شکایت از فروشگاه - اینترنتی

شکایت از گارانتی چگونه است؟

راهنمای مطلب

با اینکه وضعیت گارانتی کالا و محصولات، در کشور ما وضعیت مطلوبی ندارد، اما با این حال همچنان موضوع خدمات پس از فروش و گارانتی در هنگام خرید هر کالا و دریافت خدمات، برای خریداران بسیار مهم است.

از خودرو و لوازم خانگی گرفته تا تبلت و گوشی و هر وسیله‌ای که قرار است پول هنگفتی برای آن پرداخت گردد.

دیگر همه می‌دانیم که در کشور ما کالا و جنس قاچاق یا بدون گارانتی همانند نُقل و نبات همه جا پیدا می‌شود و معمولا با چند ساعت گشت و گذار در بازار با انواع آن‌ها روبه‌رو خواهیم شد که با قیمت نسبتا پایین‌‌تری از محصولاتی که دارای ضمانت و گارانتی هستند، فروخته می‌شوند.

البته شاید دلیل اصلی خرید ما هم، همین قیمت متفاوت این دو نوع کالا باشد و همیشه هم قبل از خرید با خودمان فکر می‌کنیم که خدمات پس از فروش در ایران بی‌معناست!

حتی به فرض وجود ضمانت و گارانتی مناسب، باید روزها و هفته‌ها در صف طولانی شرکت‌های گارانتی برای رفع مشکل خود بایستیم. در واقع کاری که در بازار آزاد نهایتا یک یا دو روز به طول خواهد انجامید، در صف گارانتی شرکت‌های گارانتی کننده، بیش از یک تا دو هفته باید منتظر بمانیم.

در صورتی که شما نیز می‌خواهید از شرکت تضمین کننده یا گارانتی کننده کالایی طرح شکایت نمایید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. در این مطالب ضمن تعریف دقیقی از گارانتی و انواع آن، شما را با نحوه طرح شکایت از گارانتی کالا آشنا خواهیم کرد.

گارانتی به چه معناست؟

در روابط و معاملات بازرگانی و خريد و فروش کالا، گارانتی به تعهدی اطلاق می‌گردد که فروشنده کالا یا خدمات در قبال محصول يا خدماتی ارائه می‌نماید، و معمولا تعهد می‌کند که چنانچه ادعای آن‌ها در خصوص کیفیت کالا یا خدمات، برآورده نگردد، حاضرند کالای مذکور را مرجوعه نموده، یا به صورت رایگان نسبت به تعمير يا تعويض کالا اقدام لازم را به عمل آورند.

البته نقض عهد هنگامی رخ می‌دهد که اين تعهد اجرایی نگردد، در واقع محصول یا کالا یا خدمات مشکل یا عیبی داشته باشد و يا مطابق ميل يا انتظار خريدار نباشد.

در معاملات قانونی و تجاری نیز گارانتی به ضمانتی گفته می‌شود که يکی از طرفين قرارداد به ديگری اعطا می‌کند، که اگر مواردی بر خلاف شروط قرارداد اتفاق افتاد و يا مشكلی برای موضوع قرارداد ایجاد شد، طرف دیگر يکی از موارد را به عنوان چاره کار برای خود اتخاذ کند.

امضای برگه گارانتی

انواع گارانتی

گارانتی کالا و خدمات دو حالت دارد: یا ضمانت از کالا به صورت صریح است یا ضمنی.

گارانتی صريح

گارانتی صريح ضمانتی است از طرف فروشنده کالا، که در آن ميزان كيفيت يا عملکرد آن محصول تضمين گردیده و مشخص خواهد شد، که در چه شرایطی خریدار می‌تواند کالا را مرجوع نماید، و یا فروشنده مکلف به تعويض و يا تعمير آن کالا خواهد شد.

اين تضمين تحت عنوان فرم مخصوصی در قالب گارانتی يا وارانتی همراه با محصول خريداری شده تحویل خریدار می‌گردد.

در برخی مواقع نیز بر اساس قانون، گارانتی مطابق ادعای کارخانه سازنده در خصوص محصول، قرار داده می‌شود. مثل دعاهايی که در برخی تبليغات تلويزيونی برای معرفی محصولات ذکر می‌گردد و بايد اين ادعاها دقیقا مطابق کالای ارائه شده در بازار باشند.

در حقیقت سند گارانتی، باید به خريدار اين تضمين را بدهد که محصول خريداری شده از كيفيت خوبی برخوردار است و هیچ کمبودی از لحاظ طرز کار و استفاده برای مشتری ایجاد نخواهد کرد.

همچنین برای خدمات نيز می‌توان گارانتی قائل شد. مثلا تعميركاران خودرو پس از انجام تعمیرات ضمانت می‌کند که تا 90 روز فلان قطعه دارای گارانتی تعمير خواهد بود.

گارانتی صريح را می‌توان به صورت لفظی و یا کتبی به خریدار اعطا کرد. به عنوان مثال در کشور امريکا فروشنده قادر است از عبارت یا جمله خاصی برای تبليغ كالای خود استفاده کرده، که از آن به عنوان تبليغات غلو شده یا پر سر و صدا ياد می‌شود و خريدار نباید مبنای خريد کالا را بر پايه آن تبلیغ بگذارد.

مثلا عبارت” اين چاقو بهترين چاقوی روی زمين است” در واقع این جمله صرفا يک عبارت غلو شده است و در عوض جمله‌ای دیگر مانند ” اين چاقو هرگز به تيز کردن نیازی ندارد ” نوعی گارانتی صريح به شمار می‌آید، که البته تا زمانی که از آن برای كار ديگری استفاده نگردد، نيازی به تيز کردن ندارد.

گارانتی ضمنی

گارانتی ضمنی معمولا در معاملات استفاده می‌شود و با گارانتی صريح کمی تفاوت دارد.

برای مثال در خصوص گارانتی قابل فروش بودن در بازار، فروشنده می‌گوید که سیب‌های که می‌خواهد بفروشد کاملا سالم هستند، اما در صورتی که صرفا ظاهر سالمی داشته باشند و از داخل گنديده باشند، ادعای فروشنده نقض شده است.

نوع ديگر گارانتی کالا، مطابقت آن با منظور خاصی است. برای نمونه فروشنده گارانتی ادعا می‌کند که لاستيكی كه برای خريدار ارسال خواهد شد، یخشکن و مخصوص برف است و اگر اينگونه نباشد، آن ادعا نقض شده و خريدار می‌تواند آن کالا را مرجوع نماید.

گارانتی واگذاری هم نوع دیگری از گارانتی ضمنی محسوب شده که به فروشنده امکان فروش کالا را می‌دهد و فروشنده ضمنا  تضمين می‌کند که آن کالا به طور مثال کالا دزدی نبوده، یا فروش آن تجاوز به حقوق ديگری نيست و یا به فرد ديگری نيز فروخته نشده است.

موارد مشمول گارانتی

نحوه اجرای گارانتی چگونه است؟

بسیاری از محصولات، گارانتی تعويض يا تعمير برای چند ماه، یا چند سال و يا به صورت مادام العمر را دارند.

در واقع  خريدار فکر می‌کند می‌تواند به راحتی محصول را برای تعمير به فروشنده بازگرداند، اما در واقع اینگونه نیست و بسياری از فروشگاه‌ها و یا حتی کارخانه‌های سازنده که اين محصولات را به فروش می‌رسانند، هیچ امکاناتی برای تعمیر یا تعویض کالا ندارند.

فروشندگان خودروها تعميرگاه‌های تخصصی دارند و به همين دليل پس از چند سال استفاده از یک خودرو عده‌ای ترجيح می‌دهند که برای استفاده از گارانتی، خودروی جدید خریداری کنند.

البته فروشندگان لوازم الکترونيکی و لوازم کامپيوتری نيز در گذشته چنين خدماتی داشتند، اما چنین امکاناتی دیگر اکنون وجود ندارد.

در عمل، بسياری از برندها، کالا و محصول دارای گارانتی را، که بعد از چند روز یا چند ماه معیوب گردد، معمولا در صورتی که امکان تعویض در گارانتی لحاظ شده باشد، تعويض خواهند کرد، در غير اين صورت بايد آن را دور انداخت و مدل دیگری جایگزین نمود.

خیلی از برندهای معتبر و کارخانجات در تمام کشورها، مرکزی برای تعمیر و گارانتی کالای خود ندارند و اغلب آن‌ها با عقد قرارداد با بسیاری از شرکت‌های تعمیراتی و فنی کالا، شرکتی را به عنوان نماينده رسمی خود انتخاب و به عموم معرفی می‌نمایند که در صورت مشاهده هرگونه مشکل، خریدار یا کاربر، کالای خریداری شده خود را به اين شرکت‌ها برای تعمير و يا تعويض تحویل می‌دهند.

آیا گارانتی مادام العمر در اجناس و کالاها معتبر است؟

گارانتی مادام‌العمر نیز وجود دارد و این گارانتی نوعی گارانتی بر اساس طول عمر جنس و محصول است و نه طول عمر خريدار آن. اين نوع گارانتی بر حسب تشخيص توزيع كننده يا توليد کننده تعيين خواهد شد.

مثلا کوله پشتی که 10 سال پيش خريداری گردیده و چند پارگی جزئی به علت استفاده مکرر و فرسوده شدن دارد، دیگر شامل گارانتی نخواهد بود، اما چنانچه اين پارگی‌ها به علت ساختار نامناسب و کیفیت بوجود آمده باشد، شامل گارانتی شده و فروشنده محصول آن را ضمانت خواهد کرد.

گارانتی مطول به چه معناست؟

در معاملات و تجارت خرد، لفظ گارانتی يا گارانتی مطول مرسوم است که به تضمين قابل اعتماد بودن محصول، البته در شرايط استفاده معمولی اطلاق می‌گردد که به این نوع گارانتی، گارانتی مطول نیز گفته می‌شود.

این نوع گارانتی معمولا شامل ايرادات و عیوبی که ممکن است بعد از خريد در کالا ايجاد گردد نيز خواهد شد.

در صورتی که محصول در مدت زمان مشخصی بعد از خريد عیبی پيدا کند، سازنده کالا يا توزيع کننده آن بايد آن کالا را تعويض يا تعمير نموده و يا پول آن را به خریدار پس بدهد.

عموما در اين شرایط گارانتی شامل موضوعاتی مثل استفاده اشتباه، حوادث غيرمترقبه، صدمه زدن تعمدی، استفاده تجاری يا مسائل اين چنينی نخواهد شد.

در بسیاری از گارانتی‌ها، قسمت‌هایی از کالا که معمولا سریعتر فرسوده شده و بايد پس از مدتی استفاده تعويض گردد، از گارانتی حذف خواهد شد.

گارانتی مطول معمولا هزينه اضافه‌تری برای آن از خریدار اخذ می‌گردد و ممکن است یک نوع گارانتی مادام العمر برای محصول محسوب شود.

شرکت‌های معتبر معمولا هزينه‌ای برای اجرای تعهدات خود و البته جلب بهتر مشتری برای کالاهای تحت گارانتیشان اختصاص می‌دهند. بسیاری از شرکت‌های دیگر نيز هستند که گارانتی مطول روی کالاهای مشخصی ارائه داده که به عنوان بيمه قرارداد نيز شناسایی می‌شود.

البته گارانتی‌های مطول هميشه از سوی کارخانه سازنده ارائه نخواهد شد، ولی در عين حال در برخی مواقع ممکن است به نفع خريدار باشد.

مثلا در خصوص خودرو، هنگامی که گارانتی از سوی کارخانه سازنده توسط فروشنده ارائه می‌گردد، خريدار این امکان را دارد که خودروی خود را با هزينه بسیار کمتری تحت اين گارانتی تعمير نماید.

البته در اين شرایط برخی مکانيک‌ها ممکن است از انجام صحيح تعمیرات و انجام خدمات گارانتی طفره بروند تا مهلت گارانتی تمام شده و با اخذ هزينه بيشتر و با قيمت آزاد آن خدمات را برای متقاضی به انجام برسانند.

کارت گارانتی کالا

نقض گارانتی در چه حالتی رخ می‌دهد؟

هنگامی که تعهد سازنده يا فروشنده دستگاه برآورده نگردد، در واقع نقض گارانتی رخ داده است. هنگامی که یک جنس یا کالا همانگونه که هنگام خريد کار می‌کرده، کار نکند، حتی اگر ايرادی هم پيدا نکرده باشد، نقض گارانتی محسوب می‌شود.

فروشنده نيز موظف است مطابق گارانتی، مبلغ کالا را مسترد نموده و یا آن کالا را تعويض و يا تعمير کند. در این شرایط و برابر قانون اگر فروشنده از عمل مطابق گارانتی سر باز زد، خریدار کالا می‌تواند پیگیری‌های لازم را برای مطالبه خسارت از طریق مراجع قضایی انجام دهد.

روش‌های طرح شکایت از شرکت گارانتی کننده کالا

قبل از اینکه بخواهیم از شرکت گارانتی کننده طرح شکایت کنیم، لازم است مطمئن شویم که ادعای شرکت مذکور درست و قانونی بوده یا خیر.

پس لازم است کلیه شرایط گارانتی درج شده روی وب سایت شرکت گارانتی کننده و شرکت تولید کننده محصول و همچنین کارت گارانتی را به دقت بخوانید و تعهدات شرکت طرف قرارداد خود را با شرایط سایر شرکت‌های هم رده مقایسه نمایید.

مطالعه قانون حمایت از مصرف کننده نیز می‌تواند تا حد زیادی مفید باشد.

بیش از 94 درصد مشتریان ناراضی از خدمات گارانتی، بدون این که نارضایتی خود را به شرکت های مذکور اعلام نمایند از پیگیری و اعلام شکایت خود منصرف شده و سعی می‌کنند صرفا مجددا از آن شرکت خرید نکنند.

همین عدم اعلام نارضایتی، موجب خواهد شد که بیشتر شرکت‌ها کمتر به مقوله مشتری مداری اهمیت داده و همه به فکر سود خود باشند.

پس توصیه می‌شود که در مرحله نخست سعی گردد، اعتراض یا شکایت خود را در سامانه رسیدگی به شکایات شرکت گارانتی کننده به صورت تلفنی و یا در وبسایت ثبت نمایید.

در بسیاری موارد فروشندگان کالا و خدمات سعی می‌کنند برای راضی نگه داشتن مشتریانشان به شکایت شما رسیدگی کرده و شما را تا حدودی راضی نگه دارند.

حال چنانچه پاسخ مناسبی از شرکت گارانتی کننده دریافت نشد، می‌توانید از شرکت گارانتی کننده شکایت کنید.

نحوه طرح شکایت از شرکت‌های خدمات پس از فروش تلفن همراه و رایانه

در صورتی که شما شکایت خود را از طریق کمیسیون شکایات اتحادیه‌های صنفی مطرح نمایید، به دلیل وجود کارشناسان فنی آگاه و مجرب در این اتحادیه‌ها، معمولا سریع‌تر می‌توانید به نتیجه مطلوب برسید.

هم‌ اکنون در اغلب استان‌ها اتحادیه تلفن همراه، رایانه و صوت تصویری تاسیس شده که توصیه می‌شود در گام دوم از طریق آن‌ها اقدام کنید.

حتی در برخی از استان‌ها ثبت شکایت به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر خواهد بود و در شهرهای کوچک، شاکیان مجبور هستید برای طرح شکایت به صورت حضوری به اتحادیه مربوطه مراجعه کنند.

البته متاسفانه اتحادیه‌ها معمولا به صورت فوری پاسخگوی شما نخواهند بود و ممکن است چند هفته پروسه رسیدگی به شکایت به طول بینجامد.

در تهران اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران برای رسیدگی به امور مشتریان و نظارت بهتر بر اعضای اتحادیه، سامانه‌ای اینترنتی را برای طرح شکایت از متخلفان صنفی و فروشگاه‌های تحت نظارتش راه اندازی کرده است که می‌توانید با وارد شدن به این سامانه شکایت خود را ثبت و پیگیری نمایید.

آدرس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران: تهران، شمال غرب میدان فردوسی، کوچه علوی، پلاک 4 تلفن تماس: 41015

همچنین جهت مراجعه به اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی استان تهران به آدرس تهران، خیابان جمهوری، خیابان حافظ، جنب سازمان بورس، کوچه حسنی (سام)، پلاک 18 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 66763035 تماس حاصل نمایید.

برای یافتن اطلاعات تماس سایر اتحادیه‌ها در سراسر کشور مشما باید به سامانه “ایرانیان اصناف” مراجعه نموده و در آن جا آدرس و شماره تلفن یا وبسایت اتحادیه‌های استانی یا شهرستانی را مشاهده نمایید.

خدمات پس از فروش

روش طرح شکایت از گارانتی‌های تقلبی

اما برای ثبت شکایت از گارانتی‌های تقلبی چه سامانه‌ای در نظر گرفته شده و کدام نهاد مسئول رسیدگی به این قبیل شکایات خواهد بود؟

در حال حاضر اگر از صنف خاصی شاکی هستید می‌توانید به سامانه جامع پاسخگویی به شکایات اداره کل تعزیرات حکومتی استان به آدرس https://www.tazirat.gov.ir مراجعه نموده و پس از انتخاب استان خود و گزینه شکایت، شکایات خود را ثبت و پیگیری نمایید.

نحوه طرح شکایت از خدمات پس از فروش اپراتورهای تلفن همراه، اینترنت یا ثابت و پیامکی

در وزارت ارتباطات در این سال ها برای پیگیری شکایات مردمی از شرکت های اینترنتی سامانه 195 به وجود آمده است. این سامانه که هم به صورت اینترنتی و هم به صورت تلفنی فعال است این امکان را به وجود می‌آورد که مردم در صورت بروز هرگونه اجحاف در حقشان بتوانند شکایت کرده و شکایت خود را پیگیری کنند.

در صورتی که شکایت شما از خدمات پس از فروش در خصوص شرکت‌ها و سازمآن‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات باشد و یا اپراتورهای تلفن همراه، اینترنت یا ثابت و پیامکی باشد، شما می‌توانید شکایت خود را در سامانه 195 به آدرس https://195.cra.ir ثبت کرده و پیگیری نمایید.

همچنین در صورت پاسخ نگرفتن از موارد قبلی، باید در وب سایت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان (سامانه 124) شکایت خود را ثبت و پیگیری نمایید.

طرح شکایت از طریق مراجع قضایی

در صورت وقوع خسارت به خریدار به علت عدم پایبندی شرکت گارانتی کننده و دارنده خدمات پس از فروش، به تعهدات خود و ورود خسارت به خریدار، امکان طرح شکایت حقوقی وجود خواهد داشت و حتی اگر اقدامات این شرکت‌ها به تعبیری نشان دهنده وقوع جرمی همچون کلاهبرداری یا تقلب در کالا و خدمات باشد، امکان شکایت کیفری و اعلام جرم نیز ممکن خواهد بود.

آیا برای طرح شکایت بابت گارانتی باید هزینه پرداخت کرد؟

بررسی کلیه تخلفات صنفی در اتحادیه اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی، فاقد هرگونه هزینه بوده، بنابراین طرح شکایت بابت گارانتی نیز، هزینه خاصی برای شاکی در بر نخواهد داشت.

اما اگر بخواهید بابت گارانتی و خدمات پس از فروش، از طریق مراجع قضایی دادگستری اقدامات حقوقی و قضایی خود را پیگیری و طرح شکایت نمایید، باید شکایت خود را در دفاتر خدمات قضایی ثبت نموده و مطابق با تعرفه‌های سالانه، هزینه ثبت شکایت را پرداخت نمایید.

البته در موضوعات کیفری هزینه چندانی نیست، ولی در مسائل حقوق با عنایت به مالی بودن این نوع دعاوی باید متناسب با ارزش خواسته دعوای شما تقویم گردد.

چنانچه خسارت سنگینی بابت نبود گارانتی و خدمات پس از فروش متحمل شده‌اید، بهتر است مراتب را از طریق مراجع قضایی پیگیری نمایید.

تضمین کیفیت محصولات

مدارک مورد نیاز برای طرح شکایت بابت گارانتی

کلیه اسناد و مدارکی که دلالت بر تخلف صورت گرفته توسط فروشنده گارانتی و خدمات پس از فروش از جمله قرارداد با فروشنده، برگه گارانتی، رسیدهای واریز وجه و فاکتور رسمی و در صورت نیاز جلب نظر کارشناس رسمی در قالب تامین دلیل قضایی را باید به همراه لایحه تنظیم شده و نوع دقیق خواسته، پیوست پرونده نموده و به سازمان تعزیرات یا اتحادیه و یا دادگاه تسلیم نمایید.

همانگونه که قبلا نیز ذکر شد، در طرح شکایت یا هر ادعایی، شما باید تمامی مستندات و مدارک را که دلالت برحقانیت شما دارد، در صورت نیاز به مرجع مربوطه ارائه نمایید و آن‌ها را به همراه لایحه دفاعیه حتما ضمیمه پرونده‌ کنید.

توجه داشته باشید که مطابق قانون، برای اثبات هر دعوایی از سند، اقرار، شهادت، قسامه و سوگند می‌توان استفاده کرد هر چند علم و آگاهی قضات و کارشناسان رسیدگی کننده نیز در بسیاری از پرونده ها بی تاثیر نخواهد بود.

شکایت بابت گارانتی و خدمات پس از فروش چقدر زمان می‌برد؟

امروزه با توجه به اوضاع نامناسب اقتصادی در کشور و وضعیت نامطلوب تمام شرکت‌ها در تحویل کالا و خدمات پس از فروش و گارانتی آن، همواره شاهد طرح شکایت‌های متعدد در این زمینه هستیم.

حجم بالایی از این شکایات معمولا همه روزه در اتحادیه‌ها، سازمان تعزیرات و و دادگاه‌ها، ثبت و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

لذا باید عنوان کرد که تخمین زمان شروع و خاتمه دعوا، متناسب با موضوع شکایت به صورت دقیق قابل پیش بینی نخواهد بود و انجام کار کارشناسی‌ متعدد در این مراحل، زمان بر شدن آن‌ها را نیز افزایش خواهد داد.

مزایای استفاده از خدمات وکلا و مشاوران دادگستری برای شکایت بابت گارانتی

مشاوران و وکلای دادگستری افراد با تجربه‌ای هستند که در زمینه مسائل حقوقی، دارای بینش، تخصص و آگاهی کاملی بوده و می‌توانند در رسیدگی به تمامی پرونده‌های حقوقی و کیفری، خصوصا موضوعات اشاره شده، گره گشای موکل خود باشند.

دیدگاه و نگاه یک وکیل با تجربه به مسائل حقوقی و کیفری بسیار متفاوت است. تنظیم دادخواست یا حتی شکواییه‌ای که شاید از نظر شما تمام جوانب احتیاطی در آن لحاظ شده باشد، بعد از مطالعه آن توسط یک وکیل یا مشاور حاذق در امور صنفی، بعضا ممکن است دستخوش تغییرات بنیادین گردد. بنابراین کسب مشاوره و یا تنظیم شکایت خود را حتما به یک وکیل متخصص واگذار نمایید.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از وکلا و مشاوران سامانه حقوقی شکایت 24: صرفه جویی در وقت و هزینه، رسیدن به نتیجه دلخواه و مطلوب در کمترین زمان ممکن، رهایی از رفت و آمدهای متوالی، وقت گیر، چالش برانگیز و استرس زا به دادگاه، تامین و حفظ حق و حقوق موکل در پروسه رسیدگی به دعاوی مربوط به قانون کار خواهد بود.

انواع گارانتی

ارائه خدمات تخصصی حقوقی و پشتیبانی از آن توسط سامانه حقوقی شکایت 24

عمده مشکلات پیش آمده در مراجع ذکر شده و عدم موفقیت در طرح دعوا علیه خدمات بعد از فروش شرکت‌های بد قول و متخلف، طی کردن مسیر اشتباه جهت طرح شکایت درست نسبت به هر موضوع حقوقی و کم‌توجهی به مقررات و اصول درست تنظیم دادخواست و شکایت است که در این زمینه یا هر مورد مشابه باید از تخصص افراد متخصص بهره برد.

اگر در خصوص تنظیم شکایت تخصصی در هر زمینه‌ای نیاز به مشاوره حقوقی دارید یا قصد دارید تهیه و تنظیم دادخواست را برعهده کارشناسان و وکلای متخصص قرار دهید، بهترین امکان برای شما استفاده از خدمات بسیار متنوع سامانه حقوقی شکایت 24 خواهد بود.

متاسفانه بیشتر افراد جامعه ما که با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، در ابتدا برای رفع معضل خود به وکیل دادگستری مراجعه نمی‌کنند و همین موضوع تبعات جبران‌ ناپذیری را برایشان ایجاد خواهد کرد.

اخذ وکیل در مسایل مربوطه می‌تواند کمک شایان توجهی به طرفین دعوی نماید اما به علل مختلفی شاید امکان دسترسی شما به وکیل دادگستری وجود نداشته باشد که در این شرایط استفاده از خدمات مشاوره حقوقی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مشاوره حقوقی از جهات مختلفی می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی برایتان داشته باشد که در کمترین حالت، اطلاعات حقوقی شما را در خصوص مورد مربوطه افزایش خواهد داد.

حتی شما می‌توانید با مطالعه دقیق محتواها و مقالات ارائه شده در سامانه مذکور که توسط وکلا و مشاوران مجرب حقوقی نگارش یافته، مسیر طرح شکایت را شخصا دنبال نمایید.

سامانه حقوقی شکایت 24 با بهره‌مندی از کارشناسان و مشاوران حقوقی و وکلای مجرب و متخصص آماده خدمات رسانی در کلیه امور حقوقی، کیفری، خانواده، اختلافات حوزه کار و روابط کارگر و کارفرما و سایر مسائل حقوقی است.

لازم به ذکر است که این سایت حقوقی علاوه بر ارائه مشاوره‌های حقوقی تخصصی، در زمینه تهیه و تنظیم انواع اوراق قضایی مثل شکواییه، دادخواست، لایحه دفاعیه، اظهارنامه و مانند آن نیز خدمات رسانی می‌نماید.

در هر صورت اگر به مشاوره حقوقی نیاز پیدا کردید و یا قصد تنظیم قراردادهای کاری، شکوائیه، دادخواست، و سایر اوراق قضایی را داشتید، قبل از هر اقدام حقوقی به سامانه شکایت 24 مراجعه کنید و از خدمات متنوع این سامانه بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

گارانتی به چه معناست؟

گارانتی به تعهدی اطلاق می‌گردد که فروشنده کالا یا خدمات در قبال محصول يا خدماتی ارائه می‌نماید، و معمولا تعهد می‌کنند که چنانچه ادعای آن‌ها در خصوص کیفیت کالا یا خدمات برآورده نگردد، حاضرند کالای مذکور را مرجوعه نموده، یا به صورت رایگان نسبت به تعمير يا تعويض کالا اقدام لازم را به عمل آورند.

انواع گارانتی کدام است؟

ضمانت از کالا یا به صورت صریح است یا ضمنی. در گارانتی صريح ميزان کيفيت يا عملکرد آن محصول تضمين گردیده و مشخص خواهد شد، که در چه شرایطی خریدار می‌تواند کالا را مرجوع نماید. گارانتی ضمنی معمولا در معاملات استفاده می‌شود.

آیا طرح شکایت بایت گارانتی از طریق مراجع قضایی نیز ممکن است؟

در صورت وقوع خسارت به خریدار به علت عدم پایبندی شرکت گارانتی کننده و دارنده خدمات پس از فروش، به تعهدات خود، امکان طرح شکایت حقوقی وجود خواهد داشت و حتی اگر اقدامات این شرکت‌ها به تعبیری نشان دهنده وقوع جرمی همچون کلاهبرداری یا تقلب در کالا و خدمات باشد، امکان شکایت کیفری و اعلام جرم نیز ممکن خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

‫15 دیدگاه ها

  1. من۴۰روزاست تلویزیون ایکس ویژن خریدم که اسمارت واندروید۱۱ است ولی هرچه باشرکت مادایران تماس میگیرم فقط دروغ تحویل میدهندورسیدگی نمیکنند.لطفا تلویزیون ایکس ویژن نخریدو به مادایران جهت گارانتی اطمینان نکنید

  2. برای شکایت از گارانتی موبایل با این شماره تماس بگیرید .برای من که مشکلم حل شد.66763035

  3. http://irangs.ir/
    این سایت نیازی نیست حضوری بری از نمایندگی راحت شکایت کنید من یه ماه امور صنفی اتحایه رفتم نتیجه نداشت رفتم پلیس این سایت معرفی کرد سایت ملی هست جامع گارانتی اینجا شکایت کنیددیگه اتحادیه با گارانتی همین سایت جت میکنن شما هم چت میبینی در صورت نیاز اجازه صحبت میده خیلی خوبه

  4. سلام. کسی میدونه شکایت از این شرکتهای گارانتی رو از طریق تعزیرات انجام بدیم بهتره یا سایت حمایت از حقوق مصرف کننده؟ اصلا نتیجه ای هم داره یا اینجام فقط وقت و اعصابونمون رو تلف میکنیم. حالا اینجام مطرح میکنم مشکل چیه که دو تا بنده خدا اگه سرچ کردن گیر کارخانه یخچال دیپوینت و گارانتی گل آسا نیفتن.
    آقا ما یخچال دوقلوی دیپوینت مدل مکس اول مهر خریدیم. یخسازش بجای یخ آب میریزه تو اون قسمت. بالای 30 بار تا حالا با نمایندشون تو شهرستان و خود گل آسا تو تهران تماس گرفتیم از هر 5 بار تماس یک بار میاد هر سری هم که میاد خرابتر میکنه. یعنی تو این سه ماه زندگی نداشتیم واقعا. وقتی هم میگیم وقتی میبینید درست نمیشه باید عوض کنید تو جواب میگن تا روز آخر گارانتی همینجور تعمیرکار میفرستیم درست شد شد نشد هم دیگه بعد اون از رو دوش ما برداشته میشه!!!!!!! مردم دیپوینت نخرید پول و اعصابتون رو به فنا ندید

    1. ما هم یخوال دیپوینت خریدیم و ۹ ماه تمومه که باهاش درگیریم و هنوز مشکل برطرف نشده که نشده

      1. من که میخوام شکایت کنم شمام همینکارو بکنید بزار مردم بدونن چه آشغالی میفروشن بهشون

  5. سلام یک ساله تلویزیون ایکس ویژن خریدم پدر منو دراورده تازه نصب کرده بودم که خراب شد تصویر میرفت و فقط صدا پخش میشد زنگ زدیم نمایندگی اومدن گفتن از آنتن هستش😐😐یکم انگولکش کردن رفتن .باز دوباره مشکل پیش اومد نصف کانال ها نیومد باز اومدن یکم باهاش ور رفتن انداختن گردن آنتن 😑😑الان هم باز امروزتلویزیونم به مشکل خورده روشن که میکنی بدون اینکه کانال تلویزیون رو بیاره خود به خود روشن خاموش میشه .خواهشا به این محصولات بی کیفیت و به درد نخور این شرکت رسیدگی کنید ما هنوز قسط این کالا رو هم تموم نکردیم .تلویزیون ایکس ویژن نخرید به خدا پدر منو توی این یه سال دراوره فقط میخان یه کاری کنن مدت گارانتی تموم بشه که گردن نگیرن کالای خرابشون رو

  6. تلویزیون ۵۵اینچ ۸۶۳۰الیو پلمپ خریدم ریمونت کنترول دوم تو کارتن نبود الان میخوام شکایت کنم از شرکت الیو
    چون ب تعهداتش عمل نکرد

  7. سلام چند روز پیش چرخ های عقب تراکتورم صدا میداد با نمایندگی تماس حاصل کردم وتشریف آوردند وبعد کا سه نمد چرخ باز کردن وبا بدبختی جا زدن پس از مدتی دوباره صدا داد با نمایندگی دوباره تماس گرفتم ، بعد 10 دوبار آمدن وپس بررسی اجمالی گفتند چیزی نیست، ورفتن و دوباره تراکتور صدا میداد که من رفتم به تعمیر کار بیرون دادم که با توجه به مشکلات تراکتور شروع به رفع و رجوع کرد حالا مشکل من اینجاست چرا به مردم می‌گویند تراکتورت مشکل نداره در حال که پر از مشکل وایرادهست، واز تعمیر کار ماهر استفاده نمی کنند.

  8. من یه یخچال ساید جی پلاس خرید کردم بعد از ۱۰ روز کار خراب شده، از شهر لوازم خانگی خریداری کردم، بعد از یک‌ماه پیگیری با شرکت گارانتی گلد ایران ‌و شهر لوازم خانگی مقرر شد امروز ۲۵ مرداد ماه بعد از یک ماه و‌۱۵ روز که کلی مواد غذایی من تو یخچال خراب شده یخچال تعویض بشه ‌و کارمنداش نتونستن از پا گرد رد کنن یخچال رو(همین یخچال رو ما کارگر گرفتیم و به راحتی رد کرده بوده) و مجدد برگردوندن که شنبه بیارن.
    من یک ماه بیشتر دوندگی‌کردم چندین روز بخاطر بررسی تکنسین و امروز بخاطر تعویض یخچال هم من و هم همسرم مرخصی گرفته بودیم و الانم دوباره میگن شنبه
    واقعا این حقوق مشتری کجاست تو ایران اینهمه پول یخچال ایرانی میدی بعد واسه یخچالی که بعد ۱۰ روز خراب شده این همه باید دوندگی بشه تا زیر بار برن

    لطفا لطفا لطفا این‌موضوع پیگیری بشه
    بدترین برند واقعا جی پلاس

  9. من فر داتیس خریدم همون اول که باز کردم دستگاه پر از ضربه بود و الان هم شرکت زیر بار نمیره

  10. سلام من از شرکت جی پلاس تلویزیون ۶۵ اینچ خریدم موقع نصب گزارش خرابی توسط نصاب هم دادم ولی زیر بارش نمیرن الان یک ماهه درگیرشون هستم تو رو خدا جی پلاس نخرین و اشتباه منو تکرار نکنین خدمات پس از فروش جی پلاس دروغگو و کلاهبردار هستن و فقط وعده کارشناسی میدن

  11. من در شهريور سال١٤٠١ فر ويرپول خريدارى كردم از فروشگاه اينارنتى هايپر كيت يكماه بعد براى نصبش شركت خدمات نيكان طلايى اومد چون بنايى داشتم أصلًا متوجه نشدم فر مدلش خيلى پايينتر و ارزونتر ازمدلى هست كه سفارش دادم اونا با اينكه فهميده بودن وخودشون زنگ زدن كه سريال دستگاه رو بخون ولى اصلا ً بروى خودشون نياوردن بعد كه من فهميدم در كمتل پررويى مدعى شدن كه بايد قبل از امضاء گارلنتى ميفهميدى ديگه كارى نميتونيم بكنيم تا الان باهاشون در گيرم بايك مبلغ خيلى ناچيز ميخوان اين فر رو به من بندازن وحالاكه دلار گرون شده بانا مردى حاضر نيستند نه پول رو پس بدن نه فر رو عوض كنن
    وميگن ما وكلاى قدر داريم شكايت تو بجايى نميرسه
    اونوقت مشترى مداريشون گوش فلك رو كر كرده

  12. سلام
    سال نود وهفت ماشین ال نود خریدم حدود دو ماه بعد شیشه جلویش ترک برداشت گارانتی قبولش کرد اما هر بار که به نمایندگی گروهی در کرمان مراجعه کردم شیشه را در اختیار بنده قرار ندادند و وعده چند روز دیگر می رسد و یا تمام شده را دادند و حالا برای چندمین بار که مراجعه کردم می گویند ما هیچ مسئولیتی نداریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا