شکایت از اصناف

شکایت از پیک بادپا چگونه است؟

پیک بادپا یکی از پیک‌هایی است که با سابقه فراوان در زمینه حمل و نقل فعالیت می‌کند و افراد زیادی از خدمات آن استفاده می‌کنند. در طی سال‌های اخیر با توجه به اینکه استفاده مردم از خدمات حمل و نقل به خصوص پیک برای نقل و انتقال کالا بیشتر شده است، این شرکت تجاری نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

شرکت حمل و نقل با عنوان پیک بادپا در سال ۱۳۷۴ بر اساس ضرورت اجتماعی و به منظور تسهیل حمل و نقل سریع بار در تهران تاسیس شد. این شرکت توسط مدیریت شهری وقت تاسیس شد و مورد استقبال قرار گرفت و اقدام مفیدی به نظر رسید.

در طول این زمان به علل مختلفی مشتریان نارضایتی خود را نسبت به این شرکت اعلام کرده و خواستار شکایت از پیک بادپا شده‌اند. در ادامه شکایت از پیک بادپا و نحوه انجام آن و در حالت کلی مسائل مربوط به این شرکت را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شکایت از پیک بادپا

دلایل شکایت از پیک بادپا

شکایت از پیک بادپا می‌تواند به دلایل مختلفی صورت گیرد و برای هر شخصی متفاوت باشد. در حالت کلی در صورت دریافت خدمات از بادپا و نداشتن رضایت، می‌توانید از این شرکت شکایت کنید.

شما می‌توانید به عنوان مشتری یا راننده از این شرکت شکایت کنید و آن را پیگیری نمایید. شایان توجه است که امکان ثبت شکایت از پیک بادپا، هم برای مشتریان و هم برای رانندگان موتور ممکن می‌باشد.

در ادامه دلایل شکایت از پیک بادپا را که رایج بوده و بسیاری از افراد آن را تجربه نموده‌اند، بررسی خواهیم کرد. البته این موارد به این منظور نیستند که اتفاقات دیگری رخ نخواهند داد.

شکایت از بادپا به دلیل دزدی

موارد متعددی اتفاق افتاده است که افراد بسته و وسیه خود را به پیک یا حتی شرکت پستی سپرده و پس از آن وسیله آن‌ها گم یا مفقود شده باشد. در این موارد افراد از این موضوع شکایت کرده و نحوه احقاق حقوق خود را پیگیری نموده‌اند.

لازم به ذکر است که مورد علنی در رابطه با شکایت از پیک بادپا به علت دزدی و گم شدن وسایل گزارش نشده است و این قسمت از مقاله جهت بررسی احتمالات و موارد مشابهی است که برای افراد مختلف در رابطه با شرکت‌های حمل و نقل دیگری اتفاق افتاده است.

برای مثال به تازگی گزارش شده است که فردی قصد جابه‌جایی مرسوله‌ای از طریق پست را داشته و پست به دلیل اینکه مرسوله بالای ۳۰ میلیون تومان بوده است به صورت رسمی آن را ثبت نکرده.

پس از اینکه مرسوله فرد گم شده و به شخص موردنظر نرسیده بود، آن شرکت پستی بیان کرده بود که به دلیل اینکه مرسوله بالای ۳۰ میلیون تومان بوده، شرکت نمی‌تواند بیشتر از آن را به عنوان خسارت تقبل نماید و بدین‌صورت حدود ۲۰ میلیون تومان به شخص ارسال‌کننده غرامت رسید.

شکایت رانندگان از بادپا

همان‌طور که می‌دانید امکان ثبت نام موتورسواران نیز در بادپا وجود دارد و به همین منظور، قسمتی در سایت برای آن تعبیه شده است و می‌توانند آن را انجام دهند.

بادپا برای موتورسواران شرایط مناسبی دارد و امکان دارا بودن بیمه تامین اجتماعی و دریافت روزانه حقوق و همچنین سرویس‌های در محدوده و غیره را فراهم می‌کند.

با این وجود رانندگان می‌توانند نسبت به کاستی‌ها یا عمل نکردن به وعده‌های پیک بادپا شکایت خود را ثبت کنند. برای مثال اگر هزینه سرویس به آن‌ها اعطا نشد یا در اثر جابه‌جایی بسته به علت زیاد بودن وزن آن، وسیله نقلیه دچار مشکل شد و بادپا هیچ خسارتی ارائه نکرد، می‌توانند از این موضوع شکایت نمایند.

نحوه شکایت از پیک بادپا

کاستی در ارائه خدمات توسط بادپا

اگر از خدمات مربوط به پیک بادپا استفاده نمایید و در طول دریافت خدمات، برخی از وعده‌های این شرکت عملی نگردد و برای مثال بیمه کالا وجود نداشته باشد یا هزینه بیشتری از آن‌چه به فرد اطلاع داده شده از وی دریافت گردد، می‌توانید شکایت خود را ثبت کنید.

شکایت از پیک بادپا به علت کاستی در ارائه خدمات، مورد شایعی می‌باشد که برای بسیاری از افراد اتفاق افتاده است. ارائه خدمات باید دقیقا به همان صورتی که بیان گردیده باشد و هرگونه تغییر در ارائه خدمات می‌تواند منجر به ثبت شکایت گردد.

لازم به ذکر است که برخی اشتباهات می‌توانند سهوا و بدون قصد خاصی انجام شوند و به این صورت نیست که مثلا موتورسوار کمی دیر برسد یا به علت وجود ترافیک مرسوله را دیرتر به مقصد برساند. بنابراین به هر دلیلی نمی‌توان شکایت از پیک بادپا را ثبت کرد.

عدم پشتیبانی توسط بادپا

در بسیاری از شرکت‌های خدماتی و در حالت کلی مجموعه‌هایی که خدماتی را به اشخاص ارائه می‌دهند، بخشی برای پشتیبانی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانند پرسش‌های مشتریان را پاسخ داده و ابهامات آن‌ها را برطرف نمایند.

در بادپا نیز این امکان وجود دارد که شما پس از دریافت خدمات و ارسال بسته خود از طریق موتورسواران بادپا، پشتیبانی دریافت کنید و ابهامات خود را برطرف نمایید.

بنابراین در صورتی که شما بخواهید در رابطه با مرسوله خود و وضعیت آن در همان موقع اطلاع پیدا کنید اما این امکان در بادپا برای شما فراهم نگردد و مسئولان مجموعه پاسخگو نباشند، می‌توانید علیه این اقدام شکایت کنید و حقوق از دست رفته خود را باز یابید.

نحوه شکایت از بادپا

در قسمتی از سایت بادپا در رابطه با مسئولیت‌های آن آمده است. به این منظور که در صورت عدم رعایت مسئولیت‌ها و انجام وظایف توسط بادپا، افراد می‌توانند شکایت کنند تا به آن رسیدگی شود.

به طوری که بیان شده است که بادپا با قرار دادن تیمی به عنوان مرکز تماس، آمادگی حل مشکلات و اعتراضات با مشتریان را دارا می‌باشد. چنان‌چه در قسمتی از آن آمده است:

بادپا با تمام امکانات خود از جمله مرکز تماس، واحد رسیدگی به شکایات و فرایند میانجی‌گری، تمامی تلاش خود را برای جلب رضایت مشتریان و رفع هرگونه اختلاف احتمالی بین آن‌ها در زمان استفاده از خدمات بادپا به کار می‌گیرند. بادپا با استفاده از نظارت‌های خود و انجام نظرسنجی از مشتریان در انتهای سفارش تلاش می‌کند خدمات با کیفیت مطلوب به مشتریان ارائه دهد.

مراحل شکایت از پیک بادپا

ثبت شکایت از پیک بادپا آسان است و با چالش‌های فراوانی مواجه نیست. برای ثبت شکایت، می‌توانید به اپلیکیشن یا سایت آن مراجعه کنید و شماره مرکز تماس آن را به دست آورید. این شماره با توجه به چیزی که در سایت درج شده است عبارت است از ۸۲۸۲ـ۰۲۱

با شماره‌گیری ۸۲۸۲ با استفاده از گوشی یا تلفن همراه، می‌توانید با مرکز تماس در ارتباط قرار گرفته و درخواست خود را ثبت نمایید. در نهایت اینکه شکایت شما با کمک مرکز تماس ثبت و پیگیری خواهد شد و می‌توانید خدمات موردنظر خود را دریافت نمایید.

ثبت شکایت از پیک بادپا

بررسی جرایم حمل و نقل در قانون

در رابطه با جرایم مربوط به شرکت‌های حمل و نقل، قانونی مشتمل بر ۵ ماده و یک تبصره در بیست و سوم فروردین ماه سال هزار و سی‌صد و شصت و هفت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و مفاد این قانون مورد استناد در جرایم مربوط به حمل و نقل در مواردی مثل شکایت از پیک بادپا می‌باشد.

مفاد این قانون عبارت است از:

ماده 1: متصدی شرکت‌ها، مؤسسات، بنگاه‌های حمل و نقل و رانندگانی که مسئول حمل کالا به مقصد می‌باشند چنانچه عمداً آن را به مقصد‌ نرسانند علاوه بر جبران خسارت وارده به صاحب کالا (‌در مثلی مثل و در قیمتی قیمت) به حبس از 2 تا 5 سال یا جریمه نقدی معادل 10 تا 20 برابر‌ قیمت کالا محکوم می‌شوند و در صورت تکرار جرم مذکور به حداکثر مجازات فوق محکوم خواهند شد.

ماده 2: هر کس اموال و کالاهای مذکور در ماده فوق را با علم و اطلاع تحصیل یا مخفی یا قبول نموده و یا مورد معامله و یا مورد استفاده دیگری‌ قرار دهد و یا با آن مؤسسه یا شرکت یا بنگاه و راننده به هر نحو همکاری نماید به حبس از شش ماه تا سه سال و جبران خسارات وارده به صاحب کالا‌ محکوم می‌شود. در صورتی که متهم معامله اموال مزبور را حرفه خود قرار داده و یا مرتکب تکرار جرم مزبور شده باشد به حداکثر مجازات مقرر در این‌ ماده ضمن جبران خسارات وارده به صاحب مال محکوم می‌شود.

ه‌مچنین با توجه به ماده 3: هر کس تمام یا قسمتی از کالاهای یاد شده در ماده یک را در حین حمل و نقل سرقت نماید هر گاه سرقت جامع شرایط حد محارب یا‌ سرقت نباشد به حبس از 2 تا 5 سال و جبران خسارات وارده به صاحب کالا محکوم می‌شود.

‌تبصره: رعایت امکانات و شرایط خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تأدیب در موارد فوق الزامی است.

‌ماده 4: در صورت وجود عین کالا در مورد فوق، کالای مزبور باید به صاحبش مسترد گردد.

د‌ر ماده آخر آن نیز آمده است: چنانچه متهم برای اولین بار مرتکب یکی از اعمال مذکور در مواد فوق شده باشد و دادستان در موارد غیرمهم تشخیص دهد با وعظ یا‌ توبیخ یا تهدید یا اخذ تعهد تأدیب خواهد شد با اعمال یکی از موارد تأدیب فوق پرونده را ضمن انعکاس به وزارت راه و ترابری بایگانی می‌نماید.

و‌ در آخر نیز بیان گردیده است که دادگاه نیز در صورت طرح پرونده در دادگاه حق اعمال مراتب بالا را به تشخیص خود دارد.

جرایم رایج شرکت‌های حمل و نقل غیرمعتبر

بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل غیرمعتبر و ناامن، مرتکب جرایم گوناگونی شده‌اند که بسیاری از شهروندان نسبت به آن‌ها اعلام نارضایتی کرده و شکایت خود را ثبت نموده‌اند. بنابراین قصد داریم تا در کنار شکایت از پیک بادپا، شکایت از شرکت‌های حمل و نقل دیگر را هم بررسی کنیم.

همان‌طور که پیش‌تر نیز در همین متن اشاره شد، بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل در زمینه مفقودی کالا نقش مهمی داشته‌اند.

برای مثال یکی از فروشگاه‌های اینترنتی اعلام نموده بود که وقتی بسته مشتری را که تلفن همراهی با ارزش حدود ۵۰ میلیون تومان بوده است به یکی از شرکت‌های پستی تحویل داده است، بسته به دست مشتری نرسیده و شرکت مذکور اعلام کرده است که بسته گم شده است.

این در حالی است که  آن شرکت بسته مشتری را دزدیده و فقط تا سقف ۳۰ میلیون تومان غرامت می‌دهد و این به این معنا است که ۲۰ میلیون تومان از این فرد دزدی شده است.

درباره بادپا و خدمات آن

بادپا در ابتدا برای حمل و نقل کالا تاسیس گردیده بود و هدف اصلی آن حمل و نقل درون شهری محسوب می‌شد. با گذشت زمان قسمت‌های مختلف دیگری نیز به آن افزوده شدند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بادپا سلامت، بادپا خرید، بادپا کادوبر، بادپا خدمت، بادپا سفیر و بادپا امانات از انواع آن هستند. شایان ذکر است که به جز بادپا حمل و نقل و بادپا سلامت، انواع دیگر آن هنوز راه‌اندازی نشده‌اند.

شکایت از پیک بادپا نسبت به هرکدام از خدمات آن‌ها ممکن است و می‌تواند صورت گیرد. شما می‌توانید شکایت خود را نسبت به آن در قسمت مربوطه سایت ثبت نمایید.

درباره شکایت از پیک بادپا

بادپا سلامت

بادپا سلامت از جمله خدمات بادپا است که بعد از بادپا حمل و نقل راه‌اندازی شده و مشتریان می‌توانند از آن استفاده نمایند. بادپا سلامت حاوی سه قسمت پزشکی، پرستاری و بهیاری است که در ادامه هرکدام را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در بخش پزشکی آن خدماتی مانند تهیه نوار قلب، ویزیت پزشک عمومی، نصب سوند معده، صدور گواهی فوت، صدور گواهی سلامت، شستشوی گوش، ویزیت مشاور ترک اعتیاد و غیره ارائه می‌شود.

بخش پرستاری آن نیز عبارت است از سرم تراپی، تزریقات، شستشوی و پانسمان زخم، کشیدن بخیه، خدمات تخصصی همراهی، پانسمان زخم دیابتی و…

بهیاری هم گرفتن فشار خون به همراه علائم حیاتی، کنترل قند خون، اکسیژن تراپی، تزریق انسولین، خدمات همراه بیمار، خمام بیمار در منزل و … است.

بادپا خرید

بادپا خرید یکی از خدمات شرکت بادپا است که هنوز راه‌اندازی نشده است. در بادپا خرید یک مامور خرید در نظر گرفته شده است که با توجه به سفارش مشتری خریدهای وی را انجام می‌دهد.

به این منظور که شما می‌توانید خریدهای خود را از سوپرمارکت، داروخانه و غیره به بادپا بسپارید تا طبق ادعای این مجموعه، خریدهای شما در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت انجام شوند و به دست شما برسند.

به نظر می‌رسد که این خدمت بادپا بسیار مفید است و باعث می‌شود که در وقت و هزینه افراد صرفه‌جویی شده و انجام خریدهای خود را به مامور خرید بادپا بسپارند.

بادپا خدمت

اپلیکیشن بادپا دارای قسمت‌های مختلفی است که بادپا خدمت نیز در همان وجود دارد و پس از راه‌اندازی می‌توان از آن استفاده کرد و سفارش مربوط به آن را در بادپا و از طریق اپلیکیشن ثبت نمود.

بادپا خدمت، خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد که در داخل اپلیکیشن قابل انتخاب هستند. خدماتی مانند نظافت منزل، خشکشویی، کارواش، خدمات خودرو، خدمات ساختمانی و خدماتی از این قبیل را می‌توان از بادپا دریافت کرد.

با توجه به اینکه تا کنون بستری برای ارائه این دسته از خدمات به صورت یک‌جا وجود نداشته است، قابل بیان است که در صورت راه‌اندازی، استقبال زیادی از این‌ها صورت خواهد گرفت و در صورتی که ارائه خدمات به نحو احسن انجام گیرد، بسیاری از افراد از آن‌ها استفاد می‌کنند.

انجام شکایت از پیک بادپا

بادپا سفیر

به نظر می‌رسد که این دسته از خدمات بادپا، برای درخواست خودرو از این شرکت است. درخواست خودرو از بادپا، به منظور اجاره آن یا خدماتی مانند آژانس و غیره است.

با توجه به اینکه توضیحات بیشتری در رابطه با این خدمت داده نشده است و شروع به ارائه آن در آینده صورت می‌گیرد، به صورت واضح مشخص نیست که منظور از درخواست خودرو از شرکت بادپا دقیقا چه چیزی می‌باشد.

بنابراین می‌توان کسب اطلاعات نسبت به آن را به آینده و زمانی که شروع به ارائه این خدمت نمودند موکول کرد. شما می‌توانید در همان زمان از طریق اپلیکیشن یا سایت، نسبت به دریافت اطلاعات اقدام نمایید.

بادپا امانات

بادپا امانات یکی دیگر از امکانات شرکت حمل و نقل بادپا است که با استفاده از آن، مشتریان می‌توانند کالاهای ارزشمند خود را مانند پول یا طلا و غیره به بادپا سپرده و با ثبت سفارش، آن را به صورت کاملا ایمن انتقال دهند.

توضیح بادپا درباره این قسمت از خدمات آن‌ها عبارت است از اینکه با راکبین مجرب، بسته‌های با ارزش شما را با ناوگان ویژه حمل می‌کنیم.

شایان توجه است که این خدمت نیز به زودی راه میوفتد و باید مظمئن شوید که این خدمت از سوی بادپا ارائه  می‌شود تا مثلا اشیاء باارزش خود را به دست افراد سودجو نسپارید.

بادپا کادوبر

آخرین دسته از خدمات بادپا که در سایت آن آمده است مربوط به بادپا کادوبر است. شما می‌توانید با بهره‌گیری از آن، به شکل متفاوتی به عزیزان خود کادو دهید و آن را برای آن‌ها از طریق بادپا ارسال نمایید.

بادپا کادوبر نیز ایده جدیدی است که توسط بادپا ارائه شده و تاکنون شرکتی نبوده است که آن را ارائه نماید.

در حالت کلی می‌توان بیان نمود که بسیاری از خدمات بادپا به جز بادپا حمل و نقل و بادپا سلامت، هنوز راه‌اندازی نشده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را دریافت نمود.

شکایت از پیک بادپا در شکایت 24

شما می‌توانید با بهره‌گیری از سامانه شکایت 24، نسبت به شکایت از پیک بادپا اقدام نمایید و با استفاده از وکلای مجرب و حقوق‌دانان باتجربه، شکایت خود را ثبت کنید.

با ثبت سفارش شکایت از پیک بادپا در شکایت ۲۴، می توانید به زودی شکایت خود را ثبت نموده و پیگیری آن را به مجموعه بسپارید. شما همچنین می‌توانید وکیل موردنظر خود را برای ثبت شکایت در این مجموعه انتخاب نمایید.

شکایت ۲۴ با بهره‌گیری از وکلا و حقوق‌دانان باتجربه، سال‌ها ارائه خدمت حقوقی به مشتریان را انجام داده است و در این زمینه می‌تواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد و با کمترین هزینه، حقوق از دست رفته شما را به شما تقدیم نماید.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا