شکایت از اشخاص

شکایت از مالک ملک خانه اپارتمان چگونه است؟

رابطه بین موجر و مستاجر جز روابط شناخته شده در قانون کشورمان محسوب می‌شود که دراین زمینه، شرایط و ضوابط خاصی تعیین شده است.

مالک به عنوان صاحب رسمی و قانونی آپارتمان و مستاجر نیز به عنوان فردی که از ملک مورد نظر را اجاره کرده و از آن استفاده شخصی می‌کند، شناخته می‌شود.

هر یک از آن‌ها در قبال هم یک سری وظایف قانونی دارند که اگر در این زمینه، مالک یا مستاجر، تخلفی کنند، منجر به بروز اختلاف بین آن‌ها شده و در نهایت ممکن است که علیه هم طرح شکایت کنند.

به بیان دیگر، عدم توجه به حقوق یکدیگر در بحث رابطه موجر و مستاجر می‌تواند منجر به بروز مشکلات در این حوزه شود.

مالک نمی‌تواند به جهت آن که در ملک مورد اجاره، مالکیت قانونی داشته، اقدام به اذیت و آزار مستاجر نماید. مستاجر نیز در مقابل، حق وارد کردن خسارت به ساختمان مالک را ندارد.

بخشی از پرونده‌های تشکیل شده در مراجع قضایی، به اختلاف بین مالک و مستاجر ارتباط دارد. در واقع اختلافات بین مالک و مستاجر، تمامی ندارد و همواره شاهد مشکلات عدیده در این زمینه هستیم.

لازم به ذکر است که بخش عمده‌ای از اختلافات مطرح شده بین موجر و مستاجر، به دلیل عدم رعایت مفاد قرارداد اجاره‌نامه است. در هر صورت، اگر مالک مرتکب تخلفی شود، مستاجر می‌تواند به دلیل تخلفات صورت گرفته از او شکایت کند.

دلایلی که می‌تواند منجر به شکایت از مالک شود، متعدد است که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به بحث مسائل مالی در قرارداد اجاره اشاره کرد.

با توجه به این که رویه اجاره املاک در کشورمان به این صورت است که باید مبلغی علاوه بر اجاره ماهیانه که به عنوان ودیعه نیز شناخته می‌شود، باید از طرف مستاجر به مالک داده شود.

به موجب قانون، با انقضاء تاریخ مدت اجاره، مالک موظف به استرداد مبلغ ودیعه است. در این صورت اگر مالک توانایی پرداخت مبلغ رهن خانه را در تاریخ تعیین شده نداشته باشد، می‌تواند با مستاجر توافق کنند که در این زمینه به او مهلتی داده شود.

عدم استرداد مبلغ ودیعه می‌تواند منجر به طرح دعوا علیه مالک شود. همچنین اذیت و آزار مستاجر نیز می‌تواند از دلایل دیگر طرح شکایت از مالک باشد.

رسیدگی به اختلافات بین موجر و مستاجر در دادگاه و در شرایطی نیز در شورای حل اختلاف انجام می‌شود. با توجه به اهمیت موضوع نحوه شکایت از مالک و همچنین مراحل قانونی آن، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا در این زمینه به ارائه توضیحات مزبور بپردازیم.

اختلاف بین مالک و مستاجر و طرح شکایت قانونی

با توجه به اهمیتی که در روابط موجر و مستاجر وجود دارد، در سال 1356 قانونی در این زمینه وضع شد تا به ضوابط و مقررات نحوه اینگونه روابط پرداخته شود. البته قانون موجر و مستاجر در سال 1376 با اصلاحاتی نیز همراه شد.

اختلاف بین موجر و مستاجر امری بدیهی است و همواره شاهد این قضایا در کشور هستیم. مستاجر ممکن است که ملک مسکونی یا تجاری را از مالک اجاره کرده باشد که در هرصورت قانون مزبور برای روابط بین طرفین حاکم است.

زمانی که ملکی اجاره داده شود، در وهله اول بین طرفین قراردادی تحت عنوان اجاره‌نامه منعقد می‌شود. این قرارداد می‌تواند جنبه تجاری داشته یا به سکونت مستاجر در ملک مسکونی مرتبط باشد.

در هر صورت انعقاد قرارداد مزبور، طرفین را ملزم به اجرای مفاد آن می‌نماید. مواردی که در قرارداد اجاره ذکر می شود، باید به درستی و بدون مشکل خاصی از جانب طرفین اجرا شود؛ در غیر این صورت زمینه اختلافات بین مستاجر و مالک ملک را ایجاد می‌کند.

عدم توجه به مواردی که در اجاره نامه ذکر شده است، می تواند به طرح دعوا و شکایت طرفین علیه هم منتهی شود. در واقع موضوعاتی که در قرارداد به صورت مکتوب قید می‌شود، هم برای مالک و هم برای مستاجر، ضمانت اجرا دارد.

می‌توان با قاطعیت گفت که عدم رعایت موارد مندرج در قرارداد اجاره از سوی موجر یا مستاجر، زمینه ساز اختلاف بین آن‌ها است و حتی می‌تواند به اقامه دعوا در مراجع قضایی ختم گردد.

امکان تخلف در این زمینه، از جانب مالک و یا مستاجر وجود دارد که طرف زیان دیده برای احقاق حقوق خود می‌تواند از طریق روش‌های قانونی اقدامات لازم را انجام دهد.

با توجه به این که صاحب ملک و مستاجر باید به مفاد قرارداد پایبند باشند، اجرا نشدن وظایف قانونی از جانب طرفین نیز در جهت اختلاف بین آن‌ها موثر است.

در هرصورت اگر مالک مرتکب تخلفی شود و یا رفتار غیر قانونی انجام دهد که به رابطه موجر و مستاجر لطمه وارد نماید، مستاجر این حق را دارد تا به واسطه تخلفات انجام شده اقدامات لازم جهت طرح شکایت را انجام دهند.

البته در وهله اول بهتر است که اختلاف بین طرفین از راه‌های مسالمت آمیز حل و فصل شود و قبل از آن که موضوع شکایت در دادگاه مطرح شود، مالک با مستاجر بتوانند مشکلات خود را با یکدیگر برطرف نمایند.

با توجه به بررسی‌های انجام شده، بیشتر اختلافاتی که بین مستاجر و صاحب خانه به وجود می‌آید، به مسائل مالی ارتباط دارد. در واقع مستاجر موظف است که ماهیانه اجاره ملک را پرداخت نماید و در مقابل نیز مالک باید در موعد اتمام مدت قرارداد اجاره، مبلغ ودیعه را به مستاجر بازگرداند.

اگر در این زمینه مالک از استرداد ودیعه اجاره امتناع کند، مستاجر به لحاظ قانونی این امکان را دارد تا برای طرح شکایت از طریق مراجع قانونی اقدام نماید.

اجاره دادن ملک

وظایف مالک و مستاجر

همانطور که گفته شد، به منظور نظم دهی و وجود ضابطه مشخص در روابط بین موجر و مستاجر، قوانینی در این حوزه وضع شده است که تا حدودی به وظایف آن‌ها نیز ارتباط دارد.

مالک و مستاجر در قبال هم یک سری وظایف مشخصی دارند که اجرای وظایف قانونی در روابط بین آن‌ها تاثیر گذار است. مهم‌ترین وظایف آن‌ها به مسائلی مانند پرداخت اجاره به صورت ماهانه از مستاجر و همچنین استرداد مبلغ ودیعه از سوی مالک ارتباط دارد.

مستاجر در ازای استفاده شخصی از ملک مورد اجاره، موظف به پرداخت مبلغی مشخص به عنوان اجاره ماهیانه به مالک است. همچنین مستاجر نیز باید هزینه‌های مربوط به قبوض آب، برق و گاز و شارژ ماهیانه ساختمان را بپردازد.

مالک نیز در مقابل، باید در موعد اتمام قرارداد اجاره، مبلغ ودیعه را به مستاجر بازگرداند. علاوه بر این موضوع، مالک حق افزایش اجاره بها بیشتر از نرخ تعیین شده را ندارد.

عمدتا وظایف مالک از مستاجر بیشتر است که صرفا به مسائلی مالی ارتباط ندارد. در صورتی که ملک مورد اجاره خرابی داشته باشد، مالک باید در اسرع وقت نسبت به رفع خرابی موجود در ساختمان اقدام کند.

مالک به واسطه داشتن مالکیت رسمی در ملک، حق ندارد که از حق مستاجر سوء استفاده کند. گاهی اوقات مشاهده شده است که مالک ساختمان به بهانه‌های مختلف قصد ورود به منزل را دارد که چنین رفتاری مصداق بارز تخلف غیر قانونی و حتی می‌توان به جرم تصرف عدوانی از مالک شکایت کرد.

بنابراین اگر به هر دلیلی، وظایفی که در قانون برای مالک و مستاجر تعریف شده است، انجام نشود، طرف مقابل می تواند به دلیل کوتاهی در اجرای چنین وظایفی اقدام به ثبت شکایت در مراجع قضایی نماید.

شکایت حقوقی و کیفری مستاجر از مالک

تخلفاتی که مالک انجام می دهد، علاوه بر زمینه حقوقی می‌تواند زمینه کیفری نیز داشته باشد. در واقع مستاجر می‌تواند از مالک، علاوه بر شکایت حقوقی، شکایت کیفری نیز کند.

زمانی که مالک پول ودیعه اجاره خانه را باز نگردارند، مستاجر می‌تواند از او شکایت حقوقی کند که طبیعتا در دادگاه‌های حقوقی و در مواردی نیز در شورای حل اختلاف به اینگونه شکایات رسیدگی می‌شود.

همچنین عدم توجه به درخواست مستاجر مبنی بر تعمیرات خانه می‌تواند از دلایل دیگر شکایت حقوقی از مالک باشد. با توجه به این تعمیرات کلی ساختمان از وظایف اصلی مالک ساختمان می‌باشد، اگر در این زمینه اقدامی از سوی او صورت نگیرد و با توجه به تذکرات مکرر مستاجر نیز تاثیر چندانی در این زمینه نداشته باشد، مستاجر راه حلی جز اقامه دعوا حقوقی ندارد.

تخلفات مالک گاهی اوقات می‌تواند زمینه کیفری داشته باشد. در واقع مالک می‌تواند با رفتارهای خود، مرتکب جرم شود و مستاجر نیز در این زمینه اقدام به شکایت کیفری نماید.

تصرف عدوانی یکی از تخلفات بارزی است که جنبه کیفری داشته و امکان وقوع آن از سوی موجر وجود دارد. اگر صاحب خانه بدون دلایل موجه قصد ورود به خآن‌های که در اجاره است را داشته باشد و هدف او صرفا تصرف باشد، مستاجر می‌تواند از او به دلیل جرم تصرف عدوانی شکایت کند.

همچنین آزار و اذیت مستاجر می‌تواند منجر به شکایت کیفری علیه مالک گردد. آزار و اذیت مستاجر می‌تواند به طرق مختلف از طرف مالک انجام شود که اگر چنین رفتارهایی به صورت پیوسته ادامه دار باشد، بحث اقامه دعوا کیفری مطرح می‌شود.

در مواقعی نیز مالک به دلایل مختلف به مستاجر توهین و فحاشی می‌کند که مستاجر می تواند به دلیل جرم صورت گرفته اقدام به طرح دعوا کیفری کند.

لازم به ذکر است که در ارتباط با پیگیری تخلفات مالک، مستاجر می‌تواند از روش‌های قانونی دیگر مانند ثبت اظهار نامه استفاده کند. در این صورت اگر ارسال اظهارنامه به مالک تاثیر چندانی نداشته باشد، در نهایت باید اقدام طرح دعوا از طریق مراجع قضایی نمود.

شکایت از مالک به جهت عدم پرداخت هزینه تعمیرات ساختمان

در ارتباط با موضوع تعمیرات ساختمان ممکن است بین صاحب خانه و مستاجر اختلاف پیش آید. ساختمانی که مستاجر در آن زندگی می‌کند، اگر دچار خرابی و یا نقص فنی شود، باید این موضوع از طرف مالک پیگیری شود.

عمده اختلاف در این زمینه به دلیل آن است که مالک زیر بار هزینه تعمیرات ساختمان نمی‌رود و از طرفی نیز مستاجر وظیفه‌ای در پرداخت هزینه‌های مزبور ندارد.

در ارتباط با این موضوع، ابتدا باید بررسی شود که به لحاظ قانونی، هزینه پرداخت تعمیرات مورد اجاره با چه کسی است؟ برای پاسخ به این سوال باید به قانون موجر و مستاجر رجوع کرد.

به موجب ماده 20 این قانون، تعمیرات کلی و اساسی مورد اجاره که مربوط به اصل بنا یا تاسیسات عمده منصوبه در آن از قبیل دستگاه‌های حرارت مرکزی و تهویه و‌ آسانسور باشد، به عهده موجر است و تعمیرات جزئی و همچنین تعمیری که مربوط به استفاده بهتر از مورد اجاره باشد با مستاجر خواهد بود.

بنابراین مالک موظف به تعمیرات کلی و اساسی ساختمان است که اگر در این زمینه کوتاهی کند، مستاجر می‌تواند علیه او در دادگاه اقامه دعوا نماید.

تحویل ملک به مالک

رسیدگی به شکایت مستاجر از مالک در مورد هزینه تعمیرات ساختمان

در صورتی که مشخص شود، خرابی مورد اجاره مربوط به بخش‌های اساسی و کلی ساختمان است، تعمیرات آن‌ها برعهده مالک است.

در این صورت اگر مالک اقدامات لازم را جهت تعمیر خرابی ساختمان انجام ندهد، مستاجر برای آن که بتواند مالک را از راه قانونی مجبور به این امر کند، باید از طریق مراجع قضایی اقدام به شکایت نماید.

حال ممکن است این سوال مطرح شود که رسیدگی به شکایت مستاجر از مالک در مورد هزینه تعمیرات ساختمان در چه مراجعی رسیدگی می‌شود؟

رسیدگی به اختلاف بین موجر و مستاجر راجع به تعمیرات با دادگاه است. در صورتی که موجر تعمیرات کلی مورد حکم دادگاه را در‌ مهلتی که از طرف دادگاه تعیین می‌شود، انجام ندهد، مستاجر می‌تواند برای فسخ اجاره به دادگاه مراجعه کند.

همچنین می‌تواند از دادگاه درخواست کند و به او اجازه داده‌ شود، تعمیرات مزبور را با نظارت دایره اجرا ثبت انجام داده و مخارج آن را حداکثر تا معادل شش ماه اجاره‌بها به حساب موجر بگذارد.

لازم به ذکر است که هر گاه مستاجر مانع مالک از انجام تعمیرات ضروری شود، دادگاه مستاجر را به رفع ممانعت ملزم و مهلت مناسبی برای انجام تعمیرات‌ تعیین می‌نماید.

در واقع اگر مالک برای تعمیر بخش‌های مختلف ساختمان، قصد بررسی محل خرابی را داشته باشد و مستاجر در این زمینه ممانعت کند (مثلا مستاجر مانع از ورود مالک به خانه برای بررسی محل خرابی ساختمان شود)، در صورت ادامه دار بودن این موضوع، دادگاه می‌تواند حکم به تخلیه موقت مورد اجاره را برای مدت مشخصی بدهد.

رسیدگی به شکایت مزبور در دادگاه در خارج از نوبت و بدون رعایت تشریفات خاص دادرسی انجام می‌گردد. همچنین حکم دادگاه نیز در صورت شکایت مستاجر از مالک در این زمینه، قطعی می‌باشد.

ممانعت از حق استفاده منافع مورد اجاره و شکایت از مالک

مستاجر حق استفاده از منافع مال مورد اجاره را به صورت قانونی دارد. در این صورت، اگر مالک حق استفاده از منافع ساختمان را برای مستاجر سلب کند، مستاجر می‌تواند از مالک شکایت کند.

طبق ماده 24 قانون موجر و مستاجر، در صورتی که مستاجر در مورد اجاره، حق استفاده از انشعاب آب، برق، تلفن یا گاز یا تاسیسات حرارت مرکزی، تهویه یا آسانسور و ‌امثال آن را داشته باشد، موجر نمی‌تواند جز در مورد تعمیرات ضروری آن را قطع یا موجبات قطع آن را فراهم نماید؛ مگر این که مستاجر بهای مصرف خود ‌را طبق شرایط اجاره نپرداخته باشد.

بر این اساس، اگر مالک بدون دلیل موجه و قانونی و همچنین بدون آن که به مستاجر اطلاع دهد، اقدام به قطع انشعاب آب، برق، گاز یا تلفن را نماید، امکان طرح شکایت از مالک در دادگاه وجود دارد.

در صورتی مالک می‌تواند حق استفاده از آب و برق و گاز مورد اجاره را به مستاجر ندهد که هزینه آن پرداخت نشده باشد.

هر گاه علت قطع جریان برق، آب یا تلفن و غیره، بدهی موجر به سازمآن‌های مربوط بوده و اتصال مجدد مستلزم پرداخت بدهی مزبور‌ باشد و همچنین در صورتی که اتصال و به کار انداختن مجدد تلسیسات فوق مستلزم هزینه باشد، مستاجر می‌تواند بر اساس قبوض سازمآن‌های مربوط، ‌وجوه مذکور را بپردازد و از اولین اجاره‌بها کسر نماید.

در صورتی که مالک در این زمینه مرتکب تخلف شود، دادگاه به درخواست مستاجر فورا بدون رعایت تشریفات دادرسی موضوع را مورد رسیدگی قرار داده، عندالاقتضاء ترتیب وصل آن را‌خواهد داد.

دستور دادگاه بلافاصله قابل اجرا است. موجر می‌تواند ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ دستور دادگاه به آن اعتراض کند. اعتراض در همان دادگاه رسیدگی ‌می‌شود و تصمیم دادگاه قطعی است.

طلب مالک

نحوه شکایت از مالک به دلیل عدم استرداد مبلغ ودیعه رهن

مبلاغ ودیعه رهن، به عنوان پول پیش خانه برای اجاره محسوب محسوب می‌شود که قانونا پرداخت آن برعهده مستاجر است. در قرارداد اجاره، تاریخ دقیق که مستاجر می‌تواند در ملک مورد نظر سکونت داشته باشد، مشخص می‌شود.

در صورتی که مستاجر تمایلی به تمدید قرارداد اجاره نداشته و قصد تخلیه ملک را داشته باشد، مالک باید مبلغ ودیعه را به مستاجر بازگرداند.

اختلاف اصلی بین طرفین در این زمینه از زمانی آغاز می‌شود که موجر قصد استرداد پول ودیعه را نداشته باشد. در این صورت مستاجر قبل از آن که بخواهد شکایت کند، می‌تواند به صورت مستقیم با مالک گفتگو کند که به طور معمول مالک برای پرداخت آن از درخواست مهلت می‌کند.

در هر حال، اگر با گذشت مدت زمان معین، صاحب خانه از بازگرداندن مبلغ ودیعه خودداری کند، مستاجر برای آن که به پول خود برسد، باید از راه قانونی ورود کند.

مبلغی که در اختیار موجر در مدت زمان اجاره نامه، قرار داده شده است، به عنوان امانت محسوب می‌شود. عدم استرداد مبلغ رهن از طرف مالک، نقض تعهد حقوقی از منظر امانت قانونی محسوب می‌شود.

در هر صورت اگر موجر از پرداخت مبلغ ودیعه خودداری کند، مستاجر با تنظیم دادخواست می‌تواند از او بابت مطالبه مبلغ ودیعه مورد اجاره شکایت کند.

در این صورت اگر مدارک و مستندات ارائه شده برای اثبات ادعای مستاجر کافی باشد، دادگاه موجر را به پرداخت پول رهن محکوم می‌کند.

همچنین در چنین شرایطی، بحث مطالبه خسارت تاخیر تادیه مطرح می‌شود که مستاجر می‌تواند خسارات عدم استرداد ودیعه خانه را در این مدت زمان از مالک مطالبه کند.

مطالبه خسارت تاخیر تادیه به واسطه عدم پرداخت مبلغ رهن از مالک

یکی از سوالاتی که در این زمینه مطرح می‌شود، آن است که اگر مالک، پول رهن خانه را باز نگرداند، مستاجر می‌تواند مطالبه خسارت تاخیر تادیه را نماید؟

عدم استرداد ودیعه از طرف مالک، می‌تواند خساراتی را به مستاجر وارد کند. در این صورت، مستاجر می‌تواند علاوه بر این که الزام مالک به برگرداندن پول رهن خانه را از دادگاه بخواهد، مطالبه خسارت تاخیر تادیه کند.

در هرصورت، اگر مالک اقدامی را جهت استرداد مبلغ رهن و همچنین پرداخت خسارات وارده را نکند، مستاجر می‌تواند توقیف اموال وی را از شعبه اجرای احکام درخواست نماید.

توقیف اموال صاحب خانه به دلیل باز نگرداندن مبلغ ودیعه و عدم پرداخت خسارت تاخیر تادیه، حق قانونی مستاجر است. بدین ترتیب، مستاجر این امکان را دارد تا اموال مالک را قبل از صدور رای دادگاه یا در همزمان با تقدیم دادخواست و در جریان دادرسی، در قالب درخواست تامین خواسته، توقیف کند.

در صورتی که دادگاه، مالک را ملزم به پرداخت ودیعه و خسارت وارده نماید و مالک با برخورداری از تمکن مالی، از پرداخت آن خودداری کند، مستاجر این حق را دارد تا معادل مبلغ ودیعه، اموال مالک را به بخش اجرای احکام معرفی و درخواست توقیف آن را کند.

مراحل شکایت از مالک به دلیل عدم استرداد مبلغ رهن

مستاجر قبل از آن که بخواهد از مالک به دلیل عدم استرداد مبلغ رهن در مراجع قضایی شکایت کند، می‌تواند از طریق ارسال اظهارنامه اقدام کند.

در واقع مستاجر باید اظهارنامه‌ای را تنظیم کرده و در آن به این موضوع اشاره کند که مالک باید در ظرف مدت زمان تعیین شده، مبلغ ودیعه را بازگرداند. اظهارنامه وی در سامانه ثنا ثبت شده و برای مالک ارسال می‌شود.

در صورتی که موجر با ارسال اظهارنامه نیز، پول رهن خانه را به مستاجر ندهد، در نهایت بحث شکایت از طریق مراجع قضایی مطرح می شود.

چنانچه مبلغ ودیعه، کمتر از 20 میلیون تومان باشد، مستاجر باید به شورای حل اختلاف مراجعه کند. در غیر این صورت، شکایت بابت استرداد مبلغ رهن خانه به میزان بیشتر از 20 میلیون تومان در دادگاه حقوقی رسیدگی خواهد شد.

مشاوره حقوقی ملکی

چگونگی تنظیم شکایت از مالک

دلاییل مانند عدم استرداد مبلغ ودیعه خانه، بی‌توجهی به خرابی منزل و تعمیر نکردن آن و غیره، می‌تواند دلایل موجهی برای شکایت از مالک باشد.

مستاجر اگر قصد شکایت از مالک را در دادگاه داشته باشد، ابتدا باید اقدام به تنظیم دادخواست حقوقی نماید. دادخواست در تمامی دعاوی حقوقی، مقدمه شروع رسیدگی به فرآیند شکایت است.

نگارش دادخواست، اصول و مقررات خاص خود را دارد و اگر چنین اصولی از طرف خواهان رعایت نشود، دادگاه قرار رد دادخواست صادر می‌نماید.

در واقع اگر بتوانید دادخواستی متناسب با نکات و اصول حقوقی تنظیم کنید، دادگاه در اسرع وقت به شکایت شما رسیدگی می‌کند.

با توجه به این که تنظیم دادخواست می‌تواند در نتیجه دعوا بسیار تاثیرگذار باشد، بهتر است در این زمینه با وکلای دادگستری و متخصصین حقوقی در ارتباط باشید.

بنابراین اگر تصمیم قطعی برای شکایت از مالک دارید و تمایل به این موضوع دارید که شکایت شما بدون مشکلی خاصی در دادگاه مورد بررسی قرار گیرد، می‌توانید تهیه و تنظیم دادخواست را برعهده را سامانه شکایت 24 قرار دهید.

مشاوره حقوقی برای شکایت از مالک توسط شکایت 24

شکایت از مالک مستلزم برخورداری از دانش و اطلاعات حقوقی است که اگر مراحل اقامه دعوا طبق اصول و تشریفات مشخص شده در قانون انجام نشود، دادگاه‌ها ترتیب اثر خاصی به شکایت مطروحه نمی‌کنند.

یکی از روش‌هایی که می‌توان از طریق آن به اطلاعات حقوقی دست یافت، مشاوره حقوقی است. در واقع از طریق مشاوره حقوقی می‌توان به موضوعات و مسائلی که در مورد آن دچار مشکل شده‌اید، اطلاعات لازم را دریافت کنید.

در ارتباط با موضوع شکایت مستاجر از مالک، ممکن است که خواهان قصد رجوع به وکیل دادگستری را داشته باشد.

وجود وکیل در طرح دعاوی علیه صاحب خانه می‌تواند برای مستاجر مزایا فراوانی داشته باشد، اما به دلایل مختلف، شاید دسترسی به وکیل برای همه افراد در این زمینه فراهم نباشد.

بهترین گزینه برای آن که بتوانید از صاحبخانه خود شکایت کنید، استفاده از خدمات حقوقی سامانه شکایت 24 است. مشاوره‌های حقوقی این سامانه، به صورت آنلاین، تلفنی و در بستر فضای مجازی نیز انجام می شود که می‌تواند برای افراد مزیت‌های فراوانی داشته باشد.

در صورتی که قصد دارید از مالک منزل خود شکایت کنید اما با نحوه و مراحل طرح شکایت در این زمینه آشنا نیستید، نگران نباشید؛ زیرا مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در کنار شما هستند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام به طرح شکایت نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا