شکایت از اصناف

شکایت از دفاتر فتوکپی و تایپ و تکثیر چگونه است؟

به احتمال فراوان حداقل برای یک مرتبه به دفاتر فتوکپی و تایپ مراجعه کرده باشید. شاید این دفاتر جز مراکز حساس و مهم در کشورمان محسوب نشوند، اما با قاطعیت می‌توان گفت که در مواقع حساس نیز دفاتر تایپ و تکثیر برای افراد کارایی دارد.

دفاتر فتوکپی و تایپ همانطور که از نام آن‌ها پیدا است، امور مربوط به تکثیر و حتی چاپ برگه را انجام می‌دهند. ممکن است که برای کار اداری یک سری مدارک از شما خواسته باشند که با مراجعه به دفاتر مزبور می‌توانید رونوشت مدارک مورد نیازتان را تهیه کرده و در اختیار مرجع مربوطه قرار دهید.

یکی از مراجعین اصلی دفاتر تایپ و تکثیر، دانشجویان و دانش آموزان هستند. با توجه به این که در طول تحصیل، دانشجویان به اموری مانند تایپ و کپی نمودن جزوات درسی زیاد سر و کار دارند، مراکز این چنینی می‌تواند برایشان کارایی بسیاری داشته باشد.

کاربرد دفاتر فتوکپی

برای امور اداری امکان ندارد که فرد به سازمان یا ارگانی مراجعه کند و از او رونوشت و کپی مدارک مورد نیازش را درخواست نکنند. در این صورت باید به دفاتر فتوکپی مراجعه کند و رونوشت مدارک لازم را تهیه بنماید.

دفاتر فتوکپی و تکثیر امور مختلفی را انجام می‌دهند و حیطه کاری آن‌ها صرفا به وظایفی مانند تکثیر و تایپ محدود نمی‌شود.

مدارک و مستندات مهم اداری توسط این دفاتر تکثیر و حتی در مواقعی نیز طراحی می‌شود. بنابراین فعالیت های آنها از حساسیت بالایی برخوردار است.

به طور مثال برای ثبت نام در یک شرکت یا مجموعه کاری از شما یک سری مدارک درخواست می‌شود. در این صورت علاوه بر اصل مدارک از شما رونوشت آن‌ها را نیز درخواست می‌کنند.

در این صورت باید برای ارائه مدارک مزبور به دفاتر فتوکپی مراجعه کرده و رونوشت آن‌ها را تهیه کنید. بنابراین هر فردی یقینا حداقل برای یک مرتبه به دفاتر مزبور مراجعه کرده است و یا برای رسیدگی به فعالیت‌های روزمره خود نیز به این مراکز احتیاج پیدا کرده است.

این دفاتر امور مربوط به تایپ را نیز انجام می‌دهند. در واقع دانشجویان ممکن است که در دوران تحصیل خود نیاز به تایپ یک سری کتب و جزوات داشته باشند که با مراجعه به دفاتر فتوکپی می‌توانند این امور را انجام دهند.

با توجه به این که کار این دفاتر چندان دشوار نمی‌باشد اما در هرصورت نمی‌توان از اهمیت بالای فعالیت و اموری که دفاتر فتوکپی انجام می‌دهند، غافل شد.

بر همین اساس، فعالیت‌هایی که دفاتر فتوکپی و تکثیر انجام می‌دهند، زیر نظر اتحادیه و اصناف مربوط به خود صورت می‌گیرد. هر شغل و کسب و کاری در کشورمان برای آن اتحادیه و صنف مشخصی تعریف است که هر کدام از وظایف مشخصی برخوردار هستند.

دفاتر فتوکپی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و این صنف نیز اتحادیه مخصوص به خود را دارند. در واقع مقررات و ضوابط خاصی برای صنف دفاتر فتوکپی تعیین شده است که فعالان این حوزه در ارتباط با امور و فعالیت‌های خود از این مقررات پیروی کنند.

سطح خدمات و امکاناتی که دفاتر فتوکپی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، متفاوت است و نمی‌توان کلیه مراکز تکثیر و فتوکپی را با یکدیگر مقایسه نمود.

مشتری زمانی که با مراکز فتوکپی مراجعه می‌کند، انتظار دارد که خدمات با سطح کیفی بالا در اختیار او قرار گیرد. در صورتی که خدمات با سطح کیقی مطلوبی به متقاضیان ارائه نگردد، زمینه بروز اختلاف فراهم می‌شود.

بروز تخلف در هر صنف شغلی وجود دارد و صرفا به دفاتز فتوکپی محدود نمی‌شود. در واقع نمی‌توان اینگونه بیان کرد که اغلب تخلفات کسب و کار صرفا به این صنف ختم می‌شود.

در طی چند سال اخیر شاهد تخلفات گسترده در حوزه فتوکپی و تکثیر مدارک از سوی این دفاتر بوده‌ایم و مسئولان این مراکز از ترفندهای مختلف اقدام به ارائه خدمات بی‌کیفیت به مشتریان می‌کنند.

این که دفاتر فتوکپی در این زمینه مرتکب تخلف بشود، باید از طریق مراجع ذی صلاح موضوع پیش آمده را مورد پیگیری قرار داد.

عدم شکایت از صنف‌های متخلف می‌تواند زمینه بروز تخلفات بعدی را ایجاد کند و در نهایت بی‌نظمی خاصی در جامعه شکل می‌گیرد.

تصور کنید که یک مرکز فتوکپی در حیطه کاری خود مرتکب تخلفاتی شود، در این صورت اگر شخصی علیه آن‌ها شکایتی نکند یا مراجع ذی ربط تخلفات صورت گرفته از سوی آن‌ها را مورد بررسی قرار ندهند، در نهایت موجبات بروز تخلفات بعدی از جانب سایر دفاتر فتوکپی و اصناف دیگر فراهم می‌شود.

در واقع تخلف از جانب این دفاتر صرفا به معنای انجام رفتارهای غیر قانونی نیست بلکه عدم پایبندی به وظایف از سوی این مراکز می‌تواند تخلف محسوب شود.

مثلا مشتری که سفارش چندین صفحه تایپ و فتوکپی را به این دفاتر می‌دهد، اگر در زمان توافق شده این امور انجام نشود یا تایپ و تکثیر صفحات کتاب به صورت بی‌کیفیت انجام شده باشد، مصداق بارز تخلف از سوی این صنف است.

کیفیت کار دفاتر فتوکپی تا حد زیادی به نوع دستگاه‌هایی است که از آن استفاده می‌کنند. بنابراین این که گاهی اوقات سفارشات تایپ و تکثیر مشتریان مطابق انتظار انجام نمی‌شود، تا حدودی به عملکرد دستگاه‌ها بستگی دارد و کارکنان آن در این زمینه هیچگونه تقصیری ندارند.

در هر حال مشتری اگر از نحوه کیفیت عملکرد این دفاتر راضی نباشد، می‌تواند علیه آن‌ها طرح شکایت کند. شکایت از این دفاتر در مراجع ذی صلاح مانند اتحادیه دفاتر فتوکپی انجام می‌شود.

همچنین تخلف دیگری که ممکن است از سوی مراکز تکثیر و چاپ انجام شود، گران فروشی است. چنانچه خدماتی که این دفاتر انجام می‌دهند، بیشتر از تعرفه مصوب باشد، مصداق تخلف گران فروشی است و مشتریان می‌توانند تخلف صورت گرفته را از طریق سازمان تعزیرات حکومتی مورد پیکیری قرار دهند.

برای آشنایی با نحوه شکایت از دفاتر فتوکپی و مراحل قانونی آن در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

فتوکپی

شکایت از دفاتر فتوکپی، تکثیر و تایپ

دفاتر فتوکپی و تکثیر یکی از صنف‌های شناخته شده در کشورمان است که فعالیت آن‌ها تحت شرایطی خاص انجام می‌شود. اتحادیه مراکز فتوکپی و تکثیر، تمام فعالان این حوزه را زیر نظر دارد و در صورت مشاهده تخلف آن‌ها یا شکایات مردمی در اسرع وقت به اینگونه مسائل رسیدگی می‌کند.

صنف فتوکپی و تکثیر برگه و انواع کتب نیز مانند سایر مشاغل ممکن است که مورد اعتراض و حتی شکایات مردمی قرار بگیرند که برای رسیدگی به اینگونه شکایات، مراجع خاصی نیز تعریف شده است.

اشخاصی که در زمینه تکثیر و فتوکپی مقالات و کتب مختلف فعالیت می‌کنند، ممکن است که علاوه بر این کار به نویسندگی کتب معتبر نیز بپردازند و بسیار صنف مهم و با ارزشی محسوب می شود.

این موضوع سبب می‌شود تا امور مربوط به فتوکپی یا تکثیر با کیفیت مطلوب و همچنین هزینه‌های مناسب در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. تمام مشتریان نیز به دنبال این هستند که سفارشات آن‌ها باکیفیت مطلوب و در عین حال قیمت مناسب در اختیار داشته باشند.

تایپ و تکثیر در عین حال که تقریبا کار سبکی محسوب می‌شود اما حساسیت و محدودیت‌های خاصی برای آن وجود دارد.

در واقع کارمند دفاتر فتوکپی باید به نیازهایی که مشتری دارد، توجه کند و بتواند بهترین خدمات را در اختیار وی قرار دهد. حال اگر در این زمینه بی‌توجهی از طرف مسئول دفتر به وجود آید، شرایط اختلاف بین طرفین و در نهایت طرح شکایت فراهم می‌گردد.

زمانی که مشتری برای فتوکپی یا تکثیر یک کتاب به دفاتر مربوطه مراجعه می‌کند، انتظار دارد سفارشی که در نهایت در اختیار وی قرار می‌گیرد، از همه لحاظ در بهترین شرایط ممکن قرار داشته باشد.

اگر بعد از عمل تکثیر یا چاپ کتاب، مشتری از کیفیت خدمات ارائه شده راضی نباشد و به نوعی از سفارشی که انجام داده است، پشیمان گردد، زمینه نارضایتی از طرف مقابل ایجاد می‌شود.

حال در این شرایط ممکن است که برخی از افراد به جهت سفارشی که برای تایپ و فتوکپی به این دفاتر داده اند، ناراضی باشند، می‌توانند شکایت خود را از مراکز متخلف به ثبت برسانند.

در قانون ایران هیچگونه منعی بابت شکایت از عامه مردم وجود ندارد و این حق تمامی شهروندان کشور است که اگر حق و حقق آن‌ها تحت هر شرایطی تضییع شد، موجبات طرح شکایت را فراهم کنند.

در همین راستا شکایت مشتری از دفاتر فتوکپی جز حقوق شهروندی محسوب می‌شود و طرف مقابل نمی‌تواند در این زمینه اعتراضی داشته باشد.

در هر صورت اگر به جهت آن که سفارش تایپ کتاب یا جزوات درسی که داده‌اید، مورد انتظارتان نبوده و کیفیت مناسبی نیز نداشته است، می‌توانید از دفتر تکثیر شکایت کنید.

البته برای ثبت شکایت خود باید دلایل موجه و قانونی داشته باشید. چنانچه برای ادعای خود نتوانید مدرک و دایل موجهی را ارائه کنید، طرف مقابل می‌تواند برای دفاع از حقوق خود مجددا علیه شما طرح دعوا نماید.

اگر توانستید تخلف دفتر فتوکپی و تکثیر را اثبات کنید، مراجع رسیدگی‌کننده در نهایت به نفع شما رای صادر خواهد کرد؛ در غیر این صورت شکایت مطرح شده علیه این مراکز می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برایتان داشته باشد.

دلایلی که برای شکایت از صنف فتوکپی و تکثیر مطرح می‌شود، باید مستدل و مستند به قانون باشد تا مرجع ذی صلاح بتواند اشخاص خاطی را مجازات کند.

گفتنی است که بسیاری از مراکز فتوکپی و تکثیر و تایپ در کشور هستند که مشتریان از عملکرد آن‌ها رضایت دارند و بدون مشکلی خاصی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

مرکزی که امور مربوط به تایپ و تکثیر را باکیفیت بالا در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد و همچنین تعرفه خدمات خود را بیشتر از نرخ مصوب انجام نمی‌دهد، شایسته نیست علیه آن شکایت شود.

با توجه به امکانات و خدماتی که دفاتر فتوکپی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند اما گاهی اوقات افراد از میزان کیفیت و نحوه سرویس‌دهی برخی از آنها رضایت کافی ندارند و همین امر سبب می‌شود تا مورد انتقاد و شکایات مردمی قرار بگیرند.

شکایات مطرح شده از دفاتر فتوکپی بیشتر در زمینه کیفیت خدمات ارائه شده و زمان تحویل سفارش می‌باشد و این مراکز همواره در تلاش است تا بتواند مشکلات به وجود آمده را برطرف کند.

شکایت از دفاتر فتوکپی مانند شکایت از اصناف دیگر یک سری مراحل دارد که شاکی باید تمامی فرآیند قانونی را تا زمان طرح شکایت بدون مشکل خاصی انجام دهد.

تاخیر در تحویل سفارشات نیز می‌تواند مصداق بارز تخلف صنفی محسوب می‌شود و در این صورت مشتری برای رسیدگی به تخلف رخ داده، شکایت خود را در مراجع ذی صلاح مطرح می‌کند.

ثبت شکایات از صنف فتوکپی، تایپ و تکثیر از زمانی که شاکی مراحل ابتدایی را انجام می‌دهد و تا زمان تصمیم نهایی و صدور رای ممکن است که مدت زمان نسبتا طولانی به همراه داشته باشد.

چاپ

دلایل مهم شکایت از دفاتر فتوکپی

برای شکایت از دفاتر فتوکپی باید یک سری دلایل قانونی وجود داشته باشد. در واقع مشتری برای آن که بتواند علیه دفاتر فتوکپی شکایت خود را مطرح کند، باید دلایل منطقی و موجهی داشته باشد.

بروز یک سری رفتارها از طرف صنف فتوکپی سبب می‌شود تا موجی از اعتراضات علیه آن‌ها طرح شود. تا زمانی که تخلفی از این صنف بروز نکند، شکایت از آن‌ها معنا و مفهوم خاصی ندارد.

برای اقامه دعوا از این مراکز باید دلیل و مدرک مشخصی وجود داشته باشد تا شاکی بتواند ادعای خود را به صورت قانونی به ثبت برساند.

به طور کلی دفاتر فتوکپی و تکثیر، خدمات متنوعی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و مشتریان در هنگام سفارش اموری مانند تایپ جزوات درسی و کتب مختلف می توانند آن طور که تمایل دارند از آن مجموعه درخواست کنند.

با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در چند سال اخیر میزان شکایت از دفاتر فتوکپی افزایش محسوسی داشته است و دلیل عمده بروز این گونه نارضایتی‌ها عدم ارائه خدمات و امکانت در سطح ایده آل می‌باشد.

دلایلی که می‌تواند سبب شکایت از دفاتر فتوکپی شود، گسترده هستند که در این بخش قصد داریم به عمده‌ترین آن بپردازیم:

موارد زیر می‌تواند موجب بروز نارضایتی مردم از مجموعه‌های ارائه دهنده خدمات تایپ، تکثیر و فتوکپی شود که در صورت تداوم این مشکلات منجر به شکایت نیز می‌شود. مواردی که منجر به شکایت از دفاتر فتوکپی می‌شوند، عبارتند از:

  • عدم ارائه کیفیت خدمات فتوکپی در سطح مورد انتظار. باتوجه به سابقه و قدمت چندساله بسیاری از مراکز فتوکپی، تقریبا اغلب مشتریان انتظار دارند که سفارشات داده شده از سطح کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد. در مواردی مشاهده شده است که این مراکز امور تایپ و فتوکپی را بدون توجه به اصول خاص آن انجام می‌دهند و زمینه بروز شکایت را فراهم آورده است.
  • تفاوت میان سفارش داده شده با محصول تحویل گرفته شده. درواقع مشتری اقدام به سفارش محصولی می‌کند اما در زمان تحویل خدمات دیگری به او ارائه می‌شود. مثلا شخصی سفارش تایپ صد صفحه از یک کتاب را داده است اما در زمان تحویل، جزوه پنجاه صفحه‌ای تایپ شده به او داده می‌شود. البته این گونه موارد توسط دفاتر فتوکپی و تایپ به دفعات زیاد رخ داده است و ممکن است در اثر اشتباه سهوی چنین مشکلاتی را برای مشتریان به وجود آورد.
  • عدم تحویل به موقع محصول سفارش داده شده. یکی دیگر از دلایل رایج شکایت از دفاتر فتوکپی، بحث عدم تحویل به موقع سفارش است. در مواقعی مشاهده شده است که امور سفارش داده با تاخیر در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.
  • رفتار نامناسب کارکنان دفاتر فتوکپی. گاهی اوقات مشاهده شده است که کارکنان دفاتر فتوکپی رفتار نامناسبی را با مشتریان انجام داده‌اند و همین موضوع می‌تواند موجبات شکایت را ایجاد کند.
  • افزایش ناگهانی تعرفه خدمات تایپ، تکثیر و فتوکپی
  • تحویل سفارش تایپ به مشتری بدون رعایت اصول و مقررات مربوطه
  • رونوشت ناقص از مدارک سفارش داده شده توسط مشتری

چرا باید از دفاتر فتوکپی شکایت کرد؟

دفاتر فتوکپی اگر مرتکب تخلف شوند یا اموری را انجام دهند که برخلاف مقررات عامه باشد، باید علیه آن‌ها طرح شکایت کرد. مجموعه‌هایی که به تعهدات خود پایبند هستند و خدماتی مانند تایپ و تکثیر را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند، امکان شکایت از آن‌ها وجود ندارد.

ممکن است که برای سفارش تایپ یا تکثیر چند جلد کتاب به دفاتر فتوکپی مراجعه کرده باشید، اگر این مراکز قوانین و مقررات مربوطه را نقض کنند، بهتر است موضوع به وجود آمده را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنید و در نهایت اقدام به شکایت کنید.

شکایت از دفاتر فتوکپی زمانی مطرح می‌شود که در حیطه کاری خود وظایف محول شده را به درستی انجام ندهند که در این صورت می‌توان از طریق مراجع ذی صلاح موضوع مطرح شده را مورد پیگیری قرار داد.

این روزها شکایت از دفاتری که امور مربوط به تایپ و تکثیر مقالات و مجلات مختلفی را انجام می‌دهند، به دلایل مختلف افزایش یافته است و مشتریان رضایت کافی از خدمات این مراکز ندارند.

عدم ارائه خدمات و امکانات باکیفیت و مورد انتظار افراد یکی از موارد شایع شکایت از دفاتر فتوکپی است که مشتریان می‌توانند اعتراضات خود را در این زمینه اعلام کنند.

وظیفه اصلی دفاتر فتوکپی این است که امور تایپ و تکثیر را به بهترین وجه ممکن انجام دهند و همچنین نکات و اصول لازم را در تایپ و صفحه آرایی کتب رعایت کنند.

پرینتر

شکایت از دفاتر فتوکپی از طریق اتحادیه صنف امور فتوکپی، تایپ و تکثیر

اگر قصد شکایت از دفاتر فتوکپی را دارید، قبل از هر چیز باید بدانید که شکایت خود را باید در چه مرجعی مطرح کنید. برای هر صنفی، یک سری از مراجع رسیدگی صالح به رسیدگی به تخلفات آن‌ها هستند که برای صنف فتوکپی، تایپ و تکثیر نیز مراجع معینی تعریف شده است.

در واقع دانستن مرجع صالح به رسیدگی شکایت از دفاتر تکثیر و تایپ از آن جهت اهمیت دارد که شاکی ثبت شکایت خود را در کدام سازمان یا ارگان انجام دهد.

کلیه مراکز ارائه دهنده خدمات تکثیر و تایپ، زیر نظر مرجعی تحت عنوان اتحادیه صنف امور فتوکپی فعالیت می‌کنند. یکی از مراجعی که صلاحیت رسیدگی به شکایت از دفاتر متخلف در این حوزه را دارد، اتحادیه صنف خدمات فتوکپی و تکثیر است.

مشتریانی که از دفاتر فتوکپی بنا به هر دلیلی رضایت ندارند، می‌توانند شکایت خود را در این اتحادیه ثبت کنند. بعد از ثبت شکایت، مراکز ذی ربط در اتحادیه اقدامات لازم را جهت رسیدگی به شکایت طرح شده انجام می‌دهند.

در هرصورت، شاکی باید به صورت حضوری به این مرجع مراجعه کرده و در نهایت با رعایت موازین خاص، شکایت را به ثبت برساند.

لازم به ذکر است که مشتری برای شکایت از این مراکز باید مراحلی را در این اتحادیه انجام دهد تا در نهایت به تقاضای او رسیدگی شود. بنابراین رسیدگی به شکایت از دفاتر فتوکپی، پروسه نسبتا طولانی دارد که شاکی باید به درستی آن را انجام دهد.

در واقع با توجه به طولانی بودن روند شکایت، متقاضیان باید مدت زمانی را تا اتخاذ تصمیم نهایی از اتحادیه صنف فتوکپی در انتظار باشند.

با صدور تصمیم نهایی از این مرجع، در نهایت دفاتر متخلف جریمه می‌شوند و حتی امکان توقیف فعالیت کاری تا مدت معین نیز وجود دارد. البته این اتحادیه زمانی می‌تواند مسئولان دفاتر فتوکپی را جریمه کند که ادعاهای مطرح شده به صورت قانونی برای آن‌ها ثابت شود.

شکایت از دفاتر فتوکپی از طریق مراجع قضایی

اگر در ارتباط با سفارشات داده شده در امور تایپ با دفتر فتوکپی دچار اختلاف شدید، در وهله اول بهتر است به صورت مسالمت آمیز این مشکل را برطرف کنید.

در بسیاری از مواقع مشتریان توانسته اند از طریق مکاتبات مستقیمی که با دفاتر فتوکپی داشته باشند، اختلافات جزئی را حل و فصل کند. اما ممکن است اختلافات همچنان ادامه داشته باشد و از روش مزبور برطرف نشود.

در صورتی که دفاتر تایپ و تکثیر مرتکب تخلفی شده که جنبه قانونی داشته باشد، می‌توان برای طرح شکایت از طریق مراجع قضایی اقدام کرد.

اگر شکایات مربوطه جنبه حقوقی داشته باشد، باید به محاکم حقوقی مراجعه کرد. در این صورت برای طرح این دعوی باید در وهله اول دادخواستی متناسب با موضوع شکایت تنظیم کرد.

برای ارائه دادخواست باید تمام نکات و تشریفات قانونی در آن رعایت شود تا از سوی مرجع صالح مورد پذیرش قرار گیرد. در غیر این صورت دادخواست شکایت از دفاتر فتوکپی توسط مرجع مربوطه رد می‌شود. بعد از ثبت دادخواست در دفاتر الکترونیک قضایی، به دادگاه صالح ارسال می‌شود تا رسیدگی به شکایت آغاز شود.

حال اگر شکایت از این مراکز جنبه کیفری داشته باشد و کارکنان آن مرتکب رفتاری شوند که مطابق قانون جرم تلقی شده است (مثلا تعدادی از کارکنان دفاتر فتوکپی به مشتریان توهین کنند)، می‌توان از طریق دادسرا شکایت کیفری را مطرح نمود.

طرح شکایت کیفری از مراکز مزبور از طریق شکوائیه صورت می‌گیرد که همانند دادخواست می‌بایست تمام نکات حقوقی و قانونی در آن رعایت شود.

دادسرا ابتدا تحقیقات لازم در خصوص شکایت کیفری را انجام می‌دهد و باید ادله و مستندات ارائه شده توسط شاکی اثبات شوند. در صورتی که دادسرا شکایت مطرح شده را وارد نداند، قرار موقوفی تعقیب را صادر می‌کند. بدین صورت که اتهام وارده به دفتر فتوکپی از سوی مرجع تحقیق مورد تایید واقع نشده است.

بنابراین زمانی می‌توان شکایات از دفاتر فتوکپی را در مراجع قضایی مطرح کرد که زمینه شکایت جنبه قانونی یا حقوقی داشته باشد.

در حالت کلی اگر دفاتر فتوکپی مرتکب تخلفات صنفی شده باشند، باید شکایت را از طریق اتحادیه صنف مطرح نمود.

تکثیر

ثبت شکایت اینترنتی از دفاتر فتوکپی

ممکن است این سوال در ذهن شما مطرح شود که امکان ثبت شکایت اینترنتی از دفاتر فتوکپی وجود دارد؟ در واقع امکان ثبت شکایت از دفاتر فتوکپی در اتحادیه اصناف به صورت آنلاین وجود دارد؟

برای برخی از افراد ممکن است که شرایط ثبت شکایت از دفاتر فتوکپی به صورت حضوری فراهم نباشد، در این صورت می‌توانند اعتراضات و شکایات خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانند.

در واقع اگر شاکی نتواند به مراجع صالح حضورا مراجعه کند، به معنای عدم امکان ثبت شکایت قانونی توسط آن‌ها وجود ندارد.

اتحادیه صنف دفاتر فتوکپی اقدام به طراحی سامانه‌ای در سایت مرکزی نموده است تا اگر فردی قصد شکایت داشته باشد، بتواند آن را به صورت آنلاین ثبت کند.

در صورتی که شخصی به دلایل مختلف قصد شکایت از این دفاتر یا اعلام تخلفات در این زمینه را داشته باشد، می‌تواند از طریق سامانه طراحی شده توسط اتحادیه، موضوع پیش آمده را پیگیری کند.

سامانه طراحی شده توسط اتحادیه به طور شبانه‌ روزی و در تمام ایام هفته آماده دریافت و ثبت شکایات مردمی است و هم ‌وطنان می‌توانند از نقاط مختلف کشور، مشکلات را خود را به ثبت رسانده و شکایات خود را در این زمینه مطرح کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

برای شکایت از دفاتر فتوکپی چگونه شکایت نامه تنظیم کنیم؟

بروز اختلاف و طرح شکایت بین دفاتر فتوکپی و مشتریان یک امر بدیهی است و در بسیاری از حوزه‌های کاری این امر به وقوع می‌پیوندد.

ثبت شکایات و رسیدگی به اعتراضات مردمی در مورد نحوه عملکرد این مراکز توسط اتحادیه صنف مراکز فتوکپی رسیدگی می‌شود.

در هر صورت چنانچه قصد شکایت علیه دفاتر تایپ و تکثیر را دارید، باید در وهله اول بتوانید شکایت نامه مرتبط با مشکلی که برایتان ایجاد شده است، تنظیم کنید.

در صورتی که تنظیم شکایت نامه به درستی انجام نشده باشد، توسط اتحادیه رسیدگی نخواهد شد.

ارائه شکایت نامه به اتحادیه در واقع اولین و مهم‌ترین قدم در شکایت از دفاتر فتوکپی است. بنابراین اگر تمایل دارید که شکایت شما در اسرع وقت و بدون وجود مشکل خاصی مورد بررسی قرار گیرد، باید بتوانید شکوائیه با رعایت اصول قانونی تهیه نمایید.

تنظیم شکوائیه اصولا توسط وکلا و کارشناسان حقوقی صورت می‌گیرد که تنظیم آن را باید برعهده اشخاص متخصص در حوزه حقوق کار قرار دهید.

به همین سبب تهیه و تنظیم شکوائیه مرتبط با موضوع شکایت از دفاتر فتوکپی، تایپ و تکثیر را می‌توانید در اختیار سامانه شکایت 24 قرار دهید.

مشاور حقوقی برای شکایت از دفاتر فتوکپی، تایپ و تکثیر

امکان بروز رفتارهای غیر قانونی و انجام تخلفات از جانب صنف ارائه دهندگان خدمات تایپ و فتوکپی وجود دارد و مطابق قانون این حق برای مشتریان وجود دارد تا در این خصوص رسیدگی به شکایات خود را از طریق مراجع صالح درخواست کنند.

به همین جهت اگر قصد شکایت از این مراکز را دارید، راه حل مناسب برای شما استفاده از خدمات و سرویس‌های متنوع سامانه شکایت 24 است.

در این صورت می‌توانیم شما را در تمام مراحل شکایت راهنمایی کنیم و اطلاعات حقوقی لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

طرح شکایت از دفاتر فتوکپی به دلیل انجام تخلفات، نیازمند رعایت یک سری شرایط قانونی است که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

ما در این سامانه با داشتن تیمی از وکلای دادگستری مجرب و مطلع و کارشناسان حقوقی آگاه، قادر هستیم تا خدمات مشاوره‌ای در حوزه شکایت از مجموعه‌های ارائه‌دهنده خدمات فتوکپی، تایپ و تکثیر را در اختیار شما بگذاریم و شما را در تمامی مراحل ثبت شکایت یاری نماییم.

استفاده از خدمات سایت شکایت 24 می‌تواند راهکاری مناسب برای طرح شکایت علیه مراکز متخلف در این حوزه به شمار رود.

شکایت 24 آماده خدمت رسانی در ارائه انواع خدمات حقوقی نظیر تنظیم شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه و مشاوره‌های تخصصی می‌باشد.

قبل از هر اقدام حقوقی بهتر است از مشاوره‌های تخصصی این سایت که توسط وکلا و کارشناسان مجرب و متخصص انجام می‌شود، استفاده کنید و از راهنمایی‌های مشاوران متخصص در این زمینه بهره مند شوید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

چاپ

بهره‌مندی از مشاوره حقوقی سامانه شکایت 24

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات حقوقی دست یافت، مشاوره حقوقی است. در واقع از طریق مشاوره حقوقی می‌توان به موضوعات و مسائلی که در مورد آن دچار مشکل شده‌اید، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

بین مشاوره حقوقی و اطلاعات حقوقی معمولا مرز مشخصی وجود ندارد اما یقینا برخورداری از مسائل این چنینی بدون بهره‌مندی از متخصصین حقوقی عملا غیر ممکن است.

گفتنی است که از روش‌های دیگری که می‌توان به اطلاعات حقوقی دست پیدا کرد، مراجعه به وکیل دادگستری است.

این که در زمینه‌های حقوقی به وکیل یا کارشناس حقوقی مراجعه شود، بستگی به نظر افراد دارد و نمی‌توان طرفین را ملزم کرد که الزاما برای طرح دعوا از وکیل استفاده کنند.

برای دریافت مشاوره حقوقی در وهله اول جستجو ساده در سایت انجام دهید و با مجموعه‌ها و سامانه‌های حقوقی گوناگونی آشنا خواهید شد.

اگر تمایل دارید که با وکلا و متخصین حقوقی در ارتباط باشید و از این افراد مشاوره حقوقی دریافت کنید، سامانه شکایت 24 یقینا انتخاب قابل قبولی برای شما خواهد بود.

مشاوره‌های حقوقی شکایت 24 به صورت آنلاین، تلفنی و در بستر فضای مجازی نیز انجام می شود که برای افراد مزیت‌های فراوانی دارد.

یکی از این مزیت‌ها برخورداری از شرایط مناسب اطلاعات حقوقی است. از طریق مشاوره حقوقی این سامانه می‌توان اطلاعات لازم در مورد نحوه اقامه دعاوی حقوقی و همچنین انجام مراحل لازم در این زمینه را کسب کرد.

مزایا دیگر استفاده از مشاوره حقوقی این سامانه، هزینه‌های بسیار مناسب مشاوره است که با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن می‌توان اطلاعات حقوقی لازم را در مورد مسائل مختلف کسب کرد.

با توجه به این طرح دعاوی حقوقی از طریق مراجع قانونی، کمی زمانبر و نیازمند رعایت یک سری موارد قانونی است و اصول دادرسی مشخص دارد، که بدون بهره‌گیری از کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب عملا روند رسیدگی را دشوار می‌کند.

در صورتی که قصد دارید از دفاتر فتوکپی شکایت کنید اما با نحوه و مراحل طرح شکایت در این زمینه آشنا نیستید، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

چرا شکایت 24 را انتخاب کنیم؟

سامانه شکایت 24 با بهره‌مندی از وکلا، کارشناسان و مشاوران حقوقی مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

همچنین این سامانه علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی و نحوه قرارداد نویسی نیز خدمات رسانی نیز می‌کند.

در هر صورت چنانچه به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و قصد تنظیم شکایت حقوقی در مراجع قضایی و به تبع آن تنظیم دادخواست، شکوائیه و سایر اوراق قضایی را دارید، قبل از هر اقدام حقوقی به سایت شکایت 24 مراجعه کنید و خدمات و امکانات آن بهره‌مند شوید.

باتوجه به این که شکایت 24 سابقه چندین ساله در زمینه ارائه خدمات حقوقی دارد و بهترین و مجرب‌ترین حقوقدانان کشور در این مجموعه فعالیت می‌کنند، می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب افراد مختلف برای بهره مندی از امکانات و خدمات حقوقی باشد.

در ارتباط با نحوه شکایت از دفاتر ارائه‌دهنده امور فتوکپی، تکثیر و تایپ و مراحل آن، توضیحاتی ارائه شد اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

‫2 دیدگاه ها

  1. بله چون همه چی گرون هست همکار شما باطری سکه ای یازده هزارتومنی بفروشه 45هزار تومان و بعدش باطری درست نداده باشه و درجواب بگه هرجا میخوای بری برو نه پس میگیرم تعویض. من کرایه مغازه میدم.!! موندم چرا ایشان به کار شریف دزدی نمیرن لااقل مدیون یک یا چند نفر میشن

  2. در شرایط تحریم این همه مطالب در مورد شکایت از دفاتر قانونی خدمات کپی و تایپ و تکثیر گفته شده است آیا بیشتر کسانی که دچار تخلف میشوند مگر از پرداخت هزینه اخذ مجوز و مالیات و عوارض شهرداری و عوارض تابلو و حق عضویت و اجاره مغازه و هزینه برق و آب و گاز و تلفن و اینترنت و خدمات تعمیرات دستگاه و خرید مواد مصرفی گران خارجی و با کیفیت معاف هستند ؟ خیر اینها از یک تعرفه ثابت که یک یا دو سال پیش توسط اتحادیه صادر شده است باید پیروی کنند که هر روز با قیمتهای نجومی قیمت دستگاه و تعمیرات و پشتیبانی و مواد مصرفی که همگی وارداتی و خارجی هستند و با قیمت دلار محاسبه و پرداخت نقدی پیروی کنند که هر روز و هر ساعت به قیمت آنها افزوده می‌شود و از طرف دیگر دفاتر غیر مجازی که در کنار کسب خود معاش این صنوف را به خطر انداختند و مثل عکاسی و پیشخوان دولت و دفاتر خدمات الکترونیک و پلیس +10 ولوازم التحریر و کافی نتها و روزنامه فروشی ها و حتی صنوف غیر مرتبط در کنار مدارس و دانشگاه و مراکز اداری وو تخلف فاحش و بارز میکنند و دیگر اینکه از طریق فضای مجازی بدون پرداخت عوارض های یادشده بالا در منزل اقدام به ربودن کار می کنند و زندگی این صنف را در خطر انقراض قرار دادند و البته از طرف دیگر دولت تصمیمات جدید حذف خدمت فتوکپی را در دستور ادارات قرار داده است ووو و مع الوصف نرخ گذاری خدمات و توافق کار و خدمت میتواند بسیاری از مشکلات را برطرف نماید . اما مشتری وقتی از قیمت خبر ندارد و کاری را طلب میکند که به شرایط خدمت و سختی کار و تخصص آن آگاه نیست چرا صاحبان این صنف را در معرض اتهام و تخلف قرار می دهید . قیمتهای سرسام آور و سود ناچیز در برابر عوارض سنگین خرید دستگاه و مواد مصرفی تماما خارجی که با دلار محاسبه میشود دور از انصاف است که این قشر در هجمه مسائل و مشکلات اینچینین قرار گیرد پس مشتری موظف و موکلف است قبل از هر کاری هزینه و دستمزد کار را قبلا سوال کند و سپس اقدام به سپردن کار نماید و توانایی دفتر خدماتی را ارزیابی کند . از وظایف این صنوف در شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی و قطعی پی در پی اینترنت و و برق و کرونا و تصمیمات جبری که برای این افراد رخ میدهد و معیشت آنها را در خطر قرار داده است و همچنان در تمام ساعات اداری و غیر اداری بی وقغه کار و تلاش می کنند تشکر و قدردانی شود والسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا