شکایت از اشخاص

شکایت از اجاره دهنده خودرو چگونه است؟

یکی از روش‌های مرسوم در انواع کلاهبرداری‌ها، کلاهبردای از طریق اجاره اتومبیل است که متاسفانه اخیرا به شکل بسیار زیادی بر آمار آن نیز افزوده شده است و به علت گسترش و پیشرفت تکنولوژی، شاهد کلاهبرداری‌های نوینی در این صنف هستیم.

در مجموع باید گفت که حوزه مربوط به اجاره خودرو بدون راننده، در کشور ایران اخیرا داری حواشی بسیار زیادی شده‌است و متاسفانه در بیشتر مواقع افراد زیادی را درگیر نموده و گاهی خسارت‌های مالی بسیار زیادی به متقاضیان اجاره خودرو تحمیل می‌کند.

البته با شناسایی و کسب اطلاع از روش‌های مرسوم کلاهبرداری در این زمینه شما قادر خواهید بود با نگاه کامل‌تری نسبت به اجاره خودرو چه با راننده و چه بدون راننده اقدام نمایید.

در این مقاله قصد داریم شما را نحوه اجاره خودرو ، انواع روش‌های کلاهبرداری در این صنف، مزایای استفاده خودروهای اجاره‌ایی، شیوه‌های کلاهبرداری و نحوه شکایت از اجاره دهنده خودرو آشنا نماییم.

مزایای استفاده از خودرو های اجاره‌‌ای

  • قطعا در اجاره خودرو همانند اجاره آپارتمان، نیازی به پرداخت هزینه‌های بسیار سنگین برای خرید خودرو به قیمت بالا نیست.
  • در اجاره خودرو نیازی به پرداخت هزینه‌‎های نگه‌داری بالا از خودرو نبوده و این هزینه‌ها بر عهده مالک خودرو خواهد بود.
  • در اجاره خودرو، پرداخت حق بیمه بر عهده مالک خودرو بوده و اجاره کننده از پرداخت این هزینه معاف خواهد بود.
  • در اجاره خودرو حتی می‌توان خودرو را با راننده‌ای مجرب و متبحر استخدام کرد.
  • این امکان در اجاره خودرو وجود دارد که خودرویی لوکس را برای تشریفات خاص همچون مراسم عروسی و غیره اجاره نمود.
  • با توجه به قیمت خرید بسیار بالای برخی از خودروهای لوکس، با اجاره این نوع خودروها می‌توان تجربه لذت بخش رانندگی با انواع خودروهای مورد علاقه لوکس و جدید را بدون خرید آن‌ها تجربه کرد.
  • نیازی به داشتن پارکینگ برای نگهداری ‎خودروهای اجاره‌ای وجود ندارد.

اجاره خودرو از دیدگاه حقوقی و نکات اجاره خودرو بدون راننده

اجاره خودرو از دیدگاه حقوقی به معنی مالکیت منفعت یک یا چند روزه خودرو به صورت موقت و از دیدگاه عرف عامه مردم به معنی دریافت ماشین و استفاده از تمامی مزایای آن به صورت موقت است.

امروزه شرکت‎‌ها موسسات بسیار زیادی وجود دارند که در زمینه اجاره خودرو در کشور فعالیت داشته چرا که با وجود افزایش سرسام‌آور قیمت خودروهای داخلی و خارجی، روز به روز به تعداد استفاده‎‌کنندگان از این خدمات افزوده می‌گردد.

همان‌گونه که مستحضر هستید در موارد مختلفی مثل جشن‌های عروسی، مراسم‌های خاص و همراهی و استقبال از توریست‌ها و دیگر موارد ویژه، اجاره کردن خودرو به دلیل مزایای خوب آن بسیار رواج پیدا کرده و مؤوسسات و شرکت‌هایی تاسیس شده‌اند که بر اساس یک نمونه قرارداد اجاره خودرو، امکان کرایه کردن انواع مدل‌های اتومبیل را برای مشتری‌ها و اجاره کنندگان فراهم آورده‌اند.

اجاره خودرو از منظر حقوقی شامل قوانین اجاره اشیا یعنی مواد ۴۶۸ تا ۵۰۶ قانون مدنی خواهد شد.

لازم است در یک قرارداد اجاره خودرو از ویژگی‌های خاص خودرو نام برده شود و سعی شود که قرارداد به صورت کتبی تنظیم گردد.

مشخص بودن دقیق ویژگی‌های خودرو مورد اجاره مثل رنگ، پلاک، مدل و و غیره از مهم‌ترین موارد درباره اتومبیل مورد اجاره است. اگر این مشخصات به صورت کامل و دقیق در قرارداد تعیین و مشخص نگردد قرارداد اجاره را می‌توان باطل محسوب کرد.

همچنین باید از امکان استفاده از خودرو برای مشتری اطمینان حاصل کرد. در واقع اتومبیل نباید از نظر فنی و مکانیکی نقصی داشته باشد و همینطور از لحاظ قانونی اجازه تردد در شهر و جاده‌ها را داشته باشد.

زیرا این موارد خودرو را برای مشتری غیرقابل استفاده خواهد کرد و چنانچه خودرو غیر قابل استفاده گردد قرارداد اجاره خودرو باطل خواهد بود.

عنایت به این نکته بسیار مهم وضروری است ، در صورتی که در مدت زمان اجاره اتومبیل برای خودرو ایرادی یا نقصی ایجاد گردد که برای جلوگیری از ضرر، مالک خودش ناچار به بر طرف کردن فوری آن باشد، مستاجر نمی‌تواند از این امر جلوگیری نماید.

اما با این شرایط اگر در استفاده مستاجر از خودرو وقفه یا مشکلی ایجاد شود، توانایی این را دارد تا معامله اجاره اتومبیل را فسخ کند.

اجاره کردن خودرو

مسئولیت‌های موجر و مستاجر در قرارداد اجاره خودرو بدون راننده

برای هر یک از طرفین در قرارداد اجاره اتومبیل مسئولیت‌ها و وظایف و شرایطی مشخص شده‌ است که به رعایت تمام آن‌ها ملزم هستند.

اگر در متن قرارداد شرایط خاص و ویژه‌ای ذکر نگردد مطابق آن چه که عرف تعیین می‌کند با طرفین قرارداد رفتار خواهد شد. پس توصیه می‌شود که حتما فرم خام قرارداد اجاره خودرو را به‌ دقت مطالعه و بررسی نمایید و نکات نامفهوم را حتما از کارشناسان مربوطه سوال نمایید.

مسئولیت و وظایف موجر در قرارداد اجاره خودرو

تحویل خودرو با شرایط تعیین شده در قرارداد و به‌ صورت قابل استفاده در موعد مقرر به اجاره کننده، از مسئولیت‌های موجر است و علاوه بر آن مطابق ماده ۴۸۶ قانون مدنی، تهیه تجهیزات و وسایل لازم برای استفاده بهتر از خودرو و تعمیرات آن بر عهده مالک نهاده شده است.

البته بر اساس همین ماده طرفین قرارداد می‌توانند خلاف آن را در قرارداد خود ذکر نمایند و یا بر اساس عرف عمل کنند.

بر اساس آنچه که معمولا در نمونه قراردادهای اجاره خودرو ملاحظه می‌گردد، باید در خصوص هزینه‌های تعویض روغن موتور، بنزین خودرو، و و نظافت و شستشوی اتومبیل و یا حتی مخارج مربوط به بیمه در طول قرارداد اجاره تعیین تکلیف گردد.

معمولا همه هزینه‌های احتمالی که در آینده پیش می‌آید در قرارداد نیز ذکر نخواهد شد و گاهی اوقات بر اساس عرف درباره این هزینه‌ها تصمیم‌گیری می‌شود به عنوان مثال هزینه بیمه خودرو بر عهده موجر است و پر کردن باک بنزین با توجه به نظر عرف بر عهده مستاجر قرار خواهد گرفت که ممکن است حتی به‌ صورت کتبی در قرارداد درج نشود.

مسئولیت و وظایف مستاجر در قرارداد اجاره خودرو

مستاجر نیز در کنار وظایف و تکالیف موجر مسئولیت‌هایی در حفظ و نگهداری اتومبیل مورد اجاره بر عهده خواهد داشت.

بر اساس ماده ۴۹۰ قانون مدنی، مستاجر باید با رعایت مواردی مثل بررسی وضعیت لاستیک‌ها و چک کردن وضعیت قابل مشاهده خودرو و مواردی نظیر آن‌ها به‌گونه‌ای از خودرو استفاده کند که سبب آسیب رساندن به اتومبیل نشود و همچنین باید مستاجر از خودرو برای مصرف تعیین شده در قرارداد یا مواردی که عرف آن را جایز دانسته استفاده کند.

به عنوان مثال مستاجر نباید از خودرویی که به عنوان ماشین عروس و فقط برای تردد چند ساعت در شهر اجاره شده برای مسافرت برون شهری استفاده نماید و همچنین نمی‌تواند که با خودروی سواری اقدام به حمل بار نماید.

ضمنا طرفین می‌توانند درباره پرداخت اجاره‌بهای خودرو و نحوه پرداخت آن را در قرارداد شرایط مورد توافق را ذکر نمایند.

مسئولیت‌های طرفین عقد اجاره برابر با قانون مدنی

در مواد دیگری در قانون مدنی برای جلوگیری از تعدی و تفریط مستاجر از مورد اجاره و منع استفاده غیر متعارف از مال کرایه شده این امکان فراهم گردیده که موجر به سهولت بتواند قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ کند.

همچنین اگر مستاجر در رابطه با قرارداد اجاره خودرو، خارج از عرف معمول و به‌ طور نادرست از ماشین استفاده نماید، مالک می‌تواند قرارداد را فسخ نماید.

خودرو اجاره‌ای

نکات لازم برای کاهش خطر در زمان اجاره خودرو

از عمده نگرانی‌‌ها و مشکلات اشخاص در هنگام اجاره خودرو، احتمال خسارت، تصادف و آسیب به خودرو است (به خصوص هنگام اجاره خودرو های لوکس و تشریفاتی) و همین موضوع معمولا موجب خواهد شد تا بسیاری از مردم از این خدمات با کیفیت و ضروری کمتر استفاده کنند.

امروزه بسیاری از شرکت‌ های کرایه خودروهای لوکس با ارائه بیمه این نگرانی را از مشتریان خود سلب نموده‌اند.

در این حالت شرکت با دریافت مبلغی متناسب با مدل و نوع خودرو اجاره‎‌ای، متناسب با آن بیمه‌نامه‌ای برای خودرو در نظر می‌ گیرند که چنانچه شما با خودروی اجاره ای احیاناً تصادفی داشته باشید و یا با هرگونه مشکل دیگری مواجه شوید، خسارت شما تا مقدار قابل توجهی جبران خواهد شد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما در مقابل خودروی اجاره‌ای، مسئولیت بالایی دارید تا از قطعات و لوازم آن به خوبی مراقبت نمایید و با رعایت قوانین رانندگی از بروز تصادف احتمالی جلوگیری کنید.

شما بعد  از امضای قرارداد و تحویل خودرو، در برابر ضمانت و سلامت خودرو متعهد خواهید بود. بنابراین لازم است که قوانین رانندگی را به طور کامل رعایت نموده و از رانندگی‌های پرخطر دوری کنید.

در سایت رسمی راهور ناجا، مسئولیت هرگونه تخلف، بر عهده راننده خودرو قرار داده شده است. و بسته به نوع تخلف انجام شده و مجازات‌های تعیین شده برای آن، ممکن است راننده برای همیشه یا مدتی از رانندگی محروم یا محکوم به حبس یا قصاص و غیره شود.

به عنوان مثال در صورتی که بدون اطلاع مالک، توسط خودرو مشروبات الکلی حمل گردد، مجازات این جرم برعهده فردی است که خودرو را اجاره کرده و مالک بعد از احراز هویت و ارائه قرارداد اجاره خودروی خود را تحویل خواهد گرفت و مسئولیتی در قبال آن تخلف ندارد.

با رعایت نکات ذیل سعی کنیم در دام کلاهبرداران اجاره خودرو نیوفتیم!

اجاره اتومبیل از مراکزی که مجوزهای لازم را در این خصوص ندارد، غیرقانونی بوده و می‌تواند دردسرهایی را برای شما به همراه بیاورد. بنابراین قبل از اجاره خودرو از مجور داشتن شرکت یا سایت مربوطه مطمئن شوید.

همانگونه که قبلا نیز ذکر شد حتما قرارداد کتبی با اجاره دهنده خودرو تنظیم نموده و مدارک کامل خودرو را چک نمایید و آن را با شماره پلاک و شاسی مطابقت دهید. حتما در قرارداد تاریخ و ساعت تحویل، کروکی خودرو، مبالغ پرداخت شده و غیره را به دقت ذکر نمایید.

سعی کنید برای اجاره خودرو به مراکزی مراجعه نمایید که دفتر ثابت داشته باشند و همیشه در دسترس باشند و امکان ارتباط با آنها مهیا باشد.

قبل از اجاره خودرو مطمئن شوید مالک خودرو چه فردی است. این سوال از این جهت بسیار مهم و حائز اهمیت است که مالک اصلی خودرو، رضایتی برای اجاره خودرو خود دارد یا خیر و اگر پاسخ در این خصوص منفی باشد به مثابه اجاره مال غیر خواهد بود.

حتما از ماشین اجاره شده فیلم یا عکس بگیرید. این کار کاملا مرسوم بوده و موجب می‌گردد که در هنگام عودت و تحویل خودرو نارضایتی و بحثی درباره تصادفات احتمالی خودرو بین شما و طرف مقابل بروز نکند.

برخی از اشخاص و شرکت‌ها که در این حوزه فعال هستند، هزینه‌های مصرفی مانند لاستیک، صفحه کلاچ خودرو و غیره را برعهده اجاره کننده قرار خواهند داد.

این اشخاص با اجاره دادن اتومبیل ناسالم در روز اول قیمت اجاره ماشین را کم گرفته ولی در زمان برگرداندن اتومبیل هزینه‌های بسیاری را بابت تعمیر و نگهداری خودرو از مبلغ ودیعه شما کسر خواهند کرد.

بررسی جرم کلاهبرداری در اجاره خودرو

کلاهبرداری، یکی از جرائم پیش بینی شده در قانون مجازات اسلامی است که برای آن در قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری مجازات‌های سختی، در نظر گرفته شده است. این جرم، با اعمال متقالبانه و با بردن مال دیگری، انجام می گیرد.

یکی از مواردی که متاسفانه جرم کلاهبرداری در آن به وفور اتفاق می افتد. موارد کلاهبرداری در خرید و فروش یا اجاره خودرو است.

موارد کلاهبرداری در خرید و فروش و اجاره خودرو به دنبال افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو، به شدت در معاملات خرید و فروش و اجاره خودرو افزایش یافته است و شگردهای مربوط به آن، هر روز متنوع تر از گذشته می‌گردد.

بنابراین، افرادی که قصد اجاره یا خرید یا فروش خودرو دارند، برای آن که در دام کلاهبرداران نیوفتند، باید از این موارد، آگاهی داشته و همچنین، قبل از اجاره یا خرید و فروش خودرو، با افراد متخصص در این حوزه، مشورت نمایند.

اگر بخواهیم به این سوال، پاسخ دهیم که جرم کلاهبرداری در اجاره خودرو چیست؟

در ابتدا، لازم است که جرم کلاهبرداری را تعریف نماییم. به موجب ماده 1 قانون قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری، کلاهبرداری، جرمی است که در آن بزهکار از راه فریب و حیله و با انجام اقدامات متقلبانه، اموال بزه دیده را تحصیل کرده و از این راه مال شخص دیگری را در واقع می‌رباید.

بنابراین، در تعریف جرم کلاهبرداری در اجاره خودرو باید گفت که این جرم عبارت است از انجام عمل متقلبانه توسط شخص کلاهبردار ( اعم از اجاره دهنده یا اجاره کننده)، که به واسطه انجام این اعمال، پول شخص اجاره کننده یا خودروی شخص اجاره دهنده ربوده می‌شود.

اپلیکیشن خودرو

نحوه طرح شکایت از کلاهبرداران اجاره خودرو

  • اولین قدم، برای طرح شکایت از اجراه دهنده خودرو مراجعه به دفاتر خدمات قضایی و تنظیم یک شکواییه کلاهبرداری با هدف شکایت از فرد کلاهبردار است. در این شکواییه، باید مشخصات فرد شاکی، مشتکی عنه (در صورت امکان) و مورد شکایت به طور دقیق ذکر گردد.
  • بعد از آن دفاتر خدمات قضایی، پس از بررسی شکواییه، آن را به دادسرای محل وقوع جرم ارجاع می‌دهند. دادسرای صالح، برای رسیدگی به جرم کلاهبرداری در اجاره خودرو، دادسرای عمومی محل وقوع جرم (محل انجام معامله) است. دادسرا، بعد از بررسی شکواییه کلاهبرداری، و در صورت احراز وقوع جرم با صدور کیفرخواست پرونده را برای صدور حکم نهایی به دادگاه ارسال خواهد کرد. در دادسرا، بازپرس متهم و یا متهمین و شکات را ملزم به حضور در دادگاه خواهد کرد و بعد از آن که مستندات و ادله شاکی و توضیحات متهم توسط بازپرس یا دادیار مورد بررسی قرار گرفت، تحقیقات مقدماتی و ارجاع به کارشناسی (در صورت نیاز) انجام خواهد شد و بعد از انجام این مراحل دادسرا قرار خود را صادر می کند.
  • اگر بعد از انجام تحقیقات در دادسرا، مجرمیت متهم برای بازپرس، اثبات نگردد، قرار منع تعقیب، صادر خواهد شد و روند دادرسی، در همین مرحله به پایان خواهد رسید. در صورتی که مجرم بودن متهم، برای بازپرس اثبات گردد و همچنین، متهم به انجام کلاهبرداری در اجاره خودرو اقرار نماید. در این حالت، دادسرا قرار جلبه به دادرسی صادر نموده، سپس قرار را همراه با کیفرخواست و پرونده به دادگاه ارجاع می دهد، تا حکم نهایی صادر گردد.
  • متهم، باید در دادگاهی محاکمه گرددکه اولا از لحاظ صلاحیت محلی، در حوزه قضایی محل وقوع جرم کلاهبرداری باشد و دوما از لحاظ صلاحیت ذاتی، رسیدگی به این جرم، در صلاحیت دادگاه کیفری دو خواهد بود.
  • بعد از ارسال پرونده به دادگاه، قاضی پرونده، جلسه دادرسی تشکیل داده و متهم و شاکی را ملزم به حضور در دادگاه خواهد کرد. سپس اظهارات مجددا اخد شده و بعد از بررسی اظهارات آن ها و مدارک ارسالی از جانب دادسرا مانند نظر کارشناس، در خصوص پرونده کلاهبرداری، دادگاه حکم را صادر می کند. اگر در این وضعیت، مجرمیت متهم برای دادگاه به اثبات نرسد، دادگاه، حکم تبرئه او را صادر می‌نماید. اما چنانچه مجرمیت متهم، نزد دادگاه ثابت شود، دادگاه او را محکوم به مجازات قانونی مقرر در ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری خواهد کرد. به موجب این ماده قانونی، متهم، علاوه بر رد اصل مال به صاحب آن، به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی، معادل مالی که اخذ کرده است، محکوم خواهد شد.

مدارک مورد نیاز برای طرح شکایت از کلاهبرداران اجاره خودرو

همانگونه که در ابتدای مطالب ذکر شد کلیه اسناد ومدارکی که دلالت بر جرم صورت گرفته دارد از جمله قرارداد یا رسیدهای واریز وجه و هرگونه عکس و فیلم و گزارش فوریت‌های 110، باید به همراه لایحه تنظیم شده و نوع دقیق خواسته پیوست پرونده گردد.

همانگونه که قبلا نیز ذکر شد، در طرح شکایت یا هر ادعایی، شما باید تمامی مدارک و مستنداتی را که دلالت برحقانیتتان دارد، در صورت نیاز به دادسرا و دادگاه ارائه کنید و آن‌ها را به همراه لایحه دفاعیه حتما ضمیمه پرونده‌ نمایید.

توجه داشته باشید که بر اساس قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می توان استفاده کرد هر چند علم و آگاهی قضات در امور کیفری نیز در بسیاری از پرونده‌ها بی‌تاثیر نیست.

البته انجام یک مشاوره خوب و متناسب با مسیر شکایت پیش‌بینی شده، می تواند استفاده از ادله و راهکار منطقی‌تری را برای شما مشخص نماید

طرح و پیگیری شکایت کلاهبرداری چقدر زمان می‌برد؟

با عنایت به اوضاع نامطلوب اقتصادی در کشور، و بالارفتن بیش از اندازه ارزش خودروهای داخلی و خارجی، مکررا شاهد کلاهبرداری‌های متعدد و طرح شکایت‌های مختلف در دادسراها و مراجع قضایی کشور در این مقوله هستیم.

حجم بالایی از این دسته شکایات معمولا در دادسراها همه روزه ثبت و در دستور کار مرجع قضایی برای انجام تحقیقات قرار می‌گیرد. لذا باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه متناسب با موضوع شکایت به صورت دقیق قابل پیش‌بینی نیست و انجام تحقیقات و کارشناسی‌های متعدد در این مراحل، زمان بر شدن آن‌ها را نیز افزایش خواهد داد.

در مسائل حقوقی و قضایی نیز متبحرترین وکلای کشور با توجه به پیچیدگی‌های کار قضایی سعی می‌کنند از دادن زمان نهایی پایان کار، خودداری نمایند.

ولی مطمئنا کارشناسان و وکلای شاغل در حوزه شکایات کیفری خصوصا کلاهبرداری، با تجربه‌ای که در پیگیری و انجام پرونده‌های مختلف در این خصوص کسب نموده‌اند، می توانند بهترین و سریع ترین مسیر را برای شما انتخاب نمایند.

خودرو

مزایای استفاده از خدمات وکلا و مشاوران دادگستری در طرح شکایت کلاهبرداری

مشاوران و وکلای دادگستری افراد با تجربه‌ای هستند که در زمینه مسائل حقوقی، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می توانند در رسیدگی به تمامی پرونده‌های حقوقی و کیفری، خصوصا موضوعات اشاره شده، گره گشای موکل خود باشند.

دیدگاه و نگاه یک وکیل با تجربه به مسائل حقوقی و کیفری بسیار متفاوت است. تنظیم دادخواست یا حتی شکواییه‌ای که شاید از نظر شما تمام جوانب احتیاطی در آن لحاظ شده باشد، بعد از مطالعه آن توسط یک وکیل یا مشاور حاذق در امور حقوقی یا کیفری، بعضا ممکن است دستخوش تغییرات بنیادین گردد.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوط به قانون کار خواهد بود.

ارائه خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه حقوقی شکایت 24

عمده مشکلات پیش آمده در مراجع قضایی کشور و عدم موفقیت در طرح دعوا یا پیگیری شکایت، معمولا کم‌توجهی به مقررات و اصول درست تنظیم دادخواست و شکایت است که در این زمینه یا هر مورد مشابه باید از تخصص افراد متخصص بهره گرفت.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی در هر زمینه‌ای نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تهیه و تنظیم دادخواست را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسایل مربوطه می‌تواند کمک شایان توجهی به طرفین دعوی نماید اما به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد که در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه افزایش خواهد داد.

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات‌رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکوائیه، دادخواست، لوایح دفاعیه، اظهارنامه و همانند آن نیز خدمات‌رسانی می‌نماید.

اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم قراردادهای کاری، شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

‫3 دیدگاه ها

  1. دیوار رو چک کنید یه شماره موبایل واسه ده تا آگهی هستش مراقب باشید از ولنجک درکه امید میری. پاشا دوری کنید کلاهبردار هستندددد

  2. سلام من هم فکر نمیکردم این اتفاق برام بیوفته اما چندنفر در دیوار تهران با آسودگی خاطر مشغول این کار هستند و با هزار بهونه ودیعه رو برنمیگردونن و حتی با وجود پرونده های زیاد منع تعقیب براشون صادر میشه.حواستون باشه از این ۳ نفر خودرویی اجاره نکنید:
    محسن حاجی علی بیگی، محمدعلی قصری،پدرام پورعباسی نویدی

  3. سلام
    خیلی مراقب باشین منم فکر نمیکردم کلاه سرم بره
    شرکتی به نام کسری خودروی پایتخت در استان البرز مبلغ ودیعه من رو برنگردوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا