شکایت از اصناف

شکایت از طلا فروشان چگونه است؟

شاید شما هم در خرید طلا با مشکل روبه‌رو شده باشید. به نحوی که ممکن است هزینه گزافی را برای خرید یک قطعه طلا یا یک سرویس طلا پرداخت کنید اما در مقابل بعدها متوجه گردید فروشنده یا همان طلافروش، با حیله و تقلب شما را  فریب داده و زیورآلاتی تقلبی یا فیک را به شما فروخته باشد.

برخی فروشندگان سودجو و متقلب در صنف طلا و زیوآلات با انجام تکنیک‌های پیچیده‌ای اقدام به فروش طلا به مشتریان می‌نمایند.

شاید بتوان موضوع شکایت از فروشندگان طلا را در قالب شکایت خرید و فروش مال مسروقه، شکایت کلاهبرداری، ترویج سکه قلب یا تقلبی، کم فروشی، گران‌فروشی، تخلفات مربوط به عیار مصنوعات استفاده از ترازوهای دست‌کاری شده، و غیره بررسی نمود.

البته حالت دیگری هم در شکایت از فروشندگان طلا وجود دارد که شما را در در رسیدن به حقوقتان سریع‌تر یاری خواهد کرد و آن هنگامی است که فروشنده طلا جرمی مرتکب نشده بلکه صرفا تخلف صنفی انجام داده است.

در مرحله اول برای اینکه بدانیم شکایت از طلا فروشان را در کجا مطرح نماییم، ابتدا باید مشخص کرد تخلفی که از او سر زده است از چه نوع تخلفاتی است

به عبارت بهتر باید عنوان کرد که برخی از این تخلفات تحت نظر و نظارت اتحادیه طلافروشان قابل بررسی و پیگیری خواهد بود ولی برخی دیگر از آن‌ها ممکن است تحت عناوین مجرمانه‌ای از قبیل فروش طلای سرقتی و یا قلب سکه و موارد دیگر قابل پیگیری در دادسراهای محل وقوع جرم باشند.

پس ابتدا باید مشخص کرد تخلفی که توسط طلا فروش رخداده چه عنوانی دارد و سپس مرجع صالح برای رسیدگی به آن را تعیین نمود.

در این مطالب سعی خواهیم کرد شما را با عمده تخلفاتی که ممکن است از صنف طلا فروشان سر بزند آشنا نموده و در ادامه شما را به طور کامل با مراحل و نحوه شکایت از این صنف آشنا خواهیم کرد.

انواع تخلفات ارتکابی توسط طلافروشان

در این قسمت عمده تخلفاتی را که ممکن است توسط صنف طلافروشان انجام شود را مورد بررسی قرار خواهیم داد. لازم به توضیح است برخی از این تخلفات به عنوان تخلفات صنفی محسوب می‌گردد و برخی دیگر تحت عنوان عمل مجرمانه یا جرم به شمار خواهد آمد که البته برای هر کدام در قوانین مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

ارتکاب گران فروشی توسط طلافروشان

گاهی اوقات ممکن است طلافروشی با بهره‌گیری از بی اطلاعی خریدار و استفاده از نوسانات بازار ارز و غیره، قطعه طلا، زیورآلات و یا سکه‌ای را بیشتر از قیمت واقعی آن بفروش برساند.

این تخلف صورت گرفته از طریق مطابقت فاکتور ارائه شه با طلای ساخته شده کاملا توسط کارشناس و اهل فن، قابل تشخیص است و در صورت اثبات، گران فروشی یک تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است.

ارتکاب کم‌فروشی توسط طلا فروشان

گاهی اوقات نیز ممکن است برخی از فروشندگان طلا و زیورآلات از بی‌اطلاعی مشتریان خود سوء استفاده کرده  و طلا را با وزن کمتر از وزن مورد توافق به خریدار بفروشند.

این موضوع نیز یک تخلف صنفی محسوب شده و قابل پیگیری از طریق اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر می‌باشد.

طلا و جواهرات

فروش طلای عیار پایین به جای هجده عیار

عیار معیار سنجش وتشخیص ارزش طلا است و عموما به کیفیت طلا اشاره دارد. معمولا در هر کشوری طلا جات با عیار مشخصی به فروش می رسند.

در کشور ما نیز غالبا طلا با عیار ۱۸ به فروش می رسد. حالا امکان دارد فروشنده‌ای طلایی را با عیار کمتر به جای طلای هجده عیار به مشتری بفروشد که در این حالت نیز یک نوع تخلف از جانب طلافروش سر زده و در صورت اثبات می توان از او در اتحادیه مذکور شکایت نمود.

خرید و فروش سکه تقلبی توسط فروشندگان طلا

در برخی مواقع سکه‌های غیربانکی یا تقلبی توسط فروشندگان طلا و جواهر خرید و فروش می‌گردد که شکایت‌های بسیاری را در این خصوص در پی داشته است.

این موضوع علاوه بر تخلفات صنفی ممکن است واجد وصف کیفری نیز باشد و دادسراهای محل وقوع جرم بتوانند به آن ورود نمایند.

فروش نگین بدل و زیوآلات بدلی به جای اصل

گاهی اوقات ممکن است طلا فروشان نگین‌های بدل و سنگ‌های فیک را به جای نگین ها و سنگ های قیمتی و اصلی به خریداران بفروشند. این مورد نیز از جمله تخلفات ارتکابی طلافروشان بوده و قابل پیگیری خواهد بود.

فروش طلای دست‌دوم به جای نو

کی دیگر از تخلفاتی که همیشه شاهد ارتکاب آن توسط برخی طلافروشان بوده‌ایم فروش طلای استفاده شده به جای نو است که البته تشخیص این امر کمی کار سخت و دشواری است ولی کارشناسان خبره به راحتی می تواند این تفاوت را متوجه شوند.

حال سوال مهم این است که اگر قربانی چنین تخلفاتی توسط طلافروشان متخلف شدیم چه اقداناتی را به انجام برسانیم و چگونه و از چه مرجعی شکایت خود را مطرح نماییم؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

طلا و جواهرات

چگونه از طلا فروشان شکایت نماییم؟

برای شکایت از طلا فروشان چند راه در پیش رو داریم:

طرح شکایت از طریق اتحادیه صنف طلا و جواهر هر استان

برای شکایت از فروشندگان طلا در خصوص تخلفاتی که در بالا ذکر گردید، باید در مرحله اول به سامانه اتحادیه طلا و جواهر استان مربوطه مراجعه نموده و اقدام به ثبت تخلف طلا فروش و طرح شکایت صنفی به صورت اینترنتی نماییم.

توجه داشته باشید که برای ثبت تخلفات طلا فروشان باید مشخصات قطعه طلای خود را که در فاکتور درج گردیده همراه داشته باشید.

علاوه بر آن می توانید با شماره تماس  ۰۲۱۸۸۸۳۶۳۴۰ در شهر تهران و در شهرستان‌ها نیز با شماره اتحادیه هر شهرستان ارتباط برقرار نموده و تخلف خود را به صورت تلفنی شرح داده لیکن برای رسیدگی بهتر و پیگیریتا حصول نتیجه بهتر است اقدام به ثبت تخلف طلا فروش از طریق سامانه مربوطه نمایید.

شکایت از طلافروشان از طریق مراجع قضایی دادگستری

اما ارتکاب بسیاری  از تخلفات توسط صنف طلا و جواهر مشمول پیگیری کیفری خواهد بود و پیگیری این موضوع باید از طریق طرح شکایت در دنبال گردد.

ارتکاب هر نوع تقلب در فروش طلا به نحوی که دارای وصف کیفری باشد در قالب جرم کالاهبرداری قابل پیگیری بوده و در دادسرای محل طلا فروشی صالح به رسیدگی خواهد بود.

فروش طلای سرقتی یا همان مال مسروقه نیز در دادسرای محل طلافروشی قابل طرح و رسیدگی خواهد بود.

مراحل طرح شکایت از طریق مراجع قضایی

  • اولین قدم، برای طرح شکایت کیفری از طلا فروشی با عناوین اتهامی ذکر شده، مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و تنظیم یک شکواییه دقیق با هدف شکایت از شخص کلاهبردار است. در این شکواییه، باید مشخصات فرد شاکی، مشتکی عنه (طلا فروش) و مورد شکایت به طور دقیق ذکر شود.
  • دفاتر خدمات قضایی، پس از بررسی شکواییه، آن را به دادسرای محل وقوع جرم ارسال خواهند کرد. دادسرای صالح، برای رسیدگی به جرایم کیفری طلافروشی‌ها، دادسراهای عمومی محل وقوع جرم یا همان محل انجام معامله است. دادسرا، نیز بعد از بررسی شکواییه، و در صورت احراز وقوع جرم در نهایت با صدور کیفرخواست پرونده را برای صدور حکم نهایی به دادگاه صالح ارسال خواهد کرد. در دادسرا، بازپرس ابتدا با صدور قرار تامین مناسب متهم و یا متهمین را ملزم به حضور در دادگاه خواهد کرد و بعد از آن که مستندات و ادله شاکی و توضیحات متهم توسط بازپرس یا دادیار مورد بررسی قرار گرفت، تحقیقات مقدماتی و ارجاع امر به کارشناسی در صورت نیاز انجام خواهد شد و بعد از انجام این مراحل دادسرا قرار خود را صادر می‌نماید.
  • اگر پس از انجام تحقیقات در دادسرا، مجرمیت متهم برای بازپرس به اثبات نرسد، قرار منع تعقیب، صادر شده و روند دادرسی، در این مرحله به پایان خود خواهد رسید. ولی چنانچه وقوع جرم و مجرمیت متهم، برای بازپرس احراز شود و همچنین، متهم به اعمال مجرمانه خود اقرار نماید. در این حالت، دادسرا برای او قرار جلب به دادرسی صادر نموده، سپس قرار را همراه با کیفرخواست و پرونده به دادگاه ارسال می‌نماید، تا در دادگاه نیز مورد رسیدگی قرار گرفته حکم نهایی صادر گردد.
  • لازم به ذکر است متهم، باید در دادگاهی محاکمه شود که از لحاظ صلاحیت محلی، در حوزه قضایی محل وقوع جرم باشد و از لحاظ صلاحیت ذاتی نیز رسیدگی به این جرم، در صلاحیت دادگاه کیفری دو خواهد بود.
  • بعد از ارسال پرونده به دادگاه، قاضی دادگاه نیز ، جلسه دادرسی را در زمان مشخصی تشکیل داده و متهم و شاکی را ملزم به حضور در دادگاه می‌نمایند. اظهارات مجدد طرفین شکایت اخذ شده و بعد از بررسی اظهارات آنها و مدارک ارسال شده از ناحیه دادسرا مثل نظر کارشناسی و غیره، دادگاه حکم نهایی را صادر خواهد کرد که البته قابل تجدید نظرخواهی نیز خواهد بود. اگر در این شرایط، مجرمیت متهم برای دادگاه احراز نگردد، دادگاه، حکم تبرئه متهم را صادر خواهد کرد. اما اگر مجرمیت متهم، نزد دادگاه ثابت شود، دادگاه او را محکوم به مجازات قانونی مقرر در مواد فانونی خواهد کرد.

طلا فروش

فروش طلای خارجی در بازار ایران

فروش مصنوعات خارجی در بازار ایران ممنوع بوده و تخلف صنفی محسوب میگردد اما معمولا دیده شده است که در تعدادی از واحدهای صنفی طلا و جواهر، برخی مصنوعات داخلی که با طرح طلاهای ایتالیایی و ترک ساخته شده به اسم طلای خارجی و با قیمتی بیشتر به فروش می‌رسد که چنانچه این موضوع در فاکتور قید گردد قطعا قابل پیگیری از طریق اتحادیه طلا فروشان خواهد بود.

خرید و فروش طلای دست دوم در بازار ایران

اگر از فروشنده قطعه طلایی خریداری گردد و طی فاصله زمانی کوتاهی خریدار پشیمان گردد، حتی اگر از قطعه طلای مذکور استفاده هم نکرده باشد و آن را به فروشنده برگرداند، اجرت پرداخت شده از سوی خریدار و سودی که طلا فروش از این معامله کرده است از قیمت فروش اولیه طلا کسر خواهد شد و در واقع طلا به قیمت طلای کهنه از مشتری خریداری خواهد شد بی‌ آن که طلافروش مرتکب تخلفی شده باشد.

البته طلافروشان نیز نمی‌توانند طلای را که به قیمت طلای کهنه خریداری کرده‌اند، دوباره به شخص دیگری به عنوان طلای نو بفروشند و این عمل خلاف قانون است. طبق قانون اصناف خرید و فروش زیورآلات دسته دوم و کهنه قانونی نیست و اگر در مغازه‌ای این‌کار انجام شود جرم شده است.

در برخی مواقع امکان تشخیص طلای کهنه از نو برای خریدار وجود ندارد و برخی از فروشندگان طلایی را که می‌خرند به همان شکل آن را می‌فروشند و ممکن است طلای دست دوم از سوی طلافروش دوباره به فروش برسد.

کارمزد سفارشات طلا و جواهر

معمولا اجرت ساخت بسیاری از طلاجاتو زیورآلات سفارشی دقیقا مشخص نیست و سازندگان آن به طور دلخواه یا با توافق با شما اجرت کارهای سفارشی را اعلام می‌نمایند.

در اینجا تصمیم گیرنده شما هستید و می‌توانید آن کارمزد را برای ساخت سفارش خود قبول کنید یا با را رد کنید یا طلافروشی را شناسایی کنید که کارمزدی پایین‌تر و مناسب‌تر برای ساخت سفارش شما اخذ نماید.

نکته‌ مهم این است که متاسفانه اتحادیه صنف طلا و جواهر چنین شکایاتی را مورد رسیدگی قرار نمی‌دهد و اجرت و کارمزد کارهای سفارشی مثل ساخت دستبندهای چرم طلا را به عهده‌ خود سازندگان قرار داده است.

البته نگران این موضوع نباشید. همیشه یک قیمت پایه برای ساخت سفارشات وجود دارد که اغلب طلافروشان در بازار طلا آن قیمت پایه و اصطلاحا قیمت عُرف را به مشتریان خود پیشنهاد خواهند کرد.

قبل از خرید طلا از طلا فروشی‌های سطح شهر حتما به نکات ذیل توجه نمایید:

برای اینکه در دام کلاهبردان و سودجویان صنف طلا و جواهر گرفتار نشوید صرفا کافیست کمی اطلاعات خود را از چگونگی خرید و فروش طلا به روز کرده و بالا ببریم و در هنگام خرید طلا یا فروش آن بیش از همیشه هوشیار باشیم و تمام جوانب را در نظر بگیریم و از حق خود به عنوان یک مشتری یا یک فروشنده استفاده نماییم.

زیرا اندکی صبر، تامل و دقت در هنگام خرید و فروش طلا بهتر است از زمانی که دیگر کار تمام شده است و فقط به سراغ جایی می‌گردیم که شاید اندکی از حقوق ضایع شده‌ خود را بتوانیم برگردانیم!

تخلفات طلا فروشان

پس قبل از خرید طلا به این نکات به دقت توجه کنید

جواز کسب طلا فروش را رویت نمایید

از طلافروشی‌هایی خرید نمایید که جواز کسب داشته باشند و زیر نظر اتحادیه‌ اداره گردند، همچنین طلافروشان مکلف هستند تا جواز کسب خود را در قسمتی از مغازه بگذارند که در مقابل دید مشتریان باشد، علاوه بر همه‌ این موارد مشتریان لازم است دقت نمایند تا این جواز مهر اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر را در خود داشته باشد.

جا دارد این نکته را نیز یادآور شویم که اگر از فروشندگانی که زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر نیستند شکایتی داشته باشید تا حدودی می‌توان عنوان کرد که کار بسیار دشوار و سخت و تا حدودی غیر ممکن است و معمولا به شکایت شما رسیدگی نخواهد شد.

زیرا اکثر فروشندگان بدون جواز کسب و متقلب، مغازه‌هایی اجاره‌ای دارند و به سختی و به ندرت می‌شود رد آن‌ها را گرفت مگر آن‌که یا شما خیلی خوش‌شانس باشید یا آن‌ها بسیار بد شانس باشند!

فاکتور طلا به عنوان یک سند برای طلا

فاکتور طلا مهمترین شاخصه‌ای است که باید به آن توجه گردد، زیرا فاکتور هر قطعه طلا، در واقع سندی برای طلایتان است. بنابراین بدون یک فاکتور معتبر هرگز نممکن نیست تخلفی را ثبت و ثابت کرد.

همچنین اتحادیه صنف طلافروشان و هیچ نهاد دیگری نیز در صورت نبود فاکتور رسمی و کامل، قادر نیست به شکایات شما رسیدگی نماید.

پس در هنگام خرید طلا کمی حوصله کنید و از فروشنده بخواهید همه مواردی که باید در یک فاکتور معتبر ذکر گردد از جمله: قیمت روز یک گرم طلا، اسم قطعه طلا، عیار طلا، قیمت کارمزد ساخت طلا، برآورد قیمت تمام شده‌ آن طلا و غیره را در فاکتور خرید شما ثبت کند.

بسیاری از طلافروشان از درج قیمت قیمت یک گرم طلا و اجرت ساخت در فاکتور خودداری می‌کنند و ممکن است در صورتی که شما تقاضا کنید این کار را انجام دهند، شاید بد خُلقی کنند و بگویند جزو مقررات ما نیست و شاید هم در نهایت با عصبانیت به شما بگویند که اصلا به شما طلا نمی‌فروشیم!

اما مطمئن باشید این حق شماست که همه چیز را در فاکتور خرید خود که سندی برای قطعه طلایتان است، درج نمایید در این شرایط توصیه می‌کنیم از آن را طلافروشی به هیچ وجه خرید نکنید و حق خود را پایمال نکنید زیرا در صورت وجود تقلب در کار، این شمایید که گرفتار خواهید شد چرا که فاکتوری دقیق و کامل از طلافروش دریافت نکرده‌اید!

شناسایی راه‌های تقلب طلافروشان

این که شما بدانید طلافروشان متقلب از چه روشه‌هایی برای کلاهبرداری وارد می‌شوند امری بسیار ضروری است، بسیاری از مشریان بر این باورند که تقلب برخی طلافروش‌ها زیر سر ترازوی آ‌ن‌هاست و یا ماشین حساب‌های مخصوص طلافروشان آن‌ها را گمراه خواهد کرد.

اما باید گفت که این دو ابزار مهم طلافروشان همواره از جانب بازرسان اتحادیه بازدید نوبه‌ای می‌گردد. بنابراین باید گفت که تخلفات طلافروشان از جای دیگریست که کمی هوشیاری و دقت لازم دارد تا بتوانید آن‌ها را تشخیص دهید، از جمله این تخلفات به شرح زیر است:

گران فروشی

نوسانات بازار طلا مهم‌ترین اصل در این تخلفات است و از آن جایی که در سال‌های اخیر قیمت طلا دقیقه‌ای تعیین می‌شده این تخلفات هم شدت گرفت.

با افزایش نوسانات بازار طلا، مردم و مشتریان طلا بیش از هر موقع به فکر خرید انواع مصنوعات و مسکوکات طلا یا خرید طلای آب شده و شمش‌های طلا رو آوردند و متاسفانه آب را برای تعدادی از طلافروشان سودجو گِل آلوده‌تر کردند و باعث شدند که طلافروشان از این آشفته‌بازار سود زیادی نصیب خود نمایند و با هر قیمتی که دوست داشتند، طلا را به بسیاری از مردم بفروشند.

کم‌ فروشی

یکی از مشکلات دیگری که برخی از خریداران طلا را راهی اتحادیه می‌کند، کم‌فروشی از سوی طلافروشان است. بعضی از فروشندگان طلا از بی‌خبری مشتری‌ها استفاده کرده و طلا را با وزن کمتر از وزن توافق‌شده به فروش می‌رسانند.

مثلا ممکن است شخصی برای انگشتری با وزن ۶ گرم پول بدهد اما خریدار به او انگشتری با گرم پایین‌تر بفروشد، به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌کنیم که وزن را خودتان هم از روی ترازوی طلافروشان نگاه کنید و آن را با وزنی که در فاکتور می‌نویسند، تطبیق نمایید.

ویترین طلا فروشی

خرید طلای قاچاق و عیار پایین

این روزها در بعضی از ویترین‌های طلافروشان طلاجات و مصنوعات طلای قاچاق دیده شده است که از کشورهای دیگری مثل ترکیه به بازارهای طلای ایران در شهرها و شهرستان‌های مختلف قاچاق می‌شود.

علاوه بر این از آنجا که عیار استاندارد کشورهای مختلف برای ساخت مصنوعات طلا با هم فرق دارد ممکن است طلاهایی که از کشورهای دیگر به ایران آورده می‌شود عیاری پایین‌تر از استاندارد عیار استاندارد در کشور ما باشد و فروشنده‌ی طلا آن قطعه طلای قاچاق را به عنوان عیار استاندارد کشور (یعنی عیار ۱۸) بفروشد و شما روحتان هم خبردار نشود تا زمانی که بخواهید آن طلا را بفروشید! آن وقت است که دیگر دست به دامن اتحادیه طلا شوید تا شاید بتوانید ضرری که متحمل شده‌اید را جبران کنید.

همچنین گاهی اوقات دیده شده فروشندگان طلاهای قاچاق عیار پایین را به عنوان طلاهای خارجی با اجرت ساخت‌های نجومی نیز به ما قالب کنند، به همین دلیل توصیه می‌کنیم در هنگام خرید طلاهای خارجی حتما عیار آن را به نحوی بسنجید تا از ۱۸ عیار بودن آن قطعه طلا مطمئن شوید.

مدارک مورد نیاز برای طرح شکایت از طلافروشان

همانگونه که در ابتدای مطالب ذکر شد کلیه اسناد ومدارکی که دلالت بر جرم یا تخلف صورت گرفته دارد از جمله فاکتور فروش طلا و هرگونه رسیدهای واریز وجه، باید به همراه لایحه تنظیم شده و نوع دقیق خواسته پیوست پرونده گردد.

همانگونه که قبلا نیز ذکر شد، در طرح شکایت یا هر ادعایی، شما باید تمامی مدارک و مستنداتی را که دلالت برحقانیتتان دارد، در صورت نیاز به دادسرا و دادگاه ارائه کنید و آنها را به همراه لایحه دفاعیه حتما ضمیمه پرونده‌ نمایید.

توجه داشته باشید که بر اساس قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می توان استفاده کرد هر چند علم و آگاهی قضات در امور کیفری نیز در بسیاری از پرونده ها بی‌تاثیر نیست.

البته انجام یک مشاوره خوب و متناسب با مسیر شکایت پیش بینی شده، می تواند استفاده از ادله و راهکار منطقی تری را برای شما مشخص نماید

طرح و پیگیری شکایت از طلافروشی‌ها چقدر زمان می‌برد؟

با عنایت به اوضاع نامطلوب اقتصادی در کشور، مکرراً شاهد کلاهبرداری‌های متعدد و طرح شکایت‌های مختلف در دادسراها و مراجع قضایی کشور در این مقوله و موارد مشابه هستیم.

حجم بالایی از این دسته شکایات معمولا در دادسراها همه روزه ثبت و در دستور کار مرجع قضایی برای انجام تحقیقات قرار می‌گیرد.

لذا باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه متناسب با موضوع شکایت به صورت دقیق قابل پیش‌بینی نیست و انجام تحقیقات و کارشناسی‌های متعدد در این مراحل، زمان بر شدن آن‌ها را نیز افزایش خواهد داد.

در مسائل حقوقی و قضایی نیز متبحرترین وکلای کشور با توجه به پیچیدگی‌های کار قضایی سعی می‌کنند از دادن زمان نهایی پایان کار، خودداری نمایند.

مطمئنا کارشناسان و وکلای شاغل در حوزه شکایات کیفری خصوصا کلاهبرداری و شکایات صنفی، با تجربه‌ای که در پیگیری و انجام پرونده‌های مختلف در این خصوص کسب نموده اند، می توانند بهترین و سریع‌ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

طلا

مزایای استفاده از خدمات وکلا و مشاوران دادگستری در طرح شکایت کلاهبرداری

مشاوران و وکلای دادگستری افراد با تجربه‌ای هستند که در زمینه مسائل حقوقی، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می توانند در رسیدگی به تمامی پرونده‌های حقوقی و کیفری، خصوصا موضوعات اشاره شده، گره گشای موکل خود باشند. دیدگاه و نگاه یک وکیل با تجربه به مسائل حقوقی و کیفری بسیار متفاوت است.

تنظیم دادخواست یا حتی شکواییه‌ای که شاید از نظر شما تمام جوانب احتیاطی در آن لحاظ شده باشد، بعد از مطالعه آن توسط یک وکیل یا مشاور حاذق در امور حقوقی یا کیفری، بعضا ممکن است دستخوش تغییرات بنیادین گردد. بنابراین کسب مشاوره و یا تنظیم شکایت خود را حتما به یک وکیل متخصص واگذار نمایید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوط به قانون کار خواهد بود.

ارائه خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه حقوقی شکایت 24

عمده مشکلات پیش آمده در مراجع قضایی کشور و عدم موفقیت در طرح دعوا یا پیگیری شکایت، معمولا کم‌توجهی به مقررات و اصول درست تنظیم دادخواست و شکایت است که در این زمینه یا هر مورد مشابه باید از تخصص افراد متخصص بهره گرفت.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی در هر زمینه‌ای نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تهیه و تنظیم دادخواست را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسایل مربوطه می‌تواند کمک شایان توجهی به طرفین دعوی نماید اما به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد که در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه افزایش خواهد داد.

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه، اظهارنامه و همانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم قراردادهای کاری، شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

امیدواریم با مطالعه این مطالب در هنگام خرید طلا و جواهرات بیش از همیشه احتیاط کنید و همه‌ جوانب را در نظر بگیرید، چون همانطور که پیش‌تر گفتیم صنعت طلا و جواهر بسیار گسترده است و راه‌های تقلب در آن بی‌شمار خواهد بود.

پس بهتر است برای خرید طلا و جواهر از همان ابتدا به نکاتی که اشاره کردیم توجه کنید تا اسیر اتحادیه و مراجع قضایی نشوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام از زیور آلات محتشم واقع در ارومیه شکایت دارم برای من کار سفارشی طراحی کردن که من از طراحیشون خوشم نیومد کار رو کنسل کردیم از من مبلغ کل طراحی و کم کردن که حتی طراحیشونم کامل نبود.

  2. طلا فروشی احمدی در پاساژ بوستان پونک طلای نگین داررا به قیمت طلا به من فروخته وزیربارش نمیره

  3. سلام ازطلافروشی الماس میناب شکایت دارم یک انگشترباوزن2گرم حدود7میلیون بمن فروختش و4 ماهه ازدادن فاکتورامتناع میکنه وبهانه جویی میکنه تکلیف چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا