شکایت از اشخاص

شکایت از باشگاه ورزشی – مربی ورزشی چگونه است؟

راهنمای مطلب

شاید با دیدن موضوع این مقاله و در آغاز مطالب این سوال به ذهنتان متبادر گردد که درباشگاه ورزشی، چه اتفاقی می‌تواند منجر به شکایت از باشگاه شود؟

بسیاری از باشگاه‌های ورزشی از جمله باشگاه‌های بدنسازی، مراجعین زیادی دارند که در قبال خدمات و آموزش‌هایی که ارائه می‌دهند، ضامن سلامتی قشر بسیاری از افراد جامعه هستند.

مربیان رشته‌های ورزشی نیز معمولا به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد در ارتقای سطح نشاط و سلامت جامعه محسوب می‌گردند. این اشخاص با دارا بودن دانش و تخصص کافی همیشه سعی در آموزش هنرجویان و ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی دارند اما به هیچ وجه نباید از مسئولیت‌های این مربیان ورزشی هم ساده عبور کرد و مسائل مهم حقوقی این حرفه را نادیده گرفت.

در خصوص برخی از مربیان ورزشی معمولا تعدادی از آن‌ها پس از عقد قرارداد با مدیران باشگاه‌های ورزشی، به جهات مختلفی از شغل خود استعفا نموده یا محیط کارخود را به دلایلی مختلفی ترک می‌کنند.

در این مقاله تلاش خواهد شد به ضمانت اجراهای ترک کار مربیان ورزشی و تخلفات باشگاه‌های ورزشی و نحوه شکایت از آن‌ها اشاره‌ کاملی خواهیم کرد.

چه باشگاه‌هایی برای فعالیت ورزشکاران، استاندارد محسوب می‌شوند؟

باشگاه‌ها باید مجوز فعالیت خود را در محل باشگاه خود نصب نمایند و این مجوز در برابر دید عموم مردم قرار داشته باشد و در صورتی که مدت اعتبار آن به اتمام رسیده باشد، صاحب مجوز سریعا نسبت به تمدید آن اقدام کند زیرا طبق قانون باشگاه‌های ورزشی اجازه نخواهند داشت حتی یک روز یا یک لحظه هم بدون مجوز به فعالیت خود ادامه دهند.

بیمه ورزشی در باشگاه‌های ورزشی

کلیه اعضا در باشگاه‌های ورزشی باید دارای کارت و بیمه ورزشی بوده و برابر با قانون فعالیت ورزشکاران بدون داشتن بیمه ورزشی در باشگاه ممنوع خواهد بود و تخلف محسوب می‌گردد که البته هرگونه عواقب آن به عهده مدیر و مسئول باشگاه ورزشی خواهد بود.

چه شرایطی برای مربیگری در یک باشگاه ورزشی نیاز است؟

هر باشگاه ورزشی باید یک نفر مربی در رشته خاص مورد آموزش و دارای کارت مربیگری از فدراسیون مربوطه داشته باشد که این مربی باید در تمام ساعات فعالیت باشگاه در محل باشگاه حضور داشته و در صورت عدم حضور تخلف برای باشگاه محسوب خواهد شد.

آیا مربیان باشگاه‌ها این اجازه و اختیار را دارند که مواد غذایی یا مکمل‌های دارویی به ورزشکاران تجویز نمایند؟

لازم است بدانید که به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی مربی باشگاه حتی با دارا بودن معتبرترین کارت مربیگری، حق پیشنهاد، تجویز، و یا ارائه برنامه‌های غذایی را نخواهد داشت و کلیه ورزشکاران باید به یک پزشک تغذیه یا مشاور مراجعه نمایند.

البته این امر در عمل به دقت رعایت نمی‌گردد و اغلب باشگاه‌های ورزشی به صورت سرخود و از طریق تعدادی از مربیان نسبت به تجویز این مکمل‌ها و برنامه‌های غذایی اقدام می‌نمایند.

بدیهی است در صورتی که کوچکترین مشکل یا موردی در این خصوص توسط باشگاه صورت پذیرد باعث پلمپ باشگاه خواهد شد. بنابراین هیچ باشگاهی حق تجویز و یا فروش و یا حتی پیشنهاد مصرف مکمل‌ها و داروهای غیرمجاز ورزشی را نخواهد داشت.

فدراسیون پزشکی و ورزشی کشور اعلام نموده، در صورتی که باشگاه‌ها در این خصوص تخلف نمایند، به کمیسیون‌های ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان معرفی و اقدامات لازم جهت جریمه یا سایر موارد تنبیهی به عمل خواهد آمد.

ضمنا مصرف هرنوع مکمل‌های ورزش در داخل باشگاه اکیدا ممنوع است و در زمان‌های بازرسی از باشگاه‌ها در صورت مشاهده هر نوع مکمل و یا دارویی در محل باشگاه با مدیران و متخلفان برخورد خواهد شد.

این شرایط مدیران باشگاه‌ها موظفند اعضا را توجیه کرده، زیرا در صورت مشاهده، باشگاه خاطی باید در این خصوص جوابگو باشند.

باشگاه ورزشی

امکان نصب تصاویر و محتواهای نامناسب در محل باشگاه‌های ورزشی

کلیه باشگاه‌های ورزشی حق نصب عکس‌های ورزشکاران و یا پوستر چه ایران و چه خارجی که به صورت عریان یا نیمه عریان باشد را در محل باشگاه ورزشی نداشته و در صورت مشاهده، شدیدا با آن‌ها برخورد خواهد شد.

برگزاری کلاس‌های ورزشی مختلط نیز در محل کلیه باشگاه‌های ورزشی ممنوع بوده و در صورت تخلف مدیران یا مربیان از این امر مجوز فعالیت آن‌ها تعلیق و در نهایت باطل خواهد شد.

چه اقدامات یا فعالیت‌هایی در باشگاه ورزشی، تخلف به شمار می‌آید؟

  • نصب دوربین مدار بسته در محیط باشگاه
  • ایجاد مزاحمت برای همسایگان و کسبه در محدوده باشگاه
  • نداشتن جواز کسب
  • بیمه نکردن ورزشکاران
  • استفاده نکردن از مربی متخصص و دارای مدرک فدراسیونی
  • عدم ارتباط با مشاور ورزشی و پزشک
  • فروش و توزیع دارو، مکمل و پودرهای غیرمجاز بدنسازی
  • استفاده از پوسترهای برهنه و نیمه برهنه
  • برگزاری کلاس‌های مختلط زن و مرد
  • پخش موسیقی های غیر مجاز
  • تجمع اراذل و اوباش در محیط باشگاه
  • ارائه خدمات خارج از سرویس‌کاری به مشتریان
  • انتشار تصاویر خارج از شئونات اخلاقی و اسلامی از جمله تخلف های این واحدهای صنفی محسوب می‌شود.

شکایت از تخلفات باشگاه‌های ورزشی و نحوه پیگیری آن‌ها

نظارت بر نحوه فعالیت باشگاه‌های ورزشی در دستورکار ماموران پلیس امنیت عمومی و اماکن قرار دارد و شهروندان می‌توانند با فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفته یا به کلانتری مراجعه و موارد تخلفات صورت گرفته را گزارش نمایند.

البته فدراسیون پزشکی و ورزشی چندین سال است که ستادی تحت عنوان ستاد نظارت بر سلامت باشگاه‌ها و اماکن ورزشی کشور را تاسیس نموده تا بر نحوه فعالیت کلیه باشگاه‌های ورزشی کشور نظارت داشته باشند.

عموم مردم قادرند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات، شکایت خود را در سامانه رسیدگی به شکایات و تخلفات اماکن ورزشی، ثبت و پیگیری نمایند.

ورزش کردن

مربی ورزش چه فردی است؟

هر شخصی که تخصص و مهارت لازم در یک حیطه فعالیت ورزشی را داشته باشد و بتواند در جذب ورزشکار موفق عمل کند، مربی ورزشی است.

اما با نگاهی تخصصی‌تر، واژه مربی ورزشی را می‌توان به فردی اطلاق نمود که با گذراندن دوره‌های آموزشی در رشته ورزشی خود، توانسته گواهینامه‌های مرتبط با مربیگری را از فدراسیون ورزشی مربوطه اخذ نماید.

مربیان ورزشی که رسما مدرک مربیگری در یک رشته ورزشی دارند، یک مزیت بسیار خوب از لحاظ حقوقی دارند و آن هم این است که امکان استناد به مسئولیت حقوقی مربی در صورت بروز حادثه برای آن‌ها وجود دارد.

ولی در صورتی که مربی بدون مدرک و مجوز رسمی فعالیت داشته باشد و چنانچه حادثه‌ای رخ دهد، نمی‌توان به سهولت او را مسئول حادثه مذکور دانست.

حیطه مسئولیت مربیان ورزشی

اصولا اثبات مسئولیت‌های مربیان ورزشی هنگام بروز حوادث ورزشی، کار دشواری است. اما این دشواری را نباید رافع مسئولیت آن‌ها دانست و به این معنا نیست که آن‌ها دیگر مسئولیت‌های حقوقی و کیفری ندارند و نمی‌توان آن‌ها را در هر فرضی مورد تعقیب قضایی قرار داد.

مهمترین مسئولیت مربیان ورزشی در حقوق پزشکی و ورزش، تلاش برای انجام اقدامات متعارف برای حفاظت از سلامت ورزشکاران بوده که این موضوع با حضور دایم آن‌ها در میادین ورزشی و عدم ترک مسئولیت کامل خواهد شد.

در واقع مسئولیت اصلی مربیان ورزشی، عدم انجام کوتاهی و قصور در انجام برخی تکالیف ایمنی در ورزش است.

آیا مربی ورزش به راحتی می‌تواند شغل خود را ترک و مسئولیت خود را رها کند؟

ترک شغل مربیان ورزشی نیز که طبق قرارداد در محیط باشگاه‌های ورزشی به استخدام در می‌آیند برای خودش قاعده خاصی دارد.

به راحتی ممکن نیست یک مربی ورزشی که بر اساس قرارد همکاری با مدیر یک باشگاه به استخدام در می‌آید و شاگردانی را تربیت می‌کند و به نوبه خود ارزش باشگاهی را بالا می‎برد به یکباره دیگر سرکار حاضر نشود.

مربی که قصد دارد فعالیت شغلی خود را ترک کند، نباید تمام پل‌های پشت سرش را تخریب کند. قطعا در ترک هر حرفه و شغلی خصوصا در مقام یک مربی ورزشی باید اخلاق حرفه‌ای را در اعلام اینکه قصد دارید کارتان را ترک نمایید رعایت کنید.

توصیه می‌کنیم ابتدا با مدیر باشگاه یا هر فردی که قراردادتان را با او منعقد نموده اید به صورت مستقیم در میان گذارید و بعد از آن موضوع را به سایر مربیان باشگاه و در نهایت به هنرجویان خود اطلاع رسانی نمایید و نباید هیچوقت این جدایی بی مقدمه باشد.

مربی باید به مدیران باشگاه فرصت کافی بدهد تا مربی جایگزینی بجای او پیدا کند. طبق قانون کار معمولا باید دو تا چهار هفته قبل از زمانی که قصد جدایی از باشگاه را دارید و می‌خواهید به فعالیتتان خاتمه دهید باید موضوع را به مدیر مربوطه اعلام نمایید.

با مدیران فعلی و مدیران بعدی خود مشورت کرده تا در هر زمانی که برای هر دو مقدور است برنامه‌ریزی جدایی مربی انجام گردد. به مربیان ورزشی توصیه می‌کنیم حتما قبل از ترک کار یک نامه رسمی برای استعفای خود به مدیر باشگاه ارائه کنید.

می‌توانید به سادگی بیان نمایید که از ادامه فعالیت خود در آن باشگاه منصرف شده و استعفا می‌دهید تا به تیم یا باشگاه دیگری ملحق شوید. اینکه شما حرفه یا مریران آن باشگاه را دوست دارید یا از آن متنفرید، تاثیری در متن نامه نخواهد داشت. نامه باید کوتاه، محترمانه و واضح باشد.

محیط باشگاه

انجام اقدامات ایمنی توسط مر‌بیان ورزشی

همانگونه که ذکر شد مهمترین مصداق در انجام تدابیر ایمنی ورزشی توسط مربیان، نظارت مستمر و حضوری بر فعالیت هنر‌جویان و ورزشکاران در محل باشگاه است.

یک مربی ورزشی موظف است که به شرایط فیزیکی و بدنی هر شاگرد اشراف کامل داشته باشد و از تحمیل تمرینات بیش از اندازه و افراطی یا نامتناسب به ورزشکاران خودداری نماید. شکی نخواهد بود که در صورت غفلت در نظارت و بروز حادثه، مربی ورزشی مسئولیت قضایی خواهد داشت.

دومین مصداق، بررسی دقیق و بروز نمودن وسایل ورزشی در محیط باشگاه است. مربی ورزشی مسئولیت نظارت مستمر بر لوازم باشگاه و توجه به کیفیت و صحت عملکرد آن‌ها را خواهد داشت.

مثلا یک مربی در باشگاه پرورش اندام باید از عملکرد صحیح دستگاه‌های ورزشی همچون تردمیل مطمئن باشد و آن‌ها را مرتبا چک و کنترل نماید.

مصداق دیگر از اقدامات ایمنی، دقت و توجه به شرایط محیطی باشگاه است. در صورتی که یک مربی ورزشی در فضای آزاد، هنرجویان خود را تمرین می‌دهد، باید به شرایط آب و هوایی، وضعیت و ظرفیت فضا و تعداد درست ورزشکاران و غیره آگاه باشد.

مسئولیت مربیان ورزشی در حالتی که اقدام به تمرین دادن شاگردان در محیطی ناامن می‌کنند محرز خواهد بود.

نباید هیچگاه این نکته را فراموش کرد که مربیان ورزشی باید آموزش‌های لازم کمک‌های اولیه پس از حادثه را گذرانده باشند و در هنگام بروز حوادث به سرعت از تعالیم و تجربیات خود استفاده کنند.

چه شرایطی برای انتساب مسئولیت به مر‌بیان ورزشی نیاز است؟

حال که با تعدادی از تعهدات مربیان ورزشی در حقوق ورزش آشنا شدیم، لازم است تا شرایط احراز تقصیر و قصور در انجام این تعهدات را بررسی نماییم و ببینیم در چه حالاتی می‌توان یک مربی ورزشی مسئول دانست؟

  • اولین شرط انتساب مسئولیت به مربیان ورزشی، این است که مربی در انجام وظایف خود به طور قابل توجهی تقصیر کرده باشد و مسئولیت کامل و مستقیم بروز آسیب متوجه قصور او باشد. این تقصیر یا قصور می‌تواند به دو صورت فعل و ترک فعل اتفاق بیافتد.

منظور از تقصیر و قصور از طریق فعل این است که مربی شخصا با عملکرد خود موجب بروز حادثه شود. به عنوان مثال ورزشکار مصدوم و حادثه دیده‌ای را مجبور به انجام فعالیت جسمانی شدیدی نماید و در این شرایط مصدومیت ورزشکار تشدید گردد.

تقصیر و قصور از طریق ترک فعل نیز حالتی است که مربیان ورزشی اقدامات احتیاطی لازم را به نحو درست انجام نمی‌دهند. مثلا قبل از شروع تمرینات سخت بدنی، وسایل حفاظتی مورد نیاز ورزشکاران (مثلا کلاه ورزشی) را بررسی نکرده و  نداشتن این وسایل سبب ورود آسیب به ورزشکار گردد.

  • شرط دیگر انتساب مسئولیت به مربیان ورزشی این است که حادثه اتفاق افتاده در ساعات کار باشگاه و محیط باشگاه اتفاق افتاده باشند. یعنی اگر ورزشکار بعد از خروج از باشگاه و خارج از نظارت مربی خود، اقدام به انجام فعالیت ورزشی خطرناکی نماید و این اقدام منجر به وقوع آسیبی برای او شود، نباید مربی را مسئول بروز این حوادث دانست.

اقدامات لازم پس از احراز مسئولیت مربیان ورزشی

حال در صورت احراز شرایط بخش قبل، مسئولیت مربیان ورزشی به طور کامل محقق گردید، ورزشکار آسیب‌دیده چه اقداماتی می‌تواند به انجام رساند؟

در صورتی که وقوع آسیب متوجه شرایط باشگاه ورزشی باشد، مثلا ناشی از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی (به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا) باشد، ورزشکار شاکی قادر است از باشگاه مربوطه به ستاد نظارت بر سلامت اماکن ورزشی کشور شکایت نماید.

همچنین در صورتی که آسیب به وجود آمده به علت عملکرد مربی باشد، ورزشکار زیان‌دیده قادر خواهد بود به مستقیما شکایت کیفری خود را طرفیت مربی ورزشی به دادگاه ارائه نماید.

جمع‌آوری مستندات و مدارک تقصیر و قصور مربی ورزشی در اثبات مسئولیت مربیان ورزشی نقش کلیدی و اثر گذار خواهدداشت.

ورزشکار

جرائم ورزشی و حوادث ناشی از عملیات ورزشی چیست؟

حوادث ناشی ورزش تا سال‌ها با مسئله فقدان ماده قانونی روبه‌رو بود تا اینکه در قانون مجازات اسلامی و اصلاحات بعدی آن مورد توجه قانونگذار قرار گرفت.

در بند ث ماده ۱۵۸ قانون مجازات اسلامی تصریح گردیده است که عملیات ورزشی و حوادث ناشی از آن مشروط به اینکه سبب حوادث، نقض مقررات مربوط به آن ورزش نباشد و این مقررات هم مغایر با موازین شرعی نباشد قابل مجازات نیست.

هر چند ممکن است فرد رفتاری را مرتکب گردد که به موجب سایر قوانین جرم‌انگاری شده باشد. برای اینکه یک عملیات یا فعالیت ورزشی جرم محسوب نگردد باید شرایطی وجود داشته باشد که این شرایط عبارتند از:

  • حادثه توسط یک ورزشکار خواه ورزشکار حرفه ای یا آماتور به وقوع پیوسته باشد.
  • حوادث در جریان عملیات ورزشی و در زمان اختصاصی ورزش به وقوع پیوسته باشد.
  • حادثه در حین یک حرکت ورزشی روی داده باشد.
  • حرکت ورزشی یا آن عملیات ورزشی طبق استانداردهای ورزش و مقررات رشته ورزشی مجاز و قانونی باشد و حادثه به جهت نقض مقررات ورزشی محقق نگردیده باشد
  • مخالفتی بین حرکات ورزشی و موازین شرعی وجود نداشته باشد لذا هرگاه حرکات ورزشی یا عملیات ورزشی مستلزم اضرار به نفس یا ضرر رساندن به دیگری باشد به لحاظ شرعی حرام بوده و با توجه به صراحت قانون ورزشکار از تحمل کیفر معاف نخواهد بود.

مطابق قانون مجازات ایران یکی از عوامل موجه جرم یا رافع مسئولیت، حوادثی است که در جریان عملیات ورزشی و مسابقات ورزشی به وقوع می‌پیوندد.

در صورتی که تمامی استانداردها و قواعد و مقررات حاکم بر رشته ورزشی مذکور از سوی برگزارکنندگان و ورزشکاران رعایت گردد و دیگر اینکه همه افرادی که به عنوان ورزشکار یا داور در یک مسابقه ورزشی شرکت داشته باشند، قانونگذار این موضوع که در خلال تمرین یا مسابقه ورزشی برخی خطرهای متعارف و ریسک‌های قابل پیش بینی وجود دارد را کاملا پذیرفته و در نظر گرفته است.

اگر در جریان یک مسابقه ورزشی یا انجام یک تمرین ورزش فحاشی یا ضرب و شتم ورزشکاران روی دهد این موضوع در تحمیل کیفر اثری نخواهد داشت چرا که یک جرم عمومی روی داده است.

قوانین و مقررات ورزشی

در محیط‌های ورزشی حادثه همیشه ناشی از یک عمل ورزشی نبوده بلکه در برخی مواقع وسایل مورد استفاده ورزشکار غیر مجاز بوده و وقوع حادثه در نتیجه به کارگیری چنین وسایلی بوده است.

برای مثال اگر در ورزش بوکس مشت زن از دستکش غیر مجاز استفاده نماید و حتی ضربات او قانونی و صحیح هم باشد به دلیل استفاده از دستکش غیر مجاز مسئولیت خواهد داشت.

وسایل و ادواتی که ورزشکار در عملیات ورزشی و حرکات ورزشی مورد استفاده قرار می‌دهد باید منطبق با مقررات و استانداردهای حاکم بر رشته ورزشی باشد و مثلا در رشته فوتبال اگر استوک‌های فلزی دارای ارتفاع غیر مجاز و قطر کمتر بوده و موجب صدمه گردند، بازیکن به علت نقض مقررات مسئول است

در قوانین رشته های ورزشی متعدد، ورزشکاران برای ابزارها و تجهیزات که می‌توانند مورد استفاده قراردهند باید ضوابطی را رعایت نمایند که تخطی از آن‌ها می‌تواند مسئولیت جدی برایشان به همراه بیاورد.

مثلا کشتی‌گیران نباید هنگام ورود به تشک کشتی بدنشان آغشته به موادچرب و روغنی باشد، نباید از زیورآلاتی استفاده نمایند یا حتی استفاده آن‌ها از زانوبند نیز مورد دقت و بررسی داور قرار خواهد گرفت.

همه این موارد و مواردی از این دست به عنوان قوانین ورزشی شناخته خواهند شد که در رشته‌های مختلف متفاوت است.

مثلا این ضرورت که مربیان از حد قابل توجهی از دانش کمک های اولیه برخوردار باشند، موضوع مهمی است که باید در تمام قوانین فدراسیون‌های ورزشی مورد توجه قرار بگیرد.

علاوه بر آیین‌نامه‌های مختلف در رشته های گوناگون ورزشی که توسط کمیته جهانی المپیک، فدراسیون های جهانی، کمیته ملی المپیک و غیره تدوین می‌گردد و در اختیار ورزشکاران و مربیان قرار می‌گیرد؛ مهم‌ترین قوانین و مقررات حاکم بر حوزه ورزش عبارتند از:

ورزش در قانون اساسی

در بند سوم اصل سه قانون اساسی تربیت بدنی رایگان برای همه و در تمام سطوح و تسهیل و تعمیم آموزش در حوزه ورزش به عنوان یکی از مسئولیت‌های دولت شناسایی شده است.

ورزش در قانون مسئولیت مدنی

این قانون یک یکی از قوانین عام حقوق است در ماده یک هر شخصی را که عمدا و یا در نتیجه بی‌احتیاطی به جان و سلامتی دیگران لطمه وارد نماید مسئول می‌داند مشروط به اینکه ضرر مادی یا معنوی حاصل شود.

مسئولیت شخص معطوف به جبران خسارت است. این قانون هر چند صراحتی در امر ورزش ندارد میتواند نسبت به حوادث ورزشی نیز حاکم باشد.

عضویت باشگاه ورزشی

ورزش در ماده واحده قانون مجازات خودداری از کمک به مصدومین و دفع مخاطرات جانی مصوب ۱۳۵۴

به موجب قانون مجازات خودداری از کمک به مصدومین و دفع مخاطرات جانی، هرگاه شخصی شاهد آسیب جانی شخص یا اشخاص دیگر باشد و با اقدام فوری خود یا اعلام فوری به شخص و فرد صلاحیت‌دار بتواند از تداوم آسیب و خطر، تشدید خطر و غیره جلوگیری کند موظف است این اقدام را انجام دهد وگرنه به حبس محکوم خواهد شد.

اگر برای یک ورزشکار حادثه ای به وقوع پیوست مهم ترین و اولین وظیفه‌های که برای کادر اجرایی و مربیان و برگزارکنندگان مسابقه ورزشی شناخته می‌شود کمک به ورزشکاری است که آسیب دیده است.

البته ذکر این موضوع ضروری است که قانون فوق یک قانون عام است و به ورزش اختصاص ندارد و شامل موضوعات دیگر نیز می‌شود ولی به جهت عمومیتی که دارد می‌تواند در حوزه ورزش و حوادث ورزشی نیز به کار رود.

چه مدارکی برای طرح شکایت از باشگاه یا مربی ورزشی مورد نیاز است؟

همانگونه که در ابتدای مطالب ذکر شد کلیه اسناد و مدارکی که دلالت بر تخلف صورت گرفته از ناحیه باشگاه یا مربی ورزشی در حین تمرین و مسابقه دارد از جمله تامین دلیل قضایی، نظریه کارشناسان ورزشی، استفاده از شاهدین امر، فیلم یا عکس یا هر دلیل دیگری باید به همراه لایحه تنظیم شده و نوع دقیق شکایت پیوست پرونده گردد.

همانگونه که قبلا نیز ذکر شد، در طرح شکایت یا هر ادعایی، شما باید تمامی مدارک و مستنداتی را که دلالت برحقانیتتان دارد، در صورت نیاز به سازمان پزشکی ورزشی یا دادگاه ارائه کنید و آن‌ها را به همراه لایحه دفاعیه حتما ضمیمه پرونده‌ نمایید.

توجه داشته باشید که بر اساس قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند نیز می‌توان استفاده کرد هر چند علم و آگاهی قضات نیز در بسیاری از پرونده‌ها بی‌تاثیر نیست.

البته انجام یک مشاوره خوب و متناسب با مسیر شکایت پیش‌بینی شده، می‌تواند استفاده از ادله و راهکار منطقی‌تری را برای شما مشخص نماید.

طرح و پیگیری شکایت از باشگاه یا مربی ورزشی چقدر زمان می‌برد؟

در صورت اثبات ادعاهای انتصابی در جریان پرونده‌های شکایت از مربیان ورزشی یا باشگاه ورزشی، می‌توان بیان کرد که طرح شکایت در مسائل ورزشی به دلیل حساسیت آن و لزوم برگزاری کارشناسی‌ها و کمیسیون‌های مختلف کمی زمان‌بر و طولانی است و با عنایت به مراحل مختلف رسیدگی به این دعاوی در دادسراها و دادگاه‌های کشور ، تخمین زمان شروع و خاتمه طرح شکایت به هیچ وجه قابل پیش‌بینی دقیق نیست و رسیدگی به دلایل شاکی و متشاکی، احتمال زمان بر شدن آن را بسیار افزایش می‌دهد.

بنابراین نمی‌توان زمان مشخصی را بیان نمود. ولی مطمئنا کارشناسان و وکلای شاغل در حوزه صدمات ورزشی، با تجربه‌ای که در پیگیری و انجام پرونده‌های مختلف در این مقوله کسب نموده‌اند، می‌توانند بهترین و سریع‌ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

برای جلوگیری از رد درخواست خود در مراجع قضایی، می‌توانید قبل از طرح آن، حتما با مشورت گرفتن از یک وکیل متخصص در حوزه فعالیت فوق، مسیر موفقیت پرونده خود را بررسی نمایید.

وسایل باشگاه ورزشی

مزایای استفاده از خدمات وکلای و مشاوران دادگستری در طرح شکایت از باشگاه یا مربی ورزشی

مشاوران و وکلای دادگستری افراد با تجربه‌ای هستند که در زمینه مسائل حقوقی و کیفری، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می‌توانند در رسیدگی به تمامی پرونده‌های حقوقی و کیفری، خصوصا موضوعات اشاره شده، گره‌گشای موکل خود باشند.

دیدگاه و نگاه یک وکیل با تجربه به مسائل حقوقی و کیفری بسیار متفاوت است.

تنظیم دادخواست یا حتی شکواییه‌ای که شاید از نظر شما تمام جوانب احتیاطی در آن لحاظ شده باشد، بعد از مطالعه آن توسط یک وکیل یا مشاور حاذق در امور حقوقی یا کیفری، بعضا ممکن است دستخوش تغییرات بنیادین گردد. بنابراین کسب مشاوره و یا تنظیم شکایت خود را حتما به یک وکیل متخصص واگذار نمایید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوط به قانون کار خواهد بود.

ارائه خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه حقوقی شکایت 24

عمده مشکلات پیش آمده در مراجع پزشکی ورزشی و دادسراها و دادگاه‌ها و عدم موفقیت در طرح شکایت علیه باشگاه یا مربی ورزشی متخلف، کم‌توجهی به مقررات و اصول درست تنظیم دادخواست و شکایت است که در این زمینه یا هر مورد مشابه باید از تخصص افراد متخصص بهره گرفت.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی در هر زمینه‌ای نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تهیه و تنظیم دادخواست را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسائل مربوطه می‌تواند کمک شایان توجهی به طرفین دعوی نماید اما به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد که در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه افزایش خواهد داد.

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه، اظهارنامه و همانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم قراردادهای کاری، شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

‫49 دیدگاه ها

  1. با سلام و احترام
    به استحضار میرساند باشگاه ویلا در نجات الهی پایین تر از کوچه فلاح پور طبقه سوم فاقد هرگونه استانداردهای لازم بوده و حتی آب سردکن نداره و بجای رخت لباس میبایست لباسها رو توی کمد جا بدیم و کفش های بیرون رو نیز در همون کمد بهداشت رعایت نمیشه خواهشمند است رسیدگی فرمایید. با تشکر

  2. سلام و عرض ادب چرا فدراسیون تکواندو شهرکرج روی باشگاه ها نظارت نداره باشگاه اساطیر درمنطقه شاهین ویلا بلواربهاران سانس اقایون مختلط هستش و از ورود والدین ب باشگاه جلوگیری میکنن من ب عنوان یه مادر نمیتونم پسرمو تنها توی باشگاهی ک مختلط،هستش و مدیریت بی ادب داره تنها بذارم لطفا رسیدگی کنید والدین توی سرما غروب دم در باشگاه میمونن تا تایم کلاس تموم بشه و این انصاف نیست لطفا پیگیری کنید

  3. باسلام باشگاه نیما تاچارا شیراز
    قسمت بوفه اقایون خانم گذاشتن باشگاه هم قسمت زیر زمینه فضای باز نداره کجای قانون نوشتن خانم میتونه قسمت مردونه کاربکنه؟لطفا پیگیری شود هرچه سریعتر

  4. سلام
    باشگاه اوتانا اتوبان امام علی نزدیک پیروزی افتضاح ترین باشگاه هست ..مدیرش پول اضافه میگیره و اصلا پول رو برنمیگردونه…لطفا رسیدگی کنید …کلا عوضی هستن

  5. باشگاه بدنسازی تاو ( میدان توحید خیابان کوثر یکم ) یک مشت کلاهبردار مخصوصا مدیر باشگاه خانم مریم بیگی از ورزشکارها کلی پول بالا کشیده و میدونه هیچکس نظارت نمیکنه میگه هرجا دوست دارید برید شکایت کنید ، شهریه خود باشگاه هم باوجودیکه یک باشگاه درجه 3 هستش خیلی شهریه اش بالاست و اصلا ” به هیچی پایبند نیستند و وحشتناک اخاذی و کلاهبرداری میکنند و مکمل های تقلبی به ورزشکارها میفروشند و اصلا سلامتی ورزشکار براشون مهم نیست و قرص های لاغری حاوی شیشه با مبلغ های گزاف میفروشند لطفا پیگیری کنید

  6. با سلام سالن ورزش ولایت در فاز ۳ اندیشه واقعا در سالن های توپی هیچ گونه نظارتی ندارد مدیریت فقط فکر منافع خودش هست منشی های کاملا بی ادب دارن که اصلا برخورد خوبی با بچه ها و اولیا ندارن شهریه زیاد می‌گیرد به جای هفته ای سه جلسه هفته ای دو جلسه تمام سالن های توپی رو گزاشته بعدش هم میگه همینی که هست …واقعا نظارت میکنید که همچین چیزی هست ؟

  7. باشگاه گلشهر کرج که به تازگی مجدد بازگشایی شده سمت سالن ورزش های گروهی شون اصلا نظارتی نیست
    یه خانم منشیه اونجاس که اصلا برخورد خوبی با ورزشکارا که اکثرا بچه ها هستن ندارن و دائم در حال داد وبیداد کردنن تا جایی که در این دوماه ریزش شدید ورزشکار در بخش دختران داشته…
    و ورود آقایون به هنگام ورزش آزاد بوده و با چندبار تذکر هیچ اقدامی نشده
    لطفا رسیدگی شود.

  8. باشگاه موج قدرت در شیراز بدون هیچ امکاناتی شهریه دوبرابر کرده قسمت بانوان حتی کولر نداره تو این گرمای شیراز اینقدر اعتراض کردن چن تا پنکه سقفی گذاشتن کلاسای رقص هم دایر هس
    تو مراسمایی هم که تعطیل رسمی هست این باشگاه بازه صدای موسیقی همسایه ها ازار میده مالک باشگاه ببن قسمت خانمها و اتاق خودش ی در قرار داده که هر وقت دوس داشت در باز کنه ….

  9. موضوع اصلی در باشگاه ها
    اول نظافت
    دوم مربی از نظر حرفه ای
    سوم مربی از نظر اخلاقی
    چهارم وسایل باشگاه
    پنجم امنیت باشگاه
    بعد نصف مقاله شما در مورد اهنگ های مجاز یا غیر مجاز – موسیقی سلیقه ای و شئونات اسلامی
    شما دیگه چطور حقوق دانی هستی ، در حای که حقوق اولیه ی فرد رو هنوز نمیدونی

    1. سلام به مسئولین محترم فدراسیون ورزشی بانوان
      خوزستان اصلا مربی بدون مجوز باشگاه بدون مجوز زیاد هست
      باشگاه زنانه اصلا نظارت و بازرسی نمی‌شوند
      چرا هرکس به راحتی دریک زیرزمین باشگاه بزند
      مربی خشن و بی تربیت و بددهن و محیط غیر بهداشتی پراز حشره
      اینجا بخاطر هوای گرم دچار بیماری پوستی میشوند
      لطفا تند به تند و از مرکز فدراسیون بازرس و روانشناس و مأمور بهداشت بفرستید مامورین جدی
      ببینید بچه های مردم رو چه آموزشی میدهند

  10. سلام واحترام
    باشگاه بدنسازی نشاط در آران وبیدگل .شبها به آموزش رقص مشغول است وتبدیل شده به آموزشگاه انواع رقصهای خارجی وهیچ نظارتی نیست لطفا پیگیری فرمایید

    1. سلام.
      اتفاقا من هم دخترم رو فرستادم باشگاه نشاط به جا ورزش بهش رقصهای خارجی یاد میدادند
      به مربی رقص باشگاه هم تذکر دادم ولی فایده نداشت ودر فضای اینترنت با اینستاگرام تبلیغهای نامناسب رقص داره و ذهن فرزندانمان رو درگیر کلیپهای نامناسب ازخودش دارد .در فضای واقعی هم در باشگاه راحت به آموزش رقصهای مبتذل مشغوله
      مثلا اینجا شهری مذهبیه
      چرا آران وبیدگل نظارتی بر باشگاهها ومربیهای رقص نیست؟!!!!!

      1. نفرستش اون باشگاه
        خیلی ها اون رقص رو دوست دارن
        و هیچ ایرادی هم ندارن و برای سلامت بدن هم خیلی هم مناسب هستن چه تاثر برانگیزی

      2. دوست گرامی هرکسی حق داره هر طور که دوست داره زندگی کنه تو نمیتونی بگی چون ذهن خودت مریضه بعقیه هم باید از فلان فعالیت محروم بشن لطفت تغییر کنید الان قرن بیست و یکم هستیم!

  11. باسلام وخسته نباشید
    خواهشمندم نگهبانی درب جنوبی
    باشگاه راکه امشب ساعت۱۰ حضورداشتند راعوض کنید
    علت اینکه من کارت عضویت دارم
    میخواستم دخترم راازباشگاه بیارم
    هم کارتم گرفته وهم ازمن پول میخواست بگیردکاربه دعوا کشیده
    شد وبزورازمن پول میخواست

  12. سلام من در باشگاه حس خوب سلامتی به مدیریت سید محمود اخروی در بیشه حبیب اصفهان در سانس بانوان ثبت نام کردم و مبلغ ۱/۵۰۰ میلیون برای دوازده جلسه پرداخت کردم و قرار شد از دو روز بعد ورزش با دستگاه را شروع کنم اما روز بعد مادرم طی سانحه ای بسیار بیمار و بستری شدند و من که باید در بیمارستان از مادرم پرستاری میکردم اصلا نتونستم به باشگاه برم همون روز هم با باشگاه تماس گرفتم که تا مدتها نمیتونم بیام و تا الان که دو ماه گذشته پول منو پس ندادند و چند بار هم تماس گرفتم میگن پول را نمیتونند پس بدهند لطفا بهم راهنمایی کنید چطور میتونم پول را پس بگیرم چطور بدون هیچ خدماتی میخواهند ۱/۵ میلیون را پس ندهند اینها چطور میتونن اینجوری کسب درآمد کنند

  13. سلام باشگاه الماس غرب در تهران منطقه ١٨
    دوربين وصله هرسرى ميگيم ميگن خاموشه
    شهريه به شدت بالا نسبت به منطقه و دستگاه هاى موجود، كثيفى و خاك به حديه كه حوله بيوفته زمين دلت نميخواد برش دارى ديگه
    لطفا رسيدگى كنيد

  14. سلام در سبزوار باشگاه آران قسمت بانوان واقعا مربی بی ادب و بی فرهنگی داره که هیچ بویی از شرافت نبرده فقط پولکی هست متاسفم برای مدیریت این باشگاه جلسه های باشگاه روهم بیشتر از چیزی که هست اعلام میکنه تا پول بیشتر بگیره

    1. سلام باشگاه خانم سپیده ناصری اول بلوار سید رضی به سمت وکیل اباد سمت راست اول بلوار تایم عصرها اقا اونجا رفت و امد داره من دخترم کلاس باله داشت وارد که شدم دیدم چند تا اقا سریع تا ما رو دیدن رفتن و اونجا میز گذاشته بودن و نشسته بودن تو حیاط دور هم دیدن که من شوکه شدم سریع رفتن و چند بار این اتفاق افتاد دیگه من دخترم و نذاشتم بره و ما بقی هزینه باشگاه رو هم دیگه پس ندادن

  15. سلام خسته نباشید باشگاه بدنسازی تسلا ب مدیریت بهنام ریسخواه این باشگاه در تایم‌ عصر مربی خانمی ب نام ترلان کرامتی داره که اصلا مدرک مربیگری در رشته بدنسازی نداره و همچین برنامه تمرینی و مکمل به هنرجو تجویز میکنه این چطور ممکنه که شخصی بدون داشتن مدرک در یک‌تایم خیلی شلوغ آموزش میده ب گونه ای ک حتی ی مربی با مدرک در کنارش حضور نداره ک بخواد نحوه کار اجرایی ایشون نظارت داشته باشه اگر قرار باشه ک هر کس بدون مدرک مربیگری کنه و در این حوزه فعالیت داشته باشه پس هیئت بدنسازی چرا کلاس و آزمون و دوره برگزار میکنه

  16. منطقه 4،میدان رسالت، خیابان سلمان طرقی، خیابان فرجام باشگاه امام علی
    برای بانوان در سانس صبح و ژیمناستیک کودکان‌ در سانس بعد ازظهر فاقد مربی مورد تایید فدراسیون میباشد و جالبه که مدیر باشگاه خودش به عنوان مربی تمرین می‌دهد، لطفا رسیدگی بفرمائید

  17. باشگاه سیب در رشته ی تکواندو به مربیگری زهرا غفوری…. این مربی بدون اطلاع به مسول باشگاه هزینه ی گزاف به اسم آنالیز و اصلاحی و اجاره هوگو و… بصورت نقد میگیره و کار انجام شده یک به 10 نیست و اینکه تبعیض بیش از حد بین بچه ها قائله… خیلی بد اخلاق و حاشیه سازه همه ازش میترسن و جرات اعتراض ندارن چون همه جا آشنا داره و به دروغ اسم یسری از بچه ها به عنوان مقام آورنده میزنه و نظارت روی این مربی اصلا وجود نداره

  18. باشگاه مفرح در میدان اطلسی شیراز توسط مربی ساناز نعمت الهی برنامه غذایی غلط داده میشود و مسئول باشگاه خانم مفرح با این مساله مشکلی ندارد
    برنامه ی غذایی در این باشگاه باعث ایجاد کبد چرب و … میشه

  19. بنده باشگاه رها فیت در تهرانپارس هزینه رو بالا کشید
    و مجبور به خرید اجباری میکنه

  20. باشگاه هشتم شهریور یافت آباد به مربی گری هادی شاهوردی بچه ها رو تو رشته ی تکواندو مختلط آموزش میده و به دلایل شخصی و اختلاف با اولیا بدون اینکه از بچه تخلفی صورت بگیره اخراجش میکنه

  21. سلام از استان گیلان شهرمنجیل،ما توشهرمون یه باشگاه کشتی داریم که سالهاست فعالییت میکند شاید حدود۴۰ سال قدمت داره ،تاسال ۱۳۷۰ خیلی پرشور وقهرمان پرور بود وازجایگاه ویژه ای برخورداربود.اما از سال۷۰ به بعد شخصی به عنوان مربی سکان دار کشتی منجیل شد،بماند که سالها بدون مدرک وبدون هیچ گونه آشنایی به عالم مربیگری بر کشتی منجیل حکمرانی کرده بدون اینکه حتی یک نفرقهرمان تا رده استانی تربیت کند.ازآنجا که ازلحاض مالی خوب بوده ولی سواد درست وحسابی نداشت اقدام به ادامه تحصیل کرد وتمام مقاطع تحصیلی را بازدوبند خریداری کرد والان عنوان دکتر رایدک میکشد.الان حدود۳۰ سال مثل بختک ول کن باشگاه نیست واجازه فعالییت هیچ کس را نمی دهد ومدام در هرمحفلی فقط از خودش تعریف میکند .دکتر،دکتر،دکتر،امابسیار خشن وبددهن .اصلا توانایی جذب ورزشکار را ندارد وتمام کسانی که عاشق کشتی بودند را فراری داده وهر کجا زمان به او اجازه دهد می گوید فلان کشتی گیر را من فسیل کردم.لطفا هرچه زودتر به این غده چرکین ورزش منجیل رسیدگی کنید

  22. باشگاه آبان دخت درمشهد میرزاکوچک خان ۱۵ب نام معصومه سیفی ملقب ب میترا خاتمی کارهای غیرقانونی انجام میده مدیر مربی اونجاماساژ بادکش غیربهداشتی وغیراصولی فروش مکمل ودارو تزریقات انجام میده وفوق العاده بی ادب الفاظ رکیک درباشگاه ب شاگردها

  23. سلام وقت بخیر
    باشگاه اسپاد تهران خیابان جمهوری ریئسش سگ داخل باشگاه میاره مگه ورود حیوانات به داخل باشگاه ممنوع نیست لطفا رسیدگی کنید .

  24. باشگاه ما ساعت تعیین میکنن میگن کلا یک ساعت میتونید تمرین کنین در غیر اینصورت دو جلسه علامت میخوره 😐

  25. باشگاه زیبا تن واقع در نسیم شهر شهرک رسالت خیابان ابوترابی ابتدای خیابان گلستان پلاک ۴ مدیریت باشگاه که مربی هم هست خیلی بی ادبانه رفتار میکنه و امکانات نداره چطوری مجوز میدن به این باشگاه ها

  26. لطفا رسیدگی کنید باشگاه زیبا تن واقع در نسیم شهر شهرک رسالت خیابان ابوترابی ابتدای خیابان گلستان پلاک ۴ امکانات نداره و مدیریت خیلی ضعیفی داره و هزینه بیشتر از باشگاه های اطراف میگیره و مشکلات زیادی داره از جمله خرید مدرک برای سنپا و غیره و رفتار مناسبی نداره و اجازه اعتراض نمیده و فقط تجمع دوستانه داره و موجب شلوغی کلاسها میشه رسیدگی کنید ممنون میشم

  27. سلام مربی کاراته باشگاه کوهیار(کرمانشاه_شهرک کرناچی)اصلا مدرک مربیگری نداره نه رفتار درستی داره ونه باشاگرد هاش درست رفتار میکنه اینقدر بامشت توشکمشون میکوبه که همه راهی بیمارستان شدن لطفاسریع ترپیگری کنید

  28. سلام و وقت بخیر…. پسر من در باشگاه گیتی پسند دسته یک هندبال وسط زمین دچار پارگی رباط شد و مجبور به عمل جراحی شد الان باشگاه با تمام مدارک پزشکی که ارسال کردیم… هزینه رو نمیدن بیمه هم بودن ورزشکارا…. حالا ما باید چه جوری حقمون رو بگیرین؟

  29. بنده از باشگاه پاسارگاد حصارک بالا استان البرز شکایت دارم زیرا برای سانس بانوان یه شخص بی ادب که اصلا مدرک مربی گری ندارد گذاشته اند و علاوه بر اینکه برنامه زورکی پولی میدهد به بچه ها تمام برنامه هاهم مثل همه مثلاً برای کسی که زانو درد یا کمر درد داره با کسی که سالم برنامه اش یکیه در ضمن عذر کسایی که ازش برنامه نگرفتن رو خواسته و جلو جمع با لحن تحقیر آمیز از باشگاه اخراجشون کرده

    1. چرا هیچ گونه پیگیری وجود ندارد مربی بدون مجوز و باشگاه غیراستاندارد که هیچ گونه مجوزی در دید عموم نیست و جدا از اینا مربی که دختر و پسر رو قاطی آموزش میده دختر ۱۴ ساله و نوجوان درباشگاه با پسران قاطی هستش و مربی به جای آموزش مدام در حال صحبت کردن تلفنی میباشدو هیچ آموزشی نمیدهد و اصلا مجوز ندارد
      رشته تکواندو،کرمانشاه،شهرک پردیس،مسکن مهرا،باشگاه شهدای ارتش ولایت ۲ لطفا پیگیری شود.سپاس

  30. سلام باشگاه پاسارگاد حصارک استان البرز مربی خانم نداره برنامه اشتباهی میده بالا سر بچه ها نمیاد پلیسه توهین می‌کنه بد دهنی می‌کنه تو را ب خدا لطفاً رسیدگی کنید

  31. سلام باشگاه پاسا رگاد حصارک بالا استان البرز مربی خانم نداره ی مربی کار بلدو زیرابشو زد از باشگاه انداخت بیرون خودش کاملا بد دهن وبی ادب هست وبالا سر بچه ها نمیاد توهین می کنه میگه مگه کلاس اول دبستان هستی ک بیام بالا سرت چ کسی پاسخگو هست الان ب من ک مشکل زانو پیدا کردم چکار کنم

  32. سلام دورود. باشگاه پاسارگاد حصارک بالا استان البرز مربی خانم ندارد و خانمی ک رزمی کار هست ،وهیچ سررشته تو بدنسازی ندارد تو باشگاه داره فعالیت می‌کنه.منی ک از مربی بیرون برنامه میگیرم ازش راهنمایی خواستم ب صراحت گفت دیگه این باشگاه نیا. لطفاً هرچه سریع تر اقدام کنید . ومن چ طور پیگیری کنم

  33. بنده از باشگاه پاسارگارد بهشهر واقع در مجتمع دارسلام شکایت دارم،شاگرد و مدیر این باشگاه جدای اینکه خودشان ورزشکار نیستند بلکه انسان های بی ادب و فحاشی هستند و توهین های بسیار شدیدی و زشتی بهم کردن که نمیتونم بازگو کنم،اونم بخاطر اینکه به من پیشنهاد های زشت جنسی و سکسی و همجنس بازی دادن و من قبول نکردم با من دشمن شدن و از هر فرصتی برای ازار من استفاده میکردن مثلا وقتی میرفتم سرویس بهداشتی در سرویس رو قفل میکردن تا من اون تو زندانی بشم،چطور و کجا شکایت کنم؟

    1. سلام و دورود.باشگاه ولایت ۲ شهرک پردیس شهر کرمانشاه،واقع در کرمانشاه،شهرک پردیس،ورزشگاه ولایت ۲،دررشته تکواندو مربی آقا دارد که دختر و پسر قاطی هستن و مجوز مربیگری ندارد،درضمن مربی بسیار اخلاق تند و دور از ادب دارد و هیچ کس هم پیگیر نیست.خواهشا خواهشا پیگیری کنید.

  34. سلام بعد از تقريبا يك سال فعاليت ورزشى خودم را توو باشكاه هيربد شعبه دهكده المپيك شروع كردم متاسفانه هفته پيش يكى از مربيان كه كرونا داشت و توو باشگاه سرفه هاى بدى ميكرد باعث شد الوده شم و پسرم كه نقص سيستم ايمنى هم دارد مبتلا شد كلى درگيرى استرس و متاسفانه مديريت باشگاه با مربيان همدست و توجيهش حساسيت و الرژى بود و در نهايت هم گفت به مربى گفته دو روز نياد .چه كسى پاسخگو هست??

    1. لطفا رسیدگی کنید باشگاه زیبا تن واقع در نسیم شهر شهرک رسالت خیابان ابوترابی ابتدای خیابان گلستان پلاک ۴ امکانات نداره و مدیریت خیلی ضعیفی داره و هزینه بیشتر از باشگاه های اطراف میگیره و مشکلات زیادی داره از جمله خرید مدرک برای سنپا و غیره و رفتار مناسبی نداره و اجازه اعتراض نمیده و فقط تجمع دوستانه داره و موجب شلوغی کلاسها میشه رسیدگی کنید ممنون میشم

      1. سلام باشگاه جسم و اندیشه اراک برخورد مدریت و منشی شون واقعا بده
        به شدت بی ادب… هستن مدریت ضعیفی دارن امکانات باشگاهشون کمه شهریه شون بالاست .داخل باشگاه لباس بیرون و مجلسی و همه چی میفروشن

  35. منطقه جنوب غرب تهران اسلامشهر گلستان اول صالحیه کوچه مدرسه بوستان یکم باشگاه صبا
    افتضاح ترین باشگاه که هیچی نداره
    مجوز ندارن
    مربی ندارن
    مدرک ندارن و آموزش های اشتباه هم میدن
    نظافت باشگاه زیر صفر خیلی کثیف پر سوسک
    هالتر ها کاملا غیر ایمن هر لحظه امکان افتادن صفحه هست
    خواهش میکنم رسیدگی کنید در اسرع وقت

  36. منطقه ۱۱ تهران شهریه باشگاههای ورزشی بانوان نجومی هست و هر باشگاهی هر طور دوست داره شهریه میگیره و مشخص نیست برچه اساسی شهریه ها زیاده.از اینترنت شماره تلفن بازرسی اماکن ورزشی رو برداشتم که اطلاع بدهم متاسفانه شماره ها قطع و اشتباه بودخواهشن رسیدگی کنید

  37. ، منطقه ۱۸ خیابان شریعتی میدان شریعتی باشگاه طاهری در ورزشی کاراته دختر پسر قاطیه شکایت و پیگیری کنی هر چه سریعتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا