شکایت از اصناف

شکایت از ثبت اسناد چگونه است؟

اداره ثبت اسناد و به تبع آن، دفاتر اسناد رسمی، مسئولیت‌های قانونی در قبال تنظیم اسناد مهم مردم برعهده دارند. تخلفات در حوزه ثبت اسناد، طی چند سال اخیر، روند صعودی داشته است و در نهایت زمینه شکایات مردمی را فراهم کرده است.

تخلفاتی که از دفاتر اسناد رسمی و یا اداره ثبت رخ می‌دهد، بیشتر جنبه کیفری دارد و در این صورت رسیدگی به شکایات در دادسرا و دادگاه‌های کیفری به وقوع می‌پیوندد.

با توجه به این که تنظیم اسناد رسمی در دفاترخانه و ثبت آن‌ها در اداره ثبت، انجام می‌شود، ضوابط خاصی برای فعالیت هر کدام از آن‌ها تعیین شده است. کوتاهی در انجام وظایفی که در قانون برای اداره ثبت در نظر گرفته شده است، منجر به شکایت از آن‌ها می‌شود.

اداره ثبت اسناد و املاک کشور، تحت نظر قوه قضاییه فعالیت می‌کند و اگر تخلفی در این زمینه صورت، شاکی می‌تواند شکایت خود را از طریق مراجع قضایی پیگیری کند. شکایت از ثبت اسناد، می‌تواند به کارکنان و ماموران این ارگان، ارتباط داشته باشد.

در صورتی که مشکلی در سند ثبت شده وجود داشته باشد و مالک تقاضای رسیدگی به این موضوع را از طریق اداره ثبت داشته باشد، اگر کارکنان این مجموعه، به رسیدگی مالک توجهی نکنند، شاکی این امکان را دارد تا این موضوع را از طریق دادگاه پیگیری کند.

در صورت ایجاد مشکل در اسناد تنظیم شده از طرف، اداره ثبت و همچنین دفاتر اسناد رسمی، مسئولیت حقوقی برای آن‌ها به وجود می‌آید و رسیدگی به شکایت در مراجع قضایی انجام خواهد گرفت.

شکایت اداره ثبت، طبیعتا به موضوعات ثبت ثبت اسناد ارتباط دارد که تخلفات در این زمینه می‌تواند زمینه حقوقی یا کیفری داشته باشد.

ممکن است برخی افراد از نحوه شکایت از ثبت اسناد و موضوعاتی مانند ثبت اسناد اطلاعاتی نداشته باشند که در ادامه مطلب، به ارائه توضیحات در این زمینه می‌پردازیم.

درباره شکایت از ثبت اسناد

شکایت از ثبت اسناد، به این معناست که اگر مشکلی در زمینه‌هایی مانند ثبت اموال غیر منقول و مواردی از این قبیل، به وجود آید، ذی‌نفعان می‌توانند برای رسیدگی به حقوق قانونی خود از طریق مراجع ذی‌صلاح، اقدامات لازم را انجام دهند.

گاهی اوقات ممکن است که در هنگام ثبت اراضی و املاک، اشتباهی از طرف اداره ثبت رخ دهد. در این صورت اگر مالک برای رسیدگی به این موضوع به اداره ثبت مراجعه کند و مشکل وی حل نشود، در نهایت باید اقدام به طرح شکایت قانونی نماید.

تخلف با جرم طبیعتا متفاوت است و رسیدگی به تخلفات اداره ثبت، صرفا در مراجع قضایی انجام نمی‌شود. تخلفاتی که بیشتر جنبه اداری دارند، در مراجعی مانند سازمان بازرسی کل کشور، رسیدگی خواهند شد.

در واقع یکی از وظایف این سازمان، نظارت بر روند فعالیت‌های ارگانی‌هایی مانند اداره ثبت اسناد و املاک کشور است. در این شرایط، مردم در صورتی که در ارتباط با ثبت اسناد شکایاتی داشته باشند، می‌توانند شکایت مطروحه را به سازمان بازرسی اعلام کنند.

البته شهروندان می‌توانند شکایت از ثبت اسناد را از طریق حراست اداره ثبت، پیگیری کنند.

در واقع قبل از آن که فرآیند شکایت قانونی آغاز شود، این امکان برای شاکی وجود دارد که تخلف صورت گرفته از ادارات ثبت اسناد و همچنین دفاتر اسناد رسمی، به اطلاع واحد حراست سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور، برسانند.

با اعلام این موضوع، بخش حراست ابتدا تحقیقات لازم را در جهت تخلف صورت گرفته، انجام می‌دهد و اگر بروز تخلف، محرز گردید، پروسه رسیدگی قانونی به شکایت ذی‌نفع از سر گرفته می‌شود. در واقع اگر تخلف، زمینه حقوقی داشته باشد، پرونده به مراجع قضایی فرستاده خواهد شد.

یکی از تخلفاتی که در زمینه ثبت اسناد، احتمال وقوع آن بسیار بالا است، بحث جعل اسناد است. رسیدگی به شکایت از ثبت اسناد در ارتباط با امور جعل در دادسرا و سپس در دادگاه کیفری صالح، انجام می‌شود.

اعلام تخلفات از سوی اداره ثبت، می‌تواند منجر به جلوگیری از بروز تخلفات بعدی و همچنین رفتارهای مجرمانه است.

طبق بررسی‌های انجام شده، انجام رفتارهای غیر قانونی و تخلفات، در اکثر مواقع از سوی کارمندان اداره ثبت رخ می‌دهد. در این صورت، شکایت از اداره ثبت، در واقع تا حدودی به معنای شکایت از کارکنان این مجموعه می‌باشد.

اغلب شکایات از ثبت اسناد، در مراجع قضایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و در این صورت، پروسه قانونی دادرسی باید طی شود.

در واقع اگر شاکی قصد شکایت از اسناد ثبت شده را داشته باشد، از طریق ارائه دادخواست یا شکواییه، درخواست رسیدگی به شکایت را از مراجع قضایی واجد صلاحیت دارد.

مشکلاتی که در زمینه به ثبت رسیدن اسناد و تنظیم آن‌ها به وجود می‌آید، سبب شکایت از اداره ثبت می‌شود. پرونده‌های زیادی در سالیان اخیر، در ارتباط با تخلفات حوزه ثبت اسناد در محاکم دادگستری مطرح شده که احکام مختلفی نیز در این زمینه صادر گردیده است.

ثبت اسناد و املاک

وظایف اداره ثبت اسناد

اداره ثبت اسناد که با نام سازمان ثبت اسناد و املاک نیز شناخته می‌شود، وظایف مختلفی را برعهده دارد. در واقع از عنوان اداره ثبت اسناد، می‌توان تا حدودی به وظایف آن‌ها پی برد.

اموری که به این سازمان محول می‌شود، در ارتباط با به ثبت رسیدن اسناد تنظیم شده در دفترخانه است. وظایف قانونی این مراجع، نشان از اهمیت بالای اموری است که به آن‌ها ارجاع داده می‌شود.

در هر صورت، وظایف اداره ثبت اسناد، عبارتند از:

  1. ثبت املاک
  2. اجرا کردن اسناد رسمی
  3. ثبت شرکت‌ها، ثبت علائم و ثبت اختراعات
  4. ایجاد دفاتر اسناد رسمی، دفاتر ازدواج و طلاق

در واقع می‌توان اینگونه بیان کرد که شکایت از اداره ثبت اسناد، به موضوعات فوق مرتبط است و اموری که در صلاحیت قانونی اداره ثبت اسناد نمی‌باشد، به شکایت از آن‌ها ترتیب اثر خاصی داده نمی‌شود.

دلایل عمده شکایت از اداره ثبت به بحث ثبت املاک اشاره دارد. همچنین در وهله بعدی، اجرا کردن اسناد رسمی نیز به طرح دعوا علیه این مرجع منتهی می‌شود.

لازم به ذکر است که شکایت از دفاتر اسناد رسمی نیز می‌تواند به اداره ثبت ارتباط داشته باشد. از آن جهت که فعالیت دفترخانه‌ها، تحت نظر اداره ثبت اسناد انجام می‌شود، رسیدگی به تخلفات آن‌ها نیز می‌تواند مرتبط با این مرجع باشد.

شکایت از ثبت اسناد، زمانی مطرح می‌شود که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در حوزه وظایف خود، تخلفاتی را انجام داده باشند که در این صورت، مردم برای رسیدن به حق قانونی خود، می‌بایست اقدامات لازم جهت طرح شکایت قانونی را انجام دهند.

طبق ماده 2 قانون ثبت اسناد و املاک کشور، مدیران و نمایندگان ثبت و مسئولان دفاتر و صاحبان دفاتر اسناد رسمی، جز در محل ماموریت خود، نمی‌توانند انجام وظیفه کنند. در این صورت اقدامات آن‌ها خارج از اموری که در قانون تعریف شده است، اثر قانونی ندارد.

شکایت از اداره ثبت اسناد مرتبط با موضوعات سند مالکیت

یکی از موضوعاتی که زمینه شکایت از اداره ثبت را فراهم می‌کند، بحث صدور سند مالکیت است. تنظیم اسناد و یا همان انتقال سند، در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود.

ثبت اسناد مالکیت در اداره ثبت اسناد و املاک کشور، انجام می‌شود. مشکلاتی که در زمینه ثبت اسناد مالکیت به وجود آید، می‌تواند باعث شود تا از اداره ثبت اسناد، شکایت شود.

زمانی که ملکی خرید و فروش می‌شود، باید مراحل تنظیم سند و انتقال مالکیت انجام شود. صدور سند مالکیت از طرف دفترخانه انجام می‌شود.

در هنگام صدور سند مالکیت، ممکن است که اداره ثبت، مرتکب تخلفاتی شود. در این صورت، مالک می‌تواند در وهله اول، با مراجعه به اداره ثبت اسناد، این مشکل را با آن‌ها مطرح کند.

اگر اداره ثبت در این زمینه به تخلف رخ داده در صدور و ثبت سند مالکیت، رسیدگی ننماید، ذی نفع می‌بایست از طریق دادگاه به این موضوع رسیدگی نماید.

اداره ثبت اسناد کن

شکایت از اداره ثبت اسناد به دلیل عدم اصلاح متراژ ملک در سند تک برگ

گاهی اوقات، متراژ یک ملک به درستی در سند مالکیت قید نمی‌شود. در این صورت مالک برای رسیدگی به این مشکل، به اداره ثبت اسناد مراجعه می‌کند.

در واقع مالک خوستار اصلاح متراژ تعیین شده در سند تک برگ است. حال اگر کارکنان اداره ثبت به چنین درخواستی مراجعه نکنند، مالک به ناچار باید اقدام به شکایت از این مرجع نماید.

اگر مالک، چنین ادعایی دارد که متراژ ملک طبق آنچه تعیین شده است در سند ملک، تعارض داشته باشد و با ارائه درخواست خود به اداره ثبت، پاسخ مناسبی به او داده نشود، باید چنین مسئله‌ای را از طریق دادگاه حل و فصل کند.

به جهت آن که اداره ثبت اسناد، متراژ واقعی ملک را در سند قید نکرده است و علاوه بر آن، از رسیدگی به درخواست مالک مبنی بر اصلاح متراژ در سند تک برگ خودداری می‌کند، مالک باید از اداره ثبت اسناد مربوطه، شکایت قانونی کند.

مالک به عنوان خواهان دعوا، باید دادخواستی با موضوع عدم اصلاح سند از طرف اداره ثبت، به دادگاه عمومی حقوقی ارائه دهد تا فرآیند رسیدگی به شکایت، آغاز شود.

در این شرایط که اداره ثبت اسناد به وظایف قانونی خود به درستی عمل نمی‌کند، راه حل قانونی برای رفع مشکل مالک، اقامه دعوا در مراجع قضایی است.

بنابراین رسیدگی به شکایت عدم اصلاح متراژ ملک در سند تک برگ از اداره ثبت اسناد، در دادگاه عمومی حقوقی صورت می‌گیرد.

شکایت کیفری از ثبت اسناد

شکایت از ثبت اسناد، صرفا به موضوعات حقوقی ارتباط ندارد، بلکه در این زمینه نیز شکایات کیفری مطرح می‌شود. عمده تخلفات در حوزه ثبت و تنظیم اسناد، جنبه کیفری دارد.

به موجب ماده 100 قانون ثبت اسناد، هر یک از مستخدمین و اجزاء ثبت اسناد و املاک و صاحبان دفاتر رسمی، عامدا یکی از جرم‌های ذیل را مرتکب شوند، جاعل در اسناد‌ رسمی محسوب و به مجازاتی که برای جعل و تزویر اسناد رسمی مقرر است، محکوم خواهد شد.

  1. اسناد مجعوله را ثبت کند.
  2. سندی را بدون حضور اشخاصی که مطابق قانون باید حضور داشته باشند، ثبت نماید.
  3. سندی را به اسم کسانی که آن معامله را نکرده‌اند، ثبت کند.
  4. تاریخ سند یا ثبت سندی را مقدم یا موخر در دفتر ثبت کند.
  5. تمام یا قسمتی از دفاتر ثبت را معدوم یا مکتوم کند یا ورقی از آن دفاتر را بکشد یا به وسایل متقلبانه دیگر ثبت سندی را از اعتبار و‌ استفاده بیاندازد.
  6. اسناد انتقالی را با علم به عدم مالکیت انتقال‌دهنده ثبت کند.
  7. سندی را که به طور وضوح سندیت نداشته و یا از سندیت افتاده ثبت کند.

اداره ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی، در صورت انجام موضوعات فوق، امکان طرح شکایت کیفری از آن‌ها وجود دارد. در واقع شاکی می‌تواند به جرم جعل اسناد، از آن‌ها شکایت کند.

چنانچه هر یک از مستخدمین و اجزاء ثبت اسناد و املاک عامدا تصدیقاتی دهد که مخالف واقع باشد، در حکم جاعل اسناد رسمی خواهد بود.

قانون ثبت اسناد و املاک کشور

رسیدگی به شکایت کیفری از ثبت اسناد در مراجع قضایی

به طور کلی، شکایت کیفری از ثبت اسناد، در مراجع قضایی رسیدگی می‌شود. تخلفاتی که در حوزه ثبت اسناد اتفاق می‌افتد، در صورتی که زمینه مجرمانه داشته باشد، رسیدگی به آن‌ها در دادسرا و سپس در دادگاه کیفری صالح، انجام خواهد گرفت.

پرونده‌های زیادی در ارتباط با جرائم حوزه ثبت اسناد مانند جعل در دادسرا مطرح می‌شود که ممکن است این موضوع از طرف کارکنان اداره ثبت یا دفاتر اسناد رسمی، صورت گیرد.

روند رسیدگی به شکایت کیفری از ثبت اسناد در مراجع قضایی، مانند سایر دعاوی کیفری، ابتدا در دادسرا و سپس در دادگاه کیفری انجام می‌گیرد. تحقیقات مقدماتی شکایت کیفری ثبت اسناد در دادسرا انجام می‌شود.

بعد از اتمام تحقیقات، پرونده برای تصمیم نهایی و صدور رای به دادگاه کیفری صالح فرستاده می‌شود.

دادگاه کیفری از طریق کیفرخواست صادره و انجام تحقیقات دادسرا، بعد از برگزاری جلسات متعدد، در نهایت اقدام به صدور حکم مقتضی می‌نماید.

اگر شاکی، متوجه این موضوع شود که اسناد مرتبط با وی، مورد جعل از طرف اداره ثبت اسناد و یا دفاتر اسناد رسمی، قرار گرفته است، به لحاظ قانونی می‌تواند شکواییه خود را در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت کند تا برای بررسی به دادسرا صالح ارجاع داده شود.

شکایت از ثبت اسناد از طریق سازمان بازرسی کل کشور

سازمان بازرسی کل کشور، با هدف جلوگیری از فساد و تخلفات گسترده در کشور، مسئولیت رسیدگی به تخلفات ادارات دولتی و ارگآن‌های مختلف را برعهده دارد.

یکی از وظایف آن، نظارت بر عملکرد قوه قضاییه و نهادهای وابسته به آن است. با توجه به این که اداره ثبت اسناد و املاک، زیر مجموعه‌ای از قوه قضاییه است، تخلفات آن‌ها قابل رسیدگی در سازمان بازرسی است. نظارت و بازرسی از اداره ثبت اسناد، دفاتر اسناد رسمی، جزو صلاحیت‌های این سازمان است.

در صورتی که شهروندان در ارتباط با ثبت اسناد، شکایتی داشته باشند، می‌توانند از طریق اداره بازرسی، اقدامات لازم را انجام دهند.

از آن جهت که امکان تخلف در حوزه ثبت اسناد وجود دارد، امکان بازرسی و نظارت از سوی اداره بازرسی وجود دارد. اگر تخلف صورت گرفته با نظارت‌های انجام شده از سازمان بازرسی، جنبه کیفری داشته باشد، پرونده برای رسیدگی قانونی به مراجع قضایی فرستاده می‌شود.

رسیدگی به شکایت از ثبت اسناد در اداره بازرسی، صرفا به موضوعاتی که جنبه اداری دارند، صورت می‌گیرد. در واقع اگر جرمی در این زمینه رخ دهد، نمی‌توان از طریق این سازمان، پیگیری‌های قانونی انجام داد.

روند رسیدگی به شکایات ثبت اسناد در اداره بازرسی، به این صورت است که ابتدا برای تخلف صورت گرفته، بازرس تعیین می‌شود. بعد از دریافت ابلاغ بازرسی، بارزس به محل دفترخانه و یا به ادارات ثبت رفته و اعمال سردفتران و همکاران را با مقررات تطبیق می‌دهد.

در حین فرآیند مربوط به بازرسی، اگر تخلفی صورت گیرد، گزارش آن در پرونده نوشته شده و اقدامات لازم در این زمینه انجام می‌شود. سازمان بازرسی، موضوعاتی که در گزارش ذکر شده است، اگر در صلاحیت آن باشد، رسیدگی کرده و تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند. در غیر این صورت، شکایت ثبت شده، به مراجع دیگر ارسال می‌گردد.

رسیدگی به اینگونه شکایات در اداره بازرسی کشور، مستلزم رعایت یک سری شرایط و ضوابط قانونی است و معمولا کمی زمان‌بر است. پس زمانی که شکایت خود را از طریق این مرجع پیگیری می‌کنید، باید مدت زمان نسبتا طولانی را منتظر بمانید تا تصمیم نهایی در این زمینه اخذ شود.

طرح شکایات مزبور در سازمان بازرسی، به صورت تخصصی توسط واحدهای نظارت و تحقیقاتی انجام می‌گیرد و در نهایت نتیجه نهایی به شاکی اعلام می‌شود.

اگر شاکی قصد انصراف بابت شکایت از ثبت اسناد را داشته باشد، می‌تواند آن را به اطلاع اداره بازرسی برساند تا روند رسیدگی متوقف شود.

دعوای شکایت از ثبت اسناد

ثبت شکایت از ثبت اسناد در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

در تمامی استان های کشور، اداره ثبت اسناد تعبیه شده است تا به امور شهروندان رسیدگی کنند. در صورتی که قصد شکایت از اداره ثبت اسناد استان خود را دارید، می‌توانید آن را به اطلاع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برسانید.

برای ثبت شکایت در حوزه ثبت اسناد، سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور، سامانه‌ای را طراحی کرده است تا مردم بتوانند از این طریق، تخلفات صورت گرفته را گزارش دهند.

رسیدگی به شکایات ثبت اسناد، در سامانه طراحی شده از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به نشانی www.ssaa.ir انجام می‌شود. شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف از اداره ثبت اسناد را در این سامانه اعلام کنند.

به منظور شکایت از ثبت اسناد، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور نیست. در واقع از طریق این سامانه، به راحتی می‌توان شکایات و تخلفات را ثبت نمود تا در اسرع وقت به درخواست مردم رسیدگی شود.

در واقع با مراجعه به وب سایت مزبور، با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ارتباط خواهید بود و شکایات برحسب موضوعی که دارند به واحدهای مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

این سامانه به منظور رسیدگی به تخلفات ثبت اسناد سراسر کشور طراحی شده است. بنابراین اگر قصد شکایت از اداره ثبت اسناد را دارید، می‌توانید با سامانه مزبور در ارتباط باشید.

سامانه طراحی شده توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای شهروندان، مزایا فراوانی دارد که بدون مشکل خاصی می‌توانند اعتراضات و شکایات خود را به صورت غیر حضوری به ثبت برسانند. تخلفات ثبت شده، از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند و در اسرع وقت به شکایات مطرح شده رسیدگی به عمل می‌آید.

درواقع زمانی که فردی شکایت خود را در این سامانه ثبت می‌کند، تیم نظارتی ابتدا موضوع مطرح شده را بررسی می‌کنند و سپس به واحد مربوطه فرستاده می‌شود تا تصمیمات لازم در این زمینه اخذ شود.

همچنین واحد تحقیقاتی برای شکایات مردمی در نظر گرفته شده است تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

پروسه زمانی بررسی هر پرونده به نوع آن بستگی دارد. برخی پرونده‌ها باید فورا مورد رسیدگی قرار گیرند و رسیدگی به سایر پرونده‌ها مستلزم مدت زمان طولانی است. بنابراین همه این موضوعات به نوع شکایت بستگی دارد و ممکن است متفاوت باشد.

لازم به ذکر است که اطلاع رسانی های لازم درمورد شکایت ثبت شده در سامانه در اختیار مردم قرار می‌گیرد و همچنین امکان پیگیری شکایت مستقیما توسط شاکی وجود دارد.

برای شکایت از ثبت اسناد به کجا باید مراجعه کرد؟

در صورت وجود شکایت از ثبت اسناد، می‌توان آن را در مراجع قضایی، سازمان بازرسی کل کشور و همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور مطرح نمود.

اگر موضوع شکایت از ثبت اسناد، جنبه کیفری داشته باشد، در مراجع قضایی کیفری مانند دادسرا و دادگاه‌های کیفری مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

همچنین امکان پیگیری شکایت از ادارات ثبت اسناد استان‌های مختلف کشور از طریق سازمان بازرسی کل کشور وجود دارد. این سازمان با اعزام چندین بازرس به محل مربوطه، گزارش اعلام تخلف را تنظیم می‌نماید. در صورت محرز شدن تخلف، بررسی قانونی آن در این مرجع آغاز می‌گردد.

برای شکایت از اداره ثبت استان محل زندگی خود، بهتر است ابتدا به سازمان ثبت املاک و کل کشور مراجعه کنید و یا شکایت خود را از طریق سامانه طراحی شده، ثبت کنید. اگر در این زمینه به نتیجه مورد دلخواه خود نرسیدید، می‌توانید به مراجع دیگر مراجعه کنید.

ساختمان اداره ثبت اسناد

ارائه مشاوره حقوقی در مورد شکایت از ثبت اسناد توسط وکلای متخصص ثبتی

طبق توضیحات داده شده، بروز تخلف و حتی جرم در زمینه ثبت اسناد، امری بدیهی است و شاکی می‌تواند اقدامات لازم را انجام دهد.

شکایت از اداره ثبت می‌تواند به دلایلی مانند ثبت سند مالکیت، اصلاح تغییراتی در سند مالکیت و مواردی از این قبیل باشد. به منظور شکایت از ثبت اسناد، می‌توان به مراجع قضایی و یا سازمان بازرسی مراجعه نمود.

در صورتی که در مورد شکایت از ثبت اسناد، نیاز به مشاوره حقوقی دارید، می‌توانید اقدام به اخذ وکیل نمایید یا با مشاوران حقوقی متخصص ثبتی در ارتباط باشید.

بنابراین برای بهره‌مندی از اطلاعات و مشاوره حقوقی در مورد بحث شکایت از ثبت اسناد، می‌توانید با سامانه شکایت 24 در ارتباط باشید.

شکایت 24 با داشتن تیمی از کارشناسان مجرب و آگاه، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه ثبت اسناد است و در تمامی مراحل ثبت شکایت متقاضیان را راهنمایی می‌کند.

استفاده از خدمات حقوقی این سامانه، برای متقاضیان دارای مزایا فراوانی است.

یکی از مزایا اصلی استفاده از مشاوره حقوقی سامانه شکایت 24، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد نحوه شکایت از اداره ثبت اسناد کسب کرد.

خوشبختانه افرادی که از مشاوره حقوقی مجموعه ما استفاده کرده‌اند، از کیفیت و هرینه مشاوره رضایت کافی داشته‌اند و همین موضوع سبب شده است که بهترین خدمات و امکانات حقوقی را در اختیار موکلین قرار دهیم.

مشاوره‌های حقوقی این سامانه، به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین ارائه می‌شود که می‌تواند برای موکلین مزیت‌های فراوانی داشته باشد. به منظور دریافت مشاوره حقوقی در ارتباط با دعاوی ثبتی، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

چرا باید شکایت 24 را انتخاب کنیم؟

اگر تمایل دارید که با وکلا و متخصین حوزه ثبتی در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24 یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما بوده و استفاده از خدمات این سامانه می‌تواند مزایا فراوانی داشته باشد.

با توجه به این طرح دعاوی مرتبط با ثبت اسناد از طریق مراجع قانونی، کمی زمان‌بر و نیازمند رعایت یک سری موارد قانونی است و اصول دادرسی مشخص دارد، که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

در صورتی که قصد دارید از اداره ثبت اسناد، شکایت کنید اما در این زمینه با نحوه و مراحل شکایت آشنا نیستند، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

‫10 دیدگاه ها

  1. سامانه ثبت اسناد نشون میده من یه ملک بنام خودم دارم 😲ولی آدرس نمیده، حالا من که تازه از وجود این خونه مطلع شدم چطوری پیداش کنم؟

  2. اون هم چه دادگاهی!!!!!! شکایت کنیم اونها هم ما رو از نون خوردن بندازند. طی ۱۳ سال شاید بیش از یک میلیارد هزینه دادم تا ملکی رو که چهار دانگ مال خودم بود و دو دانگ رو تو مزایده دادگاه خریدم در اختیار بگیرم نزدیک بود غاصبین جانم را هم بگیرند ولی ملکم رو هنوز نتونستم بگیرم. چرا!!!!!!! چون داااااااادگاه بیدادگاه شش دانگ از این به قول خودشان اراذل سطح یک حمایت می‌کنند. چرا!!!!! این یکی را واقعا نمی دانم. این داستان در شهرستان قائمشهر رخ داده است. ثبت، دادگستری، شورای حل اختلاف، شهردا ی، شاید تحت تاثیر جادو جنبل هستند یا پول و پارتی و شاید هم…….

  3. همشون دروغگو هستند سند خانه من با نفوذ ورشوه وبدون هیچ وکالتی یا قییم نامه وپرداخت ارتشایا اطلاع وراث صادر شده است

  4. سلام. وقت بخیر
    من این همه به ادارات دولتی مراجعه داشتم
    تابحال کارمندانی بی مسئولیت تر از این اداره ندیدم ..
    هیچ کس سرجایش نیست همه در حال رژه رفتن از این اتاق به آن اتاق هستن.
    اگز اول وقت میای کارمند بازدید رفته
    اگر وسط وقت میای مرخصی رفتن ..
    خدا قسمت نکنه پات به اداره ثبت منطقه یک مشهد بیفته ..
    بیچاره میشی .. هر جلسه که وقت می گذاری ..
    وقت یک نفر می تونه کار انجام بده .. اونم بعد از سه تا چهارساعت معطلی ..

  5. آیا واقعا نظارتی بر عملکرد کارمندان ثبت وجودندارد؟
    یک هفته پیش دستورقضایی ازکلانتری وحیدیه به ثبت شهریار بردم مبنی براینکه خلاصه وضعیت مالکیت یعنی نام مالک فعلی وانتقال دهنده را جهت بهره برداری اعلام کنید،دردولت غیرالکترونیک هم پاسخ این موضوع نهایتا چنددقیقه بیشترکارنداره ولی کارمند مربوطه درثبت شهریار براحتی گفتند بیست روز دیگه یه سر بزنید که اگرانجام شده بود….!!! سوال اینه که واقعا یه پاسخ یه خطی چرابایستی مردم رو حداقل بیست روز الاف وچشم انتظار نگهدارید،به معاونت ومسعولین مراجعه کردم لایه جمله میفرمایند خوب سرمان شلوغه،ازخود رفع مسعولیت مینمایند!!!انگار نه انگار که دارن با آدم حرف میزنن،،اگرواقعا سرتان شلوغه اینهمه خیل عظیم بیکارو تحصیلکرده جوان استخدام کنین که به کار مردم رسیدگی کنن،که اینطوری اسباب نارضایتی مردم رو فراهم نکنید ویه کارچند دقیقه ای رابه بهانه های غیرمنطقی بیش از بیست روز یکماه طول ندین،

  6. سلام لطفا قوه قضائیه به نحوه فروش وکلاهبرداریها که املاک در مورد فروش زمینهای گلبهار مشهد در حق مردم میکنن خرید ار میبرن سرچهاراه زمینی را نشان میدن بعد هم اصلا ان زمین نشان داده شده نیست پول دوسه برابر از خریداری دراثر کلاهبرداری میگیرن مثلا اول ان زمینی که سر چهارراه به خریدار نشان میدن وجودندارد دوم اینکه بعد زمینی را به طرف میفروشن به دو یا سه میلیون ارزش داره به چهل یا پنجاه میلیون از خریدار میگیرن قیمت واقعی را هم در سند تک برک نمینویسن وپول گرفته میشه خریدار اصلا زمین نمیشاسه راحت کلاهبرداری میکنن ورود کند تا افراد بتونن به حقوقشان برسن جلو چنین کلاهبرداریها هم گرفته بشه ممنون

  7. ضمن خسته نباشید ینده از اقای اسماعیلی مدیر ثبت اسناد منطقه ۲ اراک و خانم اقاشاهی بنا بدلایل ذیل شکایت دارم :
    ۱_اینکه بنده ملک همسرم را توقیف نمودم وبا خواهر همسرم که ادعای مالکیت نموده به مشکل خورده ام‌بدلیل اشتباهات ثبت و هر چه مراجعه میکنم مثمر ثمر نیست و در پایان اقای اسماعیلی بنده را با توهین و صدای بلند از اداره بیرون کرد استعلام اشتباه ملک برادر همسرم و عدم اصلاح ان و اینکه خواهر همسرم شکایتی در تاریخ ۱۳۹۷/۷/۲۰ نداشته ودر این تاریخ برگه دادخواست بنده را بنام ایشون ثبت نموده اند و توجهی ندازن که عنوان کردن خانم …..در تاریخ ۱۳۹۷/۷/۲۰ باستناد دادنامه شماره ۹۸۰…..در تاریخ ۱۳۹۸/۷/۲۰ ادعای مالکیت نموده است .مگر میشه ۱سال زودتر از ادعای مالکیت نمود ک ن شکایتی ون حکمی بوده است و نامبردگان مصر هستن صحیح میباشد در حالیکه دادگاه کل در سیستم مشاهده نموده و چنین چیزی نبوده و بنده سرگردان مانده ام

    1. تمامی ادارات اجرای ثبت اسناد رسمی مسخره و اینجوری در حق مردم بدبخت ظلم‌ و ستم‌ می‌کنند کسی نیست به‌ شکایت اینا رسیدگی کند الکی اعصاب خودتان را……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا