطل آشغال تو اتاق نبود سرویس بهداشتی کثیف ملافه و بالشت کثیف
    نمیدونم فرق هتل نگین برازجان با یک استراحتگاه بین راهی چه فرقی داره

  30. سلام.من تیر ۴۰۱به هالیس رفتم وبارفتار نامناسب کارکنان وتوهین امیز که درتماسی که داشتم بود.وسرویس دهی صفر اتاق داغون تخت شکسته یخچالش اخرشب امدیم ابخوریم خاموشو خراب.توالت فرنگی کیپ هرچی زنگ زدیم هیچکس نبود من همراه سالمند بودم حالش خراب شده بود نتونستم اونجا شکایتمو انجام بدم .من پرستارم به خاطر دیدن خانوادم امده بودم بروجرد نمیتونستم بیمارو تنهابزارم.ایناهم حقوق منو نمیدن.مدیرت تماس گرفتم الکی گفت بررسی میشه اما خبری نشد.دوباره تما س گرفتم بهم گفتن تومعتادی چت کردی روما.هرچی توهین بود کردن .من چیکارکنم اخه.شماتقاضا دارم یکاری کنید بی جواب نزارید انقد بی حرمتی وتاوان که من دادم به حاطر بی کفایتی هتل هالیس دربروجرد خیابان یادبود.

    1. هتل پامچال تهران. مسافرخونه هم زورکیه ، به چه اجازه ای افغانی استخدام کردی؟این چه وضعه بهداشته؟ صبح پاشدم برم حموم اب سرده زنگ زدم میگه نیم ساعت دیگه اب گرم میشه. دو تومن پول چیو میگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا