شکایت از ادارات / سازمان ها

شکایت از جهاد کشاورزی چگونه است؟

جهاد کشاورزی وزارتخانه‎‌ای تحت نظر دولت که در امور و وظایفی که طبق قانون برای آن تعریف شده است، می‌پردازد. در صورت عدم اجرای وظایف قانونی یا انجام رفتارهایی که تخلف غیر قانونی محسوب شود، می‌تواند زمینه بروز اختلاف و شکایت را فراهم کند.

شکایت از جهاد کشاورزی یکی از موضوعاتی است که در چند سال اخیر به دفعات زیاد شاهد آن بودیم. دلایلی که به طرح دعوا علیه جهاد کشاورزی منتهی می‌شود، متعدد هستند که عمده‌ترین آن به بحث دعاوی ملکی ارتباط دارد.

یکی از وظایف اصلی سازمان جهاد کشاورزی، نظارت قانونی بر اراضی کشاورزی و باغ است. در واقع هرگونه عمل غیر قانونی که در زمین‌های کشاورزی یا باغ به وجود آید، این سازمان موظف به رسیدگی و برخورد قانونی است.

اختلافات بین جهاد کشاورزی و مالکان زمین در طی چند سال اخیر بسیار زیاد بوده است و در نهایت کار به رسیدگی در مراجع قضایی کشیده شده است. گاهی اوقات مشاهده شده است که این نهاد اقدام به تصرف غیر قانونی املاک نموده است یا اقدام به تخریب بنا در اراضی کشاورزی نموده است.

از چنین تخلفاتی نباید به سادگی گذشت و باید اقدامات غیر قانونی که توسط جهاد کشاورزی و نهادهای تحت نظر آن رخ می‌دهد، از طریق مراجع قانونی مورد پیگیری قرار گیرد. از آن جهت که جهاد کشاورزی یک نهاد عمومی است و نمی‌تواند بدون مجوز، اقداماتی را انجام دهد که برخلاف ضوابط قانونی باشد.

همچنین بخوانید

شکایت از سازمان جهاد کشاورزی به دلیل تغییر کاربری اراضی و تخریب جزو عمده‌ترین دلایل شکایت از این نهاد محسوب می‌شود.

در واقع اگر این وزارتخانه اقدام به تصرف غیر قانونی ملکی نموده باشد یا بدون ارائه دلایل موجه، اقدام به تخریب بنا در اراضی مختلف نموده باشد، باید اقدامات لازم جهت طرح شکایت قانونی انجام شود.

اگر قصد شکایت از جهاد کشاورزی را دارید، باید مدرک و مستندات قانونی داشته باشید تا بتوانید ادعای خود را ثابت کنید. در غیر این صورت مراجع قضایی به شکایت شما رسیدگی نمی‌کنند و بهتر است که در این زمینه اقدام به طرح دعوا نکنید.

برای آشنایی با نحوه شکایت از جهاد کشاورزی و مراحل قانونی آن، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با سازمان جهاد کشاورزی

سازمان جهاد کشاورزی که در حال حاضر یک وزارتخانه مستقل محسوب می‌شود، در سالیان گذشته تشکیلات و ساختار مجزایی داشته است.

تشکیل این نهاد به بعد از انقلاب اسلامی باز می‌گردد و ساختار مختلفی را در این چند سال اخیر تجربه کرده است تا در نهایت به وزارت جهاد کشاورزی تبدیل شود.

سازمان جهاد کشاورزی با ادغام وزارتخانه‌های جهاد سازندگی و کشاورزی در سال 1379 تاسیس شد. البته قدمت این نهاد به چندین سال گذشته باز می‌گردد و با تبدیل چندین نهاد و سازمان در نهایت این وزارتخانه شکل گرفت.

در راستای اصلاح و بهسازی تشکیلات دولت و به منظور فراهم آوردن موجبات توسعه پایدار کشاورزی و منابع طبیعی و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی در جهت تامین امنیت غذایی، رشد سرمایه گذاری، عمران و توسعه روستاها و مناطق عشایری، وزارتخانه‌های جهاد سازندگی و کشاورزی ادغام و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل گردید.

با توجه به ادغام این دو وزارتخانه، کلیه امکانات، اعتبارات، تعهدات، اموال و دارایی کارکنان وزارتخانه‌های جهاد سازندگی و کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل می‌شود.

به طور کلی اموری که مرتبط با کشاورزی باشد، جز وظایف قانونی این وزارتخانه محسوب می‌شود. همچنین فعالیت اراضی کشاورزی و باغ در مناطق مختلف کشور، در صلاحیت جهاد کشاورزی است.

با توجه به این که وظایف و صلاحیت‌های قانونی وزارت جهاد کشاورزی تعیین شده است، این نهاد نمی‌تواند خارج از امور محول شده، به انجام کارهایی بپردازد که خلاف قانون باشد.

زمین کشاورزی

درباره شکایت از جهاد کشاورزی

تخلف از سوی هر وزارتخآن‌های وجود دارد و وزارت جهاد کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع این امکان برای عموم مردم فراهم است تا بتوانند در صورت بروز تخلف از جهاد کشاورزی شکایت کنند.

در چند سال اخیر، شاهد اختلافات بین این وزارتخانه و عموم مردم بوده‌ایم که گاهی تخلف از جانب جهاد کشاورزی بوده است و در مواقعی نیز مالکان اراضی به دلیل آن که رفتار غیر قانونی انجام داده‌اند، از آن‌ها شکایت شده است.

شکایت از جهاد کشاورزی می‌تواند به دلایل مختلفی مانند تغییر اراضی کاربری و تصرف غیر قانونی در زمین‌های کشاورزی باشد. در واقع اگر مالک زمینی با اخذ مجوز اقدام به احداث بنا در ملک خود نموده است، جهاد کشاورزی حق تخریب آن را ندارد.

چنانچه این نهاد و ارگآن‌های وابسته به آن، اقدام به تصرف غیر قانونی در زمین‌های مردم کنند، رفتار آن‌ها تخلف محسوب شده و حتی می‌تواند مصداق بارز جرم باشد. در این صورت، مالکان می‌توانند اقدامات لازم جهت طرح شکایت قانونی را انجام دهند.

شکایت از جهاد کشاورزی می‌تواند جنبه حقوقی یا کیفری داشته باشد. بنابراین شاکیان می‌توانند از این نهاد به اختیار خود دعوا حقوقی و کیفری مطرح کنند.

شکایت حقوقی از این نهاد می‌تواند به بحث تصرف غیر قانونی در ملک و مطالبه اجرت‌المثل ایام زوجیت مرتبط باشد. شکایت کیفری از جهاد کشاورزی به مواردی مانند تخریب و تصرف عدوانی ارتباط داشته باشد.

گفتنی است که شکایت از جهاد کشاورزی زمانی مفهوم قانونی پیدا می‌کند که تخلفی از این نهاد صورت گرفته باشد تا شاکی بتواند شکایت خود را در مراجع قضایی مطرح کند.

شکایت از جهاد کشاورزی به دلیل تغییر کاربری اراضی به بحث اخذ مجوز قانونی از طرف مالک مرتبط است. مالک زمین کشاورزی، دارای مجوز قانونی برای تغییر کاربری ملک خود است و اگر شهرداری اقدام به تخریب بنا ساخته شده در زمین کند و به اصطلاح حقوقی، قلع و قمع نماید، مالک می‌تواند از این نهاد شکایت کند.

در واقع تغییر کاربری اراضی به صورت قانونی از سوی مالک زمین انجام شده است و جهاد کشاورزی حق تخریب آن را ندارد.

اگر مالک اقدام به ساخت بنا در زمین کشاورزی به صورت غیر قانونی کند، اقدام جهاد کشاورزی برای قلع و قمع بنا کاملا قانونی است و مالک نمی‌تواند مدعی تخلف از سوی این نهاد شده و امکان طرح شکایت از او وجود ندارد.

در هر صورت شکایت از جهاد کشاورزی به دلایل مزبور در مراجع قضایی قابل رسیدگی است. اگر شکایت مالک زمین جنبه حقوقی داشته باشد، رسیدگی به آن در دادگاه های عمومی حقوقی انجام می‌شود.

در صورت شکایت کیفری از جهاد کشاورزی، دادسرا و دادگاه‌های کیفری، صلاحیت قانونی رسیدگی به طرح دعاوی مزبور را دارند.

شخم زدن زمین

شکایت از وزارت جهاد کشاورزی مناطق یا وزارت کل جهاد کشاورزی؟

حال که بحث شکایت از این نهاد مطرح می‌باشد، ممکن است این سوال مطرح شود که شاکی از وزارت جهاد کشاورزی کل کشور شکایت کند یا وزارتخانه مناطق؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که بین مراجع مختلف اختلاف نظر وجود دارد و هرکدام در این زمینه اظهار نظر به خصوصی دارند.

برخی افراد معتقدند که اگر وزارت جهاد کشاورزی یکی از مناطق کشور، طرف اختلاف باشد، شکایت باید علیه آن انجام شود و نمی‌توان شکایت را از وزارت جهاد کشاورزی کل کشور مطرح نمود.

اما افراد دیگر بر این باورند که جهاد کشاورزی مناطق مختلف شهر، نماینده وزارت کل جهاد کشاورزی محسوب شده و با توجه به این که اموری از جانب وزارت کل به آن‌ها واگذار شده است، می‌توانند جزو طرفین اصلی دعوا به شمار روند.

نظریات هر دو گروه می‌تواند در مورد اقامه دعوا علیه جهاد کشاورزی صحیح باشد، زیرا استدلال آن‌ها قانونی است و نمی‌توان اشکلاتی را در نظر گرفت.

نطر صحیح‌تر این است که اگر به طور مثال، شکایت از وزارت جهاد کشاورزی استان مازندران مطرح شده باشد، نمی‌توان همزمان از وزارت کل جهاد کشاوزی شکایت کرد.

البته شاکی می‌تواند برای رسیدگی بیشتر، مشکل خود را با وزارت کل جهاد کشاورزی نیز در میان بگذارد و منعی از لحاظ قانونی در این زمینه وجود ندارد.

دلایل شکایت از جهاد کشاورزی

دلایلی که می‌تواند منجر به اختلاف بین طرفین و طرح دعوا منتهی شود، متعدد هستند، اما طبق بررسی‌های انجام شده، بیشتر شکایات از این نهاد به بحث موضوعات ملکی ارتباط دارد.

در واقع تصرفات غیر قانونی این نهاد در اراضی مختلف و اقدام به تخریب بنا در زمین‌های غیر مسکونی می‌تواند از جمله دلایل شکایت از جهاد کشاورزی باشد.

بنابراین طبق دسته‌بندی کلی می‌توان دلایل شکایت از جهاد کشاورزی را طبق موارد زیر عنوان کرد:

  • دعاوی ملکی
  • دعاوی تصرف
  • دعاوی مالکیت
  • دعاوی مرتبط با خلع ید و تصرف عدوانی
  • دعاوی تخریب که جنبه کیفری دارند.

دعاوی مزبور جز شناخته شده‌ترین انواع دعوا مرتبط با جهاد کشاورزی است. دلایل موثر در شکایت از جهاد کشاورزی، صرفا به موارد فوق محدود نمی‌شود اما جز دلایلی هستند که در طی چند سال اخیر بیشتر علیه وزارت جهاد کشاورزی مطرح شده است.

شکایت از جهاد کشاورزی

شکایت از جهاد کشاورزی با موضوع مطالبه بهای اراضی تملک شده

یک سری اراضی کشاورزی در نقاط مختلف کشور وجو دارد که خرید و فروش آن به صورت غیر قانونی انجام شده و در واقع مالک زمین، نمی‌تواند به صورت قانونی ادعای مالکیت کند. در این صورت، جهاد کشاورزی می‌توانید چنین اراضی را به تصرف خود در آورد.

شکایت از جهاد کشاورزی با موضوع مطالبه بهای اراضی تملک شده، جز دعاوی تصرف محسوب می‌شود. این دعوا در ارتباط با این است که اگر جهاد کشاورزی، اراضی را در نقاط مختلف شهر به صورت قانونی تملک کند، مالک صرفا می‌تواند تنها بهای آن را مطالبه کند.

از آن جهت که جهاد کشاورزی به روش قانونی، اراضی مربوطه را در به تملک خود در آورده است، مالک تنها این امکان را دارد تا بهای آن را مطالبه کند. بنابراین بحث مطالبه اجرت‌المثل ایام تصرف منتفی است.

در واقع جهاد کشاورزی در جهت اجرای برنامه‌های توسعه عمرانی خود اقدام به تصرف زمین مورد نظر کرده است و در این صورت وظیفه پرداخت اجرت‌المثل ایام تصرف را به مالک ملک ندارد.

اگر این موضوع ثابت شود که جهاد کشاورزی به صورت غیر قانونی، اراضی را تصاحب کرده است، رفتار این نهاد غاصبانه محسوب شده و مالک می‌تواند علاوه بر مطالبه بهای زمین، اجرت‌المثل تصرف را نیز مطالبه نماید.

اقامه دعوا مطالبه بهای اراضی تصرف شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، در دادگاه عمومی حقوقی محل وقوع ملک رسیدگی خواهد شد.

چنانچه جهاد کشاورزی به صورت غاصبانه زمینی را در تصرف خود در آورده باشد و مقررات مربوطه را در مورد تملک اراضی رعایت نکرده باشد، طرح دعوا در مراجع قضایی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در واقع ابتدا باید تخلف صورت گرفته توسط این نهاد محرز شود و سپس پرونده برای رسیدگی به دادگاه صالح ارجاع داده می‌شود.

در این صورت دادگاه، میزان بهای زمین تصرف شده را از طریق کارشناسی مورد بررسی قرار داده و آن را تعیین می‌کند. در نهایت جهاد کشاورزی، موظف به پرداخت مبلغ تعیین شده به عنوان ارزش واقعی زمین است.

شکایت از جهاد کشاورزی با موضوع خلع ید

گاهی اوقات، جهاد کشاورزی، اراضی را بدون توجیهات قانونی تصرف می‌کند، در این صورت مالک می‌تواند علیه این نهاد طرح دعوا خلع ید نماید.

در واقع جهاد کشاورزی، اقدام به تصرف غاصبانه زمین نموده است و با توجه به غیر قانونی بودن رفتار وی، مالک می‌تواند شکایت خود را به عنوان خلع ید در مراجع قضایی مطرح کند.

در این صورت، مالک باید اقدام به تنظیم دادخواست نماید و آن را تقدیم دادگاه عمومی صالح کند. این امکان برای مالک فراهم است تا دعوا خلع ید و مطالبه اجرت‌المثل ایام تصرف را در قالب یک دادخواست اقامه نماید.

بر همین اساس، دادگاه به صورت واحد به خواسته خواهان رسیدگی کرده و در نهایت رای مقتضی را صادر می‌کند.

اگر اقدامات انجام شده توسط جهاد کشاورزی مربوط به تصرف اراضی، از طرف حکم مراجع قانونی باطل شود، این نهاد موظف به استرداد زمین‌های مزبور خواهد بود.

دادگاه می‌تواند در صورتی که جهاد کشاورزی، یک سری از اراضی که به صورت غیر قانونی تصاحب کرده است را حکم به ابطال آن‌ها صادر نماید.

اگر بنا به دلایل مختلفی، امکان استرداد اراضی تصرف شده از طرف جهاد کشاورزی وجود نداشته باشد، این نهاد باید اقدامات لازم جهت تامین اعتبار تملک این اراضی را انجام دهد.

طرح شکایت تصرف عدوانی علیه جهاد کشاورزی

اگر جهاد کشاورزی، اراضی را بدون آن که دلایل قانونی داشته باشد، از تصرف مالک خارج کند و به تصرف خود در آورد، متصرف می‌تواند علیه این وزارتخانه، دعوا الزام به رفع تصرف عدوانی را اقامه کند. در واقع مالک با طرع دعوا از مراجع قانونی درخواست می‌کند که ملک تصرف شده توسط جهاد کشاورزی، مجدد به تصرف وی در آید.

گاهی اوقات جهاد کشاورزی اقدام به تصرف غیر قانونی ملک نمی‌کند اما برای مالک مزاحمت‌هایی را ایجاد می‌کند. در واقع تصرفات قانونی مالک در ملک خود از طرف جهاد کشاورزی مورد مزاحمت قرار می‌گیرد. مزاحمت این نهاد، مانع بهره‌مندی مالک از حق انتفاع یا حق ارتفاق اراضی می‌شود و شرایط برای طرح شکایت از جهاد کشاورزی فراهم است.

بر این اساس، اقامه دعوا الزام به رفع مزاحمت علیه جهاد کشاورزی ممکن است و شاکی می‌تواند در این زمینه دادخواستی را تنظیم نماید و به مرجع رسیدگی‌کننده ارجاع دهد.

رسیدگی به اینگونه دعاوی در دادگاه عمومی حقوقی محل وقوع ملک به صورت خارج از نوبت انجام می‌شود. در واقع با توجه به اهمیت بالای دعاوی تصرف ملکی علیه جهاد کشاورزی، در اغلب مواقع رسیدگی به آن‌ها خارج از نوبت انجام می‌شود.

کشاورز

شکایت از جهاد کشاورزی بابت تغییر کاربری اراضی زراعی

یکی از دلایل دیگری که زمینه شکایت از جهاد کشاورزی را ایجاد می‌کند، بحث تغییر کاربری اراضی زراعی است. در واقع بیشتر اختلافات بین جهاد کشاورزی و مالکان زمین به دلیل تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی است.

اراضی کشاورزی در واقع جزو املاک غیر مسکونی محسوب می‌شوند. این زمین‌ها صرفا برای کار کشاورزی اختصاص پیدا کرده‌اند و نمی‌توان در این اراضی اقدام به ساخت و ساز نمود، مگر این که مالک در این زمینه مجوز قانونی را اخذ کرده باشد.

در واقع اگر مالک زمینی اقدام به ساخت بنا در ملک خود نموده باشد و بدون آن که مجوز لازم را دریافت کرده باشد، مرتکب تخلف شده و رفتار او طبق قانون، جرم محسوب می‌شود.

نظارت بر اینگونه مسائل برعهده وزرات جهاد کشاورزی است. تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیر کل حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استاندار می‌باشد که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌گردد.

هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی در قالب ایجاد بنا، برداشتن یا افزایش شن و سایر اقداماتی که بنا به تشخیص وزارت جهاد کشاورزی، تغییر کاربری محسوب می‌گردد، چنانچه به صورت غیر قانونی صورت پذیرد، جرم بوده و ماموران جهاد کشاورزی محل مکلفند تا نسبت به توقف عملیات اقدام و مراتب را به اداره متبوع جهت انعکاس به مراجع قضایی اعلام نمایند.

زمانی شکایت از جهت کشاورزی بایت تغییر کاربری اراضی زراعی مطرح می‌شود که مالک زمین، با داشتن مجوز قانونی، اقدام به ساخت بنا و یا هر اقدامی که مصداق تغییر کاربری ملک محسوب شود، نموده باشد اما جهاد کشاورزی به صورت غیر قانونی اقدام به تخریب بنا کرده باشد.

در صورتی که مالک زمین بتواند ثابت کند که تخریب از طرف نهاد جهاد کشاورزی، به صورت غیر قانونی بوده است، چنین رفتاری طبق قانون جرم محسوب شده و شکاایت مالک از جهاد کشاورزی قابل رسیدگی در مراجع قضایی است.

نحوه شکایت کیفری از جهاد کشاورزی

اقامه دعوا علیه جهاد کشاورزی، صرفا به موضوعات حقوقی ارتباط ندارد؛ بلکه در مواقعی نیز شکایت در این زمینه جنبه کیفری دارد.

اعمالی که مطابق قانون مجازات اسلامی، جرم محسوب می‌شود و توسط این نهاد انجام شود، طبیعتا منجر به اقامه دعوا کیفری از طرف شاکی می‌شود.

تخریب اموال به صورت غیر قانونی، تصرف عدوانی، توهین، فحاشی و ضرب و جرح از طرف ماموران جهاد کشاورزی، می‌تواند به اقامه دعوا کیفری علیه این نهاد ختم شود.

به طور مثال، ماموران جهاد کشاورزی در حین انجام وظیفه خود اقدام به توهین و فحاشی به اشخاص طرف مقابل خود کرده یا آن‌ها را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهد. با توجه به این که این اعمال در قانون جرم انگاری شده‌اند، امکان طرح شکایت از جهاد کشاورزی و ماموران آن وجود دارد.

تصرف غیر قانونی از طرف وزارت جهاد کشاورزی به نحوی که مصداق تصرف عدوانی محسوب شود، جرم محسوب شده و صاحب ملک این اختیار را دارد تا از آن‌ها شکایت کیفری کند.

اگر جهاد کشاورزی، بنایی را تخریب کند که ساخت و ساز آن هیچگونه مشکل قانونی نداشته باشد، مصداق بارز جرم است و قابل رسیدگی در مراجع قضایی کیفری خواهد بود.

رسیدگی به شکایت کیفری از جهاد کشاورزی، در دادسرا و دادگاه های کیفری صورت می‌گیرد. در این صورت، شاکی باید شکوائییه را در دادسرا محل وقوع جرم به ثبت برساند.

در این صورت دادسرا، در وهله اول، تحقیقات مقدماتی جرم را انجام می‌دهد. تحقیقات مقدماتی در دادسرا ممکن است که چندین ماه به طول بیانجامد.

بعد از تکمیل تحقیقات مقدماتی، پرونده شکایت از جهاد کشاورزی برای تعیین تکلیف نهایی و صدور حکم به دادگاه فرستاده می‌شود. دادگاه با بررسی کیفرخواست صادره و اظهارات طرفین در نهایت اقدام به صدور رای می‌نماید.

محصولات کشاورزی

ارائه مشاوره حقوقی به صورت تلفنی، آنلاین و حضوری

اقامه دعوا علیه وزارت جهاد کشاورزی، در مراجع ذی‌صلاح مستلزم برخورداری از دانش و اطلاعات حقوقی است که اگر مراحل اقامه دعوا طبق اصول و تشریفات مشخص شده در قانون انجام نشود، مراجع قضایی، ترتیب اثر خاصی به شکایت مطروحه نمی‌دهند.

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات حقوقی دست یافت، مشاوره حقوقی است. در واقع از طریق مشاوره حقوقی، می‌توان در ارتباط با نحوه و مراحل شکایت از جهاد کشاورزی، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

بهترین گزینه برای آن که بتوانید در ارتباط با شکایت از جهاد شکاورزی به اطلاعات حقوقی لازم دسترسی داشته باشید، استفاده از خدمات سامانه شکایت 24 است.

در این شرایط، شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. طرح شکایت از جهاد کشاورزی، بدون بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران مجرب حقوقی، عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

شکایت 24 با داشتن تیمی از کارشناسان مجرب و آگاه، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از جهاد کشاورزی است و در تمامی مراحل ثبت شکایت متقاضیان را راهنمایی می‌کند.

مشاوره‌های حقوقی این سامانه، به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین ارائه می‌شود که می‌تواند برای موکلین مزیت‌های فراوانی داشته باشد. برای دریافت مشاوره حقوقی در این زمینه، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بهره‌مندی از مشاوره حقوقی شکایت 24 چه مزایایی دارد؟

برای دریافت مشاوره حقوقی در مورد نحوه شکایت از جهاد کشاورزی، در وهله اول جستجو ساده در سایت انجام دهید و با مجموعه‌ها و سامانه‌های حقوقی گوناگونی آشنا خواهید شد.

اگر تمایل دارید که با وکلا و متخصین حقوقی در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24، یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما خواهد بود.

مشاوره‌های حقوقی شکایت 24، مزیت‌های فراوانی دارد که یکی از آن‌ها برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی است. از طریق مشاوره حقوقی این سامانه، می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه طرح شکایت از وزارت جهاد کشاورزی و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از مشاوره حقوقی شکایت 24، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد مسائل مختلف کسب کرد.

این سامانه، همواره شرایط و اوضاع مالی موکلین را در نظر دارد و با داشتن کمترین نرخ آماده خدمات رسانی در مورد مشاوره حقوقی تلفنی است.

خوشبختانه افرادی که از مشاوره حقوقی مجموعه ما استفاده کرده‌اند، از کیفیت و هرینه مشاوره رضایت کافی داشته‌اند و همین موضوع سبب شده است که بهترین خدمات و امکانات حقوقی را در اختیار موکلین قرار دهیم.

در مورد نحوه شکایت از جهاد کشاورزی و دلایلی که می‌تواند به طرح شکایت از این نهاد منجر شود، در متن مقاله توضیحاتی ارائه شد اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا